Onnekkaampi kuin Hannu Hanhi netissä

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Lepisto1
Viestit: 81
Liittynyt: 21 Heinä 2007, 14:37

Re: Onnekkaampi kuin Hannu Hanhi netissä

Viesti Kirjoittaja Lepisto1 » 10 Touko 2019, 01:54

jefenho kirjoitti:Jos tosissaan puhutaan, niin hieno projekti ja tsemppiä!
Kiitos!
jefenho kirjoitti: säästyykö tässä vitutukselta jos aloittaa pohjilta noiden asioiden suhteen? Jos kuvittelet jäykimmän ihmisen kehen olet törmännyt, olen luultavasti vieläkin jäykempi. Käsiä en ole esimerkiksi ikinä saanut lähellekään jalkapohjia jalkojen ollessa suorassa missään asennossa, hyvä jos polviin asti :-D

Toinen kysymys vielä että kauanko näissä kuluu päivittäin aikaa jos alkaa tosissaan vääntämään?
Kädet varpaisiin ei ole ehkä se paras mittari mittaan liikkvuutta. Omasta mielestä parempi mittari on esim kuinka hyvin pääset kyykkyyn ja kuinka hyvältä/pahalta se kyykyn ala-asennossa oleminen tuntuu. Asennon pitäisi olla kuitenkin suht luonnollinen ja kivuton, mitä se ei monille todellakaan ole :lol:

Itsellä on ollut ja on edelleen tosi huono liikkuvuus esimerkiksi olkapää/rinta -seudulla mikä haittaa kaikissa overhead -asennoissa (tangon työntäminen ylöspäin & esim tempaus/työntö), mutta silti liikkumisharjoitteet ei ole ikinä ollut pakkopullaa eikä aiheuttanut vitutusta. Liikkuvuutta harjoitellaan yleensä erilaisilla dynaamisilla harjoituksilla missä pääsee tekemään ja liikkumaan eikä staattisilla venytyksillä (vaikka niitäkin ohjelmasta vähän löytyy). Se tekee hommasta hauskempaa ja motivaatiota lisää nopeesti nähtävät tulokset.

Liikkuvuusharjoitteita on hyvä tehdä mielummin vähän kerrallaan mutta usein, esimerkiksi 5-7 päivänä viikossa 5-20 minuuttia, sen sijaan että tehdään kerta viikkoon tunti hampaat irvessä.

edit: Jos tarkotit kauanko Kesätreenin päivittäisissä harjoituksissa menee aikaa niin useimmat saa tehtyä 20minuutissa, mutta on vähän itsestä kiinni paljonko käyttää aikaa lämmittelyyn ja liikkuvuusharjotteisiin ennen päivän treeniä. Suosittelen käyttämään mielummin enemmän kuin vähemmän aikaa sillä se on yksi hyvä tapa lisätä aktiivisuutta päivään jos ei muuta liikuntaa ole ohjelmassa ja samalla tulee tehtyä ne päivittäiset liikkuvuusrutiinit.

jefenho
Viestit: 347
Liittynyt: 16 Syys 2011, 11:24

Re: Onnekkaampi kuin Hannu Hanhi netissä

Viesti Kirjoittaja jefenho » 10 Touko 2019, 02:07

Lähinnä itse tarkoitin, kun alkanut kokeilemaan jotain liikkeitä, ettei edes se vaikeusaste ykkösen harjoite onnistu, niin kuin olisi tarkoitus, ja sitten alkaa vituttamaan kun ei edes se onnistu niin että voisi jatkaa eteenpäin. Ja joo mulla on ihan niskasta alaspäin varmaan joka osa-alueella huonoin liikkuvuus mitä voi olla. :-D

Pitänee kokeilla nyt vielä tätäkin ja luultavasti lähipäivinä lähtee tämä ostoon.
Lepisto1 kirjoitti: edit: Jos tarkotit kauanko Kesätreenin päivittäisissä harjoituksissa menee aikaa niin useimmat saa tehtyä 20minuutissa, mutta on vähän itsestä kiinni paljonko käyttää aikaa lämmittelyyn ja liikkuvuusharjotteisiin ennen päivän treeniä. Suosittelen käyttämään mielummin enemmän kuin vähemmän aikaa sillä se on yksi hyvä tapa lisätä aktiivisuutta päivään jos ei muuta liikuntaa ole ohjelmassa ja samalla tulee tehtyä ne päivittäiset liikkuvuusrutiinit.
Ja joo tätä meinasin! Aina sitä 20-30 minuuttia saa päivästä uhrattua. Joku tunti olisi jo liikaa.

Avatar
Teme_
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Helmi 2008, 22:48

Re: Onnekkaampi kuin Hannu Hanhi netissä

Viesti Kirjoittaja Teme_ » 12 Touko 2019, 00:20

Ja jos venytellä haluaa niin siihen riittää jo liikkuvuuden lisäämiseksi 2-5 toistoa, 30s venytys, 3-7xviikossa (tutkimusten perusteella). Eli jos ja kun on joku kireä paikka, niin ei mene pitkään aikaa vaikka useamman paikan venyttelisikin. Venyttelyn tulisi olla kuitenkin säännöllistä about sen 8viikkoa, että saataisiin pysyvempia muutoksia. Alkuunhan vaikutus on lähinnä "kivunsietona" ja vaikutukset häviää aika nopeasti jos lopetetaan.

Jos on jotain asentovirheitä niin kannattaa lähteä miettimään mitkä lihakset silloin on lyhentyneitä ja mitkä venyneitä. Lyhentyneille noilla annostuksilla venytyksiä ja venyneille vain voimaharjoittelua niin ei voi mennä pahasti metsään :)

Ja sit ihan liikkuvuusharjoittelut on oma juttunsa.
Viimeksi muokannut Teme_, 12 Touko 2019, 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lepisto1
Viestit: 81
Liittynyt: 21 Heinä 2007, 14:37

Re: Onnekkaampi kuin Hannu Hanhi netissä

Viesti Kirjoittaja Lepisto1 » 12 Touko 2019, 11:09

Hyviä vinkkejä Temeltä! Jefenho ei kannata lannistua jos joku venytys/liike/harjoitus ei onnistu alkuun ihan täydellä liikeradalla, et varmasti oo ainut. Siitä se motivaatio kasvaa kun huomaa miten liikerata paranee harjoittelun edetessä :yes:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”