RAVUSTAJAN VIIMEINEN RISTIRETKI

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Viimeinen vuosi

ViestiKirjoittaja temputtajaa » 02.07.2017 10:23

No voi hellanlettas menikö tunteisiin? Paskaa my ass. Noin se keltainen lehdistö reagoisi tollaseen tilanteeseen oli kaikki ja muuta kansissa tai ei. Mutta pahoittelut, jos onnistuin jotenkin loukkaamaan ei ollut kuitenkaan tarkoitus.
temputtajaa

ViestiKirjoittaja kasvain » 02.07.2017 12:08

futsal4ever kirjoitti:
Tässä bugissa josta nyt on puhetta pelaajien tappiot on ollut 100% varmasti vähintään 6figs joka ei ala ykkösellä. Otin tän puheeks 6-max käkkypöydässä jossa paljon pelaavia reguja, meistä 5 oli kokenu samaa ja kala ei osallistunu keskusteluun.

Täytyy muistaa puhua asioista oikeilla nimillä. Faktahan on, että Veikkaus ei hyödy tästä bugista mitenkään. Nää pelaajien tappiot on menneet toisten pelaajien pussiin.

Tässähän raha vaan vaihtuu pelaajien kesken edestakaisin (lisää varianssia), mutta yleensä vain sen oman tappion muistaa (vihun sitouttia ei välttämättä sen kummemmin noteeraa, koska olettaa sen vaan menneen paskalle tjsp). Itelläkin käkyt hyytyny useamman kerran.

Oleellista keississä on Veikan aspan järjestelmällinen kusetus asiassa. Heillä on tekninen vika, jota eivät osaa paikallistaa ja ovat ohjeistaneet aspaa valehtelemaan.

EDIT: Veikkaus on vastuullinen korvaamaan kaikki yksittäiset kädet, eikä korvauksesta voi tietenkään vähentää voittokäsiä, joissa mahdollisesti itse on hyötynyt vihun sitoutista
Viimeksi muokannut kasvain päivämäärä 02.07.2017 14:21, muokattu yhteensä 1 kerran
kasvain

ViestiKirjoittaja TheFoldMachine » 02.07.2017 13:15

futsal4ever kirjoitti:Jossain luki logitietojen häviävän vuorokaudesta veikkaukselta. Voiko tää pitää paikkaansa? Eri caseen pyydettiin logitietoja n. Viikon takaa tapauksesta joka ei ollut mahdollinen. Laitoin parit screenshotit meneen jonka jälkeen bugia ei pystytty todentamaan tai tilannetta toistamaan.

Tässä bugissa josta nyt on puhetta pelaajien tappiot on ollut 100% varmasti vähintään 6figs joka ei ala ykkösellä. Otin tän puheeks 6-max käkkypöydässä jossa paljon pelaavia reguja, meistä 5 oli kokenu samaa ja kala ei osallistunu keskusteluun.

Täytyy muistaa puhua asioista oikeilla nimillä. Faktahan on, että Veikkaus ei hyödy tästä bugista mitenkään. Nää pelaajien tappiot on menneet toisten pelaajien pussiin.

Jos joku Veikkaukselta väittää, että lokit ovat olemassa vain vuorokauden, valehtelavat päin naamaa.

Rahanpesuregulaation johdosta minimi on 5 vuotta tai sitten eivät ole lukeneet viranomaisregulaatiota, missä tapauksessa iso luuta alkaa heilumaan Veikkauksella.
TheFoldMachine

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 02.07.2017 16:34

Paklu kirjoitti:Ray pokeri/ veikkaus caseen semmoinen, että itse olen n.20 kertaa menettänyt ongelmaan rahaa ja n. 10 kertaa laittanut viestiä aspaan ja aina "ensimmäinen kerta" kun kuulevat ongelmasta. Saatan biitata 400€ vahingot, samassa luokassa on ainakin.

Huomasin että olit kirjoittanut tonne ryhmään kans, jos ok niin sanon lehdille että tässä on uskottava pokerikasvo/SM-voittaja, joka voi vahvistaa kans saman.

Kuuleri kirjoitti:
sharkie kirjoitti:Eiköhän tää pääty lopulta niin et Poli jatkaa Veikkauksen leivissä joko pokerikasvona tai jossain mediahommissa :-D

:D :D :D

Tässä kyllä näkee somen voiman :) En oo kattonu paljo tällä hetkellä on reaktioita tai jakoja mutta paria kolmea tonnia se eilen näytti vissiinkin, ja nyt kun alkoi paine kasvaa niin veikkaukselta reagoitiin. Kumma juttu. Monopoliakin voi vähän kiusata näemmä, tollanen yhtiö joka tekee miljardin+ vuodessa silkkaa voittoa pelkästään suomessa ei ole missään nimessä pelaajan puolella sehän tässä nähty jo. Tää on Polilta kyllä hieno suoritus jo tässä vaiheessa ja vielä hienompi mikäli jaksaa asian hoitaa loppuun ja sieltä ne korvaukset tulee niinkuin kuuluukin. Itseasiassa yllätyin että veikan pojat noinkin nopeasti ottivat Poliin yhteyttä. Toivottavasti siellä nyt on herätty että perseily ei todellakaan loputtomiin voi jatkua ja jossain vaiheessa aina jonkun mitta tulee täyteen :) Hienosti tehty Poli!

Eipä sieltä toistaiseksi oo tullut mitään muuta kuin samaa paskaa. Mitään ei korvata ja kaikki kiistetään. Alkaa olemaan hyvin lähellä sitä pistettä, että annan lehdille luvan julkaista kaikki infot mitä mulla on. Pyysin vielä vahvistamaan, että onko tämä niiden lopullinen kanta, vastausta ei oo kuulunut. Oletettavasti koska monopolissahan ei viikonloppuna töitä tehdä.

Mietsuslav kirjoitti:Sulla on vähän ramblaava kirjoitustyyli, joten cliffnotesit voisi olla paikallaan. Tiivistetty viesti menee paremmin perille.

Sori jos tämä tuli jo ilmi tekstissä, mutta mitä tämä tarkoittaa?

"Näin laajamittainen valehtelu tuottojen keräämiseksi ei voi enää olla vahinko"

Miten Veikkaus tekee tässä tuottoa?

Kyseessähän tosiaan ei ollut alunperin miksikään somehitiksi tarkoitettu kirjoitus. Jos olisin osannut ennakoida mitä tapahtuu, olisin obv tiivistänyt. Olen miettinyt, että lisäisin cliff notesit tuohon postauksen alkuun. Varmaan fiksaan sitä vähän ensi viikolla, toistaiseksi on kyllä tavoittanut kummasti jengiä.

Veikkaus houkuttelee pelaajia pelaamaan peliä, josta laskuttaa raken. Tuote on viallinen minkä Veikkaus kiistää. Toki analogia ontuu vähän että viasta johtuvat tuotot eivät mene kokonaisuudessaan talolle, mutta kyllä tuo lause kuitenkin paikkansa pitää ja raflaa imo hyvin.

futsal4ever kirjoitti:Jossain luki logitietojen häviävän vuorokaudesta veikkaukselta. Voiko tää pitää paikkaansa? Eri caseen pyydettiin logitietoja n. Viikon takaa tapauksesta joka ei ollut mahdollinen. Laitoin parit screenshotit meneen jonka jälkeen bugia ei pystytty todentamaan tai tilannetta toistamaan.

Vastasinkin tähän osittain jo yllä. Se on toki selvää, että bugi itsessään ei Veikkaukselle tee tuottoa. Mutta Veikkaus tekee tuottoa viallisella tuotteella, joka ei läpäisisi mitään puolueettomia testejä, ja tuotteen viat maksavat pelaajille helvetisti. Muuta en ole väittänytkään.

Olen myös kuullut niin paljon viime päivinä käkkypelaajilta näitä raportteja etten myöskään yllättyisi, vaikka vahingot olisivat luokkaa 6figs. Koska en itse käkkyä pelaa, en ole uskaltanut tehdä sen suhteen mitään oletuksia ettei kostaudu. Turnausnäkökulmasta uskallan aika aukottomasti todeta, että mid-5 figsissä mennään niiden suhteen. Vastaan re: lokitiedoista alemmas.

kasvain kirjoitti:Tässähän raha vaan vaihtuu pelaajien kesken edestakaisin (lisää varianssia), mutta yleensä vain sen oman tappion muistaa (vihun sitouttia ei välttämättä sen kummemmin noteeraa, koska olettaa sen vaan menneen paskalle tjsp). Itelläkin käkyt hyytyny useamman kerran.

Oleellista keississä on Veikan aspan järjestelmällinen kusetus asiassa. Heillä on tekninen vika, jota eivät osaa paikallistaa ja ovat ohjeistaneet aspaa valehtelemaan.

EDIT: Veikkaus on vastuullinen korvaamaan kaikki yksittäiset kädet, eikä korvauksesta voi tietenkään vähentää voittokäsiä, joissa mahdollisesti itse on hyötynyt vihun sitoutista

Samaa mieltä.

TheFoldMachine kirjoitti:

Jos joku Veikkaukselta väittää, että lokit ovat olemassa vain vuorokauden, valehtelavat päin naamaa.

Rahanpesuregulaation johdosta minimi on 5 vuotta tai sitten eivät ole lukeneet viranomaisregulaatiota, missä tapauksessa iso luuta alkaa heilumaan Veikkauksella.

Veikkaus tosiaan totesi mulle perjantaina, että lokit pysyvät ainoastaan vuorokauden. Näin on ainakin omalla koneellani, eli softa poistaa / kirjoittaa ne uusiksi aina kun vuorokausi vaihtuu. Sain tästä käsityksen, että Veikkauksella olisi velvollisuus pitää näitä samoja lokeja omassa päässään? Oletko varma, että puhutaan samasta asiasta? En siis itse tajua näistä suunnilleen mitään, mutta nämä lokit ovat käsittääkseni jotain teknistä dataa siitä mitä sessiossa tapahtuu (löytyy C:\Poker\Veikkaus\data\logs). Näistä Veikkauksen mukaan olisi sitten mahdollista tehdä jotain tutkimuksia vian syistä, ja koska ne pysyvät vain vuorokauden, yli 1vrk vanhoja tapauksia ei voi tutkia. (Olen toki lähettänyt monesti ne oikean päivän lokit samana päivänä, jolloin asiaa "tutkittiin" muutama viikko ja lopetettiin mailihin vastaaminen) Olisi helvetin herkullista, että Veikkauksella olisi vastuu mahdollistaa näiden pidempi säilytys, mutta jotenkin käsitän että olennaista on nimenomaan nämä pelaajan pään lokit jotka siis varmaan kirjoittavat jotain dataa nimenomaan pelaajan laitteistoon/yhteyteen liittyen? Mulla on niin uskomaton darra etten pysty just nyt selvittämään asiaa kun aivot ei toimi yhtään, mutta jos sulla tai jollain on tästä lisätietoa ottaisin mieluusti vastaan. Tartun huomenna taas hommiin asian suhteen kun monopolikin on töissä.

temputtajaa kirjoitti:No voi hellanlettas menikö tunteisiin? Paskaa my ass. Noin se keltainen lehdistö reagoisi tollaseen tilanteeseen oli kaikki ja muuta kansissa tai ei. Mutta pahoittelut, jos onnistuin jotenkin loukkaamaan ei ollut kuitenkaan tarkoitus.

Olin eilen festareilla ja polttareissa (en tiedä voiko ton hapottavampaa comboa edes keksiä?) ja todella yllättävää että oon osannut kirjoittaa noinkin koherentisti. Muistikuvia obv ei ole. Mutta viestisi ja vastaukseni läpikäytyäni kantani on kyllä sama. Viestisi on aivan äärimmäisen perseestä ja ajoitus sille on muutenkin aivan käsittämätön. Tässä on nyt aika iso pyörä pyörimässä ja suhteellisen raastava taistelu monopolia vastaan, en ymmärrä miksi just nyt pitää alkaa heittää jotain Pokeritieto 2009-juttuja. Lisäksi väitit, etten käsittele kirjassa töppäilyjäni vaikka siinä ei muusta puhutakaan. En ole vielä yhtään palautetta saanut, jossa joku olisi kokenut etten ole tarpeeksi avoin/kova itselleni jne. Ei ollut ihan helppo kirja kirjoittaa, ja vaikka mulle on suhteellisen sama mitä mieltä foorumirandomit on persoonastani (ja tiedostan ansaitsevanikin lokaa niistä 2009 tapahtumista), niin mulla menee kyllä tunteisiin nimenomaan se jos väitetään kirjan olevan joku kaunisteltu versio. Semi känniylireaktio multa kyllä ehkä silti, turhaan tartuin mutta kuten todettua toi aihe menee tunteisiin. Mut ei mulla sen enempää, peace. Jos haluat jatkaa keskustelua 2009 mokailuistani niin ehdotan että tehdään se jossain muualla ja keskityttäis täällä case monopoliin mieluummin.
Clear eyes, full hearts, can't lose
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja sharkie » 02.07.2017 19:03

Jos ongelma on päivittäinen niin saisiko enemmän irti nauhottaisit OBSilla esim peliäsi päivän mittaan ja sit kun se ongelma tulee niin selostaisit siinä mitä nyt tapahtuu jne. Sit leikkaat sen pätkän siitä pois ja uppaat esim youtubeen jota vois sitten käyttää esim havainnollistamaan paremmin ongelmaa. Sen jälkeen sen tajuais paremmin ehkä maallikkot jne ja videoo vois käyttää lähteenä esim jossain iltalehdessä. Aika usein siellä on artikkelin lisäks myös joku video nykyään.
sharkie

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 02.07.2017 20:01

sharkie kirjoitti:Jos ongelma on päivittäinen niin saisiko enemmän irti nauhottaisit OBSilla esim peliäsi päivän mittaan ja sit kun se ongelma tulee niin selostaisit siinä mitä nyt tapahtuu jne. Sit leikkaat sen pätkän siitä pois ja uppaat esim youtubeen jota vois sitten käyttää esim havainnollistamaan paremmin ongelmaa. Sen jälkeen sen tajuais paremmin ehkä maallikkot jne ja videoo vois käyttää lähteenä esim jossain iltalehdessä. Aika usein siellä on artikkelin lisäks myös joku video nykyään.

Videoo löytyy obv jo. Veikkausta ei oo sekään kiinnostanut. Ajattelin huomenna kysyä Jarkolta saisko sen ladata vaikka pokerisivujen youtubeen.
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 03.07.2017 23:21

Copypastean hieman editoituna alle vielä, mitä tänään kirjoitin Veikkaus-caseen liittyen päivityksenä. Luulen, että tämän jälkeen en jaksa tuota casea kovin paljon enempää blogissa ruotia, koska kaikki sanottava alkaa olla jo sanottu. Toki työstän asiaa muuten edelleen eteenpäin.

------------------------

Olen ollut Veikkaukseen yhteydessä perjantaina ja maanantaina. Veikkaus on vahvistanut tänään, että heillä ei ole mahdollisuuksia tutkia asiaa sen enempää ja mitään ei korvata. Tämä on puljun lopullinen kanta, joten ilmoitin etten suotta odota määräajan loppuun vaan olen suoraan yhteydessä medioihin alkaen huomisesta.

Muutamia asioita on ehtinyt kuitenkin jo tapahtua:

1) Veikkaus julkaisi perjantaina tässä ketjussa (<-- viittaa Facebook-ketjuun siis) oman vastineensa. Vastine oli niin naurettava ja kusetus haisi kilometrin päähän, että se teilattiin kommenttiryöpyn saattelemana minuuteissa. Vastine ehti olla julkaistuna n. puoli tuntia, kunnes se poistettiin ylläpidon puolesta. Ilmeisesti ihmisten reaktio ei siis ollut aivan se, mitä Veikkauksella toivottiin. Sain tästä muutaman tunnin kuluttua Veikkaukselta mailin, jossa sanottiin "postasimme viestin vahingossa Facebookiin, vaikka tarkoitimme lähettää sen sinulle yksityisenä mailina". En tiedä, miten on mahdollista sekoittaa Facebook-seinä ja sähköposti, mutta tämä kuvaa mielestäni aika hyvin Veikkauksen toimintaa tässä asiassa.

2) Olen ollut yhteydessä Itävallan päähän, jossa Veikkaus tekee yhteistyötä Win2day-sivuston kanssa. Veikkaus ja Win2day jakavat siis yhteisen pelaajapoolin. Olen kuullut useilta itävaltalaisilta kollegoiltani, että näitä samoja yhteyskatkoja on sielläkin päässä. Yritän tällä hetkellä selvittää, miten tarkalleen serveripuoli on siellä päässä hoidettu. Haiskahtaa pahasti siltä, että Veikkaus on myynyt saman paskan myös Itävaltaan, eli suomalaisten lisäksi tähän ovat hävinneet rahojaan myös ulkomaalaiset. Tämä on ihan jo saavutus kansalliselta monopolilta. Rehellisyyden nimessä todettakoon, että kunnes saan vahvistuksen siitä, että itävaltalaiset käyttävät näitä samoja, oletettavasti viallisia servereitä, on myös mahdollista että vika on Playtechin tuotteessa jonka Veikkaus on siis tilannut. Joka tapauksessa korvausvastuu tässä on Veikkauksella, siinä ei ole mitään epäselvää.

3) Veikkauksella käteispelejä pelaavat kollegani ovat niin ikään kärsineet samoista ongelmista ja ilmeisesti vielä tiuhempaan tahtiin kuin turnauspelaajat. Myös näille Veikkaus on järjestään kommentoinut, että kysessä on yksittäistapaus ja Veikkaus ei voi todentaa, että vika olisi heidän. Mitään ei ole korvattu. Nämä voivat maksaa parhaimmillaan pelaajille satoja euroja per yksittäinen käsi. Rohkeimmat kollegani ovat arvioineet, että tämä suhmurointi on saattanut maksaa pelaajille jopa kuusinumeroisen summan. Tätä en uskalla itse faktana esittää, koska en pelaa käteispelejä käytännössä ollenkaan ja se maailma on itselleni suht vieras. Turnauspuolesta tiedän sen sijaan paljonkin. Viisinumeroisesta källistä tässä aivan varmasti puhutaan minimissään.

4) Veikkauksen "tutkimuksista" asian suhteen on myös ilmennyt uutta tietoa. Veikkaus vahvisti itse, että yksittäisen tapauksen tutkimiseen tarvitaan aina lokitiedostot pelaajan päästä. Ilman lokitiedostoja asiaa ei voida tutkia. Hauskaa tässä on se, että Veikkaus on itse ohjelmoinut pokerisoftan nollaamaan lokitiedostot automaattisesti aina vuorokauden vaihtuessa. Veikkauksen vastausaika maileihin on kokemukseni mukaan väliltä 5 päivää-6 viikkoa. Toisin sanoen, kun pelaaja kohtaa ongelman ja laittaa viestiä asiakaspalvelun, tämän mahdollisuudet saada asia selvitetyksi on luokkaa 0%, koska kaikki todistusaineisto katoaa ennen kuin tämä ehtii saada ohjeita lokitiedostojen lähettämiseksi. Pelaajan mahdollisuus ylipäätään saada ongelmalle mitään tutkimusta on siis luokkaa 0. Ne pari kertaa, kun olen Veikkaukselle itse tajunnut nämä lokit määräajassa lähettää, Veikkaus on sitten tehnyt näitä omia tutkimuksiaan. Niiden sisällöstä minulla ei ole edelleenkään mitään käsitystä, ainoastaan tiedän että Veikkaus ei lopulta ole vastannut niistä lukuisiin viestipyyntöihini yhtään mitään ja mitään ei ole korvattu.

-------------------------------------------------------------

Eipä siinä sen enempää. Mätä firma. Pidän aika selvänä, että tässä ei pokeriosaston duunareilla tai välttämättä edes managereilla ole mitään osaa eikä arpaa. Käskyt tulevat ylempää ja niitä sitten sokeasti toteutetaan, koska mitä muutakaan monopolissa nyt voisi tapahtua. Luultavasti käskyjen antajat eivät myöskään ymmärrä pokerista noin mitään.

Pelasin eilen darrassa vähän PLO-turnauksia. En varsinaisesti vetänyt kunnon sessiota vaan lähinnä yritin saada muuta ajateltavaa. Löysin kuitenkin itseni yhdestä semi-isosta ft:stä ja yksi aika hauska käsi tuli. Olin 1-tablannut kauan ja tuntui että vaikka en Omahaa osaa pahemmin, oli aika tarkat riidit siitä miten vihut missäkin tilanteessa toimii. Tässä olin lähes varma, että värillä vihu checkaa perästä. Toiseksi todennäköisin vaihtoehto on all-in. Tämä sen sijaan oli imo lähes varmasti ilmaa. Mietin kuitenkin hetken, että kippaako vihu edes sitä ilmaansa, kun en biittaa edes jotain randomparia. Totesin lopulta, että pakko kai sen on. Vihu mietti timebankin loppuun ja lopulta maksoi... huonommalla kädellä :-D Mulla on yli 70 pinnaa flopilta, easy game.

Winamax, 25,000/50,000 blinds Pot Limit Omaha Tournament, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: 1,049,205 (21 bb)
Hero (BB): 786,965 (15.7 bb)
UTG: 2,122,014 (42.4 bb)
MP: 1,498,990 (30 bb)
CO: 418,442 (8.4 bb)
BTN: 484,384 (9.7 bb)

Preflop: Hero is BB with 2Kuva JKuva TKuva 4Kuva
2 folds, CO raises to 150,000, 2 folds, Hero calls 100,000

Flop: (325,000) 2Kuva 5Kuva QKuva (2 players)
Hero checks, CO bets 150,000, Hero raises to 300,000, CO calls 118,442 and is all-in

Turn: (861,884) AKuva (2 players, 1 is all-in)
River: (861,884) 4Kuva (2 players, 1 is all-in)

Results: 861,884 pot
Final Board: 2Kuva 5Kuva QKuva AKuva 4Kuva
Hero showed 2Kuva JKuva TKuva 4Kuva and won 861,884 (443,442 net)
CO showed AKuva 7Kuva JKuva TKuva and lost (-418,442 net)

Hyydyin toki 1/7 -> 5th kuitenkin. Kesäkuu oli tuloksellisesti surkea. BB/100 oli alle 6 eli vuoden huonoin. Vähän tuntuu että tuli kyllä melkoista cooleripaskaa koko kuukausi mutta tiedä sitten. Alle 9evbb/100 ei kyllä ole hyväksyttävä tulos millään. :(

kesäkuubb.JPG
kesäkuubb.JPG (55.62 KIB) Katsottu 3417 kertaa

Ei mitään hajua miten linjassa allaolevat ovat totuuden kanssa, tuntuu että Scope trackaa vieläkin väärin ja Pokerprolabs jumittaa enkä saa sieltä kuin 2 nickillistä ulos. No, ihan sama. Sanoisin että nuo ovat ainakin sinne päin:

kesäkuu1.JPG
kesäkuu1.JPG (43.8 KIB) Katsottu 3417 kertaa

kesäkuu2.JPG
kesäkuu2.JPG (31.21 KIB) Katsottu 3417 kertaa

Mutufiilis on, että voitin oikeasti vielä vähemmän, valistunut arvaus ~1700€ plussaa. Päälle Midnight Sunista sitten se ~1000€, unohdin jo paljonko sekin tarkasti oli mutta close enough. Lisäksi kulut oli koko kuun aivan järjettömät ja rahaa jäi taas kerran jumiin Veikkaukselle jne. Dokauspäiviä tuli aivan loputtomasti liikaa. En oikeastaan tehnyt silti mielestäni yhtään kyseenalaista ratkaisua lähteä ulos vaan kaikki oli ns. pakollisia. Rankka elämä kun on pakko dokata 8 kertaa 30 päivään #-o

No, nyt ei oo onneksi mitään buukattu kuin vasta loppukuusta, tulee uskoakseni ja toivoakseni kesy heinäkuu. Tosin tätäkin on vierähtänyt jo kohta 5 päivää (en ehdi pelata huomenna) ja olen nätisti tappiolla obv. Mutta josko se siitä, seuraavat 2-3 viikkoa pitäisi ehtiä grindaamaan ja treenaamaan hyvin ja viihteelle ei pitäisi joutua juuri lainkaan. Case Veikkaus vienee vähän voimia mutta onneksi on kesä ja valoisaa mikä lisännee vähän yleistä energiaa. Toista noin surkeaa kuukautta ei nimittäin taas kestäisi mieluusti ottaa.
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja kasvain » 04.07.2017 18:51

yksinäinen_ravustaja kirjoitti:
sharkie kirjoitti:Jos ongelma on päivittäinen niin saisiko enemmän irti nauhottaisit OBSilla esim peliäsi päivän mittaan ja sit kun se ongelma tulee niin selostaisit siinä mitä nyt tapahtuu jne. Sit leikkaat sen pätkän siitä pois ja uppaat esim youtubeen jota vois sitten käyttää esim havainnollistamaan paremmin ongelmaa. Sen jälkeen sen tajuais paremmin ehkä maallikkot jne ja videoo vois käyttää lähteenä esim jossain iltalehdessä. Aika usein siellä on artikkelin lisäks myös joku video nykyään.

Videoo löytyy obv jo. Veikkausta ei oo sekään kiinnostanut. Ajattelin huomenna kysyä Jarkolta saisko sen ladata vaikka pokerisivujen youtubeen.

Otin nopsan yhden pokerikäden testin Veikalla ja tallensin Wiresharkilla kaiken liikenteen.
Veikan pokerikoneet mitä ilmeisimmin aliverkossa 178.255.9.xxx

Tulee paljon paskaa pakettitasolla:

TCP spurious Retransmission
TCP Duplicate ACK
TCP Out-of-order
TCP previous segment not captured

Ilmeisesti TCP Out-of-order aiheuttaa muutkin listatut epänormaalit tilanteet ja on root-cause. Teoriassahan tuota pakettien epäjärjestystä voi tulla, mutta nyt tulee kyllä melko isossa mitassa, eikä tuo ole normaalia.

On toki mahdollista että menin tässä metsään...joku muukin Wiresharkin peruskäytön osaava voisi tätä testata. Mulla ei ole toista iPoker clinua, joten en voi verrata. Parasta olisi tietysti jos saisi yhteyden katkeamisen talteen. Tästä voi periaatteessa johtua satunnaiset yhteyden katkeamiset riippuen vähän käyttöjärjestelmän (molemmat päät) IP-stackistä, palomuureista ja kuun asennosta. Pokerisoftan lokit (kummassa päässä tahansa) ei välttämättä kerro muuta kuin että yhteyttä ei ole.

Eli paras veikkaukseni on että Veikan konesalissa on reititys tai load balancing perseellään. Playtech tuskin on syyllinen.
kasvain

ViestiKirjoittaja petkar » 04.07.2017 18:59

kasvain kirjoitti:Eli paras veikkaukseni on että Veikan konesalissa on reititys tai load balancing perseellään. Playtech tuskin on syyllinen.
Joo kyllähän tällainen ongelmanselvitys melkein vaatisi samalle yhteydelle toisen wiresharkin palvelinpäähän ja vielä tosiaan niin, että capturoiva kone ei ole se joka pokericlienttia pyörittää jotta ko. koneen mahdolliset ongelmat eivät heijastu tuohon.
petkar

ViestiKirjoittaja IIIRefuse » 04.07.2017 20:52

Amppareiden uutishakua käyttämällä löytyi:

ampparit.png

Linkkien takana oli kyllä melkoista hevonskeidaa @ liiketoimintapäällikkö Petri Huikko

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/veikka ... 200243198/

Huikko kertoo, että teknisen ongelman sattuessa Veikkaus hyvittää pelaajan osallistumismaksun, mikäli se pystyy itse osoittamaan, että vika on Veikkauksen pelijärjestelmässä.

– Jos emme pysty osoittamaan teknisesti, että se johtuu meidän järjestelmästämme, emme saa antaa hyvitystä.

Hatunnoston arvoista vaivannäköä ravustajalta :yes:
BLOG: viewtopic.php?f=46&t=15868&start=375#p369010
"reppaa misclick-reppauksen reppausta, perus neloslevelin metagame-konsepti" @ Vanhaomena
IIIRefuse

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 04.07.2017 21:24

Ei sitten sen harhaanjohtavampi otsikko tuossa Lapin Kansassa :( Juttelin tuon toimittajan kanssa viimeksi tänään ja kerroin, että Veikkaus nimenomaan on todennut, ettei maksa mitään. Ei nyt toki sinänsä yllätä että monopolista juksataan toimittajiakin.

Joku toimittaja voisi nyt ihan oikeasti kysyä tuolta Huikolta sen yksinkertaisen kysymyksen, että näkeekö hän mitään arveluttavaa siinä, että näitä tutkimuksia suorittaa ainoastaan Veikkaus eli firma valvoo itse itseään.

Sen verran tuli infoa firman sisältä, että tuo haastateltavakin on tässä luultavasti aivan pelkkä pelinappula ja kusetuksen jäljet johtavat korkeammalle. Toki nyt lienee kaikille päivänselvää, että nuo kommentit ovat perus-monopolischeissea kuten haastatteluista voi lukea. On ilmeisen fiksu kaveri ja tietää kyllä tasan tarkkaan, missä mennään. Mutta mitäpä muuta siinä nyt voi sanoa jos haluaa suojatyöpaikkansa pitää. En kanna kaunaa, toimisin aivan sanoin siinä tilanteessa, missä oletan että on.
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 04.07.2017 22:02

Pistetään nyt tähänkin, laitoin tänään päivitykseksi tuonne Facebook-ketjuun. En edelleenkään ajatellut mitenkään säännöllisesti välttämättä asiaa täällä ruotia, joten jos jotain oikeasti kiinnostaa day to day-tapahtumat, niin kannattaa seurata Facebookin kautta.

Hyviä ja huonoja uutisia. Hyvät uutiset ovat, että asia on saanut tänään paljon mediahuomiota. Juttuja löytyy monista suhteellisen laajalevikkisistä julkaisuista, kuten Turun Sanomat, Aamulehti, Kaleva ja Satakunnan Kansa. Olisi mukavaa, jos joku näistä julkaisisi uutisen printtiversiossakin, mutta tästä en omaa mitään aavistusta suuntaan enkä toiseen. Toistaiseksi ollaan käsittääkseni saatu ääni kuuluviin vain nettisivuilla. Pidän kuitenkin positiivisena, että (oletettavasti) kymmenet tuhannet ihmiset ovat tänään kuulleet, että Veikkauksen nettipokerissa on yhteysongelmia. Uskon ja toivon, että tämä on johtanut ainakin yksittäisiin päätöksiin pelata jossain muualla.

Neutraali uutinen on se, että Veikkaukselta haastatellun liiketoimintapäällikön kommentit ovat samaa liibalaabaa kuin aina ennenkin ja siellä pelataan mediapeliä varsin taitavasti. Mitään muuta tai esimerkiksi moraalisen seulan läpäiseviä kommentteja en odottanutkaan, joten lasken neutraaliksi.

Huono uutinen sen sijaan on se, että mediat uskovat sokeasti kaiken, mitä kyseinen päällikkö sanoo ja julkaisee sitten väärää tietoa. Esimerkiksi Lapin Kansan otsikko huutaa tällä hetkellä "Veikkaus selvittää nettipokerin yhteysongelmien syitä -- osallistumismaksut hyvitetään". Veikkaus on nimenomaan eilen todennut, että mitään ei hyvitetä. En tiedä, onko tämän isompaa asiavirhettä toimittajan enää otsikkoonsa mahdollista tunkea. Juttelin kyseisen toimittajan kanssa ja vaikutti ihan skarpilta tapaukselta, joten vähän veikkaan että otsikon muotoilussa voi olla monopolilla sormensa pelissä. Lisäksi Veikkaukselta on kysytty aivan vääriä kysymyksiä.

Veikkauksen edustaja on päässyt mm. Aamulehdessä kommentoimaan näin:

"Huikko kertoo, että teknisen ongelman sattuessa Veikkaus hyvittää pelaajan osallistumismaksun, mikäli se pystyy itse osoittamaan, että vika on Veikkauksen pelijärjestelmässä.

– Jos emme pysty osoittamaan teknisesti, että se johtuu meidän järjestelmästämme, emme saa antaa hyvitystä."

Tästä saanee suurin osa suunnilleen sen kuvan, että yhteyskatkot hyvitetään ellei pelaaja ole tyyliin itse vetänyt nettipiuhaansa irti. Todellisuudessahan Veikkaus ei korvaa mitään, elleivät sen omat tutkimukset osoita, että vika on siellä päässä. Ja kuten ketjussa on moneen kertaan todettu, nämä "tutkimukset" eivät päivänvaloa kestä. Huikko ei siis mitenkään valehtele ylläolevassa sitaatissa vaan asia on juuri noin. Ainoastaan se osuus jätetään huomiotta, miten mätä tämä tutkimusprosessi on. Tai pikemminkin, kuinka mitään oikeaa prosessia ei edes ole.

Jos minä olisin riippumaton toimittaja, niin kysyisin yhteyspäällikkö Huikolta seuraavaa:

"Näettekö mitään ristiriitaa tai moraalista ongelmaa siinä, että Veikkaus hoitaa tutkimuksensa itse? Miten takaatte tutkimuksen riippumattomuuden? Tuntisitko itse kuluttajana olosi turvalliseksi tilanteessa, jossa ainoa valvova elin on vedonvälittäjä itse?"

Toimittajana Veikkauksen varpaille astuminen ei ole ikinä hyvä idea, koska siellä kyllä keinoja riittää saada turvat tukkoon. Mutta esimerkiksi ylläolevan voisi aivan hyvin tiedustella, koska tuo kaikki on julkista tietoa ja kysymys on täysin looginen kenelle tahansa toimittajalle vaikka olisi miten monopolimyönteinenkin.

Sitten jos haluaisi kysyä kiperän jatkokysymyksen, voisi vielä tiedustella siitä, miten on mahdollista, että pelaajan raportoiman ongelmatilanteen käsittelemiseen menee 6 viikkoa, kun Veikkauksella hyvin tiedetään, että tapauksen valitusoikeus raukeaa 3 viikossa *pelitapahtumasta*. Näinhän kävi esimerkiksi itselleni, eli mitään mahdollisuutta valittaa ei edes ollut, koska monopoli "tutki" asiaa tarkoituksellisesti niin kauan, kunnes lakisääteinen valitusoikeus umpeutui. Ja päätöksestä taas en voi luonnollisestikaan valittaa, ennen kuin olen sen saanut. Haluaisin kuulla, mikä on Huikon kommentti tähän. Jotain kiertelypaskaa sieltä varmasti tulisi, mutta vaatisi kyllä jo vähän mielikuvitusta kääntää tuokin Veikkauksen eduksi. (Jos joku toimittaja haluaa niitä artikkelissaan käyttää, minulta löytyy screenshotit kaikesta).

Lisäksi näistä itsetuhoutuvista lokeista voisi kysyä jotain. Miten on mahdollista, että ainoa todistusaineisto tuhoutuu automaattisesti vuorokauden välein, ja näin ainoa teoreettinenkin mahdollisuus siihen, että Veikkaus voisi "tutkimuksissaan" jotain löytää katoaa jo ennen tutkimusten alkamista?

Siinä minun näkemykseni, mitä toimittajana kannattaisi kysyä. No, huomenna on päivä uusi. Jos joku tuntee riippumattomia toimittajia, niin linkatkaa ihmeessä tänne.
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja kasvain » 04.07.2017 22:35

petkar kirjoitti:
kasvain kirjoitti:Eli paras veikkaukseni on että Veikan konesalissa on reititys tai load balancing perseellään. Playtech tuskin on syyllinen.
Joo kyllähän tällainen ongelmanselvitys melkein vaatisi samalle yhteydelle toisen wiresharkin palvelinpäähän ja vielä tosiaan niin, että capturoiva kone ei ole se joka pokericlienttia pyörittää jotta ko. koneen mahdolliset ongelmat eivät heijastu tuohon.

Helpottaisi kovasti, jos joku muukin ottaisi tracet talteen. Veikan päähän on vähän hankala mennä ottamaan tracea. Ehkä he kuitenkin tämä luettuaan palkkaavat konsultin asentamaan Wiresharkin. Peukalot.

Pelasin juuri pidemmän session ja Veikan päässä oli nyt eri IP (samassa poolissa toki). Nyt ei tullut läheskään yhtä montaa väärää pakettinumeroa. Olisi kyllä maukasta saada blackout traceen kiinni.
kasvain

ViestiKirjoittaja nikkipe » 05.07.2017 0:44

Tässä sanavapauden maassa riippumattomatkin toimittaja tiedostavat, että printtimedia elää mainoksista.

Ja Suomen suurimmat mainostajat ovat: (Raakaa arvailua)
K ryhmittymät
S ryhmittymät
R
Veikkaus

Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
nikkipe
nikkipe

ViestiKirjoittaja Mattu » 05.07.2017 13:26

Olisi mukavaa, jos joku näistä julkaisisi uutisen printtiversiossakin, mutta tästä en omaa mitään aavistusta suuntaan enkä toiseen.

Eilisestä Turun Sanomien printtiversiosta löyty ainaki.
Vittu kun vituttaa että pelaa itse täydellisesti mutta vittu pakka on rikattu
Mattu

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit