Laitetaan Nielee

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Laitetaan Nielee

ViestiKirjoittaja sharkie » 29.12.2018 3:43

Mä sanoin jo 5v sitten et sun utg 45% on liian löysä. Sä siihen mitään matrixia tartte :-D

Perse grindi tuoliin ni biittaat pelit 100-0
sharkie

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 29.12.2018 3:50

futsal4ever kirjoitti:Perussuomalaiset on muuten paskiten brändätty asia Suomessa. Täynnä niin negatiivisia mielikuvia, että kun ilmotat näkeväs heidän mielipiteissä järkee sut leimataan samantien juntiks ja idiootiks. Se leimaus tulee vihalla. Mut toki ymmärtää joitakin syitä leimaamiselle. Kelaa vaikka Oulun valtuustossa istuvaa Junes Lokkaa. Paskempaa argumentoijaa saa hakee. Hyvä kun heittää puheenvuorossaan tyylillä "poliisit ei tee mitään tärkeää, mua vaan jahtaavat". Aivan tosissaan.

Tiivistelmänä: Oulun tilanteen laajuutta ei käsitä median tiedoilla. Suomeen tarvittaisiin uusi uskottava puolue, joka ajaisi turvallisuuteen liittyviä asioita.

Ekaks toi junttius.Mä en ymmärrä miten aina otetaa sellanen käsitys junttiudesta jos sanoo asiat suoraa ja kärjistetysti. Mä en pidä itteeni kyl junttina ja eikä kyl pidä mun lähipiirikää.Mun mielestä selkärankaus ja rohkeus puhua asiat niiku ne on ei oo junttiutta. Juntti on yleensä sellanen jonka kans ei voi keskustella asiallisesti eikä oo valmis muuttamaan omaa kantaansa vaikka toinen todistaisi toisen olevan väärässä.Näistä kummatkaan ei kuulu mun ominaisuuksiin joten en itseäni myöskään junttina pidä.
Tää asia vaan täst maahanmuuttajien rikoksista ja terroriteoista on vaan niin raakaa ja yleistä ympäri eurooppaa et alkaa meneen tunteisii ni siks tulee puhuttua aika kärkkäästi. Sekä se et mul on itel viis tytärtä ni ei ennen tarvinnu hirveesti pelätä niide puolesta mut nyt tänne tullu sellasia sankareita et saa alaikäste kakaroidenki turvallisuudesta alkaa pelätä ja huolehtia.Enkä kyllä sitä ala keneltäkää anteeksi pyytämään.

Ja joo samaa mieltä tosta brändäyksestä. Ei oo ihan hirvee ihme ku näkyvintä osaa medias veti Hakkarainen ja Junes Lokka ja siihe sitte vielä Soinin takinkäännöt. Tää asia itteeki vituttanu ku se puolue oikeesti kansasta ja Suomesta välittäviä fiksuja ihmisiä täynnä kuten Sebastian Tynkkynen, Laura Huhtasaari yms.Media myös ja muut politiikot vaikeuttaa perussuomalaisten työtä. Kuten esim Jussi Halla-Aho kirjoitti oulun tapahtumista ilman mitää vihapuheita ni melkein kaikki ketkä jako sen päivitystä bannattii facesta.Missä sananvapaus?

Ja todellakin jäävuoren huippu,poliisit sitä sanonu samaa ja itelki yks tuttu poliisina sanonu kans.Media on vaan poliitikkojen hyppysis ni ei kirjota läheskään kaikkee.
Pokerman82

ViestiKirjoittaja mugman » 29.12.2018 3:53

Korjaan sen verran, että Junes Lokka ei muuten ole persu. Persujen brändäyksestä olen kyllä samaa mieltä. :)
mugman

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 29.12.2018 3:56

sharkie kirjoitti:Mä sanoin jo 5v sitten et sun utg 45% on liian löysä. Sä siihen mitään matrixia tartte :-D

Perse grindi tuoliin ni biittaat pelit 100-0

hahaha repesi ääneen :lol: Mut joo eihä se kaukana tainnu sillo olla :-D

"Perse grindi tuoliin ni biittaat pelit 100-0" Kiitos (h)
Pokerman82

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 29.12.2018 4:07

mugman kirjoitti:Korjaan sen verran, että Junes Lokka ei muuten ole persu. Persujen brändäyksestä olen kyllä samaa mieltä. :)

hahah astuin futsali miinaan. Nojoo mä äänesti Huhtasaarta ja sitä ja Tynkkystä enemmä seurannu en niin politiikkaa muuten hirveästi seuraa joten annetaa anteeks mulle miinaan astuminen.
Pokerman82

ViestiKirjoittaja PPPake » 29.12.2018 17:58

Perussuomalaiset on ainoo jollain tavalla varteenotettava suurempi puolue Suomen puoluekartalla. Joo, Huhtasaari saattaa olla monesti aika raskasta kuunneltavaa ja Tynkkysenkin uhriutumistyyli ärsyttää, mutta itse tärkeimmässä - eli asioissa - on aika vaikeeta olla toisilla linjoilla nykypersujen kanssa. Itse asiassa ei tuu mieleenkään näin äkkiseltään ees yksittäisiä asiakysymyksiä, joissa oisin oleellisesti eri mieltä puolueen linjan kanssa. Kokonaisuutena paketti on ainakin sellanen verrattuna muihin puolueisiin, etten nää itteäni kyllä äänestämässä ihan lähiaikoina mitään muuta puoluetta ainakaan eduskunta- tai kuntavaaleissa.

Vielä kun saisivat hillittyä puolueen hihhuleiden pahimpia ulostuloja niin ois jees. Vie nimittäin ihmisen puheista ja varsinkin omatoimisesta ajattelukyvystä aika paljon uskottavuutta pois, jos tunnustaa uskovansa esimerkiks luomiskertomukseen. #-o Ja Huhtasaarikin ois voinu tunnustaa gradunsa plagiointijuttunsa heti, kun varmasti ite ja kaikki muutkin ties, että on aivan varmasti plagioinu sen miltei täysin. :D Kiistäminen ja vielä kunnon uhriutumiset siihen päälle nii ei ny perkele jaksais kattella tommosta yhtään.

Ilman Halla-ahoa Perussuomalaiset ei ois kyllä ikinä noussu suureks puolueeks. Pitää nyt vaan toivoa, että jaksais pysyä puheenjohtajana tarpeeks kauan, koska on melko ylivoimasesti Suomen täyspäisin poliitikko tällä hetkellä ja ilman Jussin panosta persutkin ois aika suossa - maanahan me jo ollaankin. Jussikaan ei oo ees millään tavalla ihmeellinen ajattelija (ihan perus suomalainen), mutta kun poliitikot nyt vaan on kautta historian ollu sitä samaa ahnetta oman edun tavottelijaa ja perseennuolijaa niin täyspäisimmän poliitikon titteliin ei paljoa vaadita.

Muistan, kun ensimmäisen kerran törmäsin Halla-ahon nimeen jossain IS:n uutisessa joskus 10v sitten. Ei varmaan politiikka kiinnostanu sillon juuri yhtään ja uutisen perusteella varmaan mietin, että "jaaha, siellä on joku ihme hiippari taas kirjotellu jotain törkeää ja syntistä tekstiä - ainakin median mielestä". Päätin kuitenkin ettiä sen alkuperäsen Halla-ahon kirjotuksen ihan mielenkiinnosta luettavaks, kun pakkohan se oli nähä, että minkälaisesta tekstistä voi syntyä niin järkyttävä haloo, että siitä jaksetaan itkeä päivätolkulla.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000243957.html (tää nyt ei oo varmaan se eka juttu minkä näin, mutta samaa tyyliä varmasti kuin ne aiemmatkin)
http://www.halla-aho.com/scripta/muutam ... kalle.html (no tässä sitten se varsinainen teksti, josta tän maan korkein oikeus on langettanu tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan ja uskonrauhan rikkomisesta...??) :-k :o

^Suosittelen lukemaan järjestyksessä ylhäältä alas.

Täytyy sanoa, että tota Halla-ahon tekstiä lukiessa eka ajatus oli vaan, että mitähän helvettiä nyt taas. Täysin asiallista tekstiä, mutta silti oli vaan järkyttävä paskainferno jostain syystä käynnissä ja edelleenkin muistutellaan Jussin korkeimman oikeuden antamista tuomioista. Siis, jos osaa lukea ja ymmärtää lukemaansa niin noi tuomiot on vaan jotain niin käsittämätöntä paskaa, että aivot sulaa vitutuksesta aina kun näistä joku muistuttaa. Kertoo aika karulla tavalla jotain surullista tästä maasta, että lukutaidottomatkin voi päästä korkeimpaan oikeuteen päättämään tuomioista. Voi vaan kuvitella sitä idiotismin määrää kaikissa muissakin päätöksentekoelimissä läpi Suomenmaan, kun korkeimmassa oikeudessakin taso on tollanen.

Oikeestaan nuo tuomiot antais jo yksistään riittävän syyn sille, että äänestäisin ja oon äänestäny perussuomalaisia aina kun mahdollista ja tuun näin jatkossakin tekemään. Nyt kun vuosien myötä on nähny yhä enemmän tätä Halla-ahoon kohdistuvaa "pelkoa" tai mitä lie nää kaikki poissulkemiset sun muut farssipelleilyt nyt onkaan olevinaan niin sitä suuremmalla syyllä tulee persuja äänestettyä. Tietysti muiden puolueiden tavoitteisiin tutustuminen antaa vielä sen lopullisen sinetin, että ainakin niistä kannattaa pysyä mahollisimman kaukana, kun eivät ees valheellisissa vaalilupauksissaankaan pysty esittämään mitään järkevää mihinkään tärkeeseen asiaan. Raha kyllä kasvaa puissa ja sitä ollaan valmiita jakamaan ties kelle ties mistä syystä (vaikka ollaan maana hirveissä veloissa eli täysin persaukisia) ja siihen se sitten jääkin. Tai no luvataan tietty ottaa myös mielivaltasesti muilta pois, että voidaan antaa toisille - tasa-arvoa, you know.

Junes Lokasta sen verran, että vaikka onkin aika jäinen kaveri (itekin oon) niin ei ois nuo Oulunkaan joukkoraiskaukset tullu esille samalla lailla ilman häntä. Kyllä Lokasta on yhteisen edun nimissä aika paljon enemmän hyötyä kuin niistä lampaista, joita eduskunta ja eri kuntien kaupunginvaltuustot on täynnä. Ja mielikuvista puhuttaessa poliitikoista tulee yleensä negatiivinen ja varsinkin epärehellinen mielikuva. Lokka omine vajavaisuuksineen on kuitenkin ihan piristävä poikkeus siellä seassa ja todennäkösesti kaupunkinsa rehellisin kaupunginvaltuutettu.
PPPake

ViestiKirjoittaja tangamash » 29.12.2018 22:59

Ite kerkesin jo melkein kääntyä persuja vastaan. antanu äänen aikoinaan soinille ja halmeelle protestiksi, viimme vaaleissa vaalipiirin asiallisimmalle persulle. Kelkka tosiaan melkein käänty. Nyt huomannu tän median sokean persu vihan ja vihervassari lobbauksen. Iltalehti ja iltasanomat esim uutisoi tästä hepusta kuka lenti linnanjuhlidta pihalle kun töni touko aaltoa. Nimeä ja puoluetta ei mainittu (oli siis kokoomuksrn edustajan puoliso). Samaisessa uutisessa oli kyseisen tapauksen yksityiskohtia suuremmin esitelty AIEMPINA vuosina linnasta pihalle lentäneet vieraat. Obv hakkaraisen kuva ja puolue yksityiskohtaisella kerronnalla liitetty juttuun. Paikallisessa lehdessä kerrottiin tämä kokoomuksen edustajan puoliso nimineen ja virkoineen. Eli tiedossa oli.Vastaavia juttuja tulee jatkuvasti ja esim hesari osaa kirjoittaa juttunsa juuri oikealla tavalla ajaakseen omaa agendaansa.

Tästä vo sitten vetää kukin omat johtopäätökset että kun monelle maakunnan mummolle ainoa vaalikone on valtamedian uutiset, miten ne pystyy vaikuttaa loppupelissä vaalien tulokseen.

Ite tasapainotan tätä ja käännän kelkan takas persuihin.
tangamash

ViestiKirjoittaja Starsailor » 30.12.2018 1:00

Itse törmäsin joskus aikoja sitten baarissa kahteen *naiseen*, jotka kehuivat miten Somalimiehet on niin ihania, tyylikkäitä ja osaavat kohdalla naisia. Sitten alkoivat kyselemään, että olenko rasisti, olenko, olenko. En itseasiassa edes tuolloin tiennyt mikä on Somali. Tajuisin, että jostain Afrikasta. Sitten kysyin, että oletteko töissä jossain firmassa, joka tekee kauppaa Somaliaan (hah), niin nämä otti sen loukkauksena. Toinen näistä *naisista* sanoi vihaisena:

ME OLEMME TÖISSÄ PAKOLAISNUORTEN PARISSA JA PIAN TÄHÄN RAVINTOLAAN ON TULOSSA KAKSI SOMALIMIESTÄ!

Olin, et ok, mutta mitä tuosta pitää keuhkota? Sitten miehet tulivat ja naiset siirtyivät viettämään iltaa heidän kanssaan. Laitoin sitten kotona hakukoneeseen "Somali" ja löysin Halla-ahon tekstejä asiasta. Kun luin niitä, niin kaikki asiat näiden *naisten*, pakolaisten ja poliittisen SDP-saastan ympärillä aukeni välittömästi. Olin alitajuntaisesti tiedostanut, että jotain outoa tapahtuu, mutta en käyttänyt siihen yhtään sen enempää aikaa, kuten miksi kikkarapäiden pitserioiden määrä kasvaa vuosi vuodelta ja miksi nämä yrittävät raiskata humalaisia naisia, jotka tulevat asiakkaaksi?

Sitten aloin seuraamaan lehtien uutisointia tarkemmin ja huomaisin, että perussuomalaisia selvästi jahdataan. Koko lehden työntekijät on laitettu yhden puolueen päälle ja kaikki mistä syystä: Koska he kertovat totuuden asioita. Totuuden, joka on sovittu ryhmässä, että pidetään piilossa esim. se, että tulijat tekevät helvetisti rikoksia ja työllistyminen hankalaa, mutta heitä pitää ottaa tuhansia, koska sopimukset ja YK.

En ole ulkomaalaisia tai ketään vastaan, mutta vastustan näitä sikailijoita, jotka tulevat selvästi hyväksikäyttämään sinisilmäisten *naisten* mahdollistamaa järjestelmää. Lisäksi on käsittämätöntä miten suuri bisnes tästä on muodostunut. Suomesta tulee samanlainen persläpi maa kuin Ruotsista ja muista, jos maahanmuuttoa ei saada kuriin ja nopeasti!
Viimeksi muokannut Starsailor päivämäärä 30.12.2018 11:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Starsailor

ViestiKirjoittaja Wille76 » 30.12.2018 1:02

tangamash kirjoitti:Ite kerkesin jo melkein kääntyä persuja vastaan. antanu äänen aikoinaan soinille ja halmeelle protestiksi, viimme vaaleissa vaalipiirin asiallisimmalle persulle. Kelkka tosiaan melkein käänty. Nyt huomannu tän median sokean persu vihan ja vihervassari lobbauksen. Iltalehti ja iltasanomat esim uutisoi tästä hepusta kuka lenti linnanjuhlidta pihalle kun töni touko aaltoa. Nimeä ja puoluetta ei mainittu (oli siis kokoomuksrn edustajan puoliso). Samaisessa uutisessa oli kyseisen tapauksen yksityiskohtia suuremmin esitelty AIEMPINA vuosina linnasta pihalle lentäneet vieraat. Obv hakkaraisen kuva ja puolue yksityiskohtaisella kerronnalla liitetty juttuun. Paikallisessa lehdessä kerrottiin tämä kokoomuksen edustajan puoliso nimineen ja virkoineen. Eli tiedossa oli.Vastaavia juttuja tulee jatkuvasti ja esim hesari osaa kirjoittaa juttunsa juuri oikealla tavalla ajaakseen omaa agendaansa.

Tästä vo sitten vetää kukin omat johtopäätökset että kun monelle maakunnan mummolle ainoa vaalikone on valtamedian uutiset, miten ne pystyy vaikuttaa loppupelissä vaalien tulokseen.

Persuilla ei ole muuta agendaa ku vastustaa maahanmuuttoa ja valittaa hallituksen päätöksiä, tosin Soini oli siinä hyvä. Kun pääs hallitukseen niin ääni hiljeni ihan tyystin, ekana hyväksyttiin Kreikkapaketti, sit tuli maahan enemmän pakolaisia kuin koskaan - toki kun puolue jakautu niin sama sama valitus jatku. Persut yrittää kovasti olla koko kansan puolue, mutta pitää olla jotain muutakin ku vaan että mamut pois.
Wille76

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 30.12.2018 2:10

Wille76 kirjoitti:Persuilla ei ole muuta agendaa ku vastustaa maahanmuuttoa ja valittaa hallituksen päätöksiä, tosin Soini oli siinä hyvä. Kun pääs hallitukseen niin ääni hiljeni ihan tyystin, ekana hyväksyttiin Kreikkapaketti, sit tuli maahan enemmän pakolaisia kuin koskaan - toki kun puolue jakautu niin sama sama valitus jatku. Persut yrittää kovasti olla koko kansan puolue, mutta pitää olla jotain muutakin ku vaan että mamut pois.

No tässähän sä nyt olet väärässä koska kyllä ne aika paljon tosta taloudesta välittää.Soini oli puolueenjohtaja ja myi nahkansa,siitä turha syyttää koko puoluetta.

Sebastian tynkkynen julkas tänää justiinsa kuvan seinällää mistä näkee että 2008-2017 suomen valionvelka on tuplaantunut 54 milrjardista 105 miljardiin. Tällä ajanjaksolla meillä on ollut vain ja ainoastaan keskustan tai kokoomuksen pääministeri. Toi homma menee hyvin pitkälti nii et noihan on käytännössä puoluevaalit ja se kenen puolue kahmii enemmän ääniä saa pääministerin salkun,muut puolueet hyvin pitkälti tanssii sit tän pillin mukaan.Tää kannattaa muistaa ens kerralla ku menee äänestään jos se kotimaa ja sen turvallisuus jotain merkkaa.

Mutta nyt mä vedän töpselin pois seinästä ja laitan pisteen tälle keskustelulle. Mä alotin tän itse ja myös ite lopetan. Mä tykkään keskustella asiallisesti ja vaikka jokaisella on ollut hyviä pointteja mut sillo ku tää keskustelu menee tähä huoritteluu ja rasisti hommaan ni mun mielenkiinto loppuu siihen ja tätä blogia lue sen jälkee kukaa fiksumpi ihminen jos tää vaan huoritellaa ja heitetää rasisti kortteja.
Ja starsailorille sen verran että en todellakaa jaa sun ajatuksia mitä tulee näihi pitseriayrittäjii, he ovat tullee tänne maahan tekemään töitä eikä he ole millään tavoin ongelma. Nää viimesen 4vuoden aikana tulleet elintasopakolaiset on se ongelma sekä suomen päättäjät/eu ketkä tän sallii.

Ja tosiaan tää aihe on arka kaikille ja se on hyvä et näinki paljo löyty samoilla linjoilla olevia täältäki mutta tää menee tunteisii ja loppujen lopuks tääl huutelu ei hirveesti auta.Mut hyvähä se on päästellä höyryjä ei siinä mitää mutta paras tapa toistaseks on käyttää sitä äänioikeutta ja allekirjoittaa kansalaisvetoomuksia sekä lobata perussuomalaisia vaikka se sit oliski sosiaalinen itsemurha joillekin.Toki jos ei haluu et mikää muuttuu ni ei sitte.

Mutta nyt jatketaan pokeriaiheilla ja keskustellaa seuraavan kerran asioista ku on jotaki mitä ottaa puheeks.Kaikki sai nyt sanoo mielipiteensä mut toi huorittelu ja rasistihomma ei johda yhtää mihinkää.
Pokerman82

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 30.12.2018 6:49

Chris Cyborg vs Amanda Nunes viaplayl nyt nyt nyt

EDIT.no lol se ei kauaa kestäny
Pokerman82

ViestiKirjoittaja tangamash » 30.12.2018 8:43

Joo toi huorittelu on bensaa liekkeihin täyspäistä ajattelua vastaan. Nyt siellä ”suvakit” lukee näitä ja miettii mielessään ”mitäs mä sanoin..”
tangamash

ViestiKirjoittaja tangamash » 30.12.2018 8:45

Wille76 kirjoitti:
tangamash kirjoitti:Ite kerkesin jo melkein kääntyä persuja vastaan. antanu äänen aikoinaan soinille ja halmeelle protestiksi, viimme vaaleissa vaalipiirin asiallisimmalle persulle. Kelkka tosiaan melkein käänty. Nyt huomannu tän median sokean persu vihan ja vihervassari lobbauksen. Iltalehti ja iltasanomat esim uutisoi tästä hepusta kuka lenti linnanjuhlidta pihalle kun töni touko aaltoa. Nimeä ja puoluetta ei mainittu (oli siis kokoomuksrn edustajan puoliso). Samaisessa uutisessa oli kyseisen tapauksen yksityiskohtia suuremmin esitelty AIEMPINA vuosina linnasta pihalle lentäneet vieraat. Obv hakkaraisen kuva ja puolue yksityiskohtaisella kerronnalla liitetty juttuun. Paikallisessa lehdessä kerrottiin tämä kokoomuksen edustajan puoliso nimineen ja virkoineen. Eli tiedossa oli.Vastaavia juttuja tulee jatkuvasti ja esim hesari osaa kirjoittaa juttunsa juuri oikealla tavalla ajaakseen omaa agendaansa.

Persuilla ei ole muuta agendaa ku vastustaa maahanmuuttoa ja valittaa hallituksen päätöksiä, tosin Soini oli siinä hyvä. Kun pääs hallitukseen niin ääni hiljeni ihan tyystin, ekana hyväksyttiin Kreikkapaketti, sit tuli maahan enemmän pakolaisia kuin koskaan - toki kun puolue jakautu niin sama sama valitus jatku. Persut yrittää kovasti olla koko kansan puolue, mutta pitää olla jotain muutakin ku vaan että mamut pois.

Ihan hyvin tällä pakolaisteemalla on kuitenki Euroopassa viimme vuosina pärjätty.
tangamash

ViestiKirjoittaja Starsailor » 30.12.2018 12:04

Ok, oli vähän tyhmästi nimitelty minun puolestani. Korjasin tekstiä. En kuitenkaan usko, että mamupitseria toimivat rehellisesti. Ne eivät toimi rehellisesti missäänpäin Eurooppaa. Toisaalta veronkierto taitaa kuulua aika yleisesti ravintola-alalle, mutta kyse on periaatteesta.
Starsailor

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 31.12.2018 5:37

Starsailor kirjoitti:Ok, oli vähän tyhmästi nimitelty minun puolestani. Korjasin tekstiä. En kuitenkaan usko, että mamupitseria toimivat rehellisesti. Ne eivät toimi rehellisesti missäänpäin Eurooppaa. Toisaalta veronkierto taitaa kuulua aika yleisesti ravintola-alalle, mutta kyse on periaatteesta.

Joo veronkiertoo mitä tulee ni tunnen iteki pari ravintola-alan yrittäjää,toinen on ulkomailta kotosi ja toinen suomalainen.Molemmat osaa kyl samat temput.Molemmat kyl joutu kyl myös vastuusee vaikkakaan ei julkiseen.
Ennen vanhaa oli kunnia-asia toi et veroja ei kukaa kierrä. Nykyaikana ku kattoo mihi valtio käyttää ne verorahat ni mulla ei ainakaan ite oo mitää ongelmaa asian kans jos joku haluaa niin tehdä. Varsinkaa ku suomes on sairain verotussysteemi maailmassa et samat asiat/tuotteet verotetaa kolmeen kertaan. Jos siinä sit joku yrittäjä firmansa pelastamiseks keksii jonku tavan millä pysyy firma pystys ni ei kyl aiheuta mulle ainakaa mitää päänvaivaa. Se kuitenki loppupeleis niin et ilman niit yrittäjiä tää maailma ei pyöri.Ja suomi on kaikista heikoin valtio mitä tulee siihen et kannatettas yrittämisee ihmisiä.
Pokerman82

Edellinen

Palaa alueelle Blogit