Fighting with cancer and poker

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Fighting with cancer and MTT

ViestiKirjoittaja makine_ » 05.10.2018 10:44

Jovain.
Ei ole tullut pelattua. Varmaan viimeiseen kahteen viikkoon 4-5 regiä. Ei rahastuksia. Jotenkin mtt-hommissa kyllä näkyy kuinka laiska olen. Ei saa millää aloitettua pelejä. Käteisessä oli helppoa kun saatto pelata vaikka vaan 20min ja sit tehä jotakin muuta. Turnauksen ku reggaat niin on se syytä pelata myös niin hyvin kuin mahdollista. Myöski heads-ip sittareita joskus testasin ja ne oli mukavia, niissäkin helppo ottaa muutamat pelit ja sit voi tehä jotain muuta. Mutta tosiasia on, että jos haluut mikroissa tehdä jonkinnäköistä rahaa niin mtt-pelit ois siihen varmasti paras ratkaisu. Ei oteta paineita. Pelataan sit kun siltä tuntuu. Vois helpottaa jos vaikka päättäs, että pelaan kolmena päivänä viikossa. Sitte vaikka ottas tiistai, torstai ja sunnuntai. Tietäs aina etukäteen, että noina päivinä pitää pelata. Sais jonkun rytmin.

Frisbeegolfissa on menty eteenpäin. Suurin tekniikkavirheeni on tunnistettu ja sitä on ruvettu korjaamaan. Rupee sellaisissa 70%-80% tehoilla heitättäessä pakka pysymään kasassa. Pelasin Tampereen sentterillä +14 tuloksen joka on omalle tasolle erittäin hyvä. Vielä on parantamista, mutta suunta on oikea. Jos kiinnostaa lukea enemmän seikkailuistani frisbeegolfissa niin Mäkinen polku- blogissani siitä lisää.
( https://makinenpolku.blogspot.com/p/etusivu.html )

Syövän kanssa eletään taas päivä ja viikko kerrallaan. Turussa kävin ottamassa DLI hoitoa sekä PET-CT kuvassa. Ainiin ja annettiin immunoglobuliinia. Taysissa sitten viikon päästä 5 päivänä peräkkäin vidaza piikkiä. Aika jännä, että olen ollut nyt tällä "matkalla" noin 2,5 vuotta. Eilen kuitenkin taisi olla eka kerta kun sairaalassa ollessa luin kirjaa. En ole tosiaan mikään lukutoukka. Olen elämässäni lukenut alle 10 kirjaa. Postissa tuli nyt kirja ja sitä ajattelin lukea aina sairaalassa ollessa. Miksei muutenkin.

Sairaslomaani on tällä hetkellä vuoden loppuun. Voi olla mahdollista, että pääsisin töihin takaisin tammikuussa! En malta odottaa :) Se selviää marras-joulukuun vaihteessa. Viimeksi olen ollut töissä ja saanut palkkaa käytännössä maaliskuussa 2016. Onneksi on vakituinen työ. Olin kyllä 2017 kesällä kolme päivää töissä ja siitä jäin kesälomalle. Tauti sitten uusikin lomankunniaksi. Kyllä Suomi on hyvä maa sairastaa. Vaikka tulot ei ole kummoiset niin niillä tulee toimeen, kunhan ensin selvittää kuukausia kestävät byrokratian kiemurat. Sairaana ei vain tuppaa niitä jaksaa selvitellä. Onneksi on läheisiä jotka ovat auttaneet. En tällä siis tarkoita, että sairastuet sun muut pitäskään mahdollistaa kovin hulppeata elämää, mutta toimeen on mukava tulla. Olen sitä mieltä, että suomen tukijärjestelmä on erittäin passivoiva. Työn pitäisi aina olla ykkösprioriteetti toimeentulossa. Sitten kun tällaisia sairauksia ilmenee, on hyvä olla tukijärjestelmä joka mahdollistaa toimeentulon sairaanakin. Noh, se siitä politiikasta.
Liitteet
tipassa.jpg
makine_

Re: Fighting with cancer and MTT

ViestiKirjoittaja makine_ » 18.10.2018 10:47

Jovain

En ole mtt-pelejä saanut aikaiseksi pelata. Olen käyttänyt ajan kuitenkin hyödyksi pelaamalla huppi sittareita. Kehittää kokonaisvaltaisesti peliä, pelaanpa tulevaisuudessa käteistä, mtt tai vaikka sittareita. Itsellä ollut suuria vaikeuksia postflopilla pokerissa aina. Husng on erittäin hyvä formaatti opiskella postfloppia sekä preflopin erilaisia tilanteita. Husng kehittää peliäsi kaikilla osa-alueilla! Voisin suositellakkin kaikille ihan treeni mielessä ottavan pari kertaa kuukaudessa parit huppi sittarit.

Koin tosiaan suuren uudelleensyntymän kun PT4:sta tutkailin ja siellä olikin itsellä Ev käyrän virkaa näyttämässä "overlay net adjusted" täppä. Tätä olen siis vuodet käyttänyt. Olen kyllä enimmäkseen pelannut käteistä ja sillä puolella pt4:ssa ei onneksi tuota täppää voi edes valita, joten siellä on vuodet katsottu oikeaa Ev graafia. Tuli tuo ilmi kun laitoin jonkun random graafin Markukselle ja hän sanoi sen näyttävän omituiselta. Siitä sitten parit viestit ja KABOOM! Mun turnaus/sng pelit koko elämältä saivat ihan uuden perspektiivin. Ei ne tulokset Ev mielessä niin huonoja ollutkaan mitä olen luullut :D Iso tuoppi Markukselle.

Husng on lähtenyt aika liukkaasti käyntiin ja olen runnannut yli EV:n huolella. Nyt kun katson oikeata viivaakin :D Vielä on vähä sisäänajoa tuon formaatin kanssa, mutta se on tosiaan hyväksi ihan kaikkiin formaatteihin, että ei mene oppi hukkaan. Pelaan siis hypereitä. Turbot voisi opetusvaluena olla kyllä parempia, mutta pidättäydyn noissa hypereissä toistaiseksi.

Tänään pitäisi lääkärin soittaa kahdenviiko takaisista PET-CT kuvista. En oikeen jaksa enää jännittää. Tällä viikolla käyn ma-pe joka päivä Taysissa ottamassa piikin, jossa jotakin lääkeainetta. Tekee olon väsyneeksi. Onneksi on sitten kolmen viikon tauko ennen seuraavia piikkejä. On kyllä hurjaa, että maaliskuussa tulee jo kolme vuotta tätä syöpäläisen kanssa kuljettua taivalta. On mennyt aika nopeasti, mutta kyllä on koettu sellaisia asioita jota en toivoisi kellekkään. Olen täysin erilainen ihminen (ainakin tuntuu siltä) henkisesti sekä varmasti ajan kuluessa fyysisesti kun ennen sairastumista. On tämä niin paljon vaan ihmistä muokannut sisältä ja ulkoa. Onneksi on paljon läheisiä ja ystäviä ollut tukena, joille on hyvinä ja vaikeina aikoina saanut valittaa ja huutaa. Saa nähdä mitä talvi tuo tullessaan. Harmi kun ei pääse ihan samallalailla enää frisbeetä heittämään kun kesällä, mutta talvenaikana laitetaan putti kuntoon! Ainiin. Teetätin itse piirtämästä kuvasta itselleni uudet putterit frisbeegolfiin. JFG= Jämsän Frisbeegolf on siis seura johon kuulun, vaikka Tampereella asun.
Liitteet
uudet putterit.jpg
makine_

Re: Fighting with cancer and poker

ViestiKirjoittaja RiceRiceMaybe » 31.10.2018 23:31

Hui. Itsekin olen sairastanut nuorena imusolmukesyövän ja tarinoitasi lukiessa ei voi olla muuta kuin kiitollinen, että sytostaatit purivat.
Mielenkiinnosta kysyisin: onko ravitsemuksesta ollut minkäänlaista keskustelua? Itse muistan ettei siitä mitään mainittu. Ainoastaan sanottiin, että "koita pitää paino samoissa lukemissa."

Tässä esim. hyvin mielenkiintoinen pätkä:
https://www.youtube.com/watch?v=zz4YVJ4aRfg

Kovasti tsemppiä!
RiceRiceMaybe

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja makine_ » 05.11.2018 11:55

RiceRiceMaybe kirjoitti:Hui. Itsekin olen sairastanut nuorena imusolmukesyövän ja tarinoitasi lukiessa ei voi olla muuta kuin kiitollinen, että sytostaatit purivat.
Mielenkiinnosta kysyisin: onko ravitsemuksesta ollut minkäänlaista keskustelua? Itse muistan ettei siitä mitään mainittu. Ainoastaan sanottiin, että "koita pitää paino samoissa lukemissa."

Tässä esim. hyvin mielenkiintoinen pätkä:
https://www.youtube.com/watch?v=zz4YVJ4aRfg

Kovasti tsemppiä!

Kiitoksia. On ikävä tauti. Mukava kuulla, että sinulla on takanapäin. Piristää aina kun kuulee, että on tästä selvittykin :) Itsellä on käytössä siirron jälkeen AVA-ruokavalio. Käytännössä kaikki mitä syö, on kypsytettävä. Esim salaattia ei saa syödä. Myöskin kylmäsavukala on kielletty ja sushit yms. Kaikki siis pitäs olla kypsytetty. Sitten vielä on ollut laktoosittomalla valiolla.

Pokerista.

Olen nyt noita huppisittareita painellut vaihtelevalla menestyksellä. Olen niissä runannut aika kovaa. Volyymi on pientä, koska pelaan vain yhtä pöytää kerrallaan. Saa maksimaalisen fokuksen. Sitten kun rupee pelit sujuu ja ei tarvii joka spottia niin miettiä, voi kaksi pöytää tulla kysymykseen. Lokakuussa sain vajaa 500 peliä. Tuossa kuvassa kun näkyy statsit niin turnauksien määrä siis ei ole tuo 953 vaan puolet siitä. Käsiä siinä on 1k vähemmän ku graafissa, kun filtteröin graaphiin vahingossa tämän kuun kaksi pelipäivää mukaan ja en jaksa enää ottaa uutta kuvaa pelkästä lokakuusta :D

Elämä muuten.

Tässä tänään matkaan takaisin Turkuun jossa minulta poistetaan nielurisat. Pari seuraavaa viikkoa onkin sitten velli/keitto kuuria :D Selvinnee tässä kuussa, pääsenkö tammikuussa takaisin töihin!!!! Minä olen haaveillut pitkään kiinteistönvälittäjän hommista. Huomasin netissä, että itse Jethro Rosted on lanseeraamaassa Aninkainen Akatemiaa, eli hän itse kouluttaa uusia välittäjiä siinä. Kuulemma kova koulu ja vain harvat läpäisee sen. Ajattelin kurillani laittaa hakemuksen, olihan tämä ainutlaatuinen tilaisuus. Muutama päivä sitten tulikin spostia "Jetiltä", että Sinut on valittu eteenpäin!! Eli tässä on kaikenlaista vireillä! Nyt 25 päivä sitten ensimmäinen infotilaisuus, en vielä tiedä millä tavalla hakijoita sitten karsitaan, mutta se selviää piakkoin!
Liitteet
statsit_hupit_lokla.png
HUPITLokakuu.png
makine_

ViestiKirjoittaja makine_ » 15.11.2018 12:40

Jaahas, laitetaas pari kättä analysoitavaksi. Pelit siis Hyper heads up sittareita.
Liitteet
foorumille1.png
foorumille1.png (139.04 KIB) Katsottu 2161 kertaa
foorumille.png
foorumille.png (140.71 KIB) Katsottu 2161 kertaa
makine_

ViestiKirjoittaja Haazi » 15.11.2018 17:30

Oisin molemmat c-reissannu flopilla ja katkenut jos vihu yli
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
Haazi

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja makine_ » 15.11.2018 18:24

Haazi kirjoitti:Oisin molemmat c-reissannu flopilla ja katkenut jos vihu yli

Tossa T7 en kyllä mielellää olis katkeemassa, kun harvoin ollaa hyvissä, oikeestaa en keksi mitä oltas edellä jos vihu painas.
makine_

ViestiKirjoittaja spade447 » 15.11.2018 19:02

makine_ kirjoitti:

Tossa T7 en kyllä mielellää olis katkeemassa, kun harvoin ollaa hyvissä, oikeestaa en keksi mitä oltas edellä jos vihu painas.

Äkkiseltään Haazin kans samaa mieltä. En miettis niinkään kuinka paljon ollaan perässä jos vihu joskus tulee yli, vaan enempi seuraavia:
- Kärkipari flopilla heads-upissa on aika monsteri, oot melkeen aina edellä
- Melkeen kaikki turnit ja riverit on sulle enemmän tai vähemmän huonoja
- Stackit alkaa olla melko lailla pieniä
Yllämainituista syistä en venaisi vaan laittasin vaan lisää merkkejä keskelle flopilla. Saat equityn realisoitua etkä anna vihulle mahista odotella osumia ylikortteihin, ainakaan kelpo hintaan. Maksuja tulee lisäksi usein vedoilta ja pienemmiltä osumilta ihan kivasti. Pinkat on tosiaan melko pieniä, suht todennäköisesti noin hyvää osumaa ei tule toista kertaa saman pelin aikana. Näin mä ainakin ite ajattelisin :)

EDIT: tai no joo, ehkä tuon T7 kans vois tavallaan löytää vielä check-raise-foldinkin. Siinä jäis kuitenkin vielä vähän yli 10bb taakse millä pelata.
spade447

ViestiKirjoittaja RightRound » 15.11.2018 21:54

Tyypillisiä kommentteja MTT-pelaajilta (?). 13bbish ei ole vielä mitään syytä laajentaa flopin x/shove rangea.

Molemmat kädet wp riverille asti, alemmassa riverillä maksu kerran kerrasta vähänkään regumpaa vs. T ja A erinomaisia barrelointikortteja vihulle, (ylikortteja, sulla ei ole ikinä A).
RightRound

ViestiKirjoittaja Starsailor » 16.11.2018 9:39

Molempiin riverillä fold. Ensimmäisessä vihulla on 4 tai alapään kortteja, josta suora. Toinen voisi olla maksu, mutta vaatisi readeja vihun tyylistä. En usko, että A-löytyy, koska ei korottanut pf, mutta riippuu taas pelaajan tyylistä. Sillä voi olla pelkkä 7, mutta usein myös 8 ja se on käytännössä aina paremmalla kickerillä ja pöytä ei silloin pelaa tasuria.
Starsailor

ViestiKirjoittaja makine_ » 16.11.2018 13:00

spade447 kirjoitti:
makine_ kirjoitti:

Äkkiseltään Haazin kans samaa mieltä. En miettis niinkään kuinka paljon ollaan perässä jos vihu joskus tulee yli, vaan enempi seuraavia:
- Kärkipari flopilla heads-upissa on aika monsteri, oot melkeen aina edellä
- Melkeen kaikki turnit ja riverit on sulle enemmän tai vähemmän huonoja
- Stackit alkaa olla melko lailla pieniä
Yllämainituista syistä en venaisi vaan laittasin vaan lisää merkkejä keskelle flopilla. Saat equityn realisoitua etkä anna vihulle mahista odotella osumia ylikortteihin, ainakaan kelpo hintaan. Maksuja tulee lisäksi usein vedoilta ja pienemmiltä osumilta ihan kivasti. Pinkat on tosiaan melko pieniä, suht todennäköisesti noin hyvää osumaa ei tule toista kertaa saman pelin aikana. Näin mä ainakin ite ajattelisin :)

EDIT: tai no joo, ehkä tuon T7 kans vois tavallaan löytää vielä check-raise-foldinkin. Siinä jäis kuitenkin vielä vähän yli 10bb taakse millä pelata.

Hyvää pohdintaa. Kuitenkin tuohon stäkkikokoon kun aloitamme 25bb deep, niin tuo stäkkisyvyys on vielä sangen "syvä". En tosiaan tilanteessä miettinyt turneja tai rivereitä, ihan oikeassa, että ei kovin herkkua ole tarjolla :D Lähinnä mietin siinä x raise katkeamisessa, että onko meillä syytä laittaa itseä tilanteeseen jossa käytännössä saadaan maksut useimmin vain meidän biitiltä?? Mutta ymmärrän, että on taas vaikea maksun kautta realisoida equityä koska ei tosiaan niitä hyviä korttejä ole oikeen tulossa.

Starsailor kirjoitti:Molempiin riverillä fold. Ensimmäisessä vihulla on 4 tai alapään kortteja, josta suora. Toinen voisi olla maksu, mutta vaatisi readeja vihun tyylistä. En usko, että A-löytyy, koska ei korottanut pf, mutta riippuu taas pelaajan tyylistä. Sillä voi olla pelkkä 7, mutta usein myös 8 ja se on käytännössä aina paremmalla kickerillä ja pöytä ei silloin pelaa tasuria.

Joo riidejä pitäs olla. Muttä yleisesti vähänkää osaavalla pelaajalla on paljonkin Ax compoja limprangessa/ jopta x back rangessa.

RightRound kirjoitti:Tyypillisiä kommentteja MTT-pelaajilta (?). 13bbish ei ole vielä mitään syytä laajentaa flopin x/shove rangea.

Molemmat kädet wp riverille asti, alemmassa riverillä maksu kerran kerrasta vähänkään regumpaa vs. T ja A erinomaisia barrelointikortteja vihulle, (ylikortteja, sulla ei ole ikinä A).

Nyt en muista oliko mitää riidejä tai paljonko oli jo käsiä ko vihusta. Tosiaan kun ajattelis itseä vihun asemaan niin olis joo aika jees kortteja rangella lyyä.
makine_

ViestiKirjoittaja makine_ » 29.11.2018 13:16

Pelit jatkuu ja mosa kasvaa?

Ei sentään. Tiesin kyllä, että HUSNG hypereissä on sellainen "kaveri" kun varianssi. En oikein jaksa enää tiltata ohivedoista tai törmäyksistä vihun rangen kärkeen. Auttoi paljon, kun laitoin pelkän Ev graaphin näkyviin. Katson toteutuneen tuloksen 1-2 kertaa viikossa. Kun aloitin hupit niin runi oli aivan älytön, nyt on sitten saatu tasoitettua toiseen suuntaan :D. Mielestäni olen kehittynyt pelaajana huomattavasti verrattuna vaikka vuoden takaiseen jolloin ensimmäistä kertaa huppi sittareita kokeilin. Vielä on paljon tehtävää, mutta tuntuu kivalta huomata spotteja joissa kehittynyt. Tällä hetkellä postflop ja "range-ajattelu" kaipaa työtä. Siihen oivaksi työkaluksi olen arvioinut Flopzillan. Erittäin kohtuullinen hinta (25$) ja varmasti parantaa tuota range-ajattelua. Mulla on sellainen ongelma, että tiedostan mitä pitäs kehittää, mutta sitten vain surkuttelen kun pitäs opiskella, mutta en tiedä miten, vaikka saan vinkkejä jatkuvasti ympäriltäni. En vain ole osannut niitä "yhdistää" tai sisäistää. Tähän aiheeseen hyvin sopiva kuva, joka helppo miettiä myös epäuskonnollisesta perspektiivistä.

Olen huomannut, että minun on helppo vain pyytää valmiina vastaukset kysymyksiini, tätä mentaliteettiä olen käyttänyt käytännössä koko elämäni. Nyt vasta rupean tajuamaan miten hölmöä se on. En minä opi mitään jos pyydän kaveria laskemaan minulle paljonko on 5% 500e:sta. Tiedän vain vastauksen, mutta en sitä tietoa kuinka tuollanen lasketaan. Onneksi ei vielä ole myöhäistä alkaa muuttamaan tätä asiaa. Tiedon etsimisen taito on kultaa ja löydetyn tiedon hyödyntäminen viisautta!

Sairaudesta.
Harvoin kostuu silmät siitä tiedosta, että tammikuussa saa laittaa herätyskellon klo 05:00 soittamaan TÖIHIN lähdön vuoksi (tässä tapauksessa siis ilosta :D). Sain siis lääkäriltä luvan tammikuussa palata työelämään! Toimin tällä hetkellä lentokoneteollisuudessa. Palaan aluksi vain 50% työajalle, mutta kuitenkin! Eikä siinä vielä kaikki. Olen puhunut, että olen kiinnostunut kiinteistöalasta. Näin Jethro Rostedtin instagrammissa kuukausi pari sitten videon, missä mies sanoi lanseeraavansa Aninkainen Akatemian joka siis on tarkoitettu alalle pyrkiville. Laitoin hakemuksen heti vetämään ja sain tiedon, että minut on valittu akatemiaan mukaan! Viime sunnuntaina olikin jo ensimmäinen tapaaninen Jethron kanssa Helsingissa ja tästä alkaa sitten kova koulut kuulemma. Tämä suoritetaan viikonloppuisin ja etätyöskentelynä. Mutta en ole kolmeen vuoteen ollut näin onnellinen! Vihdoinkin asiat näyttää hyvältä. Viimeiset kolme vuotta ovat olleet niin raskaat, että en taida itsekään sitä ymmärtää, mitä on tullut koettua... Nyt toivotaan, että tauti pysyy kurissa ja edessä siintää tulevaisuus ilman syöpää!
Liitteet
marraskuucEV.png
minapyysin.jpg
minapyysin.jpg (38.88 KIB) Katsottu 841 kertaa
makine_

ViestiKirjoittaja nikkipe » 29.11.2018 19:49

Mulla on sellainen ongelma, että tiedostan mitä pitäs kehittää, mutta sitten vain surkuttelen kun pitäs opiskella, mutta en tiedä miten, vaikka saan vinkkejä jatkuvasti ympäriltäni

Mulla se on ominaisuus.

Ja onnittelut työluvasta.
nikkipe
nikkipe

Edellinen

Palaa alueelle Blogit