Pitkäaikaisen pokeriammattilaisen henkistä pohdiskelua

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Pitkäaikaisen pokeriammattilaisen henkistä pohdiskelua

ViestiKirjoittaja Mufler » 14.07.2018 14:39

Ei pilvellä voi nollata aivoja, ainakaan mun mielestä. Kyllähän se elämä vaatii niitä sosiaalisia tapahtumia ja rinkitupruttelu sitä ei ole.

Pari nollailua ite ainakin tiiän missä käytännön voi aivot jättää narikkaan ja vain suorittaa.

1. Leijan lennätys. Käy hakee jostain semmonen 4/6 neliön leija ja johonkin aukeelle lennättämään. Ite ainakin kokenut sen erittäin rauhoittavana kun joutuu tarkkailemaan sitä leijaa. Ps. Tämmönen +100kg kaverikin lentelee leijan perässä muutamia metrejä kun hyvin nappaa.

2. Ampuminen, ite käynyt muutamia kertoja revolverilla ampumassa silhuetteja, eli jos jollain tutulla pyssyjä ni pyydä päästä joskus radalle mukaan.
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-
Mufler

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Kauris84 » 14.07.2018 17:30

Yritin 5 kertaa muotoilla tämän ajatuksen niin ettei se olisi negatiivinen :D En onnistunut, joten kysyn ihan suoraan: oletko koskaan miettinyt mitä teet eläkeellä olessasi kun olet köyhä? Pokeri ei kerrytä eläkettä ja joskus se pokerikin vielä ns. "kuolee".
Kauris84

ViestiKirjoittaja jippee » 14.07.2018 18:05

Kauris84 kirjoitti:Yritin 5 kertaa muotoilla tämän ajatuksen niin ettei se olisi negatiivinen :D En onnistunut, joten kysyn ihan suoraan: oletko koskaan miettinyt mitä teet eläkeellä olessasi kun olet köyhä? Pokeri ei kerrytä eläkettä ja joskus se pokerikin vielä ns. "kuolee".

Jos about kolmekybänen elää elämäänsä miettien miten tulee toimeen eläkkeellään, tai rupeaa elämään "saan ainakin hyvän eläkkeen" menttaliteetilla, niin suosittelen luodin syömistä vaikka heti... :D
jippee

ViestiKirjoittaja Crapmonger » 15.07.2018 5:48

Noi molemmat edelliset pari postia on tosi hyviä esimerkkejä polarisoiduista pointeista, joista kumpikin tulee mid-stakes pokerigrindaajalle vastaan aina uudestaan ja uudestaan, joka omasta tai muiden toimesta. Hyvä että postasitte. Itse oon aina miettinyt että mikä ois tervein tapa suhtautua noiden kahden ajatusmaailman välimaastoon. Itse käytännössä heilun ihan laidasta laitaan molempien ed. postausten asenteiden suhteen, päivän fiiliksistä riippuen. Usein varsinkin ne kännistä -> krapulaan siirtymiset heittää ne omat asenteet pokerin ja elämän suhteesta yhdestä ääripäästä toiseen erittäin herkästi.
paskainferno
Crapmonger

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Crapmonger » 15.07.2018 6:19

Kauris84 kirjoitti:Yritin 5 kertaa muotoilla tämän ajatuksen niin ettei se olisi negatiivinen :D En onnistunut, joten kysyn ihan suoraan: oletko koskaan miettinyt mitä teet eläkeellä olessasi kun olet köyhä? Pokeri ei kerrytä eläkettä ja joskus se pokerikin vielä ns. "kuolee".

Sanoisin että tässä kohtaa "pokeribuumia", jokaisen ei-itsetuhoisen pokerinpelaajan olisi parempi olla laskenut ka. tulonsa/menonsa per vuosi, ja olla alkanut säätämään tulojaan/elinkustannuksiaan/sijoituksiaan siten, että eläkekämpässikin on vielä varaa konjakkiin. Ja jos on oikein pro, niin just sopivasti sitä konjakkia että maksa huolehtis siitä ettei joutuis sitten enää mihinkään vanhainkotiin.

terveisin,
itsetuhoinen pokerinpelaaja
paskainferno
Crapmonger

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Starsailor » 15.07.2018 10:19

Yksi tapa on miettiä minkä verran tienaisi tavallisessa työssä ilman pokeria ja käyttää sellainen summa elämiseen kuukaudessa ja laittaa loput säästöön, sijoituksiin turvaksi. Jos tulot ovat hyvin suuret, niin elintasoa voi nostaa, mutta silloinkin kannattaa laskea pidemmän aikavälin tulotaso ettei tuhlaa hyvän runin tulosta turhuuteen. Jos saa esim. 2000 euroa kuussa käteen, niin tavallisesti ihmisillä menee vähintään kolmasosa asumiseen, laskut ja muut pakolliset, niin kuukaudessa viihteeseen ym. muuhun ei paljoa jää.
Starsailor

ViestiKirjoittaja Kauris84 » 15.07.2018 13:22

jippee kirjoitti:

Jos about kolmekybänen elää elämäänsä miettien miten tulee toimeen eläkkeellään, tai rupeaa elämään "saan ainakin hyvän eläkkeen" menttaliteetilla, niin suosittelen luodin syömistä vaikka heti... :D

Se kun kysymystä ei ymmärretä... #-o
Kauris84

ViestiKirjoittaja nobeer_nostory » 26.08.2018 3:22

Uni ja nukkuminen

Jos joku unitutkija, lääkäri tai muu alan ammattilainen näkisi mun kuvitteellisen unipäiväkirjan viimeiseltä +10 vuodelta, saisin luultavasti elinikäennusteeksi n. 30 vuotta tästä eteenpäin. Olen jo lapsesta asti ollut todellinen illanvirkku. Kun vanhemmat laittoivat mut huoneeseeni nukkumaan, piti aina löytää jotain salaista viihdykettä, kun ei vaan huvittanut alkaa nukkumaan. Kun aikoinaan sain ensimmäisen puhelimeni ja rajattomat tekstiviestit, tuli puhelinta näppäiltyä peiton alla tunteja, vaikka aamulla aikaisin oli mentävä kouluun. Ehkä salailun taitoni on lähtenyt jo tuolta asti; mitään valoa tai ääntä ei huoneesta saanut kuulua, tai jäi kiinni valvomisesta. Tietokone oli tietenkin noihin aikoihin oltava ehdottomasti sammutettuna ennen kello 21.

Noh, tästä edetään lukioaikoihin. Vanhemmatkaan eivät enää niin paljoa välittänyt moneen asti tietokoneella tuli vietettyä aikaa. Läksytkin tein – jos tein – joskus puolen yön jälkeen. Jossain vaiheessa löytyi sitten pokeri, sitä tuli sitten puoliksi salaa hakattua iltapäivästä yömyöhään. Loppujen lopuksi yöllä tuli nukuttua keskimäärin se n. 4 tuntia, ja säännölliset päiväunet koulun jälkeen – tai hyppytunneilla jos niitä oli. Pariin ekaan vuoteen en juurikaan lintsannut, kolmantena vuonna opin tämän jalon taidon ja kävin kotona nukkumassa pienet päiväunet. Ei varmasti tervettä kasvavalle nuorelle ihmiselle.

Ja tästä eteenpäin siihen kun muutin pois lapsuudenkodistani. Säännöllinen yörytmi oli about 7-16. Tämä olisi tälläkin hetkellä ihan ok. Tällä hetkellä voin hyvinkin valvoa yli 36 tuntia putkeen, etenkin jos päivä- tai ilta-aikaan on jotain tekemistä. Unirytmi voi olla välillä tyyliin 11-19. Jos mulla pitäisi herätä päivällä johonkin esimerkiksi kello 14, en oikein edes osaa nukahtaa, vaikka väsyttäisi. Tietää vain, ettei kunnon unia tule kuitenkaan ja sitten sitä vain valvoo. Jos jossain vaiheessa tulee tunne, että unirytmiä pitäisi tasoitella, yritän vain valvoa seuraavaan iltaan. Viime aikoina vain tämäkään ei oikein enää toimi, vaan elimistö käsittää tuon kello 23 nukkumaan menemisen ns. Päiväunina, ja voi olla että herään kello 4 aamuyöllä. Uni ei tule uudestaan, muutaman tunnin päästä on täysi kooma päällä eikä saa mitään aikaiseksi. Tämä strategia itse asiassa toimi vielä vajaa vuosi sitten. Nykyisin käytännössä saatanallinen jetlagi päällä monta päivää. Tähänkin unirytmin tasoittamiseen käytän monesti alkoholia; jos siihen ei mitään suurempaa estettä ole. Itse asiassa yli 24 tunnin valvomisen jälkeen pienissä promilleissa on yllättävän chilli ja tunteellinekin olotila. Jopa tyttöystäväni sanoo että olen silloin mukavimmillaan.

Ilmeisesti omistan joka tapauksessa jonkun 26 tunnin vuorokausirytmin, sillä vuodesta toiseen joka ilta jaksaa vaan valvoa pitempään ja pitempään – eikä edellisen yön unien tuntimäärällä ole tähän oikeastaan mitään väliä. Jännä kyllä, lomalla, reissussa ollessani unirytmi on täydellinen. Ei mitään ongelmia. Melatoniinia olen käyttänyt välillä, alussa se auttoi hyvinkin paljon. En tiedä oliko se jotain lumevaikutusta vai ei.. nykyisin harvemmin käytän melatoniinia. Lähinnä silloin kun ei ole paineita heräämisestä eikä uni vain tule, saatan ottaa tabletin, käydä kusella, juoda vettä, laittaa ehkä nuuskan huuleen, chillata puoli tuntia ja yrittää uudestaan unta. Monesti se auttaa. Itsellä pitäisi päästä eroon tuosta mystisestä stressitilasta joka tulee, kun tietää että aamulla pitää johonkin herätä. Unilääkkeisiin en aio koskea.

Kokemuksia ja vinkkejä tähän otetaan vastaan.

Ihan asiallinen kysymys. Muutama vuosi sitten tätä ei edes pohtinut, viime aikoina olen sijoittanut omaisuuttani. Eläkettä nyt ei tietenkään kerry, mutta mistäs sitä tietää elääkö sitä edes yli 60 vuotta. Oikea ammatti ja työelämä on mielessä; että jossain vaiheessa sellaiset pitäisi hommata. Murehditaan asiaa enemmän myöhemmin. Nuorena kuitenkin elämä on elettävä ja kokemukset kerättävä. Eihän vanhana jaksa edes tehdä mitään. Tietenkin parempi olisi olla multimiljönääri vanhuksena, mutta uskon että siinä vaiheessa on pieneenkin tyytyväinen. Eikä koskaan voi olla varma miten eläkepolitiikka Suomessa edes kehittyy. Muutamaksi vuodeksi kuitenkin elämäni on joka tapauksessa turvattu, tapahtui mitä tapahtui.

Muutenkin ideoita voi heitellä ja kysymyksiä kysellä. Naisista riittäisi asiaa vaikka monelle sivulle, mutta ei viitsi pelkästään niistä kirjoitella.

Pitkästä aikaa tuli kirjoiteltua jotain. Pikkuhumala päällä ja elämä hymyilee.
XX
nobeer_nostory

ViestiKirjoittaja R€issumies » 26.08.2018 3:56

Huhhuh, jopa creepyä lukea tota unijuttua joka täsmää lähes sanasta sanaan omien uniongelmien kanssa. Koittanu fiksailla ties miten monta kertaa niin et herää joka päivä herätyskelloon vaikka klo 10. Silti ei tuu illalla uni klo 2 niinkun "pitäis" vaan myöhemmin ja univelka vaan kertyy päivä päivältä, jolloin päivät menee ihan zombina kunnes luovutan ja nukun univelat pois jolloin rytmi yleensä hakeutuu takaisin just johonkin 11-19 pyörien siitä ympyrää niin et herää joka päivä tunnin-pari myöhemmin. Sit jos se rytmi joskus asettuu hetkeks niin että herää vaikka klo 8 aamulla niin siitä se sit siirtyykin monta tuntia päivässä eteenpäin kohti sitä tyyliin 11-19 nukkumista.

Oon miettiny/tutkinu oisko mulla toi mut en oo varma:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Viivästynyt_unijakso

Edit. en tiedä miksei tota linkkiä saa kopioituu niin et toimis mut löytyy googlesta/wikipediasta "viivästynyt unijakso", "delayed sleep phase disorder" tai "dsps"

En oo saanu aikaseks mennä tutkimuksiin kun pokeriammattilaisena sitä on aina jotenkin "pärjäilly", ainakin ennen kun alko pelaa enemmän liveä ja monipäiväsiä turnauksia josta just pitikin blogiin taas avautua. Pitäis kyllä mennä jollekin uniklinikalle selvittelee asiaa ja tutkimuksiin. Ootko käyny tai harkinnu?

Itellä kans jostain mystisestä syystä ulkomaan reissuilla rytmit sentään vähän paremmat vaikka kaukana täydellisestä.
R€issumies

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja nobeer_nostory » 26.08.2018 4:19

R€issumies kirjoitti:
Oon miettiny/tutkinu oisko mulla toi mut en oo varma:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Viivästynyt_unijakso

Edit. en tiedä miksei tota linkkiä saa kopioituu niin et toimis mut löytyy googlesta/wikipediasta "viivästynyt unijakso", "delayed sleep phase disorder" tai "dsps"

En oo saanu aikaseks mennä tutkimuksiin kun pokeriammattilaisena sitä on aina jotenkin "pärjäilly", ainakin ennen kun alko pelaa enemmän liveä ja monipäiväsiä turnauksia josta just pitikin blogiin taas avautua. Pitäis kyllä mennä jollekin uniklinikalle selvittelee asiaa ja tutkimuksiin. Ootko käyny tai harkinnu?

Itellä kans jostain mystisestä syystä ulkomaan reissuilla rytmit sentään vähän paremmat vaikka kaukana täydellisestä.

Kuulostaa erittäin tutulta :D Pakkohan tässä on jotain häiriötä jossain olla, kun nämä univaikeudet alkoivat jo ennen varsinaista pokeriuraa. Oon myös lukenut tuosta samasta jutusta wikipediasta ja voi hyvin olla jokin tuon tyyppinen homma kyseessä. En oo käyny kenelläkään ammattiauttajalla asian suhteen. Pokeriuran jälkeen voi olla syytä käydä tutkimassa asiaa. Tämänkin kanssa on oppinut elämään, vaikka vituttaahan se zombina silloin tällöin mennä keskellä päivää ihmisten ilmoille. Onneksi suurimman osan päivistä voi vain nukkua kotona silloin kun siltä tuntuu - siis sen jälkeen kun uni on tullut.
nobeer_nostory

ViestiKirjoittaja Starsailor » 26.08.2018 17:53

Jos pelaa nuorena pokeria ja menee normaaleihin töihin tai yrittäjäksi (josta maksaa eläkettä itselleen) sitten keski-iässä, niin ei tuolla nuoruuden pokeripelillä ole merkittävää eroa eläkkeeseen, vaan viimeiset 10 vuotta ennen eläkettä ovat ratkaisevimmat. Tosin, jos nyt puhutaan vähän päälle 20v henkilöstä, niin olisi varma, että teille on mitään valtion eläkettä luvassa 40 vuoden päästä.
Starsailor

ViestiKirjoittaja MrSamba » 28.08.2018 14:31

Starsailor kirjoitti:Jos pelaa nuorena pokeria ja menee normaaleihin töihin tai yrittäjäksi (josta maksaa eläkettä itselleen) sitten keski-iässä, niin ei tuolla nuoruuden pokeripelillä ole merkittävää eroa eläkkeeseen, vaan viimeiset 10 vuotta ennen eläkettä ovat ratkaisevimmat.

Mistä olet tuollaista saanut päähäsi?
MrSamba

ViestiKirjoittaja juice » 28.08.2018 21:14

MrSamba kirjoitti:
Starsailor kirjoitti:Jos pelaa nuorena pokeria ja menee normaaleihin töihin tai yrittäjäksi (josta maksaa eläkettä itselleen) sitten keski-iässä, niin ei tuolla nuoruuden pokeripelillä ole merkittävää eroa eläkkeeseen, vaan viimeiset 10 vuotta ennen eläkettä ovat ratkaisevimmat.

Mistä olet tuollaista saanut päähäsi?

Tuo on kyllä vanhentunutta tietoa. Ennen vanhaan meni työuran lopun mukaan, nyt eläkettä kertyy saman verran joka vuosi. Vain jos siirtää eläköitymistä alarajaa pidemmälle saa hieman korkeamman eläkkeen.
juice

ViestiKirjoittaja tangamash » 28.08.2018 21:50

Mulla oli samat uniongelmat kun pelasin 6 vuotta ammattimaisesti. Opiskeluissa kävi satunnaisesti ni ihan turha oli kuvitella unta saavan ennen 03.00. Yllättäen opiskelu sitten jäi. Nyt saanu hyvin epäsäännöllisessä työssä yllättävän hyvin viimmeset pari vuotta nukuttua. Alottanu jo pokeriaikojen loppuvaiheilla rasittavan/erittäin rasittavan liikunnan 3-6 kertaa viikkoon, jota ilman nukkuu kyllä huonommin.

Tää o vähä kaukaa haettu mutta isäukko teki 40 vuotiseb uran maanmittaajana, joka oli back in days käytännössä 8-tunnin päivittäinen hikitreeni. Kelaillu että pitikö miunki saada se geeneissä ollu rasituksentarve kroppaan ennenku oppi nukkumaan paremmin.
tangamash

ViestiKirjoittaja nobeer_nostory » 01.09.2018 9:17

Vaikka kuinka rehellinen olisin, en millään pystyisi väittämään että mulla olisi jokin suunnitelma mitä teen kun olen aikuinen. Iso haaveeni olisi, että keksisin jotain mistä mut oikeesti muistetaan ja millä pystyisin tekemään hyvin rahaa. Vaikka pokeriurani on ollut paljon keskimääräistä pelaajaa parempi, ei se kuitenkaan sinänsä ole ollut mitenkään poikkeuksellinen. En ole ikinä mieltänyt itseäni miksikään perusduunariksi, enkä usko että ikinä mitään paskaduunia jaksaisin tehdäkään. Mun mielestä on mahtavaa lukea tarinoita, joissa ihmiset kertovat miten ovat menestyneet. Samaa älynväläystä olen itse miettinyt jo vuosia. Uskoisin että mieluummin syön, juon, nain hienon hyvinvointivaltiomme kustannuksella, kuin tekisin jotain mikä ei itseäni miellytä. No, onneksi vielä on aikaa yrittää keksiä jotain hienoa. Ole voittaja tai luuseri. Mä haluan olla voittaja. Elämää kuitenkin toivottavasti on jäljellä vielä pitkän aikaa. Mulla on paljon idoleita pokerin ulkopuolelta. Jos mä olen tässä vitun haastavassa lajissa, pokerissa, pärjännyt, pakko kai on olla jotain muutakin missä pärjäisin.

Nyt tuli sellainen oma tsemppipostaus, et jos tällä ei liferuneja saa, ei millään.

XX - olut on hyvää - univaikeudet jatkuu.
nobeer_nostory

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit