Ne vihreät tulevat nyt sentään todennäköisesti olemaan hallituksessa, jossa voi teoriassa edes vähän vaikuttaa asioihin. Toiset veti kuollutta äänestämällä persuja, vaikka oli 98% varmaa jo ennen vaaleja, etteivät tule hallitukseen mahtumaan.Pokerman82 kirjoitti:Hahahahaha vittu mitä idiootteja tää maa täynnä.Hallitusneuvottelut käyntii SDP,Keskusta,Vihreät,Vasemmistoliitto,RKP.
Niin Perussuomalaiset kuin Kokoomuski jäämäs oppositioo.Blokki 100% for sure.
Täälläki eräs blogittaja äänesti vihreitä ku ei ny jaksanu ottaa asioista selvää tai jostain muusta ideologisesta syystä.Ei vittu voi olla noin keila.Turha sit ihmetellä ku se rakas harrastus loppuu.
No toi juuri oli se viesti minkä SDP ja muut puolueet halusi propagandallaan viestittää jotta ihmiset ei äänestäisi persuja ja näköjään ainaki yhdelle se meni läpi. Jos et oo tajunnu vielä sitä että mitä enemmä se persujen kannatus kasvaa sitä enemmä joutuu myös muut puolueet muuttamaan kantojaan.GNAGL kirjoitti:Ne vihreät tulevat nyt sentään todennäköisesti olemaan hallituksessa, jossa voi teoriassa edes vähän vaikuttaa asioihin. Toiset veti kuollutta äänestämällä persuja, vaikka oli 98% varmaa jo ennen vaaleja, etteivät tule hallitukseen mahtumaan.Pokerman82 kirjoitti:Hahahahaha vittu mitä idiootteja tää maa täynnä.Hallitusneuvottelut käyntii SDP,Keskusta,Vihreät,Vasemmistoliitto,RKP.
Niin Perussuomalaiset kuin Kokoomuski jäämäs oppositioo.Blokki 100% for sure.
Täälläki eräs blogittaja äänesti vihreitä ku ei ny jaksanu ottaa asioista selvää tai jostain muusta ideologisesta syystä.Ei vittu voi olla noin keila.Turha sit ihmetellä ku se rakas harrastus loppuu.
Joo nettiblokkiasiahan on todella pieni topikki kaikille puolueille isompien asioiden rinnalla. Itse en persuja olisi äänestänyt missään tapauksessa. Oma arvomaailmani kun on paljon lähempänä vihreitä kuin persuja. Sinulla on ihan täysi vapaus äänestää ja puhua persujen puolesta. Anna kuitenkin myös sinä se valinnanvapaus muille. Itse en väitä vihreiden äänestämisen olleen mikään ehdottoman loistava ja ainoa oikea valinta. Se oli kuitenkin vaikean pähkäilyn jälkeen minun valintani. Sitä on demokratia. Yhden ja ainoan totuuden puolestapuhujista en ole koskaan tykännyt.Pokerman82 kirjoitti:
No toi juuri oli se viesti minkä SDP ja muut puolueet halusi propagandallaan viestittää jotta ihmiset ei äänestäisi persuja ja näköjään ainaki yhdelle se meni läpi. Jos et oo tajunnu vielä sitä että mitä enemmä se persujen kannatus kasvaa sitä enemmä joutuu myös muut puolueet muuttamaan kantojaan.
Ja ylipäätää kenenkää puolueen agendalla tuskin on ensisijaisesti tää nettiblokkiasia mutta ihan tän yleisen kotimaan taloude ja turvallisuude kannaltaki vihreet nyt on vaan ihan vitun paska vaihtoehto.Mutta hyvä että äänestit niitä, 4 vuoden päästä kaikki nää äänet menee persuje laarii sekä kokoomukse ku ne seuraa oppositiosta ku muut mokaa ja perseraiskaa tän maan oikeen huolella 4 vuoden aikana.
Kyllä mä annan valinnanvapauden myös sulle.Lähinnä kyse on siitä että mä yritän ymmärtää et minkämoinen ihminen äänestää vihreitä tai kuuluu vihreisiin. Koska mä ymmärrän että esim vassareilla,niillä on joku aate siellä taustalla tai SDP:llä. Mutta vihreillä niillä ei oo mitää muutaku ideologisia hömpötyksiä luonnosta ilmastosta ja maahanmuutosta. Ku ymmärtäsivät edes siitä luonnosta ja ilmastonmuutoksesta ensin jotaki enneku alkaavat lakkauttaa kaikkea mikä liittyy metsäteollisuuteen esim.GNAGL kirjoitti:Joo nettiblokkiasiahan on todella pieni topikki kaikille puolueille isompien asioiden rinnalla. Itse en persuja olisi äänestänyt missään tapauksessa. Oma arvomaailmani kun on paljon lähempänä vihreitä kuin persuja. Sinulla on ihan täysi vapaus äänestää ja puhua persujen puolesta. Anna kuitenkin myös sinä se valinnanvapaus muille. Itse en väitä vihreiden äänestämisen olleen mikään ehdottoman loistava ja ainoa oikea valinta. Se oli kuitenkin vaikean pähkäilyn jälkeen minun valintani. Sitä on demokratia. Yhden ja ainoan totuuden puolestapuhujista en ole koskaan tykännyt.Pokerman82 kirjoitti:
No toi juuri oli se viesti minkä SDP ja muut puolueet halusi propagandallaan viestittää jotta ihmiset ei äänestäisi persuja ja näköjään ainaki yhdelle se meni läpi. Jos et oo tajunnu vielä sitä että mitä enemmä se persujen kannatus kasvaa sitä enemmä joutuu myös muut puolueet muuttamaan kantojaan.
Ja ylipäätää kenenkää puolueen agendalla tuskin on ensisijaisesti tää nettiblokkiasia mutta ihan tän yleisen kotimaan taloude ja turvallisuude kannaltaki vihreet nyt on vaan ihan vitun paska vaihtoehto.Mutta hyvä että äänestit niitä, 4 vuoden päästä kaikki nää äänet menee persuje laarii sekä kokoomukse ku ne seuraa oppositiosta ku muut mokaa ja perseraiskaa tän maan oikeen huolella 4 vuoden aikana.
Itselläni on taas omalla arvomaailmallani vaikea ymmärtää ketkä äänestävät persuja. Tiedän kuitenkin ihmisten olevan erilaisia ja arvostavan/painottavan erilaisia asioita. Kärjistetty vastakkainasettelu, oman näkemyksen väkisinjunttaaminen ja "yhden ainoan totuuden" toistelu ovat asioita, joita karsastan. Maailma on todella kaukana mustavalkoisesta, vaikka monella ihmisellä se keskustelutyyli on usein juuri senkaltaista.Pokerman82 kirjoitti:
Kyllä mä annan valinnanvapauden myös sulle.Lähinnä kyse on siitä että mä yritän ymmärtää et minkämoinen ihminen äänestää vihreitä tai kuuluu vihreisiin. Koska mä ymmärrän että esim vassareilla,niillä on joku aate siellä taustalla tai SDP:llä. Mutta vihreillä niillä ei oo mitää muutaku ideologisia hömpötyksiä luonnosta ilmastosta ja maahanmuutosta. Ku ymmärtäsivät edes siitä luonnosta ja ilmastonmuutoksesta ensin jotaki enneku alkaavat lakkauttaa kaikkea mikä liittyy metsäteollisuuteen esim.
Ite oisin voinu äänestää persujen sijaan esim kokoomustakin. Niillä ainaki oli joskus arvopohja mikä kannusti yrittäjyytee ja vapaasee markkinatalouteen.Mut sie ollu nii paljon kans oman edun tavottelijoita että ei maistunu.
Ja kyllä mä tiesin että jos sdp saa paljon ääniä ja on ykkönen niin persut ei ole hallituksessa. Mutta sitä mä en odottanu että ne saa muodostettua hallituksen ilman persuja sekä kokoomusta.
Ja tää tulee oleen suomelle erittäin vahingollinen hallitus jos tämä punavihreä toteutuu. Siksi mun on vaikea ymmärtää niitä ketkä on aatteeltaan punavihreitä koska monessakaan niiden esittämässä asiassa ei ole päätä eikä häntää ja on kansalle sekä Suomelle erittäin vahingollisia.Tää ei liity mitenkää pelkästää tähä blokkiasiaa, vaan Suomen hyvinvointiin ylipäätään.
Edit. Nii ja mä oon ihan ylpeä siitä että äänestin Perusuomalaisia jo toisissa vaaleissa putkeen.Ja kaikkea sitä mitä Jussi Halla-Ahon edustama Perussuomalaisuus sisältää.
Joo mutta suomessa kuten Halla_aho sanoi asiat ovat nyt vastakkain,silloin on myös vastakkainasettelun aika.Asiat ei useinkaa hyssytelemällä parane.Se tietysti että jos ei koe että mikään on vialla tai ymmärrä sitä ni on toki varmaan vaikea ymmärtää kaltaisiani "yhden totuuden" puolestapuhujia. Mä puhun persuista siksi koska he oikeesti on ainut puolue kenellä on halua ja tahtoa ja uskallusta muuttaa asioita parempaan suuntaan.GNAGL kirjoitti:Itselläni on taas omalla arvomaailmallani vaikea ymmärtää ketkä äänestävät persuja. Tiedän kuitenkin ihmisten olevan erilaisia ja arvostavan/painottavan erilaisia asioita. Kärjistetty vastakkainasettelu, oman näkemyksen väkisinjunttaaminen ja "yhden ainoan totuuden" toistelu ovat asioita, joita karsastan. Maailma on todella kaukana mustavalkoisesta, vaikka monella ihmisellä se keskustelutyyli on usein juuri senkaltaista.Pokerman82 kirjoitti:
Kyllä mä annan valinnanvapauden myös sulle.Lähinnä kyse on siitä että mä yritän ymmärtää et minkämoinen ihminen äänestää vihreitä tai kuuluu vihreisiin. Koska mä ymmärrän että esim vassareilla,niillä on joku aate siellä taustalla tai SDP:llä. Mutta vihreillä niillä ei oo mitää muutaku ideologisia hömpötyksiä luonnosta ilmastosta ja maahanmuutosta. Ku ymmärtäsivät edes siitä luonnosta ja ilmastonmuutoksesta ensin jotaki enneku alkaavat lakkauttaa kaikkea mikä liittyy metsäteollisuuteen esim.
Ite oisin voinu äänestää persujen sijaan esim kokoomustakin. Niillä ainaki oli joskus arvopohja mikä kannusti yrittäjyytee ja vapaasee markkinatalouteen.Mut sie ollu nii paljon kans oman edun tavottelijoita että ei maistunu.
Ja kyllä mä tiesin että jos sdp saa paljon ääniä ja on ykkönen niin persut ei ole hallituksessa. Mutta sitä mä en odottanu että ne saa muodostettua hallituksen ilman persuja sekä kokoomusta.
Ja tää tulee oleen suomelle erittäin vahingollinen hallitus jos tämä punavihreä toteutuu. Siksi mun on vaikea ymmärtää niitä ketkä on aatteeltaan punavihreitä koska monessakaan niiden esittämässä asiassa ei ole päätä eikä häntää ja on kansalle sekä Suomelle erittäin vahingollisia.Tää ei liity mitenkää pelkästää tähä blokkiasiaa, vaan Suomen hyvinvointiin ylipäätään.
Edit. Nii ja mä oon ihan ylpeä siitä että äänestin Perusuomalaisia jo toisissa vaaleissa putkeen.Ja kaikkea sitä mitä Jussi Halla-Ahon edustama Perussuomalaisuus sisältää.
En ole mikään vihreiden kestoäänestäjä, edellisen kerran taisin äänestää heitä joskus 1990-luvun lopussa. Kokoomusta olen parissa edellisissä eduskuntavaaleissa äänestänyt, mutta tällä kertaa heidän linjansa ei täysin maistunut. Niin kuin ei maistunut oikein minkään muunkaan puolueen. Kaikilta löysin joitain huonoja asioita. Vihreät oli lopulta se vähiten huono vaihtoehto. Kaikille politiikka ja äänestäminen ei ole yhtä intohimoinen asia ja aiheuta yhtä suuria tunnekuohuja kuin mitä se näyttää sinulle aiheuttavan.
Kun tuossa ihmettelit minkälainen ihminen äänestää vihreitä niin sanoisin, että (muistaakseni) kuuden lapsen isänä vihreiden arvojen eli suvaitsevaisuuden ja kestävän kehityksen luulisi olevan juuri sinun agendallasi. Nuorille, uusille sukupolville nimenomaan nämä arvot ovat todella tärkeitä. Persut edustavat minulle vähän mennyttä maailmaa jossa käperrytään sisäänpäin ja yritetään sulkea muuta maailmaa pois tyyliin me hoidetaan vaan täällä Suomessa keskenämme omat asiamme, pysykää muu maailma täältä pois. Nuoret sukupolvet ovat paljon avoimempia, kansainvälisempiä, suvaitsevampia ja huolestuneempia maapallosta pitkällä aikavälillä.Pokerman82 kirjoitti:
Joo mutta suomessa kuten Halla_aho sanoi asiat ovat nyt vastakkain,silloin on myös vastakkainasettelun aika.Asiat ei useinkaa hyssytelemällä parane.Se tietysti että jos ei koe että mikään on vialla tai ymmärrä sitä ni on toki varmaan vaikea ymmärtää kaltaisiani "yhden totuuden" puolestapuhujia. Mä puhun persuista siksi koska he oikeesti on ainut puolue kenellä on halua ja tahtoa ja uskallusta muuttaa asioita parempaan suuntaan.
Ku tuo maahanmuuttopaasaus ei just perustu mihinkää järkevään.Ihmiset ketä tänne on päästetty ei ole mitää sotaa paossa, eivät ole oikeasti turvapaikkaa vailla.Vaan ne on maista joista on lähdetty tänne ja tultu monien eumaide läpi koska tiedetään että täällä on niin hyvä sosiaaliturva.Lisäksi ne on kuuluvat uskontoryhmiin joissa naista ja lasta ei arvosteta. Nämä ryhmät ovat myös maista joissa on terroristikytköksiä. Tää on selkee turvallisuusuhka nimenomaan minun lapsilleni ja kaikkien muidenki. Juuri lapsieni takia haluan parempaa huomista. Ja lisäksi ihan taloudellisista näkökulmistaki miten meillä voi olla varaa rahottaa elintasopakolaisia jos ei oo varaa hoitaa omia vanhuksiakaan????GNAGL kirjoitti:Kun tuossa ihmettelit minkälainen ihminen äänestää vihreitä niin sanoisin, että (muistaakseni) kuuden lapsen isänä vihreiden arvojen eli suvaitsevaisuuden ja kestävän kehityksen luulisi olevan juuri sinun agendallasi. Nuorille, uusille sukupolville nimenomaan nämä arvot ovat todella tärkeitä. Persut edustavat minulle vähän mennyttä maailmaa jossa käperrytään sisäänpäin ja yritetään sulkea muuta maailmaa pois tyyliin me hoidetaan vaan täällä Suomessa keskenämme omat asiamme, pysykää muu maailma täältä pois. Nuoret sukupolvet ovat paljon avoimempia, kansainvälisempiä, suvaitsevampia ja huolestuneempia maapallosta pitkällä aikavälillä.Pokerman82 kirjoitti:
Joo mutta suomessa kuten Halla_aho sanoi asiat ovat nyt vastakkain,silloin on myös vastakkainasettelun aika.Asiat ei useinkaa hyssytelemällä parane.Se tietysti että jos ei koe että mikään on vialla tai ymmärrä sitä ni on toki varmaan vaikea ymmärtää kaltaisiani "yhden totuuden" puolestapuhujia. Mä puhun persuista siksi koska he oikeesti on ainut puolue kenellä on halua ja tahtoa ja uskallusta muuttaa asioita parempaan suuntaan.
Mutta kuten sanottua, sinulla on täysi vapaus ajatella asioista niin kuin ajattelet ja tehdä omat ratkaisusi.