365 Days A Year I Make You Swallow #Laitetaan Nielee

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Pokerman82

Re: 365 Days A Year I Make You Swallow #Laitetaan Nielee

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 08 Touko 2019, 21:22

Tää on muute ihan vitun turhaa vääntöö täs kohtaa enää ku paska on lentäny jo tuulettimeen.Mut oma moka itepä alotin.

Ketunnaama

Viesti Kirjoittaja Ketunnaama » 08 Touko 2019, 21:30

Hyvä pojat. Jatkakaa......

Mun mielestä on edesvastuutonta äänestää kumpaakaan. Siis PS ja Vihreät. Vanha sanonta. Fiksut pärjää aina, nyt ei vaan päde kumpaakaan näistä 95%

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 08 Touko 2019, 22:00

Pokerman82 kirjoitti:Tää on muute ihan vitun turhaa vääntöö täs kohtaa enää ku paska on lentäny jo tuulettimeen.Mut oma moka itepä alotin.
Tästä ollaan samaa mieltä varsinkin kun itselleni politiikka ei edes herätä mitään suurempia intohimoja. Itse tosiaan aloitit. Sinä olet täällä ottanut hernettä nokkaan jostain sharkien sinua (pääosin) kehuvista kirjoituksista ja sitten yhtäkkiä tökkäät mua blogissasi, vaikkei meillä ole tietääkseni ollut mitään kontaktia toisiimme ennen tätä. No, jokainen taaplaa tyylillään.

Pokerman82

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 08 Touko 2019, 22:20

GNAGL kirjoitti:
Pokerman82 kirjoitti:Tää on muute ihan vitun turhaa vääntöö täs kohtaa enää ku paska on lentäny jo tuulettimeen.Mut oma moka itepä alotin.
Tästä ollaan samaa mieltä varsinkin kun itselleni politiikka ei edes herätä mitään suurempia intohimoja. Itse tosiaan aloitit. Sinä olet täällä ottanut hernettä nokkaan jostain sharkien sinua (pääosin) kehuvista kirjoituksista ja sitten yhtäkkiä tökkäät mua blogissasi, vaikkei meillä ole tietääkseni ollut mitään kontaktia toisiimme ennen tätä. No, jokainen taaplaa tyylillään.
Joo halusi ymmärtää teitä vihreitä paremmi :-D

Kaksnel

Viesti Kirjoittaja Kaksnel » 09 Touko 2019, 03:07

Pokerman82 kirjoitti:2012 mut en usko et ollaa hirveesti pudottu sijotuksis
Hetkinen, 1,4 miljardin asukkaan Kiina saastuttaa enemmän kuin 5,5 miljoonan Suomi? :shock:

Voisin kuvitella Vihreiden äänestäjien perustavan ilmastovouhotusnäkemyksensä lähes kaikkien vähänkään kompetenssia aiheeseen omaavien asiantuntijoiden näkemyksiin. 20 vuotta sitten käyty toisen asteen (?) metsäalan koulutus ja kesätyö metsurina ei vielä riitä pätevyydeksi vakuuttamaan mua siitä, että lähestulkoon kaikki muut asiantuntijat on väärässä.

Pokerman82

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 09 Touko 2019, 03:20

Kaksnel kirjoitti:
Hetkinen, 1,4 miljardin asukkaan Kiina saastuttaa enemmän kuin 5,5 miljoonan Suomi? :shock:

Voisin kuvitella Vihreiden äänestäjien perustavan ilmastovouhotusnäkemyksensä lähes kaikkien vähänkään kompetenssia aiheeseen omaavien asiantuntijoiden näkemyksiin. 20 vuotta sitten käyty toisen asteen (?) metsäalan koulutus ja kesätyö metsurina ei vielä riitä pätevyydeksi vakuuttamaan mua siitä, että lähestulkoon kaikki muut asiantuntijat on väärässä.
Sähän uskot ketä haluat uskoa.Mua ei hirveesti sun uskos liikuta.Vaikka mun koulutuksesta on 20 vuotta ni kyllä mä ihan tiedän silti edelleen miten meidän metsätalous voi(on kaveri metsäalan yrittäjä istutti mm oman tiiminsä kanssa 4miljoonaa puuntainta viimekeväänä ja kesän alus) ja voin sanoa että jos ne tuolla etelä-amerikan sademetsissä hoitais samalla lailla ni ei tarviis puhella täällä tollasia höpöhöpöjuttuja. Kaikkee ei tarvii uskoo mitä lehdistä lukee.

Sen sanoo järkiki että jotta mitää pysyvää muutosta saadaan aikaan on nää suurimmat saastuttajamaat saatava mukaan.Ihan turha meidä ruveta muuttaa meidä käytäntöjä ku me ollaa oltu edellekävijä luonto ja ilmastoasioissa aina. Jos vapaamatkustajia USA Kiina esim ei saada mukaan ni se on ihan sama mitä muu maailma tekee.

Pokerman82

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 09 Touko 2019, 03:46

Jahas hero vähä joo tilttas tänää toho mahdollisee hallitusuutisee sillo teksti on sen mukaista.Nyt sit viimekuun kuukausirapsan aika.

HUHTIKUU[/b]

PLO10(laskettu tähä plo4 pelit mukaa ku oli muutamana päivänä) 83,63h +838.22€
PLO25 27h -766

Turnaukset 45kpl binit 501 voitot 947,2 Profit+446,2€
Spinnarit +18 yks sessio
Total huhtikuu yhteensä +536,42

Ei aiheuta riemunkiljahduksia mut ei ny tullu sitä tappiokuukautta kuitenkaan.

DAY 125/365

Tänää 5h7min peliä spinnareita sekä plo25. Plo25 +159,38 ja spinnarit +290€ turnauksia pelasi 2kpl sivussa joihi meni -20. Joten keskiviikko mukavat +429,38
Ylhäälle.

Tästä on hyvä jatkaa ei muutaku jokasee ehtoosee vaan näitä +5h päivii ni eiköhä tää tästä taas lähde.

Kaksnel

Viesti Kirjoittaja Kaksnel » 09 Touko 2019, 04:05

Pokerman82 kirjoitti: Sen sanoo järkiki että jotta mitää pysyvää muutosta saadaan aikaan on nää suurimmat saastuttajamaat saatava mukaan.Ihan turha meidä ruveta muuttaa meidä käytäntöjä ku me ollaa oltu edellekävijä luonto ja ilmastoasioissa aina. Jos vapaamatkustajia USA Kiina esim ei saada mukaan ni se on ihan sama mitä muu maailma tekee.
Kiina on sitoutunut lopettamaan päästöjen määrän kasvun seuraavan 10 vuoden aikana ja ilmeisesti näyttää siltä että se tulee sen myös tekemään. Kiina investoi myös helvetisti cleantechiin ja esim. uusiutuviin energiamuotoihin. Vaikka siellä tekemistä riittääkin, niin on aika kova väite että Kiina vapaamatkustaisi, varsinkin kun keskiverto kiinalainen saastuttaa (ja on saastuttanut vuosikymmeniä) reilusti vähemmän kun keskiverto suomalainen.

USA:n irtautuminen Pariisin ilmastosopimuksesta tietenkin oli aika perseestä ja siitä oon samaa mieltä, että vapaamatkustamista ei noin suurelta saastuttajalta pitäis sallia. Toki mun mieletä se ei oikeuta Suomea hyppäämään samaan vapaamatkustajien junaan. Edelläkävijyys on/olisi hyvä asia säilyttää, vaikkakin esim. Ruotsi saastuttaa about puolet per asukas siitä mitä Suomi.

Pokerman82

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 09 Touko 2019, 06:05

Kaksnel kirjoitti:
Pokerman82 kirjoitti: Sen sanoo järkiki että jotta mitää pysyvää muutosta saadaan aikaan on nää suurimmat saastuttajamaat saatava mukaan.Ihan turha meidä ruveta muuttaa meidä käytäntöjä ku me ollaa oltu edellekävijä luonto ja ilmastoasioissa aina. Jos vapaamatkustajia USA Kiina esim ei saada mukaan ni se on ihan sama mitä muu maailma tekee.
Kiina on sitoutunut lopettamaan päästöjen määrän kasvun seuraavan 10 vuoden aikana ja ilmeisesti näyttää siltä että se tulee sen myös tekemään. Kiina investoi myös helvetisti cleantechiin ja esim. uusiutuviin energiamuotoihin. Vaikka siellä tekemistä riittääkin, niin on aika kova väite että Kiina vapaamatkustaisi, varsinkin kun keskiverto kiinalainen saastuttaa (ja on saastuttanut vuosikymmeniä) reilusti vähemmän kun keskiverto suomalainen.

USA:n irtautuminen Pariisin ilmastosopimuksesta tietenkin oli aika perseestä ja siitä oon samaa mieltä, että vapaamatkustamista ei noin suurelta saastuttajalta pitäis sallia. Toki mun mieletä se ei oikeuta Suomea hyppäämään samaan vapaamatkustajien junaan. Edelläkävijyys on/olisi hyvä asia säilyttää, vaikkakin esim. Ruotsi saastuttaa about puolet per asukas siitä mitä Suomi.
https://yle.fi/uutiset/3-10274691

Tuossa oli viimevuodelta kiinan tilanteesta.Noita tehtaita on sie ihan vitusti.Mitä se sit tarkottaa toi mainitsemasi sitoutuminen koska ymmärtääkseni Kiina ei ole myöskään kuten Usa allekirjoittanut tuota pariisin sopparia.

Mä en ole mikään ilmastonmuutoksen tietäjä mutta otan toho luontokohtaan sen verran kiinni että ku Haavisto mielestä pitäisi vähentää hakkuita. Ni meidän metsäteollisuudessa on varaa kasvattaa näitä hakkuita. Meillä on kestävä metsätalouden hoito.Sanoin tästä jo aiemmi juuriki siinä postissa mistä luit tuon koulutukseni.

Teetetään ne työt täällä Suomessa ja jokainen ihminen jättää ne ulkomaiset tuotteet tilaamatta ja riisi syömättä ja suosii kotimaista niin siinä on ratkasu ilmastonmuutokseen suomen osalta. Järkee saa käyttää.

Pokerman82

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 09 Touko 2019, 06:17

Itseasiassa ton linkkaamani jutun lopussa sanotaa juuri tuosta mainitsemastasi kansallisesta tavoitteesta mutta käytänössä siihen ei päästä koska tehtailijoilla ei ole varaa tuottaa eristevaahtoa laillisesti.

RobertKnepper

Viesti Kirjoittaja RobertKnepper » 09 Touko 2019, 07:46

Pokerman82 kirjoitti:
Kaksnel kirjoitti:

Sähän uskot ketä haluat uskoa.Mua ei hirveesti sun uskos liikuta.Vaikka mun koulutuksesta on 20 vuotta ni kyllä mä ihan tiedän silti edelleen miten meidän metsätalous voi(on kaveri metsäalan yrittäjä istutti mm oman tiiminsä kanssa 4miljoonaa puuntainta viimekeväänä ja kesän alus) ja voin sanoa että jos ne tuolla etelä-amerikan sademetsissä hoitais samalla lailla ni ei tarviis puhella täällä tollasia höpöhöpöjuttuja. Kaikkee ei tarvii uskoo mitä lehdistä lukee.

Sen sanoo järkiki että jotta mitää pysyvää muutosta saadaan aikaan on nää suurimmat saastuttajamaat saatava mukaan.Ihan turha meidä ruveta muuttaa meidä käytäntöjä ku me ollaa oltu edellekävijä luonto ja ilmastoasioissa aina. Jos vapaamatkustajia USA Kiina esim ei saada mukaan ni se on ihan sama mitä muu maailma tekee.
Kai tiedät että keskimääräinen suomalainen kuluttaa enemmän luonnonvaroja vuodessa kun keskimääräinen kiinalainen? Miksi meillä on oikeus käyttää keskimäärin enemmän kun kiinalaisten? Turha siis Kiinalaisia syyllistää. Kiinan kokonaispäästöt on tietenkin moninkertaisia suomeen verrattuna, mutta keskimäärin ei.

RobertKnepper

Viesti Kirjoittaja RobertKnepper » 09 Touko 2019, 07:54

Pokerman82 kirjoitti:
Kannattaa ottaa asioista oikeesti selvää enneku alkaa haukkumaan jotain puoluetta ja varsinki kannattaa ottaa asioista selvää enneku painaa sitä äänestysnappia.
Siitä sun kuvastakin voi laskea miten paha suomi on saastuttajana.

Ei varmaan ole yllätys että Kiina on suurin kasvihuonekaasujen tuottaja. Varmaan ymmärrät miksi?

Toi on kuvaaja jolla saadaan ihmiset jotka ei itse ajattele ansaan. Olisin luullut että pokerinpelaajana osaat ajatella järkevästi. Eli siis, Kiinan päästöt on 12 454 711. Suomen 56 100. Kiinassa on ~280x enemmän ihmisiä kuin suomessa. Eli jos suomessa olisi sama määrä ihmisiä kuin Kiinassa niin Suomen päästöt olisivat 280*56100 = 15 708 000. Eli keskimääräinen suomalainen kuluttaa maapalloa kiinalaista enemmän. Tämä nyt vaan on puhdas fakta, eli turha sitä on Kiinalaisia soimata, voisi katsoa miten elää omaa elämää ennen kun huutelee.

Jotta kuvaaja olisi mitenkään järkevä pitäisi se suhteuttaa populaatioon. Silloin suomen pallo olisi Kiinaa isompi.

58s

Viesti Kirjoittaja 58s » 09 Touko 2019, 09:08

Kiinassa ja esim. Intiassa on kasvava keskiluokka ja niiden päästöt tulee huimasti lisääntymään.

Kyse ei ole siitä, että suomalaisella olisi oikeus saastuttaa enemmän kuin keskimääräisellä kiinalaisella, mutta jos halutaan oikeasti täällä Suomessa vaikuttaa tulevaisuuden ilmastoon niin ainoa oljenkorsi on uuden päästöttömämmän teknologian kehittäminen. Paluu esiteolliselle ajalle ei tule tapahtumaan täällä eikä myöskään Kiinassa.

RobertKnepper

Viesti Kirjoittaja RobertKnepper » 09 Touko 2019, 10:29

58s kirjoitti:Kiinassa ja esim. Intiassa on kasvava keskiluokka ja niiden päästöt tulee huimasti lisääntymään.

Kyse ei ole siitä, että suomalaisella olisi oikeus saastuttaa enemmän kuin keskimääräisellä kiinalaisella, mutta jos halutaan oikeasti täällä Suomessa vaikuttaa tulevaisuuden ilmastoon niin ainoa oljenkorsi on uuden päästöttömämmän teknologian kehittäminen. Paluu esiteolliselle ajalle ei tule tapahtumaan täällä eikä myöskään Kiinassa.
Toki tiedän että Kiina kasvattaa päästöjään samalla kun Suomi pyrkii kaikin keinoin olemaan kasvattamatta -> Jossain vaiheessa Kiinan keskiarvo saattaa olla suurempi.

Mutta pointti oli pokermanin outo tulkinta siihen yhteen kuvaan jonka postasi. Ehdottomasti pitäisi saada Kiina ja Intia mukaan talkoisiin. Muuten on aika heikkoa tulevilla sukupolvilla.

Starsailor

Viesti Kirjoittaja Starsailor » 09 Touko 2019, 10:47

Suomen päästöt / henkilö pitääkin olla korkeammat, koska meillä pitää lämmittää asuntoja 2/3 vuodessa, sekä pitkät välimatkat liikkumisen suhteen. Se, että jossain maassa, jossa puolet väestä elää kehitysmaatyyliin pieni kulutus, on typerää verrata Suomen kaltaiseen kehittyneeseen maahan.

Jo nyt Suomessa maksetaan kompensaatiota teollisuudelle energian käytöstä, koska näissä on niin paljon välillisiä veroja ja haittamaksuja. Siis jo nykyisellä teollisuutemme ei pystyisi toimimaan ilman veronmaksajien kompensaatiota. Sähkön hinta on kallistunut ja siirtomaksut merkittävästi viimeisinä vuosina, jos joku ei ole huomannut. Ja lisää on luvassa.

Toivottavasti nettibanni tulee ja pian.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”