K-Pingu 2019

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

K-Pingu 2019

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 13.01.2019 22:41

Täällähän näyttäis olevan melko paljon aktiivisia blogeja näin alkuvuodesta. Ei oo taas tullu edes käytyä koko sivustolla ikuisuuksiin, mut jos minäkin ny jotain alkaisin höpöttelemään taas vaihteeksi tänne. Kun ei nyt oikeestaan just ole muutakaan tekemistä ja vähän senkin takia kun yllättävän usein suomalaiset pelaajat huutelevat pokeripöydissä chattiin, että "tuu takasiiii… oot idioo… ei kun siis idoliiii.. meil on ikäväääää!"
Ei oo tulossa mitään erityistä teemaa blogille tyyliin "grindaan freerolleista nosebleedeihin kuudessa viikossa ja sitten tilttaan ja katkean ja tapan kaikki". Kunhan nyt vaan grindailen silloin kun jaksan ja höpöttelen siitä jotain silloin kun jaksan.

Ei tule myöskään mitään tarkkaa katsausta Pingun elämään blogien välisenä aikana eikä siihen, että missä nyt mennään grindien tai elämän osalta. Tai varmaan tulee tässä pikkuhiljaa tipoittain pitkin blogia, mutta ei just nyt kovin paljoa. Tai ainakin kerron jos mun elämässäni tapahtuu jotain, mutta yleensä ei tapahdu. Sen verran voin grindejä sivuavasti kertoa, että oon luonnollisesti taas semikatki ja veloissa niinkun mulla viime vuosina yleensä on tapana ollut, mut koitan aina jostain saada rimpuiltua sen verran rahaa, että melkein pärjään ja yleensä pokeri on siihen edelleen se helpoin ja tuottoisin tapa tarjolla olevista vaihtoehdoista.

Nyt katselen Apotheosisin turnausvideoo Run it Oncelta (kyllä vain... olen melkein katki, grindaan mikroja ja oon silti RiO:n eliitti memberi 100 dollaria/kk, mut irtisanon kyl jäsenyyden seuraavan laskutusjakson alkuun koska onhan tämä nyt hieman liioittelua) ja grindaan siinä sivussa paria pientä turnausta kun ehdin muutaman aloittaa ennen kun tajusin, että ei tänään nappaisikaan grindata. Koitan nyt näistä suoriutua mahdollisimman hyvin joka tapauksessa, mutta lisää en avaa pöytiä. Väsyttää ja tekis mieli päästä nukkumaan ja nälkäkin tässä ehtii tulla ennen kun saan seuraavan kerran syödä kun on aamuksi varattuna labra-aika jota ennen pitää nyt tässä sitten paastota.

Nyt mulla menee joka tapauksessa kai yleisesti ottaen aika hyvin. Pikkujoulukaudella ei mennyt koko ajan ihan yhtä hyvin. Se taas johtui pääasiassa siitä, että pikkujoulukaudella oli pikkujouluja. Ja pikkujouluissa oli alkoholitarjoilu. Ja arvaatte kyllä suunnilleen loput. Suunnilleen puolet tutuista ei vieläkään puhu mulle ja mä koitan varmuuden vuoksi balanssoida tilannetta sillain, että en puhu niille lopuille.

En muuten jaksa keskittyä näihin opetusvideoihinkaan nyt yhtään. Mä taidan ennemmin jatkaa DC Comicsin Titansin katsomista Netflixistä kun tuli eilen aloitettua. Koska oon edelleen sen verran nörtti ja ehkä myös hieman lapsellinen, että katselen lähes kaikki DC Comicsin ja Marvelin leffat ja sarjat mitä tulee. Ja myös tykkään niistä. Tää Titans on ekat viisi jaksoa ollu oikein viihdyttävä. Ja vähän hölmö ja lapsellinen. Tykkään.

Nää kaks menossa olevaa turnausta meni tätä kirjoittaessa rahoille. Toimiskohan perinteinen blogin aloittamisen tuoma runi taas niin, että otan jonkun kivan rahastuksen? Vielä on matkaa ainakin pari kilometriä. Kyllä mä luulen, että voitan nämä molemmat vaikka nyt onkin alle 10 bb molemmissa ja muutamia satoja pelaajia jäljellä...

Ei mulla ny muuta, moi.
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

Re: K-Pingu 2019

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 13.01.2019 23:57

No ei tullu pyttyjä. Partyn mikroversio Sunday Warm Upista meinas olla lähellä kun vetäsin pikkustackista melkein chipleadiin kun oli 22 pelaajaa jäljellä ja siitä sit pihalle sijalta 20 kun tuli kolmeen peräkkäiseen käteen mukavat shove- tai reshove-kädet ja pääs kolme kertaa flippaamaan: AK < AJ, AJ < TT ja AK < 98s tuossa järjestyksessä. Semmonen. Blaah. Uni.

Yhtä bonuksen kierrätystä on sen verran jäljellä, että tein kolme melko usein osuvaa singleä ens yölle niin pääsee aamulla sit vähän kotiuttamaan. Columbus ja Calgary kotivoitot ja Vancouverin matsiin o5,5. Pääsee siis kotiuttamaan vaikkei noi osuiskaan kun ton jälkeen on bonari kierrätetty. Sieltä tulee ihan semmonen passeli summa, että sillä ens viikon kivasti pärjäilee jos ei mene baariin. En mene.
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 14.01.2019 9:56

KarhuPingviini kirjoitti:...Columbus ja Calgary kotivoitot ja Vancouverin matsiin o5,5...

No nehän osu! =) Onneks pääsee kohta antamaan verikokeita niin sit saa ruokaa...
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Remmacs » 14.01.2019 12:39

KarhuPingviini kirjoitti:Ei tule myöskään mitään tarkkaa katsausta Pingun elämään blogien välisenä aikana eikä siihen, että missä nyt mennään grindien tai elämän osalta. Tai varmaan tulee tässä pikkuhiljaa tipoittain pitkin blogia, mutta ei just nyt kovin paljoa.

Nythän on toki tammikuu, mutta tipoittaisia katsauksiahan sitä varmaan lähinnä jäätiin kaipailemaan! >3
Remmacs

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 14.01.2019 15:43

Ei nyt ainakaan kovin tipallista tammikuuta tulle vietettyä, mut ei mun mitään sitovia päätöksiä tartte enää edes yrittää tehdä asian suhteen koska asiat on jo menny paljon parempaan suuntaan kun mitä ne on pahimmillaan ollu ja sama suuntaus jatkuu. Joulun ja uudenvuodenkin olin ilman tippaakaan alkoholia, samoin kuin välipäivät siinä välissä. Suomen nuorten mm-finaalia seuratessa tuli korkattua skumppapullo jos toinenkin ja seuraava päivä meni siinä sitten sunnareiden merkeissä ja maanantaina vielä vähän loivenneltiin, mutta muuten ei oo pikkujoulujen jälkeen tullu nautittua alkoholia paria saunasiideriä ja ruuan kanssa otettua viinilasillista enempää ja viimeksi oon käyny baarissa/anniskeluravintolassa hieman yli kuukausi sitten.

Nyt tulin just uimahallista. Salilla eka pientä paikkailutreeniä heikommalle huomiolle viime aikoina jääneille ja muuten heikoimmille lihasryhmille. Rinta, etu- ja sivuolkapäät, hauikset sekä vatsat niin, että erityishuomio nyt vinoissa ja syvissä vatsalihaksissa. Kesäkuntolihasten treenausta siis oikeasti ihan selvästikin vaikka se ei ollutkaan tietoisena pointtina. Treenin jälkeen tasan kilometri pärskimistä altaassa. Melko kevyt treeni ja hyvin kulki ja tuntui hyvältä.

Nyt vähän ruokaa, ehkä yks jakso jotain sarjaa ja sit ihan kunnon turnausilta. Saa nähdä joko tähän blogiin jaksais kirjoittaa pokerista jotain kiinnostavaakin. Pariin edelliseen en oo jaksanu. Kyllä mä joskus varmaankin voisin kunhan vaan viitsisin. Tai sit pitäis saada ainakin jotkut epic nousut once more täältä mikroista. Eihän sillekään mitään estettä ole kun jaksais vaan grindata. Pääkin pysyy nykyään sen verran hyvin kasassa, että oon tässä vuosien saatossa tainnu muuttua maailman pahimmasta tilttaajasta kokolailla tilt-prooffiks. Oikeesti sen verran kaiken jo nähny ja kokenu pokerissa, että eipä juuri mikään tilanne pysty aiheuttamaan oikein mitään negatiivisia tuntemuksia. Pahoista downswingeistä nyt ei oo edes vuosiin kokemusta kun ei näissä mikroissa ja low stakeseissa näytä semmosia tulevan jos ei tilttaa eikä vedä liian isovarianssisella tyylillä...

Nyt kun tuli tämäkin tässä jinxattua niin jotkut epic apinatiltit ja äkkisyöksykatkeaminen varmaan odotettavissa...

edit: Pakko hehkuttaa, että treenin jälkeiseks ateriaks kokeilin ensimmäistä kertaa tehdä mango-inkiväärikanaa. Onpa kyllä niin herkullista, että tulee varmasti tehtyä myös jatkossa!

Eikä sittenkään vain "jotain" sarjaa kun siellähän alkoi tosiaan True Detectiven 3. kausi tänään eli sarjavalinta on selvillä. Pääsispä tämä kausi edes suht lähelle ekan kauden tasoa joka oli minusta yks parhaista tuotantokausista missään sarjassa ikinä! Kakkonen oli sit melko kökkö. En edes muista enää kovin tarkasti mikä siinä oli ideana vaikka tulikin katseltua.
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 14.01.2019 16:53

Mainitaan nyt vielä illan ja yön betsit etukäteen kun viime yönä osui blogin alkuun mukavasti 3/3. Maanantaille ei oikein löytyny pelattavaa niin laitoin Man C - Wolves o2,5 Bet365:n kertoimella 1,50. Toihan nyt osuu käytännön aina, luultavasti jo ennen vikaa puolta tuntia. Sit oli ilmaisveto saitille jossa ei oo rollia, mutta siellä ois jotain betsipromoja tulossa niin koitan ottaa sen betsirollin sillä Aussie Openin parin seuraavan yön matseilla:
Voitot lukemin 3-0 tai 3-1 seuraaville: Medvedev, Coric, Zverev, Berdych ja Cilic. Toki aina joku matseista saattaa venyä viidenteen erään ja kaikenlaista ylläriä voi tapahtua, mut kyllähän noi yksittäistapauksina tuntuis suht varmoilta. Katsotaan miten tää vuorokausirytmi lähtee tästä kääntymään, että tuleeko seurailtua matseja. Esim. Unibetiltä näkee kaikki matsit suorana.
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 15.01.2019 2:35

Blogin aikaiset betsit 4/4, mutta blogin aikaiset pokerit kympin tarkkuudella break-evenissä ainakin hm2:n mukaan. Vois koittaa jaksaa alkaa huomisesta alkaen pitää vähän tarkempaa kirjaa pelitunneista ja profiteista kun kiinnostais itekin seurata, että onks tässä mikrojen jynssäämisessä tuntipalkan puolesta mitään järkeä. Tai no kyllä mä tiedän, että on tässä, mut haluan todistaa sen taas kerran :P

Oli kyl tosi väsynyttä nitteilyä tämä koko ilta. Pelitunteja 7 h 45 min ja vpip/pfr näyttää 19,3/16,8. Siis emmä pelaa IKINÄ ihan noin nittiä. Vähän yli 50 turnausta ja kauhea kasa jämärahasijoja niinkun tommosella pelillä voi olettaa ja isoin rahastus jotain 15 dollarin luokkaa. Plääh, krooh, nyyh. Ratkaisuflipeissä tultiin kans tänään kyl kilpaa ohi oikealta ja vasemmalta.

Ny iltapalakatkaraputonnikalasalaatit naamariin ja hetki True Detectivee ja aika pian zzzzz. Väsyttää ja muutenkin plääh. En muuten ajatellu sittenkään maksaa tällä viikolla laskuja kun depoan vähän lisää, että saan taas alkaa grindaamaan kahdeksalla saitilla turnauksia nykyisen viiden sijaan.

Ai niin mun karenssi loppui vain 18,5 kuukauden jälkeen ja saan taas ens viikosta alkaen työmarkkinatukea niin yks syy olla pitämättä niin paljon kiirettä työnhaun suhteen kun ois muuten ollu tarkoitus. Tuet + pokeri > palkka hanttihommista ja on tämä talvipakkasilla mukavampaa. Silti on kyl muutamat työhakemukset jätettynä ja otan mä töitä vastaan jos saan kun ois sekin toisaalta mukavaa vaihtelua.

Jätin myös elämäni ensimmäisen toimeentulotukihakemuksen Kelaan viime viikolla, mut emmä sieltä varmaankaan mitään saa. On aika paljon kuitenkin tuota rahaliikennettä pankkitileilläkin ja omistusasunnot ja nämä tämmöiset. Koitan jos sais lääkärireissusta Valkeakoskelle matkakuluista ja reseptilääkkeistä muutaman kympin. Kunhan nyt uteliaisuuttani testaan tän kerran, että miten toi homma ylipäänsä pelittää...

Älkää tuomitko sossupummiksi silti ihan vielä :D Jätin hakemuksen siinä vaiheessa kun ei ollu edes tietoa, että oonko saamassa vielä muita tukia + olen tuloton ja rahaton. Tiedän aika monta pokerinpelaajaa jotka nostelee kaikki voitot "salaa" Skrilliin, maksaa baarireissut ja muut sieltä ja pitää tilin melko tyhjillään, että saa nostettua lisäksi toimeentulotukea. Minä nyt itse en kyllä tuomitse oikeastaan tuotakaan, mut en ite jaksais harrastaa moista..
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Mufler » 15.01.2019 9:01

Ootko katsellut making a murderer? Se on kans kohtuu koukuttava sarja. Saa ihmetellä amerikkalaisten oikeustouhuja. Vastaavia dokkareitahan on netflixissäkin useampi, mutta tuo nyt se kuuluisin.
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-
Mufler

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 15.01.2019 10:10

Mufler kirjoitti:Ootko katsellut making a murderer? Se on kans kohtuu koukuttava sarja. Saa ihmetellä amerikkalaisten oikeustouhuja. Vastaavia dokkareitahan on netflixissäkin useampi, mutta tuo nyt se kuuluisin.

Oon katsonu ja onhan se loistava dokkari vaikka kakkoskausi jäikin jotenkin turhaksi sen liian koukuttavan ykkösen jälkeen. Eka oli joskus pakko katsella putkeen kaikki jaksot. Vastaavista mun mielestä toinen suunnilleen yhtä hyvä oli "Aika: Kalief Browderin tarina" ja Evil Genius oli kans tosi hyvä. Nämä tuli ekana mieleen, mutta oon varmaan kaikki tuon tyyliset dokkarit katsonu Netflixistä.

Yön tennismatsit meni juuri niinkun piti kun kolme heppaa voitti ottelunsa suoraan 3-0. Kaksi jäljellä ens yölle ja sit on betsirollia Aussie Openiin.

Kun nyt taas sarjoista tuli puhe niin heitetääs tässä vaikka paremman tekemisen puutteessa joku top-lista omista kaikkien aikojen suosikeista:

1. Game of Thrones
-kesti hetki lämmetä, mutta nyt oon katsonu kaikki kaudet jo kolmasti ja luen parhaillaan melkein 1000-sivuista R. R. Martinia "Fire and Blood"
2. Band of Brothers
-myös katsonu noin kolme kertaa kokonaan enkä ole vielä kertaakaan pystynyt katsomaan loppu spiikkejä ilman, että olisi mennyt roska silmään... huikeat roolitukset
3. Prison Break
-eipä nämä kai kovin paljon tarvitsis perusteluja... koukuttava, jännittävä jne... 2-3 kertaa katsottu
4. Lost
-meinasin jättää kesken kolmoskaudella kun alkoi menemään "liian oudoksi", mutta onneks tuli jatkettua loppuun asti
5. Homeland
-kaikki sama pätee tähän mikä päti Prison Breakiin
6. Night of
-ehkä ensimmäinen hieman vähemmän tunnettu tällä listalla, mutta ehdottomasti HBO:n parhaita minisarjoja
7. Breaking Bad
-kaikki tän on nähny... tarvinneeko perustella... vois olla listalla korkeammallakin

Turha näitä on alkaa laittaa tarkasti järjestykseen... Seuraavina missä vaan järjestyksessä:
True Detective (lähinnä 1. kauden ansiosta)
Westworld
Fargo
Firefly
Uusi Sherlock
Narcos (kans lähinnä 1-2 kausien takia, jotenkin lässähti kun Escobar poistui kuvioista)
Kylmä Rinki
Ozark
Orange is the New Black
Manhunt: Unabomber (viimeisin tosi positiivinen yllätys)
Bates Motel
Mindhunter
Gotham
Arrow (pakolliset DC Comicsit... Marvelin sarjat ei ihan top-listalle pääse koska leffat niillä niin paljon parempia)
...Äh... Näitä vois luetella hyvin toisen mokoman lisää. Lisäks iso määrä sota- ja murhadokkareita vois hyvin olla ihan kärkipäässä.

Ainakin seuraavat pääsis luultavasti listalle, mutta en oo vielä koskaan ehtinyt katsoa loppuun asti:
Peaky Blinders
The Wire
Sopranos
House of Cards (parhaillaan kesken, mut menossa vasta ykköskaudessa)
Shameless
Black Sails

Listalla on muuten yllättävän vähän scifiä, fantasiaa ja kauhua vaikka katselen niitä paljon ja etenkin kaks ekaa menis genreinä ihan suosikkeihin.

Tunnetuista sarjoista jotka "kaikki" on nähny mulla vielä katsomatta ainakin Vikings ja Sons of Anarchy.

Onks muilla semmosia ehdottomia top-5 sarjoja joita ei tässä tullut edes mainittua?
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Sinappikaasu » 15.01.2019 11:37

KarhuPingviini kirjoitti:Onks muilla semmosia ehdottomia top-5 sarjoja joita ei tässä tullut edes mainittua?

Good Wife (h)
Sinappikaasu

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 15.01.2019 11:48

Sinappikaasu kirjoitti:Good Wife (h)

Ei oo muuten ikinä tullu katsottua. Joku muukin on kyllä suositellu. Desperade housewives toinen jota mulle on suositeltu enkä oo katsonu jaksoakaan. Oon varmaan säikähtänyt molemmissa tapauksissa tuota vaimoa niin paljon, että en oo uskaltanut edes vilkaista.

Toisaalta katsomisen arvoisia sarjoja on nykyään ihan liikaa. Imdb-ratingistakin saa jo ihan hyvän yleiskäsityksen minkä tasoinen sarja on kyseessä. Useimmissa tapauksissa. Oudot kulttisarjat ja kaikenmaailman hömppäpömppäsaippuat sit jossain määrin asia erikseen :P
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Xenon » 15.01.2019 12:18

Pari laatusarjaa puuttuu listalta: Sons of anarchy ja Ray Donovan
Xenon

ViestiKirjoittaja KarhuPingviini » 15.01.2019 12:42

Xenon kirjoitti:Pari laatusarjaa puuttuu listalta: Sons of anarchy ja Ray Donovan

Sons of Anarchy ei puutu kun lopussa mainitsin sen niistä jotka kaikki muut on nähny paitsi minä ja pitäis varmaankin katsoa. Pilottijakson katoin joskus, mut jotenkin se vaan jämähti siihen. Ray Donovania ei oo tullu katsottua. Joskus on pitäny aloittaa, mut alotinkin jotain muuta. Eiköhän suurin osa muidenkin suosikkisarjoista sisälly oikeestaan siihen kohtaan "muut" jotka ois voinu mainita, mut en nyt ihan kaikkia jaksanu alkaa luettelemaan. Kyllä mä lienen suunnilleen perillä mitä muut katsoo ja mitkä on suosittuja. Ei ehkä sittenkään aleta täyttää koko blogia luettelemalla kaikkia mahdollisia sarjoja :D Tosin jos on jotain kommentoitavaa aiheeseen niin olkaa toki hyvät vain =) En minä kaikkea keskutelua pyri lopettamaankaan heti alkuunsa.
KarhuPingviini

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Northernmost » 15.01.2019 13:25

Dexter nyt ainakin.
Northernmost

ViestiKirjoittaja Mufler » 15.01.2019 14:04

Haunting of Hill house tuntuu olevan ihan jeba noista kauhusarjoista. Ite kattonut nyt sen 7 jaksoa sitä tms.

Ja jos oikein näin niin listalta puuttuu myös esim. Grimm, blacklist, altered carbon, final space ja Fringe. Siinä joitain hyviä sarjoja omasta mielestä

Muoks. Ootko tutustunut tähän sivustoon? https://next-episode.net paaaaaaaljon parempi ku IMDb noissa sarjatouhuissa.
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-
Mufler

Käyttäjän avatar

Seuraava

Palaa alueelle Blogit