Mufler kirjoitti:Ootko katsellut making a murderer? Se on kans kohtuu koukuttava sarja. Saa ihmetellä amerikkalaisten oikeustouhuja. Vastaavia dokkareitahan on netflixissäkin useampi, mutta tuo nyt se kuuluisin.
Oon katsonu ja onhan se loistava dokkari vaikka kakkoskausi jäikin jotenkin turhaksi sen liian koukuttavan ykkösen jälkeen. Eka oli joskus pakko katsella putkeen kaikki jaksot. Vastaavista mun mielestä toinen suunnilleen yhtä hyvä oli "Aika: Kalief Browderin tarina" ja Evil Genius oli kans tosi hyvä. Nämä tuli ekana mieleen, mutta oon varmaan kaikki tuon tyyliset dokkarit katsonu Netflixistä.
Yön tennismatsit meni juuri niinkun piti kun kolme heppaa voitti ottelunsa suoraan 3-0. Kaksi jäljellä ens yölle ja sit on betsirollia Aussie Openiin.
Kun nyt taas sarjoista tuli puhe niin heitetääs tässä vaikka paremman tekemisen puutteessa joku top-lista omista kaikkien aikojen suosikeista:
1. Game of Thrones
-kesti hetki lämmetä, mutta nyt oon katsonu kaikki kaudet jo kolmasti ja luen parhaillaan melkein 1000-sivuista R. R. Martinia "Fire and Blood"
2. Band of Brothers
-myös katsonu noin kolme kertaa kokonaan enkä ole vielä kertaakaan pystynyt katsomaan loppu spiikkejä ilman, että olisi mennyt roska silmään... huikeat roolitukset
3. Prison Break
-eipä nämä kai kovin paljon tarvitsis perusteluja... koukuttava, jännittävä jne... 2-3 kertaa katsottu
4. Lost
-meinasin jättää kesken kolmoskaudella kun alkoi menemään "liian oudoksi", mutta onneks tuli jatkettua loppuun asti
5. Homeland
-kaikki sama pätee tähän mikä päti Prison Breakiin
6. Night of
-ehkä ensimmäinen hieman vähemmän tunnettu tällä listalla, mutta ehdottomasti HBO:n parhaita minisarjoja
7. Breaking Bad
-kaikki tän on nähny... tarvinneeko perustella... vois olla listalla korkeammallakin
Turha näitä on alkaa laittaa tarkasti järjestykseen... Seuraavina missä vaan järjestyksessä:
True Detective (lähinnä 1. kauden ansiosta)
Westworld
Fargo
Firefly
Uusi Sherlock
Narcos (kans lähinnä 1-2 kausien takia, jotenkin lässähti kun Escobar poistui kuvioista)
Kylmä Rinki
Ozark
Orange is the New Black
Manhunt: Unabomber (viimeisin tosi positiivinen yllätys)
Bates Motel
Mindhunter
Gotham
Arrow (pakolliset DC Comicsit... Marvelin sarjat ei ihan top-listalle pääse koska leffat niillä niin paljon parempia)
...Äh... Näitä vois luetella hyvin toisen mokoman lisää. Lisäks iso määrä sota- ja murhadokkareita vois hyvin olla ihan kärkipäässä.
Ainakin seuraavat pääsis luultavasti listalle, mutta en oo vielä koskaan ehtinyt katsoa loppuun asti:
Peaky Blinders
The Wire
Sopranos
House of Cards (parhaillaan kesken, mut menossa vasta ykköskaudessa)
Shameless
Black Sails
Listalla on muuten yllättävän vähän scifiä, fantasiaa ja kauhua vaikka katselen niitä paljon ja etenkin kaks ekaa menis genreinä ihan suosikkeihin.
Tunnetuista sarjoista jotka "kaikki" on nähny mulla vielä katsomatta ainakin Vikings ja Sons of Anarchy.
Onks muilla semmosia ehdottomia top-5 sarjoja joita ei tässä tullut edes mainittua?
"If u liked u can ship me 99 cents on Stars". K-Pingu!!!