Raketilla kuuhun

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Raketilla kuuhun

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 20.09.2019 0:50

Sähän muistat 2017 ku ilmotin sulle lopettavani pelaamise. Ja sanoit että pelaa niitä turneita vaan ja.alota freerolleista ja niim tein. Se fiilis mikä mul on nyt oli viimeks 2012.FUCK THE GTO JA FUCK THE ICM. Ja nyt kaikki kultapojat huutelee et ei tolla tyylil voita ni mietitää mistä mä oon lähteny tänä vuonna. Mä voin sanoo et sä johdat sillo ku haluat pelejä ku pelejä.Mut jos aina ajattelet että sä et pärjää ni et kai sä pärjää, ja jos aina ajattelet perhe edellä ettet voil ähtee koska lapset. NI mä kerrontotuude, sä et oo 15 vuotee ollu duunis ni et sä oo minkää tlpaikan kärjes mitä tulee työpaikan tavoitteluuu. Ni ennemmi sinunaki suunnittelesi et mitä duunii muijas voi tehdä ulkomailla kuin se et mitä sä teet suomessa.Koska fakta on se ettet tee mitää,sen enempää ku minäkää. Ja nyt kaikkiklasut yms tulee vinkuu mut tiäät et oon oikees.Jos sul on tiedos suomes duuni .ni toki jatkat sillä.
Mutta sä tiedät et sun asias ja ongelmas ei riipu pikerista vaan kryproist ja muista yms.Normi palkkatyös sul ei toivookaa korjaa noit laskui. Joten lopetetaankoleikki ja jatkat siinä missä oot hyvä. Gg ja gl ja tiiät että vaikka sanon suoraa en jauha paskaa
Pokerman82

ViestiKirjoittaja sharkie » 20.09.2019 6:12

Kyllähän hyvä mies Suomesta töitä löytää. Eri asia toki on kuinka paljon siitä maksetaan ja kuinka siinä viihtyy pidemmän päälle. Itse aina viehättää työt jossa on mahdollisimman vähän vastuuta johonkin muuhun suuntaan kuin itselle. Kuten on huomattu niin stressaan asioita hyvin helposti ja aikasemmis duuneis työt tulee kotiin vaikkei olis tarve. Just sitä en halua. Joku varastomies tai joku linjalla toimiva robotti joka pakkaa jotain samaa tuotetta työvuoron ja sama toistuu seuraavana päivänä ois mulle just sopiva. Tai just joku hautausmaan ruohonleikkaaja jossa ei asiakkaat tuu valittaan jos omalla tontilla on vähän pidempi ruoho sillä hetkellä. Vartijan työ oli just sopivan lepposta hommaa vaikka siinä oli tietty vastuu johonkin suuntaan mut kuitenkin sai yksin hoitaa hommia öisin. Vaikka olinkin siihen ylikoulutettu ja firmani parhaita ja sain niitä parhaita paikkoja missä vaadittiin jo jotain standardeja en nyt varsinaisesti just samaan duuniin enään tässä iässä haluais mennä. Vaikka täälläpäin kohteitakin on vähemmän kuin pääkaupunkiseudulla.

Hierojan duuni on taas aika vastuullista mut mielenkiintoista myös. Siinä voisin viihtyä pidempäänkin jos oma terveys sallis. Ainut et kukaan ei vaan ala hieroon tosta noin vain ja olettaa että siitä tienaa heti x määrän rahaa kuukaudessa. Mitä oon jutellut vanhojen hierojaopiskelijoiden kanssa jotka teki noita duuneja koulun jälkeen niin about vuosi menee et saa sen asiakaskunnan ja täydet tunnit jotta pärjää.

Ihan ei nyt vastaus tyydyttänyt itteeni mitä kirjoitin kun täs väsyneenä ootan kello 8 et saa herättää tytön ja viedä eskariin et pääsee ite nukkuun 850(by the way menikö tää nyt tähän kun joka pv vienyt tällä viikolla,mitä mä sanoin,tossun alla). Mut lyhyesti löydän kyllä tarvittaessa duunia aivan varmasti jotain ja eikä mul nyt hirveitä kriteerejä oo duunille. Jos joku maksaa ja pystyn tekeen niin ihan sama mikä homma melkein niin teen esim. Alepan kassa tai siivoja ihan fine.

Sinänsä mieluummin leikkisin vielä pokeriammattilaista muutaman vuodenkin kun näyttää vielä pärjäävän et leivässä pysyy jotenkuten. Eniten ehkä arvostaa sitä vapaa-aikaa ja asemaa "omana herrana". Siks just tykännyt vartijan tai todennäköisesti myös jostain yrittäjä duuneista tyyliin hieroja.

Mietin mä myös sellaista skenaariota että jos nyt näkis enemmän vaivaa pelin eteen niin vaikka ne blockit tulee ja ammatti vaihtuis niin en mä pokeria oo kuitenkaan kokonaan lopettamassa. Jo siinäkin mielessä olis hyvä olla parempi kuin huonompi ettei sit mee ne hierotut eurot livepeleissä. Mielellään näkisin itteni pelaamassa wsop esim 10vuoden päästä senior eventissä tai jossain muualla pelaamassa liveä. Tai sitten aktiivisempikin malli. Hierojana pystyis kyllä helposti aikatauluttamaan asiakkaat vaikka kerran kuussa 3viikon putkeen ja olis sitten 1-2 viikkoo jossain livepeleissä. Pelkästään turnauksia pelaamalla ei kyllä noita reissuja kustannettas vaan pitäs kyllä sitä käkkyä pystyy pelaa joka reissussa sen verran et sais aina kuluja pois. Jotenkin huvitti ton podcastin kohta kyl mis Joe sano että jos et livenä biittaa 2/5 tasoa niin oot kyllä paisti ja ois asiaa Upswingpokerin videoille. Mä en biittaa ees Miamin Kennelklubin 1/1 jossa maailman heikoin taso huhujen mukaan \:D/ .

Kai toi kovemmalla opiskelulla luonnistus paremmin. Mun opiskelu motivaatio on vaan löytynyt aikasemmin aina silloin kun on mennyt huonosti ja muutama video katsomalla taas löytynyt jonkun näköinen taso ja itseluottamus jolla on hetki taas pärjätty. Eli menty aina sieltä mistä aita on matalin. Eli koskaan ei oo ollut sellasta hirveetä intoo ees olla paras murskaaja siinä mielessä että siihen ois pistänyt max efortin. Joskus on saattanut olla jotain halujakin muttei oikein tapaa kun ei oo siunaantunut mitään ihmeellisiä aivoja et ois kehitellyt jotain omia strategioita tai osannut laskee oddseja. Riittänyt että kopioinut parempia ja lyönyt kovaa. Nyt ne työkalut on tehty meille tyhmemmillekkin ja ainoo este menestykselle on lähinnä motivaatio tehdä se työ. Polk sano että sitä kypsytti pelaajana lopettamaan kaiken saavuttamisen lisäks just se että nykyään pärjää parhaiten ne jotka grindaa solverii ja muistaa parhaiten ne strategiat. Jos tohon solveristrategioiden opettelemiseen pistäis satoja tunteja sen sijaan että kattoo kaiket yöt ja päivät nettisarjoja,nhl,valioliiga,nfl tms niin kyllä sillä jossain vaiheessa olis pakko olla joku positiivinen lopputulos omaan winrateen. Ainut ettei se ole hauskaa ja toisekseen ettei kukaan tee sitä sun puolesta. Tota motivaatiota oon tässä nyt ettinyt (parivuotta mitä solverit ollut olemassa) mutta en ole saanut vielä aikaiseksi,en tiedä saanko koskaan. Mut nyt kun lopettanut urheilun seuraamisen niin huomannut että yhtäkkiä sitä aikaa onkin kummasti elämässä mitä ei aikasemmin ollut kun roikku whatapissa 4-5 tuntia yössä pokermanin kanssa spekuloimassa jotain maalitekijä vetoa johonkin kohteeseen ja seuraamalla pelejä.

Mites muut? Jos blockit tulee onko suunnitelma jo minne karkuun? Onko joku skenaario tai maa pelien puolesta parempi kuin toinen? Onko kellään jotain tietoa edes hallituksen suunnitelmista?

Se piti vielä lisää pokermanin edelliseen viestiin että saatu kyl kulut nyt sille tasolle että kaks huonompi palkkasemmassakin duunissa olevaa selviää niistä. Ainut nyt että emännällä joku opiskeluvimma taas päällänsä kun pitäis töihin mennä.

Ja eihän tässä mitään hätää olis kun noi vitun raketit nyt tajuis nousta taivaalle \:D/
sharkie

Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 20.09.2019 6:26

Jos kulut biittaantuu duunil ni sithä se on vaihtoehto.Mut en sinuna oikeesti laskis sen varaa et joku palkkaa sut duunii 15vuoden jakson jälkeen jolloin et oo tehny "oikeeta" työtä.En galuu olla pessimisti mut mieti nyt ite jos oisit palkkaamas väkee ni ottasitko sut vai jonku kuka ollu alan hommis jo monta vuotta.

En tiedä mitä muut tekee mut jos ei itel varaa lähtee ku blokit tilee ni meen vaikka uimal maltalle lol
Pokerman82

ViestiKirjoittaja sharkie » 20.09.2019 8:26

Pokerman82 kirjoitti:Jos kulut biittaantuu duunil ni sithä se on vaihtoehto.Mut en sinuna oikeesti laskis sen varaa et joku palkkaa sut duunii 15vuoden jakson jälkeen jolloin et oo tehny "oikeeta" työtä.En galuu olla pessimisti mut mieti nyt ite jos oisit palkkaamas väkee ni ottasitko sut vai jonku kuka ollu alan hommis jo monta vuotta.

No noin lähtökohtasesti ne hommat johon mä voin hakee on sellasia jotka ei muille kelpaa kun ei mulla oo mitään koulutustakaan.

Toisaalta on ammatteja joissa ei tarvita kummosta koulutusta ja joissa on työvoimapulaa. Monessa työilmoituksessa on myös maininta että siihen koulutetaan ensin. Monta sellasta just särjelle sopivaa hommaa jossa suurin kriteeri on et näytät olevan suht järjissäs. Ei niillä nyt verokeisareiks pääse mut toimeen tulee.

Jos siis haluaa jonkun muun orjaks. Mä silti ehkä mieluiten hieroisin tai ajaisin Knishin jakelureittiä yöt
sharkie

Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja RobertKnepper » 20.09.2019 22:31

Pokerman82 kirjoitti:.ja jos aina ajattelet perhe edellä ettet voil ähtee koska lapset. NI mä kerrontotuude, sä et oo 15 vuotee ollu duunis ni et sä oo minkää tlpaikan kärjes mitä tulee työpaikan tavoitteluuu. Ni ennemmi sinunaki suunnittelesi et mitä duunii muijas voi tehdä ulkomailla kuin se et mitä sä teet suomessa.Koska fakta on se ettet tee mitää,sen enempää ku minäkää. Ja nyt kaikkiklasut yms tulee vinkuu mut tiäät et oon oikees.Jos sul on tiedos suomes duuni .ni toki jatkat sillä.
Mutta sä tiedät et sun asias ja ongelmas ei riipu pikerista vaan kryproist ja muista yms.Normi palkkatyös sul ei toivookaa korjaa noit laskui. Joten lopetetaankoleikki ja jatkat siinä missä oot hyvä. Gg ja gl ja tiiät että vaikka sanon suoraa en jauha paskaa

Miten voit sanoa toiselle että et voi ajatella perhe tai lapset edellä?! Nimenomaan perhe, erityisesti lapset edellä hyvä isä ajattelee. Jos nettiblokki tulee niin ei muuta kun suomessa asunto myyntiin, koko 6 hengen porukka koneeseen ja muutetaan toiseen maahan jotta isä voi pelata nettipokeria, niinkö? Revitään pois tutusta ja turvallisesta jotta voi tehdä jotain todella epävarmaa missä on isompi riski katketa kun alepan kassalla. Cmon, järki päähän nyt. Se on sulla hiukan eri kun olet eronnut ja periaatteessa sun ei tarvitse miettiä muita ainakaan niin paljoa. Tosin tuskin se ideaalitilanne on sullekkaan jättää lapset tänne kun itse lähdet toiseen maahan istumaan kalsareissa koneen ääreen.

Ja kyllä suomesta suorittavaa työtä tekijälle löytyy, ehdottomasti. Suomessa on outo tilanne kun on samalla työvoimapula ja työttömyyttä. Pulaa on töissä joita paskahousut ei viitsi tehdä vaan istuvat mieluummin himassa vetäen tukia. Kyllä Särjestä mainio vartija, hieroja, taksikuski tai varastomies tulee jos blokit iskee.

Jos blokit tulee niin minkään varaan ei voi toki laskea, mutta uskon että suomeenkin tulee jollakin aikataululla lisenssimallinen järjestelmä. Toivon todella että veikkauksen aika on ohi tässä jossain vaiheessa. jos vaan saadaan korruptiota purettua, sehän on poliitikkonen päätettävissä mitä tapahtuu ja veikkaus tunnetusti voitelee poliitikkoja suojatyöpaikoilla ja maksamalla puoluetukea. Veikkaus on kaikessa korruptoituneisuudessaan aivan hirveä mätäpaise joka pitäisi pistää kerralla paskaksi.
RobertKnepper

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 20.09.2019 22:57

RobertKnepper kirjoitti:
Pokerman82 kirjoitti:.ja jos aina ajattelet perhe edellä ettet voil ähtee koska lapset. NI mä kerrontotuude, sä et oo 15 vuotee ollu duunis ni et sä oo minkää tlpaikan kärjes mitä tulee työpaikan tavoitteluuu. Ni ennemmi sinunaki suunnittelesi et mitä duunii muijas voi tehdä ulkomailla kuin se et mitä sä teet suomessa.Koska fakta on se ettet tee mitää,sen enempää ku minäkää. Ja nyt kaikkiklasut yms tulee vinkuu mut tiäät et oon oikees.Jos sul on tiedos suomes duuni .ni toki jatkat sillä.

Miten voit sanoa toiselle että et voi ajatella perhe tai lapset edellä?! Nimenomaan perhe, erityisesti lapset edellä hyvä isä ajattelee. Jos nettiblokki tulee niin ei muuta kun suomessa asunto myyntiin, koko 6 hengen porukka koneeseen ja muutetaan toiseen maahan jotta isä voi pelata nettipokeria, niinkö? Revitään pois tutusta ja turvallisesta jotta voi tehdä jotain todella epävarmaa missä on isompi riski katketa kun alepan kassalla. Cmon, järki päähän nyt. Se on sulla hiukan eri kun olet eronnut ja periaatteessa sun ei tarvitse miettiä muita ainakaan niin paljoa. Tosin tuskin se ideaalitilanne on sullekkaan jättää lapset tänne kun itse lähdet toiseen maahan istumaan kalsareissa koneen ääreen.

Ja kyllä suomesta suorittavaa työtä tekijälle löytyy, ehdottomasti. Suomessa on outo tilanne kun on samalla työvoimapula ja työttömyyttä. Pulaa on töissä joita paskahousut ei viitsi tehdä vaan istuvat mieluummin himassa vetäen tukia. Kyllä Särjestä mainio vartija, hieroja, taksikuski tai varastomies tulee jos blokit iskee.

Jos blokit tulee niin minkään varaan ei voi toki laskea, mutta uskon että suomeenkin tulee jollakin aikataululla lisenssimallinen järjestelmä. Toivon todella että veikkauksen aika on ohi tässä jossain vaiheessa. jos vaan saadaan korruptiota purettua, sehän on poliitikkonen päätettävissä mitä tapahtuu ja veikkaus tunnetusti voitelee poliitikkoja suojatyöpaikoilla ja maksamalla puoluetukea. Veikkaus on kaikessa korruptoituneisuudessaan aivan hirveä mätäpaise joka pitäisi pistää kerralla paskaksi.

Vedä ny happea, tarkotin tota perhe edellä ajattelua nimenomaan niin että jos 15 vuotee ei oo ollu työelämäs ni tuskin niit ottajia oikeesti on kenenkää työnanataja kärkipääs mitä tulee palkkauksee.Sehä onki sen perheen etu et jäät työttömäks tänne ja viiltelet ranteita ja alkoholisoidut samalla :-D
Mä en nyt oo ihan yhtä optimistinen mitä tulee toho työllistymisee mutta hyvä niin jos oot oikeassa.Enkä tarkota sitä etteikö sharkie olisi hyvä vartija tai hieroja tai iha mikä vaan meinasi just tota että kyl 95pinnaa työnantajista kattoo tota pokeriammattilaisuutta että korttipeli nii nii no me otetaa sit yhteyttä.

Mitä tulee boldattuu ni älä kuvittele tietäväs yhtää mitää miltä musta tuntuu jos joudun/pystyn lähteen blokkien tullessa. Tollaset ala-arvosuudet jätän omaan arvoonsa jatkos
Pokerman82

ViestiKirjoittaja RobertKnepper » 20.09.2019 23:02

Pokerman82 kirjoitti:Mitä tulee boldattuu ni älä kuvittele tietäväs yhtää mitää miltä musta tuntuu jos joudun/pystyn lähteen blokkien tullessa. Tollaset ala-arvosuudet jätän omaan arvoonsa jatkos

Siis täh? Voin kuvitella peilaten miltä itsestä se tuntuisi, mutta en tietenkään tiedä. Enkä kai ole missään kohtaa väittänytkään tietäväni. Mutta oletin että se ei oo ideaalitilanne.. Vai onko? Miks se nyt oli ala-arvoista, en ymmärrä yhtään.

Ootte molemmat kovia ukkoja ja joudutte tasapainottelemaan vaikeiden asioiden kanssa ja jos Rinne saa blokit aikaan niin ei se normitallaajaa paljon hetkauta, mutta teidän elämän tekee hankalaksi. Ei ollu todella tarkoitus loukata tms.
RobertKnepper

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 20.09.2019 23:12

RobertKnepper kirjoitti:
Pokerman82 kirjoitti:Mitä tulee boldattuu ni älä kuvittele tietäväs yhtää mitää miltä musta tuntuu jos joudun/pystyn lähteen blokkien tullessa. Tollaset ala-arvosuudet jätän omaan arvoonsa jatkos

Siis täh? Voin kuvitella peilaten miltä itsestä se tuntuisi, mutta en tietenkään tiedä. Enkä kai ole missään kohtaa väittänytkään tietäväni. Mutta oletin että se ei oo ideaalitilanne.. Vai onko? Miks se nyt oli ala-arvoista, en ymmärrä yhtään.

Ootte molemmat kovia ukkoja ja joudutte tasapainottelemaan vaikeiden asioiden kanssa ja jos Rinne saa blokit aikaan niin ei se normitallaajaa paljon hetkauta, mutta teidän elämän tekee hankalaksi. Ei ollu todella tarkoitus loukata tms.

ok, käsitin vääri sori. Joo ja bloki tulles ite kelaillu et miten nää foorumit meneeks nää alas kans, aika surullist jos tavallaa tämmöne mestaki menee vituiks mis jengi pääsee kätevästi jauhaa lajista mitä rakastaa/tykkää. Pidetää peukkui ja toivotaa et jonkunlainen oikeus voittaisi täskin asias.
Pokerman82

ViestiKirjoittaja sharkie » 21.09.2019 0:00

Päivän saldo on lähinnä se että itkettää. Ei tähän nyt oikein muuten osaa enää suhtautua. Luulin ettei ne runit voi enää huonontua mutta kyllä näköjään voi. Se 1 outtinen sattuu muutaman kerran vuodessa. Tänään se sattui sitten 2 kertaa saman päivän aikana. Pääasiassa 75% turnauksista oli tällä kertaa teksua ja oli todella hyvä fiilis ja motivaatio tällä kertaa pelaa sessio. Nukkunutkin hyvin kun heräsin joskus 17 jälkeen. Mutta se alkoi rapista muutamassa tunnissa kun joka ikinen endgame(top30% sijoitus nykyään mun endgame) alkoi kusta AK vs AQ arpoihin jne. 50e ucop plossa toki 3bettasin AA77 ja spr 1,6 865r floppiin pommitin sitten potin kun itellä blockkeri eikä utg1 maksu+call 3b tohon nyt luulis osuvan mutta niin vain sieltä kääntyi JJ66. Minimoshpit oli sitten viimenen jossa olis teoriassa voinut olla saumaa mut 3b callasin 4b 99llä cl vastaan ja naulathan ne siellä. Varmaan jos ei ois ollut vika turnee ollut niin ois mennyt maksun kautta pf.

Heinä-elo meni suunnilleen breakeveniin ja tää kk jo -3k. Ev bb100 ollut vikat 3kk +6 niin kai tossa on itellä myös peiliin katsomisen paikka ei joka pv voi olla väsynyt ja huonoa runiakaan. Toki tässä kuussa turneesarjat verottanut kovasti kun ne fieldit on 10x isommat kuin mitä tottunut pelaamaan.

Mutta sen verran boikki taas että otetaan suunta nyt pienempiin peleihin ja haetaan sieltä itseluottamuksen rippeitä takaisin kokoon. Turnaussarjoista vedän enää sunnuntain turneet:

22.9 109d wcoop plo mainevent 2230!! stars.eu
22.9 110e UCOP 110+50e boostaukset 1800
22.9 320d KO SERIES MAIN EVENT 2130
22.9 55d KO SERIES MAIN EVENT 2130
22.9 11d KO SERIES MAIN EVENT 2130
sharkie

Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja sharkie » 21.09.2019 4:56

Aikani jahkailtuani vitutuksissani tulin siihen päätökseen että alan saatana pelaa tosissaan joten varokaa jatkos siellä pöydissä :fish:

Tehostaakseni pyrkimystäni asetan itselleni palkitsemisohjelman vuoden loppuun saakka:

1h opiskelua= 1h pelaamista
1h ME= 2h pelaamista

Opiskeluun lasken:
- kavereiden kanssa käsistä keskustelun,omien käsien miettimisen tai muiden koutsauksen
- Opetusvideot Jnandez/RYE/Upswing jne
-PokerGo liveturnaus striimit/videot
-Piosolver/Monkeysolver leikkiminen
-muut apuohjelma kuten hrc leikkiminen
-kaikki muut asiat jotka voi nostaa evtä kuten promojen tutkiminen,turnausohjelmien suunnittelu jne

Ei lasketa muiden twitch striimejä

ME(minä):

Tarkoittaa lähinnä panostamista omaan hyvinvointiin. Oli se sitten kuntoilua missä tahansa muodossa,venyttelyä,mindset/motivointivideoita,meditointia,hierontoja niin kaikki käy kuhan sillä
voi laskea olla jotain positiivisia vaikutuksia heron

Ei tarkoita baari-iltaa kavereiden kanssa

Eli jos kertyy esim 5h opiskelua tai ME aikaa niin saa vetää turnee session joka varmaan mun keskiarvo session pituus. Jos turnee sessio menee yli ajalle niin turneita ei tietenkään lopeta siihen. Ylimenevä aika lasketaan ja uuden session saa aloittaa vasta kun se on tienattu takaisin.

Uskon että tätä noudattamalla kehityn tai ainakin olen paremmassa kunnossa. Tai ainakin on vitun usein ja hyvin hierotut lihakset!

Koitan käydä jotain käsiä jossain määrin läpi ensin tässä silleen tyyliin et mietin mitä ajattelin peli hetkel,mitä sen jälkeen ja miettii siitä ne kysymykset mihin haluun vastaukset. Ja sit tutkii niitä jollain ohjelmalla tai kysymällä viisaammilta. Kuhan siihen saa jonkun tyydyttävän vastauksen.

Tässä on ensimmäinen käsi:

IPoker, $45.50 Buy-in (1,250/2,500 blinds, 250 ante) No Limit Hold'em Tournament, 7 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: 111,531 (44.6 bb)
BB: 39,138 (15.7 bb)
MP1: 59,476 (23.8 bb)
MP2: 70,202 (28.1 bb)
Hero (MP3): 59,723 (23.9 bb)
CO: 77,786 (31.1 bb)
BTN: 75,890 (30.4 bb)

Preflop: Hero is MP3 with 6Kuva 6Kuva
2 folds, Hero raises to 6,250, CO calls 6,250, 3 folds

Flop: (18,000) 4Kuva 7Kuva 2Kuva (2 players)
Hero checks, CO bets 6,100, Hero calls 6,100

Turn: (30,200) JKuva (2 players)
Hero checks, CO bets 9,060, Hero calls 9,060

River: (48,320) 6Kuva (2 players)
Hero checks, CO checks

Results: 48,320 pot
Final Board: 4Kuva 7Kuva 2Kuva JKuva 6Kuva
Hero mucked 6Kuva 6Kuva and won 48,320 (26,660 net)
CO showed JKuva AKuva and lost (-21,660 net)

Eli 50€ afopc warmup Veikalla.

Vihu:

Kuva

-ei tykkää kippailla bb joka selittää isoa cappia vpip ja raise välissä
-3bettaa lähinnä bbstä->flateis voi olla hyvin pf slowplay monsuja
-tän lisäks cbet 100% 7/7,fold to cbet 27% flop ja 75% turn. Betvsmissed cbet 75% 3/4
eli tykkää taistella poteista kun vpip. Mikä ei siis paha asia

Oma fiilis peli tilanteessa flopilla lähinnä sellanen et ei hävitä oikein millekkään muulle kuin niille slowplay nutseille. Vihulla ei näillä stackkikoolla pitäs olla ainakaan 44/22 kait rangessa 77 voi kai jotenkin olla ja sekin on joidenkin 3b rangessa. Omas ranges jossain siel keskivaiheilla ja usein tää pitäs olla vaan cbet ja poimitaan pois varmaan teoriassa kun vihun range ei tähän pitäis varsinaisesti osua jos siel on Axs,KTs+,Q9s+ tyylisiä hanskoja suurimmaks osaks? Varsinaisesti en tykännyt pelaa stackeista enkä tätä vs cbettaa niin paljon kuin varmaan fieldii vs kun ei tykkää kippailla ja ollaan turnilla jokatapauksessa. Niin checkkasin sit tänkin. Kuitenkin cbetataan kai suurin osa ylipareista 88-QQ value ja suojeluna ylikortteja vs.

Check-call/Checkraise tulee varmaan jostain AA,77,AK/AQ,Axss jonkun verran ei kaikista itel eikä edellä mainitut aina esim kun tää ei kippaa cbettiin niin löisin 77 ja checkkaisin turnin jne kun tykkää flouttailla.

Vihun lyödessä pienesti flopilla en voi kyl juurikaan kippaa juuri mitään ehkä jotain JThh tyylisiä missä ei oo ees takaoven ristei. Turnilla vähän sama juttu kai teoriassa foldataan kai jotain isoja high pelejä ja 66 alkaa oleen jo aika korkeella meidän rangessa.

Riverillä kai teoriassa checkataan ja annetaan vihun ajaa pilli päätyyn. Käytännössä en tiedä kuinka paljon tuohon ajellaan pillejä kun ei siel hirveesti pitäs olla valuebetsejä ja olisiko nikkipemäinen donkshove paras peli mut vaikee tuohon on keksiä vihulle maksukäsiäkään

Noi siis käden aikana nopeesti mietityt fiilikset/intuitio tilanteesta. Käden jälkeen ihmettelin lähinnä vihun valitsemaa kättä maksaa,alkaa lyömään ja ennen kaikkea jättää lyömättä tuota riveriä. Saatoin chattiin vähän sitä koutsaakkin. Vastaus oli että mitkä huonommat maksaa. En tiedä oliko tosissaan. Uskon et oli.
Jos se ei imo tuota valuta niin aika tyhjä se riverin jam valuekäsistä.

Kysymykset:

-pre suoran shoven tuotto/järkevyys
- paljon meidän cbet tulis olla tälläseen boardiin vs vihun range. Oma veikkaus joku 65% ja exploittina tätä vs ehkä vähemmän.
-Mistä löytyy teoriassa meidän check callit flopilla
-onko meillä turnilla/riverillä donk rangea millään
- miten me pelataan värinvedot tähän boardiin ja miten kun väri täydentyy,lähinnä kiinnostaa jos meidän check call rangessa on jotain AKssAQss joita ei välttämättä kai joudu lyömään flopilla kun jo showdownvaluee ja usein paras peli muutenkin
-lyödäänkö me 87s/97s myös jos erehdytty niillä reissaamaan
-Vihun suoritus overall

Kysymyksiä tutkin myöhemmin toivottavasti kuitenkin nopeammin kuin sen 5kk mitä viimeks meni ](*,)

Lähinnä se vaatii et saan auki PIO:n ja saan muodostettua noille stackkikoille jonkinlaisen rfi rangen ja calling rangen. Onko kellään tietoa saako jostain ladattua jotain range hahmotelmia eri bb määrille vaikka maksuakin vastaan. Kyl tol ohjelmal tulis varmaan leikittyä enemmän jos ei se suurin aika menis siihen vihujen ja omien rangejen miettimiseen ja syöttämiseen. Obv niitä tarvii alkaa sitten tekemään valmiiks jos ei mistään saa mitään valmiiks ladattuja tiedostoja.

Tätä postausta kirjoitin ja mietin 90min. Lasketaan myös opiskeluksi
sharkie

Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja Korpisoturi » 21.09.2019 10:31

66 löisin cbetin flopilta. Heron range johtaa vihun rangea reilusti ja 66 tarvitsee heti flopilta valueta/ suojelua. Tohon floppiin meidän range edulla betataan varmaan hyvin usein, 70-85% kerroista riippuen paljon vihulle laittaa overpaireja tai setti slowplayta.

Sizing flopilla varmaan Piosolverissa 66%, mutta mun mielestä shorttina voi käytännössä lyödä vaikka 40%. Ei se 66% hassumpi ole, mutta se ohjaa vihuja helpommin pelaamaan oikein omasta mielestä. Pienempään sizeen kipataan sellasia floutteja, joita pitäisi floutata usein. Isoon sizeen vihu saakin ne kipata.

As played, kyllä itsekin riverin sököttäisin, liian herkullinen paikka hakea ch-raise, mutta aika käsittämätön checkki vihulta AJ :D
Korpisoturi

Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 21.09.2019 11:08

sharkie kirjoitti:Lähinnä se vaatii et saan auki PIO:n ja saan muodostettua noille stackkikoille jonkinlaisen rfi rangen ja calling rangen. Onko kellään tietoa saako jostain ladattua jotain range hahmotelmia eri bb määrille vaikka maksuakin vastaan.

Eikös sulla ollu jo Raise Your Edgen Tournament Masterclass? Sieltä löytyy jokaiseen mahdolliseen ja mahdottomaan tilanteeseen preflop ranget.

Aina kun laskee Piolla jonkun laskun niin kannattaa tallentaa ne ranget sinne niin ovat sitten valmiina seuraavaa vastaavanlaista spottia varten (save current range tjsp siellä mistä niitä rangeja muokataan). Ne voi sieltä sitten uutta laskua tehdessä aina näpsäkästi hakea ja tarvittaessa vähän muokata vihun mukaan.

(c) (d) (s) (h)

Kirjotan nopeesti omat ajatukset tosta kädestä niin saat 2 minuuttia lisää peliaikaa :-D

Flopilla tekisi mieli cbetata jotta saadaan vihun ilmapallot pakkaan ja lisäksi valueta värinvedoilta/Ax käsiltä. Näin shorttina löisin pienesti (en oo varma mutta teoriassa ehkä kuuluisi lyödä isosti? Irl vihut kuitenkin tässä kipannee liikaa anyways joten pieni lyönti toiminee yhtä tehokkaasti kuin iso).

Turnilla tekisi kovasti mieli kipata koska Jx osuu kuitenkin ihan hyvin vihun preflop flattirangeen ja lisäksi meillä pata kädessä mikä ei hyvä homma koska blokataan vihun yleisimpiä bluffeja eli värinvetoja. Jos otetaan tästä vihulta värinvedot pois niin ei sinne hirveästi mitään "luonnollisia" bluffeja jää. Ehkä joku T9 saattaa noin joskus pelata mutta kuitenkin kun ottaa huomioon boardin koostumuksen ja fieldin tendenssin alibarreloida turneja niin menisi itsellä pakkaan tässä (tietysti jos 666-diilit kuosissa niin otetaan se varma kutonen riveriin).

Riverillä en tekisi mitään toisin.
KissMyBass81

Käyttäjän avatar
Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja sharkie » 21.09.2019 18:09

KissMyBass81 kirjoitti:
Eikös sulla ollu jo Raise Your Edgen Tournament Masterclass? Sieltä löytyy jokaiseen mahdolliseen ja mahdottomaan tilanteeseen preflop ranget.

Sitä tavallaan tarkoitin ettei niitä tarttis syöttää ite kaikkee pioon yks kerrallaan. Varmaan ben ja moni muu tehnyt vastaavat gto ranget jollain propelliohjelmalla. Pio ollut jo vissiin monta vuotta ni luulis et joku ois nähnyt pienen markkinaraon myydä pioon ladattavat tiedostot joita käyttää.
sharkie

Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 21.09.2019 19:18

sharkie kirjoitti:Sitä tavallaan tarkoitin ettei niitä tarttis syöttää ite kaikkee pioon yks kerrallaan. Varmaan ben ja moni muu tehnyt vastaavat gto ranget jollain propelliohjelmalla. Pio ollut jo vissiin monta vuotta ni luulis et joku ois nähnyt pienen markkinaraon myydä pioon ladattavat tiedostot joita käyttää.

Aivan juu. Ite oon ottanu ton aina treenin kannalta, eli ensin päässään miettii ranget ja sen jälkeen tarkistaa RYE:stä "oikeet" vastaukset ja kattoo kuinka läheltä meni. Nyt rupeaa jo aika moneen tilanteeseen olemaan tallennetut ranget mutta välillä kun oikein innostuu niin tulee ihan treenimielessä tehtyä edelleen käsin ne ranget tyhjästä jotta ei ihan autopilotti-hommiksi mene.

Muutenkin on ihan mukava että jos haluaa treenata vaikkapa jotain 30bb mp vs btn spottia niin senkun heittää sinne valmiit laskut ja ranget ja sitten vaikka muutamaan erilaiseen random floppiin testailee että mitä cbetataan ja mitä ei yms. Tuntuisi olevan tehokkaampi tapa oppia että käy noita yksittäisiä tilanteita läpi range vs range, kuin että käy läpi kasan yksittäisiä käsiä jotka voivat keskenään olla täysin erilaisia spotteja.

Tai ainakin oma fiilis että sen jälkeen kun tota ruvennut harrastamaan (nimenomaan "harrastamaan", edelleen teen aivan liian vähän) niin oppinut vuodessa enemmän kun aikasempien kymmenen vuoden aikana yhteensä. Kun opiskelee tilannetta eikä kättä niin saa tavallaan käytyä 666k "kättä" läpi siinä samalla kertaa, sen sijaan että käy vaan yhden käden läpi :)
KissMyBass81

Käyttäjän avatar
Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja sharkie » 21.09.2019 22:54

sharkie kirjoitti:Kysymykset:

-pre suoran shoven tuotto/järkevyys lasketaan kun opitaan käyttää hrc
- paljon meidän cbet tulis olla tälläseen boardiin vs vihun range. Oma veikkaus joku 65% ja exploittina tätä vs ehkä vähemmän. range equityt tarkalleen tasan,cbet 52,5%
-Mistä löytyy teoriassa meidän check callit flopilla Teoriassa esim se KQss ei KJss,ne takaoven ristit Axcc jotka checkattiin flopil,samoin K9cc+. AA on mix c-c/c-r,c-c myös A3cc&A5cc
-onko meillä turnilla/riverillä donk rangea millään turnil check alle 90 ja river 100 joten kysymykseen vastaus ei
- miten me pelataan värinvedot tähän boardiin ja miten kun väri täydentyy,lähinnä kiinnostaa jos meidän check call rangessa on jotain AKssAQss joita ei välttämättä kai joudu lyömään flopilla kun jo showdownvaluee ja usein paras peli muutenkin AKs ja AQs lyödään,värinvedon checkit löytyy KQss KJss QJss syystä jota en tiedä. Paremmat ja huonommat fd lyödään
-lyödäänkö me 87s/97s myös jos erehdytty niillä reissaamaan ei erehdytä reissaan
-Vihun suoritus overall Pio suosii checkkiä vihun asemassa 66% ja pientä käytettyä sizing 33% ajasta. Pieneen lyöntiin heron strategia olisi check raise allin 66lla. Asplayed vihu selkeesti solveroinut sillä sizing jota turnissa Pio suosii on juurikin tämä vihun käyttämä. Vihun pieneen lyöntiin turn on herolla kristallinkirkas call asplayed. River hero checkkaa 100% rangesta ja vihun ainut selkee virhe on riverin check back eli bettiä pitäs tulla 99% ajasta

66 on boardiin cbetti isolla sizing kuten Korpisoturi epäili. Tohon turniin 66 on myös aina barrel vaikkakin checkin ja betin ev on aika sama. Samoin flopilla check ja bet liki sama 137,08 vs 135,47

Tänään 5,5h koneella "opiskelua". Sain koutsausta vajaan tunnin Pion käyttöön ja ton yhden käden ajon lisäks lähinnä duunii joka tehostaa ehkä opiskelua. Pitää alkaa tekeen muistiinpanoja enemmän kaikesta. Nyt joku opetusvideo sängyssä joka toivottavasti on niin tylsä että nukahdan nopeesti et jaksaa huomenna pelaa.
sharkie

Pokerisivut - striimaaja

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit