Raketilla kuuhun

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
GNAGL

Re: Raketilla kuuhun

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 16 Maalis 2020, 20:00

Erotic Razz kirjoitti:
16 Maalis 2020, 19:29

Monessa olen samaa mieltä kanssasi, mutta keneen sinun mielestäsi hallituksen tulisi luottaa, jos ei THL? Blogiisi, who:n geneerisen linjaan, vai eniten somessa tykkäyksiä saaneen lääkärin ”peskää niitä vitun käsiä” -ohjeeseen? Jos pöydällä on lukuisia päätettäviä asioita, päätöksen tekevän tahon tulee voida luottaa ko. päätöksen kannalta relevantteihin asiantuntijoihin. Ja Kyyberillä hyvä pointti hallituksen dumaamisesta. Mennään pari vko perässä keski-Eurooppaa ja tehdään harkinta tilanteen mukaan. Joskus liian myöhässä, joskus taas olisi ollut muilta kanteilta liian aikaisin. Ei paniikki ole ainoa oikea ratkaisu, vaan ideaalin linen löytäminen. Se taas on täysin arpapeliä. Kumarra yhteen suuntaan..

Edit. ja tärkeä edit: vaikka olisit kahlannut läpi koko koronakirjallisuuden ja kaikki artikkelit, jotka ovat ristiriidassa keskenään, et ole saavuttanut mitään. Ajattelitko että tietyn sivuston artikkelit painottuvat enemmän toisiin verrattuina? Tai että kaikkien artikkeleiden konsensus on totuus?
Siinä vaiheessa kun WHO välittää ihan erilaista viestiä kuin THL:n asiantuntijat niin uskaltaisin vastuullisessa asemassa toimivana ainakin hieman kyseenalaistaa ja tutustua myös muihin tietolähteisiin. Ennen kaikkea oppia muiden maiden caseista. Näin on ilmeisesti nyt viikonlopun aikana viimein tehtykin. Suomen onneksi.

Tosta editistä en ottanut mitään selkoa. Olen blogissani selvittänyt miten olen omat näkemykseni muodostanut. Twitter on ihan ylivoimainen tietolähde nykyään silloin jos seuraa oikeita henkilöitä ja on kykyä suodattaa tietoa oikealla tavalla. Twitterissä eräät tahot ovat jo pitkään tienneet mihin epidemia tulee johtamaan Suomenkin kohdalla. Sen ansiosta aloitin esimerkiksi kuivamuonavaraston kokoamisen jo puolitoista viikkoa sitten. Osa kavereistani naureskeli minun touhuilleni vielä viikko sitten. Eivät naura enää.

Oikeasta ajoituksesta ei kukaan osaa sanoa mitään varmaa. Silloin kun pahimmat riskiskenaariot ovat niin järkyttäviä kuin tämän epidemian kohdalla, pitää kuitenkin ehdottomasti toimia mieluummin liian etupainotteisesti kuin päinvastoin. Toinen aalto lienee viruksen kohdalla joka tapauksessa tulossa. Tässä vaiheessa tärkeintä on kuitenkin ostaa aikaa sitä varten. Koko ajan opitaan viruksesta lisää. Maailman tutkimus keskittynee koko ajan entistä enemmän Koronaan, koska millään muulla tutkimuksella ei ole paljoa merkitystä ellei tähän uhkaan löydetä myös pidemmän tähtäimen ratkaisua.

jippee

Viesti Kirjoittaja jippee » 16 Maalis 2020, 20:05

Onko jossain laajaa dataa kuolleista? Esim. tässä uutisessa mainituista asioista https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nyt-tu ... KNsMIhHp8E

” ..Pelkästään perjantai-iltana päättyneellä 24 tunnin jaksolla menehtyi 250 ihmistä. Viranomaiset korostavat, että vain kahdella menehtyneistä ei ollut perussairauksia ennen koronaan sairastumista.
”Noin 45-47 prosentilla kuolleista on ollut kaksi tai kolme perussairautta ennestään. Menehtyneiden keski-ikä on 80,3 vuotta ja heistä naisia on vain 25,8 prosenttia. Kaksi kuolleista on ollut alle 40-vuotiaita ja molemmat olivat sairaalahoidossa muiden sairauksien vuoksi”, Silvio Brusaferro sanoi.”

Erotic Razz

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz » 16 Maalis 2020, 20:08

”Tosta editistä en ottanut mitään selkoa. Olen blogissani selvittänyt miten olen omat näkemykseni muodostanut.”

Ei siis ollut vittuilua. Paino sanalla näkemys. Nettitohtorit ja diletantit laittaa parastaan, kun asiantuntijatkaan eivät löydä jyvää. Meinasin vaan, että spekulaatio spekulaationa. Yhtä suuri painoarvo, kuin tapauksessasi Ilveksen kausimenestykselle 😉

Kauris84

Viesti Kirjoittaja Kauris84 » 16 Maalis 2020, 20:11

GNAGL kirjoitti:
16 Maalis 2020, 20:00

Twitter on ihan ylivoimainen tietolähde nykyään silloin jos seuraa oikeita henkilöitä ja on kykyä suodattaa tietoa oikealla tavalla. Twitterissä eräät tahot ovat jo pitkään tienneet mihin epidemia tulee johtamaan Suomenkin kohdalla. Sen ansiosta aloitin esimerkiksi kuivamuonavaraston kokoamisen jo puolitoista viikkoa sitten. Osa kavereistani naureskeli minun touhuilleni vielä viikko sitten. Eivät naura enää.
Tämä on ihan totta. Asia perustuu useammin lähteisiin ja siellä ei tarvitse olla tekemisissä jokaisen lauseen faktantarkistajien kanssa vaan tietoa voit myös ihan etsiä ja mikä oudointa psivulaisille: kysyä ihmisiltä asioita ilman vittuilua.

(Tämä on mun mielipide, ei ole lähdettä tai kuninkaan allekirjoitusta eikä edes painettu musteella lakiin. Eikä edes lääkärin toteama korona, vain mun oma mielipide. Tuskin kelpaa mutta en edes oleta muuta.) Jatkakaa. :lol:
Agressiivista asioiden ajattelua, "esim: Vain paskapää ei pidä saksalaisesta musiikista."
Jos tuomitset niin osta itse itsellesi ensin elämä!

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 16 Maalis 2020, 20:24

jippee kirjoitti:
16 Maalis 2020, 20:05
Onko jossain laajaa dataa kuolleista?
Siin mun aikasemmas linkis oli dataa kaikesta tautiin liittyen

Italian tapauksissakaan dataa ei voi tulkita siten että korona tappaa tämän ikäisiä tai miehiä kun kaikkia ei pystytä hoitamaan

Dataa vaikuttaa jonkun verran se ketä lääkäri suosii(nuorempia/naisia) kun ollaan sillä viivalla että tehohoitopaikkoja on esim 1 ja tarvitsevia 3. Jos paikan saa aina se kenellä uskotaan olevan paras chanssi selvitä niin tietyt ihmisryhmät näkyvät % liian suurina( kaikki ei olisi kuollut jos saanut hoitoa)
Seuraa täältä kun ammattimies näyttää miten RAKEtoidaan!

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 16 Maalis 2020, 20:30

Ite mietin jo etukäteen. Onko hallituksella/thl kykyä pitää koulut jne kiinni kun ensimmäiset maat euroopassa alkaa purkaa karanteeneja joskus viikkojen päästä. Oletettavasti jos tsuti myllertänyt täällä viimeisenä niin se on viimesten joukossa myös ohi.

Toinen kela koskien rahapelejä. Veikkaan että tällä on psykologisesti Veikkauksen ajamalle arpajaislain uudistukselle vaikutus siten että helpompi muuttaa kantoja siihen että rajat kiinni kun kaikki paha tulee ulkomailta/pelataan vaan suomen sisälle nk selvitään jne. Jos ne blockit oli vaik 80% varmat ni tän jälkeen joku 95%

Erotic Razz

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz » 16 Maalis 2020, 20:31

Kauris84 kirjoitti:
16 Maalis 2020, 20:11
GNAGL kirjoitti:
16 Maalis 2020, 20:00

Twitter on ihan ylivoimainen tietolähde nykyään silloin jos seuraa oikeita henkilöitä ja on kykyä suodattaa tietoa oikealla tavalla. Twitterissä eräät tahot ovat jo pitkään tienneet mihin epidemia tulee johtamaan Suomenkin kohdalla. Sen ansiosta aloitin esimerkiksi kuivamuonavaraston kokoamisen jo puolitoista viikkoa sitten. Osa kavereistani naureskeli minun touhuilleni vielä viikko sitten. Eivät naura enää.
Tämä on ihan totta. Asia perustuu useammin lähteisiin ja siellä ei tarvitse olla tekemisissä jokaisen lauseen faktantarkistajien kanssa vaan tietoa voit myös ihan etsiä ja mikä oudointa psivulaisille: kysyä ihmisiltä asioita ilman vittuilua.

(Tämä on mun mielipide, ei ole lähdettä tai kuninkaan allekirjoitusta eikä edes painettu musteella lakiin. Eikä edes lääkärin toteama korona, vain mun oma mielipide. Tuskin kelpaa mutta en edes oleta muuta.) Jatkakaa. :lol:
Anna härkin vielä hetken kepillä 😂

Miten priorisoit lähteet?

jippee

Viesti Kirjoittaja jippee » 16 Maalis 2020, 20:33

sharkie kirjoitti:
16 Maalis 2020, 20:24
jippee kirjoitti:
16 Maalis 2020, 20:05
Onko jossain laajaa dataa kuolleista?
Siin mun aikasemmas linkis oli dataa kaikesta tautiin liittyen
Tattis. Pitää vähän tutkia ja vetää täydellisiä johtopäätöksiä :D

jippee

Viesti Kirjoittaja jippee » 16 Maalis 2020, 20:34

sharkie kirjoitti:
16 Maalis 2020, 20:30
Toinen kela koskien rahapelejä. Veikkaan että tällä on psykologisesti Veikkauksen ajamalle arpajaislain uudistukselle vaikutus siten että helpompi muuttaa kantoja siihen että rajat kiinni kun kaikki paha tulee ulkomailta/pelataan vaan suomen sisälle nk selvitään jne. Jos ne blockit oli vaik 80% varmat ni tän jälkeen joku 95%
Kaupan koneet kun on nyt kiinni niin eiköhän tässä sata pinnasta vedetä.

Kyyberi

Viesti Kirjoittaja Kyyberi » 16 Maalis 2020, 20:50

Olisiko mahdollista, että THL:n lievien lausuntojen yksi tavoite on hillitä hysteriaa ja vessapaperihamstrausta? Maltillisilla lausunnoilla aikuiset tappelee vessapaperista kaupoissa, mitäs luulette että olisi tapahtunut jos olisi hieman maalailtu uhkakuvia tai vaikka kerrottu rehellisiä arvioita?

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 16 Maalis 2020, 22:41

Kyyberi kirjoitti:
16 Maalis 2020, 20:50
mitäs luulette että olisi tapahtunut jos olisi hieman maalailtu uhkakuvia tai vaikka kerrottu rehellisiä arvioita?
Ois säästetty aika monta turhaa kuolemaa tai elinikäisesti vajaatoimista. Tosin uskon että THL on uskonut toimineensa oikein sillä kapasiteetilla mikä siellä on asioita ollut asioita hoitamassa. Se kapasiteetti ei vain ole samalla tasolla muiden maiden kanssa. En usko että nekään on tahalleen vetänyt päin vittuu.

RobertKnepper

Viesti Kirjoittaja RobertKnepper » 16 Maalis 2020, 23:05

sharkie kirjoitti:
16 Maalis 2020, 22:41
Kyyberi kirjoitti:
16 Maalis 2020, 20:50
mitäs luulette että olisi tapahtunut jos olisi hieman maalailtu uhkakuvia tai vaikka kerrottu rehellisiä arvioita?
Ois säästetty aika monta turhaa kuolemaa tai elinikäisesti vajaatoimista. Tosin uskon että THL on uskonut toimineensa oikein sillä kapasiteetilla mikä siellä on asioita ollut asioita hoitamassa. Se kapasiteetti ei vain ole samalla tasolla muiden maiden kanssa. En usko että nekään on tahalleen vetänyt päin vittuu.
Sehän siinä pelottavaa onkin että eivät ole tahallaan vetäneet aivan päin vittua. Vaihtoon kyllä koko porukka, ihan oikeasti.

DonDraper
Bannattu
Bannattu

Viesti Kirjoittaja DonDraper » 16 Maalis 2020, 23:19

Onpa paljon kylmähermoisia virus-asiantuntijoita tässäkin blogissa.

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 16 Maalis 2020, 23:34

Kauris84 kirjoitti:
16 Maalis 2020, 19:55
Tämä on imo. ainoa oikea päätös, mutta kestääkö särjen pää kuukautta kotona muksujen kanssa? :blink:

Meillä on ohjeet että ei edes mielellän ulos koska rivari ja ihmisten läheistä kontaktia pitäs vältellä, eli roskikselle mennessäkin on ns. vuorot... :-s
[/quote]

Itse kanssa luin noi päätökset nyt läpi ja tyytyväinen asetettuihin linjoihin joten hallitukselle siitä nyt pisteet ja hatunnosto. Saisivat ehkä korostaa enemmän vielä sitä että 1kk on nyt asetettu aika ja se ei välttämättä riitä (erittäin todennäköistä)

Mitä tulee omalle kohdalle niin ollaan anopille esim koitettu puhua järkeä tässä viikon että hakee oikeesti kaupasta itelleen ruokaa varastoon jne. On yli 70v ja nyt soitettiin sille ni eihän se mitään ole hankkinut ja tällä haavaa sen pitäis olla eristettynä kotiinsa ->meidän tarttee lähtee tunti suuntaansa tekeen sille kauppareissuja. Asuu vielä enemmän hevonperseessä kuin me.

Toinen mitä tulee omiin lapsiin niin pääasiassahan ne on tässä männä vuodet ollut kotona. Mut kyl tää rankkaa varmaan tulee olemaan. Mitään liikkumiskieltoa ei ole asetettu. Koira pääsee edelleen lenkille ja tää meidän kyläl on 5 saman ikästä lasta joiden vanhemmat on etätöissä kanssa himassa. Niin ihan hyvin näillä tiedoin voivat leikkiä meillä tai naapurissa ellei tule jotain ulkonaliikkumiskieltoja jossain vaiheessa. Eletään siis oikeesti keskellä ei mitään. Joku sano aikasemmin että tilaa ruokaa kotiin niin ei tänne suostu edes pitseriat tuomaa tavaraa kun liian kaukana,noin niinkuin esimerkkinä. Vaikeempi tilanne lasten kanssa varmasti niillä jotka asuu kaupungeissa ja lapset hengailee päivät normaalisti kavereiden kanssa ulkona ja kauppakeskuksissa jne.

Eli ymmärrän myös sen kannan että itelle on helppo huudella täältä mitä pitäis tehdä kun ei vaikuta valtavasti arkeen. Ite ollut eristyksissä autotallissa jo muutaman vuoden ja lapsilla ei piirit hirveesti pienene,ainut että koulut kii ja harrastuksiin ei pääse. Meidän taakkaa lisää sitten lähinnä se että huolehditaan kotona tapahtuvasta opetuksesta.

Esimerkki omista lapsista tänään,ei se helppoo oo täälläkään. Eilen kiellettiin että muta ja kuraleikit on kiellettyjä kun vaatteet aivan paskassa joka päivä. Tänään nää sankarit oli naapurin tenavan kanssa mennyt tohon viereiselle pellolle. Siellä ne sit itki kilpaa kun kävelleet niin syvälle että jalat polvia myöten uponnut sinne ja saappaat ei irronneet. Sieltä sitten porukalla sukkasilleen kävelivät suihkuun ja vanhemmat ettii taskulamppujen kanssa pellolla niitä saappaita->jäi huomiseen kun ei löytynyt

Ylivoimaisesti pahin biitti kuitenkin tälle päivälle kävi sit emännälle. Se keitti kananmunia ja kun laitto kylmää vettä päälle hanan alta ja kaato kiehuvan veden pois ni jotenkin sieltä oli altaan yli lentänyt sitä vettä sen jaloille. Nyt siinä on sit sellanen vähän alle nyrkin kokonen palovamma. Onneks löyty siihen sopivia homeopaattisia 8-[ . Jostain syystä ei tullut mieleen lähtee kyl kyseleen lääkäriä tähän hätään.

Apteekit oli jo kiinni kun tää kävi niin myöhään. Meil kävi paha keissi aikoinaan vanhimman tytön kanssa kun se oli vauva ja sen jalka sai pahan palovamman ja tuolloin sai lamazin tms voidetta joka parans sen nopeesti. Silloin se oli reseptillä mut nyt saa ilman. Sitä pitää hakee sit huomenna mut kuitenkin toi nyt vaikuttaa liikkumiseen ja siihen mitä se nyt pystyy tekeen. Ite laitoin nyt lapset nukkuun/iltatouhut jne eikä tässä saunaan esim tartte hetkeen mennä. Emäntä käytännössä pyörittää arkee niin itelle nyt biitti,tänäänkin olin sängyssä käytännössä 08-2030. Osan ajan nukuin osan ei. Vastoin ohjeita otin jossain välissä jo toisen setin nukahtamislääkettäkin kun eka ei auttanut.

Sijoitukset:

Otin tohon iltaan kaikki muut shortit pois paitsi ton 17k laukauksen joka piti seuraa SP500 käänteisesti 2x vivulla. Ostin sen perjantai 17cet aikaan ja jos laskin oikein niin kurssi vastaa tätä mikä tässä graafissa(about toi 2553).
shortti.png
shortti.png (40.76 KiB) Katsottu 1320 kertaa
ostohinta ja hetki
shortti2.png
shortti2.png (30.73 KiB) Katsottu 1320 kertaa
tuhnu.jpg
Niin en nyt vittu tajua miten tää voi olla tappiolla kun kurssit on mun silmään paljon alemmalla kuin se kun olen tuota ostellut? Ostanut väärää rakettia/ymmärtänyt jotain väärin? Joku sisäänrakennettu kulu joka syö tuottoa ihan hulluna? Ei päivity oikein/reaaliaikaisesti? Jotain en nyt himmaa selkeesti

Muuten raketit nyt niin että äkäset raketit pois->odotan että korjaa huomenna takaisin

Kassaa ostella olis 8,5k ja Gileadissa about 5k ja tossa 2xvipupaskaraketissa tasan 17k. Se lähtee ensin myyntiin jos joku kusetus.

Muuten olen miettinyt alustavasti eri skenaarioita:

1. Kaikki bitcoiniin-> 30k voi muuttua mitä vain 0-60k väliltä kesään mennessä

2. Ostan ns. laatuyhtiöitä ns. halvalla pikkuhiljaa seuraavat 4-8viikkoa ja odotan ehkä jotain 5-10% korjausta parhaimmillaan kesään mennessä->saan ehkä 1,5-3k lisää

3. Pidän vain kassan,maksan suoraan tuosta pois visalaskun 6k ja emännän verovelat 7k. Jäljelle jää 17k joka on lähellä sitä että pystyn maksamaan myös sen 20k lainan -> kuulostaa aivan vitun seiftiltä mun makuun #-o

Asiasta kukkaruukkuun,se Moderna käsidesiraketti aloitti kliiniset testit

"Coronavirus vaccine test opens as volunteer in Seattle gets 1st shot
. . .
This vaccine candidate, code-named mRNA-1273, was developed by the NIH and Massachusetts-based biotechnology company Moderna Inc. There’s no chance participants could get infected from the shots because they don’t contain the coronavirus itself."

Missä mun Gilead?

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 16 Maalis 2020, 23:35

DonDraper kirjoitti:
16 Maalis 2020, 23:19
Onpa paljon kylmähermoisia virus-asiantuntijoita tässäkin blogissa.
Eikö nyt oikeesti ylläpito saa laitettua estoja Draperille ja Pokerman82lle tähän blogiin?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”