Raketilla kuuhun

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Re: Raketilla kuuhun

Viesti Kirjoittaja sharkie » 20 Elo 2019, 00:50

Turnaukset menikin sitten paremmin:

Kuva

Kuva

hupissa diili kun oli 15 pöytää menos ni suostuin
Kuva

Ikävä cl potti 109 KO bubblessa 3bettaan ja vihu 4bettaa ja otan vaan ja vihu painaa flopin alle kaiket. Joku kilon biitti kun vihu päätti pommittaa kun pelis 2xviitisen bb stackkia

Kuva

Ikävä tos 33 KO jonka lopulta siis voitin. Otan reissun kii bbstä. Floppi sökönä. Turn lyön ite vihu ottaa river lyön isosti ja vihu tulee instana kaiket ja joutu heittää pakkaan

Kuva
Seuraa täältä kun ammattimies näyttää miten RAKEtoidaan!

Pokerman82

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 20 Elo 2019, 03:21

sharkie kirjoitti:Päiväunien jälkeen pieni Pokerman tyylinen työpäivä pitkästä aikaa. Runasin kuin jumala vaikken pelannut erityisesti,välillä kiva näinkin niin pysyy mielenkiinto. Takaisin opiskelemaan..

3min49 kohdalla cutoff avaa ja sb maksaa ja sä 3bettaat potin KJJ4ds, en ite 3bettais tossa QQxx alaspäin poislukien AKQQds ja AKJJds koska 4betti jos tulee ni vihu printtaa meillä rahaa ja silloki ku ei 4bettaa meidä käsi pelaa paskasti postflop. Myöskin nyt pelaat pienellä sprllä eli joudut meneen värinvedolla joka voi vetää kuollutta. Toki sillo ku ite vedän silmät ristis pelaan ton samal tavalla mut jos ny tarkotus oli pelaa oikein ni IMO maksu vaan pre.

6min 46sekkaa kohdalla vaikka utg range pidetää aika tiukkana ni kai näin pehmeessä fieldissä A55Jds voidaa avaa, varsinki ku vihuilta saa täyttä maksua todella heikoilta väreiltä ja on lowboardii sekä high boardii suora mahis täsmäkorteilla. Fieldi paskuude takia siis avaisin ton.

KJ89s 12min32 sekkaa kohdal on sulla mietintämyssy päässä ja se menee timebank foldiks cutoffista. Eli olisin ite avannu ton.

15,54 tää voi olla iteltä vääri mutta bbllä on 34bb ja tulee kipattuna sbhe meille ni olisin avannut 3456 vaikka näitä low rundown käsiä pitäs kippailla mut kala vihu bbllä shorttina ni olisin pelannut.

16.32 open foldaat napilta QJ87s, avaisin aina ja maksaisin myös jos joku aiemmista positiooista ois avannut single reisellä.

18.18 mp avaa sulla cutoffissa TJ95ds, gäbberi alapäähä ni maksaisi+ myös sen takia ku meillä on positioetu.

20.25 Avaat AKJ2ds mp ja bb 3bettaa, tässä sulla käy pokermanit, mä oon kans aina pää märkänä näitä 4bettaamassa ku meillä ny on itellä naula kädes ni eihä sillä ny nauloja ole ja joka vitun kerta ne sieltä löytyy lol.Tää on siis itellä iso leak jota pyrin vähentää. Mut se kritiikki minkä annan on se et sä katot sen 3betrangee bbstä ja se näyttää 10, ja otanta on 87 kättä total kaikista positioista eli täysin olematon otanta jotta voit perustaa siihe 4bet päätöksen.

21.07 mp limppaa ja sulla JT89s kaikki samaa maata, sä foldaat. Toi käsi pelaa niin hyvi postflop että vaikka suitti toimii enää blokkerina tyylii ni potittasin.

21.20 kaks kättä, QQ96s napilla, utg avannu muut kipannu,oisin maksanu koska paras positio ja vihut katkee pienimmällä seteillä/rattailla niin herkästi tällä plo25 es poolissa. KKJ4 täyskäsi, en ois chekannu turnia perässä ellei agro vihu, mut jos jätti lyämättä cbeti flop tuskin lyö turn, plus tommone boardi ni helposti saadaa niit maksui kaks streettiä nauloilta.

24min, utg avaa nappi maksaa ja sä maksat bbltä potin JJ52s, tän olisi raken takia esim jättäny defendaamatta ja koska ei pelaa multiway mitenkää. Ihmettelen tässä kyllä ajatuksenjuoksua jos QQ96s napilta ei kelpaa singlereisattuu mut bblle kelpaa paskat jätkät :-D

27.40 shortti 8euro stäkki limppaa utg,vierestä sua koveeraava stäkki potittaa efektiiviset melkein 200bb deep,sä 3bettaat napilta J589ds shortti maksaa ja avaaja maksaa, potissa 7,89 shortilla 5,4 ja avaajalla sua enemmä ja sulla 44 takana. Flop on K95fd jota sulla ei ole mutta takaoven on, mikset lyöny cbettiä? Mä löisi monesta syystä, ensinnäki toi osuu toi boardi 3bet rangees on varmaan se tärkein syy, toinen valuena vetoja vs ja kolmantena kaikkien vihaama info eli tiiät missä mennää jos vihu sattuu maksamaan tai tulemaan yli. Jos esim maksaa ni pystyt myöhemmät streeti potcontrollia ottaan positiosta jos tulee ilkee turni.

28.25 ei mitää muuta kommentoitavaa ku prizeless katkeemiset vihuilta postflop :lol: Perus es.

32.30 AT65ds ni joo ei hyviä pelaajia vs mut tää plo25 pooli on ihan hirvee ni olisin myös ton avannut utg.

Lukijoille mä en oo mikää käteisharja joten jos tuntuu et neuvon päin vittuu tai teillä muuten vaan oma eriävä mielipide ni kommentoikaa.

Sharkielle ihan hyvältähä toi näytti lukuunottamatta noita mitkä olisi vetäny eri tavalla.

Sit kaikella rakkaudella sä oot kyllä niin jääräpää, kolmannen kerran, mul meni yli tunti kattookseni 39min videon ja kommentoidakseni. Kuten huomaat ni kukaan ei näitä kattele ainakaa kommenteista päätellen joten palaan vielä alkuperäiseen pyyntööni että jos millään voit jatkossa ni laita niit käsiä joko sillä boomplayerillä tai foorumimuotoo. Ite kannatan mieluummi foorumimuotoa koska se on kaikista nopein lukee.
Lupaan ainaki ite antaa kommenttia. Se on sit asia erikseen tekeekö niillä mitää.
En pitkän pelipäivän aikana kerkee ite millää kattella näitä,tänää oli ny asia eriksee ku pelasin vaan vajaa pari tuntii.

Mutta saat toki tehdä niiku tykkäät, riippuu mitä haetaan.

Gl ja congratz pytyistä komiaa. Huomenna tuun haastaan :wink:

GL

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 20 Elo 2019, 12:09

Pokerman82 kirjoitti:
3min49 kohdalla cutoff avaa ja sb maksaa ja sä 3bettaat potin KJJ4ds, en ite 3bettais tossa QQxx alaspäin poislukien AKQQds ja AKJJds koska 4betti jos tulee ni vihu printtaa meillä rahaa ja silloki ku ei 4bettaa meidä käsi pelaa paskasti postflop. Myöskin nyt pelaat pienellä sprllä eli joudut meneen värinvedolla joka voi vetää kuollutta. Toki sillo ku ite vedän silmät ristis pelaan ton samal tavalla mut jos ny tarkotus oli pelaa oikein ni IMO maksu vaan pre.
Samaa mieltä
Pokerman82 kirjoitti: 6min 46sekkaa kohdalla vaikka utg range pidetää aika tiukkana ni kai näin pehmeessä fieldissä A55Jds voidaa avaa, varsinki ku vihuilta saa täyttä maksua todella heikoilta väreiltä ja on lowboardii sekä high boardii suora mahis täsmäkorteilla. Fieldi paskuude takia siis avaisin ton.
Avaisin ite btn tai co koska rake. Pelaajista takana ei infoa paitsi sb joka tiukka.
Pokerman82 kirjoitti: KJ89s 12min32 sekkaa kohdal on sulla mietintämyssy päässä ja se menee timebank foldiks cutoffista. Eli olisin ite avannu ton.
Olisin avannut myös. Ei mietintä myssyä päässä vaan tein notesia PLOoutcraciesta joka vasen alapöytä kun maksoi vain 3betin oop nauloilla
Pokerman82 kirjoitti: 15,54 tää voi olla iteltä vääri mutta bbllä on 34bb ja tulee kipattuna sbhe meille ni olisin avannut 3456 vaikka näitä low rundown käsiä pitäs kippailla mut kala vihu bbllä shorttina ni olisin pelannut.
Liian löysä vihu niin tiukensin tuossa tarkoituksella noita paskempia käsiä pois. Oikeesti jännitin oikean yläkulman allin tilannetta :-'
Pokerman82 kirjoitti: 16.32 open foldaat napilta QJ87s, avaisin aina ja maksaisin myös jos joku aiemmista positiooista ois avannut single reisellä.
Toki avaus myös täällä. Kuten näit niin aika meni vasen alapöytä tilanteeseen jossa vihulla hämmentävä donkki turniin kun itellä kuivaan boardiin cbetti kärkisetillä ja vihu potissa alla blancon turnin :)
Pokerman82 kirjoitti: 18.18 mp avaa sulla cutoffissa TJ95ds, gäbberi alapäähä ni maksaisi+ myös sen takia ku meillä on positioetu.
Koittanut vähentää noita maksuja raken takia mut kai toin vois maksaa. Vihu on shortti kylläkin eli pitäis osua todella hyvin että se tekis virheitä hirveen monella kädellä postflop
Pokerman82 kirjoitti: 20.25 Avaat AKJ2ds mp ja bb 3bettaa, tässä sulla käy pokermanit, mä oon kans aina pää märkänä näitä 4bettaamassa ku meillä ny on itellä naula kädes ni eihä sillä ny nauloja ole ja joka vitun kerta ne sieltä löytyy lol.Tää on siis itellä iso leak jota pyrin vähentää. Mut se kritiikki minkä annan on se et sä katot sen 3betrangee bbstä ja se näyttää 10, ja otanta on 87 kättä total kaikista positioista eli täysin olematon otanta jotta voit perustaa siihe 4bet päätöksen.
Vihu oli sb 16.7 ja bb 10 ja vihu sbssä ei bbssä. Toki otanta vielä pieni mutta johonkin se päätös pitää perustaa :) . Jos ymmärtänyt oikein niin rake menee vain poteista jotka päätyy flopille saakka. Marginaalispoteissa haluaa kai voittaa potin mieluummin pf. Maksu oli varmaan myös joskus itellä tuossa ei mikään auto 4b päätös missään nimessä.

Pokerman82 kirjoitti: 21.07 mp limppaa ja sulla JT89s kaikki samaa maata, sä foldaat. Toi käsi pelaa niin hyvi postflop että vaikka suitti toimii enää blokkerina tyylii ni potittasin.
Joo jos haluaa pelaa niin raken takia pitäis potittaa. En halunnut kun 4 samaa maata. Reissua puoltaa limppaajan iso fold to cbet 83 mutta btn on valas joka tulee aina mukaan ni fold.
Pokerman82 kirjoitti: 21.20 kaks kättä, QQ96s napilla, utg avannu muut kipannu,oisin maksanu koska paras positio ja vihut katkee pienimmällä seteillä/rattailla niin herkästi tällä plo25 es poolissa. KKJ4 täyskäsi, en ois chekannu turnia perässä ellei agro vihu, mut jos jätti lyämättä cbeti flop tuskin lyö turn, plus tommone boardi ni helposti saadaa niit maksui kaks streettiä nauloilta.
QQsuitilla oisin ehkä maksanut

KKJ4 vihulla tuntui olevan joku balanssistrategia kun ei cbettaa paljon mut se iso delayed cbet overall eli epäilin että ei lyö kaikki ylipareja tohon ees aina vaan alkaa stabbaa sitten kun vihu näyttänyt 2x heikkoutta checkillä ja poimii potin pois. Tarkoitus oli siis check reissaa toi turni.
Pokerman82 kirjoitti: 24min, utg avaa nappi maksaa ja sä maksat bbltä potin JJ52s, tän olisi raken takia esim jättäny defendaamatta ja koska ei pelaa multiway mitenkää. Ihmettelen tässä kyllä ajatuksenjuoksua jos QQ96s napilta ei kelpaa singlereisattuu mut bblle kelpaa paskat jätkät :-D
Pokerman82 kirjoitti: vihut katkee pienimmällä seteillä/rattailla niin herkästi tällä plo25 es poolissa.
:)
Myös halvempi hinta ja suljen actionin ja nään varmasti flopin. Isot parit ison parin suittiin oon nyt maksanut ja esim JJ52 5 suittiin oisin kipannut. Voi olla että tämäkin pitäs olla foldi ja maksu esim ds

Pokerman82 kirjoitti: 27.40 shortti 8euro stäkki limppaa utg,vierestä sua koveeraava stäkki potittaa efektiiviset melkein 200bb deep,sä 3bettaat napilta J589ds shortti maksaa ja avaaja maksaa, potissa 7,89 shortilla 5,4 ja avaajalla sua enemmä ja sulla 44 takana. Flop on K95fd jota sulla ei ole mutta takaoven on, mikset lyöny cbettiä? Mä löisi monesta syystä, ensinnäki toi osuu toi boardi 3bet rangees on varmaan se tärkein syy, toinen valuena vetoja vs ja kolmantena kaikkien vihaama info eli tiiät missä mennää jos vihu sattuu maksamaan tai tulemaan yli. Jos esim maksaa ni pystyt myöhemmät streeti potcontrollia ottaan positiosta jos tulee ilkee turni.
Kaikki vedot on sua edellä tai breikis varmaan ni ei tos hirveesti valueta lyödä?
Boardi osuu 3b callaajan rangeen ihan yhtä hyvin tai paremmin
Utg ei kippaa cbettiin yhtään enkä usko että tähän boardiin tulee kippejä muutenkaan
Ilkeeseen turniin voidaan checkilläkin potcontrolloida
Osutaan fulli niin käsi on puskassa
Ei ilkeeseen turniin voidaan viel ottaa turnissa

Tuol on siinä cbetin calling rangessakin paljon sitä käsiä joita vastaan ei lyödä valuee edes. Tehdään vaan potista isompaa

http://www.propokertools.com/simulation ... &s=generic

http://www.propokertools.com/simulation ... &s=generic

Kai tos voi lyödä pienesti alle 50% ton shortin stackista ja katkee sitä vs ja kippaa jos toinen tulee yli.

Mut overall se suurin virhe varmaan 3b paskaa pf
Pokerman82 kirjoitti: 28.25 ei mitää muuta kommentoitavaa ku prizeless katkeemiset vihuilta postflop :lol: Perus es.
Kun kommentoit sitä edellistä 4b AKJ2ds niin tän takia näitä olis hyvä kyl vaan maksella ja ottaa floppeja
Overall oma käsikin ois pitänyt foldaa tossa kun tohon AK8r tulee bet 3bettaajalta ja ai maksajalta edellä,oisin halunnut nähdä tässä iteltä kipin
Pokerman82 kirjoitti: 32.30 AT65ds ni joo ei hyviä pelaajia vs mut tää plo25 pooli on ihan hirvee ni olisin myös ton avannut utg.
Tiukkoja takana ni ois voinut mennä läpi

Kiitos vinkeistä vaikkei noista nyt oikein mitään apua ollut! Sun vpip on joka positioon puolet enemmän ni et nyt uskaltanut olla kyl rehellinen noista mun käsistä vs oma peli. Mut katellaan sit striimistä jos löytys salaisuus miten ne extra% käsistä pelataan voitollisesti :)

Pokerman82

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 20 Elo 2019, 12:46

21.07 kyllähän se JT89s pelaa nimenomaan multiway hyvin varsinki jos valas mukana.

27.4 esim pelkkiä värinvetoja vs joita on näide hepuloide rangessa, eikä ne ny tule noilla syvyyksillä ku pähkinöillä flopilla yli tai sellasilla käsillä jotka murskaa ton sun kätes. Toi ny on ihan sama mitä se shortti tos tekee ku alle potti takana. Toki chekkaamallaki pidetää pottia controllissa. Saatoit pelaa ton ihan oikeinki postflop mut ite koitin toista lähestymistapaa vaan.

Joo sitä mä oon yrittäny sulle koko kesän ja kevään sanoa että musta ei sulle apua ole mut oot sitä toitottanu koko vuoden et pitäs kommentoida ni nyt kommentoin ja tässä oli lopputulos :-D

Pokerman82

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 20 Elo 2019, 12:56

sharkie kirjoitti:
Kiitos vinkeistä vaikkei noista nyt oikein mitään apua ollut! Sun vpip on joka positioon puolet enemmän ni et nyt uskaltanut olla kyl rehellinen noista mun käsistä vs oma peli. Mut katellaan sit striimistä jos löytys salaisuus miten ne extra% käsistä pelataan voitollisesti :)
Kyllähän mä tossa ihan selvästi toin esim tossa AJK2ds kädes esille et on iso leakki itellä ja nyt oli sun käsien pelaamisesta kyse, puhuin omasta kokemuksestani mitä tiedän en siitä miten pelaan ite silloin ku pelaan päin vittua. Kyl mä tos omaski blogis oon tuonu esille A-pelini ja b-öpelini eroista miltä ne näyttää statseissa. En mä ny omaakaa peliäni analysoi sillo ku oon max paskas moodis ni miks nyt sunkaa. Siitähä sitä apua vasta olisi.

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 20 Elo 2019, 13:16

Pokerman82 kirjoitti:21.07 kyllähän se JT89s pelaa nimenomaan multiway hyvin varsinki jos valas mukana.
Toi käsi siis JT98ssss eli aivan kuraa paitsi pötkö

Suurin vastustaja on se stars.es ei se ketä vastas multiway. Voidaanko me tehdä tolla kädellä rahaa vielä sen jälkeen kun maksetaan ekana se rake pois? Voit olla että sä pystyt kyl jos evbb100 +20 mut mun taidoil ei ainakaan vielä
Pokerman82 kirjoitti: Joo sitä mä oon yrittäny sulle koko kesän ja kevään sanoa että musta ei sulle apua ole mut oot sitä toitottanu koko vuoden et pitäs kommentoida ni nyt kommentoin ja tässä oli lopputulos :-D
Repesin. Lähinnä sitä ois kiva kuulla strategisesta puolesta lähtien että kun pelataan puolet enemmän käsiä ja cbetataan suurin osa niin perustuuko se vaan siihen että me voidaan vai onko siellä kädessä myös jotain blockkereita tai tulevia barrel kortteja mihin jatkaa. Mitään tollasia kommentteja ei tullut et oisin missannut avauksia tai cbettejä. Kun tohon 37min mahtuu 354 kättä niin sä oisit vpip samassa ajassa 200 kättä ainakin enemmän. Samoin oisit noista mun vpip käsistä cbetannut n. 70 enemmän eikä noihin tullut mitään kommenttia(muutama A-suitti enemmän vpip ja yks iso pari QQxx btn).

Pokerman82

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 20 Elo 2019, 13:30

sharkie kirjoitti:
Pokerman82 kirjoitti:21.07 kyllähän se JT89s pelaa nimenomaan multiway hyvin varsinki jos valas mukana.

Suurin vastustaja on se stars.es ei se ketä vastas multiway. Voidaanko me tehdä tolla kädellä rahaa vielä sen jälkeen kun maksetaan ekana se rake pois? Voit olla että sä pystyt kyl jos evbb100 +20 mut mun taidoil ei ainakaan vielä
Pokerman82 kirjoitti: Joo sitä mä oon yrittäny sulle koko kesän ja kevään sanoa että musta ei sulle apua ole mut oot sitä toitottanu koko vuoden et pitäs kommentoida ni nyt kommentoin ja tässä oli lopputulos :-D
Repesin. Lähinnä sitä ois kiva kuulla strategisesta puolesta lähtien että kun pelataan puolet enemmän käsiä ja cbetataan suurin osa niin perustuuko se vaan siihen että me voidaan vai onko siellä kädessä myös jotain blockkereita tai tulevia barrel kortteja mihin jatkaa. Mitään tollasia kommentteja ei tullut et oisin missannut avauksia tai cbettejä. Kun tohon 37min mahtuu 354 kättä niin sä oisit vpip samassa ajassa 200 kättä ainakin enemmän. Samoin oisit noista mun vpip käsistä cbetannut n. 70 enemmän eikä noihin tullut mitään kommenttia(muutama A-suitti enemmän vpip ja yks iso pari QQxx btn).
Joha mä tuolla kirjotin että missasit QJ87s napilta avauksen esim myös. ja se pötkö nyt sattuu kattamaan aika ison osan mahdollisista suorista mitä boardeihi voi tulla vetoina. Laitoin blogiin noista mun statseista miten pelaan sillo ku pelaa omasta mielestäni A gameä versus b-ögame. Ei mulla tuu sillo ku pelaan omasta mielestä hyvin ni sen enempää käsiä ku tossa nyt sullakaan.
Streamis sit nähdään onko sitä strategiapuolta enempää annettavaa mitää tulee cbetteihi ja blokkereihi.
Nyt lähestyin tota videoo niistä sun näkökulmista missä mun mielestä teit virheen/oisi pelannut eri tavalla.

LarsLuzak

Viesti Kirjoittaja LarsLuzak » 20 Elo 2019, 13:31

Sisäinen kello on aika voimakas säätelijä nukkumisessa. Mä oon yrittäny kokonaan luopua ”rytmin aikaistamisesta”, ellei kyse oo jostain väliaikaisen eteenpäin siirtymisen 1-2h korjauksesta. Jos esim. luonnollinen unirytmi on hitsautunu jonkin aikaa niin, että menee nukkumaan 06 am tai myöhemmin ja sitten on joku aamupäivämeno, niin ihan turha kuvitella, että sais 7h+ nukuttua ennen sitä, vaikka siihen valmistautuis heräämällä edellisiltä unilta niin, että jättää ne puoliväliin. Sitten käy niin, että saa kyllä helposti unta, mutta sitten ne on käytännössä vaan päiväunet keskellä yötä ja tulee noita 2-4h pätkiä. Tasan sama ilmiö kun jetlag, on vaan omalla aikavyöhykkeellä väärällä aikavyöhykkeellä omaan sisäiseen kelloon nähden. Kun nukkuu parissa 2-4h pätkässä per vuorokausi, kokonaisuni jää silti liian lyhyeksi ja on koko ajan väsynyt = ei toimintakykyinen, paitsi ehkä ehkä max. muutaman tunnin vuorokaudessa ja syvän unen kokonaismäärä jää olemattomaksi. Tuttu tilanne varmasti melkein kaikille pokerin pelaajille, kun pitäis vaihtaa nopeesti pelirytmistä normaali-ihmisten rytmiin. Pätee yhtä lailla kaikkiin vuorotyöntekijöihin.

Turnaussarjojen päätyttyä oon ruvennu vaan siirtämään rytmiä eteenpäin, muutaman tunnin kerrallaan, niin kauan, että on riittävän aikasessa rytmissä taas. Eli käytännössä jättää yhden päivän välistä. Nukkuu maksimit aina ja sitten valvoo maksimit (tai siis muutaman ylimääräisen tunnin), niin, että vuorokauden pituus on jotain 27h+. Näin pysyy toimintakyky aika hyvin koko ajan ja jos rytmi on todella myöhänen valmiiksi, eli menee vasta aamulla / keskipäivällä nukkumaan, niin muutamassa päivässä se liikkuu eteenpäin niin, että alkaa heräilemään jo 06 aikoihin aamulla. Sitten sitä heräämistä voi hitaammin / luonnollisesti valuttaa siitä eteenpäin muutaman tunnin lisää, sen mukaan millasen rytmin haluaa pitää. Toki tän totetuttamiseen pitää olla elämäntilanteen puolesta mahdollisuus.

Mulla on selkee ongelma vuorokauden pituuden, tai siis lyhyyden kanssa, enkä varmasti oo tän asian kanssa yksin. Kun työt on usein viimeiseksi illalla / keskellä yötä ja aamulla ei tarvitse herätä kelloon, niin päivärytmi liikkuu luonnollisesti eteenpäin koko ajan. Nukkuu suht pitkiä yöunia 9h+ ja sitten valvoo 16-17h, niin rytmi liikkuu helposti 1-2h eteenpäin joka päivä. Ylipäänsä tietokoneella oleminen ja varsinkin pelaaminen pitää hereillä ja eihän nyt hyvää peliä voi kesken jättää, eihän? Jos on vaan odottelupöytiä, niin nehän pitää sulkea viimestään tuntia ennen sitä aikaa millon toivoo menevänsä nukkumaan. Kun muuten peli voi alkaa 5 min ennen nukkumaanmenoa ja jos on liian miellyttävä peli, niin siinähän sitä sitten siirretään unirytmiä eteenpäin aika tehokkaasti.

Tää ei oo varmasti mitenkään erityisen terveellistä pyörittää vuorokausirytmiä eteenpäin jatkuvasti, viime vuosina oon tätä tehny useita kertoja vuoden aikana. Mutta mun käsittääkseni suurin osa uniongelmien haitoista (verenpaine, ylipaino, mielenterveysongelmat, alttiudet riippuvuuksille jne.) tulee kuitenkin siitä, että riittävää ja yhtäjaksoista unta ei saa tarpeeksi. Tällä tavalla oon pystyny kuitenkin nukkumaan hyviä, riittävän pitkiä ja yhtäjaksoisia unia. Keskellä päivää nukkumisen kanssa ei oo ollu ihmeempiä ongelmia. Löytyy jotkut semipimennysverhot, mutta ei makuuhuone auringonpaisteessa täysin pimeeksi mee. Meillä ei oo ihmeempiä häiriöääniä kotona, kun ei oo lapsia. On se toki pieni shokki tietyssä vaiheessa herätä esim. keskiyöllä. Ja toki siis muuten elämänlaadun kannalta tämmönen rytmi on toki iso -EV, elää täysin päivänvastasessa rytmissä kaikkien muiden ihmisten kanssa. Olishan se myös optimaalista nukkua normaaliin aikaan suunnilleen päivänvalon mukaan, mut eihän tää oo Suomessa kuitenkaan aina mahdollista, kun osa vuodesta on koko ajan valosaa ja osa lähes täysin säkkipimeetä.

Joskus luin jotain suosituksia siitä, miten kesälomalta kouluun palaajien tulisi aikaistaa rytmiä riittävän ajoissa ennen koulun alkua joku ~15 min kerrallaan, että saa sen pari tuntia aikaistettua. Ton verran sitä varmaan saakin ja silti voi vaatia pari viikkoa, mutta mites sitten kun rytmiä pitäisi aikaistaa 6h, 8h tai 10h. Menee ikuisuus. Ilman muuta mielummin eteenpäin vaan 2-3h+ kerrallaan. Ei tää mikään optimaalinen ratkasu oo, mutta näistä kahdesta vaihtoehdosta oon kokenut paremmaksi käytännössä.

Aika moni tuntuu ihmettelevän, kun ei saa nukuttua normaalisti pitkään, vaikka on väsynyt. Siis sillon kun vaihdetaan tosi myöhäsestä rytmeistä normaaliin. Tai yritetään vaihtaa. Kun muutkin nukkuu, niin miks mä herään keskellä yötä. Eihän sitä ihmetellä sillonkaan kun matkustetaan jenkkeihin ja on ”normaalia”, että tulee jetlag. Uniongelmat on tosi yleisiä pokerinpelaajilla, mutta kyl mä sanoisin, että siellä on ihan helposti nähtävät ongelmat taustalla, eikä useimmissa tapauksissa oo kysymys mistään sen monimutkasemmista ongelmista. Liian myöhänen päivärytmi ja ennen kaikkea liian epätasanen. Tietokoneen käyttöä illalla myöhään. Ja muutenkin stressaava, hektinen ammatti. Ja tietysti liikaa vapautta tehdä asiat väärin.

Noista Bosen sleepbudeista ei oo kokemusta, mutta ostin vähän aikaa sitten Bosen SoundSport Free -Bluetooth-kuulokkeet ja oli varmaan paskin asia mitä oon koskaan ostanut. Mulla oli Applen Airpodsit, joihin oon ollu täysin tyytyväinen. Mutta läppäristä hajos kuulokeliitäntä, niin halusin vielä langattomat varakuulokkeet pidemmällä akkukestolla. Jotenkin erehdyin luulemaan, että oon menny Apple-ansaan ja parempia langattomia kuulokkeita sais paremmalla hinta-laatusuhteella. Ehkä saakin, mutta ne ei ollu nää Boset ainakaan. Ihan käsittämättömiä yhdistämisongelmia, ääni tulee vaan toisesta kuulokkeesta, ääni tulee viiveellä, tai ei ollenkaan – saattaa siis jumittaa koko videon toiston niin, että edes kuva ei lähde päälle. Kattelin netistä, niin toki kaikilla muilla samat ongelmat. Sen lisäks ne näyttää ihan kauheelta ja on valtavan kokoset. Varmaan urheiluun hyvät, jos yhteys ja äänentoisto sattuu toimimaan. Näin ruokakaupassa yhellä sellaset korvissa ja ensireaktio oli, että pitäis mennä tarjoomaan osanottoa. Kaveri näyttäkin ihan nuijjalta ne karmeet möykyt korvissaan. Tilasin eilen hetken mielijohteesta QuietOn Sleepit. Aika kalliit korvatulpiksi ja toimitusaika ikuinen varmaan. Mutta nukun joka yö korvatulpilla, niin voi olla ihan hyvä hankinta. Ihan hyvin on perustulpat toiminu kyllä, ehkä pari kertaa viikossa on jotain väliaikasia kipuja korvissa niistä.

Sänkyhän on hyvä olla kans kunnossa. Kai Unikulma on paras noissa, mutta esim. toi meiän kaikki kertaa kaikki -malli maksaa enemmän kun perus auto. Ihan tyytyväinen ollu kuitenkin, reilu puol vuotta ollu nyt toi.

Tietokoneen käyttö ja pelaaminen erityisesti viimeseksi illalla siirtää rytmiä eteenpäin ja heikentää nukkumista. Jos on pakko käyttää konetta, niin f.lux tai vastaava päälle viimesinä tunteina vähentämään sinistä valoa.

Hommasin Oura-sormuksen, tuli tossa pari päivää sitten. En oo ehtiny kaikkiin ominaisuuksiin vielä perehtyä, unen optimointiin se on erikoistunut kuitenkin. Mittaa ajan sängyssä, siitä unen osuuden – jakaa unen REMiin, syvään uneen, kevyeen uneen ja hereilläoloon. Lepopulssi, sykevaihtelu, ruumiinlämpö, hengitystiheys (pitäisi tunnistaa uniapnean).

Meditointi pitäisi olla pakollista kaikille ihmisille. Ensin pitää mainita, että en oo missään tapauksessa mikään asiantuntija. Tutustuin meditointiin ensimmäistä kertaa varmaan reilu viisi vuotta sitten. Olin heti vakuuttunut hyötyvaikutuksista ja oon lähestynyt asiaa niin, että mitä vaikeempaa se on, sen suurempi tarve siihen on. Mutta koska se oli niin vastenmielistä pitkään, meditointi oli tosi epäsäännöllistä ja oon saanu siitä päivittäisen tavan vasta tässä joitakin kuukausia sitten. En enimmäkseen vieläkään kovin syviin tiloihin pääse, mutta oon nyt omasta mielestäni saavuttanut ensimmäisen levelin – eli se ei oo enää vastenmielistä. Pahin levottomuus on kadonnut ja viihdyn jo kohtuullisesti paikallaan tekemättä mitään. Tuntuu, että melkeen kaikki smoothit veturit nykyään meditoi ja/tai joogaa. Ei se ihmeitä välttämättä tee, mutta hyötyvaikutukset kuitenkin aika kiistattomat: verenpaine laskee, unenlaatu paranee, vireystila nousee, stressi laskee, luovuus paranee, keskittymiskysy paranee. Vaikuttaa olevan ihan suosittua tietyissä pokeripiireissä, lähinnä varmaan Saksa/USA liveproihmisrobotit. Itellä ensisijanen tavote kuitenkin yleisessä hyvinvoinnissa, mutta toki se auttaa pokeriin ja kaikkeen muuhunkin.
Viimeksi muokannut LarsLuzak, 20 Elo 2019, 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 20 Elo 2019, 13:38

Pokerman82 kirjoitti: Kyl mä tos omaski blogis oon tuonu esille A-pelini ja b-öpelini eroista miltä ne näyttää statseissa. En mä ny omaakaa peliäni analysoi sillo ku oon max paskas moodis ni miks nyt sunkaa. Siitähä sitä apua vasta olisi.
No siis toi valitsemas videohan oli siinä mielessä just paska kun tyyliin ainoa kaikista videoista kun on jääty voitolle. Sekin tosin saattoi johtua siitä yhdestä AKxx kädestä jossa pelattiin paskasti mut vihut vielä paskemmin.

Enemmän kai just kannattaa analysoida niitä virheitä mitä tekee siellä b tai c-pelissä? A-peli voi olla monella aika hyvää osaltaan senkin takia että tulee hyvää korttia ja flopit osuu ja vihut cooleroituu calling rangen pohjal sun toprangeen jne ja sun peli tuntuu "hyvältä"

Mut sit kun ollaan siinä omassa b/c-pelissä niin olis hyvä analysoida että johtuuko se vaan että ite on rangen väärällä puolella vai aletaanko me pelaamaan vääriä käsiä ja jatkamaan liian pitkälle tai kippaamaan/maksamaan liikaa tai bluffaamaan tms.

Sanoin eilen striimissä ettei nyt ainakaan sitä viimesintä videota kannata kattoa et se oli aivan aivotonta touhua. Mut aivan tahmeelta se tuntui oli koko ajan tunne että tekee jotain väärin eikä mikään osu mihkään. Mut itellä ei oo ainakaan kompetenssia analysoida kuinka paljon tossa oli todellisuudessa mukana varianssia eli kuinka paljon tappioista olis pystynyt välttämään pelaamalla "täydellisesti". Mut siinä oli kaikkea muuta säätöä värikoodauksien yms takia niin sinällään huono video katsoa edes.

Mut rehellisesti nyt koittanut kaikki tonne laittaa. Vaikkei niitä kukaan oo tässä blogis kommentoinut niin aika paljon saanut palautetta facen ja skypen välityksellä. Vaikka itelle noita teen vaan tavallaan ylös jälkianalyysiin sitten kun opin sääntöjä. Hemistä helppo kattoa noita käsiä missä oot hävinnyt paljon tai vähän ja sit videolta helppo kattoo sama spotti onko siinä ollut ylimääräsiä häiriötekijöitä kuten liian monta päätöstä samaan aikaan,hävittyjä potteja et ois tiltannut tai voittanut liikaa ja jumalamoodi päällä ja kuvitellut voittavansa joka käden tai tehnyt jotain noteseja tms samalla vai onko joku oikea strateginen leakki mitä voi tutkia. Sinällään videon teko on nopea keissi kun painaa vaan tallennuksen päälle ja copypastee videon sit youtubeen ja sieltä linkki tähän niin alle minuutin homma niin ei tosta ole itelle mitään vaivaa edes. Toki mä lopetan ne videon linkittämiset kun alan voittaa :-' ja pidän ne vaan omalla koneella.

Pokerman82

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 20 Elo 2019, 13:45

sharkie kirjoitti:
Pokerman82 kirjoitti: Kyl mä tos omaski blogis oon tuonu esille A-pelini ja b-öpelini eroista miltä ne näyttää statseissa. En mä ny omaakaa peliäni analysoi sillo ku oon max paskas moodis ni miks nyt sunkaa. Siitähä sitä apua vasta olisi.
No siis toi valitsemas videohan oli siinä mielessä just paska kun tyyliin ainoa kaikista videoista kun on jääty voitolle. Sekin tosin saattoi johtua siitä yhdestä AKxx kädestä jossa pelattiin paskasti mut vihut vielä paskemmin.
No mä en nyt mitää valinnut videota, sanoin et otan vikan,sanoit ite että älä sitä ota,ilmotin että otan sit tokavikan.Jos oisit halunnut jonku muun ni olisit sitte sanonut.Mut nyt menny tähä paskaan taas aikaa 2 tuntia ja kanatki palo uunii täs välin joten ei muutaku gl peleihi mä annan promiesten jatkos hoitaa kommentoinnit ja all good mut en vaan jaksa vängätä varsinkaa sillo ku käytin omaa aikaani ja yritin vaan auttaa.

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 20 Elo 2019, 13:54

Hyvä kirjoitus Samilta. Itellä tää toinen Sleepbud pari alkanut epäilyttämään ettei se vastamelu ominaisuus ole siinä yhtä hyvä kuin siinä ensimmäisessä parissa. Vaikka laitan sitä ääntä siitä kovemmalle niin tuntuu että jotkut äänet tulee siitä läpi ja heräsin tänään siihen kun se huuto alkoi taas kello 11. Emäntä epäili hulluks et miten nyt samoissa laitteissa vois olla tollasia eroja. Hullu varmasti olenkin mutta testaillaan tämä ero jahka se toinen pari tulee huollosta. Jos ero on niin palautan vielä sen 50pv puitteissa tän jälkimmäisen parin ja käyn hakemassa vielä uuden parin jostain ja toivon että se toimii kuten ensimmäinen.

Tänään tuli kuljetus suunnittelijalta viesti ettei meidän tenavalle järjesty sitä kyytiä eli joko kävelee tai sitten joutuu ite viemään. Eli aletaan ite viemään. Vähän joutuu nytten sitten miettimään miten tämä hoidetaan. Todennäköisesti niin että yritän valvoa yön päälle vielä siihen 8 päälle ja lähden viemään autolla eskariin ja palaan sitten kotiin nukkumaan. Emäntä toki myös ehdotti sitä että herää välissä viemään ja palaa nukkumaan. Itellä lähinnä huoli sitten siitä että miten se jaksaa pyörittää arkea jos ei saa nukuttua. Silläkin se biologinen kello sellainen ettei uni tule ennen 2 yöllä vaikka menisi nukkumaan aikaisemmin.

Korpisoturi

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi » 20 Elo 2019, 14:03

Mä oon alkanu viime aikoina kuulemaan outoa ääntä toisesta sleepbuds-kuulokkeesta, mutta sitten välillä en kuule sitä kuitenkaan. Oon kanssa miettinyt, että keksinkö välillä tuon oudon naksutusäänen luonnonäänien seasta ja muutun hulluksi, mutta kyllä se siellä pakosti on. Ja muutenkin juuri tuntuu se kuuloke "huonommalta". Takuut taisi itsellä kyllä mennä jo...

Vaikuttaa olevan turhan herkkiä kapistuksia... Hyviä silloin, kun on uuden pränikät, mutta näköjään ongelmia satelee.

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 20 Elo 2019, 16:26

sharkie kirjoitti:

Katoin tos yhden videon jonka jälkeen mietin tuota kättä. Oletuksella että käsi on voitollista pelata rakenkin jälkeen. Jos tossa spotissa pelkoni on että kala tulee mukaan any4 btn ja limppaaja maksaa myös potin reissun ja koska se on shortti eikä tee hirveesti virheitä postflop pienellä spr ja jos meidän käsi on nimenomaan multiway käsi niin miksi emme sitten tee spr flopille isommaksi vain limppaamalla perästä(ainut syy että se rake menee varmasti)? Oletuksella siis että vpip on parempi kuin suora fold

Puuraketti

Viesti Kirjoittaja Puuraketti » 20 Elo 2019, 16:43

Onko streameja tulossa jossain vaiheessa? Mitään suunnitelmia näiden suhteen?

sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie » 20 Elo 2019, 17:23

Puuraketti kirjoitti:Onko streameja tulossa jossain vaiheessa? Mitään suunnitelmia näiden suhteen?
Mä oon vähän sellai täytemies ja striimaan kun kanava sattuu olemaan paremmilta vapaana

Mut yleisön pyynnöstä https://www.twitch.tv/pokerisivut

Regin 1930 asti ja pelaillaan mihin asti spelejä mukana

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”