Mikan & Brunon matkablogi Las vegas 2019!

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Mikan & Brunon matkablogi Las vegas 2019!

ViestiKirjoittaja sharkie » 10.06.2019 15:41

Farseer kirjoitti:Shoveisin ilman riidejä tai jos olisi aggroja pöydässä. Jos on särkimäiset riidit että ei ole aggroja pöydässä vaan vain pappaa papan perään jotka ei 3-bet survoisi missään tilanteessa kuin maksivaluekädet niin sit minbet(-fold) parempi.

Jos oot 6h kipannut niin ei ne agrot nyt yhtäkkiä ala adjustaa siihen sun utg minitykseen rangella jolla ei pitäis. Jos alkais niin teoriassa utg minraise tohon spottiin pitäs olla niin cover ettei tohon vihut pysty sua exploittaa

Henk koht obv oisin myös open foldannut koko käden mut ei kerrota kellekkään

Nikkipen shove kartat tavallaan toimii mut tosta voi lähes break even puskee noilla infoilla kerran melkein mitä vaan 32s ylöspäin. Mun kokemuksen mukaan noissa peleissä ne aq ja 88 lentää helposti pakkaan. Sen takia toisinkuin netissä mun mielestä paras strategia on vaan pitää stackki elossa. Tuol pysyy vitun helposti mukana usein vaikka sen stackin valuttas sinne 5-6bb ja joskus survasee paskoil kun muutama takana ja odottaa sit jotain oikeeta kättä jos ei tuu. 80% pelaajista allin maksuranget on liian tiukat joka suosii sitä että voidaan puskee any2 niin ysein kuin uskalletaan. Utg toki tähän huonoin kun pitää päästä läpi koko pöydästä. Luovimalla tuolla pärjää aivan helvetin pitkälle katkarapustackilläkin kun vähän osaa kattoo ketä päin on menossa.

Yleisin virhe just mitä tuolla nettipelaajat tekee on et aletaan puskee niitä samoja 15-20bb open shoveja mitä netis kun tuol vaan tärkee pysyy mukana ja minillä ja limpillä saavuttaa saman asian
sharkie

ViestiKirjoittaja RobertKnepper » 10.06.2019 21:38

sharkie kirjoitti:
Farseer kirjoitti:Shoveisin ilman riidejä tai jos olisi aggroja pöydässä. Jos on särkimäiset riidit että ei ole aggroja pöydässä vaan vain pappaa papan perään jotka ei 3-bet survoisi missään tilanteessa kuin maksivaluekädet niin sit minbet(-fold) parempi.

Jos oot 6h kipannut niin ei ne agrot nyt yhtäkkiä ala adjustaa siihen sun utg minitykseen rangella jolla ei pitäis. Jos alkais niin teoriassa utg minraise tohon spottiin pitäs olla niin cover ettei tohon vihut pysty sua exploittaa

Henk koht obv oisin myös open foldannut koko käden mut ei kerrota kellekkään

Nikkipen shove kartat tavallaan toimii mut tosta voi lähes break even puskee noilla infoilla kerran melkein mitä vaan 32s ylöspäin. Mun kokemuksen mukaan noissa peleissä ne aq ja 88 lentää helposti pakkaan. Sen takia toisinkuin netissä mun mielestä paras strategia on vaan pitää stackki elossa. Tuol pysyy vitun helposti mukana usein vaikka sen stackin valuttas sinne 5-6bb ja joskus survasee paskoil kun muutama takana ja odottaa sit jotain oikeeta kättä jos ei tuu. 80% pelaajista allin maksuranget on liian tiukat joka suosii sitä että voidaan puskee any2 niin ysein kuin uskalletaan. Utg toki tähän huonoin kun pitää päästä läpi koko pöydästä. Luovimalla tuolla pärjää aivan helvetin pitkälle katkarapustackilläkin kun vähän osaa kattoo ketä päin on menossa.

Yleisin virhe just mitä tuolla nettipelaajat tekee on et aletaan puskee niitä samoja 15-20bb open shoveja mitä netis kun tuol vaan tärkee pysyy mukana ja minillä ja limpillä saavuttaa saman asian

Tämä. Kyllä pokerinpelaajan täytyy siihen fieldiin adjustaa. Uskallan väittää että nikkipen täydellisillä taulukoilla tulee tuolla pataan. Toki jos tuijottaa taulukoita ja pelaa niiden mukaan niin aina voi syyttää paskaa tsägää kun utg JTs 15bb survonta ei pärjännyt.
RobertKnepper

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja langennut » 10.06.2019 22:59

tangamash kirjoitti:Toi on ihan normi pusku harrastepelaajalle kuka kattoo ennemmin kuun asennon kun pio solveria. Ei tota tarvii yhtään hävetä

Voisitko demonstroida?
langennut

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja tangamash » 10.06.2019 23:26

langennut kirjoitti:
tangamash kirjoitti:Toi on ihan normi pusku harrastepelaajalle kuka kattoo ennemmin kuun asennon kun pio solveria. Ei tota tarvii yhtään hävetä

Voisitko demonstroida?

Voisin
tangamash

ViestiKirjoittaja jippee » 10.06.2019 23:44

tangamash kirjoitti:
langennut kirjoitti:

Voisitko demonstroida?

Voisin

Saattaa mennä hetki että pääset livenä samanlaiseen spotiin. :lol:

Langenneen ei kannata pidättää hengitystään.
jippee

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 11.06.2019 0:41

Ihan mielenkiintonen tuo AJo. Pyörittelin tuota kättä ihan huvikseni HRC:llä. Luonnollisestikin alkuperäisestä postauksesta puuttuu tarkat stäkkitilanteet joten arvoin vihuille stäkkejä 15bb-30bb välille. Laskut tehty aika vauhdilla ja siellä voi jotain pientä virhettä olla vihujen rangeissa mutta overall tärkeimmät pointit tulevat tästä kyllä selville:

Tämmöisiä juttuja paljastui:

1) Puhdas nash shove, kaikki vihut koppaavat meidän shoven täydellisesti:

Nash shove.png

Shove siis nashissa breakeven. Huomionarvoista että vihujen maksuranget tuosta todellisuudessa tuskin hirveästi poikkeavat. Mikäli otetaan vihuilta noita 77, 88, 99 ja AQo pois niin luonnollisesti AJo menee tuolloin voitolliseksi joten käytännössä +ev painaa mutta aika pienen edgen peli.

2) Minitetään ja laitetaan vihut 3-bettaamaan ja flattaamaan tiukasti:

Minitys pöytä täynnä gnagleita.png

Tässä siis oletuksena että pöytä täynnä jotakuinkin ajattelevia vihuja jotka paskovat housuunsa kun 15bb pino utg:sta minittää. Hauskasti tuommoisia rangeja vastaan voidaan teoriassa avata 100% käsiä, jopa 72o tekee voittoa 430bb/100. Tuolla meidän oikealla kädellä AJo:lla winrate 950bb/100 vs shove joka oli siis plusmiinus nolla/marginaalisesti plussalla.

3) Livemäinen hazardipöytä, eli maksellaan vähän millä sattuu mutta 3-bet ranget kuitenkin tiukat. Sb.lle lisätty totaali sekoboltsi joita aina livepöydistä löytyy vähintään yksi kappale per pöytä. Tähän muokattu ainoastaan vihujen maksuranget ja 3bet-ranget pidetty samana kuin kakkoskohdassa:

Minitys pöytä täynnä mitä sattuu.png

AJo tekee näitä rangeja vastaan minityksenä vähemmän profittia kuin nittirangeja, mutta kuitenkin selkeästi enemmän kuin shovena.

(c) (d) (s) (h)

Lisähuomio:

3bettejä vastaan ei ole mukavaa pelata. Tein filtterin kolmen vuoden peleistä jossa potti on tullut meille avaamattomana ja korotetaan preflop. Tällä filtterillä meidän winrate on noin 100bb/100. Mutta jos lisätään filtteri että poistetaan vihuilta mahdollisuus 3betata niin meidän winrate nousee peräti 143bb/100:aan.

Avaus vihut ei 3-bettaa.png

(c) (d) (s) (h)

Lopullinen tulos on siis että AJo suorana survaisuna tekee voittoa, mutta minbet on tuottavampi peli :)
KissMyBass81

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja rereissumies » 11.06.2019 9:07

No onpa yks jako herättäny paljon hälinää. Kiva että joku lukee näitä :yes:

Mikalla oli tänää täys ”vapaa” pelitön päivä. Mä aion tanssia noita daily deeppejä Riiossa niin kauan ku mielenkiinto kestää - ja miksei kestä, ei tänne niin usein pääse.

Eli vuorossa oli taas toi 1pm 250$ setti. Yllättävästi vaan 776 pelaajaa kun aiemmin ollaan oltu helposti tuhannen toisella puolella. Ei siellä tänään isomman fieldin eventtinä alkanut kuin 600$ ranneke PLO, oisko sitten syöny pelaajia, who knows.

Ensimmäinen vähän isompi potti heti ekalla levelillä 100/100 kun UTG avaa 300, keskeltä maksu. Mä maksan CO JJ, blindit kippaa.

Floppi J32, sökönä mulle, lyön 600. Avaaja ottaa, keskeltä kippi.

Turn Q, sökö, mä 1500, maksu

River J, sökö, mä 3500, maksu. Hyvä startti.

Tuntia myöhemmin 100/300 (300) taas UTG avaa 800, sama pappa keskeltä ottaa. Meillä naulat isossa, 3100, molemmat maksaa.

Floppi J88, jatkan 5k, UTG liikahtaa, pappa kippaa ja mä saan käytännön tuplat KJ:tä vastaan. Jes jes.

Ekalle tauolle 45k pinolla. Tauon jälkeen 200/400 levelillä edellisten jakojen sama pappa limppaa keskeltä 7k pinolla. Löydetään buttonista taas naulat, avaus 1700, SB ajaa 22k nippunsa sisään (!!), pappa tulee myös messiin.

Me: AA
Pappa: AK
SB: 78s ......

Boordi rakentuu 59T, 6, x ja 52k potti ihan väärään suuntaan.

Pääsen takas 55k pinolle ilman showdowneja (kolmansilla nauloilla ihan hyvä potti kahta vastaan) ja sit tapahtu jotain mitä mä en oo ennen nähnyt.

Avaan keskeltä A9, co ottaa ja tää 78s sankari ottaa buttonista. Floppi A35, jatkan, co kippaa ja button maksaa. Sit jakajalta tippuu pakka kädestä niin että siitä kääntyy joku 8 korttia näkyviin. Floor paikalle setvimään. Tuomio on, että jako mitätöidään ja kaikki saa merkkinsä takas ketkä jakoon on millään tapaa osallistunut. Button käy kuumana ja näyttää rapusetin. Työnnän hiljaisuudessa kortit takaisin jakajalle.

1000/1500 levelin lopulla kipataan buttonille kuka open shovee 16,5k, sb kippaa. Pihistän AT, maksu. Buttonilla JT. Jätkä vilahtaa ovikorttina ja meille jää 42k.

Siihen loppu ihan seinään pelattavat kädet ja kippailen pari leveliä niin että lopulta meitä on noin 175/776 jäljellä kun 117 saa rahaa. Taso on 1500/3000 ja ollaan valuttu jo 20,5k pinolle. Vihdoin löydän AJ millä mennään, paitsi että UTG avaa 7k ja vielä kerran löydän kipin seuraavasta positiosta.

Blindit ja ante pyyhkäisee yli kun kipataan isosta J8o ja pienestä 63o. Meille jää 13k ja kierros ilmasia jakoja.

Sit löytyykin AT millä mennään, ei maksuja ja 44 millä mennään taas, ei maksuja. 30min tauolle 28k pinolla ja ollaan tauon jälkeen BB (4k). Pelaajia jäljellä 153/776 ja hendonmerkintä on lähellä, mutta ihan mahdottoman kaukana.

Tauon jälkeen pakkaan menee BB 54o ja SB J5o. Sit ollaan taas buttonissa 18k (4,5bb) vesipyssyllä pelottelemassa muita.

Lopulta löytyy keskeltä A4o ja laitetaan sormet ristiin. Button ja BB maksaa ja sököttelee 56JQQ pöydän. Iso blindi huutaa kinghigh ja buttonin A8 pelaa ja pudottaa meidät. Lopullinen sijotus jossain 145 paikkeilla.

Mika tuli noukkimaan ja käytiin pyörähtää stripillä, syötiin jossain tosi hyvät setit ja nyt kämpällä menossa jo nukkumaan

Huomenna taas jahtiin ja keskiviikoks ehdotin jos mentäis Topgolf rangelle lyömään kuulia ja syömään/ alottelemaan minkä jälkeen 15.00 kattomaan johonkin kun Tuukka nostaa Stanley Maljaa!
rereissumies

ViestiKirjoittaja GNAGL » 11.06.2019 10:46

Nitin välikommentti The Käteen. Easy fold pre-flop! :-D
GNAGL

ViestiKirjoittaja peeksa » 11.06.2019 11:30

rereissumies kirjoitti:minkä jälkeen 15.00 kattomaan johonkin kun Tuukka nostaa Stanley Maljaa!

Tilted Kiltissä maailmanpyörän luona Lingin vieressä miljoona ruutua, hyvä valikoima erilaisia hanaoluita ja jotkut syövätkin siellä :wink:
peeksa

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Mika.H » 11.06.2019 19:33

Mä oon kyl iha saatanan laiska ottaa videoita ulos kamerasta koneelle et jaksais tarkemmin katsoa. Taitaa jäädä Suomeen asti tämän tarkistaminen tai ehkä mä täs joku päivä saan niskasta kiinni ja siirrän datan pois ku alkaa tikku täyttyä että saa lisää tilaa. Joksenki muutenkin tullu nauhotettua todella vähä mitää materiaalia enkä kyl keksi mistä johtuu.

Eilen käytii vetää safkat Giordano's, tarkotus oli etsiä pizzamestaa mutta tuli tilattua jotai muuta. Pizzataikinan teko/nouseminen ois kestäny 45minuuttia ja ei jaksanut jäädä sitä venaa. Bruno veti jonku kanaspagettihärdellin tai jotain :P Itte tuli sit otettuu "Meat & More Meat Sandwich" salaatilla. Salaatti kylkee ku 1500kcal leivässä... :D Kyllä oli aivan jäätävän hyvää.

Mietin että lähdenkö tänää pelaa venetianin 600$ vai vasta ylihuomenna, pitää tutkailla noit struktuureja vähä ettei mihkää turboo mene. Nyt ei oo tullu lauantain jälkee pelattua yhtää mitää, mut eiköhä sitä johonki muualekin viel tuu mentyy. Tänään olis South Pointissa Andrew Neemen ja Brad Oweinnin "kotipelit" MUGS. Ne tosin pelaa 2-5 ja se o vähä liia isoa. Noit o mukava välil kattoo, jossaki pelissä oli joku upittanut jonku 8k, meno ollu reipasta :) Meen varmaa käymää kääntyy siellä, mut tuskin noihin peleiihn pystyy osallistua. Ei sen puolee että pääsiskää, siel o varmaa taas joku 100 nimee jonossa kuten viime kerrallaki :)

Jatketaa tästä

(d)
Mika.H

ViestiKirjoittaja nikkipe » 11.06.2019 21:23

KissMyBass81 kirjoitti:Hauskasti tuommoisia rangeja vastaan voidaan teoriassa avata 100% käsiä, jopa 72o tekee voittoa 430bb/100. Tuolla meidän oikealla kädellä AJo:lla winrate 950bb/100 vs shove joka oli siis plusmiinus nolla/marginaalisesti plussalla.

Olikohan noissa käynyt yhden desimaalin pilkkuvirhe.
nikkipe
nikkipe

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 11.06.2019 22:58

nikkipe kirjoitti:Olikohan noissa käynyt yhden desimaalin pilkkuvirhe.

Oli, mutta ei kai se niin pilkun päälle ole :-D

(pilkkua yhdellä vasuriin niin oikeat tulokset, idea kuitenkin sama :))
KissMyBass81

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Mika.H » 12.06.2019 0:52

Ei oo niin pilkun päälle..

South Pointtiin päässy ja nimiä oli n 145 listassa. Iskin itteni 1-2 jonoon ja 20min odottelun jälkee pääsin pöytään. Pikku pusku 50bb sisään ja muutamassa kädessä tuplaan ilman showdown. Nyt ku kirjoitan toisen käden niin katsotaa mikä keskustelu saada aikaan ja miten ois pitäny pelaa, muuten ku fold pre? :D

Oon BB 22, Arnold swatrsinekka Look alike pappa live 5, seuraava 15 ja sit shortti allin 21, välistä maksu ja mul on 220ish, otan maksun "Feeling Lucky, punk?" ja live maksaa ja raiseeja maksaa.

Flop 982 rb, checkataan tolle 15e raiseejalle joka puskee 59 allin. Mä vaa flattaan ja pappa maksaa. Turn 6d avaa vv ja pusken lopun 120 allin, pappa puistelee päätä ja mumisee jotain ja sit maksu. River 5s ei väriä ja 22 good. (stack koot voi heitellä muutamalla).

Hetkee myöhemmin pääsen papan kanssa uusiks sisää mun flopattu nutsi väri vs sen 32h, flopilla lyön sitä kylkee pienesti ja turnilla lyön pienesti ja se cR allin ja snappaan. Käännän kortit auki ja pappa huutaa "MOTHER FUCKER"... Ja kääntää 32h auki.

Muutamat AK tän jälkee, pari JJ ja montaa jakoa ei oo viel tullu hävittyä.

Nyt safkalla SP:n Steak & Shake vähä Bacon lover bugeria ja kohta takas peleille.

Kuva

(d)
Mika.H

ViestiKirjoittaja sharkie » 12.06.2019 1:27

No tiesit itekkin et 22 oli karmee maksu pf kun reissaaja on shortti eikä saada oddsei setitellä. Mut deucesneverloses :-D

Hyvää tarinaa näitä on kiva lueskella. Vituttaa kyl kun ei oo ite siel :)
sharkie

ViestiKirjoittaja rereissumies » 12.06.2019 2:33

Mun puolesta voidaan kohta vaihtaa paikkoja Särki.

Saatiinpa aika uskomaton lahja 200/400 levelillä. Avaan keskeltä KJ 1k, button ja bb maksaa.

Floppi J72, mä 2,6k. Molemmat ottaa.

Turni 4, mä 6,6k. Molemmat ottaa.

River 9, bb sökö mä sökö. Button 8k. BB kippi, me otetaan. Button A3 ei mitään takaoven värejä ees missään vaiheessa. Pino 72k.

Pelaillaan joitain potteja huonolla menestyksellä ja 500/1000 levelillä pino 46k.

Avaan AK 2,5k, seuraava 3bet 15k ?! Coveeraa mut. Takaa joku 8k katkarapu liittyy juhliin, shoveen ja flipataan 3bettaajan QQ:ta päin huonosti ja out.

Ehkä ois voinu ottaakin vaan ja cfold floppi mut ei siel oikein koskaan oo nauloja ja kalleja ainakaan mun mielestä ja sen verran joskus siellä voi olla AQ että päätin mennä.. noh #-o ois tän flipin voinut voittaakin.

Huomenna tosiaan välipäivä ainakin turnauksista ja torstaina sit kakspäiväsen 600$ eventin kimppuun.
rereissumies

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit