Puuraketin rakentamista: freerolleja ja mikroilua

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Puuraketin rakentamista: freerolleja ja mikroilua

ViestiKirjoittaja GNAGL » 22.08.2019 14:01

Puuraketti kirjoitti:
Joo. En edes minä olen niin hullu, että pelaisin näitä jackpotin toivossa. Sen verran on tilastojen ja numeroiden kanssa tehty ihan töitäkin, että tuon sentään tajuaa. Ei näiden pelien suuri varianssi mitenkään aivan valtavana yllätyksenä kuitenkaan siis tullut :) En myöskään ymmärtääkseni ole missään nimessä sanonut, että nämä olisivat ns. pääpelejä.

Tosin ehkäpä harkitsen sellaistakin vaihtoehtoa, että tekisin muutaman satasen depon ja ryhtyisin pelaamaan jotain 5.50 - 11.00 turnauksia. Tosin kaikilla tasoilla lienee melkoisia valaita kalastamassa mitä ihmeellisimpiä käsiä. Katsotaan nyt mitä tapahtuu.

Turnauksia tässä on kuitenkin tarkoitus harjailla kunhan aikaa saa irrotettua pelaamiselle. Jätetään spinnareista kirjoitteleminen jatkossa pois. Pelaan niitä siis salaa :)

Voit pelata ja kirjoitella ihan mistä haluat. :) Ei nyt kannata muiden kommenteista pelästyä.
GNAGL

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 23.08.2019 10:50

Joo todellaki omaan blogiis jauhat ihan juuri niistä mitä itse haluat.

Iteki vedän välii jos oon helvetin väsyny ja haluun pysyy kuiteki siin et joka päivä pelaan vähäse ni vetäny spinnareita välillä. Ne on mukavaa ajanviihdettä ja suht aivot narikaski voi vetää voitollisesti jos vaan opetellu pienen stäki pelit nois. Ja kai noita joku ammatikseenki vetää tuskin muuten Brouki Tomilla aka emeriaalla olis spins tallia myös noissa steikkitalli touhuissaan.

Missä muute pelailet noita? oon pelannu ite stars eulla ja stars es:llä ja molemmis kyl on huono taso ainaki 7taalaan asti mutta es:llä on kyllä noissaki vielä huonompi taso. Pelannu siel max holdemeit 10 euron ni max karmeita sie on. Sie menee tasot 1€ 2€ 5€ ja 10€ ja isommat. Et sitku saat rolli 1€ tasolle ni suosittelen.

Edit ja onnea muute projektiin. Et sä ensimmäinen ole etkä viimenen kuka freerolleista nousee. Iteki 2017 syksyllä sharkien projektin innoittamana käynnistin pokeriurani uudelleen freerolleista ja tässä sitä vieläki porskutetaa eteenpäin. Ja vaikka oliski vaan harrastuksena tarkotus/sivutyönä pelailla ni freerolleista ku lähtee liikkeelle ni oppii monta asiaa itestään ja on kurinalaisempi tulevaisuudessa.
Pokerman82

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 23.08.2019 11:23

Pokerman82 kirjoitti:Joo todellaki omaan blogiis jauhat ihan juuri niistä mitä itse haluat.

Iteki vedän välii jos oon helvetin väsyny ja haluun pysyy kuiteki siin et joka päivä pelaan vähäse ni vetäny spinnareita välillä. Ne on mukavaa ajanviihdettä ja suht aivot narikaski voi vetää voitollisesti jos vaan opetellu pienen stäki pelit nois. Ja kai noita joku ammatikseenki vetää tuskin muuten Brouki Tomilla aka emeriaalla olis spins tallia myös noissa steikkitalli touhuissaan.

Missä muute pelailet noita? oon pelannu ite stars eulla ja stars es:llä ja molemmis kyl on huono taso ainaki 7taalaan asti mutta es:llä on kyllä noissaki vielä huonompi taso. Pelannu siel max holdemeit 10 euron ni max karmeita sie on. Sie menee tasot 1€ 2€ 5€ ja 10€ ja isommat. Et sitku saat rolli 1€ tasolle ni suosittelen.

Edit ja onnea muute projektiin. Et sä ensimmäinen ole etkä viimenen kuka freerolleista nousee. Iteki 2017 syksyllä sharkien projektin innoittamana käynnistin pokeriurani uudelleen freerolleista ja tässä sitä vieläki porskutetaa eteenpäin. Ja vaikka oliski vaan harrastuksena tarkotus/sivutyönä pelailla ni freerolleista ku lähtee liikkeelle ni oppii monta asiaa itestään ja on kurinalaisempi tulevaisuudessa.

Stars.eu:lla olen näitä pelaillut ja kolmosta ja vitosta on stabatty muutaman kerran BR-managementista välittämättä. Pitää tutustua myös tuohon stars.es tarjontaan jossain vaiheessa. Eli tyyliin kun olen saanut 2$ kasaan 0.25 peleistä, niin sitten olen mennyt kokeilemaan $1 tasolle, mikäli tästä $6 tai yli kasaan niin sitten kolmostasolle, kolmoselta kympistä vitoseen. Taso näissä ei kyllä tosiaan päätä huimaa, mutta eipä näistä nyt leipälajia ole tulossa. Nopeata ajankulua siis lähinnä ja tähän asti on vaihtorahoja jäänyt näistä taskuunkin, eli kympin deposta ollaan päästy 42.xx saldoon. Tosin tässä on mukana se yksi pieni Omaha Hi/Lo rahastus myös.

Läpsyttelin pikkuturneen ja ilmaisturnauksen aikani kuluksi kun flunssassa kotona oleillaan toimiston sijaan.

Kuva

Kuva
Puuraketti

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 24.08.2019 11:47

Läpsyttelin $1.1 turnauksen aikani kuluksi ja sain investomastani ajasta palkinnoksi mikrokannun. HUPin alkaessa olin 1:2.5 altavastaajan asemassa chipeissä, mutta sain noustua tasoihin ja johtoon. Lopuksi vihu päätti maksaa AI:n 86o kun olin siis ensin työntänyt A6o all in. Tässä vaiheessa olin noin 5:1 johdossa chipeissä.

Yhdessä vaiheessa olin sijalla kaksi turnauksessa ja sitten piti käydä kaupassa. Tuona aikana tipahdin sijalle viisi mutta tason ollessa mikä on kykenin pelailemaan itseni ylemmäs takaisin.

edit: pimputtelin tuon jälkeen kolmisen varttia mikro-omppua ja tuosta jäi käteen 2% tappio eli 2BB. Ensin sain kuopattua itselleni lähes puolen binin kuopan kun kaveri ei osannut irrottaa pienemmästä kahdesta parista isompaa kahta pariani vastaan - sitten riverillä luonnollisesti sai pelinsä täyteen. Sain sitten kuopan lähes kokonaan täytettyä kuitenkin. Nämä pelit ovat kyllä melko helvetillisiä limp-festareita ja muutenkin peli on melko kauheaa paikoitellen. No pitää kärsivällisessti jaksaa grindailla rollia ylemmäs.

Kuva
Puuraketti

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 24.08.2019 22:32

Mikroiltiin taas frollissa ja tuloksena kuudes sija. Lopuksi AQs < A7o PF all in ja €2.37 vaivainpalkaksi.
Puuraketti

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 25.08.2019 0:49

Turkkilaisten ja mongolialaisten miinoittamasta kentästä huolimatta onnistuin saamaan frollista tiketin itselleni.

Kuva
Puuraketti

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 26.08.2019 11:41

Kuumeisena kotona läpsyttelemässä pikkuturnauksia.

Rekisteröidyin 888:lle ja 1. turnauksen tulos kuvana. Lopuksi A9o vs. 77 ja A9 ei saanut apuja. Näin tällä kertaa. Apteekin kautta mahdollisesti uusia pelejä myöhemmin. Ehkä.

Kuva
Puuraketti

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 27.08.2019 6:50

Yhden räpylän R+A pelistä saatiin aikaiseksi viides sija 280 osallistujan fieldistä. Parhaimmillaan tuli oltua sijalla 2/8, mutta finaalipöydässä oli pari kyseenalaista peliä itseltäni joiden ansiosta viidettä sijaa syvemmälle ei tällä kertaa päästy. Hero-foldejakin pääsin kokeilemaan: 3-way AI:ssa (itse olisin ollut neljäs mukana) jossa oli kaksi isompaa stackia korottelemassa johon sitten pöydän keskikoinen stack heräääkin lyömään tähän AI. Yllätyksekseni molemmat isot pinot löysivät maksun ja itse löysin sitten sen kipin, joka tietenkin pölyn hälvettyä osoittautui vääräksi valinnaksi. Tuo oli kuitenkin sen verran lähellä ITM, että löysin kuin löysinkin itsestäni sen sisäisen ICM-prinsessani.

5.5 Big Fishistäkin olisi hieman paremmalla tuurilla ollut enemmänkin kerrottavaa: sain merkit sisään 3-way AI KK vs. ATo / AKo. Olinkin varsin iloissani siitä, että vihu(i)lla ei ollut kuin käytännön kaksi outtia (flopin jälkeen näin olikin), turn kuitenkin toi sen A:n pöytään ja Puuraketti syttyi palamaan kuin Hindenburg kaikessa loistokkuudessaan. Tuolla potilla oltaisiin oltu toiseksi suurin stack tuossa vaiheessa, eikä ITM ollut mitenkään valovuoden päässä edes. 70+% ei vaan tällä kertaa riittänyt.

Kuva
Puuraketti

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 27.08.2019 10:30

50c läpsyttelyä kuumeisena kalsarit jalassa.

FT saatiin aikaiseksi mutta siihen se siten jäikin. Pihalle mentiin sijalta 7 ATo < 66 vaikka flopattiin nätisti oefsd (floppi 98Jc ja itsellä Tc kädessä) eikä yksikään outeista yllättäen osunut. 70% flopin jälkeen tälläkään kertaa ei riittänyt. Lähes kolikonheittoa vielä brick-turnin jälkeenkin tuo oli.

Eipä näissä nyt tuntipalkoille pääse, mutta suunta nyt ainakin on oikea. Jospa sitä jossain vaiheessa vaikka onnistusikin pääsemään vähän pidemmälle FT:ssä näissä.

Kuva
Puuraketti

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 27.08.2019 15:56

1€ räpistelyn tulokset.

Ihan kohtuullinen tulos kun yhdessäkin vaiheessa 3-way all inissä T9s oli voimakkaampi kuin AA. Jäi pieni stackki josta pääsin vielä nousemaan. Ilokseni pääsin myös FT:ssä tiputtamaan tuon T9s kaverin pelistä pois. HUP meni kyllä erittäin hyvin, vaikka itse sanonkin. En tiedä sitten oliko omaa hyvyyttä vai vastustajan huonoutta. Oletettavammin jälkimmäistä.

Kuva
Puuraketti

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 29.08.2019 7:12

Pelailin iltojeni iloksi parina edellisenä iltana ainoan laillisen toimijan tarjoamia pokeripelejä. Saa kyllä taas vähästä aikaa olla viimeinen kerta kun kosken niihin 5-max pöytiin edes rautakangen avustuksella. Sen verran perseestä kyllä omaan makuun tuo pelimuoto näyttäisi olevan. Muutaman kerran pöydässä istui aivan helvetillinen maniac, joka luonnollisesti osui floppeihin, turneihin ja rivereihin aivan uskomattomalla scheißella käsittämättömän kovalla prosentilla. Tästä erektoituneena herra johtajien johtaja olikin sitten käytännössä koko ajan all in ja tämän ansiosta peli oli aivan järjetöntä splash-fest-bingoilua. Lopuksi kyseisen sekopään tuuri kuitenkin kääntyi ja hän sai perseiltyä itsensä ulos vielä isompaa stackia vastaan rahasijojen läheisyydessä. Ehkäpä hänellä oli vain voitto mielessä? Vaihdelaatikosta ei tuntunut löytyvän kuin tuo yksi vaihde. Itse tosin epäilen, että siinä päässä ei pelityylin mukaan kovin paljoa voi liikkua. Tosin sekin on mahdollista, että en vain ymmärrä nykypokerin hienoimpia nyansseja enää?

Ensimmäisessä pelissä sain rakennettua itselleni kohtuullisen mid+ stackin, jonka menin sitten tietenkin perseilemään koko pyöydän pienimmäksi stackiksi kun pelaajia oli jäljellä hieman vajaa 100. Isompi stack ei uskonut millään kertomaani tarinaa, vaan takiaismaisesti makseli bottom parilla loppuun asti ja riverilläkin vielä työnnettiin ihan kookasta betsiä. Tästä sain kuitenkin rakennettua aivan helvetillisen kärsivällisyyden, hyvän pelaamisen ja tuurin yhdistelmällä stackin, jolla pääsin kuitenkin turnauksessa jopa rahoille asti. Kokonaisuutena sellainen B- / C+ sessio tuon perseilyn vuoksi.

Seuraavan päivän turnaus meni siinä mielessä paremmin, että en onnistunut rampauttamaan itseäni turnauksen missään vaiheessa ja hieman syvemmille rahoillekin päästiin tällä kertaa. Sen verran katselin itse tipahdettuani peliä, että FT tulikin sitten todella nopeasti tipahtamiseni jälkeen. Tuohon ei todellakaan montaa kättä mennyt ja hieman tulikin sellainen wtf-fiilis, että nyt on kyllä ns. "computer says no" tilanne, eli isompi stack voittaa kaikki potit missä on mukana vaikka kahdella käytetyllä wc-paperin palasella. Luonnollisesti random-generator on kaikkien tahojen auditoima ja itse jeesuksen validoima, joten tässä ei luonnollisestikaan ole ongelma. Monte Carlon perusteellakin kortissa käytännössä mikä tahansa on mahdollista tarpeeksi suurella otannalla, joten poistankin foliohatun päästäni tämän todettuani.

Joo-o, eli yhteenvetona: tuota turnausta en kyllä tule enää pelamaan sen aivan järjettömän struktuurin ja muiden mainitsemieni elementtien vuoksi. Joillekin tuo varmasti sopii, itselleni ei kyllä näemmä lainkaan - vaikka en tietenkään kerrasta kyennyt oppimaan mitään.

Varmaankin joku tracker pitää jossain vaiheessa ostaa, eli tähän mennessä ollaan menty ihan au naturel ilman HUDia. Ilmeisesti näitä vaihtoehtoja on käytännössä kaksi, eli Poker Tracker 4 ja HEM 2. Tästä heti tietenkin poiketen: onko jollain forumistilla kokemusta hand2note vaihtoehdosta? Tosin lienee järkevämpää mennä ns. mainstream-valintojen mukaan tämän suhteen? Tuo PT4 postreSQL ei vaan oikein innosta ja tuo hand2note ei vaadi postreSQL asennusta. Hand2Notesta on myös ilmainen newbie-versio joka toimii $9 turnauksiin asti ja itselleni tuo ainakin riittää tähän mennessä mainiosti.

Mielenkiintoiset kädet olen merkannut manuaalisesti ja yrittänyt näitä pyöritellä flopzillan ja equilabin ilmaisversioiden kanssa hieman. Tuo leakkien löytäminen omasta pelistä on kyllä melkoisen kivikautista puuhaa ilman mitään trackeria, joten tuollaisen hankkiminen tosiaan tulee väkisinkin eteen jos tätä harrastusta nyt yhtään yrittää kehittää eteenpäin.
Viimeksi muokannut Puuraketti päivämäärä 29.08.2019 7:48, muokattu yhteensä 3 kertaa
Puuraketti

ViestiKirjoittaja sharkie » 29.08.2019 7:26

Puuraketti kirjoitti:Pelailin iltojeni iloksi parina edellisenä iltana ainoan laillisen toimijan tarjoamia pokeripelejä.

Mikäs tää tällänen paikka sit oli :-#
sharkie

Pokerisivut - striimaaja

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 29.08.2019 7:27

sharkie kirjoitti:
Puuraketti kirjoitti:Pelailin iltojeni iloksi parina edellisenä iltana ainoan laillisen toimijan tarjoamia pokeripelejä.

Mikäs tää tällänen paikka sit oli :-#

Veikkaus tietenkin. Sehän on ainoa laillinen toimija omasta mielestään vähän kaikessa toiminnassa miten kansalaisten varoja voidaan imuroida yhteiseen hyvään ™.

Olisiko sinulla muuten vinkkiä tuohon HUD-kysymykseen jonka tuohon ylemmäs lisäsin? Näkemyksiä ja vinkkejä otetaan vastaan erittäin mielellään.
Puuraketti

ViestiKirjoittaja Puuraketti » 29.08.2019 11:27

6-max MTT:stä tuli kakkkossija vaikkei fieldi nyt mitenkään erityisen iso ollut. HUP-tilanteeseen päästiin 140k vs. 440k altavastaajana joka saatiin kuitenkin käännettyä lähes tasoihin chippien suhteen. Merkit saatiin keskelle paremmalla kädellä, mutta vihu onnistui riveroimään itselleen 3-outerin. Luonnollisesti. Kävihän tuossa toki itsellekin muutamassa spotissa ns. hyvät, joten en sen enempää tuosta pahoillani ole. Vähintäänkin kohtuullinen tulos kuitenkin.

Short handed / HUP-peliin (huppelissa ei kuitenkaan ole pelattu) olen yleisellä tasolla kohtuullisen tyytyväinen - vaikken siis niistä 5-max peleistä juurikaan välitä. Ehkäpä niistä spinnareiden hakkaamisesta on jotain hyötyäkin ollut. Vaihtoehtoisesti tuo voi toki olla varianssin tuomaa sattumaa tässä kyseisessä ajan hetkessä.

Huominen olisi vielä saikkua, joten ensi viikolla yritetään grindata toimistolla grindaamisen jälkeen. Katsotaan mitä tapahtuu.
Puuraketti

ViestiKirjoittaja Pokerman82 » 30.08.2019 1:48

Noniin sieltähä se nätisti nousee kassaki ku pytyttää ja kakkosijoja naputtelee freerolleista tulleil tiketeil.ja voitoil =D>
Ei mee tota vauhtia kauaa ku on jo vitose freezejä shottailemas,good job.

En oo sharkie enkä vastaa täysin kysymykseesi mutta osittain.Itel oli aiemmin hem 1 ja sit ei ollu pariin vuotee mitää ja sit menin jostain syystä (ainii nyt muistan sen syyn) ostaan pt4 ku se kuulemma on kevyempi. Oli sit paskin päätös ever, sori peetee miehet jo etukätee mutta jos ny olin tottunu hemii joka on itestä aika yksinkertanen käyttää ni pt4 kaikkea muuta koska monet statsit ihan eri nimel ku mitä hemis ja muutenki kaikki toiminnot etsinnän takana. Tänää mm streamis yriti saada popuppia auki jossa näkys 3bet positioittain ni vittu eihä se siitä auennu miten hemis lol. Toki pieni varaus etten vaan osaa.

Mutta mä suosittelen hem2 ja iteki päivitä ton paska lähiaikoina siihe.
Pokerman82

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit