Tuhooja

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Detru
Moderaattori

Tuhooja

Viesti Kirjoittaja Detru » 01 Tammi 2020, 00:00

Ajattelin aloittaa bloggaamisen :oops3:
Discord: Detru #0001
Twitch: detruTV

vlarmrghulis

Re: Tuhooja

Viesti Kirjoittaja vlarmrghulis » 01 Tammi 2020, 00:07

Ihanaa, ehdottomasti seurantaan. Hyvää uutta vuotta Detru! *-O-*

KissMyBass81
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja KissMyBass81 » 01 Tammi 2020, 00:34

Iso D.png
Iso D.png (139 KiB) Katsottu 4861 kertaa

Detru
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Detru » 02 Tammi 2020, 11:50

Kuva

Yleensä blogiviritelmäni ovat melko nopeasti kuivahtaneet kasaan, kun joko pelit ovat menneet huonosti ja mistään biiteistä kun ei jaksa itkeä, niin aika nopeasti koko "into" kirjoitteluun on lopahtanut. Mikään uudenvuodenlupaus ei tämä blogin aloittaminen ollut. Lähinnä kiinnostaa tehdä asioita eri tavalla kuin aiemmin, jos vaikka saisi erilaisen lopputuloksen :oops:

Erilaista tekemistä on ollut myös pokerin osalta. PPPake kategorisesti kieltäytyi koko vuoden myymästä valmennusta Omahaan, niin sen pelaaminen on jäänyt melkoisen vähälle. Ei oo mukavaa hävitä koko ajan ja samalla päivittäin kirjata muitten pyttyjä samasta lajista ylös. Viimeinen naula arkkuun oli, kuin luin nikkipen voittaneen Fantastic Fourin :blink: Parempi luovuttaa ite, kun ei vaan pärjää enää. 2015 riitti kun korotti buttonilta ja 3bet oli naulat. Herran vuonna 2020 joku kylmä 5bettikään ei oo aina AAxx, niin näkyvyydestä ei oo tietookaan :no:

Alkuaikoina tuli pelattua paljon HUSNG ja jopa otin julkista valmennusta siihen. Valmennuspätkät löytyy Youtubesta ja aika naamupalmu-materiaalia suurimmaksi osaksi. En kuitenkaan häpee niitä, koska ite oppinu parhaiten aina kun päässyt foorumille tai vastaavalle alustalle vääntämään pokerista. Vaikka argumenttini monesti on ollu tosi väärin mielestäni en kaivaudu näkemykseni poteroon vaan oon valmis muuttamaan sitä, jos huomaan paremman :)

Kaikki tykkää graaffeista, mutta kun pelit on saiteilla, missä ei käsihistoriat ole käytössä, niin tyydytään tylsiin Excel-numeroihin. Tässäpä tuloksia syyskuulta eteenpäin:

KuvaKuva
Kuva

Joulukuussa rankaisin itteeni huonosta marraskuusta ja pelailin kiltisti pienempiä pelejä samalla volan tuplaten.

Kuva

Volaa saa kyllä niin paljon kuin vain jaksaa pelata. Käyn kuitenkin edelleen päivätöissä jotka syö leijonasosan tunneista vuorokaudessa, mutta varmasti joku 2k sittaria kuukaudessa on tehtävissä. Kuriositeettina volan kannalta suurin päivä on ollut päälle 250 sittaria ja tämä oli vielä arkipäivänä. Pienempiä pelejä pystyy 4-tablaamaan, mutta 50$+ pelit joutuu pelamaan melkein 1-tablaten, sillä yhestäkin virheestä rokotetaan yleensä koko sittari.

Katotaan tuleeko hupailumielessä regattua jotain donkamentteja joskus, vaikka pelitaidot ovat erittäin kyseenalaiset ja tulokset sen osoittavat. Tällä hetkellä lähinnä nousee laatta kurkkuun jo reggaus-painiketta painaessa, kun yhdenkin potin voittaminen on kuuluisan työn ja tuskan takana :cry:

Ainiin erosin myös kirkosta. Muuhun erilaiseen puuhailuun palataan tulevissa kirjoituksissa :)

Mika.H
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Mika.H » 02 Tammi 2020, 13:15

Detru kirjoitti:
02 Tammi 2020, 11:50
Ainiin erosin myös kirkosta. Muuhun erilaiseen puuhailuun palataan tulevissa kirjoituksissa :)
Vuoden paras muuvi varmaa, miten tätä paremmaksi voisi laittaa :clap:

nikkipe
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja nikkipe » 02 Tammi 2020, 16:12

Detru kirjoitti:
02 Tammi 2020, 11:50
Viimeinen naula arkkuun oli, kuin luin nikkipen voittaneen Fantastic Fourin :blink:
Ainahan mulla on ollut parempi ROI ompputurenissa kun teksussa. Tykkään vaan haastaa itseäni ja jätän yleensä pelaamtta noi helpot variatiot. :-({|=
nikkipe

Detru
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Detru » 06 Tammi 2020, 06:13

Erilainen maanantai olla kuudelta aamulla postaamassa blogiin :oops:

Mika.H kirjoitti:
02 Tammi 2020, 13:15
Vuoden paras muuvi varmaa, miten tätä paremmaksi voisi laittaa :clap:
Tämänkin onneksi muistin tehdä ennen vuoden vaihtumista, niin ei tarvitse kirkollisveroa turhaan maksella enää. Lie toki miksen ole saanut aiemmin aikaiseksi, niin en tiedä. Kait siinä on aina vähän kynnystä, kun lähipiirissä ei pahemmin pakanoita taida olla ja aina muksuna lausuttiin iltarukoukset iltasadun jälkeen. Ateismia kyllä tunnustan nykyään.

Kuva

Ihan en oo malttanu olla reggaamatta muutamia donkamentteja, kun menossa on vaikka minkälaista turnaussarjaa, mutta tahti ei ole juurikaan muuttunut ja ilman rahastuksia tähän mennessä on turnauspöydistä tultu pois. Ehkä pitää huomenna WinterSeries hupit läiskästä päätyyn niin avautuis tämmönen henkinen kestotiltti. Tai sitten jättää kaikki turnaukset regimättä ja keskittyä vain sittareihin :unsure:

Sittarit on lähteny vuoden osalta tosi kivasti liikkeelle ja oon uskaltanu nostaa ABI:a joulukuusta. Muodissa tuntuu olevan, että mitä harvemmin tulosta katot niin sitä kovempi äijjä oot, niin katon itekki tarkan tuloksen vaan kerran kuussa. Suurinpiirtein toki tiiän missä mennään, kun voittoja on enemmän kuin tappioita. Pelinvalinta on pysyny kurinalaisena ja vaikka tuliskin joku vakkari vastaan, niin lähinnä nautin niitä vastaan pelaamisesta, koska niiltä nyt voi jopa oppia jotain. Vaikka Omahaa tuli pelattua useempi vuosi oon ollu koko ajan sitä mieltä, että HUNL on se pelien peli, mitä pokeriin tulee :fishing:

Postataan nyt pari lapasiakin, kun pokeriblogista on kyse. Pyrin merkkaamaan mielenkiintosia käsiä ja varmaan parhaat palat päätyy tänne blogiin sitten $-)

1) Tässä postflop sizingit vähän epäoptimaaliset, mutta pelitilanteessa mietin mitä löisin flopilla kuivalla kärjellä, niin nyt mentiin näin. Vihu vaikutti osaavalta, että en tiedä missclickasko pre vai mitä tapahtu :innocent:

SB (Hero): 33,9 bb
BB: 32,9 bb

Pre-Flop: Hero is SB with K J
Hero raises to 2bb, BB 3-bets to 5bb, Hero calls 3bb

Flop: (10bb) T 5 J
BB checks, Hero bets 5,5bb, BB calls 5,5bb

Turn: (21bb) 4
BB checks, Hero bets 7bb, BB calls 7bb

River: (35bb) 9
BB checks, Hero bets 16,4bb and is all-in, BB calls 15,4bb and is all-in

BB shows K 7
Näköjään Spoiler-bbcode ei toimi, laitetaan korjauslistalle :offtopic:

2) Oon pääosin tyytyväinen tähän. Jos uusiks sais pelata flopilla aavistuksen isommin bettaisin. Imo pakko pillittää joskus, ettei aina oo pelkkä paatti riverin shoverangessa. AIka pahaan paikkaan kyllä vihu joutuu suurimmalla osalla rangestaan, kun ei nuttiväriäkään voi olla.

SB: 23,3 bb
BB (Hero): 26,8 bb

Pre-Flop: Hero is BB with A Q
SB completes, Hero raises to 3,5bb, SB calls 3bb

Flop: (7bb) 7 K 3
Hero bets 2bb, SB calls 2bb

Turn: (11bb) K
Hero checks, SB checks

River: (11bb) 3
Hero checks, SB bets 4bb, Hero raises to 21,5bb and is all-in, SB calls 17,8bb and is all-in

SB shows 8 6

Detru
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Detru » 13 Tammi 2020, 10:57

Detru kirjoitti:
06 Tammi 2020, 06:13
mitä harvemmin tulosta katot niin sitä kovempi äijjä oot, niin katon itekki tarkan tuloksen vaan kerran kuussa.
Ei sinällään tullu yllätyksenä, että tässä(kin) asiassa oon ihan pehmis ja ihan blogivaluen nimissä kurkataan tulos kaksi kertaa kuussa. Pyttykuvien riski kun on minimaalinen, niin vaikea keksiä mitään järkevää kirjoitettavaa, jos tuloksen kattelee vaan kerran kuussa. Kuitenkin mikä vetää ihmisiä blogeihin ja striimeihin on ne suuret setelit, eikä ympäripyöreä jargon miten on (olevinaan) pelannut hyvin.
Detru kirjoitti:
06 Tammi 2020, 06:13
Ehkä pitää huomenna WinterSeries hupit läiskästä päätyyn niin avautuis tämmönen henkinen kestotiltti.
Kaks tuntia sai pelata $55-versiota, kunnes tupla-average pottiin kilkkeet keskelle flopatulla pohjasetillä ja vihun ylipari napsautti riveriin kaksouttisen. Lähinnä naurahdin ja epäasensin Starssin koneelta, kunnes kotipelien takia asensin sen uudestaan lähes samantien. Total KO - formaatti kyllä nostaa varianssia entisestään, kun $250 boyntylla varustettu kaveri kiskas jollain ylikortilla ohi mun rouvista ja sitten monta satasen boyntya openfoldas pienestä 10bb nipulla :twisted:

Kuva

Näköjään mulla taas klassinen tilanne, että kun menee hyvin niin ei paljoa jaksa volaa laittaa sisään. On toikin nyt sentään 24 sittaria per päivä töissäkäyvälle jäbälle, mutta parempaan ois paukkuja. ABI:a pitäis kyllä vieläkin saada ylös, mutta harvoin $50+ lobbyja on vapaana enkä vakkareita vastaan mitenkään mielelläni pelaa. Stamina kuluu niitten kanssa miekkaillessa tosi paljon nopeemmin, mitä heikompien pelaajien kanssa :roll:

Kuva

Työntekoon siis ja 6-max+ donkamentit vähiin toistaiseksi :)

..... Eli tän voi tässä vaiheessa luovuttaa :-D

Kuva

Detru
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Detru » 22 Tammi 2020, 09:32

Kuva

Uusinta Ingramin podcastia Galfondin kanssa kuunnellessa otin kylkeen yhden (1) donkamentin, kun HUSNG vaatii ihan eri tavalla keskittymistä, niin tällä kertaa osoittautui hyväksi päätökseksi :)

22012020.PNG
22012020.PNG (119.46 KiB) Katsottu 6013 kertaa
Boyntyjen kanssa €290,97. Tällä kuukauden MTT:t vihreelle :fishing:

Varmaan pitää yrittää merkata lisää käsiä ja pyöritellä niitä tässä blogissa, niin saa sisältöä aikaan vähän useammin. Tai sitten pitää hankkia elämä, niin ois sen puolesta jotain kerrottavaa 8-[

3betforfun

Viesti Kirjoittaja 3betforfun » 22 Tammi 2020, 22:47

Moi jääny tää blogi huomaamatta! Ymmärsinkö oikeen että pelailet HUSNG? En tiennytkään et niistä voi viel tänä päivänä tehdä noinkin hyvää tiliä mitä nois sun kuukausirapsois on näkyny. O:). Itekin tuli rolli laitettua aluille huppi sittareil ja sillon tällön tulee pelailtua. Gl peleihin :beer2:

megaman844

Viesti Kirjoittaja megaman844 » 25 Tammi 2020, 15:19

milloin uutta päivitystä herra tuhooja

onnea peliin poika

Detru
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Detru » 27 Tammi 2020, 16:57

3betforfun kirjoitti:
22 Tammi 2020, 22:47
Moi jääny tää blogi huomaamatta! Ymmärsinkö oikeen että pelailet HUSNG? En tiennytkään et niistä voi viel tänä päivänä tehdä noinkin hyvää tiliä mitä nois sun kuukausirapsois on näkyny. O:)
Kiitti kommentista :) Kyllä juuh 2-max Turbo-sittareista kysymys. Löysin tämän pokerin "ensirakkauteni" monen mutkan kautta, enkä ole katunut päätöstä pysytellä näissä. Itsekkin olen yllättynyt, kun niin moni sanoo, että HUNL pelaaminen merkittävistä rahasummista vuonna 2020 on täyttä idiotismia, niin en tiiä sitten. Vähän toki huoletti, kun 2+2:sta löytyi "paljastusvideo", missä pelataan juurikin näitä sittareita (tosin hypereitä) avustetun GTO-botin säestämänä, mutta tämä riski on vain otettava. Sen kummemmin pelikirjaa avaamatta tärkeintä on maksimoida oma value, kun vihulla on huonommat ja kipata omat römpelöt ajoissa eikä aina painaa minimaalisia edgejä, koska yhden stäkin peli on yhden stäkin peli :unsure:

Toki aina mahdollista, että tässä vaan vedetään rungoodia kohta puolta vuotta putkeen, mutta toivottavasti siitä ei oo kyse :)

megaman844 kirjoitti:
25 Tammi 2020, 15:19
onnea peliin poika
Onnea tarvitaan aina [-o<

(s) (h) (d) (c)

Tuosta valuesta, niin on tullut kokeilumielessä naputeltua myös 5-10bb NL käteisiä, mutta ihan sama vaikka muut huutaa miten niissä on valueta, niin ite en sitä saa ulosmitattua. Oon vahvimmillani turnilla ja riverillä, enkä missään preflophuiskinnassa. Tälle kuulle on tullut vierailtua 10k käden verran noissa pöydissä ja punaisella on parikymmentä ostoa overall. Rahassa suurinpiirtein -469,38€. Suutari pysykööt lestissään ja esimerkiksi PLO-käkyt oon lopettenut kokonaan, kun niistä Skype- ja Discord-porukoissa jaksettiin mulle vinoilla kuukausitolkulla :oops:

Kuva

Detru kirjoitti:
13 Tammi 2020, 10:57
Näköjään mulla taas klassinen tilanne, että kun menee hyvin niin ei paljoa jaksa volaa laittaa sisään.
Tämä valitettavasti kipupisteenä vieläkin. Tällä hetkellä ollaan tukevasti profitin merkeissä matkalla kohti parasta kuukautta yli kympin ROI:lla, mutta samaten huonoimmalla volalla aiemmin nähtyyn. Hullu paljon työtä tekee? Ehkäpä, mutta kun ollaan lähempänä 500 sittaria kuin tuhatta tässä vaiheessa kuukautta, niin silloin kyllä ollaan runattu erinomaisesti. Sitä tavallaan haluaa "suojella" päivän tulosta ja lopettaa ajoissa, kun on esimerkiksi voittanut viisi sittaria putkeen, kun taas tappiosessiossa raivogrindattaisiin ainakin seuraavat kolme tuntia että monttu on ummessa :-D

Viikon päästä sitten katsotaan koko kuukauden lukemat :)

Detru
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Detru » 04 Helmi 2020, 10:59

Kuva

Aika kaksijakoiset fiilikset jäi tammikuun viimeisestä viikosta. Nostin ABI:a aiemmin kirjoitetun mukaisesti ja vika viikko paineltiin mielestäni ihan miehekkäällä €63 ABI:lla. Oon piilottanut kassan lukeman lobbysta, niin ei oikein ollut näppituntumaa tuloksesta missään vaiheessa, mutta tuntui erittäin hyvältä kuitenkin, vaikka vakkareita vastaan jouduin pelaamaan aika paljon. Tuntuu siltä, että solveribotit ( :-D ) pelaa ketä tahansa vastaan ja ns. tavalliset regut jättää mut kyllä rauhaan. Teksukäteistäkin naputtelin hieman sivussa uudella paljon tiukemmalla stratilla kun "pakkohan" ne on vetää plussalle. Rahapelit ei tuntuneet kuitenkaan mitenkään erityisen hyvältä tuloksen puolesta 8-[

Laadukkaasti pelasin, grindasin olevinaan paljon, mutta kun tarkastin koko kuukauden lukemat jotenkin iski pieni pettymys puseroon :cry:

Kuva Kuva

Eli siis vikana viikkona ollaan vedetty HUSNG breikkiä ja käkystä vedetty +700€. Hauska miten voi olla kyllä pihalla tuloksesta, kun ei sitä joka session jälkeen tarkista. Pettymys johtuu siis aivan sysipaskasta volasta. Tasan yksi kammosessio myös huonosti pelaten maksoi ison siivun kuukauden profiteista. Kait sitä nälkä on kasvanut syödessä, että 4-fig tulos pitäis kellottaa tauluun joko volan tai profitin puolesta. ABI tuplaantui joulukuuhun verrattuna, eli siitä itelleni plussa pöytäkirjaan eikä tuo ROI nyt ihan katastrofi ole sekään :)

Viides peräkkäinen plussakuukausi nyt siitä lähtien, kun aloin sittareita enemmälti pelaamaan. Pakko se on uskoa, että teen asioita oikein vaikka kuulen päivittäin viisastelua (osin aiheellistakin [-X ) mun pelaamista käsistä milloin mistäkin suunnalta. Oon pelaillut nyt kuukauden alkuun hieman myös träkätyillä saiteilla, että saisin jotain dataa omasta pelistä auki. Vaikka vihree käyrä on tärkein, niin oman pelin kehitys on tosi hankalaa ilman muun värisiä käppyröitä ja myöskin varianssista ei oikein ole tuntumaa tällä hetkellä, vaikka oma strategia pitää sen mielestäni todella pienenä.

Unibet Open Series - striimaaja Antti "AnttiTiainen" Tiainen kunnioitti sittareita läsnäolollaan ja luonnollisesti vähän näytettiin, miten peliä pelataan. Annoin toki valuet takaisin reggaamalla UOS:it rahastamatta muita kuin yhden nanon :-#

Kuva Kuva

Helmikuulle samat lääkkeet kuin aiemminkin, volaa ja ABIa ylös :fishing:

Detru
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Detru » 02 Maalis 2020, 10:45

Kuva

Helmikuussa ei blogi päivittynyt suurimmalti osin huonosti sujuneiden pelien johdosta. Muut viestimet sitten saivatkin osansa allekirjoittaneen ulinasta. Vähennetään sitä jatkossa. Onneksi kuukausi kuitenkin päättyi mukavaan basement-iltaan, jossa taas sai muutamalle nimimerkille kasvot ja kättä paiskattua uudempienkin tuttavuuksien kanssa :)

Pelit tosiaan meni alle arvostelun. Ensimmäinen tappiokuukausi nyt viime syyskuusta laskien. Oikeastaan kurssi rupesi kääntymään parempaan vasta, kun otin PokerSnowien trialin, missä voi pelata 15bb, 40bb ja 100bb huppia bottia vastaan. Muutamia kyseenalaisia linejä sieltä löytyy, mutta pääpiirteittäin pelaa hyvin samalla tavalla, mitä vakkarit keskimäärin. Vähän sain omiakin bettikokoja viilattua paremmaksi tämän treenin jäljiltä ja onhan se aina hauska tunne, kun voi ilman minkäänlaista painetta bluffata tai heromaksaa, kun rahaa ei ole panoksena. Saman fiiliksen kun saisikin tuonne oikean rahan peleihin :fish:

KuvaKuva

Abia laskin puolipakollisesti, että tappiot saataisiin minimoitua. Volaan olen tyytyväinen, parhaana päivänä 206 sittaria. Oikeastaan huonon helmikuun sytyke oli jälleen yksi sessio, missä montutin €44 abilla 22 biniä. Jotenkin joka kuukausi tulee yksittäinen kammosessio, mikä syö tosi paljon kuukauden tulosta. Nyt maaliskuuta olen aloitellut varovasti taas "normaalilla" peleillä ja paremmin on starttaillut :)

Tavoitteena siis palata maaliskuussa takaisin plussakuukausien pariin ja blogiakin päivittää normaalin tapaan. Vielä ensi viikonloppuna pitää reissuun suunnata ja tällä kertaa kollegojen kanssa Tahkolle laskemaan mäkeä. Johan tässä on tullut oltua kolme viikonloppua peräkkäin jossain reissun päällä ja vaikea on ollut kalenterista löytää aikaa striimeihin ja Discord-keskusteluihin. Erilaista aikaa, kun yleensä mun kalenteri on aina tyhjä :roll:

Detru
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Detru » 18 Maalis 2020, 02:25

KuvaKuva

Mennään kerrankin suoraan asiaan ja siinäpä Maaliskuun pelit toistaiseksi. Tuntui, että varmasti on pelit isossa montussa, mutta niin ne vaan on breikissä. Tosi väsyny olo koko touhuun ainakin tällä ABI:lla. Jotenkin tuntuu, ettei noissa €50+ peleissä kyllä ole pahemmin valueta. Piosolvereita vastaan pelaaminen on ensinnäkin aivan järkyttävän kuluttavaa ja swingit kasvaa kun matsit lähes aina päättyy 10bb limittiholdemiksi ja sitten katotaan kumpi voittaa sen prefloparvan. Oon niin kyllästyny kattelemaan muitten pyttykuvia ja päivityksiä käteispeleistä, missä on rouhittu mun kuukaustulos kertaa viis ihan vasemmalla kädellä tuosta vaan.

Vaihtoehtona on oikeastaan joko jatkaa samalla tiellä, eli ABIa ylös (kassan sallitessa) edelleen kohti €100 ja €200 pelejä, ABIn reiluhko pudotus tuonne €25 kieppeille ja volan merkittävä lisääminen, ABI:n naurettava pudottaminen tuonne €10 kieppeille ja volan tuplaus/triplaus tai virtuaalisen korttipakan sammuttaminen for good. Koko ajan huoli kasvaa puserossa, että ihan oikeasti runnasin vain hyvin viimeisen puoli vuotta ja nyt on paluu todellisuuteen.

Ei myöskään avita Unibetin rakeback-systeemi, missä jäädään mun peleillä just siihen pahimpaan 10% limboon rakebackin osalta. Vähemmän peliä tai enemmän peliä niin tilanne kohenisi huomattavasti. Kyllä maistuis joku 40-60% palautus, tekisi sekin jo useamman satasen. Partylle kartelleja vastaan miekkailemaan? :-k
Kuva

Potentiaalista olen kuullut niin monessa yhteydessä, että en oikein enää tiedä onko kyse sarkasmista vai aidosta kehumisesta. Omat vanhemmat ovat käytännössä pettyneitä allekirjoittaneeseen, kun menee "potentiaali" hukkaan. Eli koulutusta vastaamattomassa duunarihommassa oon luuseri heidän mielestään. Pokerin osalta aikoinaan useampi tullut kyselemään valmennusta milloin mihinkin ja alkuaikoina moni meritoituneempi pelaaja kehaisi, että potentiaalia kyllä löytyy. Siitäkin huolimatta, että oon aina alleviivannu olevani lähinnä paisti/hupipelaaja. Ainakaan mua ei keltainen käyrä vieläkään kiinnosta yhtään, vaan vihree on ainoo, millä on merkitystä. Tulee vähän mieleen kun aikoinaan sain rukkaset Whatsapp-viestillä, jossa kyllä kehuttiin, että oon ihanin ihminen jonka koskaan tavannu, mutta asianomainen itse ei pidä itsestään "tarpeeksi" :-D

Pohjustuksena siis itse asiaan, eli yhteishaut lähestyy. Tiedän kyllä aika hyvin (vihdoinkin) mihin voisin lähteä hakemaan, mutta en rehellisesti sanottuna usko omiin mahdollisuuksiin ollenkaan. Kouluihin kun nyt kuitenkin on pääsykokeet ja lukiot sylkee joka vuosi hikareita pihalle, että en nää fieldiin mitään edgeä. Duunista saan kyllä kesälomat laitettua, että pyrkiminen periaattessa onnistuisi, mutta kun en vaan usko, niin en tiedä viittiikö lähtee vetämään kuollutta.

Samaan hengenvetoon kuitenkin sitten duunissa saanut katella, miten yksitellen kollegat joko siirtyvät ylemmäs organisaatiossa tai vaihtavat muuten vaan parempiin hommiin. Mulla ei ole saumaa edes vakkaripaikkaan, vaan neljättä määräaikaista työsopparia peräkkäin kirjoitellaan kesällä. Kait se sisäinen kunnianhimo herää sen verran, että suorastaan sieppaa katella muitten menestystä, kun ite et oo saanu viimeseen kuuteen vuoteen oikein mitään aikaseks.

Niinkuin oisin oman elämäni ulkopuolinen tarkkailija, ilman mitään päätäntävaltaa asioihin. En oo kuskin, en ees kartturin paikalla, vaan lähinnä joku kisainsinööri, joka antaa suosituksia ja osaa kyllä jälkiviisaana analysoida kaiken mahdollisen, miten ois pitäny toimia ite tilanteessa. Porno ja pokeri mädättäny aivot? Just do it?

:-({|=

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”