Covid-19 lockdown MTT-sekoilut

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Joyboy

Re: Covid-19 lockdown MTT-sekoilut

Viesti Kirjoittaja Joyboy » 10 Huhti 2020, 12:39

llerroi kirjoitti:
09 Huhti 2020, 22:15
mutta yhtäkään pyttyä ei ole silti vielä lockdownin aikana tullut

icm spotit on itelle tylsin aihe pokerissa ja siksi tuleekin niitä opiskeltua aivan liian vähän

sillon vaan kun merkittävää ICM alkaa olemaan pelissä niin meinaa mennä välillä kyllä sormi suuhun
Pisti vain silmään O:)
Hyvä blogi, onnea isoista rahastuksista! Käsihistoria-analyysejasi lukisi mielellään enemmänkin.
Liveblogi https://www.pokerisivut.com/forum//viewtopic.php?f=46&t=23528&p=477359#p477359

llerroi

Viesti Kirjoittaja llerroi » 11 Huhti 2020, 03:15

Joyboy kirjoitti:
10 Huhti 2020, 12:39
llerroi kirjoitti:
09 Huhti 2020, 22:15
mutta yhtäkään pyttyä ei ole silti vielä lockdownin aikana tullut

icm spotit on itelle tylsin aihe pokerissa ja siksi tuleekin niitä opiskeltua aivan liian vähän

sillon vaan kun merkittävää ICM alkaa olemaan pelissä niin meinaa mennä välillä kyllä sormi suuhun
Pisti vain silmään O:)
Hyvä blogi, onnea isoista rahastuksista! Käsihistoria-analyysejasi lukisi mielellään enemmänkin.
Kiitos positiivisesta palautteesta! Mietin että voisin alkaa tekemään sillein että joka tiistai analysoin ICM spotteja ja postaan tännekin sitten muutaman käden todisteeksi.

llerroi

Viesti Kirjoittaja llerroi » 11 Huhti 2020, 04:20

Tänään vedin vähän lyhkäsemmän session. Päälle satku tais tulla uppia. Yks finupöytä mahtu tähänkin sessioon, 50 euron Hot jossa olin taas neljäs :D. 3. ja 4. sijat on viimeaikoina tullu tutuksi. Ihan mukava turnaus kun fieldi oli alle 50 miestä mutta siitä huolimatta suhteellisen moni hupiukkokin siihen mahtui.

Sitten pari mielenkiintosta kättä.

Tämä käsi on Espanjan starssin 250e mainista sunnuntailta, lähtö pino turnauksessa oli 200k.

PokerStars, €232.50 + €17.50 - Hold'em No Limit - 6,000/12,000 (1,500 ante) - 8 players
Hand delivered by CardsChat

jojobarj (UTG): 276,983 (23 bb)
balard75 (UTG+1): 824,526 (69 bb)
r0hr.es (MP): 622,104 (52 bb)
peruvian mbappe (MP+1): 363,822 (30 bb)
bradpit79 (CO): 570,107 (48 bb)
mykitole (BU): 238,277 (20 bb)
SylvanaSimons (SB): 151,148 (13 bb)
X/RMeDaddy (BB): 561,248 (47 bb)

Pre-Flop: (30,000) Hero (X/RMeDaddy) is BB with Q 9
3 players fold, peruvian mbappe (MP+1) raises to 25,440, 3 players fold, X/RMeDaddy (BB) calls 13,440

Flop: (68,880) 8 J J (2 players)
X/RMeDaddy (BB) checks, peruvian mbappe (MP+1) bets 22,730, X/RMeDaddy (BB) raises to 60,221, peruvian mbappe (MP+1) calls 37,491

Turn: (189,322) 3 (2 players)
X/RMeDaddy (BB) bets 84,000, peruvian mbappe (MP+1) calls 84,000

River: (357,322) 6 (2 players)
X/RMeDaddy (BB) bets 390,087 (all-in), peruvian mbappe (MP+1) calls 192,661 (all-in)

Total pot: 742,644

Showdown:
X/RMeDaddy (BB) shows Q 9 (a pair of Jacks)
(Equity - Pre-Flop: 45%, Flop: 2%, Turn: 0%, River: 0%)

peruvian mbappe (MP+1) shows 8 8 (a full house, Eights full of Jacks)
(Equity - Pre-Flop: 55%, Flop: 98%, Turn: 100%, River: 100%)

peruvian mbappe (MP+1) wins 742,644

Vihu on ilmeisesti ihan ok regu, aattelin että sillä saattaa rangessa olla muutama ax offari/Kx suittari lisää kun tuossa SB istuu shortti reippaasti vajaalla alotuspinolla.

Mun käsi on tossa flopilla aika selkee x/r 100% ajasta, blokkaan värivetoja ja J9 suittariakin on vihulla enää 1 kombo jälellä. Sizing vois olla hitusen isompi, mutta ei mua toisaalta haittaa tällä kädellä jättää vihulle vähän laajempaa rangea turnille.

Tuo turnin sizing on musta aika huono, 33% vastaan vihu jatkaa riverille varmaan aikalailla samoilla käsillä kun tota mun hämärää 45% sizingia vastaan. Tää kyseinen käsi on myös ehottomasti edelleen mulle lyönti tässä kun jos se risti tulee riverille niin ainakin mulla on siihen sit jotain pillejä.

Riverillä tulee sitten vihreetä valoa ja loput merkit sisään, saan aika mahtavan hinnan pillille tässä ja vihukin voi helposti päätyä overfoldaamaan tähän kun mulla pillejä ei ihan kauheasti pysty/pidä olla.
"snap foldeja" vihulla ei taida olla muuta kuin 2 komboo T9 suittareita, aattelin että kaikki 8x ja suurin osa yli/välipareista löytää tuossa kohtaa tiensä jo pakkaan ja maksut tulee lähinnä vaan tripsit+
Vihulla sattu tällä kertaa olemaan flopattu täpö :D Käsi oli silti omasta mielestä turnin sizingia lukuunottamatta aika standardi peli.

Seuraava käsi.

PokerStars, €114 + €11 - Hold'em No Limit - 40/80 - 8 players
Hand delivered by CardsChat

AbelLa37 (UTG): 7,581 (95 bb)
Mr.FáRoL (UTG+1): 12,315 (154 bb)
robert09289 (MP): 9,122 (114 bb)
Petra690 (MP+1): 6,483 (81 bb)
Lestrao (CO): 8,922 (112 bb)
mespa17 (BU): 12,351 (154 bb)
ARG76 (SB): 13,147 (164 bb)
X/RMeDaddy (BB): 10,079 (126 bb)

Pre-Flop: (120) Hero (X/RMeDaddy) is BB with A T
2 players fold, robert09289 (MP) raises to 160, 4 players fold, X/RMeDaddy (BB) calls 80

Flop: (360) T 8 2 (2 players)
X/RMeDaddy (BB) checks, robert09289 (MP) bets 240, X/RMeDaddy (BB) raises to 745, robert09289 (MP) calls 505

Turn: (1,850) A (2 players)
X/RMeDaddy (BB) bets 1,865, robert09289 (MP) calls 1,865

River: (5,580) Q (2 players)
X/RMeDaddy (BB) checks, robert09289 (MP) checks

Total pot: 5,580

Showdown:
X/RMeDaddy (BB) shows A T (two pair, Aces and Tens)
(Equity - Pre-Flop: 57%, Flop: 59%, Turn: 68%, River: 100%)

robert09289 (MP) mucks Q J (a pair of Queens)
(Equity - Pre-Flop: 43%, Flop: 41%, Turn: 32%, River: 0%)

X/RMeDaddy (BB) wins 5,580

Tässä mun pre, floppi ja turni actionit taitaa olla aika standardeja Turnin vois täräyttää ehkä vähän isomminkin kun alan tossa kohti jo reppaamaan aika vahvaa, en piossa jaksa ajella mutta luulisin että ATs on tohon joku 25-50% ajasta x kun blokataan jonkun verran vihun maksurangee ja halutaan suojella omaa checkki rangee. Harvemmin kyllä ite tykkään näitä käsiä turnilla checkata kun populaatio pelaa aika passiivisesti takasin x/r jälkeen.

Mielenkiintoseks tän käden tekee riverin peli, mun käsi kait aika helppo x/f tohon kun huonommalta aika haastavaa enää valueta saada ja en uskonu että kyseisellä kaverilla ois myöskään mielikuvitusta tohon tarpeeksi käsiä pilliks muuttaa.
Musta tossa vihun penkillä voi mennä aika apinoiks suurinta osaa pelaajista vastaan.
Optimistisimpia maksuautomaatteja vastaan en tuossa varmaan uskaltas pillittää kun showdown valueta on pikkuriikkisen, mutta kaikkia muita vastaan voi aika silmät kiinni vaan painella menemään kaikki yhen parin kädet
redline pelinä keskelle :D.
Tuohon kun tuuppaasee kaiket niin sen pitää mennä noin 54% ajasta läpi, oon aika varma että menee paljon enemmän. Olettasin että kaikki AT, T8, T2s, 82s menee aina pakkaan. Populalla TT on rangessa varmaan sen 50% ajasta eli 1,5 komboa, sitten 88 ja 22 100% ajasta eli 6 komboa. Olettaen että setit x/c ton joka kerta (mitä ne ei tee, välillä lyövät itse riverin ja pahimmat nitit x/f) niin tuohon painaminen on silti ihan printtausta.

llerroi

Viesti Kirjoittaja llerroi » 15 Huhti 2020, 04:28

Tänään (tiistaina) tuli tosiaan ajeltua muutama ICM spotti ennen sessiota, lähinnä tuosta 55d bounty builderista. Pari aika farssi peliä tuli tehtyä jotka hitusen hävis rahaa.
Oisin tähän postaukseen halunnu ajaa tän päivän session big 100e finupöydästä yhen tosi mielenkiintosen spotin, mutta mun HM2 on joku ongelma, enkä sitä saanu nyt session jälkeen enää uudestaan auki.
Ekalle oli noin 20 binin score ja payjumpit ei ollut mitään järin päätä huimaavia.
Kyseinen spotti meni kutakuinkin näin: Mulla oli 18bb ja olin merkeissä 3/8, pöyässä tais olla kolme alle 10bb pinoa ja kaksi 10-14bb pinoa.
Sit kun saan ton HH syötettyä icmizeriin niin tarkotus olis selvittää mikä tässä näistä on paras peli:

UTG+1 actionit foldaa herolle jolla TT.

Vaihtoehto A) limp ja shortteja vs sisään, isompien pinojen 3bettiin shove ja jos he shoveevat mun päälle niin fold :-k

Vaihtoehto B) Min raise ja mietintä myssy päähän kun vastaanotan agressiota

Vaihtoehto C) Joku 5bb reissu ja huppina isompia stäkkejä vs sisään (vai jopa fold??) Tän idea ois se että luotettais siihen että isot pinot ei tuohon korotukseen koskaan millään lähde sekoilemaan ja jos paino tulee niin voi olla varma että joko flipataan tai ollaan dominoitu. Tää 6bb korotus range ois jotain TT, JJ, AQo, AKo ja AKs. TT ja AQo ois aina isompaa pinoo vs fold ja loput get in. Sit ois sen lisäks minitys range mihin kuuluu Aqs, 88, 99, QQ, KK, AA ja jotain suitti broadway ja ax suitteja. Actioneista riippuen sit mitä menee sisään.

Tää nyt on vähän vaikea kun en pysty HH vielä postaamaan, mutta toivon että tästä sais vähän keskustelua viimeistään sillon kun sen pystyn tähän toimittamaan :D.

Tuntu että pelasin sessiossa aika hyvin, paljon syvähköjä runeja mutta isommat rahat jäi haaveeksi. Espanian starssilla meni kuitenkin 125e scooppi day kakkoseen ja siihen lähen huomenna sijotuksella 39/100, loppu fieldi näytti suht pehmeeltä niin sieltä saattaa vielä jotain nasahtaa jos runit on suotuisat.
Tänään päätin myös ensimmäistä kertaa kokeilla randomisoida vähän päätöksiä, lähinnä poissa positiosta reguja vastaan.
Oopista strategia teoriassa on aika monella kädellä mixed ja tuntu että lyönti päätösten ulkoistaminen RNGeelle helpotti elämää kun on paljon pöytiä samaan aikaan.

llerroi

Viesti Kirjoittaja llerroi » 01 Kesä 2020, 18:48

DAY !!????

Hero meni aiemman postauksen höpinöistä itsekin niin pahaan solmuun että katosi hetkeksi maan alle :-({|=
No ei vaan, todellisuudessa alko kevättä kohti painamaan opiskelujen deadlinet semmosella triplabarrelilla päälle että blogin päivittelyyn ei minkäänlaista motivaatiota enää löytynyt. Pelailtua ja opiskeltua on silti tullut jonkun verran ja ilmeisesti tulostakin on tullut tehtyä. Opiskelu arsenaaliin tuli myös lisättyä RIO elite ja olen kyllä kokenut saitin kontentin erittäin laadukkaaksi :tup: stars nimimerkki PWNDIDI alla operoiva kaveri tekee ainakin 5/5 videoita.

Jostain syystä tuo HM2 ei meinaa mulla pelittää ja oonkin laiskuuttani painanu sit ilman hudia, muuten tuossa ei mitään isoa ongelmaa (suuri osa volasta on saiteilla missä hudeja ei voi edes käyttää) ole kuin se että vaikeuttaa tänne noitten HH postailua.

Nyt aattelin kesällä tosin taas yrittää aktivoitua päivittelemään blogia enemmän ja varsinkin niitä käsihistorioita :-D

Vartin päästä tästä hetkestä alkaakin MNS ensimmäinen turnaus mitä oon tässä jo innolla odottanutkin, viime vuonna käytännön bubbletin saman eventin livenä niin tänään olis tarkoitus hakea pytty kostoreissuna. GL kaikille muillekin jotka noita meinaa painaa :boxing: !

llerroi

Viesti Kirjoittaja llerroi » 02 Kesä 2020, 19:12

MNS lähti odotusta paremmin liikkeelle 8-) 250e eventistä ei tullut penniäkään palautusta mutta meediumi kokosessa eventissä otin toisen sijan ja rahastus oli noin 1,5k. Hirveesti mielenkiintosia käsiä tuossa runissa ei ollu ku lähinnä onnistuin vaan cooleramaan porukasta niin sanotusti paskat pihalle kerta toisensa jälkeen. Hupissa kun piti sitten alkaa oikeasti käyttämään aivoja niin tuli kyllä vedettyä aika heikko suoritus ja vihukin oli solidi kaveri.

Tässä ois kuitenkin yks käsi mikä tossa hupissa painettiin: https://gyazo.com/5723bf51c37b3aa06f497b2b74414bea

Aattelin että vihu stäbää pikkulyönnillä aikalailla rangella tuohon pöytään ja mä haluan sit myös reissata sitä mun vahvimmilla kalleilla ja lähes kaikilla tripseillä, niin 45o padalla vaikutti ihan solidilta pilli kandidaatilta.
Jälkikäteen haluaisin nähä vähän isomman reissun iteltä, vihu saa aika hyvät oddsit tuohon floattia vaikka millä.

Turnilla tuli sitten naula ja aattelin että tää on aika hyvä kortti lähteä polarisoimaan rangea ja täräyttää potillinen tuohon, vihulla on tottakai jonkun verran Ax käsiä rangessa, mutta sillä on myös paljon Q ja J haita takaoven värivedolla, 33-QQ joille alkaa tilanne käymään todella tukalaksi ja uskoin että vihu saattaa irrota jopa ihan heikoimmista kalleistaankin välillä.

Riverillä tuli pata kymppi maaliin ja päätin giveupata 5 hain. Mulla oli joku puol pottia enää takana ja mä tilanteessa aattelin että vihun kädet on lähinnä enää ax, 2x, värit ja täpöt. Mietin myös että ajaisin mielummin tuohon päätyyn käden kuten JsTx koska blokkerit olis jo huomattavasti paremmat mutta showdown value käytännössä sama. Jälkikäteen en tosin kyllä vitos hain giveuppaamisesta hirveästi tykkää ja pitäisi vaan vamostella loput merkit keskelle, pillin nyt ei kovin monesti läpi tarvitsisi mennä että se olisi voitollinen.

Ajelin käden myös piosolverissa ja mun floppi reissu on erittäinkin standardi, turnin potitus on myös way to go, mutta riverillä pio tuuppais aina loput merkit keskelle tuolla kädellä mikä ei sinänsä yllätys ollut. Tuo mun peli saattaa edelleenkin olla ihan fine, riippuu hyvin paljon miten vihu kätensä turnilla ja riverillä pelaa, mutta mitä enemmän tätä kättä käyn läpi sitä kaameemmalta tuo sökötys tuntuu.

yipyiphupbup

Viesti Kirjoittaja yipyiphupbup » 03 Kesä 2020, 12:37

Terve! Tuli pari ajatusta tosta 5h4s kädestä. Floppi on varmaan tosi std ja IMO size ei tarvii olla isompikaan. Vihulla paljon kuraa ja jos niitä Q/J-high tyylisiä saa pakkaan niin iso voitto. Turnilla vaikka PIO-strategia suosittelee isoa lyöntiä olen itse eri linjoilla käytännön syistä. Itse tykkäisin lyödä turnilla pientä sizea (25%-33%) vähän riverille tulevan SPR mukaan ja saatais set-upattua se potillinen riverille. Tärkeintä ei kuitenkaan oo ehkä se riverin fE:n maksimointi vaan pitää vihun rangessa käsiä, jotka voivat vielä riverillä päästää irti muuten kuin herofoldaamalla. IMO 33-QQ pitäminen vihun rangessa ei ole edes ongelma turnilla, kun käytännössä triplaamalla niiden voisi olettaa irtoavan ~aina jolloin saamme vain ylimääräisen kadun valueta pilleillämme myös. Ison lyönnin jälkeen vihun range on käytännössä vain 2x, Ax (kaikki käytännössä AQ), Kx ja jotain taskupareja(?) ja vahvat vv:t. Se, As played riverin ajamatta jättäminen tuskin ongelma. En tiedä, mitä simulaatio maksaa turnilla isoon lyöntiin ja mitä simulaatio olettaa vihun irrottavan riverillä, mutta äkkiseltään ei ainakaan tunnu kovin maukkaalta spotilta bluffata riverillä ylipäätänsä. Toisaalta jos itse olisin tässä spotissa vihun kengissä ja tulee kolmatta katua kamaa niskaan niin saattaisin maksuautomaattiudestani huolimatta olla erittäin huolissani Ax:lläkin, sillä todella harva myöskään bluffaa tätä kyseistä spottia mielestäni. Ax:llä kippaaminen tosin vähän hankalaa, koska sulla voi olla tossa vaikka A3/A4/A5, jotka päättävät ajaa päätyyn ja yrittää saada kerran joulussa splittiä pakkaan tjsp. Mielenkiinnosta, jatkaako vihulla kaikki QJ/QT-kombot turnilla?

Nopeita ajatuksia vaan ja tossa voi olla jotain virheitä, mutta toivottavasti kävi jollain tavalla järkeen ja jos kiinnostaa jutella enemmänkin jostain spoteista niin pistä viestiä vaikka Skypessä maxrotko@hotmail.com .

tl;dr käytännössä IMO turnin pienellä barrelilla saavutetaan enemmän ja saadaan paljon kivoja spotteja ajaa riverillä kaveria pakkaan.

llerroi

Viesti Kirjoittaja llerroi » 03 Kesä 2020, 19:16

Kiitos kommentista, paljon hyviä ajatuksia!
yipyiphupbup kirjoitti:
03 Kesä 2020, 12:37
En tiedä, mitä simulaatio maksaa turnilla isoon lyöntiin ja mitä simulaatio olettaa vihun irrottavan riverillä

Pio tosiaan tuossa turnilla oli kippaamassa jo noin puolet Kx käsistään, EV foldin ja maksun välillä myös hiuksen hieno.
Tästä syystä muutama Ax menis solverilla riverillä pakkaan oddseista huolimatta ja bluffcatcherit on paljon Ax väriblokkerilla. Jälkikäteen kun olen tätä kättä vielä vähän mietiskellyt niin musta tuntuu että populaatio aika harvoin kippaa vielä yhtäkään kallea tuossa turnilla heads upissa, mikä tekiskin tuosta riverin pillistä aikamoista printtausta.
yipyiphupbup kirjoitti:
03 Kesä 2020, 12:37
Itse tykkäisin lyödä turnilla pientä sizea (25%-33%) vähän riverille tulevan SPR mukaan ja saatais set-upattua se potillinen riverille. Tärkeintä ei kuitenkaan oo ehkä se riverin fE:n maksimointi vaan pitää vihun rangessa käsiä, jotka voivat vielä riverillä päästää irti muuten kuin herofoldaamalla
Tykkään siitä ajatuksesta että lisätään riverille snapfoldeja. Mun mielestä kuitenkin joillekin vihuille tuo pieni sizing ässä turniin saattaa näyttää siltä että yritän ostaa itelleni vaan halpaa riveriä värivedolla ja alan vastaanottamaan kaikenlaista sekoilua sitten sen johdosta. Voi olla että ajastumaailmani on tässä myös result oriented kun muistiin jää vaan ne kerrat kun vihut on rankassu, eikä ne kerrat kun peli on toiminut.

yipyiphupbup

Viesti Kirjoittaja yipyiphupbup » 04 Kesä 2020, 15:23

llerroi kirjoitti:
03 Kesä 2020, 19:16
Tykkään siitä ajatuksesta että lisätään riverille snapfoldeja. Mun mielestä kuitenkin joillekin vihuille tuo pieni sizing ässä turniin saattaa näyttää siltä että yritän ostaa itelleni vaan halpaa riveriä värivedolla ja alan vastaanottamaan kaikenlaista sekoilua sitten sen johdosta. Voi olla että ajastumaailmani on tässä myös result oriented kun muistiin jää vaan ne kerrat kun vihut on rankassu, eikä ne kerrat kun peli on toiminut.
Miks sun mielestä on ongelma, että vihu reissaa kun meilla on 54o tai en oo varma, että minkä tason sekoilua sieltä oikein tulisi vastaan? Toki pieni size näyttää jonkin verran vivutukselta tossa, mutta ei kai 5-high gutarin bet/foldaaminen oo mikään ongelma mitään komboa vs (ellei siellä samat jollain ilveellä). Siinähän melkein toivoo, että vihu ilmottaisi jollain järkevillä käsillään, että eipäs vedellä niin säästää sitten sen riverin potillisen painamiselta hyviä käsiä päin.

KissMyBass81
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja KissMyBass81 » 04 Kesä 2020, 15:46

yipyiphupbup kirjoitti:
04 Kesä 2020, 15:23
llerroi kirjoitti:
03 Kesä 2020, 19:16
Miks sun mielestä on ongelma, että vihu reissaa kun meilla on 54o tai en oo varma, että minkä tason sekoilua sieltä oikein tulisi vastaan? Toki pieni size näyttää jonkin verran vivutukselta tossa, mutta ei kai 5-high gutarin bet/foldaaminen oo mikään ongelma mitään komboa vs (ellei siellä samat jollain ilveellä). Siinähän melkein toivoo, että vihu ilmottaisi jollain järkevillä käsillään, että eipäs vedellä niin säästää sitten sen riverin potillisen painamiselta hyviä käsiä päin.
Nää on muuten hauskoja kun pelitilanteessa usein "suuttuu" kun vihu ei anna bluffata rauhassa vaikka todellisuudessa siinä säästetään rahaa kun vihu informoi että nyt löytyy kova tumppu.

Hyvää analyysia ja hyvä blogi :)

futsal4ever

Viesti Kirjoittaja futsal4ever » 05 Kesä 2020, 01:05

Jos mä oisin tossa pelaaja jota raisetaan flopilla, olisin turnilla hyvinki kiinnostunu, minkä takia vihu painaa potin tripseillä korttiin, joka näyttää huonolt kortilt suurimmalle osalle mun flopin maksukäsist. Sen sijaan jos vihu löis 1/3 pottii oisin kiinnostunu voiks tää olla bluffi, mitkä mun flopin maksukäsist se olettaa irtoovan tähän.

Turnin ässä hassu kortti, polarisoi tosi paljon bettirangee, ja on parempi kortti vihun rangelle. Tosi ohutta repataan kun kallet tippuu pois beteist. Turnilla itellä ois kaks vaihtoehtoo. Pikku bet ja river ajo, tai luovutus.

llerroi

Viesti Kirjoittaja llerroi » 06 Kesä 2020, 18:12

Torstaina pelasin tosiaan pelkästään MNS high&med tx sekä plo turbot. Ei menestystä.
Perjantaina pidin vapaapäivän uhraamatta ajatustakaan pokerille. Tänään ja huomenna kuitenkin luvassa erittäin kovaa ajoa kun MNS rähinät lähestyy loppuaan ja taitaahan sitä muillakin saiteilla jotain pyöriä.

Ja sitten päivän käsi: https://gyazo.com/92aaf6851ef2f57dda5035131e820cdb

Avasin buttonilta minit, näin syvillä 2,5x reissu voisi olla ihan paikoillaan kun porukka veikkauksella saattaa vilkuilla floppeja vähän turhan laajoilla rangeilla, 2,2x reissu mulla olisi standardi tuossa kaikilla muilla sivuilla mutta koska veken teknologia ei ole vielä niin pitkälle kehittynyt että tämmöisten reissujen säätäminen slideriin olisi mahdollista, niin päädyn yleensä menemään vaan minit tai 2,5x.

Btn ja SB ottaa maksut, ei mitään riidejä kavereista joten yritän edetä tilanteessa suht teoria pohjaisesti. Päätän checkata koska SPR on niin iso että tuohon on poissa positiosta aika hankala kolmea katua valueta paukuttaa. Multiway OOP myös teoriassa haluaa checkata tosi isolla prosentilla monotone pöytiin, syitä tähän on ilmeisesti esimerkiksi se että BTN rangen käsien equity on monesti joko suuri tai sitten tosi pieni.
Ja vaikka vihut olisivatkin vähän heikompaa sorttia niin on se ihan kiva silti että on jotain x/c käsiä päätyyn asti.
Btn päättääkin töräyttää siihen sitten semmoiset 2/3 osa potillista, oma riidi vihun sizingista on se että siellä value kädet pieni väri, setti, tai kärkipari ilman herttaa. Pillit on sitten jotain Ajo, a9o hertta ässällä. En näe syytä x/r tuohon sizingiin, alan survomaan liian isoa pottia rangea vastaan jossa lähinnä paremmat kädet maksaa enää alas.

Turnilla x ja vihu painaa potin, huolestuttavaa mutta mielestäni ainut peli on edelleen maksu.

Riverin hertta ässä on mielenkiintoinen kortti, oletan näkeväni todella isolla frequlla x backeja. En usko näkeväni enää hirvästi pillejä tähän ja huonommat value kädetkin koputtelee aina takaisin. Tästä syystä donkkaan edullisen puolipottia ja vihu snäppää 9 hai värillä.

Ajelin käden vielä piolla, analyysi tuleekin olemaan flopilta asti huppina koska piolla ei multiway spotteja pysty ajamaan.

Flopilla huppina rangeni löisi noin 20% ajasta pienellä sizingilla, uskoisin että jos analyysissa olisi sb mukana niin aikalailla range checkillä menisi siis tämäkin. Vihun pitäisi lyödä tähän noin 40% ajasta, sizingi mitä käytetään olisi lähinnä 1/3 osa potista, tämä käy järkeen kun rangen puolesta iso sizing ei oikein käy järkeen. Mulla on tosi paljon snapfoldeja ja isompaa sizingia vastaan mun päätökset on aika helppoja. Vihun rangen pillit siis vuotaa tosi paljon tällä sizingilla teoriassa. Voidaan kuitenkin turvallisin mielin olettaa että vihu pelaa exploittaavampaa strategiaa ja kyllähän flopatulla värillä halutaan saada lisää merkkejä keskelle.

Turnilla ei sinänsä mitään nähtävää ole, potillisen läsäytys käy järkeen kun minimissään settiä aletaan reppaamaan. Toisinkuin flopilla, turnin iso sizingi mahdollistaa minun tehdä mielestäni enemmän virheitä. Esimerkiksi QTs aletaan jo viskomaan iloisesti pakkaan teoriassa, käy myös todellisuudessa mielestäni järkeen, varsinkin kun ihminen yleensä löytää pillejä vähemmän kuin solveri.

Riverillä donkkini olikin pio approved, rangesta donkkaa noin 1/3 osa mutta QQ hertalla on aina liidi. Sizing on sen verran pieni että pillejäkään ei ihan kauheasti tarvitse olla, pääasiassa solveri suosii näköjään QQ, JJ ilman herttaa, ja mixinä hitusen T pareja. Vihun 9 hai väri on taas sitten aika standard crying call. Jos tähän haluaa joskus pillin keksiä niin tasku kakkoset ja Q9 timanttia oli solverin mieleen.

Päädyin taas jaarittelemaan ja sessiokin pitäisi startata, toivottavasti teksti on luettava :D.

llerroi

Viesti Kirjoittaja llerroi » 06 Kesä 2020, 18:14

yipyiphupbup kirjoitti:
04 Kesä 2020, 15:23
Miks sun mielestä on ongelma, että vihu reissaa kun meilla on 54o
Ihan hyvä pointti, eipä siitä mitään haittaa taida olla :D.
KissMyBass81 kirjoitti:
04 Kesä 2020, 15:46
Hyvää analyysia ja hyvä blogi
Kiitos :)

llerroi

Viesti Kirjoittaja llerroi » 09 Kesä 2020, 17:06

Midnight suneista ei pyttyä napsunut, lauantain mainissa ja 100e 6-maxissa runin ihan semi syvälle mutta yhtäkään finaalipöytää ei high eventeistä loppujen lopuksi napsunut. MNS turnaussarja jäi kuitenkin loppujen lopuksi ihan hyvin uppiin eli ei voi valittaa.
Lauantaina runin myös kolmanneksi Olybetillä 84 dollarin bounty turneessa josta kotiin viemisiksi jäi noin 3k. Kolme kätisessä stäkit meni niin että chipleaderilla oli 54bb, minulla 52bb ja shorteimmalla 11bb. Pääsin chipleaderiä vastaan ajamaan sitten KK vs JJ prenä sisään blindien välisessä ja jätkähän sieltä tuli floppiin ](*,). Miten stäkit tuossa meni niin taisi olla biittinä rahallisesti kallein minkä olen elämäni aikana ottanut. Vedin tosin itsekkin yhden aika härskin kaks outtisen samaisessa finupöydässä aiemmin niin olisihan se huonomminkin voinut mennä :D.

Sitten vielä lyhyt HH sunnuntain MNS highrollerista missä pelattiin käsi pahamaineista nosebleediä vastaan.
Käsi: https://gyazo.com/536c40b8c505192d7425845aa04ed936

Prenä aika standard molemmilta, AKs avaa aikasesta ja meikä maksaa btn ATs joka on mulle tässä spotissa 100% ajasta pelkkä maksu.

Flopilla vihu lyö noin 2/3 osan konttarin ja mulla ei tohon oikein muuta peliä ole kuin maksu.

Turnilla tulee omasta mielestä mielenkiintosin spotti, turnataan rattaat ja vihu x, olin aika hukassa tilanteessa että minkälaista sizingia mun pitäs tuohon kyseiseen korttiin alkaa lyömään ja hutasin puolpottia ja risat keskelle, vihu maksaa.

Riverillä täyttyy väri ja omasta mielestä mun käsi on aika helppo check back, tiedän että vihulla on vielä jonkun verran käsiä rangessa mitkä mut biittaa ja kun väri tulee maaliin niin huonommilta käsiltä on aika vaikea saada maksuja. Joku AhJx saattaisi ehkä välillä ottaa hero kopin mutta en oikein muuta keksi.

Ja kuten näissä postauksissa on ollut tapana niin käyn vielä käden uudestaan läpi siten että katson miten solveri olisi spotin pelannut.

Floppi molemmin puolin todella standardi, AK haluaa tähän lyödä tuon 60% sizingin ja minä haluan ATs ottaa pelkän maksun. Raiseja mulla on tähän pöytään todella vähän, pohjasetti korotetaan joskus valuena ja sitä sitten balansoidaan miksaamalla 10% ajasta reissuja AQo, AQs ja AJs.

Turnilla tulee offsuit ässä mikä on IMO vaikein mahollinen turni minkä rng tuohon olisi voinut sujauttaa. Vihun pitäisi teoriassa checkata tosi paljon ja silloin kun lyödään niin sizingin pitäisi olla lähinnä potti eikä mitään muuta. EV eroja katsellesani eri käsien kohdalla, oli potin ja checkin ero todella pieni. Kädet millä vihun tähän pitäisi jatkaa lyömistä on KT+ ja sitten välillä trapataan suora ja kaikki setit taas checkataan aina.

Kun vihu checkkaa niin heron taas pitäisi alkaa valuttamaan vahvimpia käsiään kuten ATs, AQs, TT, KTs ja JQs. Kädet mitä aletaan kääntämään pilliksi ovat Q9s ja J9s aina ja sitten osan ajasta pareilla joilla showdown valueta ei oikein enää ole kuten JTs ja T9s ja osa alipareista joilla on flopilla maksettu (takaoven värivedolla). Ainut sizing mitä käytetään on noin 60%.

Riverillä kun väri tulee maaliin niin solveri haluaisi AT rattaat painaa valuena mutta EV ero on taas hyvin pieni ja uskon että tässä tilanteessa check on huomattavasti parempi vaihtoehto. En usko että löydän pillejä läheskään niin paljon kuin solveri ja vihukin sen varmaan tajuaa, joten päätyisin lähinnä vain value ownaamaan itseni riverillä. Value kädet mitä painaisin päätyyn asti olisivat satunnainen kymppisetti, suoran ja värit.

Joskus lupasin täällä että joka tiistai käsittelisin ICM spotin tähän ketjuun mutta se ei nyt ottanut tuulta alleen ihan halutulla tavalla. Olen ICM spotteja opiskellut mutta opiskelen ne nykyään lähinnä videoita katselemalla.

llerroi

Viesti Kirjoittaja llerroi » 15 Kesä 2020, 16:49

Torstaina pelasin viimesimmän session ja Olybetillä napsu 125d daily specialissa FT missä pytty jäi taas kerran unelmaksi.
Viimesessä kädessä olin toisena merkeissä ja floppasin chipleaderiä vastaan pohjasetin jolla makselin sitten päätyyn asti todetakseni että vihu oli turnannut suoran. Eipä noille mitään mahda, wp gg ja seuraavaan.

Tässä kuva viimeisestä kädestä: https://gyazo.com/b4b88ac5e4c55677e5787416b90167c7

IMO postflop peli aika standardi enkä nää hirveästi syitä tehdä tuossa mitään toisin.
Eniten mietitytti prenä pelkkä flatti, chip EV tilanteessa tietenkin no brainer survasu.
Vihu oli aiemmin näyttänyt pöydässä että gamblaaminen ei pelota ja löysempiäkin maksuja saattaa tulla niin päätin ottaa sitten pelkän maksun kun ICM paine minun kohdalla on aika kova.

Ekana annoin icmizerin ajaa oman mielipiteensä kädestä jonka mukaan 33 on tosi borderline shove, hitusen voittava.
Sitten kun ottaa huomioon että vihu ottaa konetta herkemmin koppeja niin shovesta tuleekin ihan rahan polttoa.

Pyörittelin tätä spottia erillaisilla rangeilla jonkun aikaa mutta tämmöset spotit missä chipleader haluaa pelata strategiaa mihin se mixaa shoveja ja minityksiä on kyllä erittäin haastava ajella, niin en tätä spottia tähän sen enempää analysoi kun teksti menisi mitä luultavammin vaan erittäin sekavaksi.
Itse lähinnä CO housuissa min raise maksaisin jotain 99-TT+, AQ+ rangea ja shoveisin sit loput parit, broadway käsiä, ässä äxiä ja jotain T9 ja JT suittareita.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”