LarsLuzak "Blogi"

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
esskung

Re: LarsLuzak "Blogi"

Viesti Kirjoittaja esskung »

Hyvää tekemistä, ja kirjoitushetkella lienee isot pelit menossa. GL

Tuo Bencb 99 vs JTs, jäin miettimään, että kuinka paljon opiskelet näitä icm tilanteita, ja onko siellä vihuilla joku kaveri joka timebankin aikana katsoo Icimizer tai HRC?

Toinen kysymys. Millä blinditasolla yleensä reggaat turnauksiin, varmaankin eroa highroller ja massafield?
Charlie Harper

Viesti Kirjoittaja Charlie Harper »

Kai on tulossa päivitys sarjojen jälkeen [-o< [-o<
LarsLuzak

Viesti Kirjoittaja LarsLuzak »

Charlie Harper kirjoitti: 27 Huhti 2021, 22:50 Kai on tulossa päivitys sarjojen jälkeen [-o< [-o<
Tän viikon aikana tulee.
not sure if
LarsLuzak

Olipahan karkelot. Rankka kolmen viikon rypistys. Satunnaisesti seurailen tässä vielä näkyykö erikoisvetureita isoissa käteispeleissä. Muuten jo siirtynyt (toivottavasti pitkälle) kesälomalle.

Katotaas tää ensin pois alta.
LarsLuzak kirjoitti: 18 Helmi 2021, 22:00
KannuHannu kirjoitti: 18 Helmi 2021, 13:26 Kiitos kontentista :) Näytti tosiaan aika randomilta vihujen muuvit verrattuna vaik johonkin Super tuesday ft.
AQo 3b fold 13bb vs. CL se on se juttu 2021

Wp. Nättiä ajoa varsinki hupissa

1:16:30 Tää Kirahvi on kyl pimee. 47bb syvänä OOP, kun sillä vaan 16bb enemmän – ei kovin hyvä paikka laittaa painetta, kun nään flopin laittamalla 5% chipeistä sisään.
Vihu varmaan olettaa et ICM foldaat tos tyyliin lähes 50% pre.

Jos koittais räpeltää jotain laskua tähän niin +157,5k voitetaan suoraan pre + *47% = +74k
487,5k * 29,1%(power equilabin mukaan realisoidaan sb about ton verran post)-210k = -68,1k *47,7% = -32,5k
3 betin tullessa 5,4% hävitään 210k*5,4%= -11,3k

= eli näillä oletuksin voitettais 30k= +0,5bb

Oletukset varmaan liian tiukat sun kohdalla mut uskoisin et aika close ja varmaan ainaki Salaksen BB:tä vs. tekis voittoa SB:ltä(esimerkin stakkikoilla)
Vähän putosin kärryiltä - ilmeisesti Equilabin heatmap oli käytössä? En tiedä onko se default-versio käyttökelponen oikeen mihinkään, mutta ei varmaan ainakaan tähän spottiin. Pitää huomioida stäkkikoot ja ICM tässä. Ja 43o tuskin on steal-rangessa equilibriumissa. Bencb:llä oli jotain PIOn tiimiltä tilattuja heatmappeja, joissa oli GTO-rangeilla ajetut realisointi%. Tää on sen verran uniikki spotti, että tää pitäis ajaa erikseen PIOn preflop modella käyttäen ICM:ää. Sinänsä tässä ei jaetuilla korteilla oo imo mitään ratkastavaa, sen käsi ei oo ainakaan raise (fold varmaan, ehkä limp mahdollinen) ja mä defuun 98o vähän tiukempaakin rangea vastaan noin syvänä. Voisin ajaa tän kuitenkin. Palaan asiaan.

Eli siis aiempi 10k FT. 9 left. Bert Stevens SB:ssä 60bb. Mä BB, 47bb. Bert avaa 3,5bb 43o:lla ja mä maksan BB 98o. Ekaa kertaa käytin PIO:n preflop-simiä ICM-modella ja aika nopeesti kävi selväks, ettei peruskoneen tehot riitä mihinkään. Oisin halunnu SB:lle limp ja raise -vaihtoehdot ja ei ollu lähelläkään, että ois mahtunu. Eli se on nyt sitten raise (3,5x) only. Mulla non all-in 3b-vaihtoehto ja toki call. Postflopiin yhdet sizet per street, kun enempää ei saanut. Yllättävää kyllä, 43o avaus vaan vähän miinuksella ja näyttää avaavan sen just ja just silmin havaittavan mikroskooppisen %. 97o, 87o ja 76o on käytännössä break even BB-defuja, mutta 98o on jostain syystä huonompi ja foldaa käytännössä pure (paitsi minimini% 3b). Ois kiva nähdä limp/raise SB ja muutama size per street post -puu. Ihan mielenkiintonen tämäkin. En silti tykkää sen pelistä, enkä silti foldaa 98o ens kerrallakaan. En, vaikka olis tiukempikin vihu.

Ylempi SB, alempi BB.
SB.jpg
BB.jpg

esskung kirjoitti: 26 Huhti 2021, 00:44 Hyvää tekemistä, ja kirjoitushetkella lienee isot pelit menossa. GL

Tuo Bencb 99 vs JTs, jäin miettimään, että kuinka paljon opiskelet näitä icm tilanteita, ja onko siellä vihuilla joku kaveri joka timebankin aikana katsoo Icimizer tai HRC?

Toinen kysymys. Millä blinditasolla yleensä reggaat turnauksiin, varmaankin eroa highroller ja massafield?
Aika paljon. Tärkeä osa MTT-peliä. Käytännössä peli (ja opiskelu) jakautuu kolmeen kategoriaan: preflop, postflop, ICM. High stakes -peleissä preflop on aika hyvin kaikilla reguilla hallussa (toki vaatii jatkuvaa hiomista ja spottien tarkistelua labrassa), ja raha tehdään postflopissa ja ICM-tilanteissa.

En tiedä onko kellään tommosia avustajia, toivottavasti ei. Käytännössä varmasti joku moraaliton veturi senkin keksinyt, mutta yleisemmät ongelmat todennäkösesti muualla. Noista RTA-hommista (real time adviser) on jäänyt kiinni joitakin ja saanut kenkää. Varmaan lähinnä valmiita postflop-puita jotenkin käytössä. Tää ja kolluusio lienee isoimmat ongelmat nettipokerissa tällä hetkellä. Kolluusioon pystytään puuttumaan ehkä kohtuullisesti, RTA:n kanssa vaikeampaa.

Reggaus aina mahdollisimman aikasin. Bountyt varsinkin. Jos turnaus alkaa 200bb:llä, niin ei mikään iso ongelma, jos reggaa vähän myöhässä. ICM-mallin mukaan parempi reggaa viime hetkillä, mutta käytännössä se ei missään nimessä mee niin. Paitsi Ike Haxton on kräkännyt senkin – reggas viime sekunnilla jotenkin suoraan rahoille pari päivää sitten…(?!)

Ongelma late late reggissä on käytännössä se, että isot stäkit printtaa chippejä. Ihan shorttina 10bb~ on ihan ok olla, ei late reggin lopussa mitenkään vuodeta chippejä (tosin etukin yleensä muodostuu korkeintaan siitä, että muilla on isompia sekakokosia stäkkejä). Siitä sitten tuplilla siirrytään ~keskistäkiksi ja sitten tilanne on jo huono, jos rahat alkaa lähestyä. EV bb/100 keskimankelissa on todella synkkä olla ja tarvitaan varmaan yli tuplat vielä isoksi dominoivaksi stäkiksi, jollon vasta alkaa printtaus (ICM:n takia päästään laittamaan painetta). Varsinkin GG:n pienissä fieldeissä, jossa bubblessa ollaan jo FT:ssä, tai se on tulossa heti sen jälkeen. Jos bubblen ja finaalin välissä on hyvin aikaa (iso field) rakentaa stäkkiä, tällä ei oo ihan niin paljoa väliä.

Ite oon kyllä luukuttanu re-entryä yleensä tappiin asti. Selvää se on, että myöhänen osto on aikasta huonompi, mutta ei se siitä automaattisesti tee -EV:tä. En oo keksiny mitään konkreettista tapaa arvioida tätä, niin oon joitain poikkeuksia lukuunottamatta jatkanu ostoja niin kauan kun saa, uskotellen itelleni, että on nää varmaan +EV. Ei ois mitenkään huono idea lopettaa ostoja jossain ~20bb kohdalla varmuuden vuoksi.

Muutaman vapaapäivän pidin koko vyyhdin aikana ja käytin ne nukkumiseen, opiskeluun ja päiväkäteispeleihin. 20/23 päivästä vissiin turnauksilla ja käytännössä koko kolme viikkoa sielunmaisema oli pokeria. Kovin läsnä en ainakaan missään muussa toiminnassa ollut. Päivärytmi hiipi eteenpäin hiljalleen ja aiheutti ongelmia viimestään puolivälin jälkeen. Unta alko saapumaan kahdessa erässä ja sittenhän on koko ajan loppu. Käytännössä kaikki toiminta ja aikataulutus tähtäs siihen, että sen pelisession ois mahdollisimman toimintakykynen. Tää onnistu enimmäkseen suht hyvin. Muutaman kerran nukuin vahingossa suht normaaliaikaan hyvät yöunet ja siinä klo 01-02 jälkeen alko olemaan tajuttomana, kun pelit vasta puolivälissä. Jotenkin niistäkin selvittiin, vaikka ei ihan A+ vireessä ollu missään nimessä koko ajan.

Sisään turnauksiin meni muutaman viikon aikana varmaan vähän yli $3m. Kulku oli erinomasta oikeestaan alusta lähtien. Paras sarja koskaan ilman muuta ja kulkua tapahtu nimenomaan oikeissa paikoissa: eli käytännössä 25 kilosissa. Niitä oli yhteensä 13 kpl ja kymmenessä pääsin rahoille, kaks voittoa ja kaks hopiaa. Entryjä toki oli enemmän, yhteensä 39 kpl, mutta silti oikeen hyvä. Kaikkien aikojen isoin rahastus tuli kolmeen otteeseen ja isoin on nyt $717k viimesen päivän 25k sija 2. En ihan saanut voittoa kaikista sarjoista. SCOOP, Irish Open ja Spring Festival (4x) voitot tuli. Powerfest jäi puuttumaan, parhaat sijat 2. ja 3. Erittäin villiä käteistäkin oli tarjolla: 500/1000 ja 200/400/800/1600 PLO. Ne jäi jonkin verran ylös.

Viimenen sunnuntai oli heti kärkeen uhkaava. Rahaa meni sisään turnauksiin aivan silmittömästi, vailla mitään järkeä. 1x 25k 9 entryä, 4x 10k 20 entryä, 5x 5k 19 entryä. Pienemmät siihen päälle, niin päästiin hyvin lähelle $600k total binejä. Ennätys sekin… En oikeen ymmärrä mitä tapahtu. 25k tosiaan yheksän kertaa sisään (uusi ennätys), tosin 10k ylitti sitten sen heti 12:lla ostolla. Melkein kaikissa muissakin samansuuntanen meininki, eli armoton luukutus. Mielestäni pelasin aika normaalisti kyllä. PLO:ssa vähän karkailee ranget välillä, kun taso on niin älyttömän heikko. Pikkutunteina totesin sitten, että tilanne on nyt se, että mikään ei kulje lainkaan. Pöydät kävi vähiin ja 25k anto vihdoin vähän happea ja sen pienen toivonkipinän. Lähti kulkemaan finaaliin asti, sinne sijalta 4/9. Todella heikko startti ja vajosin viimeseks, eikä kukaan suostunu tippumaan. Sitten pari onnistunutta flippiä ja jossain 6. left paikkeilla pääsin liidiin. 4-kätisessä oli kolme pientä stäkkiä, mä yks niistä. Onnistuin hivuttautumaan huppiin ja sen hävisin ekaan jakoon (mulla luokkaa 10%~ chipeistä). Tää ”häviö” ei harmittanut lainkaan ja pelasti tilanteen siivittäen uusiin ATH-lukemiin.

Vuoden verran syksystä -19 eteenpäin oli todella nihkeetä peleissä - nyt pitää muistaa olla kiitollinen, kun unelmasarja takana. Tämmösiä runeja ei välttämättä enää tule.
Viimeksi muokannut LarsLuzak, 30 Huhti 2021, 21:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
not sure if
Charlie Harper

Viesti Kirjoittaja Charlie Harper »

Onnittelut hyvin menneistä peleistä! Osu oikealle ukolle. Ja kiitokset että jaksat päivitellä *-O-*
tangamash

Viesti Kirjoittaja tangamash »

Onnea menestyksestä! Joko muuten fresh_oo_d on putsattu high stakeseissä vai onko opetellut pelaamaan?
LarsLuzak

tangamash kirjoitti: 29 Huhti 2021, 12:47 Onnea menestyksestä! Joko muuten fresh_oo_d on putsattu high stakeseissä vai onko opetellut pelaamaan?
Kiitos! Ei oo juuri näkynyt, ainakaan isommissa. Viittais vahvasti puhdistautumiseen. Kerran tuli vastaan ja se oli joku medium-SCOOP.
not sure if
rraketti

Viesti Kirjoittaja rraketti »

Kovaa tekemistä :hooray: Ja se tärkein kysymys: paljos tuli uppia? :-k :lol:
Paulo costa

Viesti Kirjoittaja Paulo costa »

Onko Addamo maailman paras HS turnaus jyrä? Törmännyt kontenttiin lyhyen ajan sisään kahdelta maailman huipulta ketkä reittasivat hänet numero ykköseksi. Onnittelut myös murskajaisista pitkäaikaiselta lurkkaajalta, toivon mukaan jaksat jatkaa postaamista myös jatkossa.
[Cerf]

Viesti Kirjoittaja [Cerf] »

LarsLuzak kirjoitti: 29 Huhti 2021, 00:04 Eli siis aiempi 10k FT. 9 left. Bert Stevens SB:ssä 60bb. Mä BB, 47bb. Bert avaa 3,5bb 43o:lla ja mä maksan BB 98o. Ekaa kertaa käytin PIO:n preflop-simiä ICM-modella ja aika nopeesti kävi selväks, ettei peruskoneen tehot riitä mihinkään. Oisin halunnu SB:lle limp ja raise -vaihtoehdot ja ei ollu lähelläkään, että ois mahtunu. Eli se on nyt sitten raise (3,5x) only. Mulla non all-in 3b-vaihtoehto ja toki call. Postflopiin yhdet sizet per street, kun enempää ei saanut. Yllättävää kyllä, 43o avaus vaan vähän miinuksella ja näyttää avaavan sen just ja just silmin havaittavan mikroskooppisen %. 97o, 87o ja 76o on käytännössä break even BB-defuja, mutta 98o on jostain syystä huonompi ja foldaa käytännössä pure (paitsi minimini% 3b). Ois kiva nähdä limp/raise SB ja muutama size per street post -puu. Ihan mielenkiintonen tämäkin. En silti tykkää sen pelistä, enkä silti foldaa 98o ens kerrallakaan. En, vaikka olis tiukempikin vihu.
Paljon sinulla on muistia koneessa, ihan mielenkiinnosta? Itse ostin koneen 512 gigalla Ramia juuri siitä syystä, että sb vs. bb ja hu simulaatiot yleensäkin tosi paljon muistia vaativia. 512 gigaa muistia on myös minusta aika lailla minimi, mikäli haluaa ajaa noita vähänkään syvempiä Hu tai sb vs. bb tilanteita tarpeellisella lukumäärällä strategisia vaihtoehtoja kummallekin pelaajalle ja toisaalta tarpeeksi suurella lukumäärällä floppeja. Kilpailjoilla on kyllä sitten ohjelmistoja, jotka vaativat hyvin paljon vähemmän muistia kuin Pisolver. Oma mielipiteeni kuitenkin on, että Piosolver tuntuisi tuottavan strategioita, jotka kokonaisvaltaisempia ja vahvempia mitä muiden ohjelmistojen, joita olen käyttänyt. Piosolverissa on toki omat heikkoutensa verrattuna kilpaileviin ohjelmistoihin, esimerkiksi Piosolver ei ota sb vs bb tilanteessa huomioon kipattujen käsien vaikutusta korttien todennäköisyysjakaumaan ja tosiaan muistivaatimukset todella korkeita.

Mielenkiintoista kyllä on ollut tutkia miten eri ohjelmat antavat erilaisia strategioita samanlaisiin tilanteisiin. Yleisesti mitä tulee sb vs. bb ICM tilanteisiin. Piosolver tuntuu vaihtavan ikään kuin aggression laajempaan rangeen verrattuna muihin softiin joita olen käyttänyt, viittaan tällä etenkin tilanteeseen jossa olet shortimpi stäkki sbssä ja BB on suurempi stäkki. Piosolverin tapa pelata, eli pienempi lukumäärä reissukäsiä, tuottaa vahvan limppirangen ja mahdollistaa laajemman rangen pelaamisen, kun taas muut softat joita olen käyttänyt tuntuvat reissaavan enemmän käsiä sbstä ja tätä kautta sb on pakotettu pelaamaan tiukempaa rangea. Itse pidän Pion strategisesta lähestymistavasta näissä tilanteissa, etenkin kun ottaa huomioon kaikkien ohjelmien merkittävimmän rajoitteen. Mikään ohjelmisto ei huomioi tietääkseni prefloppisimulaatioissaan Blindin liikkumista ja tulevia pelivuoroja, jonka merkitys on varmasti huomattava, etenkin jos pöydässä on pienempiä stäkkejä ja vaikutus on vielä suurempi mikäli nämä stäkit sattuvat olemaan etupositioissa, jolloin joutuvat maksamaan blindin hyvin nopeasti. Mikäli tämä efekti huomioitaisiin, niin pienemmän merkkipinon omaavan pelaajan marginaaliset pelattavat kädet uskoakseni muuttuisivat kipeiksi.

Nämä rajoitteet kun huomioi, oma ajatus on että usein hyvä approksimaatio on pyrkiä piotyylisiin sb vs bb strategioihin ja jos omaan pienemmän stäkin näissä tilanteissa niin minusta järkevää usein pyrkiä kippaamaan hieman enemmän mitä softan mukaan pitäisi, tätä kautta voit mallintaa blindin liikkumista. Pio tyylinen strategia suuremmalla lukumäärällä limppejä tekee uskoakseni keskimääräisestä potista myös pienemmän ja sitä kautta vähentää tilanteita joissa itse tipun. Mikäli taas olen itse isompi stäkki, yritän mallintaa blindin liikkumista pelaamalla enemmän käsiä ja aggressiivisemmin simulaatioihin verrattuna, olettaen että toinen vastustaja on tarpeeksi hyvä miettiäkseen tällaisia asioita.

Mitä tulee 98o käteen, veikkaisin että kippi linkittyy siihen miten ne potit pelaantuvat postflop, joissa olet dominointiongelmien kanssa pulassa etenkin dominoivat suorat jne.. Itse olen huomannut monesti vastaavissa tilanteissa, että 98o on useasti korostuneen huono puolustus ja myöskin olen huomannut samantyyppisiä efektejä, mitä tuossa näkyy 97o yms. käsien suhteen.
3betforfun

Viesti Kirjoittaja 3betforfun »

Paljon sinulla on muistia koneessa, ihan mielenkiinnosta? Itse ostin koneen 512 gigalla Ramia juuri siitä syystä, että sb vs. bb ja hu simulaatiot yleensäkin tosi paljon muistia vaativia. 512 gigaa muistia on myös minusta aika lailla minimi, mikäli haluaa ajaa noita vähänkään syvempiä Hu tai sb vs. bb tilanteita
Varmaan tarkoitit 512gt levymuistia? Eikös näissä simuissa kuitenkin nimenomaan se RAM + prosessoriteho ole se mikä ratkaisee? Eli varmaan joku uusi ryzen prosessori + 32GB ram on jo aika hyvä noihin simulaatioihin.
[Cerf]

Viesti Kirjoittaja [Cerf] »

3betforfun kirjoitti: 30 Huhti 2021, 15:09
Paljon sinulla on muistia koneessa, ihan mielenkiinnosta? Itse ostin koneen 512 gigalla Ramia juuri siitä syystä, että sb vs. bb ja hu simulaatiot yleensäkin tosi paljon muistia vaativia. 512 gigaa muistia on myös minusta aika lailla minimi, mikäli haluaa ajaa noita vähänkään syvempiä Hu tai sb vs. bb tilanteita
Varmaan tarkoitit 512gt levymuistia? Eikös näissä simuissa kuitenkin nimenomaan se RAM + prosessoriteho ole se mikä ratkaisee? Eli varmaan joku uusi ryzen prosessori + 32GB ram on jo aika hyvä noihin simulaatioihin.
512 gigaa Rammia on uusimmassa koneessani, odottelen tässä kahta uutta konetta juuri toiseen tulossa 256 gigaa rammia ja toiseen 128 gigaa rammia ja ennestään on tuon tehokoneen lisäksi jo kaksi konetta 128 gigalla rammia. Simulaatioiden tekeminen oikeastaan kaikilla softilla vie pirusti muistia, 128 gigaa on minimi mitä vähänkään vakavasti pelaavan kannattaa minusta harkita uutta konetta ostaesssa. 128 gigalla rammia kykenee suurimmaksi osaksi prefloppisimut ajamaan ja vielä paljon sb vs bb spotteja Piolla, tosin syvemmät spotit joutuu silloin käytännössä unohtamaan ja shortimpiinkin spotteihin tulee väkisinkin rajoitteita strategisten vaihtoehtojen osalta.
Tuulenhalkoja

Viesti Kirjoittaja Tuulenhalkoja »

Alkaa olemaan pokeri vissiin aikamoista atomin halkasua ja hiukkaskiihdyttimien rakentamista ku vedetään 500gt:lla rammia :-D :crazy:

Luzakille onnittelut ja päivittelehän jatkossakin!

On se kova! (ei tippaakaan ironiaa)
Hjelppoheikki

Viesti Kirjoittaja Hjelppoheikki »

Täältä isosti respectiä, nyt on napsumut oikeaan osoitteeseen! Aika vähän tulee ite pelattua mut skeneä oon seurannu tarkalla silmällä useamman vuoden ja lukenu sun blogia pitkään. Äijä painanu käsittämättömän paljon duunia ja tehny ketjussa fiksuja päätöksiä pelin kehittämisen suhteen. Menestys ei tosiaan oo sattumaa.

Jos jaksat ni bloggaile jatkossakin. Ja respectiä siitäkin miten jaat tietoa "tavan tallaajille".
nikkipe
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja nikkipe »

3betforfun kirjoitti: 30 Huhti 2021, 15:09
Itse olen joutunut tyytymään 64GB ram ja 10 sukupolven i7, kun kuulun intel uskovaisiin.

Viimeisn simu vei 80 tuntia. :)

Vaikka ei pelistä sitä huomaa.
nikkipe
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”