Pietarin yö. Ei vielä se yö kun aamuviideltä suunnistan yksin puhelimen navigaattorin avulla majapaikalle kaatosateessa. Puhelin tykkää minua vähemmän vedestä. Se ei hylji vaan imee sitä. "iPhone ei ole käytössä 10 minuuttiin". Maailman huonoin suuntavaisto käyttöön. Oon siis eksyny kotikaupungissani useasti. Kesällä eksyin kilometrin matkalla.
Eli yö tai kaksi ennen sitä. Futiksen MM-kisat käynnissä. Sitä varten mekin Venäjällä ollaan. Triathlonisti kaveri on saanut yllytettyä siinä puolen yön aikoihin ilmottautumaan triathloniin, joka "ei oo niin totinen". Juu. Vaihdetaan baaria. Silmät iskostuu pöytään jossa pelimerkit vaihtavat omistajaansa.
Hello! Mahtuu mukaan. Meksikolainen porukka painaa PLO. Frendien kanssa yhteiset ruplat ja oonhan mä pokeriammattilainen. Sähä voitat iha helposti noi:D. Juu no kyllä sitä on omahaa tullu pelattuu viimeks just tossa pari vuotta sitten ja keskittymiskyky on parhaimmillaan niin tottakai. Jotain mystistä tapahtuu ja ruplat siirtyy muihin taskuihin. Empä ois uskonu, kun lähtökohdat oli mitä otollisimmat.
Mut sinne triathloniin lähettiin. Kisan toimitsija mittailee katsellaan minua ja äidiltä lainaamaani naistenpyörää. Kysäsee että sinäkö tällä poljet. Eiks tää ollukkaa huumorikisa? Uinti-osuuden lähtöpaikka täyttyy märkäpukuisista ihmisistä. Jaa nää oliki tosissaan täällä:D. Onneksi saan seurakseni muita sammakkoryhmäläisiä, taitetaan matkaa hyvällä porukalla jälkijoukoissa. Mediaani iästä jään vain 40 vuotta. Ei hätää, oon varmasti yksi paras kuntoisimmista täältä, pyöräilyssä kiritään. Ensimmäiseen alamäkeen kaarretaan vanhemman herrasmiehen kanssa yhtä aikaa. Toinen meistä on alhaalla samaan aikaan kun toinen puolessa matkassa mäkeä. Välineurheilijat

Vilkaisen matkalla taakse. Mummo kirii kovaa tahtia. Katse eteen, poljen niin kovaa kuin reisistä lähtee. Hengitystahti kasvaa nopeempaa kuin vauhti. Nyt se mummo on jäänyt kauaksi. Vilkaisen uusiksi olan yli. Ero on puolittunut.
Matkalla päätin, että jatkossa mietin kaksi kertaa ennen kun lupaudun idioottimaisiin juttuihin. En ole miettinyt.
Tänään pelailtiin vajaa 4h. Alussa ei uskottu tarpeeksi. All-in tilanteeseen 97% kädellä. Riveröin 6 kortin värisuoran ja merkit valuu vastustajalle. Lopulta uskottiin. Alettiin kanssa veteleen ohi. On huomattavasti helpompi rakentaa iso potti silloin kun sulla on huonommat kortit kuin vastustajalla. Tulos +222.99€. Kassa 3544.84€. Nyt kipin kapin salille, illalla huuhkajien matsi ja peleille paluu perjantaina. Lets goooo!