Kuha ois varaani

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Nosebleedx

Re: Kuha ois varaani

Viesti Kirjoittaja Nosebleedx »

E:Tää menikin sit jo uudelle sivulle, tää on jatkoa edellisen sivun viimeseen viestiin, joten luethan sen ensin.

Alright, eli heti alkuun PIO olis halunnu lyödä flopilla 80% ajasta 30% sizingilla, eli mun strategia (harvemmin lyönti isolla sizingilla) on pienemmän EV:n peli. Haluan kuitenkin ajaa tän spotin niin kuin itse sen tulen jatkossakin pelaamaan, joten annoin vain yhden sizingin (70%) flopille IPlle.
AQsFlop.JPG
Eli noin 50% ajasta lyödään, AQs noin 50% ajasta lyönti. Yllätyksekseni AK lyö paljon useammin kuin ajattelin ja checkaa lähes aina kun A (c) tai K (c) kädessä, luultavasti koska ei haluta bet-foldata.

Sitten turnille.
OOPturniAQs.JPG
Iso yllätys lähinnä, että miten harvoin lyödään. Tästä voidaan ainakin huomata, että populaatio tuskin löytää turnilla checkiä QQ 30% ajasta tai JJ 40% ajasta. Vihun sizingi hyvä. 44-66 ei lyö koskaan, vaikka epäilin että alkaisi ajolle.

IP:
IPturnAQs.JPG
Ei reissurangea ollenkaan. AKo foldaa näemmä jo turnin, kun vihun range on niin vahva. KQs foldaa myös lähes aina, mikä tuli itelle yllätyksenä, sen sijaan KJs ja AJs maksaa useammin. Tämä johtuu todnäk siitä, että vihu ei lyö kovin paljoa esim AQs, vaan valuekädet on lähinnä QJs, JJ joten halutaan blockata mielummin jätkää, kuin Qx. Mielenkiintoista.

Riveri:
OOPriveriAQs.JPG
Vihun käyttämä 25% sizing 7.57% ajasta. Lähinnä shove tai check vakiona. Tuo 25% sizing on käytettynä niin vähän ja niin eri käsillä, kuin mitä vihut tulee peleissä käyttämään, niin katsotaan pelkästään meidän maksurange shovea vastaan, koska saan tähän enää yhden kuvan. Eli nyt vihu shovee riverin ja meidän maksurange shoveen alla olevassa kuvassa.
IPrivermaksuAQs.JPG
Naulat ja kallet näemmä parempi maksu kuin esim QJ rattaat (EV mielessä, näemmä silti maksaa enemmän QJ :-D ), kun vihu ei shovee ikinä QQ tai JJ, mutta shovee aina AK, joten sitä blockaillaan mieluummin. TT myös hyvä maksu, kun blockataan T9s.
Kannattaa kuitenkin pysyä mukana, että vihu todennäkösesti lyö aina QQ ja JJ oikeassa elämässä, joten silloin mielummin maksaa QJ, kuin AA 8-) .

Valitettavasti PIO ei lyö 25% sizingia niin usein kun vihu, joten mun on vaikeeta päätellä simuista onko mun reissu AQlla hyvä. Vihut ei välttämättä pienemmillä tasoilla ymmärrä, että miten vähän värejä on mahdollisia, kun Q (c) 7 (c) ja J (c) on pöydässä ja ajattelee, että mulla on AKo aina rangessa ja en löydä riverillä pillejä. Lisäksi en usko että vihu bet/callaa rattaita ja yleisesti tuo riverin pieni betsi näyttää siltä, että ollaan foldaamassa koko range jos vihu yli tulee.

Toivottavasti jotakin kiinnosti lueskella, lähinnä oppimistarkotuksissa kirjottelin omat mietteeni spotista. Yleisesti nää on melkein vaikeimpia spotteja mitä tulee, kun riverillä ei oo oikein selkeetä maksurangea vihun viimeseen shoveen. Vähän oon pettynyt, että en saanu ikinä tietää onko mun AQ shove PIOn mielestä hyvä vai ei. Mun mielestä tossa spotissa voi reissata todella agressiivisesti jos vihu valitsee pienen sizingin.

Mjoo, ehkä jotain helpompaa tekstiä seuraavassa päivityksessä. Nyt hyppään pöytiin. :fishing:
Kuula

Viesti Kirjoittaja Kuula »

Ihan mielenkiintoista lukemista. Eli noilla vedokkailla boardeilla on vaan semibluffeja, ei löydy puhtaita (pari outtia tai voidaan harvoin olla edellä) bluffeja.
sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie »

Kuula kirjoitti: 21 Marras 2020, 21:36 Ihan mielenkiintoista lukemista. Eli noilla vedokkailla boardeilla on vaan semibluffeja, ei löydy puhtaita (pari outtia tai voidaan harvoin olla edellä) bluffeja.
Varmaan sen flopin ison sizen takia
Seuraa täältä kun ammattimies näyttää miten RAKEtoidaan!
Kuula

sharkie kirjoitti: 21 Marras 2020, 22:42
Kuula kirjoitti: 21 Marras 2020, 21:36 Ihan mielenkiintoista lukemista. Eli noilla vedokkailla boardeilla on vaan semibluffeja, ei löydy puhtaita (pari outtia tai voidaan harvoin olla edellä) bluffeja.
Floppi sököteltiin
sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie »

"Alright, eli heti alkuun PIO olis halunnu lyödä flopilla 80% ajasta 30% sizingilla, eli mun strategia (harvemmin lyönti isolla sizingilla) on pienemmän EV:n peli. Haluan kuitenkin ajaa tän spotin niin kuin itse sen tulen jatkossakin pelaamaan, joten annoin vain yhden sizingin (70%) flopille IPlle."

Luin vaan obv ton kohdan :roll:
Seuraa täältä kun ammattimies näyttää miten RAKEtoidaan!
Nosebleedx

Jahas. Hero on pistänyt väärän OOP rangen (sieltä puuttuu KJs, AJs, ATs, KQs, KTs, QTs, QJs..) en tiedä mitä sitä on miettiny tossa, mutta korjaan nyt tän :-({|=
Menin muuten aika pahaan apinatilttiin kun tajusin mitä oon tehny. Noh, virheitä sattuu ja ne pitää korjata.
Tässä oikee range.
OOPrangept2....JPG
OOPrangept2....JPG (78.49 KiB) Katsottu 4629 kertaa
Flopilla mikään muu ei muuttunut, paitsi IP lyöntifrequ putos 8% (46%-> 38.5%). Kädet millä lyödään pysyi samoina, mutta frequenssit tippui. (esim 99 ja 98 ei voi enää lyödä niin usein, kun vihulla on pari Qx enemmän) Eli hypätään turnille.
OOPturni2.JPG
Ooppi siis lyö nyt vähemmän kuin edellisessä simussa. QQ, JJ QJs (samoin lisätty KQs) kohtalaisen isoja checkejä yhä, joten ei suurta muutosta. Ainoo mikä on, niin rangeen lisätyt KTs AJs ja KJs lyö kohtalaisen usein ja koska näistä saadaan parempia bluffeja, niin 76s ei lyö enää ollenkaan.

Turn IP:
turnIPmaksu.JPG
Maksufrequ laski 4%, eli ei suurta muutosta tässäkään. Reissuja ei vieläkään rangessa käytännössä. Mennään riverille, kun tää onneks oli kohtalaisen samanlainen setti, kun edellinenkin simu.

River OOP:
RiveriOOP.JPG
Noniin, nyt blockia käytetään jo vähän useammin. Hauska muuten, jos OOP lyö blockbetin riverillä, niin naulat shovee IPstä joka kerta pillinä ja vihu foldaa kärkisetin, mutta jos vihu shovee riverin, niin naulat maksaa... :lol: Johtuu siis siitä, että vihu reppaa lähinnä suoraa shovella mitä naulat blockaa, mutta blockbetti reppaa niitä settejä. Blockbettiin siis AQo parempi maksu.
Tässä range vihun käyttämää blockia vastaan.
RiverIPoikee.JPG
Eli mun shove AQo oli "huono". Tosin kuvittelen, että ton kärkisetin blockaus on hyvä ja samallahan me blockataan tota suoraa. Taitaa olla ihan kiinni siitä, että maksaako vihu sillä kärkisetillä, kun shoveen yli. Paras mahollinen maksu vihulta tohon mun shoveen parin värin lisäksi on jätkäsetti ristijätkällä, eli blockaa mun AJ (c) (c) ja KJ (c) (c) .

Mielenkiintosia asioita tuli ilmi, kun oikein ajoin tämän. Harmittaa kyllä yhä, että en onnistunu ekalla kerralla ajamaan oikein. Ei oo muuten eka eikä vika kerta ku pistän väärät ranget/väärinpäin ranget/kusen jotain muuta - ku ajan simua.

Käkkyä tuli pelattua 2000 kättä ja Veikkauksen Monthly highlight tässä välissä, sieltä ei palautusta.

Palataan asiaan.
Joo. Ajattelin myös, että ois vähän enemmän noita "kilaripillejä", eli esim nuo 66-44 yhellä ristillä.
sharkie kirjoitti: 21 Marras 2020, 22:42
Tämä vaikuttaa myös asiaan.
Kuula

Mitä sillä ristillä olisi merkitystä pienissä pareissa, kun se ei blokkaa yhtään UTGn kättä?
Nosebleedx

Kuula kirjoitti: 22 Marras 2020, 09:43 Mitä sillä ristillä olisi merkitystä pienissä pareissa, kun se ei blokkaa yhtään UTGn kättä?
Oikeassa olet. Tykkään silti noissa tapauksissa pitää nyrkkisääntönä, että mulla on risti kädessä kun lähen turnilla ajamaan, niin ei tule overbluffattua (ainakaan niin paljon) + joillain tuntemattomilla voi olla käsiä rangessa (esim heikommat pelaajat voi maksaa mun 3-betin vaikkapa A4 (c) (c) tai jos oon OOP, niin jotkut pelaajat voi 3-betata 54 (c) (c) , 65 (c) (c) tjsp.), joita sattuu blockaamaan. Tässä tapauksessa tosiaan ihan sama. :beer2:
El Topo

Viesti Kirjoittaja El Topo »

Mielenkiintoista luettavaa. Itellä tulee liian harvoin mietittyä kaikkia vaihtoehtoja läpi tollasissa spoteissa (viitateen siihen, että vois bluffiks kääntää).
Nosebleedx

El Topo kirjoitti: 23 Marras 2020, 23:46 Mielenkiintoista luettavaa. Itellä tulee liian harvoin mietittyä kaikkia vaihtoehtoja läpi tollasissa spoteissa (viitateen siihen, että vois bluffiks kääntää).
Mm. Täytyy aina muistaa miettiä, että jos on valuerange niin mitä ne bluffit sitten on vai onko niitä. :clap:

Hero on päättänyt vetää vuodelle loppukirin ennen viikon mittaista joululomaa. Eli 21 tai 22. pvä. joulukuuta lähden joulun viettoon kotikylälle ja sitä ennen pelataan ja opiskellaan ja sitten nollaillaan, kun sinne en konettakaan vie.

Jotta hommassa olisi twistiä, niin tavotteet on korkealla. Taisi muuten olla Baban blogi josta idean tähän sain.

Eli 21 päivää, 15 punttireeniä, 75 000 pelattua käteisjakoa joko teksussa tai omahassa ja 100 pio-simua katottuna läpi.
Myös mahdollisimman vähän wolttitilauksia..

Tein tämmöisen hienon kuvankin jonka näin myös edellisessä blogissa:
Makeitbrah.png
Makeitbrah.png (47.03 KiB) Katsottu 3254 kertaa
Hero aikoo ottaa etumatkaa jo tänään haasteeseen ja aloitella nyt. Tuo 75 000 kättä on muuten aika paljon 3 viikkoon normipöydillä. (3571 kättä päivässä).

Vamos
El Topo

Viesti Kirjoittaja El Topo »

75k käsiä on kyllä melkonen määrä noin lyhyessä ajassa normi pöydissä. Ei kannata pakottaa itseään siihen jos tuntuu siltä, että pelaaminen ei maistu. Tsemppiä kuitenkin tavotteisiin ja toki toivotaan, että tulevat täyteen!
nikkipe
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja nikkipe »

Taisi muuten olla Baban blogi josta idean tähän sain.
Mulla kanssa vaikeuksia erottaa Kissyä ja Babaa. :twisted:
nikkipe
Nosebleedx

Hommat etenee. Ei toki mikään kovin keuliva lähtö, mutta alkuun päästiin. Oli muutamia häiriötekijöitä eilen grindeistä..
Makeitbrah.png
Makeitbrah.png (51.73 KiB) Katsottu 2475 kertaa
abc.JPG
abc.JPG (44.57 KiB) Katsottu 2475 kertaa
Rahallisesti ei olla kovinkaan kostuttu, kun pienin taso runii niin kovaa ja isommat ei. Kuitenkin joitakin satasia.

Piolla ajellut lähinnä päivän pelattuja käsiä session jälkeen, niistä lisää myöhemmin.

Punttireenille aion mennä tänään ekan kerran session jälkeen, laiskottaa pahasti lähtee kävelemään pelien/opiskelujen jälkeen 1,3km salille ja 1,3km takasin ku on kävelly myös samana päivänä kaupassakin käymään.
El Topo kirjoitti: 30 Marras 2020, 14:20 75k käsiä on kyllä melkonen määrä noin lyhyessä ajassa normi pöydissä. Ei kannata pakottaa itseään siihen jos tuntuu siltä, että pelaaminen ei maistu. Tsemppiä kuitenkin tavotteisiin ja toki toivotaan, että tulevat täyteen!
Joo, kyllä se tiukkaa tekee normipöydillä :D Mutta toivosin että onnistun tässä, ei kuitenkaan mikään täysin mahdoton tehtävä ole jos motivaatio riittää edes jollain asteella.
nikkipe kirjoitti: 30 Marras 2020, 14:31
Taisi muuten olla Baban blogi josta idean tähän sain.
Mulla kanssa vaikeuksia erottaa Kissyä ja Babaa. :twisted:
Kiitos korjauksesta :-D
Nosebleedx

Pelasin ihan mielenkiintoisen käden, niin jaan nyt pio-simun tännekkin.
AKQQ.JPG
AKQQ.JPG (55.16 KiB) Katsottu 2315 kertaa
Mun käsi on standardi riverille asti, vihun pitäs lyyä turnilla QQ+ 99% ajasta, jota en usko että tekee.

Turn:
QQvAKturn.JPG
Uskoisin, että vihu checkaa AA useammin trappina kuin JJ, ihan vaan koska ne tarvii suojelua ja se on ihmiselle helpompaa. Veikkaan tosin, että vihu checkailee noita ylipareja ihan eri frequilla kun PIO.

OOP river
QQvsAKriv.JPG
AKo lyönti puolet ajasta, range lyö yleensäkkin aika paljon pientä lyöntiä. Mainittakoon että mulla ois 99 ja 44 useemmin, koska en reissaa niitä niin usein flopilla (44 100% ajasta reissu flopilla).

Riverillä vihun käyttämää pienempää reissua ei käytetä koskaan, joten vaikea sanoa. Shove on vihun ainoa reissusizing. Käy järkeen kun repataan yliparia ja mulla on paljon huonompia 1 parin käsiä rangessa, toki vihu varmaan ajatteli, että en maksa shovea niin iloisesti kun tuota pienempää reissua. En voi paljastaa onko vihu oikeessa :-'

AKo hyvä maksukäsi muuten riverin shoveen.
AKo.png
Ainakin joillain comboilla :-' Ilmeisesti ei haluta herttaa käteen, kun vihun bluffit koostuu lähinnä käsistä joissa on kaksi herttaa, koska ne kädet taas unblockaa meidän bluffit, joilla floatattiin floppi. ( flopissa (s) (c) (d) )

Koska vihun käyttämää reissusizingia ei pio käytä, niin en saa ikinä tietää ilman nodelockausta, että oliko mun peli hyvä. En nyt rupea nodelockaamaan, mutta todennäkösesti underbluffaan aika rajusti tuossa jo aluistaan, koska mulla on enemmän valuee kun pitäs ja mun mielestä esim JTs ei olis niin hyvä käsi painella riverillä yli, kun AKo (blockaan mielummin AA, KK, kun JJ TT) tästä tosin pio erimieltä, koska vihun pitäis checkaa JJ ja TT useasti turnilla ja lyödä AA,KK.

Nopea päivitys vain, kohta takaisin pöytiin.
Nosebleedx

Tämän vuoden pelit on pulkassa ja on aika ottaa pikku katsaus, että miten vuoden pokerit on menny ja sitten katsoa millä mielellä lähetään tulevaan vuoteen, kunhan on ensin lomailtu viikko kotikylässä ja juhlittu uutta vuotta.

Alkuun voisi katsoa livepelejä, oon varmaankin aikalailla breikistä livepeleistä tänä vuonna. Kotipeleihin ja Feel Vegasiin/Tallinnan käkkyihin montussa varmaan jonkun 3-4k. Muutama liveturnaus tuli pytytettyä kesällä Tallinnasta, joten niillä pytyillä varmaan päästään aikalailla breikkiin kaikista liveistä. (muiden turnausten bineihin suli myös aika paljon voitoista)

Netissä oon pelannu eniten TX käteistä ja turnauksia. Muutamia viikon mittaisia rakeraceja painanu myös partyllä, joista muutama kilo uppia. Tarkkaa summaa en tiedä rakeraceista, mutta noin kolme viikkoa niitä pelailin ja joka kerta top-3 listoille päästiin ja pelit about breikkiin. Pelinä oli NL50z.

Kaikille tuttu kotimainen saitti on ainoo josta mulla on grapheja, en jaksa alkaa kaivelemaan esim partyn grapheja, mutta ne rakeracejen NL50z pelit tais olla jotakuinkin 1bb/100 luokkaa jollain 90k käden samplella kun ne joskus alkuvuodesta katoin. Pöytiä oli se 9 zoomia ja tavote oli pelata breikkiin ja kerätä rakebackmassit ja tavotteeseen päästiin :clap:
Käteiset NL20-NL400 (enimmäkseen NL50-100)
Nosebleed.JPG
Turnauksia pelattu ehkä 1000kpl tänä vuonna, näistä 600 toisilla saiteilla. Muilla saiteilla TX turnauksista takkiin varmaan joku 2k.
tourneees.JPG
Tässä ompputurnaukset tänä vuonna, ehkä 20 teksuturnausta seassa.
Raikkone.JPG
Raikkone.JPG (41.99 KiB) Katsottu 1677 kertaa
Mjoo, en oo mitenkään tyytyväinen volyymiin mitä jaksoin painaa, mutta tuntuu että kun pakottaa ittensä pelaamaan niin alkaa vaan masentamaan entistä enemmän ja pelin taso laskee tosi huomattavasti, käkkygraphissakin on yks jakso kun tulin kotiin Tallinnasta ja winrate oli luokkaa 3-5bb/100, kun 12-tablasin aamusta iltaan muutaman viikon putkeen aivan rikki. Ei hyvä. Ensi vuodelle siis koitetaan ettiä sopiva balanssi, niin pää pysyy kasassa ja peli mukavana.

Tuttuun tapaan, kun gonahdan vähäksi aikaa niin ei tavotteisinkaan muuten päästy tässä haasteessa minkä asetin mun viime postauksessa. Eli 15 punttireeniä, 75k käsiä ja 100 pio-simua. Noh. Näihin tavotteisiin ei päästy [-o< , mutta kuitenkin saatiin jotakin aikaseksi. Hävettää muuten aika paljon, kun asettaa julkisesti itelleen tavotteita ja ei pääse niihin. :-D Täytyy joko lopettaa niiden asettaminen näytille tai sitten ottaa itteään niskasta kiinni. Katsoin kyllä n.5kpl Run It Once - videoita, joten kai se vähän kompensoi tuota vajaata määrää simuja. :-D
Makeitbrah.png
Makeitbrah.png (51.26 KiB) Katsottu 1677 kertaa
Vuoden viimeisenä pelipäivänä otin myös yhen 700e scoren Veikkaukselta. Mukava lopettaa siihen, vaikka ei pyttyä tullutkaan.

Ensi vuonna otetaan se "The Great Game" eli Pot Limit Omaha myös takasin jossain vaiheessa, aika iso harmitus tuli vastaan kun aloin sitä pelaa ja taisin lähteä mopolla moottoritielle. Mutta kyllä täältä vielä tullaan. *-O-*

Oon aika väsyksissä, mutta huomenna alan laittaa kämppää siihen kuntoon että tänne on mukava tulla "joululomalta" takasin joten aattelin etten huomenna jaksa kirjotella. Lyhyestä virsi kaunis.

Hyvää joulua ja runirikasta uutta vuotta vaan kaikille, älkää pelatko kännissä/krapulassa se on kallista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”