Moi Suomen pokerikansa.
Ollu todella laiska päivittelemään, ei vaan ollu motia oikein mitään kummoista päivitellä. Ajatellu siinä sitten, että ylimääränen energia laitetaan sitten tänne ja koska tykkään kuitenkin tästä tänne kirjoittelusta, niin sitten kun sitä energiaa on niin päivitän myös blogia.
NLH käteistä ja PLO turnauksia lähinnä pelaillut.
(Käteiset:)
Turnauksista ei ole graphia, mutta siellä taidetaan kutakuinkin breikissä olla muutaman viikon ajalta.
Kokeillaas tämmöistä ideaa, että breakdownaan tähän pelaamani käden (josta olen aika varma, että pio ei approvaa) ja sen jälkeen ajelen käden piolla ja katson oliko mun ajatusprosessi samaa mieltä pion linjojen kanssa.

- AQs.JPG (44.78 KiB) Katsottu 606 kertaa
PRE:
UTG avaa 5bb (koska CO postas penalty blindin pottiin (1.5bb)), AQs helppo 3-bet 100% ajasta. Oletan että vihun range on kutakuinkin aika vahva (normaalia UTG-rangea vahvempi). Tässä ranget jotka laitan PIOon.
Mulle range MP vs UTG 3-bet.

- MPvUTG.JPG (76.28 KiB) Katsottu 606 kertaa
UTGlle range.

- UTGvsMP.JPG (76.88 KiB) Katsottu 606 kertaa
Käytän randomgeneraattoria joihinki actioneihini, (generaattori rullaa mulle numeron 1-100 väliltä, ja joskus jos olen sitä mieltä että kyseisellä kädellä pitää vaikka checkata 50% ajasta ja lyödä 50% ajasta se kertoo kumminko teen)
Tässä kyseisessä tilanteessa flopilla rollasin 95. jos olisin rollannut 1-80 olisin lyönyt floppiin 65%, eli olen sitä mieltä, että mun pitää joskus checkata takaisin AQ, niin mulla on hyviä käsiä maksaa vihu alas myöhemmillä kaduilla. 65% sizing siitä syystä, että en usko että voin lyödä tähän lähellekkään rangea ja tykkään lyödä isommin, kun mun range on kohtalaisen vahva mutta pöytä niin huono, että siihen ei voi lyödä kovin usein (pöydän huonouden voi todeta pre-rangeista). Veikkaan näkemättä pio-simua, että pöytä on n.60% ajasta lyönti. Yhtenä syynä siihen, että ei voida lyödä aina vaikka meillä onkin kaikki yliparit on se, että meillä ei oo 88 eikä 77 rangessa ollenkaan. Vihullakaan ei pitäisi täydellisillä rangeilla pelattaessa olla kuin puolet ajasta, mutta uskon että vihu ei kippaa 77-88-99 ikinä 3-bettiin (vaikka pitäisi UTG vs MP) vanhasta kokemuksesta ja lisäksi 77-99 pelaa ihan hyvin 3-bettiä vastaan ja populaa vastaan helppo pelata, joten en itekkään kovin niitä kippaile pre.
Turnilla vihu lyö 67.5%, mainittakoon että turni on myös vihun rangelle todella hyvä ja vihun pitäis tulittaa tässä usein. Luulisin, että vihu lyö PIOssa todella usein (80% ajasta). Oon myös aika varma että tässä kohtaa 44-55-66 yhdellä ristillä (ja ilman yhtä ristiä usein) alkaa ajamaan pilliä, koska ne on aika lähelle vihun huonoimpia käsiä. Tiedän myös, että populaatio ei välttämättä näillä käsillä löydä pillejä, koska sinisten silmien takaa mietitään, että vihulla on A-hai käsiä (mm. AKo) jota vastaan voidaan showdownata. Tällainen ajattelu hyviä pelaajia vastaan tulee käymään kalliiksi.
Eli turnilla mietin, että vihun range on todella vahva, mutta mulla on top pair top kicker ja en oo menossa mihinkään ja todennäkösesti maksan blankkorivereitä alas.
Riverillä hommat muuttuu aika paljon, kun väri tulee maaliin, 99, T9s ja AKo tekee suoran. Mulla on AKo varmasti noin 75% ajasta, lyön n.25% ajasta AKo flopilla, koska blockaan KQs ja AQs, lyön myös todennäkösesti useammin sillon, ku mulla on itellä kädessä A

tai K

lisäequityn takia ja koska vihu voi sillon jatkaa harvemmin kun blockataan muutamia värivetocomboja.
Vihu valitsee riverillä 25% sizingin, josta ajattelen samoin tein, että vihu ei löydä kyseistä sizingia ikinä paremmilla käsillään (lähinnä väreillä), koska pelkää menettävänsä valueta mun hyviä käsiä vastaan (TT, AKo QTs JTs, 99, T9s). Oon myös aika varma, että vihu löis AK isommalla sizingilla. Vihun pitäisi mixata tässä hyvä määrä checkejä myös imo, koska mulla on AKo lähes aina ja vihulla todella harvoin. Lisäksi mulla on myös värejä, koska checkaan värivetoja takaisin flopilla, eli mun range on myös kohtalaisen vahva, AQ on aikalailla mun huonoimpia käsiä KQ jälkeen.
Eli nopeasti voisin ajatusprosessin tiivistää: luulen, että vihulla on lähinnä settejä, rattaita ja maksimissaan 9x tällä pienellä sizingilla ja vihu foldaa ne reissuun kohtalaisen usein. Tässähän ei olisi mitään vikaa, jos vihu mixaisi näitä pieniä lyöntejä myös hyvillä käsillä, mutta en näe tätä tapahtuvan kovin usein näissä spoteissa. Ja koska mulla on rangessa värejä ja muita hyviä käsiä joilla haluan mennä all in, niin on luonnollista että pillitetäänkin joskus. AQ ja KQ on hyviä pillejä, kun blockaillaan vihun potentiaalisia bet-calleja (AK, QQ) ja AQ ja KQ on meidän huonoimmat kädet riverillä.
Kirjoitin tekstin suht nopeasti, joten pahoittelut jos teksti on epäselvää. Laitan pio-simut seuraavaan viestiin, koska tähän en pysty lisäämään enää kuvia.