Viesti
Kirjoittaja KnockoutPWR » 11 Loka 2020, 15:09
Haluan korostaa, että golf on minulle vain harrastus. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö voisi harjoitella tavoitteellisesti. Minulla ei ole tasoitustavoitetta ja kilpailen golfissa, koska olen kilpailuhenkinen. Harjoittelen, koska haluan pelata paremmin. Kyllähän asia on niin, että mitä paremmin pelaa sitä parempi fiilis kentällä on. Joku saattaa olla eri mieltä.
Jaan asian kahteen osaa. Harjoitteleminen ja pelaaminen kauden aikana, sekä harjoitteleminen talvikaudella.
Aloitan helpommasta, eli talvikaudesta. Pyrin talven aikana pitämään tuntumaa yllä. Tämä tarkoittaa tarkemmin kerran viikossa halliharjoittelua. Tuolloin lähinnä hinkataan rutiineja. Talvikausi on myös hyvää aikaa muuttaa swingissä asioita, jos näin katsotaan tarpeelliseksi. Omaan harjoitteluuni ajattelin lisätä tälle talvikaudelle kuukausittaiset Trackman tarkastelut Proni kanssa. Lisäksi teen kotona puttiharjoituksia. Talvikaudella luodaan myös pelikauden kunto sekä kehitetään lihaksistoa. Oma harjoitteluni sisältää noin 3-4 kertaa viikossa seuraavia asioita. Joogaa, kehonpaino harjoituksia, koiran kanssa lenkkeilyä(tämä toki päivittäin) ja jonkin verran kamppailutaustastani tulevia harjoitteita. Pyrin pitämään liikunnan ja harjoittelun monipuolisena. Päätavoite on jaksamistason nosto, kropan hyvä liikkuvuus ja lihaksiston ylläpito. Pääasia on, että kipuja ei ole ja että mieli ja kroppa on valmis kun kausi ulkona alkaa. Pelireissut ulkomaille ovat minulle hieman harvinaisempia, mutta eiköhän noihinkin mahdollisuus ole tulossa. Toki korona-aikana en mihinkään ole menossa.
Sitten otetaan tarkasteluun ns. kisakausi/kesäkausi. Jooga pysyy mukana koko kauden ajan, mutta lihaskuntoharjoitteet hieman kevenevät. Lenkkiä tulee tehtyä edelleen, sekä kierroksen aikana toki liikutaan kävellen. Minulle pääasia kesäkaudella kuntoharjoittelussa on, että kroppa pysyy kimmoisana ja hyvin liikkuvana. Golf-harjoittelua tulee viikkoon noin 5h. Tämä ei pidä sisällään kierroksia ja kilpailuja. Kierros startteja tulee kauden aikana keskimäärin 70kpl. Tämä toki vaihtelee kausittain. 70% ajasta harjoittelen alle 100 metrin lyöntejä(sisältää putit). Luon erilaisia paikkoja viheriön lähelle ja yritetään selviytyä niistä hyvin lähelle lippua.
Harjoittelussa suurin virhe on se, että lähdetään vaan lyömään hirveästi palloja ilman mitään tulosta tai palautetta. Olisi hyvä olla suunnitelma jota sitten toteuttaa. Luodaan rutiineja ja toteuttaa niitä laadukkaasti.
Kaiken edellä olevan mahdollistaa se, että minulle ei ole jälkikasvua vielä siunaantunut. Lisäksi minulla on hyvin ymmärtäväinen vaimo, joka antaa minun harjoitella ja pelata niin paljon kun haluan. Toki asia muuttuu, jos lapsia saamme. Pystyn harjoittelemaan paljon myös kotona, mikä toki helpottaa asioita.
Minulla ilo on edelleen mukana siinä mitä teen. Tekeminen ei ole muuttunut pakkopullaksi ja uskon, että siihen se ei myöskään mene.
Sitten pokeriin. Aloitin kassahaasteen, kun kaikki muutkin näin tekee. 100€ to 1k€. Pelaan haasteeni pokerihuoneella käteispöydissä.
Kassa: 133€ (vko 1)