Golf ja pokeri

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Kuula

Re: Golf ja pokeri

Viesti Kirjoittaja Kuula » 09 Loka 2020, 16:47

Itse olen jättänyt kilpailemisen käytännössä kokonaan ja vain nauttinut pelaamisesta. Satunnaiset skinit pelikaverien kanssa ovat tarpeeksi. Sillä tavalla olen saanut harrastuksesta enemmän irti ja nauttinut enemmän. Tavoitteellisuus toi enemmän tulospaineita ja lajista tuli vähän pakkopullaa. Nyt lajin parissa voi rentoutua ja samalla saa liikuntaa.

OP ilmeisesti kilpailee ainakin puolitosissaan ja pelaa golfia tavoitteellisesti. Olisi mukava kuulla harjoittelusta, tukevista harjoitteista, ajankäytöstä tms.

KnockoutPWR

Viesti Kirjoittaja KnockoutPWR » 10 Loka 2020, 09:49

Kuula kirjoitti:
09 Loka 2020, 16:47
Itse olen jättänyt kilpailemisen käytännössä kokonaan ja vain nauttinut pelaamisesta. Satunnaiset skinit pelikaverien kanssa ovat tarpeeksi. Sillä tavalla olen saanut harrastuksesta enemmän irti ja nauttinut enemmän. Tavoitteellisuus toi enemmän tulospaineita ja lajista tuli vähän pakkopullaa. Nyt lajin parissa voi rentoutua ja samalla saa liikuntaa.

OP ilmeisesti kilpailee ainakin puolitosissaan ja pelaa golfia tavoitteellisesti. Olisi mukava kuulla harjoittelusta, tukevista harjoitteista, ajankäytöstä tms.
Kuka on OP?

nikkipe
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja nikkipe » 10 Loka 2020, 10:13

KnockoutPWR kirjoitti:
10 Loka 2020, 09:49
Kuka on OP?
[/quote]

Orginal poster, eli tässä tapauksessa sinä.
nikkipe

KnockoutPWR

Viesti Kirjoittaja KnockoutPWR » 10 Loka 2020, 11:09

nikkipe kirjoitti:
10 Loka 2020, 10:13
KnockoutPWR kirjoitti:
10 Loka 2020, 09:49
Kuka on OP?
Orginal poster, eli tässä tapauksessa sinä.
[/quote]

:-D Aa ok. Alkuperäinen juliste. Anteeksi junttimaisuuteni.
Avaan tavoitteistani ja harjoittelustani myöhemmin pidemmässä kirjoituksessa.

ManCityzen

Viesti Kirjoittaja ManCityzen » 10 Loka 2020, 12:32

Otanpa kantaa näihin golf-keskusteluihin:

1. Pelaa reippaasti, tämä pitää sisällään sekä liikkumisen lyöntien välissä, että itse lyöntiin valmistautumisen. Luota intuitioon ja anna kehollesi mahdollisuus urheilusuoritukseen (rento lyönti).

2. Harjoittele ja pelaa ainakin sen verran, että voit luottaa intuitioon. Vähän niinkuin pokerissakin. Ei kai niitä ratkaisuja kannata määräänsä enempää hieroa.

3. Ymmärrä ja hyväksy, että lähes jokainen lyönti golfissa on epäonnistuminen. Opettele epäonnistumaan vain vähäisen.

KnockoutPWR

Viesti Kirjoittaja KnockoutPWR » 11 Loka 2020, 15:09

Haluan korostaa, että golf on minulle vain harrastus. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö voisi harjoitella tavoitteellisesti. Minulla ei ole tasoitustavoitetta ja kilpailen golfissa, koska olen kilpailuhenkinen. Harjoittelen, koska haluan pelata paremmin. Kyllähän asia on niin, että mitä paremmin pelaa sitä parempi fiilis kentällä on. Joku saattaa olla eri mieltä.

Jaan asian kahteen osaa. Harjoitteleminen ja pelaaminen kauden aikana, sekä harjoitteleminen talvikaudella.

Aloitan helpommasta, eli talvikaudesta. Pyrin talven aikana pitämään tuntumaa yllä. Tämä tarkoittaa tarkemmin kerran viikossa halliharjoittelua. Tuolloin lähinnä hinkataan rutiineja. Talvikausi on myös hyvää aikaa muuttaa swingissä asioita, jos näin katsotaan tarpeelliseksi. Omaan harjoitteluuni ajattelin lisätä tälle talvikaudelle kuukausittaiset Trackman tarkastelut Proni kanssa. Lisäksi teen kotona puttiharjoituksia. Talvikaudella luodaan myös pelikauden kunto sekä kehitetään lihaksistoa. Oma harjoitteluni sisältää noin 3-4 kertaa viikossa seuraavia asioita. Joogaa, kehonpaino harjoituksia, koiran kanssa lenkkeilyä(tämä toki päivittäin) ja jonkin verran kamppailutaustastani tulevia harjoitteita. Pyrin pitämään liikunnan ja harjoittelun monipuolisena. Päätavoite on jaksamistason nosto, kropan hyvä liikkuvuus ja lihaksiston ylläpito. Pääasia on, että kipuja ei ole ja että mieli ja kroppa on valmis kun kausi ulkona alkaa. Pelireissut ulkomaille ovat minulle hieman harvinaisempia, mutta eiköhän noihinkin mahdollisuus ole tulossa. Toki korona-aikana en mihinkään ole menossa.

Sitten otetaan tarkasteluun ns. kisakausi/kesäkausi. Jooga pysyy mukana koko kauden ajan, mutta lihaskuntoharjoitteet hieman kevenevät. Lenkkiä tulee tehtyä edelleen, sekä kierroksen aikana toki liikutaan kävellen. Minulle pääasia kesäkaudella kuntoharjoittelussa on, että kroppa pysyy kimmoisana ja hyvin liikkuvana. Golf-harjoittelua tulee viikkoon noin 5h. Tämä ei pidä sisällään kierroksia ja kilpailuja. Kierros startteja tulee kauden aikana keskimäärin 70kpl. Tämä toki vaihtelee kausittain. 70% ajasta harjoittelen alle 100 metrin lyöntejä(sisältää putit). Luon erilaisia paikkoja viheriön lähelle ja yritetään selviytyä niistä hyvin lähelle lippua.

Harjoittelussa suurin virhe on se, että lähdetään vaan lyömään hirveästi palloja ilman mitään tulosta tai palautetta. Olisi hyvä olla suunnitelma jota sitten toteuttaa. Luodaan rutiineja ja toteuttaa niitä laadukkaasti.

Kaiken edellä olevan mahdollistaa se, että minulle ei ole jälkikasvua vielä siunaantunut. Lisäksi minulla on hyvin ymmärtäväinen vaimo, joka antaa minun harjoitella ja pelata niin paljon kun haluan. Toki asia muuttuu, jos lapsia saamme. Pystyn harjoittelemaan paljon myös kotona, mikä toki helpottaa asioita.

Minulla ilo on edelleen mukana siinä mitä teen. Tekeminen ei ole muuttunut pakkopullaksi ja uskon, että siihen se ei myöskään mene.

Sitten pokeriin. Aloitin kassahaasteen, kun kaikki muutkin näin tekee. 100€ to 1k€. Pelaan haasteeni pokerihuoneella käteispöydissä.
Kassa: 133€ (vko 1)

KnockoutPWR

Viesti Kirjoittaja KnockoutPWR » 17 Loka 2020, 14:33

Päivitellääs taas välillä.

Golfkausi alkaa olemaan ohi, niin laitetaan hieman mietteitä kaudesta.

Kierroksia tuli kauden aikana melko maltillinen määrä. Taidetaan olla jossain 60 startin paikkeilla.
Määrää hieman laski se, että olen harjoitellut hieman enemmän ja muuttanut hieman asioita svingissäni.
Tämä kausi oli tarkoituskin pyhittää harjoittelulle ja muutoksille. Tässä onnistuttiin.
Kamppailin viimekaudella melko paljon huonoista kontakteista rautamailoilla lyödessä.
Tämä asia saatiin kuntoon tämän kauden aikana. Lisäksi mulla oli aika paljon vaikeuksia avauksien kanssa.
Nyt kauden loppuessa sekin on saatu korjattua. Johtui monesta pienestä asiasta, jotka sitten plussaantui ja aiheutti paskoja osumia. Talvikaudella olisikin tarkoitus pitää lyöntituntumaa paremmin päällä kuin mitä viime talvena tehtiin.

Säät suosi kauden aikana. Välillä oli todella kuivaa ja viheriöt oli tosi kovia. Korona ei haitannut pelaamista. No siinä mielessä hiukan haittasi, että harrastajia tullut aika paljon lisää ja lähtöaikoja saanut hieman heikommin kuin aikaisemmilla kausilla. Mutta tarpeeks ajoissa kun varailee lähtöjä, niin eipä tuosta lopulta suurta haittaa ollut. Sen olen huomannut, kun lisää harrastajia tullut, niin kunnioitus kenttiä kohtaan ja omien jälkien ja roskien korjauksessa on ollut puutteita. Toivottavasti tämä asia paranee jatkossa.

Kausi on ollut hyvä. Paljon hyviä asioita omassa pelaamisessa on ollut. Ensi kaudelle taas nostetaan hiukan tavoitteita ja toivottavasti saadaan terveenä pelata ehjä kausi.

Seuraan myös paljon mitä maailmalla golfpiireissä tapahtuu. Ilolla seurannut varsinkin Sami Välimäen tekemisiä.
Kovaa nousua tehnyt maailmanlistalla ja otteet viikosta toiseen ovat rautaisia. Samista huokuu, että tykkää pelata ja olla Euroopan tourilla ja jopa pärjää siellä hyvin. Samoilla linjoilla kun jatkaa, niin maailman top 50 on mahdollinen hyvinkin pian.

Pokerit menny huonosti. Pitänyt setit lyhyinä, kun tuntuu turpaan tulevan joka puolelta.
Mm. neljä kertaa viikon aikana hävinnyt nuttivärillä värisuoraa vastaan. Mutta eipä tälle mahda mitään.
Kassa: 93€ (vko 2)

KnockoutPWR

Viesti Kirjoittaja KnockoutPWR » 21 Loka 2020, 17:04

Ajattelin muuttaa miesluolani sisustusta. Teen siitä golf-harjoitteluun soveltuvamman.
Nyt siellä töllö, sohva, pari vitriiniä ja vähän kuntoilutarvikkeita. Eli aika paljon karsin tavaraa sieltä pois. Vähän maalia seinään, lyöntimatto ja verkko ja sit keinonurmea lattiaan. Puttimatto multa jo löytyy.
Budjetti 1000€.

Pientä neuvottelua vielä vaimon kanssa. Ilmeisesti joudun remontoimaan makuuhuoneen ensin.
Jatkan neuvotteluja.

Kuula

Viesti Kirjoittaja Kuula » 21 Loka 2020, 17:19

Siihen vielä Mevo +, niin alkaa harjoittelu maistua.

KnockoutPWR

Viesti Kirjoittaja KnockoutPWR » 21 Loka 2020, 20:03

Kuula kirjoitti:
21 Loka 2020, 17:19
Siihen vielä Mevo +, niin alkaa harjoittelu maistua.
Jep. Ihan vielä ei mahdu budjettiin. Ehkä ens vuonna.

KnockoutPWR

Viesti Kirjoittaja KnockoutPWR » 26 Loka 2020, 11:31

Sain harjoittelukeskukseni "valmiiksi". Tai ainakin siihen pisteeseen, että palloja pääsee lyömään.
Budjetti alitettiin selvästi. Tähän meni siis vain alle 200€. Verkon tilasin Dormysta ja lyöntimatto paikallisesta golf-keskuksesta.

Alla videoo fasiliteeteistä.
https://youtu.be/IQfbnL_IjQ8
Laittakaa kanavaa seurantaa, jos se motivois kuvaamaan muutakin sisältöä.

KnockoutPWR

Viesti Kirjoittaja KnockoutPWR » 17 Marras 2020, 14:34

Kyllähän se niin on, että pokerit tässä on hieman jääneet taustalle. En oo oikein pelannut ja kun olen, niin ei ole menny hyvin. Kärkiparipodcastin turnaukset oon pelannu ja tänään myös sen pelaan. On muuten ollu hauska osallistua striimin erikoiskisoihin, vaikka niissä en ole pärjännyt. Vaatii nopeaa kirjoittamista, jota en osaa. Olen enemmänkin yksisormijärjestelmää käyttävä ihminen. Mutta tänään on pakko osallistua, koska ilmeisesti luvassa hyvät palkinnot.

Mutta golf elää mukana vahvasti. Tänään kävin syksyn/talven ekassa Trackman- treenissä.
Muutama juttu sieltä tarttui mukaan, joita aletaan nyt hiukan hinkkaamaan. Liitty backswingin jälkeisiin asioihin.
Ajoitus hieman pielessä ja siitä syystä lapa jää hiukan auki ajurilla. Raudoilla taasen hiukan liian kiinni. Kehitettävää myös osuman jälkeisissä asioissa. Lähinnä käsien liike.

Alla ajurin dataa niille joita asia kiinnostaa. Trackman-projekti vasta alussa ja kehitystä varmasti tapahtuu talven aikana.
Liitteet
Sieppaa.JPG

Kuula

Viesti Kirjoittaja Kuula » 17 Marras 2020, 14:59

Smashit hyvät, joten ei ainakaan tehoja vuoda paljoa vaikka lapa auki. En ole niin tarkasti noihin numeroihin perehtynyt, mutta eivätkö nuo lukemat ole tuolle mailanpään nopeudelle aika lähellä optimia. Onko tuossa sinusta vielä paljon parannettavaa?

KnockoutPWR

Viesti Kirjoittaja KnockoutPWR » 17 Marras 2020, 15:49

Kuula kirjoitti:
17 Marras 2020, 14:59
Smashit hyvät, joten ei ainakaan tehoja vuoda paljoa vaikka lapa auki. En ole niin tarkasti noihin numeroihin perehtynyt, mutta eivätkö nuo lukemat ole tuolle mailanpään nopeudelle aika lähellä optimia. Onko tuossa sinusta vielä paljon parannettavaa?
Aika lähellä ollaan sitä mitä tavoitellaan nyt. Toki hajontaa sivusuunnassa on aika paljon vielä. Sitä kun saadaan hiukan tiivistettyä lähemmäs keskilinjaa, niin olen tyytyväinen.
Sen jälkeen aletaan kehittämään lisää pituutta. Toki noillakin mitoilla jo pärjää hyvin.

KnockoutPWR

Viesti Kirjoittaja KnockoutPWR » 02 Joulu 2020, 07:21

Pelasin eilen mm.500€ Omaha Deep spacen Pokerihuoneella. Finuun päästiin ja lopulta sijalla 5 ulos.
Hiukan jäi kaivelevaan muutamat spotit ICM mielessä. En kauheasti ole omaha-turnauksia pelannut ja en oikein tiedä miten ICM-mielessä jotkut tilanteet pitäisi vetää. Oli mm. sellainen tilanne, jossa mulla noin 12bb ja muilla potissa mukana olleilla 2bb ja 55bb. 2bb menee sisään, 55bb muistaakseni lyö lisää ja mulla yhellä suitilla olevat naulat. MItä tässä yleensä tehdään? Mennäänkö aina katki vai otetaanko payjump? Tällä kertaa kippasin ja 2bb ollu kaveri vei potin ja muutama jako myöhemmin hänellä 25bb ja mä ulkona. Tällä kertaa näin.

GOLF!
Oon treenannu oikeastaan viimeisen viikon pelkkää puttia ja muutamaa juttua taakseviennissä raudoilla. Oon jopa hiukan testannu uutta puttiotetta. Täytyy miettiä, että otanko käyttöön. Kohtuu hyvältä ainakin tuntuu. paljon vakaampi ja vauhdit saan hyvin kohilleen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”