Melko rumaa ja pelottavaa...

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Starsailor

Re: Melko rumaa ja pelottavaa...

Viesti Kirjoittaja Starsailor » 17 Joulu 2020, 11:01

Syy miksi Afrikassa koronaluvut ja kuolleisuus on matalampaa tosiaankin johtuu testaamattomuudesta, mutta tärkeämpi syy on 1. paikallisen terveydenhuollon alhainen taso. Siellä monet perussairaat eivät elä vanhaksi ja nuoretkin kuolet. Jäljelle jäävä populaatio on siis huomattavasti resilientimpi erilaisille viruksille ja taudeille kuin länsimaissa, joissa väestön ikärakenne on huomattavasti korkeampi. Toinen ja lähes yhtä tärkeä seikka on Afrikan maissa oleva ikäpyramidi, joka on pullistunut nuoressa luokassa. Nuoret kestävät paremmin tälläisen taudin kuin vanhemmat.
Viimeksi muokannut Starsailor, 17 Joulu 2020, 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mufler

Viesti Kirjoittaja Mufler » 17 Joulu 2020, 11:22

RobertKnepper kirjoitti:
17 Joulu 2020, 10:01
Mufler kirjoitti:
17 Joulu 2020, 07:11
Koronakeskustelussa suurin ongelma on, että keskustelijat pitävät ihmisten kuolemia negatiivisena asiana...(koko viesti)
Oon itseasiassa miettinyt ihan samaa jossain vaiheessa, ja jopa ennen koronaa.

Uuden ajan "Musta surma" saisi kiertää maapallon ja erittäin isolla tuho asteella ylikansoitetuissa maanosissa. Lähtökohtaisesti kun puolet maapallon väestöstä lähtisi, niin saattaisi jopa maapallo saada hieman lisäaikaa. Thanos?
Ei. Maapallo selviää kyllä ihmisten touhuista. On selvinnyt hämmästyttävän pitkään, täällä on ollut elämää miljardeja vuosia. Ja on meidän jälkeenkin. Kai te mustaa surmaa toivovat ymmärrätte että se vie hyvinvointia ihan hitosti myös niiltä jotka jäävät henkiin? Jos haluaa järkyttävää inhimillistä kärsimystä niin kai sitä voi tollasta toivoa. Jos noin paljon ahdistaa maapallon puolesta niin tiedät mitä tehdä.
Lähinnä nyt tuo syntyvyys pitäisi saada näyttämään enemmän sinne kaakkoon kuin koilliseen. Pirullisesti ihminen vain on löytänyt tavan pitkittää omaa elinajanodotetta sekä suojautumaan viruksilta. En usko että kukaan nyt oikeasti sellaista -50% populaatioon kerta rysäyksellä toivoo, kuten et varmaan sinäkään toivo että kukaan päättää omia päiviään ennenaikaisesti.
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-

RobertKnepper

Viesti Kirjoittaja RobertKnepper » 17 Joulu 2020, 11:34

Mufler kirjoitti:
17 Joulu 2020, 11:22
RobertKnepper kirjoitti:
17 Joulu 2020, 10:01
Mufler kirjoitti:
17 Joulu 2020, 07:11

Oon itseasiassa miettinyt ihan samaa jossain vaiheessa, ja jopa ennen koronaa.

Uuden ajan "Musta surma" saisi kiertää maapallon ja erittäin isolla tuho asteella ylikansoitetuissa maanosissa. Lähtökohtaisesti kun puolet maapallon väestöstä lähtisi, niin saattaisi jopa maapallo saada hieman lisäaikaa. Thanos?
Ei. Maapallo selviää kyllä ihmisten touhuista. On selvinnyt hämmästyttävän pitkään, täällä on ollut elämää miljardeja vuosia. Ja on meidän jälkeenkin. Kai te mustaa surmaa toivovat ymmärrätte että se vie hyvinvointia ihan hitosti myös niiltä jotka jäävät henkiin? Jos haluaa järkyttävää inhimillistä kärsimystä niin kai sitä voi tollasta toivoa. Jos noin paljon ahdistaa maapallon puolesta niin tiedät mitä tehdä.
Lähinnä nyt tuo syntyvyys pitäisi saada näyttämään enemmän sinne kaakkoon kuin koilliseen. Pirullisesti ihminen vain on löytänyt tavan pitkittää omaa elinajanodotetta sekä suojautumaan viruksilta. En usko että kukaan nyt oikeasti sellaista -50% populaatioon kerta rysäyksellä toivoo, kuten et varmaan sinäkään toivo että kukaan päättää omia päiviään ennenaikaisesti.
Hä? En mä toivo että kukaan päättää omia päiviään ennenaikaisesti. Tarkoitin että käyttää kortsua kun paneskelee. Sehän on tavallaan se ongelma että nykyihminen elää liian pitkään. Eiköhän joku nyt elossa oleva elä 150v. Ei ole kestävää se, sen allekirjoitan.

Mufler

Viesti Kirjoittaja Mufler » 17 Joulu 2020, 12:47

My Bad, luin toisen kautta tekstisi.

Mutta missä on Pingu? Varmaan herolla myös joitain ajatuksia keskusteluun joka hieman taas rönsyillyt aiheesta.
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-

jippee

Viesti Kirjoittaja jippee » 17 Joulu 2020, 12:52

Oiskohan itse päätirehtööri painimassa Jakobin kanssa. Ehkä se tulee kohta kertomaan kumpi voitti, jos matsi on jo loppunut. :-D

rraketti

Viesti Kirjoittaja rraketti » 17 Joulu 2020, 15:04

Mahtava kirjoitus futsal neljä everiltä

Lisäksi luonnonkatastrofit ovat todella kovassa nousussa. :-k Ja onko homoja paljon enemmän mitä aikaisemmin? Voi hyvinkin olla, että sadan vuoden päästä melkein puolet ihmisistä on homoja.

Kyllä maapallo keinoja keksii tasapainotella.

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 19 Joulu 2020, 10:38

Mitäs täällä? Olenkohan taas käyny netissä ollenkaan maanantai-iltapäivän jälkeen. Saatoin käydä tiistaina. Ai niin joo. Kävin tiistaina. Keskiviikkona olin jouluostoksilla ja se reissu vähän venähti. Ja aikalailla samoilla silmillä siinä tuli painettua sit pari vuorokautta tuolla jossain pitkin Pirkanmaata. En käyny välissä kotona. Nyt nukuin just vähän yli 11 tuntia ja tänään vois olla vaikka penkkiurheilupäivä ja huomenna turnauksia. Luen jossain vaiheessa mitä täällä on kirjoteltu mun viime kä(y)nnin jälkeen. Just nyt en jaksa ja katon ekan jakson Standia HBO:lta. Tykkäsin alkuperäisestä niin ootan uuden version olevan vähintäänkin katsottava.
"If u liked u can ship me 99 cents on Stars". K-Pingu!!!

tangamash

Viesti Kirjoittaja tangamash » 19 Joulu 2020, 12:21

KarhuPingviini kirjoitti:
19 Joulu 2020, 10:38
Mitäs täällä? Olenkohan taas käyny netissä ollenkaan maanantai-iltapäivän jälkeen. Saatoin käydä tiistaina. Ai niin joo. Kävin tiistaina. Keskiviikkona olin jouluostoksilla ja se reissu vähän venähti. Ja aikalailla samoilla silmillä siinä tuli painettua sit pari vuorokautta tuolla jossain pitkin Pirkanmaata. En käyny välissä kotona. Nyt nukuin just vähän yli 11 tuntia ja tänään vois olla vaikka penkkiurheilupäivä ja huomenna turnauksia. Luen jossain vaiheessa mitä täällä on kirjoteltu mun viime kä(y)nnin jälkeen. Just nyt en jaksa ja katon ekan jakson Standia HBO:lta. Tykkäsin alkuperäisestä niin ootan uuden version olevan vähintäänkin katsottava.
Vaihetaanko elämiä vaikka vuodeks? Dokaamista, pokkaa, liikuntaa ja penkkiurheilua yes please

Erotic Razz

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz » 19 Joulu 2020, 12:35

Hear, hear, tangamash! 😂

Tohon listaan vielä kirjallisuus ja seksuaalinen kanssakäyminen, niin Eden on löydetty. Ehkä sittenkin parempi olla kapitalismin orja, kuin aikatauluton vapaaherra. Joisin ja naisin itseni hengiltä vuodessa.
Anyway, Hemingway, aurinko myös laskee.

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 20 Joulu 2020, 14:00

Olinkin vähän enemmän väsyny ja nukuin melkein pari vuorokautta niin, että nousin välillä vähäksi aikaa syömään ja katsomaan sarjaa. Enköhän mä nyt jaksa jo sunnuntaiturnauksiakin. Tuli ma, ti, ke, to juotua ja perjantaina päivällä vielä yksi korjaava ja oli aika heikko olo sen jälkeen. Nyt mä ensi alkuun koitan tässä päättää olla tän loppu vuoden juomatta, että tulee kiva joulu mulle ja läheisillekin sen puolesta ja sit vois varmaan perään koittaa katsella vaikka tipatonta tammikuuta. Nyt on ton putken jälkeen taas vahvasti semmonen olo, että terveys ei kestä enää nykyään tämmöstä. Oon ihan raato ja rikki ja hajalla edelleen ja vaikka oon tässä ruokailujen välissä juonu pariin päivään myös 4,5 litraa vissyä niin edelleen on myös nestehukka ja päätäkin vähän särkee vieläkin. Ihan perseestä. Kohta nyt kuitenkin varovasti paluuta pokerin pariin kai kuitenkin. Tää blogikin on ny lähteny ihan raiteilta. Pokerista täällä piti lähinnä mun mielestä puhua. En tiä oisko järkevää vielä haudata tää loppuvuodesta, mut tällä kertaa alottaa kuitenkin sit heti vuodenvaihteesta alkaen uus joka yrittäis parhaansa mukaan keskittyä ehjään pokerivuoteen. Oon sellaisessa kai joskus päässy tammikuun puoliväliin asti. Nyt saattaisin tehdä ennätyksen... Tai sitten en. Ei mun pitäny keskiviikkona jouluostoksilla tosiaankaan lähteä juomaan, mutta kaksi tyttöä soitteli sit paikallisesta kun laitoin pippuripihvipäivityksen Manhattanilta ja se oli sit aika nopeesti pahemman kerran taas menoa. Pitäis opetella sanomaan ei, mut ei nyt tällä kertaa tehny edes mieli yrittää sanoa niin.

edit: Ja käyn eka kävelylenkilläkin. Varmaan tekee kuitenkin ololle ihan hyvää ja oon jo sen verran toipunu, että pystyn ja jaksan enkä saa mitään ylimääräisiä infarkteja matkalla..

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 20 Joulu 2020, 17:09

Mahtaiskohan jollain täällä olla kokemusta näistä Polarin älykelloista kun asiakaspalvelussa on ruuhkaa ja nettisivuilta ei löydy vastausta kun puhutaan vaan kolmannen osapuolen näyttösuojista jollaista ei ole käytössä. Mulla lakkas just ihan kokonaan toimimasta kosketusnäyttö tässä. Ensin toimi täysin moitteetta ja ihan yhtäkkiä ei enää yhtään mitään elonmerkkejä. Tää ei oo kastunu eikä kolhiintunu kun istuin tässä koneella ja selasin tätä ja ihan yhtäkkiä kosketusnäyttö lakkas toimimasta aivan kokonaan. Tuntuis softapuolen ongelmalta jotenkin, mut Polarin nettisivuilta ei löydy mitään apua. Taitaa lähteä takuuhuoltoon kun ei tälle oikein mitään pysty tekemään itse millä tän vois saada toimimaan... :-/

edit: Ei tätä edes pysty sammuttamaan niin ainoa mitä oikeastaan voi tehdä on odottaa, että akku loppuu ja ladata ja käynnistää sen jälkeen uudelleen. Mä veikkaan, että siinä vaiheessa tää mystisesti saattaa jopa toimia... Fiilis.

Puuraketti

Viesti Kirjoittaja Puuraketti » 20 Joulu 2020, 17:21

KarhuPingviini kirjoitti:
20 Joulu 2020, 17:09
Mahtaiskohan jollain täällä olla kokemusta näistä Polarin älykelloista kun asiakaspalvelussa on ruuhkaa ja nettisivuilta ei löydy vastausta kun puhutaan vaan kolmannen osapuolen näyttösuojista jollaista ei ole käytössä. Mulla lakkas just ihan kokonaan toimimasta kosketusnäyttö tässä. Ensin toimi täysin moitteetta ja ihan yhtäkkiä ei enää yhtään mitään elonmerkkejä. Tää ei oo kastunu eikä kolhiintunu kun istuin tässä koneella ja selasin tätä ja ihan yhtäkkiä kosketusnäyttö lakkas toimimasta aivan kokonaan. Tuntuis softapuolen ongelmalta jotenkin, mut Polarin nettisivuilta ei löydy mitään apua. Taitaa lähteä takuuhuoltoon kun ei tälle oikein mitään pysty tekemään itse millä tän vois saada toimimaan... :-/

edit: Ei tätä edes pysty sammuttamaan niin ainoa mitä oikeastaan voi tehdä on odottaa, että akku loppuu ja ladata ja käynnistää sen jälkeen uudelleen. Mä veikkaan, että siinä vaiheessa tää mystisesti saattaa jopa toimia... Fiilis.
Malli helpottaisi vinkkien antamista.

Eikö useimmat kellot saa vedettyä tehdasasetuksiin flowsync PC-softan kautta? Eli settings ja factory reset.

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 20 Joulu 2020, 17:41

Puuraketti kirjoitti:
20 Joulu 2020, 17:21
Malli helpottaisi vinkkien antamista.

Eikö useimmat kellot saa vedettyä tehdasasetuksiin flowsync PC-softan kautta? Eli settings ja factory reset.
Voisin koittaa palauttaa tehdasasetuksille. En mä nyt jaksa ettiä ton mallimerkintää kun raksuttaa tyhjää enkä muista sitä. En mä oikeestaan täältä lopulta ajatellu muuta vinkkiä saavanikaan kun ei tolle oikein itse mitään muutakaan pysty tekemään. Jos ei tehdasasetusten palautuksella ala toimimaan niin lähetän vaan huoltoon sit kun saan jostain ongittua selville, että mihin se lähetetään huoltoon. Polarilla on muuten aika paskat ja sekavat nettisivut ja siellä esim. on ne hyväksytyt takuuhuollotkin jossain salasanan takana enkä jaksanu alkaa sinne tekemään semmosia kun ei sinne päässy samoilla tunnuksilla kun sinne flowsynciin... Saatan heittää tällä vesilintua ja ostaa Garminin kun menee taas hermot.. :D

jippee

Viesti Kirjoittaja jippee » 20 Joulu 2020, 17:45

kankkusessa googlattu. ei muuta ku resettiä. Kai on edes oikea merkki
Jotain nappia painat 10sekunttia :-D

https://support.polar.com/e_manuals/ign ... ignite.htm

Lainataan nyt vielä tämäkin tuolta. If you don't have computer in use, or the the reset via computer doesn't work out you can also reset your watch from the device itself: Press and hold watch button continuously for 10 seconds until a Polar logo is shown. Wait for the watch to restart, then repeat this process 10-12 times. When factory reset has been completed, your watch will ask you to select your language.

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 20 Joulu 2020, 17:50

jippee kirjoitti:
20 Joulu 2020, 17:45
kankkusessa googlattu. ei muuta ku resettiä. Kai on edes oikea merkki
Jotain nappia painat 10sekunttia :-D

https://support.polar.com/e_manuals/ign ... ignite.htm

Lainataan nyt vielä tämäkin tuolta. If you don't have computer in use, or the the reset via computer doesn't work out you can also reset your watch from the device itself: Press and hold watch button continuously for 10 seconds until a Polar logo is shown. Wait for the watch to restart, then repeat this process 10-12 times. When factory reset has been completed, your watch will ask you to select your language.
Palautin jo tehdasasetukset ja taas toimii. Ei tää käynnistyny uudelleen sillä napin pohjassa pitämisellä kun meni vaan erinäköiseen jumiin. Mikä lie vika tullu kun nyt toimii ihan täysin...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”