Ajelua Vegasiin 2021

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
ALL_iN_oR_NutA7s

Ajelua Vegasiin 2021

Viesti Kirjoittaja ALL_iN_oR_NutA7s » 12 Joulu 2020, 01:34

Long time no see. Olin jo alottamassa kirjottelemaan pari kuukautta takaperin kun painoin kolmannen latereg re-entryn 120d PKO turnaukseen ja flipatessani 15bb efektiivisillä KJo:lla kongeja vastaan lauluun. Tuolloin heräsin miettimään onko tässä touhussa enää mitään järkeä.

Ajoista jolloin elin ja hengitin pokeria on kulunut jo reilu 3 vuotta. Olen tiedostanut jo pitkään, että fieldi kehittyy järjettömän nopeaa tahtia ja keskinkertaisemmatkin regut on ajaneet ohi jo aikoja sitten. Silti tunnen jostain syystä palavaa halua painaa turnauksia ajatellen, että kyllä mä nämä nippuun laitan. Totuus on sitten ihan toinen. Viime vuosi oli elämäni ensimmäinen jolloin tein netissä turskaa, about -3k minimaalisilla pelimäärillä. Vaikkakin livet pelastivat vuoden lopulta ihan mukavasti plussalle oli tuo jonkin asteinen "wake up call". Nykyään pelivalikoimaan kuuluu lähinnä +50d megafieldit lateregillä, silloin kun vain sattuu olemaan aikaa pelata. Tää on todellisuudessa about kerran kahdessa kuukaudessa, mieluummin silloin kun on muutama saunakalja alla.

2020 näyttää tällä hetkellä varmaan aikalailla -4k pelkillä nettipeleillä kun en ehtinyt liveäkään painamaan ennen isoa C:tä. LiveSM terminaattorin kävin painamassa mutta hävisin ekan flipin AK < TT jonka jälkeen ei ollutkaan sitten mitään tehtävissä tuolla struktuurilla. Jostain syystä tämä alkoi juuri nyt ahdistamaan ihan sikana koska pokeri on jotenkin aina ollut se juttu jossa pärjää ja siitä on aina voinut olla jossain määrin ylpeä. Nyt lähinnä kun kaverit kysyy (niinkuin ovat viimeiseen 10 vuoteen tottuneet kysymään) "onko tullu pelailtua?". Vastaus on tyyliä "eipä oikeastaan... ei ole aikaa... noh, silloin tällöin... emmä kyllä enää pärjäiskään joten ei sillä sen väliä". Joka kerta tuntuu pahalta sanoa näin vaikka se on totuus. Samalla tapaa vituttaa esimerkiksi se, että otan junnuilta änärissä, fifassa ja muissa peleissä dunkkuun about puolet ajasta kun olen aikaisemmin olen tottunut voittamaan 9 peliä kymmenestä. On helppoa huijata itseään ajattelemalla, että herosta on vain tullut liian vanha tähän touhuun perustelematta asiaa sen enempää. Todennäköisemmin kyse on siitä, että junnuilla(taikka sitten pokkareguilla) on enemmän aikaa opiskella peliä, on se sitten pokeri tai fifa. Oravanpyörässä olo on aika ajoin hiton kuormittavaa ja energiaa harvemmin jää keskittyä täysillä mihinkään muuhun vaikkakin pidän omia hommiani ns. hyvinä hommina. Tästä päästäänkin hyvällä aasinsillalla kelaan jota on funtsinu viime aikoina erityisesti. Aina kun oon saanut aikaa keskittyä johonkin juttuun oon poikkeuksetta pärjännyt siinä keskiarvoa paremmin. Kun rullaa elämää taaksepäin, esimerkkejä tulee mieleen lähes joka elämän vaiheesta.

Tiedostan, että on aivan järjettömän typerä aihe ahdistua pärjäämättömyydestä koska oon lähinnä keskittynyt grindaamaan työelämää. Oon painanut alle 400 turnausta koko vuonna ja abi on ollut roimasti korkeampi kun aktiivivuosina, joten tuo ei anna välttämättä lainkaan oikeaa indikaattoria nykytasosta pokerissa. Silti vituttaa, koska mieluummin tämä olisi harrastus josta hyötyisi profitin ja kilpailuvietin täyttämisen muodossa. Harrastukset yleensä maksaa ja 3-4k vuodessa ei ole aivan järjetön hinta harrastukselle mutta jos näin hintavasta harrastuksesta ei varsinaisesti edes nauti niin se ei liene kovin fiksua tekemistä. Pokerissa nautinto koostuu omalla kohdallani lähinnä siitä, että pystyn tärkeissä spoteissa tekemään parempia päätöksiä kun vihut ja olemaan keskimääräiseen fieldiin nähden parempi. Toki myös isojen finaalipöytien tuoma adrealiini ei ainakaan vähennä nautintoa. Teoriapuolella vuodan aika huolella ja nykyisellä pelivalinnalla en sitä varmastikaan biittaa edes keskimääräistä fieldiä vaikkakin koen, että pystyn 1-2 tablatessa yhä laittamaan kovempia kavereita mankeliin silloin tällöin.

Koen runanneeni työelämässä(kin) aika hyvin ja outteja on aika reilusti ns. nostaa tasoja mut viime aikoina kokenu aika isoa dilemmaa siitä onko wörtti mennä all-in vai ei. Suomessa verotus kun on mitä on. Omalla kohdalla vaatisi aika monta stressintäyteistä vuotta grindata ittensä siihen asemaan, että olisi tyytyväinen siihen osuuteen mitä jää käteen vs vastuu/stressi/työmäärä. Juuri tällä hetkellä tuntuu siltä, että nyt on hyvä hetkeksi pysähtyä tähän eikä lähteä ottamaan enää yhtään lisää vastuuta työelämän puolella. Pokerin puolella olen ajatellut ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä tästä jälleen tuottoisa harrastus josta nautin eli teen parempia päätöksiä kun vihut sen sijaan, että olisin sormi suussa flopilla kun flättään buttonilta AQs regun UTG avaukseen.

Monet tutut on vuosien varrella kysyneet unelmista ja olen about 15 vuotta vastannut, että haluan mennä Vegasiin pelaamaan WSOP:ta ennen kuin täytän 30 kun en oo muutakaan keksinyt. Tänä vuonna oli aikalailla flipissä, että oltaisiin päästy reissuun ilman koronaa. Ensi kesänä olen ainakin omassa mielessäni committed lähtemään mikäli vain olosuhteet sallivat. Ikää tällä hetkellä mittarissa 29 joten tuon 15 vuotta viljelleeni "unelman" viimeinen käyttöpäivä alkaa lähestymään. Ei sillä toki oikeasti ole mitään väliä pääseekö sinne ensi kesänä vai kahden vuoden päästä mutta olisihan se silti siistiä päästä lunastamaan lupaukset. Vaikka rollit tuohon reissuun löytyy jo nyt niin koen silti mielekkääksi projektiksi yrittää grindata netistä reissurollia. Mitä enemmän rollia sitä enemmän uskon saavani reissusta irti. Ei noita nyt ihan joka vuosi ole tarkoitus tehdä, etenkin kun pitkänä miehenä vihaan pitkiä lentoja.

Joulun jälkeen olen viikon lomalla jolloin on tarkotus dedikoida iso osa ajasta grindaamiselle ja pelin opiskelulle. Tällöin vetelen vielä nykyisellä pelivalinalla koska aika hyviä turnaussarjoja vaikuttaa olevan käynnnissä ja halua gämblätä löytyy. Varsinainen projekti olisi tarkoitus aloittaa todenteolla vuoden alusta. Suunnitelmana palata juurille low-midstakes MTT-kisoihin eli laskea abia huomattavasti nykyisestä. Ennen kesäkuuta jos olisi kasassa 5-10k profittia niin voisin olla tyytyväinen. Jos reissuun ei koronan takia päästä, vaihtoehtoisena motivaattorina toimii joka tapauksessa edessä oleva auton vaihto. Ajelen yhä 20 vuotta vanhalla golfilla jossa alkaa olla vikaa siellä sun täällä vähän liian usein. Itselleni on tähän asti riittänyt, että kulkuneuvo kuljettaa paikasta A paikkaan B mutta kolmenkympinkriiseissäni olen mehustellut seuraavaksi menopeliksi +2014 vm Audi A1/A3:sta. Tämänkin koen toimivan ihan kelpo motivaattorina pärjäämiselle sillä jos tulosta ei tehdä niin tyytyminen on todennäköisesti johonkin idemmässä valmistettuun menopeliin.

YTD tulos näkyy alla, sharkscope ei varmaankaan laske ihan oikein mutta tarpeeksi hyvin. Veikkauksen pelejä ei tässä näy mutta enpä oikeastaan ole pelannut siellä kun isommat 100-250e eventit joissa tosin on ihan mukavia saumoja ollut mm. suomenmestaruuteen mutta lopulta oon hävinnyt väärät flipit. Sieltä lähinnä F2T sijoituksilla +1k tältä vuodelta. Petrattavaa siis löytyy ja sitä löytyy paljon.
blogientry.PNG
blogientry.PNG (40.37 KiB) Katsottu 2243 kertaa
GL & CU !

KissMyBass81
Pokerisivut - striimaaja

Re: Ajelua Vegasiin 2021

Viesti Kirjoittaja KissMyBass81 » 12 Joulu 2020, 02:27

Ajoa!

Millä tavoin meinaat opiskella? Onko jotain kursseja ostettuna vai ihan laskemalla itse juttuja yms?

KannuHannu

Viesti Kirjoittaja KannuHannu » 12 Joulu 2020, 02:44

Toka

Buffalokimpat sit Vegasissa

ALL_iN_oR_NutA7s

Viesti Kirjoittaja ALL_iN_oR_NutA7s » 13 Joulu 2020, 15:09

KissMyBass81 kirjoitti:
12 Joulu 2020, 02:27
Ajoa!

Millä tavoin meinaat opiskella? Onko jotain kursseja ostettuna vai ihan laskemalla itse juttuja yms?
Vielä ei oo motarille päästy. Eilisen matkan alkuun oli vähän haasteita moottorin kanssa eikä päästy lentoon oikeen missäkään. Loppumatkasta päästiin jo kokeilemaan ajamista mutta yö keskeytti ajopyrkimykset tältä erää. Eilen siis pikkusessio veikan 100e ympärille tuloksena 1 ITM illan viimesestä, toki pienemmästä turtsista. Viides sija ei kauheesti päivän tulosta korjannut vaan muutama satanen tuli takkiin.

Opiskelun suhteen oon miettiny BBZ:n apestylesin back to basics bundlea 99d hintaan, sain hyvät suositukset kaverilta. Kuulisin toki mielelläni jos joku muukin on kokeillut. Kuvauksen perusteella voisi auttaa pelikirjan päivittämisessä 2020-luvulle ja rutiinin luomisessa nykyregujen tendenssien tunnistamiseen. Vähän kuitenkin pelottaa, että tuo liian basic settiä ja rahallensa ei saa tarpeeksi vastinetta. Myös ICM:ää ja reshove rangeja vois palautella mieliin niin ei tarvitsisi käyttää ylimääräisiä sekuntteja näiden pohdiskeluun in-game.(Etenkin Veikalla tuntuu, että timebank on aina tyhjä) Tämän lisäksi pitäisi varmaan asennella HEM2 uudelle koneelle ja vähän tutkia DB:tä. Muita vinkkejä otetaan mielihyvin vastaan mikäli joku on niin ystävällinen, että jaksaa suositella. PS. PIO:a en aio itse alkaa veivaamaan ainakaan tällä hetkellä.
KannuHannu kirjoitti:
12 Joulu 2020, 02:44
Toka

Buffalokimpat sit Vegasissa
Jee ja joku kuupeli vois olla kiva kans.

Ens viikko näyttää aika kiireiseltä joten aika flipissä pelailenko seuraavan kerran ennen vai jälkeen joulun. Moti on toisaalta tällä hetkellä korkeimmillaan 3 vuoteen. Pääosin kiittäminen on Winamaxia ja aivan huikeaa Inside the mind of a pro-sarjaa. Tulee jopa fläsärit fiiliksistä mitkä subin WPT lähetykset aikoinaan sai herossa aikaan.
GL & CU !

ALL_iN_oR_NutA7s

Viesti Kirjoittaja ALL_iN_oR_NutA7s » 30 Joulu 2020, 00:36

Monta kertaa olen jo ajatuksen tasolla kirjotellut seuraavaa blogipostausta mutta ei vaan ole saanut aikaiseksi. Vaikka onkin lomalla ja sitä luulisi, että on aikaa vaikka muille jakaa niin olen priorisoinut sen lähinnä pelailuun, nukkumiseen ja opiskeluun. Toki mukavampihan se on aina tulla kertomaan kun tulosta on tehty mutta nyt sitä ei todellakaan olla tehty.

BBZ:ltä ostin tuon back to basics-bundlen ja sitä koittanut prosessoida lähinnä huonolla menestyksellä. Peli- ja opiskelutunteja on etenkin nyt joulun jälkeen tosin kertynyt varsin mukavasti ja siihen voi olla tyytyväinen. Itse toteutukseen ei niinkään. Hyviä juttuja tuosta kurssista on kuitenkin tarttunut matkaan. Vielä kun nämä jutut pystyisi toteuttamaan in-game niin alkaisi homma luistamaan. Epäilen, että tässä on käynyt klassinen amatöörivirhe eli yli-innokkuus opittujen asioiden soveltamiseen - unohtaen kaiken muun oleellisen, joka vaikuttaa päätöksentekoon. En nimittäin tiedä olenko ikinä mennyt 2 päivän aikajaksolla näin monta kertaa kuolleena sisään tai survonut riverin bluffina vain tullakseni snapatyksi. Olen ottanut annelliin niin huolella, että oikein ihmetyttää miten sitä vaan päivästä toiseen hamuaa peleille. Rehellisyyden nimissä pitää kyllä mainita, että on siellä välissä ollut hyviäkin suorituksia ja yksittäisiä saumoja mutta ei sitten ole onnetarkaan ollut puolella. En ole pitänyt tarkkaa kirjaa mutta arviolta noin 1k-1,2k monttu kaivettu nyt kolmeen päivään.

Sunnuntaina tekeminen oli sen sijaan laadukkaampaa ja yksittäisistä saumoista puheen ollen olin tosi hyvissä kolmannella re-entryllä Starsin 5M garassa. Top 8% yli 60bb stackilla jonka päätin sitten nivauttaa aivan järjettömällä 3 kadun pillillä. Alunperin oli suunnitelma barreloida turnin K/J/8 ja muuten giveupata. Sitten päätinkin, että meillä on tässä range-etu joten painetaan nyt toinen barrelikin, kippaapahan sitten jotkut keskiparit ja JT tyyliset floatit (jota muuten blokataan). Riverillä sitten ollaankin rangen pohjalla. "Turnauksissa pitää laittaa vihut vaikeisiin spotteihin" - jep. Vihulla rangessa kaikki setit, 55, ehkä joskus A5s ja paljon enemmän värikomboja kun herolla. "Ei sillä sen väliä, ei se uskalla ottaa kun nutseilla". Ei ees timebankanny maksua. Perkele mikä kyrpä.
miltsibluffi.PNG
miltsibluffi.PNG (31.8 KiB) Katsottu 574 kertaa
Tämän päivän turnaukset on jo pelattu(0 ITM) mutta huomenna lupaan itselleni palata pöytiin paremmalla mentaliteetilla ja kairata ensimmäisen plussapäivän sitten blogin aloituksen. Keskitytään siihen mitä jo osataan ja sovelletaan maltillisesti opittua eikä lähdetä ylipelaamaan joka ikistä spottia jossa voi ajella.

Jossain sentään voi runata nimittäin voitin tänään vakio tennisvihulaisen 6-3 vuoden viimeisissä eli tärkeimmissä peleissä(koska bragging rightit koko vuoden osalta). Yleensä peleistä heron voittoon päätyy ehkä joka kuudes ja viime viikolla otin elämäni pahimman nöyryytyksen häviten tunnissa kaksi(2!!) settiä 6-0 6-0. Huomenna toivon mukaan historia toistaa itseään pokerin puolella nimittäin nyt on hävitty jo ihan tarpeeksi.

EDIT: Enpä muistanut, että Kuva ei toimikaan. Kuva fiksattu.
GL & CU !

ALL_iN_oR_NutA7s

Viesti Kirjoittaja ALL_iN_oR_NutA7s » 31 Joulu 2020, 01:47

Tänään olikin sitten parempaa tekemistä ja jossain määrin lunastettiin lupaukset eli mentaalipuoli oli kunnossa ja tehtiin hyviä ajeluja yhtä setti vs väri spottia lukuunottamatta. Päivä tais kuitenkin jäädä about breikkiin mutta suunta on sentään oikea! Pää pysy kiitettävän hyvin kasassa vaikka biittiä tuli taas sieltä sun täältä. Olin esim Veikan 10e+r top 5 pinolla suht lähellä rahoja ja toinen top 5 stäkillä huiteleva vihu päättää ottaa 3betin J9o ja ajaa flop Jxxr heron 25% betin päälle 5x potin ja ottaa shoven kiinni. Kongit toki paperia kun riveriin paukahtaa 9. Samaan aikaa kun flippaa 2 outtista vs out illan isoimmassa turtsissa toisaalla niin on kyllä pää koetuksella vaikka ihan std setti toki.

Vuosi jäi aika rumasti miinukselle semmoisen 5-6k mutta ensi vuonna otetaan nämä takaisin korkojen kera! Pe-La pitänee painella vielä seriesejä kun kaiken maailman palautusarvontapromoista on napsunut jos jonkinlaista lippua. Sen jälkeen sitten mahdollisuuksien mukaan 1-2 sessiota viikkoon oravanpyörän ohella.

Loppukevennyksenä on mainittava, että riihimäeltä voi löytyä jotain muutakin hyvää kun KMB. Pysähdyttiin nimittäin joulun viettoon matkatessa riihimäen cittarissa nappaamassa viimeiset sapuskat matkaan ja oluthyllyltä löytyi kuvan herkkua jota viimeksi juonut tallinnassa 2018(?) brewdogin panimobaarissa. Myöhemmin yrittänyt löytää samaa ympäri pääkaupunkiseutua ja samasta baaristakin mutta ei ole tullut vastaan. Sen sijaan riihimäen cittarista tätä löytyi 7,15€/0,33l. Kyseessä siis Brewskin mango feber. Hieman suolainen hinta mutta ilmeisen kohdillaan koska itse tuli teltta pystyssä lapioitua tuota koriin useampi kappale vaikka ei ole edes DIPA versio.
WhatsApp Image 2020-12-31 at 01.35.56.jpeg
GL & CU !

Korpisoturi2

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi2 » 31 Joulu 2020, 13:57

Mielenkiintoinen hand history! Älä soimi itseäs liikaa, tostahan voi oppia vaikka mitä.

Muutama kommentti:

PF ja flop oikeen hyvä. Tietysti pf nyt ei kannata 100% ajasta ajaa tuota 3bettinä, mutta mixauksena toimii.

Turnilla mun mielestä idea on loistava. Sulla on range-etu sekä sulla on ihan potentiaalinen kombo bluffata, blokkaat bd hertta vetoja, joka on yksi yleisimpiä floatteja, joka ei kippaisi turnilla, ja blokkaat patavetoja.
Ongelma muodostuu bet size kysymykseksi. Sizen pitäisi ennemmin olla jotian 60-75% luokkaa, mieluiten varmaan jossain 66-75% välimaastossa. Fold equityä ja painetta tarvitsee saada lisää, ja jos sulla olisi tässä vaikka JJ, niin tuskin noin pienesti löisit. Valueta saadaan isolle betille niin laajalta skaalalta vetoja.

Riverillä olet kyllä yhdellä rangen heikoimmalla kädellä liikenteessä, se on totta. Nyt vaan blokkerit puoltavat riverillä usein checkkiä, koska blokataan tuota bd herttaa, joka taas haluttas riverin barrelilla alas. Pata blokki on kuitenkin hyvä asia, mutta sanoisin, että hertta Q:n kanssa ch-give up ja kaikki muut padalliset kombot ajoon vaan.

Hyvää Uutta Vuotta!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”