Bassoradio sanoitti mun ajatuksen, uskokaa tai älkää.
Tajusin et yksi mun suurimmista ongelmista on ollut kateus / luokkaupgradaus.
Olen syntynyt vanhempieni tapaan työväenluokkaan. Ehkä vanhemmatkin halusivat kuulua keskiluokkaan. Minä olen aina tavoitellut ehkä ylempää keskiluokkaa

ehkä se suurin kimmoke pelaamiseenkin oli tämän upgraden nopeuttaminen.
Mulla on pitkään ollut kolme ajatusta mitkä liittyvät tavoitteisiin ja siihen ylemmänkeskiluokan tavoitteluun.
1. Ruokakaupassa ei tarvitse koskaan miettiä hintaa ruokaa valitessa. Tuplajääkaappi täynnä, aina.
2. Tiliä ei tarvitse katsoa edes kuukausittain (siitä syystä, että onhan siellä rahaa).
3. Voi lähteä ihan extempore viikonloppumatkalle ulkomaille
Mul on ollut aika iso fixaatio näihin ja jotenkin sitä on vaan pyrkinyt ja pyrkinyt tuohon. Hölmöin tavoin.
En väitä ymmärtäväni buddhalaisuutta, mutta musta se on yksi suurimmista viisauksista, että ihminen on vapaa vasta kun lopettaa janoamisen. Kun/jos saavutan nuo asiat niin haluan lisää ja oikeastaan pysyvä onni tulee vain lopettamalla janoaminen.
Jos ette usko buddhalaisuutta niin uskokaa keekkiä:
”Ennen aurinkomatkoist sai kylmiä väreitä, nykyään harvat hotellit on kyllin päheitä.”
Ehkä mä yritän sanoa, että olen ehkä onnistunut ottamaan ensimmäisen askeleen janoamisen ja kateellisuuden polulta pois. Uskon sen olevan todella tärkeä asia pelaamattomuuden kannalta.
Noi saakelin loton miljonäärivoittajat on pahinta pelimarkkinointia, niin se haaveilu on ollut aika petollista. Viimeisin miljönäärijuttu ei enää herättänyt tunteita, mun on hyvä näin.
En tarkoita sitä etten mitään haluaisi tai hankkisi tai tahtoisi vaurastua vaan se, etten pidä niitä enää etappeina parempaan.