Viimeinen taistelu: Projekti 365

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
KarhuPingviini
Bannattu
Bannattu

Re: Viimeinen taistelu: Projekti 365

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 18 Tammi 2021, 22:01

Summerliu kirjoitti:
18 Tammi 2021, 21:38
...eikö oo mahtavaa kun ens vuonna voidaan heittää yhdessä yläfemmat riippumattomalle vuodelle!
Let's do that!! ;-)
"If u liked u can ship me 99 cents on Stars". K-Pingu!!!

esskung

Viesti Kirjoittaja esskung » 19 Tammi 2021, 01:56

Useimmille ihmisille varmaan sopii säännöllinen vuorokausirytmi. Silti, kun tiedän kavereita, jotka on kesäloman jälkeen sillai, että kiva palata arkeen, niin oon vähän että mitä vittua.

Ja onhan peliammattilaisillakin aikataulut, mtt varsinkin, mutta myös käteiset ja jopa vedonlyönti. Ihmissuhteetkin hoidettava yleensä päivällä.

Tsemiä kaikille addiktioiden kanssa, nämä blogit motivoi itseäkin. Tavoitteet tosin maltillisemmat. Vähemmän alkoholia ja muutenkin terveellisempi elämä, olla vähemmän kusipää muita ihmisiä kohtaan, ja ehkä avata blogi tänne. Katsellaan kuitenkin uusi moderointi linja ekaks :)

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 19 Tammi 2021, 17:24

Varmasti juurikin näin. Mutta itelle on vaan jäänyt sellainen kuva, että tosi moni low/midstakes pelaajista vetää 10-14h putkeen pokeria tai sen opiskelua ja vetää noutoruokaa ja nukkuu lopun aikaa ja käy lyhyellä happihypyllä välissä. En tiedä miksi musta tuntuu siltä 😄

Kun taas isot prot suurin piirtein aloittaa päivä treenillä, tunnin meditaatiolla sit ne grindaa ja syö laadukkaasti, opiskelee, treenaa ja nukkuu pitkään.

En siis oikeassa elämässä tunne yhtään oikeata pokerinpelaajaa niin en siis asiasta tiedä mitään.

Pointti oli siis se, et sen sijaan et tälläinen kaveri joka vetää 10-14h pokeria vaihtaiskin opiskelusta ja pelaamisesta aikaa tarkemmin rytmitettyyn hyvinvointiasioihin niin paranisiko tulos merkittävästi? Ja syvempänä pohdinta, onko se huippujen yksi salaisuus kovan opiskelutyön lisäksi. Vai onko ne ensin kairannut ittensä ylös ja sitten ruvennut keskittymään näihin?

Mielenkiintoinen aihe pokerin ulkopuolellakin. Ei muuta kuin blogia kehiin ja mahtava kuulla et näistä saa muutkin jotain irti.

Starsailor

Viesti Kirjoittaja Starsailor » 19 Tammi 2021, 19:26

Pokeri on aivotyötä. Siitä ehkä kovimpia ovat jotkut shakin pelaajat, matematiikot ja fyysikot. Jos katsoo näitä jälkimmäisiä, niin 90% omaa sellaisen langanlaihan ja lihaksittoman kehon. Tämä kertoo siitä, että he syövät mitä sattuu ja liikkuvat hyvin vähän. Heitä ohjaa vahva tahto menestyä ja motivaatio alalla. Se syrjäyttää kaiken. Nuorella ihmisellä tuollaisilla asioilla on aika vähän merkitystä, mutta enemmin hoikka kuin läski, jos saa valita. Tästä syystä en usko pokerin pelaajilla asialla olevan suurta merkitystä, mutta iän kertyessä ravinto ja liikunta tulevat tärkeämmiksi. Eteenkin sellaiset, jotka on liikkuneet nuorempana huomaavat, että saavat biologista kelloa taaksepäin syömällä "oikein" ja liikkumalla enemmän. Nuorempana voi elää vähän rennommin.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 19 Tammi 2021, 21:33

Joo aivotyötä kai se on. Itse kun olen siirtynyt enemmän aivotyöhön ja näytön ääreen viimeaikoina niin se onkin ollut dramaattinen muutos kaikessa. Oon päivässä sen 8-16 pääosin näytön edessä ja työ on mahtavaa mutta se näyttö ei. Musta jo tämä 8h on jo vaarallista. En vaan voi käsittää miten joku pystyy multitablaamaan pokeria 5min tauoilla vaikka 10h jos ei jollain tavalla huolla kehoa ja aivoja. Voin toki olla väärässäkin. Uskon vaan syvästi fyysisen,psyykkisen ja eettisen toimintakyvyn harmoniaan. Ois mielenkiintoista tietää miten vaikka Astedt, Galfond ja kumppanit rytmittää ja käyttää päivänsä ja huoltaa kehoa tai mieltänsä.

Tai ehkä mä oon vaan heikko tai sekin on vaan tottumuskysymys.

Avasin muutama vuosi sitten täyttämäni rahapeliriippuvuus hallintaan kirjan. Oon vältellyt sitä kun tän täyttäminen oli silloin jotenkin rankkaa ja terapeuttisen syvällistä. Nyt pääsette syvemmälle mieleeni, kun avaan tähän silloiset ajatukseni mistä pidän pelaamisessa ja mitä inhoan siinä.

Mistä pidän pelaamisessa:

Pelaaminen on ollut minulle jo liian pitkään hyvä ystävä, jonka puoleen olen kääntynyt kun maailma potuttaa, ahdistaa tai stressaa. Pelaaminen on ollut tekeminen kun en tiedä mitä tekisin. Kun pelaan niin ei tarvitse olla yksin tekemättä mitään omien ajatusten kanssa.

Monesti on tuntunut siltä, että pelaaminen saa jaksamaan kaiken kiireen yli, on aivojeni nollauspaikka. Nettipokerissa kiehtoi se, että kykenin voittamaan päivässä puolen vuoden palkan. Miksi tehdä muuta kuin ilmaista rahaa. Kuvittelin olevani superälykäs ja omin kyvyin päihittäväni muut. Olin kuin huippu-urheilija, joka kilpaili turnauksissa mestaruuksista. Rahan lisäksi koin voittavani muutakin. Pelaaminen stimuloi kiehtomustsni matematiikkaa ja taktiikoita kohtaan. Pelaaminen tuotti vahvaa älyllistä mielihyvää.

Kaveripiiriin verrattuna perheeni oli tulitason häntäpäässä ja koin pelaamisen olevan porttini ”parempan elämään” hienojen autojen ja Sveitsin laskettelumatkojen maailmaan. Pelaaminen antoi mahdollisuuden tuods vaurautta lähipiirillenikin.

Pelaaminen oli aikoinaan ensimmäinen täysi oma juttuni, jossa en miellyttänyt ketään vaan tein kaiken juuri niin kuin halusin. Nuoruuden kuohuissa pelatessani ei tarvinnut vetää roolia tai välittää muiden ajatuksista. Ei tarvinnut miettiä
mitään, päivät vain juoksivat.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 19 Tammi 2021, 21:40

Mitä vihaan pelaamisessa:

Orjuutta. Vihaan sitä kun en pysty päättämään mitä ja kuinka paljon pelaan. Vihaan sitä kun pelamisen takia olen sellainen millaiseksi en halunnut koskaan tulla. Vihaan kaikkea pelaamisen kurjuutta, viikkoja pelkällä makaronilla, kun rahat on pelattu, viestejä rahanlainaamiseksi valhein, kipua jota aiheutan lähimmäisilleni. Inhoan jatkuvaa epävarmuutta kaikesta, itsestä ja rahasta.

Vihaan itseäni kun pelaan, en kykene tekemään mitään muuta. Tahdon vain hävitä, että pääsen pois. Haluan rahat pois käsistäni. Vihaan oloa pelaamisen jälkeen, kun tekisi mieli hakata oma päänsä seinään. Sitä kylmää hikeä kun tajuaa mokanneensa taas totaalisesti. Vihaan pelkoa perheen menettämisestä. Vihaan itsesääliä ja lohdutonta itkua pelaamisen jälkeen. Vihaan pelaamisen aiheuttamaa pettynyttä ilmettä vaimoni silmissä ja sitä kun en voi katsoa poikaani silmiin sen jälkeen. Vihaan sitä kun olen pelannut rahat joilla olisin voinut ostaa lapsilleni asioita. Vihaan sitä kun käytän elämäni pelaamiseen.

Starsailor

Viesti Kirjoittaja Starsailor » 19 Tammi 2021, 21:43

Jos ei yllytä pelaamiseen, niin kerro tarkemmin miten sait 50k kassan Olybetillä aikaiseksi. Mistä aloitit, mitä pelimuotoja, miten kauan kesti?

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 19 Tammi 2021, 22:10

Starsailor kirjoitti:
19 Tammi 2021, 21:43
Jos ei yllytä pelaamiseen, niin kerro tarkemmin miten sait 50k kassan Olybetillä aikaiseksi. Mistä aloitit, mitä pelimuotoja, miten kauan kesti?
Ei yllytä. En aivan tarkkaan muista kun endorfiinit ja mania sotkee hieman.

Tapahtui kahden vuorokauden (tai yhden aikana). Muistaakseni pelasin turnauksia ja omahaa alkuun jollain 50€ depolla. 10€ turnauksia ja 20€ omahaa olisiko ollut. Omaha pöytä nousi muistaakseni johonkin 125€ ja nousin pöydästä. Reggasin muistaakseni 50€ turnaukseen ja 50€ omppupöytään. 25€ ajattelin kokeilla slotteihin kun olin hyvissä. Töräytin sen Prince of olympukseen ja se oli anteliaalla päällä ja maanisen riippuvaisesti nostelin panosta. En muista oliko panos 10€ vai 50€ vai jotain väliltä, mutta sain bonuksen jossa tulee se jättimäinen wild. Voitin jotain 10000-40000€ väliltä. Jatkoin jonkin aikaa lätkyttämistä ja painelin sitten muistaakseni suoraan 5K omaha pöytään. Tai kahteen tai neljään. Saatoin pelata isompaakin. Sivussa täräyttälin jotain toista olympus slottia jollain panoksella. Omahat menivät jossain vaiheessa maagisesti ja slotitkin taisivat mennä hyvin, en muista olinko isommassa pöydässäkin pelaamassa omahaa. Mutta parhaassa vaiheessa mulla oli 120k pelitilin saldo. Sitten taisin hävitä joku 30k aika sukkana Omahaan ja vitutti. Mut osasin lopettaa. Kello taisi olla aamu 0600 ja silmät slurppien menin vaimon luo kertoman et ollaan rikkaita 😄. Taisin laittaa 90k kotiutukseen ja 10K jättää pelitilille. Sit hävisin seuraavana päivänä 10k muistaakseni 100-300€ kierroksin johonkin marvelin slottiin vaikka mulla piti bankroll olla kunnossa ja printtan nyt rahaa 😁 Sit peruin noston ja pelasin 40k omahaan ja slotteihin ihan hirveällä pelillä. Sit nostin sen 50k ulos (kesti piinaavan pitkään).

Yritin äsken katsella näkisnö olybetiltä historiaa mut ei löytynyt muu kuin tämä:
7D2F3E23-8941-4606-8DA2-C369938EA822.png
ois ollut kiva katsoa muistanko yhtään oikein.
Ai, että kaksi päivää rolleissa. Hyvä muistutus et vaikka voittaisin miljoonan niin peliriippuvaisena mulla tuskin olisi siitä vuoden päästä senttiäkään jäljellä.

Sit suljin tilin, mutta sain hassuja rahoja jälkikäteen. Muistaakseni pari viikkoa/kuukautta myöhemmin tuli 2000€ takasin vielä kun olivat löytäneet botteja joille olin hävinnyt ilmeisesti. Sit vielä pari kuukautta perästä tuli 200€. Ja muistaakseni tuli vielä kerran perästä päin samasta syystä muutama kymppi😄

Starsailor

Viesti Kirjoittaja Starsailor » 19 Tammi 2021, 22:44

Thanks! Uskomatonta, että joltain onnistuu 50e->120 000e illassa. No, slotit on tietenkin vähän kuin lottoa.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 19 Tammi 2021, 22:54

Starsailor kirjoitti:
19 Tammi 2021, 22:44
Thanks! Uskomatonta, että joltain onnistuu 50e->120 000e illassa. No, slotit on tietenkin vähän kuin lottoa.
Näinhän se on ja tarpeeksi kun ampuu niin joskus osuu. Oon myös voittanut veikkauksen bingosta 13000€ ja 2200€ 😂 mut tärkein oppi tässä on se et tuuri käy kaikille joskus ja ainut oikea tapa päästä ylös on kassanhallinnalla ja kurilla. Jos näistä haaveilee liika niin muistakaa et ammuin varmaan ennen tätä 1200kpl 50€ ammuksia. 95% tulos vuorokauden jälkeen 0€. 3% alle 10€. 1% alle 100€. 0,98% alle 500€ 0,0199% alle 5000€ ja 0,0001% yli 49999€. Eli sinä jota tää stoori innosti niin lopeta. Alä pelaa ja haaveile tästä. Se on ensimmäinen askel ojaan.

Edit kaikkein tärkein muistettava prosentti: 100% 6kk jälkeen 0€

Edit2: Ja yleisesti peliriippuvaiselle on huono jos voittaa isosti. Siitä haveilee ja luulee voittavansa uudestaan. Oli muuten iso riesa saada pää lopettamaan ”Hei sä oot taikonut 100k illassa, pystyt siihen tänäänkin.” ”Hei mieti nyt 20€ voi kääntyy hetkessä 20000€.”. Jos saisin palata ajassa takasin päin ja muuttaa yhden asian. Niin en kävisi ilmottautumassa siihen Sunday warmuppiin, jossa melkein maistoin yli 100K. Siihen mä jäin kiinni ku ahven jigiin.

nikkipe
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja nikkipe » 20 Tammi 2021, 08:24

Summerliu kirjoitti:
19 Tammi 2021, 17:24
.
Pointti oli siis se, et sen sijaan et tälläinen kaveri joka vetää 10-14h pokeria vaihtaiskin opiskelusta ja pelaamisesta aikaa tarkemmin rytmitettyyn hyvinvointiasioihin niin paranisiko ...
Missään ammatissa tai harrarrstuksessa ei suorituskyky pysy huipussaan 14h jatkuvalla painamisella. Jo kolmen kuukauden kuluttua taso laskee huomattavasti. Valitettavasti puurtajat eivät sitä aina itse huomaa, koska se aika on rahaa.

Vähemmän on enemmän monesti. Koskee useita yhden henkilön yrityksiä, ura tykkejä, laihduytajia etc...

Lepo ja terveelliset elämän tavat auttavat suorittamaan sen 8 h 70% tasolla jatkuvasti. Toki 100% taso on yksilöllinen.
nikkipe

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 20 Tammi 2021, 19:57

nikkipe kirjoitti:
20 Tammi 2021, 08:24
Vähemmän on enemmän monesti. Koskee useita yhden henkilön yrityksiä, ura tykkejä, laihduytajia etc...

Lepo ja terveelliset elämän tavat auttavat suorittamaan sen 8 h 70% tasolla jatkuvasti. Toki 100% taso on yksilöllinen.
En voisi olla enempää samaa mieltä. Sen mitä sinua seurannut, niin vaikutat elävän aika kivasti tämän mukaan. Keksittyen tasapainoon ja laatuun.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 22 Tammi 2021, 19:16

:hooray: Eka pytty saavutettu. Keksin just pelillistää lopettamisen. Kerään kaksitoista pyttyä tänä vuonna.

Palkkapäivä suoritettu. Hetken ajan hoikutteli ratkaisu sijoita 500€ ja lyö yksi betsi ja saa käyttörahaa. Mutta olin karaissut mielen ja torjuin ajatuksen varmemmin kuin vancouverin maalivahdit kiekot Toffolin lavasta.

Velkoja lyhennetty taas melkein tonnilla ja kaikkien laskujen jälkeen palkasta jäi kuutisen prosenttiä jäljelle (140€). Ei niukkuus pahasti ahdistanut, ihan hyvä fiilis. Rouvan tulot pitävät elämisbudjetista huolen kun mää hoiran laskut 😄lopusta päätin maksaa vielä treenimaksun 80€. Ja loput perheen ruokaan. Eli tässä kuussa ei nyt otettu säästöön alkuperäisen suunnitelman mukaan. Mutta Brassijujutsu on kuin laittaisi rahaa pankkiin.

Nuuskaa ei tee yhtään mieli, olipa tyhmää käyttää sitä vuosia. Syytän siitä armeijaympäristöä 😄.

Rouva oli jättänyt karkkipussin autoon ja se oli pahin himo. Herkullisia suklaalakuja. Onnistuin välttämään nekin.

Jatketaan hyvällä boogiella eteenpäin! Mahtista viikonloppua.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 23 Tammi 2021, 10:45

Tuli tässä tänään mieleen suunnitelmat lakien muuttamisesta pelaamiseen liittyen. Tavoitteena estää pelaamisen haittoja. Täss muutama mun nosto vastuulliseen pelientarjoamiseen liittyen.

Veikkaus:
- mahtava kun pakollinen tunnistautuminen koneisiin. Pitäisi olla yhdellä painamisella sulkea kaikki veikkauksen palvelut (pelikoneet, nettipuoli ja myös kassalta ostettavat lotot ja muut. Pakollisen tunnistaumisella kaikessa tämän pitäisi olla mahdollista. Veikkaus on oman tulkintani mukaan kaikkein eniten Suomessa peliriippuvaisuutta tukeva laitos, kun sen kautta pelaamisesta on tehty hyve ja osa suomalaisuutta. Tippa sanoo hyi! Mutta hyvä kun kehittää oikeaan suuntaan edes.

Paf:
-minusta kaikkein vastuullisin pelintarjoaja. Kustantivat minun hoidon <3. Ja muutenkin siellä huomioitu hienosti.

RIO:
Heti ekan sulkemisen (ei edes pisin) jälkeen soitto asiakaspalvelijalle että saa auki. Muutenkin vastuullisen oloinen.

Pokerstars:
Heti kun ilmoitin riippuvuudestani sulkivat heti ja lopullisesti. Eivät edes ulinallani ole koskaan avanneet.

Vastuuttomia:
Guts, optibet, mobilebet, ja monta muuta. Joilla saatta olla ohjelmassa rajatut vaihtoehdot sulkemiseen. Saattavat markkinoida sulun aikana ja ehdoton sulkeminen haastavaa.

Partypoker:
Hävinnyt sinne varmaan 45000€ ja kertonut riippuvaisuudesta ja pyytänyt ikuista sulkua. Eivät ole vuoteen avanneet mutta pidentävät aina vain ilmoituksella blockkia 6kk ja arvioivat tilanteen uudestaan.

Olybet:
Markkinoivat koko sulun ajan ja olybetin vastaus ikuiseen sulkuun oli että 3 vuotta ja eivät avaa ilman lupaani :S hyi.

Jos mä saisin luoda suomen järjestelmän ja olla vastuullinen tarjoja:

Lisenssijärjestelmä (Ruotsi), jossa yhdellä yhteydenotolla voin sulkea kaiken. Ihan kaiken pelikoneista lottoon ja nettipokeriin.

Jokaisen sivun avatessa luotava talletusraja, jota ei voi koskaan muokata ylöspäin.

Päivittäinen talletusmäärä 1kpl. Eli 24h voit tehdä vain yhden talletuksen.

Nostoa ei voi peruuttaa.

Yli 10000€ hävinneille/vuosi selvitys tuloista ja pelintarjoja voi/pitää sulkea jos todetaan olevan kohtuuton tappio.

Pikalainoineja ja kulutusluottojen maksimimäärä per ihminen 10000€. Ei saa koskaan ylittää sitä. Pankkien ja luottolaitosten yhteinen järjestelmä, jolla tätä valvotaan.

Erotic Razz

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz » 23 Tammi 2021, 11:05

Hmm. Viimeiset kymmenen vuotta persnettoa about 10k vuoteen. Peliongelma ennen sitä jo, mutta likvit pienemmät. Mihin vedetään palveluntarjoajan vastuu? Se että PAF maksaa hoidot on mun mielestä liikaa. Älä käsitä väärin, en halua loukata, mutta ei se mielestäni kuulu niille. Silti olen sydämestäni onnellinen, että se toimi sulle. Mutta mutta: maksaako Alko jengin Minnesotaan?

Addiktioissa haluan korostaa yksilön vastuuta. Olen multiongelmainen, mutta en ”syyttele” muita kuin itseäni. Anteeksi Klisee: sairaus ei ole meidän vikamme, mutta toipuminen on meidän vastuullamme.

Haluaisin olla valmis toipumaan itse. En usko että olen. En ole ollut täydellisesti pohjalla, olen ehkä high functioning alcoholic, ja pelit päälle. Raskasta paskaa välillä, mutta itsestä sen on lähdettävä aikanaan. Jos lähtee.

Edit. Ja todellakin sivustojen tulee suhtautua peliongelmaan vakavasti ja blokata tarvittavat väylät. Mun pohdinta meni ehkä sivuraiteille, mutta tosta samaa mieltä. Paras nää: ”voit rauhoittua ja sulkea tilisi viikoksi” maksimipituutena. Vittu oikeasti 😂
Anyway, Hemingway, aurinko myös laskee.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”