Viimeinen taistelu: Projekti 365

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Summerliu

Re: Viimeinen taistelu: Projekti 365

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 23 Tammi 2021, 12:07

Joo en mäkään ole sitä mieltä, että firmojen tulisi maksaa hoidot, mutta lähinnä se idea vastuusta. Jos tekee isoa rahaa muiden kurjuudella niin se on yksi asia. Mutta vastuullisuus on sitä, että pyrkii minimoimaan haittoja. Mun mielestä alkossakin pitäisi tunnistautua ja voisi sulkea viinanostonsa. Oon samaa mieltä yksilönvastuusta, mutta voisihan surkeimassa asemassa olevia tukea siinä. Asia kun ei ole puhtaasti valittavissa.

Musta ihan sama vaikka B2B puolella tuotteissa se on sama asia et myyt vaikka 100000€ Tuotteen. Kaikki fine. Mut sit ku se hajoo niin kerrot asiakkaalle et itseasissa ei saa varaosia ja ostakaa uus. Samankaltainen vastuu.

Tupakkateollisuus, peliteollisuus, alkoholiteollisuus, lääketeollisuus, se on toinen asia kun mietitään yleisesti hyväksyttävyyttä ja moraalia, muttei mennä siihen.

On yksilönvastuuta ja sitten on myös häikäilemätöntä ihmisten hyväksikäyttöä. Monisyinen asia.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 23 Tammi 2021, 14:54

Pitää vielä yksi juttu laittaa.

Miettikääpä alkoholia, jos sitä ei tunnettaisi nyt vuonna 2020 ja joku toisi markkinoille sen:

- Rentouttaa ja turruttaa aisteja
- heikentää itsesäätelykykyä
- aiheuttaa riippuvuutta
- vaarallista liikenteessä
- keho käsittelee myrkkynä
- liian suurina annoksina välittömästi myrkyllinen
- aiheuttaa vaurioita elimiin
- toimii densinfioinnissa
- sikiölle vaarallista

Niin saisikohan tulla markkinoille? Hauska ajatusleikki. Samoin tupakka tai pelaaminen tai muukaan. Minusta kaikki ne ovat täällä siksi, että ne ehtivät ennen säätelyä ja tieteen kehitystä. Ne ovat niin juurtuneet rakenteisiin ja iso bisnes, ettei niille enää mahdeta samallalailla mitään.

Niin kuin eroottinen korttipeli sanoi, tämä on vain mielipiteeni 😄.

Tulin taas painimasta, voin suositella BJJ:tä kaikille pokerinpelajille. On rentouttavaa ja avaa hyvin istumalihaksia!

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 24 Tammi 2021, 15:09

Pidän todella mun tän vuoden proaktiivisesta repsahduksen estämisestä. Kattelin eilen vähän twitchistä Nielettäjää, PaasosMoonia, Mhabaalutania ja mrsmekkiä. Kahdehdin kun joku pystyy analyyttisesti pohtimaan ja tekemään tolkun päätöksiä.

Mutta toisaalta näkyy myös pienessä otannassa onnen osuus. Meinasin taas ruveta haaveilemaan kohtuupelaamisesta joku päivä. Mutta mietin itseäni ja en halua siihen lähteä. Elämä ilman peleja on vapaampaa. En meinaa ikinä laittaa euroakaan mihinkään peleihin. Mutta se haave kohtuudesta on kyllä saatava hakattua pois.

Onneksi oon löytänyt jo hyvän aikaa sitten ohjelmoinnista kivan harrastuksen. Eilen grindasin sit graafista käyttöliittymää ja mukavaa pikkutehtävää Javalla yömyöhään. Se kutittaa kivasti samoja nystyröitä kun pokeri ja toistaalta on luovaa niin kuin taide. Hieno laji.

Niin se proaktiivinen juttu. Aiemmin oon lopettanut aina vähän silleen ammu ja unohda. Ja se lopettaminen on ollu pinnistelyä. Nyt pidän sen ajatuksissa aktiivisena ja tämä tuntuu paljon paremmalta.

Tunnistan myös ne sudenkuopat jo valmiiksi:

- Kohtuupelaamisesta haaveilu
- Stressinpurku tekosyynä
- Talousmurheiden ratkaiseminen pelaamalla
- Rentoutuminen

Nää taklaan henkisesti niin onnistuminen on sinetöity.

Mufler

Viesti Kirjoittaja Mufler » 24 Tammi 2021, 15:23

Mille alustalle tuota käyttöliittymää sorvailit? Itellä kans vähän haaveena että sais rakennettua tuonne tekniseen tilaan oman sopen minne vois viritellä 3d-tulostinta yms. Videovalvonnan järjestelmä viel vähän vaiheessa siellä.
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 24 Tammi 2021, 15:39

Mufler kirjoitti:
24 Tammi 2021, 15:23
Mille alustalle tuota käyttöliittymää sorvailit? Itellä kans vähän haaveena että sais rakennettua tuonne tekniseen tilaan oman sopen minne vois viritellä 3d-tulostinta yms. Videovalvonnan järjestelmä viel vähän vaiheessa siellä.
Eclipse IDE:llä oon rakennellu Windowbuilderillä ensimmäisiä graafisia juttuja. Mulla on tossa AMKoodarissa 47op suoritettu ja karkeesti puolet ollut HTML/CSS/JAvascript+ pilvipalvelut ja puolet ollut konsolisovellusjuttuja tai tietokantoja (Python, Java, C# ja vähän PHP/Django). Et aika kattavasti tullut kaikkea tehtyä vähän. Ihan kiva päästä nyt tekemään sovelluksiin pikkasen sitä graafistakin puolta. Konsolisovellukset on mukavia, mutta aikansa kutakin 😄. Pikkuhiljaa se työkalupakki karttuu.

Ja kaikki puuhaaminen on kivaa, toi 3D maailma kiehtoo itseäkin jonkin verran :). Kuulostaa hyvältä!

Erotic Razz

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz » 24 Tammi 2021, 16:33

Addiktioissa mun kela sivuaa paljon tota Harbon kommenttia Pingun blogissa:

”Toivottavasti jatkossa paremmin ja saat inspiksen johonkin elämänmuutokseen tai edes selätettyä tän elämän sietämättömän tylsyyden”.

Ja @Harbo, Wilde signaturena. Mulla roikkuu tää paska seinällä. En ihan muista miksi, tahi minkä puolesta tai vastaan 😁

Kuva
Liitteet
Tä?
Tä?
Anyway, Hemingway, aurinko myös laskee.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 24 Tammi 2021, 16:53

Mielenkiintoista pohdintaa ja filosofiaa.
Ja tuossa ollaan jonkin ytimessä. Ihmiselämä ei koskaan ole tainnut olla yhtä tylsää ja vähemmän ponnisteluita vaativaa ja ehkä monella ihmisellä kyse on juuri tylsyyden selättämisestä.

Ja tuo inspis on tärkeä tai pakko. Aika moni selättää sen riippuvuuden kun vaihtoehtona on hauta tai riippuvuus. Osa toki ei silloinkaan, mutta valtaosalle siinä on isnpistä riittävästi.

Mullakin taustalla on viime syksyltä se inspiraatio, kun luin lahtelaisen jonkun vajaa nelikymppisen kaverin itsemurhasta ilmeisesti suurena syynä peliriippuvuus.

Veti aika syviin keloihin, kun mietin itteäni sinne kymmenen vuoden päähän. Siinä vaiheessa jos on taas kerran maksanut velkanut ja ottanut vaikka sillä kertaa 100000€ velkaa, rouva ei enää kattelisi ja lapsetkin riittävän isoja häpeämään... tajusin et A, tää ketju on aika kovalla prosentilla ennustettavissa jos en tappele vastaan. B mulla ois maailmalle aika paljon annettavaa pelaamisen ulkopuolelle ja meinasin viettää rakkaideni kanssa ajan mahdollisimman pitkään. C ois kiva joskus olla hyvässä tasapainossa :D

Edit: Pakko lisätä ettei kukaan saa väärää kuvaa. Joku lukijoista saattaa olla tossa tilanteessa juuri nyt. Tiedän sen epätoivoisen ja vittu et oon kusessa fiiliksen kun tuntuu ettei ole mitään pakotiete sieltä nurkasta. Jos sulla on sellainen tilanne niin avaudu jollekin ja asiat eivät koskaan ole niin pahasti miltä tuntuu. Jos haluat keskustella niin mullekin voi laittaa viestiä peliriiputus(at)gmail.com. En ole minkään ammattilainen, mutta ainakin osaan kuunnella.

Mun yksi sellainen tavoite/unelma, kun oon valmis lopettamisen kanssa on se, että luon aivan oman peliriippuvaisten vertaistukitoiminnan ja pyritään estämään se ettei kukaan koskaan kokisi olevansa yksin tai ylitsepääsemättömässä tilanteessa sen kanssa.

Erotic Razz

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz » 24 Tammi 2021, 17:26

Sun tyyli ja meininki on enemmänkin inspiroivaa. Älä murehdi, että kukaan pitäisi sua koppavana kusipäänä, tai luulisi että kerskailet pelaamattomuudella. Mä koitan pyrkiä tota kohta, one day I may 😉
Anyway, Hemingway, aurinko myös laskee.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 24 Tammi 2021, 19:14

Erotic Razz kirjoitti:
24 Tammi 2021, 17:26
Sun tyyli ja meininki on enemmänkin inspiroivaa. Älä murehdi, että kukaan pitäisi sua koppavana kusipäänä, tai luulisi että kerskailet pelaamattomuudella. Mä koitan pyrkiä tota kohta, one day I may 😉
Kiitos, pääset varmasti tänne. Samalla suolla me tallustetaan.

Ja se lähinnä mitä meinasin väärinkäsityksellä on se, että tiedostan monella muulla haasteet suuremmiksi, tilanteen sykemmäksi tai mielen mustaakin mustemmaksi. Niin en halua kuulostaa siltä, että omaa tilannettani heikomassa olevat kokisivat synkistämistä suunnastani.

Se on tärkeä muistaa, jollain menee aina huonommin. Se on hassu asia sinänsä, osalle olen varmaan epäonnistuja ja kusessa ja mitä ikinä. Osa taas voi katsoa, että meneepä tolla hyvin mitä se täällä kitisee.

Vaikkei elämä olekaan kilpailu niin sellainen kuvitelma me siitä ollaan tehty. Jos sosiaalinen media kääntyisi päälaelleen ja siellä ei näytettäisi valtaosin sitä mitä halutaan näyttää eniten tai mikä on se omasta mielestään ihanne. Vaan näytettäisiin ongelmat ja haavoittuvuudet ja haasteet. Jokaisen olisi aika helppoa olla ongelmiensa kanssa tässä maailmassa. Hauska ajatusleikki taasen.

Ketunnaama

Viesti Kirjoittaja Ketunnaama » 24 Tammi 2021, 21:10

Ois summerliu se Sven Polatka. Vai mikä se oli.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 24 Tammi 2021, 21:37

Ketunnaama kirjoitti:
24 Tammi 2021, 21:10
Ois summerliu se Sven Polatka. Vai mikä se oli.
En ollut aivan varma oliko kysymys. Sen verran kiinnosti, että kaivelin herran esille. Ilmeisesti kyse yhdestä sivujen bannatusta jäsenestä. En ole hän ja lukaisin kirjotuksia niin kiinnostaisi kovasti, mistä tuo yhtäläisyys juolahti mieleesi 😄?

Ketunnaama

Viesti Kirjoittaja Ketunnaama » 24 Tammi 2021, 22:03

Snooker termein. Shot to nothing.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 26 Tammi 2021, 23:23

Oon mun mielestä edistynyt aikataulua edellä lopettamisen suhteen. Parasta on ollut tämä ajatusten vaihtaminen ja avaaminen täällä. Tuntuu että se on jo pelkäästään antanut aimo harppauksen prosessissa.

Sain tuossa kouluhomman valmiiksi ja änärin pelaamisen sijasta meinasin vielä työstää tätä.

Tosiaan kun olen yrittänyt aikalailla sen 9vuotta lopettaa niin meinasin kerätä tähän kaikki hyvät tekosyyt ja selitykset pelaamiseen ja ne jutut millä annoin itselleni luvan siihen.

”Hei, laita vähäsen peleihin saat sen moninkertaisena takasin.”

”Eihän se kymppi haittaa sinne laittaa, pikkurahoja. Et käynyt tänään lounaallakaan niin hyvin voit laittaa”

”Sähän oot jo ollut jonkin aikaa pelaamatta niin ehkä nyt menee paremmin ja voitat. Katoit niitä opetusvideoitakin.”

”Kyllä kohtuullisesti voi pelata, moni muukin peliriippuvainen on pystynyt kohtuupelaamiseen”

”Kyl sä saat sitten ne nopeasti suljettua.”

”Parempi pelata kun käyttää rahat nuuskaan tai karkkiin.”

”Vaimokin osti *jotain turhaa* ihan hyvin säkin voit pelata sen rahan.”

”Meil on jo kaikkea , ihan hyvin voi pelata.”

”Hitto ku on stressiä, pitäis jollain rentoutua.”

”Ompa tylsää eikai muuta kuin pelaamaan.”

”Kaikilla joku juttunsa mä haluan vaan pelata, kai joku pahe on ihan sallittua.”

”Sain ylimääräistä rahaa, voin ihan hyvin laittaa sen peleihin.”

”Jalka paskana eikä pääse treenaa, kylläpä vituttaa ja meen kyllä pelaamaan.”

”Ai saakeli kun Rouva ärsyttää”

”Ei kukaan huomaa jos vähän pelaat”

”Pitäähän elämästä nauttia”

”Huh jaksoin tämän, voisin palkita itseni pelaamisella.”

”Muutkin tienaa sillä, et sä nyt tyhmempikään ole. Säkin voit tienata.”

”Nyt on kyllä paha taloustilanne, sun on pakko pelata ja taikoa rahaa.”

”Pelaan nopsaa ja katon pysyykö hallinnassa.”

”Ai niin se saitti aukeaa huomenna, käydäänpä katsomassa jäikö sinne rahaa.”

Ja varmaan vielä monia muita. En muista vaan enempää.

Nää tuntuu niin hölmöiltä kun kirjottaa tähän, mut miten monta kertaa mennyt noihin samoihin hookkeihin. En meinannut enää mennä. Ensin olin :fish: ja nyt olen :fishing:

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 27 Tammi 2021, 19:21

Täältä peliriippuvaisten lahkosta myöskin onnittelut onnekkaalle pokerimiehelle. Kiva nähdä kaikkien elämän kurssien olevan nousussa kuin Nokia konsanaan.

https://areena.yle.fi/1-50390207
Vahingossa törmäsin tähän lehtijutun ohjelmaan mistä puhuin aiemmin ja en silloin tajunnut et tästä on joku jakso. Oli aika kiehtova ja koskettava katsoa ja ehkä syvintä oli asettua puolison asemaan. Sitä en ole koskaan liikaa miettinyt, keskittynyt omaan selviytymiseen riippuvuuden kanssa niin onhan se upea rakas vaimo aika sankaritar kun tuossa vieressä seisoo ja ihan totta ettei rakkaudella ketään pelasteta muttei se mahdollisuuksia ainakaan huononna.

Vaikuttaa näin elämästä ja ihmismielestä kiinnostuneelle hyvältä dokumenttisarjalta muutenkin.

Eikai tässä, jatkellahan taas. Jokaiselle runia minne sitä kaipaa eniten.

Summerliu

Viesti Kirjoittaja Summerliu » 31 Tammi 2021, 13:12

Tammikuu numeroina:

Pelaamattomat, nuuskattomat ja herkuttomat päivät 31kpl.

6km juoksulenkit 10kpl
Bjj-treenit 3kpl

Pleikkarinpeluu-illat n. 5kpl
Ohjelmoinnin opiskeluun käytetty noin 40-50h
Paino noussut -> 3kg (en ymmärrä miksi)

Unta kellon mukaan 6h 53min / yö.
Askelia 289800.

Eli meni tosi hyvin. Voin paremmin kuin aikoihin. Jatketaan hyvinvointi edellä. Helmikuussa tavoitteena lisätä unta ja askelia. 7h 30min unta ja 300000askelta laitetaan menemään. Ja tärkeimpänä paljon painia.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”