Taistelua kohti Highstakes MTT

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Korpisoturi2

Re: Taistelua kohti Highstakes MTT

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi2 »

Harmittavasti trophy hunttien tyhmien sääntöjen takia tästä ei pisteitä, mutta maistuu:
trophy vittuilu.png
Oli lähellä kanssa isompaa kalaa, kun 109d big shot finuun, mutta siitä sija 9 ja 150d masters oli ihan chipliidun perässä vielä 50 leftissä, mutta sekin hyytyi kuitenkin. Ensi sunnuntaina sitten.
peteyy

Viesti Kirjoittaja peteyy »

Nättii nättii!
Lets make #vegasvilla great again! Striimailen Twitchissä https://www.twitch.tv/bababooey75
Korpisoturi2

Ei oo tullut pitkään aikaan päiviteltyä blogia. Tämän syynä on ollut ihan se, että olin toukokuun puolessa välissä aika sippi. Alkuvuoden ennätysvola sekä pelaamisen, että opiskelun suhteen alkoi painamaan. Pelisessioissa huomasin, että en jaksanut keskittyä 30minuuttia pidempään, ja koin turhautumista pelaamisesta. Selkeitä väsymyksen merkkejä.

Osasyy väsymykselle on myös ollut uudet elämäntavat, jotka otin about 6 viikkoa sitten käyttöön. Sulamon avulla tullut oltua negakaloreilla päivää vaille kaikki muut päivät, ja reenattu on tullut 6x vko vähintään. Kyllähän se fakta on, että rankka reenaus hieman häirittee pokeria, mutta on tämä mukavaa balanssia silti pokerille, ja tässä elämäntavassa olisi tarkoitus pysyä. On kiva kehittyä ilman varianssia.

Itse kuukaudesta tosiaan pokerillisesti ei kauheasti sanottavaa. Kuukausi alkoi hyvällä uppipäivällä, jonka jälkeen sukkasin voitot takas korkoineen. Olin todella väsynyt ja olo oli aika sumuinen, joten ihan ansaittu ds. Ennen olin todella huono käsittelemään DS:ää, koska se johti vaan aivan pakotettuna tehtyihin uskomattomiin peliputkiin. Olikohan mulla uran alkupuolella jotain 30+ MTT-pelipäivän putkia, kun oli vähän DS:ää... Upswingissa lähdettiin tietysti juhlimaan pelaamisen sijaan.
Tällä kertaa tajusin keventää pelitaakkaa muutamaan pelipäivään viikossa, ja painottaa taas opiskelua. Löytyhän niitä kehittämiskohteita pelistä vaikka mitä, ja olikin kiva korjata selkeitä virheitä, ja samalla miettiä uusia luovia juttuja pokerin kehittämiseen. Eilen pelatessa huomasi, kuinka paljon parempi fiilis on pelata. Steppi on taas otettu eteenpäin.
Tänä vuonna on ollut aika iso mentaaliero entiseen. Upswingissa sain maksimoitua pelipäivät ja voluumit aivan tappiin, ja downswingissä tajuan keventää, kun huomaan väsymystä. Tämä on käytännössä uralla ollut aina päinvastoin tätä vuotta ennen. Tämä kuulostaa näin jälkikäteen todella tyhmältä, että en tota pyrkinyt aiemmin korjaamaan. Ylipäätään sitä on tajunnut, kuinka voimakas päänkääntäjä sitä on monille omille virheille ollut. Mutta niin se taitaa mennä, että on helpompi kääntää haastavasti korjattaville virheille/ongelmille pää, ja keskittyä mukaviin juttuihin. Pätee niin omaan pokeristrategiaan, mentaaliin kuin elämänvalintoihin.

Ja pakko vähän mainostaa loppuun. Käykäähän katsomassa tällainen elokuva:

Isoveljen ensimmäinen elokuva elokuvateatteri levitykseen. Tuette tärkeää suomalaista itsenäistä elokuvantekoa, joten kaikki kipin kapin leffaan. Itse pääsen näkemään elokuvan ensi tiistaina. Ai että, en malta odottaa!
uuno68

Viesti Kirjoittaja uuno68 »

Todella kovan luokan tekemistä sekä ajatusmaailmaa, 5/5 ja papukaijamerkkejä päälle!
Puuraketti

Viesti Kirjoittaja Puuraketti »

Korpisoturi2 kirjoitti: 29 Touko 2021, 10:57 Osasyy väsymykselle on myös ollut uudet elämäntavat, jotka otin about 6 viikkoa sitten käyttöön. Sulamon avulla tullut oltua negakaloreilla päivää vaille kaikki muut päivät, ja reenattu on tullut 6x vko vähintään. Kyllähän se fakta on, että rankka reenaus hieman häirittee pokeria, mutta on tämä mukavaa balanssia silti pokerille, ja tässä elämäntavassa olisi tarkoitus pysyä. On kiva kehittyä ilman varianssia.

Itse kuukaudesta tosiaan pokerillisesti ei kauheasti sanottavaa. Kuukausi alkoi hyvällä uppipäivällä, jonka jälkeen sukkasin voitot takas korkoineen. Olin todella väsynyt ja olo oli aika sumuinen, joten ihan ansaittu ds. Ennen olin todella huono käsittelemään DS:ää, koska se johti vaan aivan pakotettuna tehtyihin uskomattomiin peliputkiin. Olikohan mulla uran alkupuolella jotain 30+ MTT-pelipäivän putkia, kun oli vähän DS:ää... Upswingissa lähdettiin tietysti juhlimaan pelaamisen sijaan.
Tällä kertaa tajusin keventää pelitaakkaa muutamaan pelipäivään viikossa, ja painottaa taas opiskelua. Löytyhän niitä kehittämiskohteita pelistä vaikka mitä, ja olikin kiva korjata selkeitä virheitä, ja samalla miettiä uusia luovia juttuja pokerin kehittämiseen. Eilen pelatessa huomasi, kuinka paljon parempi fiilis on pelata. Steppi on taas otettu eteenpäin.
Tänä vuonna on ollut aika iso mentaaliero entiseen. Upswingissa sain maksimoitua pelipäivät ja voluumit aivan tappiin, ja downswingissä tajuan keventää, kun huomaan väsymystä. Tämä on käytännössä uralla ollut aina päinvastoin tätä vuotta ennen. Tämä kuulostaa näin jälkikäteen todella tyhmältä, että en tota pyrkinyt aiemmin korjaamaan. Ylipäätään sitä on tajunnut, kuinka voimakas päänkääntäjä sitä on monille omille virheille ollut. Mutta niin se taitaa mennä, että on helpompi kääntää haastavasti korjattaville virheille/ongelmille pää, ja keskittyä mukaviin juttuihin. Pätee niin omaan pokeristrategiaan, mentaaliin kuin elämänvalintoihin.

Mies on kyllä eittämättä jo hyvän matkaa kulkenut oikeata tietä oikeaan suuntaan. Ihminen löytää niin helpolla tekosyitä itsensä palkitsemiseen onnistumisien jälkeen ja näin hyvä tekeminen jää kesken ja kokonaisuudessaan kuvio menee usein jopa taaksepäin. Paljon helpompaa on onnistumisen jälkeen palkita itsensä kuin jatkaa kovaa ja kurinalaista työn tekemistä.

Urheilun lisääminen kaavaan on varmasti kannattavaa sekä henkisellä puolella vastapainona pokerille - sekä tietenkin fyysinen kunto paranee jonka ansiosta pääkoppakin usein voi paremmin. Syy-seuraus etc.

Hienoa tekemistä ja onnea peleihin, treeneihin sekä laadukkaaseen elämään!
Korpisoturi2

Todella kovan luokan tekemistä sekä ajatusmaailmaa, 5/5 ja papukaijamerkkejä päälle!
Kiitos Uuno!
Mies on kyllä eittämättä jo hyvän matkaa kulkenut oikeata tietä oikeaan suuntaan. Ihminen löytää niin helpolla tekosyitä itsensä palkitsemiseen onnistumisien jälkeen ja näin hyvä tekeminen jää kesken ja kokonaisuudessaan kuvio menee usein jopa taaksepäin. Paljon helpompaa on onnistumisen jälkeen palkita itsensä kuin jatkaa kovaa ja kurinalaista työn tekemistä.

Urheilun lisääminen kaavaan on varmasti kannattavaa sekä henkisellä puolella vastapainona pokerille - sekä tietenkin fyysinen kunto paranee jonka ansiosta pääkoppakin usein voi paremmin. Syy-seuraus etc.

Hienoa tekemistä ja onnea peleihin, treeneihin sekä laadukkaaseen elämään!
Kiitos!
Osut mun mielestä aivan asian ytimeen. Mutta ymmärrän kyllä myös silti sen toisen kannan kanssa, jossa ajatellaan elämä juhlimisen arvoisena, ja jokainen hyvä syy käytetään hyväksi. Itselle tuo ei vaan sopinut nuoruusvuosien jälkeen, kun omat mielihalut elämän suhteen ovat erilaiset.

Näin jälkikäteen on outo ajatella, että onneksi sillon vajaa pari vuotta sitten romahdin täysin. Vaikka parantumisen projekti oli hyvin pitkä, niin sen itsetutkiskelun jälkeen on kyllä löytänyt elämään koko ajan enemmän ja enemmän hyviä juttuja. Ja oppinut jopa tuntemaan itsensä. Se on hyvä saavutus näin 30-vuotiaana.

Palatakseni vielä tuohon DS-voluumipohdintaan, tuli äsken sauvakävellessä kuunneltua Joe Roganin uusi jakso, jossa vieraana oli Neil De Grasse Tyson. Tyson sanoi siinä hyvin jotakuinkin näin: "If you want to be more creative, you have to be less productive." Tämä on kyllä niin totta kuin voi olla, ja sopii hyvin tuohon DS-voluumipohdintaan. Huonolla hetkellä huonolla intuitiolla haluat jostain syystä maksimoida pelivoluumin, kun voisit silloin juuri keventää, ja antaa luovuuden palata ajatteluun. Super tehokasta tekemistä voi sitten harrastaa upswingissä / normaalissa runissa loistavalla intuitiolla.

Laitetaas loppuun vielä yksi ICM-kyssäri. Kyseessä 100€ Trio Series 6max 8 left. Oon 4/8 asemassa, ja oman pöydän pienin stackki on turnauksen pienin stackki.
Vastustajasta ei valtavasti riidejä, mutta olen kaksi kertaa tässä 4maxissa joutunut jo raise foldaamaan 3bettiin about 30 käden aikana.

Call vai shove? Ja perusteluja mieluusti. ICM Monker ranget usein pyörittelevät näissä mixaten erilaisissa spoteissa callin ja shoven väliltä. Millä perusteilla te lähdette näissä näiden väliltä valitsemaan?

Itse valitsin shoven, koska Haxton. Perustelen sitten tarkemmin, jos tästä syntyy jotain keskustelua.
icm kyssäri.png
icm kyssäri.png (34.66 KiB) Katsottu 2013 kertaa

Tänään illalla myös luvassa taas vähän high stakesia, kun 1,1k Unibet Open pitää shotittaa. Olisiko jo ensimmäisen 1k+ pelin cashin aika?
petQQ

Viesti Kirjoittaja petQQ »

Korpisoturi2 kirjoitti: 30 Touko 2021, 15:18
Call vai shove? Ja perusteluja mieluusti. ICM Monker ranget usein pyörittelevät näissä mixaten erilaisissa spoteissa callin ja shoven väliltä. Millä perusteilla te lähdette näissä näiden väliltä valitsemaan?

Itse valitsin shoven, koska Haxton. Perustelen sitten tarkemmin, jos tästä syntyy jotain keskustelua.
Ottaisin maksun. Peruste: AJs realisoi EQ:ta 120% stäkkikoolla 30-75bb(Acevedo, Modern Poker theory s.53). Tämä tosin BB vs BU, mutta tuskin sun vahvemmasta rangesta niin kauheasti haittaa on. Chip-wise älytön printti siis. Varsinaisesti ICM-mielessä en osaa kommentoida, koska ei ole palkintostruktuurista hajuakaan. En edes tiedä missä verkossa toi kisa käydään. Lisäksi veikkaan, että sun ICM:mä on paremmalla tolalla kuin mun. :beer2:
Raccoo

Viesti Kirjoittaja Raccoo »

Hyvää settiä Korpi!

ICM tilanteeseen: vihun value-3betrange (non-AI) varmaan tuossa tilanteessa AK, JJ/QQ+ vilkkaimmilla ehkä lisäksi TT. Bluffit tullee pääosin Axo, jotain offsuit broadwaytä, Kxs löytynee myös aktiiviselta vihulta. AJs pelaa kyllä tosi hyvin postflop bluffirangea vs mutta ICM puskee equityn realisointia aika lailla alaspäin.

Puskun puolesta löytyy aika paljon meriittejä:
- ok ~10bb potti himaan jos vihu foldaa 4bettiin
- maksun tullessa ohivedolla CL (ainakin lähelle) ja mahdolliseen finuun myllyasema
- jos vihu aktiivinen, niin range painottunut tod näk liikaa bluffien puolelle
- blokataan AK, AA, JJ
- equityn realisointi OOP

Maksun puolesta:
- pidetään Ax painotteinen bluffirange mukana
- blokataan bluffeja
- jos vihu bluffaa liikaa Ax, parempia 4betshoveja lienee KT-KQs

Ehkä siis pusku ois parempi, mutta ymmärrän miksi solverit myös miksaavat :-k
kilpuri

Viesti Kirjoittaja kilpuri »

Aika perinteisen vittumainen spotti mikä toistuu suhteellisen usein nois end-gameissa. Kylhän tossa icm-tilanteessa mielellään se potti otetaan alas heti pre. Kuitenki maksamalla pre (ilman icm normaalipeli lienee maksu) joudutaan aika usein ongelmiin postflop jos/kun ei osuta vaik teoreettisesti AJs tosiaan realisoiki aika hyvin equu, mut käytännössä kylhän siin moniin floppitekstuureihin joudutaan max pahoihin spotteihin jos kaveri osaa antaa jatkopaineen.

Toki tos on hyvä koittaa ottaa vähän riidiä kaverista myös, jos se 3bettaa tos paljon ni kallistuisin shoveen ja jos vetäny hiirenä ni sit varmaan maksulla. Tässäki on toki myös vastakkainen lähestymistapa, et dominoidaan sitä laajempaa rangee, mut silti useimmiten missataan floppi ja sit ollaan oop ongelmissa eikä me nyt välttämättä sille K5s tyyppiselle haluta sitä floppia myöskään antaa. Ihan solidi optio lienee ottaa rngstä joku 30%maksu 70%shove, ei se ainakaan iso virhe voi olla. Mut siis kokonaisuudessaan kallistuisin shoveen, ja jos on jotain lisäinfoo tarjolla ni sit voi lähestyy myös maksulla. Espanjas noi prizepoolit on kans aika topheavy ni sinänsä sijat 4-8 ei oo kovin suurta eroa ja top3 alkaa sit palkinnot äitymään.
bogerihai66

Viesti Kirjoittaja bogerihai66 »

--
Viimeksi muokannut bogerihai66, 03 Kesä 2021, 02:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bogerihai66

Hyviä kommenteja. Itekin kiinnostuin, koska olin myös tosi epävarma ja ajoin mielenkiinnosta Simple Preflopilla. Käytin jotain perus palkintostruktuuria mikä kohtuu flatti: 1675-1225-925-680. Tämä ei sitten välttämättä oo eksakti totuus miten aina pelata, mutta pitäis olla hyvä lähtökohta koviin peleihin ainakin.

Kuva

CO avaa 17.5%. Mun mielestä tiukkuus johtuu pääosin siitä, että kun kipataan niin BTN pelaa tosta 35% AI + 41% RFI, niin siellä tulee kohtalaisella frekvenssillä törmäyksiä, pelaajia tippuu ja saadaan payjump. Ja myös toki ettei BTN etenkin pääse rankasee liikaa.

Kuva

BTN strategia CO reissua vastaan: 20% maksu, 14% 3-bet, 7% AI. Mun mielestä aika looginen jakauma ja kombovalinnat. Tosi agressiivista peliä kyllä noilta paskimmilta Kx:o käsiltä mitkä ei blokkaa CO:n raise/fold rangea, ja isolta osalta Ax:o myös. Samoin 22-JJ flatti erikoinen mut siisti peli. Tässä varmasti näkee tosi paljon vaihtelua eri pelaajatyypeiltä. Mun mielestä myös moni ei osaa flata tai shoveta tarpeeks mut. Sillon voi toi pieni 3-bet päästä aika levottomaks.

Kuva

Sit meidän spotti eli CO strategia BTN 3-bettia vastaan: 4-bet all-in 25% + 4-bet pienesti5%. (pre Induce 4-bet-rangea AA + bluffit en pidä hirveen tärkeenä mut optio)

Solveri ei maksa mitään. Pääsyy mun ymmärryksen mukaan tälle et joudutaan postflopissa maksajan asemaan melkeen aina ja jos me ollaan postflopissa vielä ICM-tietoisia niin joudutaan ylikippaamaan ihan helvetisti monta paikkaa. Vaatii toki vastustajan joka ymmärtää painaa, etenkin sen pitää osaa painaa se vika AI betsi imo.

Huom. täs simissä aika flatin olonen palkintostruktuuri ja tää nyt vaikuttaa ihan älyttömän tiukalta meille, mut onhan toi ihan hirvee paikka näillä stackeilla. Jos siellä on esim sellanen stereotypinen brassi jolta ehkä paljon noita flatti- ja shove-käsiä päätyy ton pienen 3-bet rangen jatkoksi niin herolle 4-betin EV vaan nousee. Tässä simissä BTN fold 4-bettiä vastaan on 80%. Käytännössä imo voi helposti olla vielä enemmän jos oikee ukko vastassa. Monesti noissa kyllä itekin päätyy flattaamaan, ja näkee huippupelaajiakin flattaavan, kai koska uskovat aina että heillä jotkut jumalalliset postflop-lahjat ja pystyvät navigoimaan ne. Tai sit eivät täysin usko ICM-konseptiin. Ja tietty muu pöytä vaikuttaa imo todella paljon kans, jos paskoja mukana niin halutaanko täs mennä jos edgeä tai pelaajia ketkä ei välitä ICM:stä? Moni asia vaikuttaa mut jos hyviä reguja kaikki niin noudattaisin kyllä tätä strategiaa.
bogerihai66

--
Korpisoturi2

Todella hyvää pohdintaa! Kiitos kaikille!

Otin sen takia tuon käden, koska 4bet shoveaminen ja todella tiukka (jopa olematon) 3betin flattays oli ainakin joskus yksi näitä MTT-pokerin "sääntöjä". Monihan noista ton ajan säännöistä on todistettu vääriksi, niin tykkään haastaa aina jonkun tällaisen spotin normaalia vastausta.

Mitä tutkin itseltäni löytyviä simuja, niin 40bb stackeilta löytyi 6max finu tilanteissa paljon eri chartteja, joissa AJs aina flattasi button 3bettiä vastaan. Pääosassa tapauksista button oli CL. Mutta harmittavasti en löytänyt yhtään 35bb charttia, 30bb oli alempi stackki, ja siinä harrastettiin lähes aina 4bet tai fold taktiikkaa. Ainoastana 30bb flat stack 8max tilanteessa AJs oli mixannut myös flattia, mutta tuo on tilanteena tietysti esimerkistä täysin erilainen. Osoittaa kuitenkin, että flat / shove asiat voivat olla yllättävän pienestä kiinni. Hyvällä game flow haistelulla ja osaavalla exploittaamisella voi varmasti tehdä näissä huimasti isomman rahan. Ainakin esim. Apestylesilta nähdään välillä ICM-tilanteissa aika hurjiakin exploit ajoja. Tämä tietysti ei silti tarkoita varmaksi sitä, että ne olisivat mitenkään hyviä.
Ottaisin maksun. Peruste: AJs realisoi EQ:ta 120% stäkkikoolla 30-75bb(Acevedo, Modern Poker theory s.53). Tämä tosin BB vs BU, mutta tuskin sun vahvemmasta rangesta niin kauheasti haittaa on. Chip-wise älytön printti siis. Varsinaisesti ICM-mielessä en osaa kommentoida, koska ei ole palkintostruktuurista hajuakaan. En edes tiedä missä verkossa toi kisa käydään. Lisäksi veikkaan, että sun ICM:mä on paremmalla tolalla kuin mun.
En olekaan ikinä lukenut Modern poker theorya, pitäisi varmaan huvikseen hankkia kesälukemiseksi! Kiva välillä lukea strategiaa myös eri muodoissa.
Perustelut kuulostavat hyvältä, ja tuskin häviät kauheasti laskurioptimiin tuollaisella taktiikalla. Jopa monissa tilanteissa voit voittaa GTO:n, mikäli vihu on huono post flop. Nämä ovat tosiaan niin pienistä faktoreista kiinni, että sen takia näissä on mielestäni yllättäen enemmän valinnanvaraa kuin ajatellaan.
Jätin tarkotuksella tosiaan tarkan palkintorakenteen pois, koska halusin keskustelua yleisellä ICM-näkemystasolla. Kuitenkin siitä on yleensä enemmän hyötyä kehittymiselle kuin yhden täsmällisen spessuturnauksen price poolin pohdinnalla.
Onkohan kukaan edes yrittänyt ajaa solvauksia, jossa näkyisi realisointi % ICM-skenaarioissa post flop? Tuohan tietysti toimisi taas vain siihen tiettyyn stackki tilanteeseen, mutta olisi mielenkiintoista.
Hyvää settiä Korpi!

ICM tilanteeseen: vihun value-3betrange (non-AI) varmaan tuossa tilanteessa AK, JJ/QQ+ vilkkaimmilla ehkä lisäksi TT. Bluffit tullee pääosin Axo, jotain offsuit broadwaytä, Kxs löytynee myös aktiiviselta vihulta. AJs pelaa kyllä tosi hyvin postflop bluffirangea vs mutta ICM puskee equityn realisointia aika lailla alaspäin.

Puskun puolesta löytyy aika paljon meriittejä:
- ok ~10bb potti himaan jos vihu foldaa 4bettiin
- maksun tullessa ohivedolla CL (ainakin lähelle) ja mahdolliseen finuun myllyasema
- jos vihu aktiivinen, niin range painottunut tod näk liikaa bluffien puolelle
- blokataan AK, AA, JJ
- equityn realisointi OOP

Maksun puolesta:
- pidetään Ax painotteinen bluffirange mukana
- blokataan bluffeja
- jos vihu bluffaa liikaa Ax, parempia 4betshoveja lienee KT-KQs

Ehkä siis pusku ois parempi, mutta ymmärrän miksi solverit myös miksaavat
Mahtavasti eritelty molemmista hyviä ja huonoja puolia. Tosiaan unohdin laittaa sen, että ohivedolla oltaisiin CL. Tämä olisi pitänyt muistaa, kun on kuitenkin tässä aika tärkeä asia.
Mietin yhtä flattaamisen huonoa puolta, että se taktiikka on kyllä haastavampi toteuttaa oikein vs. 4bet shove / fold taktiikka. Koska vastaus 99% varmasti ei ole se, että flatattaisiin vain AJs, joten sitten pitää alkaa miettimään, kuinka laajasti flatataan suittareita, tuleeko trappeja ja mitkä 4bet bluff shovetaan. Usein flatti ranget ovat siinä mielessä outoja, kun trapata ei oikein voi millään, kun 4bet rangea pitää tukea kaikilla nutseilla. Mutta kai noissa trapit tavallaan ovat tuo isompi Ax/Kx vs. vihun pienempi Ax/Kx pilli.
Hyviä kommenteja. Itekin kiinnostuin, koska olin myös tosi epävarma ja ajoin mielenkiinnosta Simple Preflopilla. Käytin jotain perus palkintostruktuuria mikä kohtuu flatti: 1675-1225-925-680. Tämä ei sitten välttämättä oo eksakti totuus miten aina pelata, mutta pitäis olla hyvä lähtökohta koviin peleihin ainakin.
Tätä toivoinkin, että joku innostaisi solveroimaan tämän tilanteen jollain palkintorakenteella! Kiitos. Onko tuo simple preflop ollut kovassa käytössä? Itse en ole vielä hankkinut sitä, kun olen käyttänyt pre-made chartteja ja yleistä ajattelua tällä hetkellä vain näiden kehittämiseen.

Tuo oli oikein hyvä palkintorakenne, vaikka onkin kyllä vähän kyseenomaista turneeta flatimpi. Opin heti, että pelaan hieman liian löysää co:sta tuon tilanteen. Saa olla tuossa spotissa luvan kanssa nitti! Huom. Nikkipe
CO avaa 17.5%. Mun mielestä tiukkuus johtuu pääosin siitä, että kun kipataan niin BTN pelaa tosta 35% AI + 41% RFI, niin siellä tulee kohtalaisella frekvenssillä törmäyksiä, pelaajia tippuu ja saadaan payjump. Ja myös toki ettei BTN etenkin pääse rankasee liikaa.
Hyvä huomio. Voisin kuvitella, että olet oikeassa.
BTN strategia CO reissua vastaan: 20% maksu, 14% 3-bet, 7% AI. Mun mielestä aika looginen jakauma ja kombovalinnat. Tosi agressiivista peliä kyllä noilta paskimmilta Kx:o käsiltä mitkä ei blokkaa CO:n raise/fold rangea, ja isolta osalta Ax:o myös. Samoin 22-JJ flatti erikoinen mut siisti peli. Tässä varmasti näkee tosi paljon vaihtelua eri pelaajatyypeiltä. Mun mielestä myös moni ei osaa flata tai shoveta tarpeeks mut. Sillon voi toi pieni 3-bet päästä aika levottomaks.
Olin ennen tyyppi, joka all day long pelasi finuissa parit liian suoraviivaisesti. ICM-tutkiskelun yksi tärkeimpiä löytöjä itselleni oli juuri tuo parien flatti potentiaali. Se on omasta mielestä vielä käytännössä ihan super hyvä peli, koska pareilla kuitenkin on kohtuu hyvä realisoida equityä ICM:ssäkin.
Sit meidän spotti eli CO strategia BTN 3-bettia vastaan: 4-bet all-in 25% + 4-bet pienesti5%. (pre Induce 4-bet-rangea AA + bluffit en pidä hirveen tärkeenä mut optio)
Ite tykkään käytännössä pitää pre induce rangen. Ihan vain siitä syystä, että ainakin kuvittelen populaation pelaavan vähän huonommin tuohon pienempään 4bettiin kuin shoveen. Ja siitä syystä tykkään siitä ennen kaikkea, että se on yleensä aika yksinkertainen range toteuttaa. Vaikea pelata sitä päin helvettiä, ja vihukohtaisesti pystyy vähän nudgeamaan rangea haluamaan suuntaan.
Solveri ei maksa mitään. Pääsyy mun ymmärryksen mukaan tälle et joudutaan postflopissa maksajan asemaan melkeen aina ja jos me ollaan postflopissa vielä ICM-tietoisia niin joudutaan ylikippaamaan ihan helvetisti monta paikkaa. Vaatii toki vastustajan joka ymmärtää painaa, etenkin sen pitää osaa painaa se vika AI betsi imo.

Huom. täs simissä aika flatin olonen palkintostruktuuri ja tää nyt vaikuttaa ihan älyttömän tiukalta meille, mut onhan toi ihan hirvee paikka näillä stackeilla. Jos siellä on esim sellanen stereotypinen brassi jolta ehkä paljon noita flatti- ja shove-käsiä päätyy ton pienen 3-bet rangen jatkoksi niin herolle 4-betin EV vaan nousee. Tässä simissä BTN fold 4-bettiä vastaan on 80%. Käytännössä imo voi helposti olla vielä enemmän jos oikee ukko vastassa. Monesti noissa kyllä itekin päätyy flattaamaan, ja näkee huippupelaajiakin flattaavan, kai koska uskovat aina että heillä jotkut jumalalliset postflop-lahjat ja pystyvät navigoimaan ne. Tai sit eivät täysin usko ICM-konseptiin. Ja tietty muu pöytä vaikuttaa imo todella paljon kans, jos paskoja mukana niin halutaanko täs mennä jos edgeä tai pelaajia ketkä ei välitä ICM:stä? Moni asia vaikuttaa mut jos hyviä reguja kaikki niin noudattaisin kyllä tätä strategiaa.
Tästä olisi mielenkiintoinen tietää, että jos valitsisi vähän top heavymman struktuurin, houkuttaisiko se solveria tekemään mitä. Shovetaan enemmän vai flatit mukaan peliin? ICM on pulmia täynnä.

Hyviä huomioita taas. Olen samaa mieltä, ja uskon, että tuossa spotissa on todella helppo bluff 3betata pienesti liikaa. Juuri paljon sellasia käsiä, joita ei pitäisi 3betata. Ja tiedostan todella vahvasti tuon pokerinpelaaja regun ajattelun: "Flattaan, koska mulla post flop edge ja vältän turhan törmäyksen."
Itse pohdin syytä flattaamiselle hyvien pelaajien toimesta siitä näkökulmasta, että jos vihu 3bettaa liikaa hempulaa, niin tulisiko herolle sitten kuitenkin motivaatio flatata pre flop jotain käsiä. Koska, kun vihulla on liian heikko pf range, se likipitäen varmasti johtaa post flopilla vaikeuksiin, ja täten virheisiin. Joten näin se edge yllättäen muodostuukin, vaikka vihu periaatteessa olisi ihan hyvä pelaamaan.

Tästä hyvänä jatkona ICM-konseptin haastamisesta kiinnostuneille 49min30sek kohdasta:

Haxton pohtii, missä on ICM-mallin ongelmat, ja mitä se voisi tarkoitaa pelistrategiaan.

Olen tuota pohtinut viime aikoina paljon, ja lopulta tuossa tilanteessa lähdin juuri rakentamaan 4bet tai fold taktiikkaa. Juuri siitä syystä, että future game on niin onneton flattaamisen jälkeen. En tiedä tarkkaa lukemaa, kuinka usein joudutaan foldaamaan jossain vaiheessa post flop AJs, mutta on se aika iso oltava. Joten todella usein häviämme stackkia ja joudumme entistä huonompaan asemaan, kun taas 4betissä skenaariot ovat pääosin hyviä, ja joskus jackpot. Täten näin future game valuen kannalta shoven parempana vaihtoehtona.

Mutta kaiken tämän spekuloinnin jälkeen voin sanoa, etten silti ole aivan varma parhaiten tuottavasta valinnasta. Uskoisin sen kuitenkin menevän jotenkin näin helpommasta skenaariosta vaikeampaan: Jos turnauksessa on ICM-sekoilua, ota flatti ja pidä varianssi pienenä. Haluat päästä pelaamaan tulevia jakoja, koska vihut tulevat dumppaamaan sinulle rahaa jatkuvalla syötöllä.
Taas mitä vaikeampi on turnauksen line-up, sen enemmän pitäisi todennäköisesti vaan myöntyä ja harrastaa 4bet shoveamista. Tässä on myös se motiivi, että kovassa line upissa todennäköisesti pystyt ICM-myllyttämään aivan eri tavalla kuin tuossa ensimmäisessa skenaariossa. Siellä isolle stackille et kauheasti saa hyötyä, jos vihut ovat valmiita 3bet-katkeamaan vaikka AJo. Ja tietysti kovassa line upissa 3bettaaja ei tule tekemään jotain käsittämättömiä ICM-pommitus 3bet- callauksia.
Korpisoturi2

Aika perinteisen vittumainen spotti mikä toistuu suhteellisen usein nois end-gameissa. Kylhän tossa icm-tilanteessa mielellään se potti otetaan alas heti pre. Kuitenki maksamalla pre (ilman icm normaalipeli lienee maksu) joudutaan aika usein ongelmiin postflop jos/kun ei osuta vaik teoreettisesti AJs tosiaan realisoiki aika hyvin equu, mut käytännössä kylhän siin moniin floppitekstuureihin joudutaan max pahoihin spotteihin jos kaveri osaa antaa jatkopaineen.

Toki tos on hyvä koittaa ottaa vähän riidiä kaverista myös, jos se 3bettaa tos paljon ni kallistuisin shoveen ja jos vetäny hiirenä ni sit varmaan maksulla. Tässäki on toki myös vastakkainen lähestymistapa, et dominoidaan sitä laajempaa rangee, mut silti useimmiten missataan floppi ja sit ollaan oop ongelmissa eikä me nyt välttämättä sille K5s tyyppiselle haluta sitä floppia myöskään antaa. Ihan solidi optio lienee ottaa rngstä joku 30%maksu 70%shove, ei se ainakaan iso virhe voi olla. Mut siis kokonaisuudessaan kallistuisin shoveen, ja jos on jotain lisäinfoo tarjolla ni sit voi lähestyy myös maksulla. Espanjas noi prizepoolit on kans aika topheavy ni sinänsä sijat 4-8 ei oo kovin suurta eroa ja top3 alkaa sit palkinnot äitymään.
Vanhuus iskee, kun silmät harottaa niin paljon, että missaa kommentin!

Hyvää pohdintaa, ja näköjään pohdit ihan samaa asiaa, että jos vihu 3bet bluffailee liikaa, niin olisiko se sittenkin peruste maksulle hyvin realisoivalla / dominoivalla kädellä vs. yksinkertainen 4bet vastaus. Usein ajattelen, että ihmiset helposti yliarvioivat ihmisten kykyä pelata noissa ICM-spoteissa olevia aika hempulamaisia rangeja. Ei ne kaikille aivan yksinkertaisia ole, etenkin kun iso osa ei edes simuttele ICM-postfloppia. Voin olla tässä myös täysin väärässä.
Tuo RNG:tys taktiikka kuulostaa myös erittäin solidilta lähestymistavalta.
nikkipe
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja nikkipe »

Laitatko Bogerihai co 4bet talukosta vielä ev näkymän?
nikkipe
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”