Pokeri - mitä sen jälkeen?

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Erotic Razz

Re: Pokeri - mitä sen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz »

Pari pikaista käyttäjälle Tonza (Ai että, Karin ilmaisu ”käyttäjä” on lämmin ❤️).

Sulla on todella kiehtovaa pohdintaa. Tiedostat varmaan kuitenkin itsekin, että kapinahenki on vahva, ja paska säilyy soluissa loppuun asti. Eli nyt et ole aidosti uusi sinä, vaan olet sinä, joka reflektoi tulevaa menneisyyden lasien kautta. Stigma. Kelaa, että sun sun loppuelämän ajattelu on sidottu kontekstiin, mitä halveksut enemmän kuin elämää. Ja sitten näin kinderbueno-psykologina sanoisin: hyväksy menneisyys. Ymmärrä syyt, ymmärrä miksi et enää ole sama ihminen. Katso kohti tulevaa ja elä arvojesi mukaan.

”Uskovaisuus on sinänsä jännä ilmiö, että se ei välitä todellisuudesta ollenkaan. Jos todellisuus näyttää, että uskonnolliset käsitykset ovat virheellisiä tai muuten perusteettomia, todellisuus pyyhitään pois häiritsemästä.”

Mitä on todellisuus? Ei täydy edes olla autistinen animea runkkaava nörtti, että kyseenalaistaa koko olomassaolon. Todellisuus, ai niin kun sun aistien muodostama palapeli? Kelaa miten erilainen todellisuus on jo pelkästään sokeilla tai kuuroilla. Ja kelaa miten paljon on meidän ymmärryksen ulkopuolella.

Sanoit ettei uskovaisuus välitä todellisuudesta ollenkaan. Onko sun todellisuus tieteelliset faktat, mitkä todistetaan vääriksi aikojen saatossa? Mikä on sun todellisuus, mistä pitää välittää?
Anyway, Hemingway, aurinko myös laskee.
tonza1379

Viesti Kirjoittaja tonza1379 »

Erotic Razz kirjoitti: 12 Loka 2021, 16:49 Pari pikaista käyttäjälle Tonza (Ai että, Karin ilmaisu ”käyttäjä” on lämmin ❤️).

Sulla on todella kiehtovaa pohdintaa. Tiedostat varmaan kuitenkin itsekin, että kapinahenki on vahva, ja paska säilyy soluissa loppuun asti. Eli nyt et ole aidosti uusi sinä, vaan olet sinä, joka reflektoi tulevaa menneisyyden lasien kautta. Stigma. Kelaa, että sun sun loppuelämän ajattelu on sidottu kontekstiin, mitä halveksut enemmän kuin elämää. Ja sitten näin kinderbueno-psykologina sanoisin: hyväksy menneisyys. Ymmärrä syyt, ymmärrä miksi et enää ole sama ihminen. Katso kohti tulevaa ja elä arvojesi mukaan.
Jos tämä oli tarkoitettu minulle, niin kiitos, mutta en saanut siitä kiinni missään kohdassa.
Mitä on todellisuus?
Todellisuus koostuu havaittavissa ja mitattavissa olevista ilmiöistä.
Sanoit ettei uskovaisuus välitä todellisuudesta ollenkaan. Onko sun todellisuus tieteelliset faktat, mitkä todistetaan vääriksi aikojen saatossa? Mikä on sun todellisuus, mistä pitää välittää?
On paljon perustavaa laatua olevia tieteellisiä faktoja, joiden ei ole mitään syytä olettaa osoittautuvan vääriksi aikojen saatossa.

Maailmankaikkeus ja elämä voi olla mitä tahansa, mutta ei ole mitään syytä olettaa, että joku pelkkään abstraktiin uskoon perustuva vanha paimentolaistarina tarjoaisi luotettavan selityksen maailmankaikkeuden perimmäisestä tarkoituksesta tai todellisuuden luonteesta.
Erotic Razz

Tämä on dialogi, minkä toivoin käyväni juuri kanssasi. Ja paskat dialogi, hyvä että kaikki hyppää mukaan. Ja Tonza, sun aiemmat viestit ovat tuoneet mulle monta uutta tapaa lähestyä asioita. Kiitos niistä.

”Jos tämä oli tarkoitettu minulle, niin kiitos, mutta en saanut siitä kiinni missään kohdassa.”

Kokeilen uudestaan. Olet vaihtanut suuntaa ja näkemyksiäsi. Kuvitteletko, että ne eivät seuraa sinua? Ja kuvitteletko, että alitajuntasi ei peilaa nykyisiä ja tulevia ajatuksiasi menneiseen tapaasi käsitellä asioita? Summa summarum: ihminen muuttuu, mutta menneisyyden filtterit pysyy. Kiitos meidän aivojemme rakenteen. Jokainen tekemäsi päätös on domino-palikka, vitun kaukana tyhjiöstä.

”Todellisuus koostuu havaittavissa ja mitattavissa olevista ilmiöistä.”

No tää oli aika hassu vastaus. Jos ihmiskunta ei kykene havainnoimaan jotain, eikö se ole todellista? Eikö meidän aistiemme ulkopuolinen ole todellisuutta? Miksi todellisuuden mittari on empiria? Eikö ole aika suppeakatseista sulkea kaikki muut vaihtoehdot ulos, ottaen huomioon että olemme kehittyneitä apinoita pienessä valtiossa, pienessä planeetassa, pienessä galaksissa.
tonza1379

Viesti Kirjoittaja tonza1379 »

Tapani käsitellä asioita on aivan erilainen kuin silloin, kun kuuluin kulttiin ja olin uskonnollisen mielenhallinnan alaisuudessa, kiitos kysymästä.

Todellisuuden luonnetta käsittelevä vastaukseni oli tarkoitettu suhteessa uskomusjärjestelmiin, kuten uskontoihin. Kuten totesin, maailmankaikkeus sinänsä voi olla mitä tahansa, mutta se ei tottele uskonnollisia uskomuksiamme eivätkä uskomuksemme määrittele todellisuutta. Uskomusten ympärille voidaan rakennella mitä tahansa himmeleitä ja lakeja, mutta yhtään toimivaa kännykkää tai avaruussukkulaa niistä ei saa aikaan. Koska niiden sisältö on pelkkää uskomushömppää.
Erotic Razz

”Kuten totesin, maailmankaikkeus sinänsä voi olla mitä tahansa, mutta se ei tottele uskonnollisia uskomuksiamme eivätkä uskomuksemme määrittele todellisuutta.”

Hienosti kirjoitettu!
mystikala

Viesti Kirjoittaja mystikala »

tonza1379 kirjoitti: 12 Loka 2021, 16:25 Uskovaisuus on sinänsä jännä ilmiö, että se ei välitä todellisuudesta ollenkaan. Jos todellisuus näyttää, että uskonnolliset käsitykset ovat virheellisiä tai muuten perusteettomia, todellisuus pyyhitään pois häiritsemästä.

Esimerkkinä voitaisiin tähän väliin heittää kysymys, johon en ole saanut yhdeltäkään uskovalta minkäänlaista kunnollista vastusta. Ja olen kysynyt sitä sadoilta.

Mikä pointti Jumalalla oli heittäytyä piilosille? Miksei Jumala voinut valita olla näytillä kuten kaikki muutkin? Miksi yksilöiden tulevaisuuden kannalta maailman tärkein kysymys riippuu siitä, mihin kukin uskoo? Ja miksi tämä maailman tärkein asia on suunniteltu Jumalan toimesta niin, että osa ihmisistä ei voi koskaan saada pelastusta? Iso osa meistä kun ei omaa minkäänlaista tarvetta uskoa mielikuvitushahmoihin tai yliluonnollisiin toimijoihin.

Tähän ei ole olemassa minkäänlaista vastausta.
Uskoisin että tuohon kysymykseen osaisi vastata vain Jumala itse. Meille on ilmoitettu kaikki tarpeellinen Raamatussa. Sen Raamattu sanoo:

Jes. 45:15
Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.

Jumalan tiet on täysin eriä mitä ihmisen. Opetuslapsetkin halusivat nähdä Jumalan.

Joh. 14:8-9
Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".

9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Jumala näyttäytyi ruumiillisesti opetuslasten aikaan Jeesuksessa, eivätkä he ainakaan heti ymmärtäneet että Isä Jumala näkyisi Jeesuksen kautta.

Vielä Raamattu sanoo:
Joh. 20:27-29
Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Tuomas oli epäilevä eikä uskonut että kyseessä oli Jeesus kun tämä ilmestyi heille ylösnousemisensa jälkeen. Vasta kun hän näki naulan reiät Jeesuksen kämmenissä ja pisti kätensä hänen kylkeen mihin Jeesusta oli pistetty keihäällä Tuomas uskoi. Kumminkin Jeesus sanoo autuaiksi niitä, ketkä eivät näe mutta uskovat. Vaikka Jeesusta eikä Jumalaa koskaan tämän elämän aikana näe, mutta evankeliumin uskoo omalle kohdalle saa uskon kautta omistaa tämän ihmeellisen asian omalle kohdalle.

Kun sanot ettei ole tarvetta niin tämä on mielestäni ehkä se isoin ongelma. Asiat ovat hyvin omasta mielestään. Mutta jos ihmisen sisäiset silmät voisi aueta sille tosiasialle että hän näkisi itsensä syntisenä, silloin hän tarvitsisi pelastusta. Mutta jos sitä ei näe, mihin Jeesusta silloin tarvitsisikaan mutta ihminen tuhoutuu tämmöisessä sokeudessa sillä vain Jeesuksen veri voi pestä synnit pois, ja me kaikki olemme Pyhän Jumalan edessä syntisiä. Siksi se on suurta Jumalan armoa jos ihminen herää tuosta synnin unesta ennen kuolemaansa ja saa armosta syntinsä anteeksi. Tälle ihmiselle ei lueta hänen pahoja tekojaan, vaan Jeesuksen veri peittää kaikki synnit.

Hep. 3:7-8
Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,

8 Älkää paaduttako sydämiänne.....

Vielä.

2. Kor 6:2
Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

Tänään on mahdollista tulla Jeesuksen luo. Tänään on pelastuksen päivä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”