Pokeri - mitä sen jälkeen?

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
mystikala

Pokeri - mitä sen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja mystikala »

Olen kauan aikaa ollut sivujen seuraaja. Seurannut blogeja epäsäännöllisen säännöllisesti. Pokeria pelannut 2000-luvun alusta. Nähnyt mustan perjantain. Voittanut, mutta myös hävinnyt.
Blogin aloitus tuli mieleen kun olin pokerisivujen twitchissä ja tiedostin että itsellä olisi annettavaa... Sellaista mitä ei pokerista saa, eikä mistään muualtakaan. Pokeri voi antaa parhaillaan mahtavia nautintoja, hienoja oivalluksia, onnistumisen tunteita mutta saako se ihmisen suurinta kaipausta täytettyä...? Kun mietit hiljaa ja kuuntelet itseäsi, ja jos olet rehellinen itsellesi, joudut myöntämään että jotain puuttuu syvällä sisimmässäsi... Etkä edes tiedä mitä se on... Jokin epämääräinen tunne.. Jatkan tästä jos ja kun saan luvan jakaa sisintäni.
Olen paljon kokenut elämän kouluja kolunnut, joka on löytänyt elämään kumminkin toivoa. Toivosta haluaisin puhua myös teille blogilaiset..
Ketunnaama

Re: Pokeri - mitä sen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Ketunnaama »

Jehovia. Ihanaa!!

Saarnaa meidät pyörryksiin.
GRAND

Viesti Kirjoittaja GRAND »

Saa kertoa, ja haluamme kuulla! Paistakoon valo tälle foorumille.
davidson

Viesti Kirjoittaja davidson »

Samanlaisia fiiliksiä itellä. Kerro lisää!
sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie »

Parempi omassa blogissa kirjoittaa näistä asioista kun esim keskustella twitchin chatissa kun selkeästi osaa porukkaa ärsyttää. Eiköhän tänne löydä ne keitä asia kiinnostaa.

Seurantaan! :tup:
Seuraa täältä kun ammattimies näyttää miten RAKEtoidaan!
tangamash

Viesti Kirjoittaja tangamash »

-
Viimeksi muokannut tangamash, 16 Huhti 2021, 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mystikala

No niin. Aloitellaanpas sitten. En tosiaan koskaan ole mitään blogeja kirjoittanut, kirjoitustaitoni on tyydyttävää/välttävää, joten paljon mahtuu kieliopillisia virheitä ja asiayhteydet voi vähän pomppia. Pahoittelut siitä mutta sitten asiaan. Mutta koen että nyt jollain tavalla haluan omankin lamppuni nostaa lampunjalkaan eikä olla hyssytellen piilossa.

On niin paljon asiaa ja vähän vaikea nyt juuri hahmottaa mistä olisi hyvä kirjoittaa enkä oikein jaksa liirumlaarumia heittää niin mennään suoraan terävimpään kärkeen ja tärkeimpään asiaan. Palataan jatkossa sitten vähän muuhunkin.

Jeesus. Sanana hyvin ristiriitaisia ajatuksia herättävä. Haluan omalta osaltani koittaa tuoda teille arvon blogilaiset, miksi juuri sinä tarvitset Jeesusta. Moni voi ajatella miksi tarvitsisin tai ei voisi vähempää kiinnostaa. Ja se on totta jos ihminen ei koe tarvitsevansa Jeesusta, niin miksi hän Jeesuksen haluaisikaan. Haluan tuoda tällä kirjoituksella sen esiin mistä lopulta on kysymys. Raamattu sanoo ettei ihminen voi tulla Jumalan luokse ellei Jumala häntä vedä. Minä en saa ketään vakuutettua omilla sanoillani, sen voi tehdä vain Pyhä Henki joka vetää ihmisiä Jeesuksen puoleen.

No miksi tarvitset siis Jeesusta? Jeesus syntyi maailmaan, kuoli ristin kuoleman sekä nousi ylös taivaisiin. Hän teki sen meidän puolestamme. Rakkaudesta ihmisiin ja selitän tätä nyt hieman tarkemmin. Otetaan esimerkkiin Jumalan 10 käskyä. Jos kysyn sinulta oletko koskaan valehdellut?
Varastanut?
Käyttänyt väärin Jumalan nimeä?
Katsonut naista/miestä himoiten?
Jne..

Kun ollaan rehellisiä itsellemme huomataan että mehän ollaan pahus rikottu Jumalaa vastaan ihan huolella elämämme aikana. Ja sit ajatellaan että meidät itsekukin tuomitaan kerran Jumalan edessä meidän tekojemme mukaan. Mitä arvelette, kumpi meille kuuluu taivas vai helvetti?
Jos olen varastanut - olen varas
Valehdellut - olen valehtelija
Jeesus sanoi että se kuka katsoo naista himoiten on tehnyt jo huorin sydämessään hänen kanssan - olen huorintekijä
Jumalan nimen käyttämisestä väärin vanhan testamentin aikana rangaistus oli kuolema. Minä ja sinä, kaikki ihmiset kuuluisimme tekojen mukaan helvettiin.

Eli huomataan että kyseessä on erittäin vakava asia. No mitäs nyt sitten? Onneksi tämä ei jää tähän, olisi aika lohdutonta lopettaa että näin se nyt sitten vaan menee, tuomittuja ollaan.

Jeesus sanoi ristillä kuolleessaan sanat se on täytetty. Kummalliset sanat kuollessaan? Hän tarkoitti sitä että Hän täytti Jumalan antaman lain viimeistä piirtoa myöten. Hän teki sen, mihin kukaan ennen häntä eikä kukaan Hänen jälkeensäkään pysty täyttämään. Täytti Jumalan vanhurskaan lain ja naulitsi sen itsensä kanssa ristiin, kuoli ja nousi ylös kuolleista. Hän suoritti Isä Jumalan antaman tehtävän maanpäällä, että joka ainoa ihminen joka Häneen uskoo ei hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Ja se oli lainloppu. Ei Jeesus tullut kumoamaan lakia vaan täyttämään sen.

Esimerkkinä jenkkilästä tutut takuut kun on joutunut vankilaan. Tuomari sanoo syytetylle joka on joutumassa vankilaan että sinusta onkin maksettu lunnaat ja olet vapaa lähtemään. Samaten Jeesus maksoi meidän lunnaamme että me kerran tuossa tulevassa oikeudenkäynnissä missä meidän julistetaan syyllisiksi uskomalla Jeesukseen ja tekemällä parannuksen menneestä moraalittomasta elämästä saamme periä iankaikkisen elämän Hänen kanssaan.
Eli Jeesus pelastaa meidän iankaikkisesta helvetistä Hänen luokseen taivaaseen jossa Raamatun mukaan ei ole enään kyyneliä eikä mitään ahdistuksia, ei siis mitään pahaa.

Jeesuksen ehdottomin ensisijainen tarkoitus on tämä. Pelastaa ihmiset kadotukselta. Siitä on median ja varmaan monien muittenkin saralta koitettu laittaa se vähän huumori puolelle, mutta lopulta kyseessä on ihmisen ehdottomasti tärkein valinta elämässä. Pyytää syntejään anteeksi Jeesukselta ja tehdä parannusta, eli kääntyä pahoilta teiltä pois. Ja kun tulet uskoon, Jumala antaa sinuun Pyhän Hengen, jonka avulla sinulla on voima elää pyhää elämää niin että vanhat huonot tavat jäävät pois.

Toivoisin että pysähtyisit ja miettisit onko asiasi Jumalan kanssa kunnossa. Ja hei. Jumala on painanut meidän sydämiimme 10 käskyn lain sekä omantunnon. Nyt kun olet saanut valoa huomaat että omatuntosi syyttää sinua. Se on jo todistus Jumalan olemassa olosta. Tiedämme moraalisesti mikä on oikein.

Jos koet että Jumala on tällä pienellä tekstillä puhutellut sinua ja haluat vapautua synnin kuormasta tai kuoleman pelosta voit rukoilla näin: "Jeesus olen tehnyt syntiä sinua vastaan, anna anteeksi pahat tekoni ja ajatukseni. Katkaise minusta pimeyden kahleet jotka minua ovat orjuuttaneet ja anna minulle Pyhä Henkesi. Tule elämääni ja johdata elämääni niinkuin Sinä haluat." Jos sydämestäsi rukoilit tuon rukouksen, sisälläsi alkoi juuri vallankumous ja sait ns. valot päälle!

Halusin heti alkuun ottaa terävän linjan, "Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja avoitusten tuomitsija". Ihmisiä ei auta evankeliumi missä ei tuoda asiat raadon rehellisesti esille. Sitä täytyy nähdä että on syntinen ja silloin sitä voi alkaa tulla ajatus että minä tosiaan tarvin tuota Jeesusta. Mutta se on vain Jumalan tekemää työtä. Hän saa kaipuun Hänen luokseen. Jos harkitset asiaa niin ota härkää sarvista kiinni ja rukoile. Jumala antaa aina parempaa mitä tämä maailma. Tämä tulee tuhoutumaan ja villimpiä aikoja kohti ollaan menossa. Tartu kiinni ikuisuuden Jumalaa, joka voi sinua johdattaa, kulkea vierellä ja vaikka olisit ahdistunutkin Hän on siinäkin sinun kanssa. Saat puolustajan joka on sinun kanssa maailman loppuun asti.

Tämä oli nyt tätä "suolaamista". Katsotaan mitä ensikerralla puhutaan, mutta tämä on NIIN tärkeä asia että vain tällä yhdellä on loppupeleissä merkitystä pelastuksen ja kristinuskon kannalta. Toivottavasti puheeni ei kuulostanut että minä tuomitsen tyyliin, minulla ei ole tuomion valtaa kehenkään ja syntinen ihminen olen itsekin, olen vain saanut kokea Jeesuksen anteeksi annon elämääni ja Hän on minun rauhani ja toivoni silloinkin kun tuntuu ettei toivoa ole :-D

Kiitos jos jaksoit lukea, palataan taas asiaan!
Kyyberi

Viesti Kirjoittaja Kyyberi »

Twitchissä jo sanoinkin, että tämä on kyllä niitä karikkoisimpia paikkoja missä uskontoa kannattaa yrittää viedä kansoille.

Logiikka ja rationaalisuus on aika lailla myrkkyä uskonnoille, ja lähtökohtaisesti pokerifoorumin pitäisi olla loogisen ajattelun kehto. Uskonto ei oikein kestä loogista tarkastelua, ja kaikki epäloogisuudet kuitataan "tutkimattomia ovat herran tiet" sloganilla.

Ja loppujen lopuksi ateistissa ja kristityssä ei kauheasti ole eroa. Maailmassa on vissiin noin 3000 jumalaa, joista ateisti kieltää kaikki 3000. Kristitty kieltää 2999.

Itse haluaisin saada kristityiltä vastauksen seuraavaan asiaan:

Onko maapallo miljoonia vuosia vanha, ja nykyinen eläinkunta kehittynyt siinä ajan saatossa? Myöskin ihminen? Jos tähän uskotaan, päästään itse kysymykseen.

Menevätkö vain ihmiset taivaaseen, vaiko myös eläimet?

Jos vastaus on, että vain ihmiset, niin missä vaiheessa evoluutiota tämä alkoi tapahtua?

Jos vastaus on, että kaikki eläimet, niin taivaassa taitaa olla aika ahdasta. Maapallon historian aikana täällä kun on tallustanut järjetön määrä eläimiä.

Jälkimmäiseen pienenä jatkokysymyksenä, missä menee eläimen raja? Toki nykytiede sen pystyy määrittelemään, mutta miten 2000 vuotta sitten? Mikrobit? Sienet?

Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia.
h3xtall

Viesti Kirjoittaja h3xtall »

Kyyberi kirjoitti: 16 Huhti 2021, 04:07 Twitchissä jo sanoinkin, että tämä on kyllä niitä karikkoisimpia paikkoja missä uskontoa kannattaa yrittää viedä kansoille.

Logiikka ja rationaalisuus on aika lailla myrkkyä uskonnoille, ja lähtökohtaisesti pokerifoorumin pitäisi olla loogisen ajattelun kehto. Uskonto ei oikein kestä loogista tarkastelua, ja kaikki epäloogisuudet kuitataan "tutkimattomia ovat herran tiet" sloganilla.

Ja loppujen lopuksi ateistissa ja kristityssä ei kauheasti ole eroa. Maailmassa on vissiin noin 3000 jumalaa, joista ateisti kieltää kaikki 3000. Kristitty kieltää 2999.

Itse haluaisin saada kristityiltä vastauksen seuraavaan asiaan:

Onko maapallo miljoonia vuosia vanha, ja nykyinen eläinkunta kehittynyt siinä ajan saatossa? Myöskin ihminen? Jos tähän uskotaan, päästään itse kysymykseen.

Menevätkö vain ihmiset taivaaseen, vaiko myös eläimet?

Jos vastaus on, että vain ihmiset, niin missä vaiheessa evoluutiota tämä alkoi tapahtua?

Jos vastaus on, että kaikki eläimet, niin taivaassa taitaa olla aika ahdasta. Maapallon historian aikana täällä kun on tallustanut järjetön määrä eläimiä.

Jälkimmäiseen pienenä jatkokysymyksenä, missä menee eläimen raja? Toki nykytiede sen pystyy määrittelemään, mutta miten 2000 vuotta sitten? Mikrobit? Sienet?

Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia.
Varma en ole tästä, mutta taisit kyyberi langeta pokerin pelaajien perisyntiin :-D Nimittäin paistille ei ikinä kannata kertoa, että se on paisti. Sama pätee myös tyhmiin ihmisiin, mutta niitä ei tässä keskustelussa taida olla kuin allekirjoittanut. Jos nyt kuitenkin kissa on ulkona repusta niin minäkin haluan kysyä Jahvesta!

Eli onko kristinuskon Jumala välittävä ja kaikkivoipa?

Mikäli on kaikkivoipa niin miten selitetään kehtoon kuolevat lapset? Tai vaikka rukoilijasirkat ? Jos ei välitä niin miksi sitten pitäisi palvoa ?

Mikäli välittää niin onko sitten niin ettei Jahve olekkaan kaikkivoipa ? Eikö samalla logiikalla kannattaisi palvoa vaikka Bull Mentula, kyllä hän ainakin itseä voimakkaampi on ja muutenkin vaikuttaa hyvältä tyypiltä? Siis mikäli palvonta ei ole varattu vain kaikkivoiville olennoille.
Erotic Razz

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz »

Ihmisillä on usein tarve uskoa johonkin yliluonnolliseen, jottei asiat tuntuisi kivuliailta. Se vaihtelee mihin kukin uskoo. Esim. kristitty ei mun mielestä voi dissata toteemien palvomista. Mä oon mielestäni ”ajatteleva kristitty”, jolle Jumala on enemmän maailmaa ohjaava voima. Einsteinin tyyliin ”Jumala ei heitä noppaa”. Joskus luullaan väärin, että Einstein viittasi kristittyjen Jumalaan, mutta se puhui enemmän luonnonvoimista, fysiikan laeista, universumin rakenteista jne. Ja ettei ne syntyneet sattumalta alkuräjähdyksessä. Lisäksi uusi testamentti on varsin oiva oppikirja moraalista ja anteeksiannosta, mutta mun mielestä vanha testamentti on kokenut inflaation. En pysty ottamaan sitä vakavasti.

Sikäli tällainen blogi on tervetullut juuri tälle foorumille, koska jäsenkunta osaa tarkastella asioita useasta eri näkökulmasta objektiivisen analyyttisesti.
Anyway, Hemingway, aurinko myös laskee.
Erotic Razz

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz »

”Itse haluaisin saada kristityiltä vastauksen seuraavaan asiaan”

Tää on hauska peli, osallistun 😁

Onko maapallo miljoonia vuosia vanha, ja nykyinen eläinkunta kehittynyt siinä ajan saatossa? - Ei, 4.6 miljardia. Kyllä, evoluutio.

Myöskin ihminen? Jos tähän uskotaan, päästään itse kysymykseen. -Ihminen on kehittynyt apinasta, mutta evoluution alullepanema voima ei ole tiedossa.

Menevätkö vain ihmiset taivaaseen, vaiko myös eläimet? -Paha sanoa. Kissat menevät ainakin helvettiin.

Jos vastaus on, että kaikki eläimet, niin taivaassa taitaa olla aika ahdasta. Maapallon historian aikana täällä kun on tallustanut järjetön määrä eläimiä. -Onko kuvainnollisen taivaan koko siis telluksen ilmakehä? Mitataanko se samoin kuin sijoutusasuntosi Bulevardilla? Jos se on olemassa, epäilen että vastaus on ei. Sitäpaitsi taivaaseen menee sielu, ei ruumis. Sen syö ne helvetin kissat.

Jälkimmäiseen pienenä jatkokysymyksenä, missä menee eläimen raja? Toki nykytiede sen pystyy määrittelemään, mutta miten 2000 vuotta sitten? Mikrobit? Sienet? -Eläimen ja ihmisen raja menee Korson ja Keravan ympärillä.

@h3xtall: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kaikkiv ... _paradoksi
Anyway, Hemingway, aurinko myös laskee.
Isukki

Viesti Kirjoittaja Isukki »

Mielenkiintoista sisältöä Pokerisivuilla. Jännityksellä jään odottamaan jatkoa.
Spilikki

Viesti Kirjoittaja Spilikki »

Itse olen saanut uskonnollisen kasvatuksen ja yksi parhaista elämässäni tapahtuneista asioista on se että tajusin lopettaa uskonasioiden miettimisen.

Tavallaan olen silti kateellinen niille, joilla on vankka usko johonkin ohjaavaan korkeampaan voimaan. Kymmenien vuosien kokemuksella voin kuitenkin todeta ettei ole minun juttuni.
Starsailor

Viesti Kirjoittaja Starsailor »

Jeesusta ei todennäköisesti ollut olemassa, vaan hän on koottu muutamista saarnaajahahmoista. Itse aloin jo rippikoulussa tajuamaan, että uskonnot perustuvat huijaukseen ja vaativat tietynlaisen hyväuskoisen luonteen. Itse olen kyyninen ja kyseenalaista asioita, joten uskonto on minulle valetta. Olen tosin muuttanut vanhetessa suhtautumista vähän sallivampaan linjaan, koska ihmiskunnassa on yleistä tunne uskonnollisuutteen. Se on ollut myös voittavaa käytöstä ja vienyt kehitystä eteenpäin, koska uskonnon avulla ollaan koottu ihmiset toimimaan yhteisen hyvän eteen.

Mutta kaikkien uskontojen, myös kristinuskon perusteissa on niin paljon aukkoja, että niitä on mahdotonta ohittaa. Samanalaiset teemat pyörivät uskonnosta toiseen ja vain tarina hieman muuttuu ympärillä. Islamin profeetta on siitä erilainen hahmo, että hän oli selvästi rikollinen ja pedofiili, ryösti, raiskasi ja tappoi valloittamiaan heimoja. Hän kuulostaa selvästi enemmän rehelliseltä, vaikka on myös mielikuvituksen tuotetta.
mystikala

No joo jatketaanpa sitten. Aluksi haluan sanoa että olen positiivisesti yllättynyt, että aihe kiinnostaa ilmeisen paljon ja suhtautuminen tuntuu suurelta osin olevan asiallista ja rakentavaa. Joku mainitsikin että pokerinpelaaja osaa olla analyyttinen ja tutkistella asioita eri näkökulmista. Hyvä pointti.

Pieni alustus omasta uskoontulosta. Olin vuosia sitten hyvin ahdistunut ja mietin eikö elämässä ole loppujen lopuksi mitään järkeä? Siis siinä mielessä että onko todella niin, että elämä on niin merkityksetöntä että tänne synnytään, osa kuolee jo kohtuun, osa nuoruuteen, keski-ikään ja vanhuuteen ja sitten kaikki on siinä? Vailla muuta järkeä? Opiskellaan ammatti, käydään töissä, hoidetaan perhettä tai eletään yksin, osa sairastaa vakavasti ja loppujen lopuksi kuollaan pois? Se tuntui niin ristiriitaiselta. Mikä järki täällä on elää jos elämä on oikeasti näin turha? Tämän asian kanssa kipuilin kovasti ja rukoilinkin Jeesusta et näytä jollain tapaa että olet todellinen jos olet olemassa. Meni kolmisen kuukautta ja sit itselle tuli todellinen pysäytys. En siitä sen yksityiskohtaisemmin mut tuohon rukoukseen vastattiin. Tästäkin voin joskus lisää kertoa mutta asiaa on niin paljon eli menen eteenpäin.

Paljon oli kysymyksiä teiltä tullut. Koitan vastata niihin ymmärrykseni mukaan. Kaikkiin en varmaan osaa vastata ja jos johonkin kysymykseen jää vastaamatta voi siitä huomauttaa. Aiheet ovat myös todella isoja joten jokaisen kysymyksen tarkempi tarkastelu veisi aikaa tuhottoman paljon, koitan vastata tiivistetysti. Jatkokysymyksiä voi toki laittaa ja pyrin vastaamaan niihin niin hyvin kuin osaan.

"Onko maapallo miljoonia vuosia vanha, ja nykyinen eläinkunta kehittynyt siinä ajan saatossa? Myöskin ihminen? Jos tähän uskotaan, päästään itse kysymykseen.

Menevätkö vain ihmiset taivaaseen, vaiko myös eläimet?"
- Maapallo on noin 6000 tuhatta vuotta vanha eikä eläinkunta ole kehittynyt evoluution saatossa, kuten ei myöskään ihminen. Jumala loi maapallon, sekä kaiken mitä täällä on elävää. Ja jokaisen eläinlajin sekä ihmisen. Jumala pelastaa ihmiset Jeesuksen kautta joten en osaa varmasti sanoa miten eläinten laita on. Kumminkin Raamattu sanoo luomistyön alussa että myöskin eläimissä on henki ja tuhatvuotisesta valtakunnasta joka on tuleva sanotaan myös että siellä on eläimiä.

Koitan tuoda nyt eräitä pointteja esille. Kun katsotaan esim. tauluja niin nillä kaikilla on luojansa. Joku on ne tehnyt. Tai esim. rakennukset. Joku on ne suunnitellut. Kun katsotaan luomakuntaa nähdään valtava suunnittelun tulos. Jokainen planeetta juuri oikealla kohdalla, aurinko ynnä muut. Tarkkaakin tarkempaa laskelmointia. Sininen taivas, pilvet, puut, kissat, koirat, kukat jne... Tällä kaikella on ollut luoja kuten myöskin mitä ihmiset ovat suunnitelleet ja tehneet. Ei ole "sattumia" olemassa, myöskään kukaan ihminen ei ole sattuma.

Ei ole muita jumalia, vaan kaiken Luoja on yksin Jumala. Ihmiset voivat tehdä omia jumaliaan ja näitä jumalia onkin maailmassa varmaan miljoonia ja miljoonia. Joillekkin jumala voi olla myös esim. vaikka se Mentula tai muu ihminen ketä palvoo.

Nyt tuli vähän lyhyempi teksti. Olen aika väsynyt eikä ajatus kunnolla toimi, mut ajattelin että nyt jotain kumminkin vastaan ettei blogi kuole heti alkuunsa. Jatketaan tästä. :yes:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”