Pokeri - mitä sen jälkeen?

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
vorlon1

Re: Pokeri - mitä sen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja vorlon1 »

Onhan näitä lakeja ja säännöksiä ollut jo antiikin ajoillakin. Eikä se touhu mitään anarkiaa ja murhaamista ollut ennen kristinuskoa, ainakaan joka paikassa.

Ihan täyttä valhetta, että kaikki olisi paremmin kristinuskon takia. Jos vähänkään miettii historiaa niin aikamoista taantumaa ja väkivaltaa oli varsinkin keskiaika. Ristiretket, inkvisitiot, yms.

Voisi sanoa, että vasta paavin vallan vähenemisen jälkeen alkoi ihmisten hyvinvointi ja onnellisuus parantua. Tonza tais jo hyvin kommentoida, että mitä uskonnollisempi maa niin sitä vähemmän onnellista kansaa.

Se ei todellakaan ole minulta mitään pois, jos jotkut uskovat litteään maahan, maailman olevan vain muutama tuhat vuotta vanha tai jumalolentojen olemassaoloon. Välitän toki heistäkin niin paljon, että voin kertoa, että kannattaisi ehkä vähän miettiä faktoja. Jumalat sun muut henkiolennot on ihan ihmisten keksimiä juttuja muiden hallitsemiseksi. Ei sen kummenpaa.
Kyyberi

Viesti Kirjoittaja Kyyberi »

Länsimainen hoito keskittyy ihmiseen kokonaisuutena yhä enemmän. Psyykelääkkeiden käytöstä käydään kriittistäkin keskustelua. Pienet resurssit luovat kiirettä ja painetta, jolloin helpommin päädytään lääkeratkaisuun muiden menetelmien sijaan.

Psyykkeen ongelmista suurin osa (tekisi mieli sanoa lähes kaikki) aiheutuu aiemmista kokemuksista. Ei se silti tarkoita, etteikö lääkkeistä olisi apua terapian yms ohella. Uskonnon ja Jeesuksen tarjoamista korjaavana asiana pidän hyvinkin arveluttavana toimintana.

Esimerkiksi ala-asteikäinen nuori, joka lapsuuden trauman takia on vainiharhainen ja välillä kokee psykoottisia oireita (näkee ja kuulee omiaan, uskoo että vessanpöntöstä ja seinistä hyökkää eläimiä yms). Lääkkeillä saadaan psykoottiset oireet loppumaan, ja tasapainoisella arjella yhdistettynä korjaaviin kokemuksiin saadaan psyykkinen vointi edes tasapainoitettua pahenemisen sijaan. Terapia ei ole mahdollinen vielä tässä vaiheessa huonovointisuuden vuoksi.

Jos nyt joku "aivopesee" tällaisen nuoren lopettamaan lääkkeet koska Jeesus auttaa, niin lopputulos on aika karmea. Ja ei ole sattumaa, että esim. seurakunnissa moni nuori aktiivi on jollain tavalla "rikki" tai onneton. Markkinatalous toimii uskonnoissakin: jollakin on tarve, uskonto tarttuu tilaisuuteen ja täyttää tarpeen.
tonza1379

Viesti Kirjoittaja tonza1379 »

mystikala kirjoitti: 08 Elo 2021, 22:08Jos otetaan rajat pois niin se on heitteille jättöä, raakuutta. Isän ja äidin tehtävä on antaa rajat, muuten auktoriteettien kunniotusta ei tule olemaan, on häiriköintiä kouluissa
Minulla oli selkeät rajat ja säännöt uskovassa perheessä eikä se estänyt millään tavalla häiriköimästä koulussa. Rajat on toki hyvä olla, mutta liian tiukat rajat aiheuttavat usein sen, että kun pääset niistä täysi-ikäistyttyäsi eroon, menetetyksi koetut kokemukset otetaan vähintään triplana takaisin.

Muistan omasta koulumaailmastani, että tasapainoisimpia kansalaisia tuli niistä, joilla rajat olivat järkeviä eivätkä liian kahlitsevia. Tässäkin on siis olemassa se kultainen keskitie, joka on parempi vaihtoehto kuin kumpikaan ääripää.
Tonzan käsitys Raamatun Jumalasta on väärä.
Tämä on aina yhtä mielenkiintoinen piirre uskovien kanssa keskusteltaessa. Että vaikka Jumala on Raamatun mukaan kaikkien aikojen sarjamurhaaja, Jumala on silti rakkaus. Logiikka on sama kuin pitäisi ketä tahansa massamurhista tunnettua diktaattoria hyviksenä. Koska olihan heissä jotain hyviäkin puolia.

Raamattu on täynnä raakalaismaisia esimerkkejä Jumalan despoottimaisesta ja narsistisesta suhteesta ihmiseen ja maailmaan. Myös lainaamani kohta, jossa ihannoidaan lasten murskaamista kallioon, on Raamatun mukaan Jumalan omaa puhetta. Sen lisäksi Jumala tappaa Raamatussa miljoonia ihmisiä, ja lopulta tulee tappamaan kaikki muutkin miljardit ihmiset, jotka eivät usko häneen juuri oikealla tavalla. Mutta joo, rakkaus hän toki on. Koska mitäpä muuta rakkaus tekisi, kuin murhaisi ja tappaisi aivan helvetisti ihmisiä.
Mutta rakkaudesta puhuu se että Hän antoi ainoan Poikansa ettei kukaan hukkuisi joka häneen uskoisi. Niin paljon Jumala rakastaa minua ja sinua.
Koska Jeesus kävi ainoastaan kääntymässä maan päällä ja palasi sinne missä on aina ollutkin, Jumalan antama "uhri" on sama kuin ostaisit Salesta korin hessulimsaa ja saisit maksun jälkeen summan takaisin. Maksoit hessulimsasta täsmälleen samat lunnaat kuin Jumala Jeesuksen kohdalla.

Tätäkään logiikan hulvatonta kukkasta uskovat eivät kykene sisäistämään, vaikka sen epäloogisuus hyppii silmille.

Mitä tulee yhteiskuntarauhaan tai yhteiskuntien toimivuuteen, kristinuskolla on ollut oma osansa niiden kehittymisessä historiassa, mutta nykyiset länsimaat ovat hyvin sekularisoituneita ja kristinuskolla on yhä pienempi rooli yhteiskunnassa. Tämä johtuu siitä, että me emme enää tarvitse uskonkappaleita massojen hallitsemiseen ja yhteiskunnan toimimiseksi. Olemme luoneet yleiseen hyvinvointiin perustuvia yhteiskuntia, jotka toimivat sitä paremmin, mitä paremmin kaikilla menee. Tämä leimaa onnellisuustutkimusten menestyneimpiä maita, ei maiden uskonnollisuus.

Uskonnollisuus sinänsä on toki tarpeellinen ja ymmärrettävä evolutiivinen ilmiö. Osa ihmisistä ei vain kestä omaa luonnollista rooliaan kaikkeuden kiertokulussa; todellisuutta ilman toivoa kuolemattomuudesta.
Angelarch

Viesti Kirjoittaja Angelarch »

Eikö kuulostaa vähän Järjettömältä, että Jumalalla olisi vain Yksi Poika, ( Kirjan kirjoittaja on ollut Mies, koska Naisella ei ollut Oikeutta Kirjoittaa ), &, Apinalla = Ihmisellä voi olla Poikia = 1000 kappaletta, ...

Jos 3 Miljardia Olentoa odottaa joka Sukupolvi Tuhansia Vuosia Jeesusta, mistä Te sen sitten Tunnistatte, ( Valkoinen sen pitää olla ainakin ? ), ...

Mistä Te tiedätte, etteikö Jeesus olisi jo kääntynyt 500 - Luvulla / 1000 - Luvulla ?, ( koska Kirjallisuus ollaan Tuhottu Kirkon toimesta 90 % : sesti ), ...
www.instagram.com/j.3ss3/?hl=fi
mystikala

Viesti Kirjoittaja mystikala »

Pieniä ajatuksia mielen syövereistä...

Ajattelen että ihmisen suurin ongelma, on löytää se todellinen minuuteni. Se aidoin minä. Näen että se on niin perustavan laatuinen asia mistä kaikki alkaa. Jos minuus on hukassa, sitä ajelehtii päivästä toiseen - elämä aivan kuin valuu käsistä. Etsii sitä jotain mutta ei tiedä mistä etsii. Jos Jumala suo että elän vanhaksi, en haluaisi kuolla ilman että elin kunnolla (En tarkoita tässä räikeässä synnissä elämistä, se ei anna mitään eikä täytä sisäistä tarvetta). Tietenkin tärkein asia on löytää Jeesus elämän Herraksi ja pelastaa sielunsa kadotukselta, siitä ei ole kahta sanaa, mutta Jeesus tuli että meillä olisi yltäkylläinen elämä. Ei kituuttava, tylsä, vaan elämän iloinen jossa ne luontaiset lahjat mitä meillä kaikilla on, olisivat käytössä. Silloin elämä antaa merkityksen ja se on mielekästä.

Ewaldsin yhdessä puheessa oli hyvä kohta. Sinun pitää arvostaa itseäsi. Jos et pysty niin lopeta ne asiat mitkä estää sinua arvostamasta itseäsi. Yksinkertaista.
mystikala

Sen todellisen minuuden etsiminen jatkuu nyt kirjan muodossa. Jokainen joka painii näissä asioissa ettei se todellinen minä ole oikein löytynyt, tässä on mainio kirja joka antaa eväitä sen löytymiseen. Erik Ewalds - Tahdotko löytää itsesi, vanha mutta joistakin kirjastoista ainakin löytyy.
Liitteet
20210814_162558.jpg
20210814_162359.jpg
Kyyberi

Jotta voidaan keskustella ihmisen minuudesta, pitäisi ensin määritellä se. Onko minuus sitä, että ihminen on mahdollisimman sinut itsensä kanssa, eli tiedostaa ja hyväksyy itsensä juuri sellaisena kuin on? Vai onko minuus sitä, että ottaa jumalan elämäänsä? Kaksi hyvin erilaista asiaa.

"Ahaa! Tässä puhutaan minusta, minulla on vielä toivoa!" on kyllä erinomainen lause. Tosin ei siinä mielessä missä kirjoittaja mystikala sen on tarkoittanut, vaan kuvastamaan koko kristinuskon perusdilemmaa. Koko ajan puhutaan armosta, hyvyydestä ja rakkaudesta. Miten jumala rakastaa ihmisiä niin paljon, että sitä sun tätä. Kuitenkin taustalla on koko ajan muistutuksia siitä, miten heikko ja huono ihminen on. Ainoa toivo on jumala, jeesus ja uskonto. Ja niiden avulla on vasta jotain. Eli sen uskovaisen pitää käyttää koko elämänsä siihen, että yrittää noudattaa jumalan ohjeita parhaansa mukaan, ja sitä kautta toivoa että saa lopussa palkinnon. Ja tätä kutsutaan rakkaudeksi.

Väitän, että jos narsistin näkemystä rakkaudesta verrataan jumalan touhuihin, eroavaisuuksia ei ihan hirveän paljon ole. Olen rakkaudesta eri mieltä kuin jumala, minulle rakkaus on ehdoton. Minun rakkauteen ei sisälly ehtoja tai sääntöjä, enkä edellytä tietynlaisia toimia rakkauden kohteilta koko elämän (ja sen jälkeenkin) ajan. Sen sijaan jos joku sanoo "rakastan sinua, jos teet tämän pitkän listan asioita mitä vaadin", sitä kutsutaan manipuloinniksi ja omistushalukkuudeksi. Eikä sillä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.

Kysymys raamatun paremmin tunteville: puhutaanko siellä edes ehdottomasta rakkaudesta missään kohtaa?
Kysymys mystikalalle: onko sinun mielestäsi rakkaus ehdotonta? Sanotko sinä kumppanillesi tai äidillesi, että et rakasta häntä ellei hän tee näin, näin, näin ja näin?
tonza1379

Viesti Kirjoittaja tonza1379 »

Itseänikin on aina tökkinyt kristinuskon pessimistinen ihmiskuva. Ihminen on siinä aina syntinen ja kelpaamaton sellaisena kuin on. Tarvitaan pelastusta ja lunnaita mutta miksi ja miltä? Jumalan itse keksimiltä ja kehittämiltä ongelmilta. Se oli Hän, joka teki Raamatun mukaan ihmisestä syntisen ja kelpaamattoman, kuolevaisen ja kärsivän. Mikään tai kukaan ei vaatinut Jumalaa karkottamaan ihmistä Edenin puutarhasta ja ikuisesta elämästä. Jumala itse päätti, että yksittäinen hedelmävarkaus on riittävä syy aiheuttaa miljardien ihmisten kärsimyksen ja kuoleman.

Kop kop.

– Kuka siellä?

Jeesus, päästä minut sisään.

– Miksi?

Jotta voin pelastaa sinut.

– Miltä?

Siltä mitä tulen tekemään sinulle, jos et päästä minua sisään.

Oman identiteettinsä löytäminen kuuluu toki yhtenä osana tasapainoiseen ja onnelliseen elämään. Mutta se, mitä identiteettiin kuuluu ja mikä kenellekin tuottaa elämään onnellisuutta ja merkityksellisyyttä, riippuu täysin yksilöstä. Kristinuskon oletus, jossa uskonnollisuus, ja vieläpä juuri tietynlainen usko, olisi avain kaikkien ihmisten onnellisuuteen, on yksiselitteisen virheellinen. Maailmassa ei ole mitään ajattelumallia tai maailmankuvaa, joka sopisi kaikille.

Itse löysin oman identiteettini sillä hetkellä, kun ymmärsin etten ole uskonnollinen enkä tarvitse sitä mihinkään. Ensimmäiset 20 vuotta elämästä meni identiteettini kannalta täysin harakoille siksi, että minut oli kasvatettu uskovaksi ja ajattelemaan, että minäkin uskon. Olin kuin joutsen kurkien keskellä kuvitellen, että minäkin olin kurki. Sitten törmäsin sielun peiliin ja näin, etten ole siellä minne kuulun. Hyvästi valheellinen identiteetti, tervetuloa elämä.
mystikala

Ajattelen että todellinen minuus on sitä kun näen itseni niinkuin Jumala minut näkee. Kun edestä on karsittu kaikki virheelliset käsitykset itsestä. Uskon että todellinen minuus löytyy Jumalan avulla.

Uskon kuitenkin että uskova ihminen joka on sisäistänyt Raamatun sanoman, esimerkiksi tämä Ewalds, pystyisi auttamaan niin uskovaa kuin uskotontakin ihmistä minuuden löytymiseen. Jos auttaja itse asettuu autettavan tasolle, ei ole häntä ylempänä vaan kantaa aidosti toisen taakkaa ja on kuunteleva lähimmäinen joka kantaa toisen kuormaa, alkaa hänen mukaansa tapahtua ihmeellistä parantumista.

Psykoterapiassa esim. saadaan kaivettua esiin menneet haavat mutta siihen se jääkin ja potilas on monesti vain ahdistuneempi tämän jälkeen. Asia jää ratkaisevalla hetkellä kesken. Ei ole työkaluja miten siitä eteenpäin. Tämä siksi ettei psykoterapia käsittele ihmisen kokonaisuutta koska hengen olemassaoloa ei tiedosteta ja siksi hoito jää vaillinaiseksi.

Jumalan rakkaus on niin iso asia käsiteltäväksi että otan vain pienejä pointteja mitä siitä tulee mieleen. Ja onhan sitä käsiteltykin blogissa.

Mutta. Käyn asiaa nyt tältä kantilta. Jos ihminen ei tiedosta että hän on syyllinen Jumalan edessä, miksi hän tarvitsisi Jeesusta? Sisäiseen parantumiseen kuuluu terve syyllisyydentunto. Vasta kun hän kokee syyllisyyttä Jumalan edessä hän voi edetä seuraavaan vaiheeseen ettei hän jää tuohon toivottomaan tilaansa. Kokea armo omakohtaisesti että tämä syyllisyys otetaan häneltä pois.

Nyt eletään nautintojen aikakautta jolloin elämän todellisia ongelmia ja sisäistä ääntä todelliseen muuttumiseen koitetaan saada vaimennettua nautinnoilla sekä viihteellä. Jätetään huomioimatta se pieni ääni siellä sisimmässä joka tahtoisi saada viestitettyä ettei asiat ole nyt ihan kunnossa. Ihmisen syvin olemus huutaa että hänen syvimmät tarpeensa täytettäisiin ja tässä kohden Jumala tulee kuvioihin mukaan koska kukaan ihminen sitä ihmisen herkintä kohtaa osaa käsitellä kuin Luoja itse. Ei pillerit auta vaan aito rakkaus.

En ymmärrä miksi Jumala ajatellaan narsistiksi. Hän on täydellinen eikä Hän ole mieleltään sairas. Pyhä ja täydellinen ja meitä ihmisiä kohtaan todella pitkämielinen.

Sanotaan näin etten minä haluaisi olla taivaassa murhaajien, häijyjen ihmisten, raiskaajien, Hitlerin tapaisten ihmisten keskellä ikuisuutta. Paha saa palkkansa eikä taivaaseen pääsee mitään saastaa, mielestäni hyvä asia. Mutta se on mielestäni suurta Jumalan armoa ja rakkautta että joku näistä näinkin suurien syntien tekijä, jos hän sydämmestään katuisi ja pyytäisi syntejään Herralta anteeksi niin tämmöinenkin ihminen pääsisi taivaaseen puhdistettuna synneistään ja olisi matkalla sinne.

Nämä käskyt Jeesus antoi. Rakasta Herraa Jumalaasi kaikesta sydämmestä, mielestäsi ja voimastasi, sekä lähimmäistä niinkuin itseäsi. Näissä toteutuvat laki ja profeetat. Itse harjottelen rakastamaan itseäni tässä elämän vaiheessa että voisin osoittaa sitä sitten muillekkin. Siitä on lähdettävä ja nähtävä myös että Jumala myös rakastaa minua.

Hyvä kysymys kyllä kyyberiltä. Minun itseasiassa pitää tutkia aihetta vielä enemmän koska en ole tästä aivan varma. Minun Jumalakuvani vielä hakee sitä todellista muotoaan. Tiedän hänen olevan täynnä rakkautta minua kohtaan mutta sanotaan näin että minun on sitä välistä vaikea uskoa koska: Minulla on vaikeuksia hyväksyä itseäni ja tämä peilaantuu kaikkialle. Ihmissuhteisiin jne. Mutta uskon pääseväni tästä parempaan tietoisuuteen kun pystyn rakastamaan ja arvostamaan ensin itseäni. Ja painotan että tässä ei ole kysymys Jumalasta vaan omista henkilökohtaisista haavoista mitkä taustalla vaikuttaa.

Mut jotain ajatusta. Jos biologinen tervejärkinen isä hyväksyy lapsensa teki tämä mitä tahansa. Uskon että Jumalakin. Jos taas lapsi jostain syystä laittaisi välit poikki vanhempiinsa eihän sille mitään mahtaisi. Näin myös Jumalan kanssa.

Taas jos ajattelee avioliittoa. Jos vaimo pettää miestään niin kyllä siinä voidaan mielestäni puhua ehdollisesta rakkaudesta jos vaimo haluaisi jatkaa mut miehelle se olis liikaa. Taas jos rakkaus on niin suurta että haluaa antaa anteeksi ja jatkaa elämää yhdessä niin sehän on hienoa.

Jumalallinen rakkaus on anteeksi antavaa rakkautta. Raamatussa kuvataan kolmea eri rakkautta, suurin on agape rakkaus eli Jumalan rakkaus. Siitä kuvataan Raamatussa mm. näin:

Rakkaus on pitkämielinen

Rakkaus on lempeä

Rakkaus ei kadehdi

Rakkaus ei kerskaa

Rakkaus ei pöyhkeile

Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti

Rakkaus ei etsi omaansa

Rakkaus ei katkeroidu

Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa

Rakkaus ei iloitse vääryydestä

Rakkaus iloitsee yhdessä totuuden kanssa

Rakkaus kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Rakkaus ei koskaan häviä
Kyyberi

Olenko väärässä, mutta eikö Hitlerkin olisi päässyt taivaaseen, jos juuri ennen kuolemaansa olisi hyväksynyt jeesuksen sydämeensä? Maailma on täynnä kovan luokan rikollisia, jotka ovat kääntyneet vankilassa uskoon. Eli kyllä siellä oletetussa taivaassa on niitä raiskaajia ja murhaajia. Ja toisaalta helvetissä on paljon ihmisiä, jotka ovat koko elämänsä auttaneet muita.

Jumalalle on tärkeämpää, että ihminen uskoo häneen edes pienen hetken ja silloin saa anteeksi kaiken, kuin se että on koko elämänsä elänyt auttaen lähimmäistä.

En tiedä onko mystikala käynyt itse terapiassa tai psykoterapiassa, mutta mä tunnen ihmisiä jotka terapian jälkeen eivät ole "enemmän rikki". Terapiassa toki ns. avataan haavoja, ja jos sen lopettaa siihen niin sehän ei ole terapian tai länsimaisen lääketieteen syy. Terapiassa tarkoitus on myös sulkea ne haavat, eikä jättää ihmismieltä rikki.
Kyyberi

Mitä lempeää on tuomita koko ihmiskunta ja miljardit syyttömät kärsimykseen, koska yksi nainen maistoi yhtä hedelmää? Ja mitä järkeä sinne paratiisiin oli laittaa yksi puu kiusaukseksi?

Mitä lempeää oli kansanmurhata koko
ihmis- ja eläinkunta (pl. kaksi) sen takia, että osa ei elänyt kuten jumala halusi. Siinä meni aika monta syytöntä ihmistä ja eläintä.

Mitä lempeää on kiduttaa syytöntä Jobia paholaisen kanssa tehdyn vedon takia?

Mitä lempeää oli heittää oma poika maan päälle tapettavaksi?

Mitä lempeää on kuoleman jälkeen lähettää hyviä ihmisiä ikuiseen kidutukseen?
mystikala

Olet kyyberi oikeassa. Hitlerkin olisi päässyt taivaaseen jos olisi ennen kuolemaansa kääntynyt. Huomaatko miten se on ihmismielelle käsittämätöntä? Armahtaa näin pahaa tehnyt ihminen.

Mutta Jumala tuli jokaista ihmistä varten, Hitlerinkin tähden. Ei niin suurta syntistä ole kuka ei voisi saada syntejään anteeksi.

Kukaan meistä ei ole Jumalan edessä syytön vaan niinkuin Raamattu sanoo, kaikki me olemme syntiä tehneet ja pelastusta vailla. Me voimme nähdä tietyt ihmiset hyvinä mutta kukaan muu ei ole hyvä kuin Jumala. Jos me tutkimme itseämme Jumalan kymmenen käskyn kautta niin silloin me näemme minkälaista tekoa me olemme. Meidän sydämmessä on pahuutta ja monesti teemme väärin. Vaikka ajattelisimme että olisimme hyviä ihmisiä niin todellisuudessa sitä emme ole. Jotkut ihmisten teot ovat toki hyviä, mutta taivaspaikkaa ei saada vaikka olisi pyrkiny elämään sellaista elämää josta ohikulkijatkin voisi antaa hyvän todistuksen. Ominteoin sinne ei pääse vaikka olisi maailman hyväntahtosin ihminen ilman Jeesusta.

Mut Raamattu sanoo että kaikki olemme syntiä tehnyt ja pelastusta vailla. Ainut et Jeesus teki täydellisen teon ja kaikki ketkä uskovat häneen, saavat lahjaksi sen syyttömyyden miten me olemme rikkoneet Jumalaa vastaan ja johon pääsee vain ne, jotka ovat saaneet armon tulla tähän perheeseen.

Jos ajattelet että olet hyvä ihminen, kysyn sinulta oletko valehdellut joskus, jos vastaat rehellisesti niin vastauksesi on että olet, oletko varastanut joskus..? Tähän riittää mikä vain ja viimeistään lapsuudesta löytyy jotain. Käytätkö väärin Jumalan nimeä? Katsotko naista himoiten, jo silloin olet tehnyt huorin. Jos vihaat veljeäsi olet murhaaja +vielä jokunen muu.

Onko valehtelija hyvä ihminen, entä varas, huorintekijä tai murhaaja? -Ei ole. Miten Jumala nämä tuomitsee, syytön vai syyllinen. Kyllä. Nämä teot ovat sitä että sinut todetaan syylliseksi.

No, taivaaseen vai helvettiin? Tuomion perusteella helvettiin. Eikö se hieman pelota sinua?

Tässä kohden mukaan astuu Jeesus. Hän kuoli ristillä ja viimeisinä sanoinaan sanoi se on täytetty. Mikä oli täytetty? Jeesus suoritti tuon täydellisen lain tekemättä ollenkaan syntiä, kantoi ristillä ihmiskunnan synnit ja sairaudet ja voitti kuoleman. Jeesus siis kantoi nuo kaikki synnit mitkä kuuluisi sinulle ja minulle, ettei meidän elämän kirjassa lukisi meidän pahoja tekoja. Ne pyyhitään pois sillä hetkellä kun annat elämäsi Jeesukselle, pyydät syntejäsi anteeksi ja teet parannuksen, eli käännyt pahoilta teiltäsi pois). Silloin sinusta tulee uusi luomus, sydämmesi puhdistuu siitä kaikesta synnistä mitä on kertynyt ja monelle se on tuntunut kuin raskas reppu mitä kantanut otetaan pois, näin kävi myös mulle. Hän antaa omilleen rauhan joka pysyy kun häntä lähellä elää. Uusi tarkoitus elämälle.

Uskon että se puu oli kokeena, onko ihminen Jumalalle uskollinen vai tekeekö kuin haluaa. Jumala ei halunnut ihmisistä kuitenkaan robotteja vaan ihmisiä joilla olisi oma tahto.

Kuten otin tuossa aiemmin esille. Ei ole syytöntä ihmistä olemassakaan kuin vasta Jeesus on tullut ihmisen elämään. Silloin hän on syytön Jumalan edessä koska Hän näkee tämän ihmisen Jeesuksen kautta. Hän on syntynyt uudesti ylhäältä.

Jumalalla oli vt:ssa tarkat säädökset. Nooa ja hänen sukulaisensa noudattivat Jumalan käskyjä ja olivat aralla tunnolla Jumalan edessä, siksi hänen perheensä pelastui, muut pilkkasivat eikä olleet kuulevinaan tämmöistä asiaa. Ja. Raamattu sanoo että ihmiset tekivät pahoja asioita tuolloin. Muut eivät halunneet seurata Jumalaa.

Job ei tosiaankaan ollut tehnyt väärää ja hän myös piti siitä näkemyksestä kiinni että hän kärsii nyt syyttä. Uskon sen olevan esikuvallusta Jeesuksen kärsimyksista. Hän kärsi syyttömästi. Job tosin tämän koettelemuksen jälkeen sai tuplasti kaikkea takaisin mitä hänellä oli ollut ennen sitä.

Se oli lempeä. Lähettää oma Poikansa kuolemaan meidän takia, että me saisimme ikuisen elämän emmekä joutuisi ikuiseen kadotukseen helvettiin. Koska niin paljon Jumala maailmaa rakasti.

Joistain ihmisistä voimme varmaan sanoa että hän ja hän oli hyvä ihminen. Mutta kuten olen sanonut, ei ne ihmisen hyvät teot häntä pelasta, ei kuuluminen johonkin seurakuntasn, ei avustustyöntekeminen, ei edes papin työ pelasta vaan se, kuuluuko ihminen Jeesukselle. Jokainen voi tutkia itseään sen 10 käskyn pohjalta ja vastata siihen rehellisesti niin emme ole hyviä ihmisiä vaikka voisimme niin luulla. Ihmissydän on paha. Tämä synti on sairaus ja sen vallasta Jeesus haluaa meidät vapauttaa. Synnintunto on kuin diagnoosi sairauteen jolla se todetaan. Ylilääkäri Jeesus on se joka sen sairauden sitten sieltä pois ottaa. Kukaan muu sitä ei saa aikaan, vain hänellä on valta siihen. Mutta hänelle se kannattaa viedä. Se syntisäkki. Aivan liian kovaa on yrittää kantaa se itse.
Angelarch

mystikala kirjoitti: 18 Elo 2021, 22:38 Hitlerkin olisi päässyt taivaaseen jos olisi ennen kuolemaansa kääntynyt.
Mistä Sinä tiedät Totuutena kirjoittaen, etteikö kaikki Diktaattorit Hitler, Stalin, Mussolini, Mao jnejne viimeisen Sekunnin / Henkäyksen aikana kääntynyt, &, nyt He ovat juomassa Taivaassa Jumalan Viiniä, jonka Jeesus muutti Helvetin kyyneleistä, ...

Ethän Sinä Tiedä Hitleristä mitään, etkä tosiaan viimeisistä sekunneista yhdenkään Diktaattorin, ...

Taivas on täynnä Pedofiileja, Murhaajia, Tappajia, Diktaattoreita, Raiskaajia = se Sairain Massa, jonka Jumala pystyy Tuottamaan = Maan päälle, ...

Riittää, että käännyt viimeisellä sekunnilla, ...

Taivas on todella hyvä paikka Sinulle, ...
Viimeksi muokannut Angelarch, 18 Elo 2021, 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mystikala

En tiedäkkään. Mutta ajatuksena. Nämä ketkä maailmassa hirmutekoja ovat tehneet, heilläkin olisi ollut mahdollisuus Jumalan armoon.

Synti pyyhitään pois kun ihminen tulee uskoon. Ei ihminen ole enään samanlainen. Tämä nyt oli tämmöinen karaistu esimerkki. Ja kun ihminen muuttaa kirkkauteen niin tämä synnin ruumis jää maanpäälle siellä ei enään ole mitään syntiä sitten.
Viimeksi muokannut mystikala, 18 Elo 2021, 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Angelarch

mystikala kirjoitti: 18 Elo 2021, 22:58 En tiedäkkään. Mutta ajatuksena. Nämä ketkä maailmassa hirmutekoja ovat tehneet, heilläkin olisi ollut mahdollisuus Jumalan armoon.
Mitäs sitten Taivaassa, jossa on Miljardeja sairaita Ihmisiä = jos He alkavat kääntymään ensimmäisellä sekunnilla takaisin Pahuuden Tielle Taivaassa, onko siellä sitten Tyrmä, vai miten käsittelette asian Taivaassa ?, ...

Eli Minä voin Tappaa kaikki Ihmiset Maan päältä, sen jälkeen tulen vain viimeisellä sekunnilla Uskoon, &, kaikki ollaan Unohdettu ?, ...

Minusta Tuntuu, että Te / Uskovat olette Mielenvikaisia, ...

Ei millään pahalla, ...
Viimeksi muokannut Angelarch, 18 Elo 2021, 23:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”