Pokeri - mitä sen jälkeen?

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
mystikala

Re: Pokeri - mitä sen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja mystikala »

Aivan valtava määrä teiltä hyvää pohdiskelua syvistä kysymyksistä mutta minulla ei ole kyllä paukkuja kaikkeen vastata, enkä kaikkeen varmasti osaakkaan. Tämä elämä on kyllä niin erikoista ja nykyään on sen miljoona tapaa löytää "hyvä elämä" ja avain onneen. Raamatun mukaan kumminkaan ei ole muuta tietä kuin Jeesus. Joh. 14:6 Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Haluan ottaa esille muutamia asioita, mitä emme normaaleilla aisteilla huomaa, mutta ne ovat olemassa, uskomme niihin tai emme. Esimerkiksi painovoima. Kun tiputan kädestäni kynän se tippuu maahan, uskon siihen tai en. Ja vaikka en silminnähden näe bakteereja ilmakehässä ne ovat siellä ja levittävät tauteja kuten tämä tuttu korona esimerkiksi. On lainalaisuuksia ja lainalaisuuksia on myöskin Jumalan maailmassa ja ne ovat olemassa uskon siihen tai en. Ne eivät riipu minun uskomuksistani tai uskotteluista. Ne lainalaisuudet ovat olemassa.

Tuntuu että niin paljon olisi asiaa mutta on niin vaikea jäsennellä ja koittaa myöskin joihinkin pohdintoihin kertoa omaa näkemystä, mutta koitan nyt jotain saada sanottua.

Tuo että Jumalan tahdosta tapahtuu paljon pahoja asioita maailmassa. Jumala ei tahdo ihmisille pahaa. Päinvastoin että lähetti oman Poikansa kuolemaan ihmiskunnan tähden. On totta että Vanhassa Testamentissa Jumala kuvataan ankarana ja vaativana. Hän on myös Pyhä. Uudessa testamentissa tulee kumminkin todellinen täyttymys kun Jumala itse tulee maanpäälle ja sovittaa itsensä ristillä ihmisten tähden että meillä olisi mahdollisuus pelastua. Ja että Hän on armollinen ja antaa synnit anteeksi.

Osaa varmasti kiinnostaa tietää näistä tarkemmin, siis näistä tieteen ja evoluution kannalta. Youtubesta löytyy mielenkiintoisia haastatteluja joissa ihmisiä haastetaan omia näkemyksiä vastaan. https://www.youtube.com/user/thewayofthemaster

Siellä tämä Ray osaa selittää asioita paljon hienommin kuin minä. :)

Suomalainen entinen ateisti lääkäri joka todistaa evoluution vääräksi löytyy youtubesta Pekka Reinikainen nimellä. On myös mielenkiintoista settiä.

Hyvät viikonloput kaikille! \:D/
mystikala

Nimenomaan tämä video Evolution vs. God https://www.youtube.com/watch?v=U0u3-2CGOMQ
kasvain

Viesti Kirjoittaja kasvain »

Josku parikymppisenä olin aika tyly kaikkia uskontoa tuputtuvia kohtaan ja pidin uskovia jollakin tavalla vajakkeina. Vuosia myöhemmin olin enneminkin kiinnostunut mistä on kyse. Halusin ymmärtää. En paljoa tehnyt työtä ymmärrykseni lisäämiseksi ja nyt olen seuraavassa vaiheessa. Hyväksyn että täysijärkisetkin voivat uskoa, mutta en sitä kuitenkaan ymmärrä. Sama pätee jossakin määrin politiikkaan.

Edit: Pakko nyt lisätä tähän että kysehän on aikuisten joulupukista. Tämän joulupukin kulttuurihistoriallinen merkitys on hyvin iso. Jossakin tutkimuksessa epäiltiin kyse olevan geneettisestä taipumuksesta uskoa joulupukkiin ja tämä taipumus puuttuu vain muutamalta prosentilta ihmiskunnasta.
Erotic Razz

Viesti Kirjoittaja Erotic Razz »

Ateisti ja fundamentalisti asettuvat molemmat mielestäni liian ääripäihin. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka tekevät niin. Mikä tässä maailmnkaikkeudessa ja mahdollisesti sen eri ulottuvuuksissa muka on varmaa? Aristoteellinen kultainen keskitie, avoin asennoituminen, kaksi korvaa ja yksi suu, sekä uteliaisuus kantaa pidemmälle.

Voi Pekka Pekka, oikeesti?

”Reinikaisen mukaan maailmassa on 30 000 sairautta, mistä voidaan laskea, että jäljet johtavat suoraan Eedenin puutarhaan. Reinikainen laskee uusimman DNA-tutkimuksen myötä, että 100 pysyvää sairautta tai mutaatiota syntyy joka sukupolvessa, noin 20 vuodessa. Sairauksien määrästä Reinikainen laskee, että 300 sukupolvea erottaa meidät Aatamista ja Eevasta. Sen hän uskoo olevan yksi DNA:n viesti. Reinikainen pitää tätä laskelmaa helposti ymmärrettävänä.”

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pekka_Reinikainen
Anyway, Hemingway, aurinko myös laskee.
ardentti

Viesti Kirjoittaja ardentti »

Tässä Reinikainen keskustelee pastorin kanssa

https://youtu.be/Ng7KKm4CBuk
mystikala

Tuon linkin Evolution vs God suosittelen ehdottomasti katsomaan kun halutaan puolustaa evoluutiota. Uskon että saat ajattelemisen aihetta ja avartaa näkemään enemmän.
mystikala

Raamattu sanoo että Jumala kahdesti tai kolmesti kutsuu erityisellä tavalla lähelleen. Ne voivat olla yllättäviä asioita. Sairaus, läheisen kuolema, talous jne... Voi olla toki ettei mitään niin dramaattistakaan tapahdu. Ihmiset vaan eivät helposti muuten pysähdy miettimään näitä asioita vaan on kiire kaikkeen muuhun. Mut se on Jumalan armoa jos kokee sellaisen pysäytyksen ja saa syntinsä anteeksi. Se on kuin painava säkki otettaisi olalta pois ja sisin saa rauhan mitä se ei ole koskaan omistanut. Joh. 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
kasvain

Erotic Razz kirjoitti: 17 Huhti 2021, 21:58 Ateisti ja fundamentalisti asettuvat molemmat mielestäni liian ääripäihin. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka tekevät niin. Mikä tässä maailmnkaikkeudessa ja mahdollisesti sen eri ulottuvuuksissa muka on varmaa? Aristoteellinen kultainen keskitie, avoin asennoituminen, kaksi korvaa ja yksi suu, sekä uteliaisuus kantaa pidemmälle.
Saattaa sulla mennä keskustelu/termit sekaisin. Sekoitat tiedettä ja uskontoa sujuvasti. Sitä ei pitäisi tehdä. Keskitie ei ole ateisimin ja uskontojen välissä, koska niiden välillä ei ole tilaa.

edit. Lisätään vielä että "varmuuden vuoksi" uskovat ovat sitä heikompaa massaa
Erotic Razz

kasvain kirjoitti: 17 Huhti 2021, 23:25 [quote="Erotic Razz" post_id=492802 time=<a href="tel:1618685929">1618685929</a> user_id=28000]
Ateisti ja fundamentalisti asettuvat molemmat mielestäni liian ääripäihin. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka tekevät niin. Mikä tässä maailmnkaikkeudessa ja mahdollisesti sen eri ulottuvuuksissa muka on varmaa? Aristoteellinen kultainen keskitie, avoin asennoituminen, kaksi korvaa ja yksi suu, sekä uteliaisuus kantaa pidemmälle.
Saattaa sulla mennä keskustelu/termit sekaisin. Sekoitat tiedettä ja uskontoa sujuvasti. Sitä ei pitäisi tehdä. Keskitie ei ole ateisimin ja uskontojen välissä, koska niiden välillä ei ole tilaa.

edit. Lisätään vielä että "varmuuden vuoksi" uskovat ovat sitä heikompaa massaa
[/quote]

Sekoitan tiedettä ja uskontoa sujuvasti tarkoituksella, en vahingossa. Sehän on koko pointtini..

Kerrotko miksei uskontojen ja ateismin välissä ole tilaa, siis jos nyt et tarkoittanut semantiikkaa?

Edit. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi
Viimeksi muokannut Erotic Razz, 18 Huhti 2021, 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuulenhalkoja

Viesti Kirjoittaja Tuulenhalkoja »

mystikala kirjoitti: 17 Huhti 2021, 22:16 Raamattu sanoo että Jumala kahdesti tai kolmesti kutsuu erityisellä tavalla lähelleen. Ne voivat olla yllättäviä asioita. Sairaus, läheisen kuolema, talous jne... Voi olla toki ettei mitään niin dramaattistakaan tapahdu. Ihmiset vaan eivät helposti muuten pysähdy miettimään näitä asioita vaan on kiire kaikkeen muuhun. Mut se on Jumalan armoa jos kokee sellaisen pysäytyksen ja saa syntinsä anteeksi. Se on kuin painava säkki otettaisi olalta pois ja sisin saa rauhan mitä se ei ole koskaan omistanut. Joh. 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Takaisinpäin isnsinööreitty juttu. Pitää olla aika paatunut ateisti jos ei elämän ottaessa kuristusotetta, ole valmis viimeisellä hetkellä taputtamaan käsivartta tai toisin sanottuna rukoilemaan. Tää on semmonen looginen kriisin hetkellä ihmiselle tapahtuva asia. On helpompi päästää irti, siirtää taakka toisaalle kun ei omat rahkeet riitä, vapauttaa itsensä. Vapauttaa muut.
Itsellänikin on muutaman kertaa elämässä ollut hetkiä kun on täysin vilpittömästi tullut rukoiltua ja se on ollut se viimein "hail mary" joka on helpottanut. Uskovaiseksi en silti ole vielä ryhtynyt.
Erotic Razz

”edit. Lisätään vielä että "varmuuden vuoksi" uskovat ovat sitä heikompaa massaa”

Ai tyyliin 😉:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pascalin_vaaka
Tuulenhalkoja

Viesti Kirjoittaja Tuulenhalkoja »

kasvain kirjoitti: 17 Huhti 2021, 21:21 ...

Edit: Pakko nyt lisätä tähän että kysehän on aikuisten joulupukista. Tämän joulupukin kulttuurihistoriallinen merkitys on hyvin iso. Jossakin tutkimuksessa epäiltiin kyse olevan geneettisestä taipumuksesta uskoa joulupukkiin ja tämä taipumus puuttuu vain muutamalta prosentilta ihmiskunnasta.
Kasvain! Sanoi, kasvain ja kasvoi vain.

Selailin ja osui silmään. Pitää tarttua kun taisin itsekkin joulupukin mainita.

Joulupukki on mielenkiintonen konsepti. Jos ajattelee tieteellisesti faktoihin perustuen. Onko olemassa yksi valkopartainen mies, joka seuraa pitkin vuotta, kuin kiltti kukin on ollu ja sen perusteella, käy yksin jakamassa lahjat parin vuorokauden aikana, ympäri maailman. Niin, ei tietenkään!

Mutta sitte jos miettii, kuin monta joululahjaa ihmiset on "joulupukilta" saanut ja joulua viettänyt mihin "joulupukki" on liittynyt. Itse kukin on ollut mukana luomassa "joulupukkia" ja sen henki on hyvinkin todellinen. Siinä ja miiinä ollaan joulupukkeja.. jokainen me ollaan osa "joulupukkia". Tavallaan on merkityksetöntä onko faktuaalista JOULUPUKKIA olemassa.

Lähden nukkumaan :hooray:
Erotic Razz

Öitä. Keräämään voimia huomiseen debattiin: ”Pääsiäispupu - väärinymmärretty hyväntekijä, vai demoninen munamaalari?” Pysy kanavalla!
kasvain

Erotic Razz kirjoitti: 18 Huhti 2021, 00:01
Sekoitan tiedettä ja uskontoa sujuvasti tarkoituksella, en vahingossa. Sehän on koko pointtini..

Kerrotko miksei uskontojen ja ateismin välissä ole tilaa, siis jos nyt et tarkoittanut semantiikkaa?

Edit. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi
Väitit ateismia ääripään ajatteluksi. Sitähän se ei ole. Minä en juo hopeavettä joka päivä. En juo sitä koskaan, koska se on myrkyllistä. Pitäisikö sitä juoda varmuuden vuoksi kerran viikossa ettei leimaituisi ääripään tyypiksi?

Agnotismi voidaan ymmärtää jotenkin välimalliksi tai sitten ei. Siinä lähtöajatus on, ettei Juman olemassaoloa tai olemattomuutta voi todistaa. Toisaalta ei voida todistaa (vielä) etteikö yhdeksäs planeetta ole valtava leivänpaahdin. Kultaisen keskitien kulkija varmaankin olettaa planeetan olevan vain puoliksi leivänpaahdin.
Erotic Razz

Edit. kyse oli ehkä enemmänkin semanttisesta mielipide-erosta, ts. mitä tarkoitetaan välimallilla ja kultaisella keskitiellä. Luonnollisestikaan uskonto ja ateismi eivät osu täysin samalle skaalalle, enkä sitä tarkoittanutkaan keskitiellä. Viittasin enemmän henkilön yleiseen suhtautumiseen totuutta kohtaan.

Ateismi on sikäli ääriajattelua, että se sulkee ehdottomasti Jumalan olemassaolon mahdollisuuden. Agnostikko on sivustaseuraaja, skeptikko, joka tietää ettei tiedä (tai ettei totuutta voida saavuttaa), muttei myöskään pidä asioita absoluuttisina totuuksina.

Tieteellä ja uskonnolla on eri premissit: Empiria vs. intuitiivinen tunne ja usko. Näiden väliin osuu esimerkiksi teistinen evolutionismi, joka haastaa perinteisen kreationismin. Tiede ei osaa selittää alkuräjähdystä ja singulariteettia, eli miten tyhjästä on voinut syntyä materiaa vastoin tunnettuja fysiikan lakeja. Ja alkuräjähdysteoriankin esitti ensimmäisenä katolinen pappi ja tähtitieteilijä Lemaître.

Loppujen lopuksi kyse on mielestäni dualismista. Onko olemassa sielu ja ruumis, vai onko olemisen tajuaminen vain aistimusten summa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”