Naihki fixxaa ja keittoaa

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Naihkimati

Naihki fixxaa ja keittoaa

Viesti Kirjoittaja Naihkimati » 18 Touko 2007, 15:36

Moro kaikille yhteisesti!!!

Oma historia pokerin parissa pelaten alkoi joskus syksyllä 2005. Alussa pelasin sittareita ja turneita pääasiassa ja sittareita lähdin tahkoamaan 3 dolsun fulleista aina ylöspäin. Ensimmäinen depo tais olla 100 euroa. Sittareihin ja turneisiin pääsinkin yllättävän nopeasti kiinni ja nousin sieltä vuodessa aina 50 dolsun sittareihin, joita parhaillaan multitin neljää kerralla (Enempää ei mahdu Markantalon Acerin läppiksen ruudulle). Turnauksissakin tuli mukavia sijoituksia, mutta niistä otin voitot yleensä pankkitilille ja sieltä syljin ne sitten sinne sun tänne. Turnee pelaamista pidän edelleen vahvimpana pelinäni ja jossain lähitulevaisuudessa ois mukava päästä pelaamaan joku isompi live turnee, jos sinne jostain karsinnasta itteni ampuisin. Suoraan sisäänostoon ei kassa vielä millään riitä. Nyt kuitenkin oon keskittyny FL peliin, niin nettiturneet on jääny pikkasen vähemmälle viime aikoina.

Loppuvuodesa 2006 kuitenkin tylsistyin sittareihin osittain niiden mekaanisen luonteen vuoksi ja kunnon biittiputken jälkeen ja kotiutin rahat primalta, jossa sittareita ja turneita olin hakannu. Osittain ongelmana oli myös priman niukka tarjonta 50 dolsun fullisittareissa, jotka koin vahvimmaksi lajikseni. Shortti fixua kokeilin alkuvuodesta 2007 ja siinä tuli tulokset alas nopeampaa kuin Soneran osake 2000- luvun keväällä, joten tein päätöksen, että shorttiin en koske piiiitkäään aikaan. Sitten löysin fullifixun ja sitä ollaan sitten tahkottu näihin päiviin asti. Pöytätuppia on tullut pelattua isän ja veljen kanssa pikkupojasta alkaen ja uskallankin väittää, että se on ollut parasta preppausta pokeria varten mitä on voinut saada (pohjoisen pojat tietää pelin hyvin, etelässä ilmeisesti tuntemattomampi korttipeli).

Aattelin nyt sitten itekin alkaa pitämään tätä blogia, jotta mahdollisesti löytäisin aukkoja omassa pelissä. Pelaan siis tällä hetkellä FL 5/10 fullia ja nyt muutamaan viikkoon oon tehny mukavan kokoiset kuopat, niin alkanut miettimään onko omassa pelissä paljonkin petrattavaa. Tasot 0.5-1 aina 3/6 dolsun tasoille meni siinä 2-3/BB tasoilla, joten uskon ainakin hartaasti, että olen voittava pelaaja.

Suurin ero mitä vihuissa olen huomannut 5/10 tasolla alempiin tasoihin verrattuna on, että loose/weak vihut on hävinnyt kaikenkaikkiaan kokonaan. Poteista pitää taistella entistä aggressiivisemmin ja sitä kautta swingit on lisääntynyt. Mulla nyt ainakin alussa menny alaspäin. Tuohon suuntaan nyt lähetään hakemaan muutosta.

Käsiä on tarkoitus alkaa postaamaan heti, kun jollain tavalla mielenkiintoisia tulee vastaan ja pyrin valitsemaan sellaisia käsiä, jossa joutuu vaikeiden päätösten eteen. Perus AA- hanskoilla reissaamiset riverille ja voitto kotiin kädet jätän pois ellei kyseisissä käsissä tapahdu jotain mielenkiintoista.

Pyrin myös käsihistorioihin tuomaan aina vihun tärkeimmat statsit, koska omasta mielestä käsien kommentointi on hieman turhaa, jos ei tiedä ollenkaan vihun statseja. Ainakin Vpip%, preflopraise, aggfactorpost flop tiedot pyrin antamaan aina. Office näyttää mulla pöydän vihuista aina, Vpip%, preflopraise%, Agg fac post, number hands, continuation bet, flop-turn%, turn-river%, showdownswon%. Eka kyssäri muille tahkoajille voisinkin esittää eli miten officesta löytyy vihun kaikki statsit pelien jälkeen eli voiko ne kaivaa jotenkin tietokannasta?

Nimimerkistä viel kertoisin sellaisen taustan eli joskus abiristeilyllä vanha lukiokaveri, joka oli näitä poronkasvattajia kerto tuon Naihkimatin tarkoittavan jotain hässimistä Saamen kielellä. Jos täällä on jokin saamen kielen taitoinen, niin voi valaista meikäläistä ja kertoa tarkoittaako toi mitään? Kehupa joskus joku ulkomaalainen vihu tiltatessaan mulle, että mun nimi muistuttaa ihan jotain sukupuolitautia... Otin kehun ylpeänä vastaan.

Nykyää asustelen tosiaan täällä etelässä (mun näkökulmasta), jossa opiskelen ja teen töitä samalla. Kotoisin olen tosiaan Rovaniemeltä, mikä onkin semmoinen asia, joka pitää tuoda aina esille kuin mahdollista. Pitääkin tähän ekaan blogipostauksen loppuun esitellä kentien kuuluisin Rollolainen ainakin omasta mielestä... Ja se ei ole Lordi, vaan... No, kuunnelkaa linkistä =D> Joskus kun on kännissä taas mokaillu, niin tuo pätkä auttaa kummasti ajattelemaan, että ei ne kaikki asiat eilen ihan perseelleen loppujen lopuksi mennytkään...

http://www.tosimiehet.org/audio/rovaniemen_poika.mp3

Kommentoikaa tosiaan blogia ja muitakin asioita, jos jotain sanottavaa on. Juttua saa meittin puolesta tässä blogissa heitellä ihan vapaasti.

Terveisin,

Rovaniemen poika

JarnoV

Re: Naihki fixxaa ja keittoaa

Viesti Kirjoittaja JarnoV » 18 Touko 2007, 15:59

Naihkimati kirjoitti:Shortti fixua kokeilin alkuvuodesta 2007 ja siinä tuli tulokset alas nopeampaa kuin Soneran osake 2000- luvun keväällä, joten tein päätöksen, että shorttiin en koske piiiitkäään aikaan. Sitten löysin fullifixun ja sitä ollaan sitten tahkottu näihin päiviin asti.

Aattelin nyt sitten itekin alkaa pitämään tätä blogia, jotta mahdollisesti löytäisin aukkoja omassa pelissä. Pelaan siis tällä hetkellä FL 5/10 fullia ja nyt muutamaan viikkoon oon tehny mukavan kokoiset kuopat, niin alkanut miettimään onko omassa pelissä paljonkin petrattavaa. Tasot 0.5-1 aina 3/6 dolsun tasoille meni siinä 2-3/BB tasoilla, joten uskon ainakin hartaasti, että olen voittava pelaaja.
Mielelläni rupean seuraamaan päiväkirjaasi. Pelailen itse paljon pienemmillä limiteillä (1/2 shorttia) ja kokemukseni ja taitoni on vielä aika heppoisaa, joten mahdollinen kommentointini voi olla vähän asiantuntematonta, mutta ei anneta sen haitata. Oppimisen kannalta lienee kuitenkin parasta yrittää ymmärtää käsiä, erityisesti ilman että näkee vastustajien käsiä ennen analyysiä.

Sinänsä mielenkiintoista toi fulliin keskittyminen, kun tuntuu tendenssi olevan shorttiin päin tasoja ylöspäin siirryttäessä, mutta mikäs siinä, jos se kerran tuntuu paremmalta. Sinänsä voittavan pelin konseptit ovat samat, mutta shortissa tulee enemmän marginaalisia tilanteita ja voitot pitää repiä tarkalla pelillä, ohuet valuebetsit ja oikea-aikainen kippaaminen yms. Shortissa joutuu kuitenkin useammin esimerkiksi 3-bettaamaan open-reissaajaa käsillä, jotka lentäis muckiin fullissa oitis, tyyliin cutoff-reissaajaa vastaan esimerkiksi jollain keskiparilla, tai vaikka kohtuuvahvalla suittariässällä, A9-suittari esmes.

Näkisin kyllä, että jos biittaat 3/6 fullin ja pelaat 5/10 fullia, niin shorttikin pitäis luonnistua selkeästi voitollisesti. Ei niissä kai fullinakaan pärjää edes etäisesti weak/tightina. Blindien varastaminen tulee varmaan noissa peleissä eteen fullinakin, koska pelin luulisi olevan astetta tiukempaa?

Case

Viesti Kirjoittaja Case » 18 Touko 2007, 17:18

Hienoa että sait blogin pystyyn! =D>

Pelailin tuossa juuri itsekin puolitoista tuntia limittiä, FL5/10 5maxia. Tulipa taas turpaan pari sataa, kuten viimeeksikin... Teen varmasti paljon virheitä, mutta kyllä siellä karuja gutarinvetäjiä yms oli vastassa myös.

Eikö sua sitten shortti innosta? Todennäköisesti full fixedit tulevat kuivumaan entistä pahemmin tässä lähivuosina... Näin ainakin uskoisin.

Naihkimati

Viesti Kirjoittaja Naihkimati » 18 Touko 2007, 19:37

Eipä sillä missä limiitissä kukanenkin pelaa, niin mitään väliä ole. Kyllä monen pienemmän limiitin kaverin pitäis taidollisesti pelata paljon ylempänä. Shorttipelaajien kommentit varsinkin blinditaistoista tulee olemaan arvokkaita varsinkin, kun tuntuu, että se on semmonen osa-alue mitä oon vähän passannu fullipöydissä lähinnä shorttimuistojen takia.
Sinänsä mielenkiintoista toi fulliin keskittyminen, kun tuntuu tendenssi olevan shorttiin päin tasoja ylöspäin siirryttäessä, mutta mikäs siinä, jos se kerran tuntuu paremmalta. Sinänsä voittavan pelin konseptit ovat samat, mutta shortissa tulee enemmän marginaalisia tilanteita ja voitot pitää repiä tarkalla pelillä, ohuet valuebetsit ja oikea-aikainen kippaaminen yms. Shortissa joutuu kuitenkin useammin esimerkiksi 3-bettaamaan open-reissaajaa käsillä, jotka lentäis muckiin fullissa oitis, tyyliin cutoff-reissaajaa vastaan esimerkiksi jollain keskiparilla, tai vaikka kohtuuvahvalla suittariässällä, A9-suittari esmes.

Näkisin kyllä, että jos biittaat 3/6 fullin ja pelaat 5/10 fullia, niin shorttikin pitäis luonnistua selkeästi voitollisesti. Ei niissä kai fullinakaan pärjää edes etäisesti weak/tightina. Blindien varastaminen tulee varmaan noissa peleissä eteen fullinakin, koska pelin luulisi olevan astetta tiukempaa?
Fulli on varmaan toiminut paremmin sen takia, että oon pystyny lukemaan vihuja paremmin. Shortissa dunkkasin näitä C-stationeja vastaan oikein kunnolla aina ajatuksella "Ei sillä kuitenkaan mitään oooo". Siihen sitten vielä pikku tiltti päälle, niin paketti olikin valmis.

Pöytiä kyllä löytyy paljon paremmin shorteissa, mutta näkyy noita fulli pelaajiakin vielä onneksi olevan ainakin tonne 50-100d tasolla asti. En pane pahekseni, jos tulee joskus semmoinen ongelma, että ei olis tarpeeksi isoa limiittiä olemassa fulleihin. Kassahan painelis silloin jossain 100.000-300.000d tasolla :-' No, katellaan nyt mitä ton shortin kanssa tehhään. HU FL:llä oon pikkasen lämmitelly itteeni noihin blinditaistoihin ja pikkasen erityylisiä vihuja vastaan. Se on ainakin pikkasen jo tuonut parannusta.

Nyt kun ollaan oltu kipeenä, niin ei voi tänään lähtiä ottaan gepardia. Keskitytäänkin sitten nyrkkeilyyn. Näyttääkin siellä Rollolainen ravintolan poke ottelevan ekassa matsissa Maxilla. Vimppana matsina onkin sitten Asikaisen matsi, joka ei kylläkään oo tittelimatsi, mutta matsi kuiteski. Saa nähä pääseekä Idi MM-matsiin jossain vaiheessa. Mielenkiintoinen matsi ois varmasti Arthur Abrahamia vastaan, joka muuten loukkas leukansa 5. erässä MM-matsissa ja piti silti tittelinsä . Aika villin näköistä touhua... "Nyt sattuu Arthuria leukaan..."

JarnoV

Viesti Kirjoittaja JarnoV » 18 Touko 2007, 23:02

Naihkimati kirjoitti:Fulli on varmaan toiminut paremmin sen takia, että oon pystyny lukemaan vihuja paremmin. Shortissa dunkkasin näitä C-stationeja vastaan oikein kunnolla aina ajatuksella "Ei sillä kuitenkaan mitään oooo". Siihen sitten vielä pikku tiltti päälle, niin paketti olikin valmis.

Pöytiä kyllä löytyy paljon paremmin shorteissa, mutta näkyy noita fulli pelaajiakin vielä onneksi olevan ainakin tonne 50-100d tasolla asti. En pane pahekseni, jos tulee joskus semmoinen ongelma, että ei olis tarpeeksi isoa limiittiä olemassa fulleihin. Kassahan painelis silloin jossain 100.000-300.000d tasolla :-' No, katellaan nyt mitä ton shortin kanssa tehhään. HU FL:llä oon pikkasen lämmitelly itteeni noihin blinditaistoihin ja pikkasen erityylisiä vihuja vastaan. Se on ainakin pikkasen jo tuonut parannusta.
Joo, eihän tuossa fullin pelaamisessa mitään vikaa. Tuntuu vaan olevan "trendikästä" toi shorttiin siirtyminen. Mutta stressaavampaahan se shortti on pahimmillaan. Parhaimmillaan taas autuasta.

Itse olen ottanut sen enemmän oppimisen kannalta. Joutuu jatkuvasti tosi marginaalisiin tilanteisiin ja pitää oppia tuota aggressiota ihan eri tavalla. On ollut kyllä todella hyvää runia viime aikoina, mutta tuntuu, että on jotain oppinutkin.

Semmosta kirjaa voisin suositella kuin Winning in Tough Hold'em Games, jonka on kirjoittanut Nick Grudzien ja Geoff Herzog. Se keskittyy kyllä nimenomaan shorttipeliin. Lähinnä siinä, että postflop-strategia-osuus käsittelee suurimmalta osin peliä jossa ollaan postflopissa heads-uppina. Blindien varastamista ja puolustamista käsitellään paljon ja muutenkin tuntuu kirjalta, jollaista vastaavaa ei vaan ole löytynyt. Kirjassa puhutaan kyllä tosi korkeiden panosten pelistä, mutta fiksu lukija tietty osaa soveltaa.

Naihkimati

Viesti Kirjoittaja Naihkimati » 19 Touko 2007, 02:41

Jahas, ja kokeillaanpa tätä convertteria ensimmäistä kertaa. katotaas mitä tapahtuu...

Poker Stars
Limit Holdem Ring game
Limit: $5/$10
10 players
Converter

Stack sizes:
Hero: $190
UTG+1: $238
UTG+2: $331
MP1: $54
MP2: $213
MP3: $53
CO: $211.50
Button: $231
SB: $73
BB: $343

Vihujen statsit siis kyseisessä järjestyksessä: Vpip%, preflopraise, aggfactor post

Pre-flop: (10 players) Hero is UTG with 8♦ 8♠
Hero calls, 4 folds, MP3 calls(34/12/1.8), 2 folds, SB calls(23/7/2), BB raises(13/8/1.5), Hero calls, MP3 calls, SB calls.
Limpataan UTG:stä, BB:n betsaus paskempi juttu. Solidi vihu ollut, eikä ollut tehnyt mitään tyhmyyksiä.

Flop: 9♣ K♥ 2♠ (8SB, 4 players)
SB checks, BB checks, Hero checks, MP3 checks.
Jahas, no nyt meni mielenkiintoiseksi. Betsaaja passivoitu, MP3 ei reissaa (jos K9 kiinni, niin tulis betsiä noilla statseilla, SB:llä nyt voi olla mitä vaan (K tai 9 kuitenkin epätodennäköinen).

Turn: 7♠ (4BB, 4 players)
SB checks, BB checks, Hero bets, MP3 calls, SB calls, BB folds.
Hyvä kortti. Betsiä kehiin ja potti kotiin. No, ei ihan mennyt niin. MP:n ja SB:n maksut mielenkiintoisia. Uskon edelleen, että kumpikin ois betsannu flopilla, jos K tai 9 kiinni. Mieleen kuitenkin hiipii MP:n mahdollinen 9 kiinni. Osuko vihuilla 7 ja weak call?

River: 3♦ (7BB, 3 players)
SB checks, Hero checks, MP3 bets, SB folds, Hero calls.
3=Blanco, Liian weak jättää betsaamatta oman turnin actionin jälkeen?? Tää on taas näitä tilanteita, että maksaessa näyttää nerolta tai idiootilta. MP:llä 9 tai 7 ja cying callin makua ilmassa. Pääseekö muut samaan järkeilyyn?

Results:
Final pot: 9BB

Naihkimati

Viesti Kirjoittaja Naihkimati » 19 Touko 2007, 02:45

Jaha, no ei tuo convertterin käyttö ihan vielä mennyt ihan nappiin. Pittää ilmeiseti laittaa isommat kortit ja että tuo vielä tulokset esiin lopussa. No, laitetaan ne nyt tällä kertaa tähän toiseen viestiin.

MP: shows [7c 6c] (a pair of Sevens)
Hero: shows [8d 8s] (a pair of Eights)
Hero collected $87 from pot

JarnoV

Viesti Kirjoittaja JarnoV » 19 Touko 2007, 07:16

Naihkimati kirjoitti:River: 3♦ (7BB, 3 players)
SB checks, Hero checks, MP3 bets, SB folds, Hero calls.
3=Blanco, Liian weak jättää betsaamatta oman turnin actionin jälkeen?? Tää on taas näitä tilanteita, että maksaessa näyttää nerolta tai idiootilta. MP:llä 9 tai 7 ja cying callin makua ilmassa. Pääseekö muut samaan järkeilyyn?

Results:
Final pot: 9BB
Mun mielestä check-call on ihan hyvä tuohon. Huonommilta käsiltä ei todennäköisesti saa maksua (tosin tässä nimenomaisessa tapauksessa se seiskapari olis ehkä maksanut) ja riverin reissua ei varmaan pystyis maksamaan. Jonkinlainen todennäköisyys, että on vieläkin paras käsi ja noin passiivisesti pelatun käden jälkeen joku hyvinkin ottaa shottia pottiin puhtaalla bluffillakin. Ja jos ei muuta, niin jos vihulla olis ollut 9 kädessään, niin sille ois voinut sitten merkata noteseihin "passiivinen".

Wild_Thing

Viesti Kirjoittaja Wild_Thing » 19 Touko 2007, 11:54

ainoa virhe kädessä oli mun mielestä että pelasit koko käden. mä pelaan ite kans 5/10 fixedii shorttii ja fullii molempia. fullissa heitän 88:n pakkaan UG:stä 99:n heitän myös ellei satu olemaan tavallista fisumpi pöytä. utg+1 pelaan jo 99:n .
88 en pelaa ollenkaan varhasesta positiosta ellei joku oo limpannu eellä.

flopin jälkeinen peli oli hyvä.

Naihkimati

Viesti Kirjoittaja Naihkimati » 20 Touko 2007, 02:53

Kokeillaanpa tämän käsihistorian lähettämistä ihan näin suoraan ilman converttereja, jos menis pikkasen jouhevammin. En tiedä voiko näitä käsiä näin näyttää, kun kaikkien pelaajien nimet näkyvät, mutta ylläpito poistanee viestin, jos kiellettyä. Jos joku suomalainen nyt joskus sattuu samaan pöytään, niin oman nimen näkyminen ei ole niin vaarallista, kun kattoo tätä nimeä mitä käytän täällä ja esim. Starsilla. Yhteys on suht selkiä ilman Herojakin käsihistorioissa.

Pelit meni tänään kivasti (jopa yks kunnon suckotti mulle, mulle riverillä neloset, vihulla ässä tripsit) ja kuoppaakin tuli vähän täytettyä. Muutama ylipelattu käsi, jossa ois pitäny alkaa painamaan jarrua aikasemmin ja muutama ylimääränen BB vihuille. Otetaas tohon alle yks sellanen. Muutenkin vois tämän käden ympärillä keskustella isojen värinvetojen ja suoran, vihujen lukumäärän yms. vaikutuksesta miten pelata vahvat vetokädet.

PokerStars Game #9998790430: Hold'em Limit ($5/$10) - 2007/05/19 - 15:44:22 (ET)
Table 'Charybdis' 10-max Seat #7 is the button
Seat 1: Pokerdogg47 ($341 in chips)
Seat 2: sooted555 ($171 in chips)
Seat 3: firehorse_1 ($227 in chips)
Seat 4: Naihkimati ($192 in chips)
Seat 5: macharlie ($147 in chips)
Seat 6: chum77 ($138 in chips)
Seat 7: PlzCall ($171 in chips)
Seat 8: dukeryan ($296 in chips)
Seat 9: lozen13 ($137.50 in chips)
Seat 10: Egar1m ($538.50 in chips)
dukeryan: posts small blind $2
lozen13: posts big blind $5

*** HOLE CARDS ***
Dealt to Naihkimati [Jh Kh]
Egar1m: folds
Pokerdogg47: folds
sooted555: folds
firehorse_1: folds
Naihkimati: calls $5 (tiukempi vois jättää pelaamatta, mie en...)
macharlie: folds
chum77: folds
PlzCall: folds
dukeryan: calls $3 (jätän statsit kaivamatta, kun tipahtaa pois jo käden alkuvaiheessa)
lozen13: checks (21/9/1.1)

*** FLOP *** [5s Ah 9h]
dukeryan: checks
lozen13: bets $5
Naihkimati: raises $5 to $10
dukeryan: folds
lozen13: calls $5

Floppi on suht makoisa, positiossa kumpaankin ja rereissulla katsotaan missä mennään. Capataan, jos tarvitaan. 1.1 aggressiolla vihulla on jotakin kiinni BB:stä eli ollaan tyytyväisiä, jos saadaan potti jo tässä vaiheessa kotiin. Kahdet parit ja tripsit puotan pelkän maksun takia pois.

*** TURN *** [5s Ah 9h] [2s]
lozen13: checks
Naihkimati: bets $10
lozen13: raises $10 to $20
Naihkimati: calls $10

Pelkkä CHECK ja ilmanen kortti yhtä vihua vastaan? Lasken kuitenkin vihun folding equityn olevan vielä iso ja painan päälle. Paskin mahollinen tilanne käy kuitenkin päälle vihun rereissatessa. RERAISE vielä päälle? Vihun actioni mielenkiintoinen noille statseille. Oli pelannu kuitenkin suht suoraviivaista ja jättäny peliliikkeet vähemmälle. Omalla maksulla paljastan oman käteni heikkoutta, mutta myöhästä nyt, kun ollaan ja toista jalkaa myöten paskassa.

*** RIVER *** [5s Ah 9h 2s] [Ad]
lozen13: checks
Naihkimati: checks

Vihun turnin actionin jälkeen A:n voi nyt sulkea suoraan pois. Vaikea uskoa, että olis 9 parilla puskenu kunnolla vasta turnilla. Saisinko potin mitenkään betsaamalla? Tuskinpa. Puhtaan bluffin ainoastaan, mitä en ikinä usko tältä vihulta.

*** SHOW DOWN ***
lozen13: shows [9c 2h] (two pair, Aces and Nines)
Naihkimati: mucks hand

Turnilla ois taas säästäny 1*BB, jos ois ottanu ilmasen lapun riverille. Oma agg fac postilla pyörii siinä 3 pinnassa, niin pitäis vaan aina muistaa, että 1 tasolla oleva vihu ei pelaile flopin jälken ilman jonkinlaista realipeliä. Vihujen lukemisessa on vielä paljon itellä ainakin tekemistä ja tällä kertaa väärä riidi maksoi sen 10 dollaria ylimääräistä.

Case

Viesti Kirjoittaja Case » 20 Touko 2007, 03:43

Ensin varoitus: en ole pelannut täyden pöydän limittiä yli 9 kuukauteen, mutta aikoinaan kyllä enemmänkin. Ota kommenttini varauksella, kritisoida saa.
Naihkimati kirjoitti:En tiedä voiko näitä käsiä näin näyttää, kun kaikkien pelaajien nimet näkyvät
Kyllä niitä saa täällä näyttää.
Naihkimati kirjoitti: Floppi on suht makoisa, positiossa kumpaankin ja rereissulla katsotaan missä mennään. Capataan, jos tarvitaan. 1.1 aggressiolla vihulla on jotakin kiinni BB:stä eli ollaan tyytyväisiä, jos saadaan potti jo tässä vaiheessa kotiin. Kahdet parit ja tripsit puotan pelkän maksun takia pois.
Preflopilla olisin itse todennäköisesti open reissannut. Miksi vain limppaat tuollaisella kädellä keskipositiosta, kun kaikki edeltä ovat foldanneet?

Flopin olisin pelannut samoin.
Naihkimati kirjoitti: Pelkkä CHECK ja ilmanen kortti yhtä vihua vastaan? Lasken kuitenkin vihun folding equityn olevan vielä iso ja painan päälle. Paskin mahollinen tilanne käy kuitenkin päälle vihun rereissatessa. RERAISE vielä päälle? Vihun actioni mielenkiintoinen noille statseille. Oli pelannu kuitenkin suht suoraviivaista ja jättäny peliliikkeet vähemmälle. Omalla maksulla paljastan oman käteni heikkoutta, mutta myöhästä nyt, kun ollaan ja toista jalkaa myöten paskassa.
Olisin myös korottanut turnilla. 92 olisi tässä vaiheessa hyvinkin voinut taipua jos turni olisi ollut esim 3 eikä vihu olisi kaksipariuttanut kättään. Rereraise vihun reraisea vastaan olisi mielestäni rahanhukaa. Olet selvästi vetämässä väriin ja vihu ei ole luopumassa kädestään. Myöskin jos kolmas hertta iskeytyy pöytään, et tule saamaan paljoa implareita (yhden BB:n).

Riverissä check-fold, biittaisit vain ja ainoastaan pienemmän värinvedon... Bluffata en tuossa vaiheessa yrittäisi.

Naihkimati kirjoitti: Vihujen lukemisessa on vielä paljon itellä ainakin tekemistä ja tällä kertaa väärä riidi maksoi sen 10 dollaria ylimääräistä.
Ei kyllä ollut mitenkään nähtävissä, että turnin 2 auttoi vihua. Se oli jotakuinkin niin blanko kortti tuohon pöytään ja tilanteeseen kuin vain mahdollista. Ei siis voi sanoa "väärä riidi".

Muista tarkastella tilannetta myös vihun näkökulmasta. Limppaat middlestä ja kun floppiin tulee A9x värinvedolla, niin mitä olet todennäköisemmin iskenyt? Ässän? Tuskin.

Naihkimati

Viesti Kirjoittaja Naihkimati » 20 Touko 2007, 12:50

[/quote]"Preflopilla olisin itse todennäköisesti open reissannut. Miksi vain limppaat tuollaisella kädellä keskipositiosta, kun kaikki edeltä ovat foldanneet?"[quote]

Aikaisemmilla limiiteillä preflopraise% on ollut siellä 6% pinnassa. Nyt 5/10 olenkin alkanut nostamaan prosenttia pikkuhiljaa askel kerrallaan. Nyt aluksi keskittynyt button ja CO reissuihin ja niiden kotiinviemiseen. Tarkoitus nostaa prossat sinne 9-10% paikkeille. Prossien nosto on tullut eteen oikeestaan pakon sanelemana, kun nykyisellä tasolla vihut lukee suht hyvin peliä pre reissujen perusteella. Täytyy sitten tällä tavalla laajentaa omaa aloituskäsivalikoimaa ja tehdä vihujen työ edes vähän vaikeammaksi. Alemmilla tasoilla vihut keskittyivät monesti pelkkiin omiin lappuihin, niin oman pelin varioiminen pre:ssä ei vielä ollut pahemmin tarpeen.

Tänään onkin sitten vuorossa hieman turnauksia (kunhan tää paska nettiyhteys ei vaan ala pätkimään). Pokerisivujen Midnight Sun- turnee 400 dollaria reikanneille ois alkuillasta, josta tietenkin otetaan lippu casinolle. Saispa hyvän tekosyyn lähtiä Snadiin keittoamaan, kun tuo lippu omaan taskuun löytäis. Tiketti löytyy myös Poker Starsin Sunday Millioniin, mutta muutan sen lipun Warm Uppiin alkamisajankohdan takia. Huomenna maanantaina pitää herätä töihin 7:ltä, niin pitäis päästä nukkumaankin joskus. Katotaan, jos ringistä tulis päivän aikana jotain mielenkiintoista käsiä, niin laitellaan niitäkin sitten tänne.

Loeb ajanut pihalle Sardinian rallissa ja Grönholm noussut kärkeen. Kerrankin onni potkii oikeaan suuntaan eikä epäonni osu aina vain suomalaisille. Pistetäänpäs tuohon alle vielä legendaarinen pätkä urheiluruudusta, jolloin onni potki oikein kunnolla meille päin... "Ne ei jaksa työntää sitä maaliin asti" \:D/

Naihkimati

Viesti Kirjoittaja Naihkimati » 21 Touko 2007, 10:37

Viikonlopun pelisessiot meni kivasti ja uppia tuli jotain 900 dolsua. En tiedä johtuuko tästä päiväkirjan aloituksesta, vaikka en olekaan laittanut kuin vasta pari kättä analysoitavaksi. Ehkä tuli pelattua keskittyneemmin ja pääasiassa hävityt potit pysyivät pieninä ja ihmeempiä ohivetojakaan ei sattunut kohdalle. Tuohanhan sitä tulis aina pyrkiäkin.

Koitin löytää jotain mielenkiintoisia käsiä tännekin, mutta mitään kovin ihmeellistä ei vastaan sattunut, missä olisi joutunut todella vaikeiden päätöksien eteen. Luulen, että porukkaa ei kuitenkaan ihan peruskädet kauhiasti kiinnosta lähinnä sen takia, että niissä ei ole mun mielestä kauhiasti analysoitavaa. Jos olen väärässä, niin laittakaa savumerkkejä blogiin, niin voin sieltäkin löytää jotain mielenkiintoista. Eilen kattelin officesta omaa pikkuparien pelaamista (en niinkään niitä, jossa tripsit osunut) ja siellä puolen mennyt mukavasti ja näytti kaikki pikkuparitkin olevan kaikenkaikkiaan plussan puolella. Jaksaisko porukka jossain vaiheessa yhdessä analysoida pikkuparien peliäni, jos pamauttaisin jossain vaiheessa nimenomaan nämä osumattomien pikkuparien pelit tänne esim. jotain 10-20 hanskaa? Rimpsusta vois tulla aika pitkä, mutta siihenhän vois rinnalle rakentaa keskustelua osumattomien pikkuparien pelaamisesta yleisesti FL:ssä?

Tuossa jossain threadissa oli keskustelua pokerista ja intistä. Laitetaas tohon taas pätkää heinäkuussa inttiin meneville millaista siellä Suomen armeijassa oikeesti on ja miten esimiehiä pitää aina kunnioittaa... Oli niitten ääni miten kantava tahansa...

Naihkimati

Viesti Kirjoittaja Naihkimati » 21 Touko 2007, 17:59

Kaivelin tossa sähköpostia ja olin yhdestä pikkupari kädestä statsit jo pyytäny itelle, niin analysoidaan nyt näin pois kotikoneelta käsin.

PokerStars Game #9964929925: Hold'em Limit ($5/$10) - 2007/05/17 - 17:18:33 (ET)
Table 'Eurydome' 10-max Seat #1 is the button
Seat 1: Naihkimati ($109.50 in chips)
Seat 2: macharlie ($241 in chips)
Seat 3: btroch ($115 in chips)
Seat 4: edwinv070 ($171 in chips)
Seat 5: Typhoon732 ($123 in chips)
Seat 6: marchinvest2 ($305 in chips)
Seat 7: Eulson ($194 in chips)
Seat 8: Twiki ($182 in chips)
Seat 9: Bloodchild ($487 in chips)
Seat 10: Natasia ($252 in chips)
macharlie: posts small blind $2
btroch: posts big blind $5

Vihun statsit kotikoneella, mutta muistikuvan mukaan kaveri ei ollut mikään kivikko. Preflop% tod. näk. siellä 8-10%, ihan solidi vihu kuitenkin näin muistinvaraisesti.

*** HOLE CARDS ***
Dealt to Naihkimati [3h 3c]
edwinv070: folds
Typhoon732: folds
marchinvest2: folds
Eulson: folds
Twiki: raises $5 to $10
Bloodchild: folds
Natasia: folds
Naihkimati: calls $10
btroch: folds

Positio vihuun ja en pelkää pelata pikkupareja ok vihuja vastaan, jotka osaa myös foldata. Vihu pelannut aika suoraviivaista, ei mitään ihme peliliikkeitä. Moni kuitenkin jättäis maksamatta, mie en...

*** FLOP *** [2d 4h Ad]
Twiki: bets $5
Naihkimati: calls $5

Floppi on ihan ok. 2 ja 4 todenäköisesti ei osunu vihulle. Itelle vielä 3 lisäouttia vihun mahdollista vahvaa kättä vastaan.
VIRHE 1. Ehdottomasti rereissu ja katsotaan missä mennään. Maksu ei oikeestaan kerro mulle mitään vihusta. Jos solidi vihu olisi innostunut vielä rereissaamaan, niin helpohko kippi.

*** TURN *** [2d 4h Ad] [9d]

Twiki: checks

VIRHE 2. Ehdottomasti reissu päälle (Mitähän helvettiä mietin tässäkin). Käsi alkaa näyttämään vihun mielestä pahalta 3 ruutua ja A pöydässä (jos ei A osunut vihulle). Tuo A olisi pitänyt jo selvittää flopilla. Virhe 1 kostautuu tässä vaiheessa ikävästi. Ainoa asia mikä ei perustele bettaamista on tässä vaiheessa vihun mahdollinen KQo ja muut vastaavanlaiset härpäkkeet, joista toinen ruutua. Jos yks iso ruutu kädessä, niin ei varmaan kippaa.

*** RIVER *** [2d 4h Ad 9d] [Ah]
Twiki: checks

VIRHEET 1 ja 2 näkyy täällä. Solidi vihu maksais bettini, koska en betannu turnilla. Toinen A ei muuta reaali tilannetta juurikaan. Oikein passiivisen kaverin tässä vielä vois pelata pois, mutta ei kohtuullista.

*** SHOW DOWN ***
Twiki: shows [6h 6d] (two pair, Aces and Sixes)
Naihkimati: mucks hand

Tossapa oli tommonen eka pikkuparin pelaaminen. Huonosti pelattu käsi kaikenkaikkiaan ja potti olisi ollut otettavissa jo flopilla, todennäköisesti kuitenkin turnilla. Jos vihu olis jatkanu maksamista riverille 6 värinvetonsa kanssa, niin painetta olis pitäny jatkaa. Vihu laitto mut todennäköisesti heikohkolle Ax:lle (minkä olisin kyllä heittänyt roskiin).

Kyselinkin tossa jo aikasemmassa postissa, että vois miettiä noitten pikkuparien pelaamista tarkemmin. Jos muilta löytyy kans pikkuparikäsiä, niin nakelkaa vaan tänne, niin saadaan samaan threadin alle tavara. Multa noita käsiä jo jonkin verran löytyy, mutta olis kiva nähä miten muut näkee samankaltaiset tilanteet.

Laitetaan tohon alle vielä Sklanskyn pikkupari ohjeet samasta kädestä :|

Dealt to Naihkimati [3h 3c]
edwinv070: folds
Typhoon732: folds
marchinvest2: folds
Eulson: folds
Twiki: raises $5 to $10
Bloodchild: folds
Natasia: folds
Naihkimati: folds
btroch: folds

Case

Viesti Kirjoittaja Case » 21 Touko 2007, 18:51

Itselleni ei olisi kyllä tullut mieleenkään callata 33:lla 10 hengen pöydässä kun vain 1 mukana potissa :o
En mitenkään jaksa uskoa että on EV+. Tulee liian kalliiksi selvittää missä mennään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”