Oma historia pokerin parissa pelaten alkoi joskus syksyllä 2005. Alussa pelasin sittareita ja turneita pääasiassa ja sittareita lähdin tahkoamaan 3 dolsun fulleista aina ylöspäin. Ensimmäinen depo tais olla 100 euroa. Sittareihin ja turneisiin pääsinkin yllättävän nopeasti kiinni ja nousin sieltä vuodessa aina 50 dolsun sittareihin, joita parhaillaan multitin neljää kerralla (Enempää ei mahdu Markantalon Acerin läppiksen ruudulle). Turnauksissakin tuli mukavia sijoituksia, mutta niistä otin voitot yleensä pankkitilille ja sieltä syljin ne sitten sinne sun tänne. Turnee pelaamista pidän edelleen vahvimpana pelinäni ja jossain lähitulevaisuudessa ois mukava päästä pelaamaan joku isompi live turnee, jos sinne jostain karsinnasta itteni ampuisin. Suoraan sisäänostoon ei kassa vielä millään riitä. Nyt kuitenkin oon keskittyny FL peliin, niin nettiturneet on jääny pikkasen vähemmälle viime aikoina.
Loppuvuodesa 2006 kuitenkin tylsistyin sittareihin osittain niiden mekaanisen luonteen vuoksi ja kunnon biittiputken jälkeen ja kotiutin rahat primalta, jossa sittareita ja turneita olin hakannu. Osittain ongelmana oli myös priman niukka tarjonta 50 dolsun fullisittareissa, jotka koin vahvimmaksi lajikseni. Shortti fixua kokeilin alkuvuodesta 2007 ja siinä tuli tulokset alas nopeampaa kuin Soneran osake 2000- luvun keväällä, joten tein päätöksen, että shorttiin en koske piiiitkäään aikaan. Sitten löysin fullifixun ja sitä ollaan sitten tahkottu näihin päiviin asti. Pöytätuppia on tullut pelattua isän ja veljen kanssa pikkupojasta alkaen ja uskallankin väittää, että se on ollut parasta preppausta pokeria varten mitä on voinut saada (pohjoisen pojat tietää pelin hyvin, etelässä ilmeisesti tuntemattomampi korttipeli).
Aattelin nyt sitten itekin alkaa pitämään tätä blogia, jotta mahdollisesti löytäisin aukkoja omassa pelissä. Pelaan siis tällä hetkellä FL 5/10 fullia ja nyt muutamaan viikkoon oon tehny mukavan kokoiset kuopat, niin alkanut miettimään onko omassa pelissä paljonkin petrattavaa. Tasot 0.5-1 aina 3/6 dolsun tasoille meni siinä 2-3/BB tasoilla, joten uskon ainakin hartaasti, että olen voittava pelaaja.
Suurin ero mitä vihuissa olen huomannut 5/10 tasolla alempiin tasoihin verrattuna on, että loose/weak vihut on hävinnyt kaikenkaikkiaan kokonaan. Poteista pitää taistella entistä aggressiivisemmin ja sitä kautta swingit on lisääntynyt. Mulla nyt ainakin alussa menny alaspäin. Tuohon suuntaan nyt lähetään hakemaan muutosta.
Käsiä on tarkoitus alkaa postaamaan heti, kun jollain tavalla mielenkiintoisia tulee vastaan ja pyrin valitsemaan sellaisia käsiä, jossa joutuu vaikeiden päätösten eteen. Perus AA- hanskoilla reissaamiset riverille ja voitto kotiin kädet jätän pois ellei kyseisissä käsissä tapahdu jotain mielenkiintoista.
Pyrin myös käsihistorioihin tuomaan aina vihun tärkeimmat statsit, koska omasta mielestä käsien kommentointi on hieman turhaa, jos ei tiedä ollenkaan vihun statseja. Ainakin Vpip%, preflopraise, aggfactorpost flop tiedot pyrin antamaan aina. Office näyttää mulla pöydän vihuista aina, Vpip%, preflopraise%, Agg fac post, number hands, continuation bet, flop-turn%, turn-river%, showdownswon%. Eka kyssäri muille tahkoajille voisinkin esittää eli miten officesta löytyy vihun kaikki statsit pelien jälkeen eli voiko ne kaivaa jotenkin tietokannasta?
Nimimerkistä viel kertoisin sellaisen taustan eli joskus abiristeilyllä vanha lukiokaveri, joka oli näitä poronkasvattajia kerto tuon Naihkimatin tarkoittavan jotain hässimistä Saamen kielellä. Jos täällä on jokin saamen kielen taitoinen, niin voi valaista meikäläistä ja kertoa tarkoittaako toi mitään? Kehupa joskus joku ulkomaalainen vihu tiltatessaan mulle, että mun nimi muistuttaa ihan jotain sukupuolitautia... Otin kehun ylpeänä vastaan.
Nykyää asustelen tosiaan täällä etelässä (mun näkökulmasta), jossa opiskelen ja teen töitä samalla. Kotoisin olen tosiaan Rovaniemeltä, mikä onkin semmoinen asia, joka pitää tuoda aina esille kuin mahdollista. Pitääkin tähän ekaan blogipostauksen loppuun esitellä kentien kuuluisin Rollolainen ainakin omasta mielestä... Ja se ei ole Lordi, vaan... No, kuunnelkaa linkistä

http://www.tosimiehet.org/audio/rovaniemen_poika.mp3
Kommentoikaa tosiaan blogia ja muitakin asioita, jos jotain sanottavaa on. Juttua saa meittin puolesta tässä blogissa heitellä ihan vapaasti.
Terveisin,
Rovaniemen poika