Naihki fixxaa ja keittoaa

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Wild_Thing

Viesti Kirjoittaja Wild_Thing »

jep, case puhuu asiaa. 33:n pelaaminen korotettuun fullissa on kyllä erittäin typerää ja -ev. ja jos välttämättä haluisit pelaa sen niin kantsis ainaki korottaa. ja toisekseen toi floppi osu todennäkösesti vihulle koska siinä on A. Ite pelaan välillä pienillä pareilla korotettuun 55 parista ylöspäin, mutta sillon korotuksen pitää tulal cut offista ja ite olla buttonissa ja lyödä se 3 betsi.
Naihkimati

Viesti Kirjoittaja Naihkimati »

Caselta ja wildiltä sinänsä varmaan oikeat pointit, että pikkuparien pelaaminen korotettuun pottiin pyörii siinä +-EV rajoilla. Tosta mistä case jutteli, että ois -EV liike, kun vain yksi potissa, niin ottaisin pikkasen toisen näkökulmankin. Jos potista tulee multiway potti, niin silloin pikkuparit muuttuu samantien roskapaperiksi, jos ei tietenkään osuta tripseihin. Tossa edellämainitussa kädessä tilanne muuttu ihanteelliseksi, kun pääsin HU tilanteeseen positiosta. Tykkään nimenomaan pelata HU tilanteita Semiloose/passive vihujen kanssa, joilla agg factor postilla on alle 1 ja ei tykkää tehdä kummempia peliliikkeitä. Monella heikohkolla post pelaajalla on aika kaavamaista tuo flopin jälkeinen peli. Kyseisten kavereiden Preflop peli voi olla kohtuullista, että sen ei pidä antaa hämätä itseään :) Omat huomiot helpojen pottien viemiseen semiloose/passive pelaajien kurnuuttamiseen flopilla on aika simppelit. Ei tämä mitään ydinfysiikkaa onneksi ole.

Suoraviivaisen pelaajan toimintatapahan on seuraavanlainen:

-conttari osumattomaan (tässä ei sinänsä mitään vikaa)

Mie rereissaan conttariin (omilla korteillahan ei monasti ole väliä, vai mitä :evil: )
Passive vihun kaksi toimintatapaa omien havaintojen mukaan seuraavat
- FOLD samantien (ei tykkää taistella poteista)
- CALL flopilla, CHECK turnilla (jokainen tietää kuinka monesti se 6 outtinen osuu), mie reissaan, FOLD päälle.

-jos ei tule vihulta conttaria, niin potti samantien kotiin. Passive vihu katsoo, että potti on vielä sen verran pieni, että ei lähde taistelemaan siitä osumattomilla korkeilla korteilla tai jos vihulla kädessä mediookkeri pari ja pöydässä muutama ylikortti, niin jättää taistelut sikseen.

Se miksi oon pyrkiny noita vaikeampia tilanteita hakkaamaan (joskus kylläkin päätä seinään) on se, että pyrkinyt tietenkin kehittämään omaa peliä ja löytää sellaisia tilanteita, jossa aina sen muutaman ylimääräisen BB:n sais omalle tilille. Eihän tuota taktiikkaa voi mitenkään kultakaivokseksi muuttaa ja jos tulokset näyttää pitkän päälle kyseisellä strategialla miinus merkkistä tulosta, niin silloinhan se pitää unohtaa. Täytyy kuitenkin vielä muistuttaa, että kyseiset ajatusmallit voi unohtaa maniacceja ja peliään hyvin varioivien kanssa. Omat kokeilut nimenomaan paljolti semiloose/passive pelaajien kanssa.

Näyttää kesä tulevan taas Suomeenkin ja sehän tarkoittaa meille miehille tietenkin mukavaa aikaa, kun kesämirrit kaivaa talven kaapeissaan majailleet minihameensa. Näyttipä iltalehdessäkin olleen tänään juttua kyseisestä aiheesta

http://www.iltalehti.fi/viihde/200705226135845_vi.shtml

Vaikka pokerinpelaajat keksivätkin aina kaikkea mielenvirkistystä, niin naihki kehottaa kuitenkin olemaan kokeilematta seuraavanlaista kesäharrastusta... Kiihko feministit ja muut pikkuasioista naputtavien ei kannata kattoa seuraavaa pätkää. Varoitinpa kuitenkin...

http://www.riemurasia.net/jylppy/displa ... =0&pos=285
berberii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja berberii »

ite en myöskään olis fullissa lähteny yhtä vihua vs korotettuun pottiin 33 pelaamaan, mutta tässä tapauksessa oisin todnäk koittanu korottaa vihun ulos potista, ehkä turnilla (ja foldi jos ois rereissua tullu). Mutta omasta mielestä kans tulee liian kalliiks toi maksu varsinki ku takana olijat voi vielä rereissata päälle.
eikö se ennemminki niin mene että pikku parit on pelattavimpia jos on enemmän väkeä potissa (=isompi potti osuessa)?

muilta lukijoilta kuulisin kyllä mielelläni hyvät vinkit pikku parien pelaamiseen shorttipöydässä kun tuntuu taas takkuavan?
Wild_Thing

Viesti Kirjoittaja Wild_Thing »

berberii kirjoitti: kyllä mielelläni hyvät vinkit pikku parien pelaamiseen shorttipöydässä kun tuntuu taas takkuavan?
pikkuparit foldiin. joskus voi buttonista ryöstää blindeja
Naihkimati

Kuoppa alkaa olla nyt täytetty ja pelikin on aika kivasti uomissaan. Tilttaamisia tai edes semitilttejä ei ole havaittu ja se onkin auttanut rollin rakentamista positiiviseen suuntaan. Semitiltillä tarkoitan tilannetta, jossa oot ottanut pöytään 200 dollaria ja vihu vetää ohi ja rolliksi jää 30-40 dollaria. Sitten painetaankin raise pohjassa loput rahat jollain Q9 ja tuloksen kaikki arvaakin.

Käsiä on tullut aika paljon viime aikoina, mutta en oikein tiedä mitä käsiryhmiä lähtis seuraavaksi käymään tarkemmin läpi. Pikkupareista heitin juttua tossa aikasemmin ja sekin aihe alkaa olla aika koluttu. Pelaako porukka sitten niin paljon tänä päivänä No Limittiä, että Fixediä enemmän pelaaville päätökset on aika itsestään selviä eli onko noita käsihistorioita järkevää postailla ylipäätään. Ja niin kuin ekassa viestissäni sanoin, niin olen pyrkinyt peruspelillä pelatut kädet jättämään pois, missä ei omasta mielestä tapahdu mitään vaikeita päätöksiä. Tuntuuko nuo jotkut tilanteet jo sitten liian peruskauralta, että joillekin se saattais avata uusia näkökulmia. Jos jollain on hyviä ideoita mitä käsiä lähtis tarkastelemaan tarkemmin, niin ehdotuksia otetaan enemmän kuin mielellään vastaan.

Alku viikko on painettu hommia ja illat fixattu, joten nyt onkin otsikon nimen mukaisesti keittoamisen vuoro.Tarkoittaa sitä, että viikonloppuna pelit jää vähälle ja pää on aamuisin kipiä. Toivottavasti hengissä selvitään urakasta ja ettei ihan käy kuin pätkän miehelle. Joskus kontattu tuossakin kunnossa Ja on kyllä voittaja fiilis, kun kotio asti pääsee. Tuo on muuten sinänsä jännä vaihe laskuhumalaa, että pää alkaa jo rekisteröimään kotio pääsystä. Jalat ei vaan toimi sitten pätkääkään. Tuossa kunnossahan on olennaista vaan, että pääsee vauhtiin. Liikkeelle pääsyhän on vaikeinta, niinkuin kyseisessäkin pätkässä huomataan...

JarnoV

Viesti Kirjoittaja JarnoV »

Naihkimati kirjoitti:Pelaako porukka sitten niin paljon tänä päivänä No Limittiä, että Fixediä enemmän pelaaville päätökset on aika itsestään selviä eli onko noita käsihistorioita järkevää postailla ylipäätään. Ja niin kuin ekassa viestissäni sanoin, niin olen pyrkinyt peruspelillä pelatut kädet jättämään pois, missä ei omasta mielestä tapahdu mitään vaikeita päätöksiä. Tuntuuko nuo jotkut tilanteet jo sitten liian peruskauralta, että joillekin se saattais avata uusia näkökulmia. Jos jollain on hyviä ideoita mitä käsiä lähtis tarkastelemaan tarkemmin, niin ehdotuksia otetaan enemmän kuin mielellään vastaan.
Suurin osa käsistä on fixedissä kyllä niin peruskauraa, että niiden puiminen keskustepalstoilla on ehkä hedelmätöntä. Sinänsä tuommoseen sopii hyvin videoformaatti, jossa aloittelijatkin pääsee vähän kiinni parempien pelaajien ajatusmaailmaan ja näkee peruspeliä.

Mutta kyllä noissa peruskäsissäkin (jotka menevät floppia pidemmälle) löytyy yleensä hyödyllistä analysoitavaa, kunhan vaan osapuolet avaavat ajatteluprosessiaan tarpeeksi. Fixed limitissä tulee useammin tilanteita, jossa joku heikompi pelaaja olisi saattanut pelata tismalleen samalla tavalla, mutta pikkaisen vääristä syistä, mikä taas tarkoittaa, että vähän toisenlaisessa tilanteessa olisi voinut pelata väärin.

Yksi mikä minua tasojen noustessa erityisesti kiinnostaa on perustellut kippaukset jossain turnilla tai vaikka riverillä reissuun yms. Pikkutasoilla on usein perusteltua mennä showdowniin, koska vastustajat ylipelaavat valmiita mutta marginaalisia käsiä, mutta kovempia pelaajia vastaan joutuu jo tekemään tiukempia kippejä.

Eli minusta ei kannata pelätä, että kädet olisivat "liian ilmiselviä", koska niistä löytyy silti yllättävän usein monia näkökulmia. Pitää muistaa, että fixed limitissä, ja erityisesti shortissa, marginaalit ovat pieniä ja voitot pitää tehdä ohuilla päätöksillä.
Naihkimati

Eiköhän pätkä taas kerro puolestaan...

Naihkimati

HU:ta painetaan Helsinki MIdnight Sun lipusta Betssonilla, nyt vain sormet ristiin ja lippu kotiin.
Naihkimati

No niin, lippu kotio ja Tapio viinapullosta otettu ekat hömpsyt. Homma ratkes ihanaan suoraan, kun mentiin innaset preflopilla 22 vs. mun A3. Riverillä nätti suora ja homma pakettiin. MeHornylle kiitokset hyvästä pelistä ja samaan pakettiin muistelot mun suckoutista turneen keskivälillä. Mulla oli M=6, ja löin puolet stäkista pari paikkaa ennen buttonia A roskalla blindit mielessä. No ohi mentiin ongame riverin osuessa 3 outtiseen A haihin. Näin tällä kertaa. Jäi 24 sarjakin kattomatta turneen tiimellyksessä. Pitää ootella sitä sitten tiistaihin.
Naihkimati

Laitetaanpa tosta pelistä vähän nyt statsia, niin saadaan
kokonaiskuvaa vähän enemmän. Tossa on parin viikon pelit
Pokerstarsilla ja kaikki on tosiaan FL 5/10 fullipelistä. Alle 7
hengen pelejä tossa ei oikeestaan ole ollenkaan eli niiden ei pitäis
sotkea tota ollenkaan. Kommentteja otetaan mielellään vastaan ja jos
joku löytää selkeitä aukkoja tuolta, niin kaikki apu otetaan erittäin
mielellään vastaan. Aikaisemmilta tasoilta voitaneen sanoa, että
statsit on hyvin samankaltaiset eli merkittäviä eroja en ole löytänyt.

Paria kohtaa kommentoisin itekin, kun tarkemmin tota kattelen:

Pre flop Raise 7.5%: Tämän nosto on ollut projektina viimeisen
2000-2500 käden aikana, joka on toteutettu lähinnä cutoff ja button
reissuilla hieman heikoimmilla käsillä. Olen pikkuhiljaa lähtenyt tätä
nostamaan eli askel kerrallaan meiningillä. Tarkoitus olisi saada toi
sinne 8.5-9% paikkeille ainakin.

Flop-Turn%: Tää näyttää hivenen weakilta. Luulen, että noin pieni
prossa tossa saa monet solidit vihut yrittämään turhan herkästi potin
ottoa flopilla. Luulen, että noinkin pienet prosentit tulee paljolti
siitä, että jätän monesti pienet potit flopilla taistelematta, jos
itellä ei ole edes minkäänlaisia vetoja minnekään päin. Minkälaiset
luvut tästä muilla löytyy?

Went to showdown% 4.9%: Tästä nyt on oikein paha sanoa mitään. Lähinnä
olisi kuva vertailla muiden kanssa mitä teiltä löytyy? Harmi kun en
ole kotikoneella, niin noista statseista ei näe Showdowns won%- lukua.
Sen vain muistan, kun starsilla montutin alkuun (eli näiden statsien
ensimmäiset 1500 hanskaa), niin showdowns won% oli jotain 30% luokkaa,
mikä kertoikin mukavasta downswingistä. Noita lukuja pitää mun
mielestä tarkastella yhdessä, niin saa hivenen kokonaiskuvaa. Lisään
ton showdowns won%, kun pääsen kotia illemmalla.

Alun montutuksesta huolimatta näillä peleillä ja statseilla ollaan
päästy nyt tulokseen noin 2.3BB/100 hanskaa. Tuossakin jos sais
pidettyä, niin olis kyllä hyvä homma. Käsiä on tietenkin vielä liian
vähän, mutta vois ottaa tavoitteeksi, että tarkestelis aina vähän
tarkemmin esim. 5000 käden jälkeen ja kattois onko tullut isompia
muutoksia omaan peliin.

Kommentteja ja parannusehdotuksia otetaan todella mieluusti vastaan!!!

Kuva
JarnoV

Viesti Kirjoittaja JarnoV »

En ole ihan varma miten fulli eroaa shortista tässä suhteeessa, mutta Folded BB to stealissä 78% kuulostaa hieman suurelta. Steal kai määritellään niin, että preflop-raise tapahtuu joko buttonista tai cutoffista. Jos vihut ovat yhtään positiotietoisia, niin steal-attemptin jakauma alkaa olemaan jo niin suuri, että BB:stä kannattaa puolustaa aika marginaalisillakin käsillä. Kertoimet puolustukselle kun kuitenkin ovat 3,5:1. Jos floppi osuu edes kohtuullisesti ja voi luottaa vihun jatkobetsiin, niin check-reissulla flopilla saa pottiin jo aika hyvin betsejä.

Sinänsä riittää, että keskimääräinen tappio BB:n puolustuksessa on vähemmän kuin 0.5BB. Siis jos odotusarvo (esim. tietylle kädelle) on -0.3BB isosta blindista, niin kannattaa ehdottomasti puolustaa, koska siinä säästää pitemmän päälle paljon rahaa.

Ja jos itse olet buttonissa tai cutoffissa ja jos peli on yhtään tiukkaa, eikä vihu isossa blindissa ylipuolusta, niin voit avata omaa steal-rangea aika reilusti. Tyypillisesti jollain 78-suittarillakin voi jo open-reissata steal-yrityksenä. Mutta tästä taisit jo itsekin mainita.
Naihkimati

Hyvät pointit Jarnolta! Kiitosta niistä!
Fullihan on siinä mielessä armollisempi kuin shortti, joten toi mun weak peli BB:llä ei ole kertaantunut niin paljon. Pitääkin alkaa ottamaan toi BB peli tarkasteluun ja lähteä löysentämään sitä pikkuhiljaa aivan kuten olen tehnyt tota PreFlopin nostoa. Pitää sekin kuitenkin tehä paljolti vihun mukaan eli kivikkoja vastaan en mielellään pelaa semikäsiä vaikka tuliskin reissua cutoffista tai napilta. Jos preflop isompi kuin 10, niin pitää alkaa ottamaan niitä vastaan enemmän matsia kyseisissä tilanteissa.

Ja nyt kun ollaan kotikoneella, niin katoin ton mun showdownWon% on 58%, WonSawFlop% 41,5 ja WentToShowdown% 4.9%. Tästä ois kiva kuulla minkälaisia prosentteja on muilla fullin pelaajilla?
Mitke

Viesti Kirjoittaja Mitke »

Naihkimati kirjoitti:Ja nyt kun ollaan kotikoneella, niin katoin ton mun showdownWon% on 58%, WonSawFlop% 41,5 ja WentToShowdown% 4.9%. Tästä ois kiva kuulla minkälaisia prosentteja on muilla fullin pelaajilla?
Mulla noin ulkomuistista n. showdownswon 55-56%, wonsawflop 34-35%, wenttoshowdown 6%. Noi aika samat 2/4 ~5000 kättä ja 1/2 20000+ kättä. 2/4 nyt 4.5BB/100 (upswingia ollut) ja 1/2 2.1-2.2BB/100h.

Olen selkeästi weakimpi postflop, mutta kippaan vähemmän. Preflop raise 2/4:ssa jotain 8-9% välissä.
Naihkimati

Mitke kirjoitti:
Naihkimati kirjoitti:Ja nyt kun ollaan kotikoneella, niin katoin ton mun showdownWon% on 58%, WonSawFlop% 41,5 ja WentToShowdown% 4.9%. Tästä ois kiva kuulla minkälaisia prosentteja on muilla fullin pelaajilla?
Mulla noin ulkomuistista n. showdownswon 55-56%, wonsawflop 34-35%, wenttoshowdown 6%. Noi aika samat 2/4 ~5000 kättä ja 1/2 20000+ kättä. 2/4 nyt 4.5BB/100 (upswingia ollut) ja 1/2 2.1-2.2BB/100h.

Olen selkeästi weakimpi postflop, mutta kippaan vähemmän. Preflop raise 2/4:ssa jotain 8-9% välissä.
Olenkin tosta sun blogista lukenu, että sulla on ollu hyvä runi päällä 2/4:ssä. Koita piettää hyvä runi päällä! Pikkasen erilaiset aggressorit flopin jälkeen tekee varmaan pienet erot tohon wonsawfloppiin meillä, niinkuin sanoitkin. Kolikon kääntöpuolena tossa mun aggressorissa on tietenkin se, että jos käsi menee showdowniin mulla, niin vihulla on silloin poikkeuksetta jotain reaalipeliä silloin vähintään kiinni.

Kerran yhen suomalaisen jampan kanssa pohdittiin pöydässä, että onko kellään fulli fixedin pelaajalla wonhands% yli kymmentä?? Ite en ole koskaan sellaiseen törmännyt, mikä loogisesti aateltuna tuntuu aika ihmeelliseltä. Ehkä ne kaikki pelaajat joilta oon kysyny, niin on ollu vain heikkoja pelaajia itteni mukaanlukien. Jos joku tunnustaa niin käsi pystyyn.

Tässä vaiheessa jo onnittelut tuleville ylioppilaille! Harmi kun ei ole tuota sukua eikä muutamaa vuotta nuorempia tuttuja täällä Vaasassa, niin ei ole lakkiaisiakaan tiedossa täälläpäin. No, pitää käydä hakemassa muutama karhunpoikanen Salesta boolimaljan sijaan. Ja vinkkinä myös tuleville ylioppilaille, että kannattaa käydä siinä kuvassa ENNEN keitonottoa lauantaina. Itellä kävi 2002 ylioppilaaksi päästessäni pikkuinen ongelma sunnuntaina, kun lakissa meni jotain nesteraitoja valkoisessa päälyosassa sinne tänne ja silmät oli kuin lordilla. Tulipa ainakin realistinen kuva tästä ylioppilaasta. =D>

Loppukevennykseksi Suomen ärsyttävin ylioppilas all time:

Mitke

Viesti Kirjoittaja Mitke »

Naihkimati kirjoitti:
Mitke kirjoitti:

Olenkin tosta sun blogista lukenu, että sulla on ollu hyvä runi päällä 2/4:ssä. Koita piettää hyvä runi päällä! Pikkasen erilaiset aggressorit flopin jälkeen tekee varmaan pienet erot tohon wonsawfloppiin meillä, niinkuin sanoitkin. Kolikon kääntöpuolena tossa mun aggressorissa on tietenkin se, että jos käsi menee showdowniin mulla, niin vihulla on silloin poikkeuksetta jotain reaalipeliä silloin vähintään kiinni.

Kerran yhen suomalaisen jampan kanssa pohdittiin pöydässä, että onko kellään fulli fixedin pelaajalla wonhands% yli kymmentä?? Ite en ole koskaan sellaiseen törmännyt, mikä loogisesti aateltuna tuntuu aika ihmeelliseltä. Ehkä ne kaikki pelaajat joilta oon kysyny, niin on ollu vain heikkoja pelaajia itteni mukaanlukien. Jos joku tunnustaa niin käsi pystyyn.
Ai sitä lukeekin joku, :) Pitääkin postata sinne lisää käsiä tässä kun ehdin. Kommentit käsistä tervetulleita!

Noista stateista, mä olen tästä 2+2:n ficed micro limit (->1/2) faqista kattellut noita suosituksia:
http://forumserver.twoplustwo.com/showf ... ost1659321

Noi ei tietty välttämättä päde, kun mennään >= 2/4 tasolle, joten lue varauksella.

Preflop reissurangen korottaminen varmaan 'helpointa' avaamalla openreissu-rangea pikkasen niin korteissa kuin positionkin suhteen, sopivassa paikassa myös MP3:sta. Lisäksi ehkä herkemmin eristämään heikkoja pelaajia?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”