Grindaamalla Vegasiin 2009

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Rantzi
Viesti:

Grindaamalla Vegasiin 2009

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 22 Loka 2007, 22:18

Terve! Oon jo jonkin aikaa vieraillu ja lueskellu juttuja näillä sivuilla, mutta oma kirjottelu on jääny vähän vähemmälle. Oon kattellu muitten kirjotelmii ja tullu siihen tulokseen, et pistetään ny kans oma blogi pystyyn. Hinku ois päästä suuremmille tasoille ja kaiken maailman vinkkejä ja neuvoja otetaan avosylin vastaan.

Elikkäs oon 21 ja kotoisin Laviasta. Nykyään asun Porissa ja opiskelen liiketaloutta Satakunnan ammattikorkeakoulussa. Historiasta sen verran, et innostus pokerii kohtaan heräs aikaslailla vuosi sitten melko basic-tyyliin WPT:n finaalipöytää vahdatessa. Samaan aikaan olin intis, josta löyty muitaki innostuneita. Eihän sillon ollu oikeestaan mitään käsitystä millai tulis pelata ja turpaan tulikin, mut hauskaa oli. :D
Vuoden vaihtees intistä päästyä aloin hakkaan leikkirahapöytii ja freerolleja ja siinä meniki pari kuukautta pelaamaan opetellessa. Sit joskus maalis-huhtikuun tietämis tein Starsille ekan talletuksen, jonka kans mentiin luonnollisesti katki.
Sen jälkeen tuli pieni breikki, jonka aikana taottiin pari kirjaa päähän ja ei muutaku uuteen yritykseen. Ja sillä depolla ollaan viä liikentees.

Siitä pääsemmekin tähän päivään. Eli pelaan pääasias Starssil NL25 tasol. Pelaan yhtälailla niin shorttii ku fullii useimmiten 2-3 pöydällä. Turnauksii pelailen kans melko usein, oikeestaan jopa enemmän ku cashgameja. Jos jonkinlaisii meriittejä aletaan luetteleen, ni suurimmat lienee tässä vaihees kaks kertaa voitettu 180 hengen sit&go turnee, joista napsahti kummastakin 216 egee.

Mut ei siinä mitään, pyrin postaamaan tänne mahdollisimman usein niin käsihistorioita kuin muitakin juttuja pokerista(miksei sen ulkopuoleltakin). Loppuvuoden tavoitteiksi oon ittelleni asettanu, et tason sais nostettua lopullisesti NL50-tasolle ja sen lisäksi pari hyvää sijoitusta mtt-turneista. Se on morjens!

p.s Alkaa kans pikkuhiljaa kyrsii ku kannettava käytiin hakemas 2 kuukautta sitten, mut Elisan velikullat ei oo viäkään saanu sitä aiemmin tilattuu nettii toimitettua. Eli pelaamiset on tähän asti hoidettu viikonloppusin pikasessioina iskän ja äiskän kotikoneella.
Viimeksi muokannut Rantzi, 26 Elo 2008, 18:56. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 26 Loka 2007, 11:01

Nonii, eli parin päivän hiljaiselon jälkeen taas pientä tilannepäivitystä. Käteispuolelta tuli tehtyy taas parin binin kuoppa paitsi vihujen ohivedoilla myös omilla paskoilla maksuilla. Sellanenki harvinaisuus mahtu joukkoon, jossa nauloilla voittaa muutaki ku pelkät blindit.

Dealt to Rantzi [Ad As]
Rantzi: calls $0.25
YoungestFloy: folds
eltetas: folds
Chakuza4: folds
bumbling_ass: calls $0.25
Lucy_Stike: folds
Till0055: folds
Shurikx666: raises $0.75 to $1
monchini: folds
Rantzi: raises $1.50 to $2.50
bumbling_ass: folds
Shurikx666: calls $1.50
*** FLOP *** [5s 3d Kh]
Shurikx666: checks
Rantzi: checks
*** TURN *** [5s 3d Kh] [3h]
Shurikx666: bets $2
Rantzi: raises $3 to $5
Shurikx666: calls $3
*** RIVER *** [5s 3d Kh 3h] [7c]
Shurikx666: checks
Rantzi: bets $4
Shurikx666: calls $4
*** SHOW DOWN ***
Rantzi: shows [Ad As] (two pair, Aces and Threes)
Shurikx666: mucks hand
Rantzi collected $22.40 from pot

Sit tosiaan vastapainoks löytyy ihmeellisiä sankarimaksuja ja typeriä puskuja, vaikka boardi näyttää todella vaaralliselta.

Turnauksista taas sen verran, et on se vaan uskomatonta kuinka vihut saa aina ne runner-runner värinsä osuun. Tuntuu, et omat vedot ei osu koskaan kohdalleen. Mut sitähän se turnauspelaaminen on. Tuuri on osa pelii, mut pitääks sen olla aina huonoo.
Ei muuta täl erää.

Veikka3

Viesti Kirjoittaja Veikka3 » 26 Loka 2007, 11:39

AA käsi on päin helvettiä pelattu.Pf limp-reraise ihan turhaa kikkailua,reraise on liian pieni vähintään to 3$ löisin ite to 3,5$ tässä.Flopilla 3/4 pottia jos vihul on K kiinni nii katkot sen turnin raise on ok mut jos oisit lähteny pelaa aggresti heti flopilla nii voitat enemmän rahaa vihul melkeen aina joko K kiinni tai 88-JJ.Riveriltä viel ohuet valuet ite oisin varmaa lyöny 6$

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 26 Loka 2007, 12:08

oot ihan oikees, oishan ton voinu suoraviivasemminki pelata. Uskalsin limpata pf, koska olin varma et takaa tulee reissu, oli sen verran aggressiivinen boardi. Flopilla en lyöny, koska vihu kippas lähes poikkeuksetta jatkolyöntiin ja aattelin vähän ansoittaa, ku vihu löi aina ku haisto heikkoutta. Riveril löin pienen betsin ku en uskonut et hirveesti enempää oisin saanu irti. Kumminkin vihu oli aika shorttistäkki ni jos se kalle ois ollu kiinni ni se olis hyvin voinu lyödä lopukki tollasen heikon lyönnin jälkeen.

masterblaster

Viesti Kirjoittaja masterblaster » 26 Loka 2007, 13:02

Veikka3 kirjoitti:AA käsi on päin helvettiä pelattu.Pf limp-reraise ihan turhaa kikkailua,reraise on liian pieni vähintään to 3$ löisin ite to 3,5$ tässä.Flopilla 3/4 pottia jos vihul on K kiinni nii katkot sen turnin raise on ok mut jos oisit lähteny pelaa aggresti heti flopilla nii voitat enemmän rahaa vihul melkeen aina joko K kiinni tai 88-JJ.Riveriltä viel ohuet valuet ite oisin varmaa lyöny 6$
Yhdyn tähän täysin, ks. tasoilla turhaa kikkailua on vältettävä ja suoraviivaisella pelillä tulee tulosta.
The main problem in world is that everyone are few drinks behind.

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 28 Loka 2007, 11:14

Eilen tuli sitten korkattua salibandykausi mallia 2007-2008. Tasona 5. divari ja pelimuotona perussarja. Avausturnaus pidettiin Raumalla ja sieltä saatiin kahesta pelistä kotiin tuomisiks täydet neljä sarjapistettä. :D (eli +4 binii)
Eka peli FBT Patapalloo vastaan oli aika normi avauspeli. Kuviot oli hukas, pallo ei pysyny lavas eikä järki oikein ollu tekemises mukana. Pikkuhiljaa alko tuntuma löytyyn ja ottelun edetes alko tasoero näkyyn ja peli käänty aika selvästi meille. Toka peli oli Kaaron Roimaa vastaan, joka oli ennakkoon ekaa joukkuetta kovempi vastus. Tämäki peli kulki pitkälti meidän hallinnas, vaikka lopullinen ratkaisu tapahtuki kolmannen erän puolivälin jälkeen. Kyl se vaan on niin pokeris ku säbäski sama juttu, et alhasil tasoilla suoraviivanen peli on kannattavampaa ku turha kikkailu. :lol:
Tieto siitä, että kyseiset joukkueet treenaavat kolmesti viikossa herätti pientä hilpeyttä meissä, jokka "treenaavat" kerran viikossa silloin ku siltä tuntuu. Mut ei mitään, kahen viikon päästä taas uus turnaus ja uudet kujeet.

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 21 Marras 2007, 16:47

Tervehdys vaan kaikille pienen hiljaiselon jälkeen, ollut vähän muita kiireitä eikä aikaa oo hirveesti jääny pokerille. Ilahduttavana uutisena sain vihdoin ja viimein netin toimiin ja nyt on päässy pelaileen enemmän ja enne kaikkee ilman pikkuveljien ja mutsin ininää korvan juures. Kaks päivää oon kerenny grindaileen ja plussaa tullu n. 3 binii. Tästä on kiittäminen pitkälti sitä, ettei fisujen perinteiset ohivedot oo osunu hetkeen. Lisäks pakka ollu suurin piirtein yhtä kuuma ku Jessica Alba Saharassa. :yes:
Tuun ihan varmasti postaamaan tänne tästä alkaen huomattavasti useemmin, joten saatte kestää mun avautumisii jatkossaki.
Ja ei muuta ku pikkujoulujen viettoon. \:D/

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 22 Marras 2007, 23:11

Jees, elikkäs koko päivä on menny eilisistä pikkujouluista toipumiseen, eikä sen vuoks oo saanu oikeen mitään tehdyks (taaskaan :no: ). Koulussa oli kerätty aiemmin pienimuotoinen kolehti tulevaa yllätystä varten, mikä osoittautui lopulta paikallisen erotiikkaliikkeen myyjän pitämäksi tuote-esittelyksi. Esittelijälle oli "unohdettu" mainita, että yleisön joukkossa tulisi olemaan miespuolistakin väkeä, mutta kyllähän yhden 45 minuuttisen voi hyvin viettää katsellen tekohalkoja, jotka synnyttää itsessä lähinnä massiivista kateutta :lol:
Iltaa kohden on päässy taas pikkuhiljaa mukaan tähän päivään ja sitä mukaan on pokerisoftat auennu. Alkuun otettiin ohjelmaan 25k gara, jossa jouduin tekeen kolmannen tason alus rebuyin. Pari minuuttii ennen taukoo oli melkein alkustackis koska olin ollu suht korttikuollu siihen asti. Onnistuin kuitenki triplaamaan pinoni kolmen pelaajan preflop-all-inissä Tc Th vs. Ah Qs vs. As Kh . Tauon jälkeen sain taas pelkkää paskakorttii seuraavat kolme tasoo. Roikuin mukana pelkillä positioista tehdyillä ryöstöillä. Sit onnistuin jälleen triplaamaan, ku mentiin all-in kahden jantterin kesken flopin jälkeen. QQ sai vastaansa värinvedon ja A9 9-korkuiseen floppiin. Sen jälkeen oltiin taas seuraavat kolme varttii ryöstöjen varassa. Lähtö koitti siinä vaihees, ku n. 200 gladiaattorii oli jäljel. Löin merkit keskelle avaamattomaan pottiin AK suittaril ja turneen chipliideri koolas JJ, eikä apuja mulle.
Tämän jälkeen löysin itteni ringistä, jossa tultiin taas meikäläisestä ohi melko lahjakkaasti. Fisut sai jokasen vetonsa osuun ja itte ei osunu millään, vaikka oli outteja enemmän ku tarpeeks. Siinä vaihees alko kyl komeesti keittää, ku taskujätkät osu settiin. Mut samaten osu vihu väriinsä 8h 5h monstereilla.
Foorumin muiden jäsenten tekstejä lukiessa vois päätellä, et täs kohtaa ois ilmeisesti pitäny tulla jäätävä tiltti ja siirrytty liian suuriin pöytiin. Mun vahvuus on ehdottomasti se, etten tosiaan tilttaa kovin helposti, mut jos alkaa otsasuoni tykyttää ni osaan lyödä softat kii. Toivon mukaan huomenna alkais pakka lämpeneen ilman kylmetessä.
Siinä tämän päivän tilitykset. Hyvää joulun odotusta itse kullekin.

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 23 Marras 2007, 14:45

Aamul ei ollu oikeen mitään hyviä pelejä tarjol, joten turvauduin 3+0,3 dollarin turneeseen. Alku oli peruskyyläystä, jossa ei hirveesti osallistuttu potteihin. Ekan potin voitin tokan tason alus, kun olin BB:ssä kädessä huikea J2 offari. Flopista rattaat, joilla sai valuet loppuun asti A hailta. Tämän jälkeen oli taas vartti hiljaiseloo, kunnes jälleen BB:ssä tällä kertaa 66, 5 limppaajaa plus SB potis. Flopista setti, johon SB menee all-in. Maksan ainoona ja kaveri paljastaa puhtaan bluffin A4:lla. :lol:
Tän jälkeen olin totaalisen korttikuollu. Ryöstelemällä potin sieltä toisen täältä pystyi jotenki rimpuileen mukana, kunne lähtö koitti jälleen tutulla AK suittarilla. Oon napilla, cutoff reissaa 4*BB, johon vastaan lyömällä merkit keskelle. Maksu tulee 99 ja oon ulkona.

Onkohan mitenkään mahdollista, että sorrun ylipelaamaan AK? Se on nimittäin varmaan yleisin hanska, jolla oon pudonnu turnauksista pihalle. Onko vaan huonoo tuurii, jos siellä on pari vastas, koska vaan AA/KK käsii oon pahasti jäljes ja muita vastaan oon kolikonheitos. Pitäskö näitä kolikonheittotilanteita pyrkii välttämään vai onko se vaan niin, et pakko on ainaki muutama voittaa jos mielii päästä hyville sijoile?

Käteispelit päätty jälleen ankaraan vitutukseen. En saanu lähes tuntiin minkäänlaista kättä. Sit ku lopulta saa, QQ häviää KJ offaril riverillä tullleelle K, setit ei osu ja kun osuu niillä voittaa just ehkä blindit. Kaiken huippu oli viä ku sökötin KQ BB:stä, floppiin K ilman värivetoo. Siitä eteenpäin vajaan potin kokosia löyntejä jokka vihu makselee ilosena loppuun asti vain näyttääkseen runner runner nutsivärinsä :no:

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 30 Marras 2007, 23:38

Ollu tosi outo viikko takana, oon pelaillu tavallista enemmän, mut tulos ei oo ollu yhtään sen parempi. Oon ollu käsittämättömän korttikuollu koko viikon ajan. Oman hieman puutteellisen kirjanpidon mukaan oon pelannu viikon aikana reilut 1k kättä, joista kokonaista 2 kertaa on ollu kädessä AA/KK :shock:.
Turnaukset menny täysin päin sitä kuuluisaa takapuolta, eikä rinkipeleistä oo sen ihmeempää kerrottavaa. Uskomattoman turhauttavaa, et pelaat turnaukses kärsivällisesti ja ootat et kyl ne hyvät kädet viä tulee sieltä. Vaan ei tällä viikolla, oon joutunu puskeen monesti paskoilla, kerta ei oo näkyny minkäänlaista valoo tunnelin pääs. Rinkipelit ei oo niinikään ollu mitenkään mairittelevii, samaa paskaa sieltä suunnastakin. Loputon virta jotain ihmeen paskakäsii tyyliin 7d 2s, Js 5c, 8s 3d jne.
Toivon mukaan avautuminen tän postauksen mukana auttais jatkos lämmittään sen pakan jääkaudestaan.

Siitä pääsemmekin siihen, että joulukuu aluillaan ja tavoitteet täytyy jälleen asettaa itselleen. Tajusin et oma pelaaminen on ollu tähän asti lähinnä pikkunättiä näpertelyä vailla mitään kummempii tavoitteita. Nyt oonki ottanu joulukuun tarkkailun alle. Alan pitää kunnolla kirjaa sessioista ja löytää puutteita pelistä ja korjata ne. Loppuvuodeksi asetettu tavoite, eli nousta vakkariksi NL50:n on edelleen voimassa ja motivaatio tän mission saavuttamiseksi on kova.

Nyt ei muuta ku pakka kuumaks ja joulukuu reilusti voitolliseks.

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 03 Joulu 2007, 23:07

On se vaan kumma kuinka jäässä pakka on tällä hetkel, hanskaa ei saa vaikka kuinka grindailee useemman tunnin päiväs. Tänäänki tullu pelailtuu about 400 kättä ja hiljasta on ollu. Sain merkit keskelle flopin jälkeen rouvaparilla J-korkuiseen floppiin, käsi piti ja sen ansiosta päivä pääty plusmerkkiseksi, tosin hyvin niukasti. Kyllä syö miestä, ku peli sujuis, motivaatio on kunnos ja häiriötekijät minimissä, mut sit pakka ei suosi alkuunkaan. Jos saa pitkän odottelun jälkeen edes kohtalaisen käden, ni viimestään floppi menee täysin ohi ja seittemän vihua mukana potis. :no:
Mieluusti mä päivittelisin päiväkirjaani ilosemmilla aiheilla ja hyvillä tuloksilla, joten toivon mukaan näin myös tapahtuu lähiaikoina. Onhan tää hyvä paikka avautua beateista ja tappioista, mut vaihtelu virkistäis itse kutakin.

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 05 Joulu 2007, 14:22

Tuli löydettyy fisukkain pöytä jossa oon varmaan koskaan pelannu, vedoilla ja pohjapareilla makseltiin riverille asti, pöydäs oli ilmeisesti menossa myös jonkinlaiset kuka on paras bluffaaja- kilpailut. Tulos tästä rahan pois lahjottajien pöydästä oli -1 bini. :shock:
Erityisesti pistä silmään sama jannu, joka ensin biittas mun QQ K5 offarilla vetämällä täkärin mallia 55544. :no:
Sen lisäks kyseinen kaveri biittas mun AQ K4:lla. Floppi AKx, ja river oli se kaivattu K.
Turhautuminen ja tuska ainaisiin tappiohin on kova ja usko pokeríin taitopelinä on laskenut, mut eiköhän se mee ohi viä tän illan aikana.
Illalla saaki vähän muuta ajateltavaa, ku mennään seuraan satakunnan hegemoniakamppailua Ässät - Lukko. Pata voittoon ja toivonkipinä pleijareista elää viä, ainakin hetken.

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 10 Joulu 2007, 12:47

Taas on aika jonkin asteiselle blogin päivitykselle ja tällä kertaa voi kirjotella vähän ilosemmista asioista. Viime päivinä pelit on nimittäin sujunu älyttömän hyvin. Jokanen sessio on päätynyt plusmerkkiseks, yhteensä sellaset 3-4 binii. \:D/
Joitain beatteja on tullu vastaan, mutten oo lannistunu/tiltannu niistä ja tulos on ollu sen mukainen
Erityisesti perjaintain sessio oli mieleenpainuva, alle 10 kättä pelattu ja shorttistackki kräkkää naulat KJ suittarilla vetämällä värin. :no:
Siihen meni reilu 1/2 binii, mut loppujen lopuks jäätiin yli puoltoista binii plussalle. Hyvien viime päivien ansiosta itseluottamus ja usko omaan peliin on palannu ja peli sujuu tällä hetkellä hienosti.
Ainoo pieni toive kohdistuu turnauspelaamiseen, että silläki osastolla alkais onnistumisii tuleen ja kädet pitäis fisuja vastaan. Pääasia kuiteski et hyvin alkanu up swingi jatkuis mahdollisimman pitkään.

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 17 Joulu 2007, 21:57

Lienee taas aika vähän päivitellä päiväkirjaa. Aattelin ottaa tän illan ohjelmaan pari turnausta, joista raportoin pelien tuoksinnassa.

Ekana ohjelmassa on 5k gara, jossa prizepooli tosin nousee yli 13k. Alkustackki 3k, 15 min tasot.
Alku on tunnusteluu ja korttien venailua, kunnes yhdeksäs käsi ja naulat käteen. Aggro vihu bettaa 2*BB to 40, johon mä lyön 120. Vihu re-raise to 390, maksu. Floppi 9-korkee. Vihu liidaa puol potti, johon lyön potillisen päälle. Kaveri all-in, instamaksu ja vihu näyttää QQ. Hyvin alko. Hetken päästä AK käteen, jolla lyön standardi reissun, johon tullaan kylkeen ja shorttistackki menee all-in. Kippaan ja hyvä niin, ku vihu näyttää kallet. Tasoilla 25/50 tapahtu seuraava merkittävä tilanne, joka on raportoimisen arvoinen, oon BB:ssä kädessä KK, UTG lyö all-in n. 2,5k, tulee kipattuna mulle, instamaksu, kunhan ei olis naulat vastas. Vihu kääntää esile TT, ja nousen yli 8 kiloon. Ennen ekaa breikkii varastan viä blindit KT:llä cut-offista ja tauon alkaessa kuutioita on tasan 8 kiloo.
Tauon jälkeen tasoilla 100/200 oon melko korttikuollu ja ryöstöyritys 66 menee reisille ja kuoppaan siihen melkein 1,5k. Puol tuntii tästä eteenpäin en oo edelleenkään saanu kunnon käsiä ja ryöstöihin ollaan tultu kylkeen ja stackki valuu uhkaavasti. Pian tän jälkeen oon BB:ssä kädessä TT, kaikki kippaa napille joka lyö 4*BB to 800. SB kippaa ja mä lyön loput 5 kiloo keskelle, maksu tulee ja vihu näyttää KK:n. DAMN! No, ei voi mitään. Tällänen turnaus tällä kertaa.

Rinkipeleistä viä sen verran, et ne on menny viime aikoina aika break-eveniä, joten silläki osastolla pitää alkaa tekeen parempaa tulosta. Joulukuun tavoitteista ollaan vielä jäljes, mut aikaa on vielä kirii ero umpeen.

Rantzi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantzi » 18 Joulu 2007, 00:08

Päivän päätteeks on hyvä antaa näyte miksei slouvaaminen aina kannata.

PokerStars Game #13925775610: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/12/17 - 16:41:27 (ET)
Table 'Liberatrix II' 9-max Seat #5 is the button
Seat 1: Keep Honking ($2.55 in chips)
Seat 2: FATMIKE79 ($26.20 in chips)
Seat 3: Joop77 ($15.25 in chips)
Seat 4: ThePower007 ($25.80 in chips)
Seat 5: Rantzi ($29.10 in chips)
Seat 6: fitinho ($24.50 in chips)
Seat 8: sjoerddocc ($15 in chips)
Seat 9: Chille02 ($24.50 in chips)
fitinho: posts small blind $0.10
sjoerddocc: posts big blind $0.25
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Rantzi [Ks Ad]
Chille02: calls $0.25
Keep Honking: folds
FATMIKE79: folds
Joop77: calls $0.25
ThePower007: folds
Rantzi: raises $1.25 to $1.50
fitinho: folds
sjoerddocc: folds
Chille02: calls $1.25
Joop77: folds
*** FLOP *** [3d As Kc]
Chille02: checks
Rantzi: bets $1.75
Chille02: raises $2.25 to $4
Rantzi: calls $2.25
*** TURN *** [3d As Kc] [Ac]
Chille02: checks
Rantzi: checks
*** RIVER *** [3d As Kc Ac] [Tc]
Chille02: bets $6
Rantzi: raises $9 to $15
Chille02: raises $4 to $19 and is all-in
Rantzi: calls $4
*** SHOW DOWN ***
Chille02: shows [Jc Qc] (a Royal Flush)
Rantzi: mucks hand
Chille02 collected $47.15 from pot

Ei sinällään edes vituttanu, enemmänki nauratti ja huumorilla toi piti ottaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”