Vaistotappajan päiväkirja by RookieMan

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Aiotko kokeilla heron pelisysteemiä ? ( sivu24 )

Kyllä, uskon että sillä pärjää
33
24%
Kyllä, vaikkakaan en ole sen suhteen kovin toiveikas
10
7%
En, en aio aloittaa luovasti pelaamista
14
10%
En, ei kai tuolla voi menestyä
44
33%
Olen kokeillut jo, toimii
20
15%
Olen kokeillut jo, ei toimi
14
10%

Ääniä yhteensä: 135

RookieMan
Viesti:

Vaistotappajan päiväkirja by RookieMan

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 12 Helmi 2008, 14:44

Päätin nyt minäkin aloittaa tällaisen, vaikken mikään varsinainen kynämies olekaan. Tavoitteeksi kuitenkin otan rohkeasti olla Ilaria parempi, ellen pelaajana niin ainakin blogiaktiivisuudessa.

Kun siellä nyt kuitenkin joku kyynikko heti kysyi kuka oikein luulen olevani, niin tässä tulee karmea totuus esittelyn muodossa, hiukan lyhennetyssä muodossa.

Synnyin tähän kylmään ja pimeään maahan Haminassa 4.11.1973. Silloin oli synkkä ja sateinen syysaamu, josta jo oli arvattavissakin että ongelmia on tulossa. Maailmaa on tullut katseltua monelta eri suunnalta, mutta koskaan en ole kotikaupungista päässyt pois lopullisesti ja tuskin pääsenkään. Olen siitä harvinainen nuori että viihdyn tässä käpykylässä.

Koulussa en ole koskaan tuntenut oloani kotoisaksi joten aloitin työelämän suhteellisen varhain. Ja kaikkea perkelettä sitä on tullutkin tehtyä. Nykyiset baarimikon hommat on vielä ihan lepposia, mutta CV:stä löytyy sellaisiakin hienoja titteleitä kuin mielenterveystyöntekijä, huonekaluentisöijä, avustava puutarhuri muutaman pahimman mainitakseni. Etenkin tuo puutarhurin homma oli "mieltä ylentävää". Kun painat 3 kuukautta 8-tuntista päivää 30 asteen helteissä kaupungin sinisessä haalarissa niin tiedät kyllä tehneesi töitä. Koulussakin kuitenkin yritin vähän aikaa olla, kaupallista alaa opiskelemassa. Se oli sitä aikaa kun valtaosa tämän foorumin jäsenistä ei edes tiennyt että pokeria voi pelata ammatikseen, kuten en tiennyt minäkään. Jollakin opiskelut ja eläminen, puhumattakaan baari-illoista, piti kuitenkin rahoittaa. Silloin aloitin baarimikon uran osa-aikaisena ja jatkoin sitä 2 viikkoa ennenkuin pomo ehdotti että jättäisin opinnot ja tulisin vakituiseksi. Ehdotus sattui juuri pahimman lukuputken aikana joten siihen oli helppo suostua.

Se oli viimeisin kokemus koulun penkistä ja yhtään en ole katunut. Hienot tittelit ja mahtavat tulot on muita ihmisiä varten. En ole koskaan ollut perso rahalle, olen tyytyväinen jos tienaan ihmisarvoiseen elämään sopivan määrän. Nykyisistä tuloistakin lahjoitan jo osan hyväntekeväisyyteen, kohteena nuorten ja lasten hyvinvointi. Se on lähellä sydäntä monestakin syystä eikä luultavasti vähiten siksi että tulen itse taloudellisesti varsin epävakaasta perheestä. 14-15 kesäsenä pojankloppina harrastuksiin ei juuri ollut varaa ellei rahoja jotenkin tienannut ensin. Siinä iässä se vitutti urakalla, mutta jälkikäteen ajateltuna se oli hyvä elämänkoulu. Oppi pistämään hiukan sukanvarteen pahempien aikojen varalle.

Uhkapeliaddiktio on ollut ihan pienestä pitäen ja terve sellainen. Ensimmäiset sököpelini pelasin jo 8-vuotiaana vieden kavereiden viikkorahat. En kadu sitäkään, kukaan ei pakottanut heitä pelaamaan, ja yllättävää kyllä, osa noista ystävyyssuhteista elää ja voi hyvin vielä tänäkin päivänä. Olen aina ollut matemaattisesti lahjakas ja oivalsin jo 9-vuotiaana hyödyntää sitä sököpöydässä joka kohensi tuloksia tuntuvasti. En ollut silloin lukenut ensimmäistäkään pokerikirjaa, niiden aika oli vasta parikymmentä vuotta myöhemmin, mutta jotenkin alitajuisesti hallitsin matemaattisen ajattelun ja sen soveltamisen peliin jo tuolloin. Samassa iässä kasvoivat panokset ja voitot kun noiden jo mainittujen hilupelien lisäksi putsasin isukin työkaverit säännöllisesti, noin parin kuukauden välein. Oikeastaan ainoa asia pokerista jonka nykyisin tiedän ja jota tuolloin en tiennyt on rollin hallinta. En tietenkään ollut kuullut holdemista saati muista peleistä mutta se ei ole mitenkään oleellista.

Tavoitteena on pokeriammattilaisuus, eikä siitä tingitä. Olen nyt reilun vuoden pelaillut puoliammattimaisesti hyvällä menestyksellä. Saattaisin harkita tehdä jotain muutakin, mutta minusta on tullut mukavuudenhaluinen. Koetan parhaani mukaan välttää kaikkea fyysistä työtä. Ei sillä että jotenkin töitä pelkäisin, olen niin hurjan kova jätkä että uskallan vaikka nukkua niiden ääressä. Ollessani toimistossa työharjoittelussa yläasteen aikana usein nukuinkin.

Kotona vaikuttaa myös tiltinehkäisylaite jota kutsun Jonnaksi tai muruksi hieman mielialasta riippuen. Jonnan myötä olen saanut lisää vastuuntuntoa ja tervettä järkeä. Aiemmin olin kulkuripoika, ryyppäsin, rälläsin ja kuljin sinne minne nokka näytti. Ei ole tippaakaan ikävä niitä aikoja kun parikymppisenä tuli jo katkollakin käytyä.

Muista harrastuksista olen hieman joutunut tinkimään että aika on riittänyt, mutta shakkia, karaokea ja kuntourheilua sisältyy vieläkin viikko-ohjelmaan. Joskus treenasin shakkia oikein tosissani mutta sitten kehitys vain yhtenä päivänä pysähtyi. Harjoittelunarkomaanina tarvitsin toisen lajin ja päätin syventyä pokeriin oikein tosissani. Mulla on vissiin jonkunlainen aivovamma, en vain osaa olla treenaamatta. Pokeri on siinä mielessä kuin tehty mulle, pelaajahan ei ole koskaan valmis.

Tässä blogissa on tarkoitus tarinoida noin yleensä ja otanpa tavoitteeksi postata myös viikon mielenkiintoisimman käden säännöllisesti. Karkealta kielenkäytöltä tuskin säästytään joten heikkohermoisia kehoitetaan jättämään lukeminen väliin.

-Rookie-
Viimeksi muokannut RookieMan, 25 Tammi 2009, 18:15. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Odottakaapa kun ensin opin.

Haazi

Viesti Kirjoittaja Haazi » 12 Helmi 2008, 14:58

Jälleen uusi jaritervo. Ei muuta kuin tervetuloa ja onnea matkaan :)

Yritän hieman itsekin vilkuilla jannun blogia ja kyllä tuo maisterin kirjoitustaitokin on ihan ansiokasta, vaikkei koulupenkki ole ollut se paras penkki. Karkea ja humoristinen kielenkäyttö on ainakin minulle tervetullutta, joten tästä on hyvä jatkaa..

-Dolly
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 13 Helmi 2008, 18:33

Johan taas on ollut helvetillinen päivä. Ei ole ehtinyt pelaamaan jaon jakoa kun byrokraattien kanssa saa tapella aseistuksena kilo A4-arkkeja. Joskus olen tuuminut, ja myönnettäköön että tuumin vieläkin, ettei hallinnollisiin tehtäviin ole mahdollista päästä jos omaa edes hiukan maalaisjärkeä ts. kykyä ajatella omilla aivoillaan.

Takki on aivan tyhjä ja saatanpa pitää koko päivän pokerivapaata pelaamisen osalta. Niin hyvin meni eilinen että uskon sen ansainneeni. Noin 2,5 tunnin urakointi kasvatti rollia 860 taalaa. Lupailin postata tänne käsiä ja tästä kelpaa aloittaa. Olen melko varma että käsi kestää myös hieman kriittisemmän analyytikon tarkastelun. Herkkua eilisillalta, n. 700 taalan potti kotiin. Vassokuut sano norjalainen. NL200 full.

Stäkit: 426$ , vihu 353$

pre flop: UG ja MP1 limppaavat, hero limppaa MP2 kädessä Ad Ah . ( Napilla ja pikkublindillä on ollut tapana korottaa monen limppaajan jälkeen ). Nappi oletetusti raise to 14$. Blindit ja limppaajat kippaavat. Tyydyn maksamaan kun pelkään vihun korottaneen roskalla ja häipyvän jos reissaan. Pot 35$

Qh 7d As

Ja bingo. Setti ei voisi olla paremmin jemmassa, mutta ellei vihulla ole mitään, ei betsille saa maksajaa. Siispä checkkaan arvellen vihun lyövän conttarin A-high floppiin. Vihu bet 25$, hero raise to 70$

Maksu tyrehdyttäisi actionin joka tapauksessa ellei vihulla ole mitään, joten aletaan rakentamaan pottia. Ellei maksua tule noilla kertoimilla, ei mitään olisi muutenkaan saatavissa. Vihu call. Pot 175$

2d

Vihu on osoittanut halunsa pelata, joten bettaan 85$, luottaen pottikertoimen houkuttelevan maksun. Maksua ei tule vaan vihu reissaa all in. Hero maksaa, joka ei toivottavasti ole lukijalle suuri yllätys.

River on 6h

Vihu näyttää Qs Qd

Käden jälkeen alkaa aivan hillitön avautuminen chattiin, pelasin naulani kuulemma päin persettä. Vihu mm. kehoittaa mua painumaan takaisin sinne mistä olen tullutkin :lol: Olen potista niin hyvällä tuulella etten raaski masentaa vihua lisää kertomalla miksi pelasin naulani kuten pelasin. Ottaen huomioon mitä vihun tyylistä tiesin, voiko tuon käden enää paremmin pelata ? Jos voi niin kertokaa ihmeessä miten, minä en tiedä.

Rookien vinkki kala-allas tasolle:

Älä yritä ryöstää liian usein, voi tulla ikäviä yllätyksiä :wink:

-Rookie-

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 14 Helmi 2008, 15:12

Vapaapäivä tuli pidettyä ja tänään sitten tuli ikävä muistutus noiden vapaapäivien vaaroista kun postilaatikosta tupsahti 250 euron lasku.

Mun musiikkimaku on vähän sellaista ettei ihan jokaisesta top ten myymälästä löydä mun haluamia levyjä, siispä tilaan niitä netistä aina vähän isomman pinkan kerrallaan ja tuoreimman pinkan kävin juuri postista lunastamassa.

Kenny Chesney, Sara Evans, Brad Paisley, Gretchen Wilson, Keith Urban ja muutamia kokoelmalevyjä siihen vielä lisäksi. Siinä sitä on taas kuunneltavaa. Kuulokkeetkin tuli hommattua että niitä levyjä voi kuunnella yötunneilla pelatessa ilman että Jonnan yöunet häiriintyy.

Tämän illankin joutuu vielä pitämään nettipokerista vapaata kun ilmaantui helpommat geimit. Yks paikallinen jamppa jota muutama viikko sitten kuritin holdemissa pyysi mua mukaan täksi illaksi sökörinkiin "että saa rahansa takaisin". Pelkään pahoin että joudun tuottamaan pettymyksen, ei se sökökään ole niin yksinkertaista kuin sunnuntaiharrastaja voisi luulla, vaikka melko yksinkertaista onkin.

Tuotto-odotus jää melko pieneksi kun ringissä on sen verran persaukista porukkaa ettei ne paljon peliin laita. Tuon levylastin hinnan voi juuri ja juuri takaisin saada illan peleistä jos oikein tuuri käy. Live kuitenkin on aina liveä, ja sitä nykyisin on verrattain harvoin tarjolla joten kutsu toki kelpasi.

Ennakkovalmistelutkin tuli jo tehtyä. Isäpuoli on niiden jamppojen kanssa joskus sököä pelannut, joten soitin ja kysyin niiden pelityylistä. Eipä ukon vastaus jättänyt paljon arvailujen varaan: "Älä missään tapauksessa bluffaa, valuta isosti" Että tälläiset pelit on tulossa :yes:

Haazi

Viesti Kirjoittaja Haazi » 14 Helmi 2008, 15:49

Herkkuja sai Rookieman - set-over-set diipeillä stäkeillä - voiko sitä enempää yksi mies pyytää? Kaunis peli sankarmieheltä, ei siinä mitään, mutta in any case sekä sulla, mulla että vihulla ois käyny samalla tavalla eli stägä ois menny kuin pokerinörtin poikuus naapurin Maijalle omissa 30-vuotisjuhlissaan. Vihu siis pelasi hanskan myös erheettömästi ja setup tuo pääasiassa on. Ei liikaa kannata rintaa röyhistellä, vaikka hero olikin hanskassa timangia. Mitäs olisi kädessä käyny jos floppi olisi ollu Q,7,2? Hmm..

Onnea Haminan jannulle peleihin! :)

Samaa tasoa pelailen, mutta fulliin päin en edes pissaa :twisted:
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 14 Helmi 2008, 17:09

Juupa juu. Tuuri olisi voinut huonompikin olla, ei noilla akoilla olisi välttynyt stäkin menemiseltä kuin superkäyttäjä jos sekään.

Tuumin itsekin tuota että entä jos floppi olisi tullut Q-korkuisena. Olisin kyllä pelannut sen hieman toisin ja jotakin kiveä vastaan olisin saattanut osata pudottaa naulani, mutta tuo vihu... tuskinpa sentään, sen verran kirjava oli hepun käsivalikoima.

Muutenkin on nyt pari päivää lykästänyt. Juuri katselin naisten ampumahiihtoa ja kärkikaksikko Iourieva-Glakow :)

5€ panoksella lyöty superkaksari osui \:D/ Tiedä sitten paljonko on lopullinen kerroin, vedon lyödessäni se oli himpun alle 50 ja tuon luokan urheilijoilla, suht varmoilla ampujilla ja naisten normaalimatkalla tollasta kerrointa ei sovi missata.

En ymmärrä tuota että muuten on vedonlyöntimenestys jäänyt vähän vähemmälle mutta naisten ampumahiihdossa, joka periaatteessa muistuttaa lottoa, tuntuu osuvan suhteellisen usein. Ehkä olen vedonlyönnissä se onnekas paisti ja jonakin päivänä hyvällä tuurilla osaan sen lopettaa kokonaan. Tai sitten olen ihan käsittämätön guru joka tietää alitajuisesti miten kisa menee. Epäilen ensinmainittua vaihtoehtoa.

Helpotti se ainakin illan sököurakkaa. Luulen ettei enää tarvisi tienata kuin satkun verran lisää niin olisi levyjen hinta tienattu takaisin.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 15 Helmi 2008, 12:35

Ei ollut kaksinen ilta, ei etenkään jos huomioidaan jälkiseuraamukset.

Olutta tuli siemailtua mäyräkoiran verran siinä pelaillessa, olen muistavinaan jotakin sen suuntaista kuulleeni että sököä pitää pelata kännissä. Join siis ilmeisesti liian vähän, näin iso jätkä ei tuollaisesta määrästä tule kuin pieneen maistiin.

En tiedä johtuuko jyskyttävä päänsärky tuosta vaiko siitä että kämppä oli täynnä tupakansavua. Vaikka itsekin poltan, en voi ymmärtää ihmisiä jotka käryttävät sisätiloissa edes yhden tupakan, saati että askikaupalla :-Q

En muista milloin olen viimeksi pelannut sököä noin perhanan pienellä tuntipalkalla. Viiden tunnin pelottoman sijoitustoiminnan jälkeen viivan alle jäi "kokonaista" 46,40 €, eli 9,28/tunti.

Se hyöty siitä sentään oli että oivalsin että multa puuttuu oleellinen suomalaiseen korttipelihistoriaan kuuluva pukine. Nyt tulisi lukijoiden vinkit tarpeeseen, mistä voin ostaa hankkijan lippiksen ?

-Rookie-

Tepsu

Viesti Kirjoittaja Tepsu » 15 Helmi 2008, 16:25

RookieMan kirjoitti:Ei ollut kaksinen ilta, ei etenkään jos huomioidaan jälkiseuraamukset.

Olutta tuli siemailtua mäyräkoiran verran siinä pelaillessa, olen muistavinaan jotakin sen suuntaista kuulleeni että sököä pitää pelata kännissä. Join siis ilmeisesti liian vähän, näin iso jätkä ei tuollaisesta määrästä tule kuin pieneen maistiin.

En tiedä johtuuko jyskyttävä päänsärky tuosta vaiko siitä että kämppä oli täynnä tupakansavua. Vaikka itsekin poltan, en voi ymmärtää ihmisiä jotka käryttävät sisätiloissa edes yhden tupakan, saati että askikaupalla :-Q

En muista milloin olen viimeksi pelannut sököä noin perhanan pienellä tuntipalkalla. Viiden tunnin pelottoman sijoitustoiminnan jälkeen viivan alle jäi "kokonaista" 46,40 €, eli 9,28/tunti.

Se hyöty siitä sentään oli että oivalsin että multa puuttuu oleellinen suomalaiseen korttipelihistoriaan kuuluva pukine. Nyt tulisi lukijoiden vinkit tarpeeseen, mistä voin ostaa hankkijan lippiksen ?

-Rookie-
Ai helkkari! Tuo Hankkijan lippis pitäs tosiaan saada, on ollu mielen päällä jo pitkän aikaa. On kai kyse juuri siitä oranssilla kankaalla ja mustalla muovilipalla varustetusta mallista? Jos satut löytämään lakin niin pistäthän vinks vinks.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 16 Helmi 2008, 15:51

Viikon yhtäjaksoisen voittoputken jälkeen on aika tulla taas alaspäin. Eilen mikään ei tuntunut onnistuvan. Pari biniä tultiin alas. Yksi hyvä kippi tuli sentään tehtyä, mutta muuten tuossa kädessä oli jonkun verran epäselvää. Jotain olisi varmasti paremminkin voinut tehdä, siis muutakin kuin foldata pre-flopissa sovinnolla. NL200 full:

Riidit: Pöydässä on slouvattu hiukan normaalia enemmän, ei kuitenkaan käsittämättömän paljon. Pre flop reissuja kunnioitetaan. Pääosin tiukka pöytä, seassa 1 maniac ja 1 semi-agro.

Stäkit: hero 239$, vihu 324$

Pre flop: 2 jamppaa MP:stä limppaa ja saa napin seurakseen. Hero on pikkublindinä raise to 14 kädessä Ac 3h ( ryöstöyritys ). Iso blindi ja toinen MP maksaa. Pot 46$

Ah 8s As

Ja kusessa ollaan. Maksoiko vihut Adx, keskiparilla vaiko jollakin Ks Qs tai Ts 9s tapaisella ? Päätän lyödä potin että saan infoa missä mennään enemmän kuin normiconttarilla.

Hero bet 46$, bb call, MP fold. Pot 138$

Tässä vaiheessa sytyttää etten saanut isommalla betsilläkään tietoa. Värivedot voi mahdollisesti poistaa vaihtoehtojen joukosta muttei sekään varmaa ole.

Jd

Hero bet 70$, vihu reissaa mut all in. Potissa on 387$ ja 109$ pitäisi maksaa. Mitä tehdä ?

Pottikerroin puhuu maksun puolesta.

Kipin puolesta taas puhuu se että löin flopilla potillisen kahta vihua vastaan = vähintään 8 ja sain maksun.

Turnilla lyön siitä huolimatta puoli pottia lisää ja unohdan täysin pot controllin = vähintään A ja koska olin korottanut pre flopissa huonosta positiosta, kikkerikin varmaan on hyvä ( vihu ei tiedä mun olleen ryöstöretkellä )

Tästä huolimatta vihu vetää oolarit tietäen että teoriassa kertoimet pakottavat maksun tripseillä. Koska vihu ei tullut kylkeen pre flopissa, hylkään AK:n listasta, hyväksyn AQ:n ja hylkään heikommat ässät jotka olisi kipanneet kolmen mahdollisen limp-reissaajan vuoksi.

Mietin ihan oikeasti tuossa pottikerroinmaksua, eli en ole täysin toivoton tapaus, mutta päädyn kuitenkin foldaamaan vaistoihini luottaen. Kerron vihulle olevani niin varmasti beat että heitän ässän pakkaan ja kysyn AQ vaiko 88 ? Vihu on herrasmies ja vilauttaa taskukasejaan.

Tuo turnin betsi jäi vituttamaan mutta mitä muuta siinä olisi voinut tehdä? check-fold kuitenkin olisi mielestäni ollut vähän turhan weakkiä ?

Hyvä esimerkki ryöstelyn vaaroista :(

RookieMan
Viesti:

Re: Elämää pienempi blogi- Ei heikkohermoisille

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 18 Helmi 2008, 13:56

Se on taas viikonloppu takana. Lauantai-iltanakaan mikään ei pelipöydässä onnistunut, onneksi ei ollut aikaa räiskiä pidempään että jaksoi aamulla nousta metsälle. Nyt on kyllä aika avautua liittyen toiseen ketjuun tuolla käsihistorian puolella.

Timo20 oli sitä mieltä ettei hävityistä coin-flipeistä pitäisi tiltata. Onhan siinä tietynlainen totuuden siemen kyseisessä väittämässä, mutta epäilen ettei kokemukset noiden coin-flippien kannattavuudesta ole ihan samanlaisia kuin mulla. Kun häviää 34 flippiä putkeen, vieläpä niin että niistä 27:ssä hilut on mennyt keskelle lievänä suosikkina, siinä ei ainoastaan saa tiltata, vaan siinä jumalauta PITÄÄ tiltata. Kyllä mä ymmärrän noita teoreetikkoja, mutta kuka kieltää pelaamasta pokeria vaistoilla ? Käy mulla toki joskus tuurikin mutta coin-flipeissä ne onnekkaat sattumukset voi laskea yhden käden sormin.

Eilisiltana tuli paikkailtua perjantain ja lauantain vahinkoja. Tällä kertaa oikein kaksi kättä, ensimmäiseksi esitellään vaistoja:

NL200 full

Riidit: Vihu pelaa solidia pre flop, agroilee post flop.

Stäkit: Hero 154$ vihu 260$

Pre flop MP2 raise to 6, hero napilla 7s 7h call, bb call. Pot 19$

5s 2c 8c

Bb bet 14$, MP2 fold, hero call. Pot 47$

2s

Vihu bet 35$, hero call. Pot 117$

Td

Vihu bet 75$

Tässä vaiheessa alan miettimään mitä vihulla voi olla. Ajatuksissa on taskupari ja 2 isoa ristiä, en usko vihun koolineen pre-flopissa kädellä joka sisältää jonkun yksinäisen pöytäkortin. Vihu on lyönyt koko ajan mielestäni hiukan epävarman tuntuisesti, joka saattaa olla houkutteluakin. Käteni on heikko ja kippi on lähellä, mutta uteliaisuus voittaa, lähinnä kiitos vihun agron post flop tyylin. Hero maksaa ja vihu näyttää Ac Qc

Ja sitten tuurikäsi perään:

NL200 full

Stäkit Hero 265$ vihu 240$

Edellisestä kädestä on jatkettu pari pöytäkierrosta. Hero on katsellut muutamia floppeja muttei riehunut flopin jälkeen.

Pre flop: CO raise to 7, nappi ja pikkublindi kippaa. Hero aikoo kipata varsin marginaalisen kätensä mutta hiirenkäsittelyssä tapahtuu virhe ja hero maksaa. Pot 15$

Jh 3h 3c

Floppi on mitäänsanomaton joten hero lähtee korjaamaan vahinkoa.

Hero bet 10$ vihu raise to 35, hero call. Pot 85$

5s

Hero checkkaa tarkoituksena check-reissata, vihu checkkaa perässä.

3d

Hero kiskaisee all in ja vihu maksaa instana ja näyttää Ah Js

Käden jälkeen vihu käy kuumana ja tiltti on lähellä. Lisään maailmantuskaa kirjoittamalla chattiin legendaarisen lauseen: "But there was suited"

Jaa että mitäkö herolla oli ? No tietenkin 3s 7s

Vihu tilttaa ja syöttää 4 biniä nopeaan tahtiin. Mä kyllä olen täysin korttikuolleena enkä pääse tuosta kummemmin hyötymään :(

Ja nyt loppuu tarinointi tältä erää. Lemmikkieläinkauppa kutsuu. Monty tarvitsee ruokaa.

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 18 Helmi 2008, 15:02

RookieMan kirjoitti:"But there was suited"
Hah.

=D>

Oivallista.
Lean, mean, SNG-grinding machine.
Säännöllisiä arpajaisvoittoja 12/05-6/09.

Tammari

Viesti Kirjoittaja Tammari » 18 Helmi 2008, 19:51

Jaahas,

Haminan edustus blogirintamalla on nyt sitten saatu alulle! =D>

"Oli se sentää suittari" on kyllä ehkä yleisin selitys meidän peleissä, ja näköjään toimii myös muualla. Mut hienoa että saatiin haminalaisedustus tänne vihdoin, vaikka vieläkään ei olla taidettu linkkiä välillemme näin oikeassa elämässä löytää. Hamina kuitenkin suht pieni kaupunki, ja sähän muistaakseni lupasit toisessa threadissa ilmestyä seuraavaan Heineken Poker Touriin? :yes:

Ja pelejä jatkoon!
Money talks, bullshit walks!

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 18 Helmi 2008, 20:47

Juu.

Heineken tourille pitäisi tosiaan lähtä ja aion pelata kuin kyseessä olisi vähintään EPT-kisa.

Heineken on yksi suosikkiolueista ollut siitä lähtien kuin ensimmäistä kertaa olutta maistoin, jonkun verran alle kymmenkesäisenä ( nuorena on vitsa väännettävä ja pullo korkattava ).

Tuon vuoksi sitä olisi kiva päästä maistelemaan ihan paikan päälle :beer2: x joitakin kymmeniä.

:edit: Tulipa mieleeni että tuosta lippiksestä oli aiemmin puhetta. Huomenna pitää käydä agromarketissa, sieltä luulisi löytyvän ellei lippistä, niin ainakin tieto mistä lippis voisi löytyä.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 19 Helmi 2008, 14:00

Se on taas yksi turha ilta takana.

En tiedä mahdanko olla ainoa lajiani, mutta mä nautin tappiosessioistakin enemmän kuin näistä perkeleen +-0 päivistä. 4 tunnin rupeaman jälkeen lopetin ja painuin nukkumaan kokonaista 11 taalaa köyhempänä. Vituttaa tollanen ajan hukkaaminen kun miettii kuinka paljon paremmin senkin ajan olisi voinut käyttää.

Pelikin oli mitä sattui. Väitän että huonompaa pokeria en ole pelannut vuoden 2006 jälkeen kertaakaan ja niiltä tappioilta vältyttiin vain siksi ettei ollut vihujenkaan pelissä hurraamisen aihetta. Toisaalta jos tollasella esityksellä pääsee NL200 suunnilleen omilleen niin se on hyvä merkki, pitäisi voida voittaa silloin kun peli kulkee.

Tänä aamuna yllätin itseni ja heräsin jo yhdeksän aikoihin. Terve ihminen ajattelisi hiukan läheistensä hyvinvointia mutta en mä. Ihan ensiksi soitin siskolikalle ja kyselin olinko onnistunut unohtamaan lompakkoni sinne eilisiltana pyörähtäessä. Siskolikka meinasi saada sydärin kun kuuli mun äänen siihen aikaan aamusta, mä kun en ole niitä aamuvirkuimpia ihmisiä.

No lompakko sitten löytyi jääkaapista ( aivan, mistäpä muualtakaan ) ja kerrankin voin sanoa ettei ollut visa kuumana :-D Eikun kaupungilla käymään. Agromarketista ne lupasi selvitellä mahdollisuutta löytää se perinteinen hankkijan lippis, muuten oli aika turha reissu. No joo, ostin mä sentään toimistopäällikön projektien pikakäsittelykoneen kun lohkesi halvalla. Vuosien myötä on kertynyt kaiken maailman paperia mitä olen säilönyt syystä tai toisesta ja joka nyttemmin on käynyt tarpeettomaksi joten tuollainen laite tuli tarpeeseen. Siltä varalta ettei joku lukijoista tiedä, kansanomaisempi nimitys tuosta värkistä on paperisilppuri.

Ai niin, joku utelias kuitenkin ihmettelee että kuinka se lompakko sinne jääkaappiin joutui. Tarkkaa mielikuvaa siitä ei ole, mutta vichypullo vastaavasti löytyi olkkarin pöydältä. Muistan pelien päätteeksi ottaneeni huikat puolinukuksissa samalla kun valmistauduin yöpuulle, ehkäpä ne jotenkin vaihtoi paikkaa.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 20 Helmi 2008, 11:55

Eilisiltana ei oikein rinki jaksanut napata, joten pitkästä aikaa tuli pelattua muutamat sittarit. Menestyksestä ja tuurista päätellen oli helvetin hyvä etten mennyt rinkiä pelaamaan. Makupaloja eiliseltä, heron käsi ensin mainittuna:

Js Jd vs Ac d5 flop 4h 2h 9s. Vihu betsaa, hero reissaa all in ja vihu maksaa :shock: Ja riveristä tietty 3c

Ks Qs vs 8c 7c pf AI. Vihu floppaa rattaat.

Ah Ks vs 66. Jälleen pf AI. Ei heru apuja.

Ja noiden tapaisia käsiä oli vielä toistakymmentä muutakin vastaavaa. Muistin jälleen miksi siirryin pelaamaan rinkiä. Kun kala vie ringissä potin saa rahansa takaisin, kun se vie sen sittarissa niin niitä ei saa takaisin. Kuulostaa ehkä yksinkertaiselta logiikalta, mutta en viitsi tehdä siitä monimutkaisempaa selittämällä tarkemmin.

Muistin juuri että kyllä mä rinkiäkin pelasin. Piti kokeilla PLO50. Hiukan ihmettelen että miksi vitussa mä tein sen vaikka varsin hyvin tiedän ettei omppu ole alkuunkaan mun peli. No vaihtelu virkistää. Kun antaa rahansa paistille pelaamalla peliä jota ei hallitse, ehkä karma jotenkin palkitsee :lol:

Että tällainen vuodatus. Olisi mukavaa päästä taas pitkästä aikaa kertomaan että peli kulkee. Saas nähdä kauanko sitä pitää odottaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”