Vaistotappajan päiväkirja by RookieMan

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Aiotko kokeilla heron pelisysteemiä ? ( sivu24 )

Kyllä, uskon että sillä pärjää
33
24%
Kyllä, vaikkakaan en ole sen suhteen kovin toiveikas
10
7%
En, en aio aloittaa luovasti pelaamista
14
10%
En, ei kai tuolla voi menestyä
44
33%
Olen kokeillut jo, toimii
20
15%
Olen kokeillut jo, ei toimi
14
10%

Ääniä yhteensä: 135

RookieMan
Viesti:

Re: Vaistotappajan päiväkirja by RookieMan

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 31 Heinä 2020, 12:43

:oops3: Onkohan Nordicbetillä jollekin käynyt vahinko kertoimia arvioidessa :-k

Snookerin tasoitusvedot illan matsista Williams - Mcmanus ovat kyllä omituisia kerroinasetelmaltaan. Kyllähän Williams ennakkosuosikki on, siinä ei ongelmia, mutta McManus +3,5 framea kertoimella 1,94 maistuu ainakin herolle.
Odottakaapa kun ensin opin.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 01 Elo 2020, 06:19

Kertokaas miten sitä sittarin huppia nykyisin kuuluu pelata :unsure:

Ei rinki napannut niin kokeilin shorttisittareira Ollin opeilla. Ensin rahoille ja sitten aletaan pelaamaan voitosta.

Kymmenestä turneesta saldona 2 ykkössijaa, 6 kakkossijaa, 1 bubble ja yksi poistuminen ekassa jaossa set over set. Heron jätkät ei riittänyt vihun kalleja vastaan.

megaman844

Viesti Kirjoittaja megaman844 » 01 Elo 2020, 12:37

sittaria ei kuulu edes pelata

atnteeksi

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 02 Elo 2020, 03:57

Hienosti on taas päivä mennyt.

Rytmi on ketuillaan ollut hyvän aikaa, ja tänäänkin tuli herättyä kahden maissa iltapäivällä. Sitä nämä koronan aiheuttamat etätyöt tuppaa olemaan, yökyöpeli kun on.

Suurimmaksi osaksi päivä on mennyt yleisurheilun parissa. Kasassa alkaa olla riittävästi matskua kaleva-vetoja varten, nyt tieto pitää enää purkaa, ja pari päivää ennen kisoja tehdä korjauksia jos tarvitsee. Siinä tulikin päiväohjelma mainittua pelien/valmistelujen osalta. Tai kävin mä omppupöydässä lahjoittelemassa blindejä pois. Puolisen tuntia jaksoin istua ilman ensimmäistäkään kättä jolla olisi edes melkein voinut ottaa flopin.

Mutta kun ei peleistä nyt ole matskua, niin jos tarinoisi tosta koronasta. Herohan kuuluu useampaan riskiryhmään, joten erakoksi eräkämpälle oli selkeä suunnitelma. Päätin että kahteen kuukauteen en ole menossa kauppaan ilman pakottavaa tarvetta (nyt jo palannut ihmisten ilmoille). Aurinkopaneelit ja tykötarpeet on tullut hommattua jo aikoja sitten, josta olin hyvin iloinen, jääkaappi on julmetun tärkeä värkki.

Mitä ihminen (ainakin tämä ihminen) sitten tarvii selvitäkseen 2kk ilman kauppaa? Tässä hankintalista (ne mitä muistan)

20kg perunoita
3kg pastaa
5kg lihaa (kotona kuivalihaksi ennen reissua)
2kg porkkanoita
Ruis- ja vehnäjauhoja, hiivaa
Hedelmäsäilykkeitä (myös hernaria joitakin purkkeja
2 pkt paskapaperia
5kg kahvia
Öljyt ja levitteet
Vichyä 2 paalia a 18 litraa
8 laatikkoa olutta
Lääkkeet

Noihin sitten lisäksi vaatteet, kalastusvälineet, pari kirjaa sadepäiviksi ja muu sälä päälle. 1,8 kilometriä. Se on aika tarkalleen se matka mikä noita kamoja piti kantaa pusikossa kun auton ajoi lähimpään paikkaan mihin sillä pääsee mökkiin nähden. Ei mennyt ihan yhden reissun taktiikalla, eikä kahden, mutta lopulta roinat oli mökillä.

Kun kuvittelette semmosen 17,5 neliön mökin, joka on alunperin tehty erämökiksi (sänky, pöytä, tulisija), niin noiden kaikkien rojujen säilöminen meinasi olla pienehkö ongelma. Onneksi kaverilta jouti maitotonkka, osan kylmäsäilytyksestä pystyi hoitamaan purossa.

Kun bossin kanssa vielä saatiin etäyhteys toimimaan, mun kalenteri näytti suunnilleen tältä:

Klo 12 herääminen
Klo 13-17 etätöitä
Klo 17-20 ruokailua, kalastusta ja mitä milloinkin
Klo 20-24 etätöitä
Klo 0-2 Nukkumista tai muuta tarpeen mukaan, useimmiten nukkumista.

Olen nykyisin kroonisesti väsynyt. Osin se johtuu perussairauksista, mutta mukana on varmasti muutakin. 10 tuntia unta on ihan minimi, ja tilaisuuden saadessani nukun mielelläni sen 12 tuntia vuorokaudessa. Ongelma pahenee jos väsytän itseäni vähänkin, esim. henkinen kuormitus sosiaalisissa vuorovaikutustilanteissa.

Koronaeristyksen aikana mä lähinnä ihmettelin ihmisiä jotka valitti siitä facebookissa. Mulle tuli lähinnä semmonen olo, ettei haittaisi vaikka jatkuisi pidempäänkin. Toki mulla oli puhelin ja some yhteyksien ylläpitoa varten, mutta livenä olin tuon 2 kuukautta erakko, ja nautin siitä.

Nyt mulla on selkeä tavoite. Haluan tienata säästöön riittävästi pätäkkää että pärjään sillä loppuelämäni, ja ostaa lapista erämaakämppä.

Mitä se sitten tarkoittaa käytännön tasolla? Vähän "riskillä" arvioiden sanoisin että 50000 euroa kämppään +8000 euroa/jäljellä oleva elinvuosi. Semmosen 400000 euron pitäisi riittää. Ihan sama mulle tuleeko se pelaamalla vaiko työtä tekemällä. Tosin nykypalkasta saan vain 6000 euroa vuodessa säästöön, ja sekin vaatii budjettikuria. 20 vuotta tuota, niin mulla olisi kasassa 120000 egeä, mutta toisaalta, tarvetta enää 210000 eurolle. Eli oma firma ja/tai grindaaminen pitää kuulua suunnitelmaan ainakin jossain määrin. Kallista se on oleminenkin, harrastaminen vielä kalliimpaa.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 03 Elo 2020, 02:05

Pottiomppu, line check

Pf: MP2 raise to 1,75, co call, sb call, hero bb raise to 8,75 (Ah) (7s) (As) (4h) mp2 fold, co call, sb fold. Pot $21

Vähän epävarma tuosta reissusta, käytännössä vain naulat suittareilla, pikkukortit pelaa huonosti. Onko reissu ok vai pitäisikö ensin katsoa floppi?

(Ad) (5s) (6c)

Check-check

Ehdin saada rojut ränniin vaikka löisin vasta turnilla. "Pelästyn ässää".

(Js)

Hero bet 12, vihu call. Pot $45

30 taalaa jää vielä taakse riveriä varten.

(9s)

Hero check...

Vielä kerran muutos suunnitelmiin koska vihu on voinut osua suoraan taikka väriin, ja pf vuoksi sen täytyy pitää nauloja ainakin mahdollisena heikon esittämisestä huolimatta. Ideana on että se mahdollisesti yrittää lyödä jos on osunut, ja bluffata jos ei ole. Vihun peli taas ei osu oikein mihinkään sellaiseen jolla se maksaisi riverin, mutta ei löisi itse, paitsi tietty jos se on vainunnut ansan, eikä siksi tule esim. turnilla kutossetillä kylkeen.

Etenkin post flop on joka striitillä kai hieman outo, eikä tuo pre sekään täysin selvä valinta ollut.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 05 Elo 2020, 02:25

Pokeri on taas edellisen päivityksen jälkeen ollut sitä mitä se pahimmillaan on, kyttäämistä, rutiinipeliä ja pari rumaa ohivetoa (ei heron eduksi). Niinpä voisi vähän turinoida ajatuksia tuosta motonet gp:stä, tiedä vaikka täällä joku harrastaisi rahapelejäkin vaikka se on syntiä.

Juoksulajeihin en koske pitkällä tikullakaan, mutta heitoista ja hypyistä alla vähän tärppiä jos vetely kiinnostaa.

Miesten korkeus

Luullakseni melko pitkälti rahan tuhlausta pelata top2 sijoille muita kuin Kososta ja Mattilaa. Näistä Mattila on suoritusvarmempi. Kolmossijan napannee Eriksson.

Miesten seiväs

2 ulkomaalaista vierasta saapuu, Holzdeppe Saksasta ja Arents muistaakseni latvialainen.

Vaikka Holzdeppe on kaukana tasosta jolla joskus hyppäsi, se on edelleen perustasoltaan 560-570 tasolla liikkuva hyppääjä, ja nousee ykkössuosikiksi.

Arents on lähes pomminvarma 550 hyppääjä, mutta siitä korkeammaksi tulos sitten enää harvemmin nousee. Starttilistasta kannattaa katsoa kuinka rimaa korotetaan. Jos korotustahti on 540-550-560, niin Arents voi jopa voittaa jos 550 menee ja Holzdeppe vähän alisuorittaa. Jos korotustahti on 540-555-X, ei yllätysvoittajaa saada.

Kolmoseksi sitten joku Suomen kovimmista, Holttinen, Kujanpää tai Wecksten kertoimusta riippuen.

On myös mahdollista että Arents alisuorittaa ja hyppää vain 540. Tällöin Wecksten omaa potentiaalia nousta kakkoseksi jos tekniikkavirhe on korjattu.

Miesten moukari

Melko selkeä kisa. Henriksen on ykkössuosikki koska on perustasoltaan yli 76 metrin heittäjä. Kangas kyllä parhaimmillaan pystyy vastaamaan siihen, mutta perusheitto jää reilun puoli metriä Henriksenin taakse.

Kolmossija on sekin tasainen vääntö. Entinen Euroopanmestari Lingoa on vahvin ehdokas, mutta ikä painaa ja saattaa käydä niin että Liipola tai Jaakkola nappaa hyvän päänahan. Kärkikaksikkoa tämä trio ei uhkaa.

Naisten kolmiloikka

Voittokamppailu käydään Mäkelän ja Kiltyn välillä, päivän kunto ratkaisee, tasaista on.

Kolmossijan ottanee Nielsen. Jos haluaa hakea yllätystä, niin Pullolaa tähän voi kokeilla. Muita tuskin kannattaa.

Naisten kiekko

Osakue-Sipponen-Kämäräinen

Jos kolmen kärjessä on joku näiden ulkopuolelta, tai edes nämä toisessa järjestyksessä, hämmästyn suuresti.

Tosin muutama seikka on, ettei tätä sentään ihan pihviksi voi sanoa. Ensimmäinen on tauolta palaavan Hirvosen tuloskunto, josta mulla ei ole käsitystä. Epäilen kyllä että 50m on tiukassa, mutta varma en ole. Riskinhakijoiden kannattaa huomata Eliander, jolla on eväät n. 55 metrin kaareen kaiken osuessa kohdalleen. Lisäksi nimi on vielä suurelle yleisölle mukavan vieras.

Kaikkiaan sanoisin, että kaksikko Osakue-Sipponen on kiveen hakattu. Kolmossija saattaa muuttua, mutta sekin on epätodennäköistä.

Autumnal

Viesti Kirjoittaja Autumnal » 05 Elo 2020, 22:53

RookieMan kirjoitti:
05 Elo 2020, 02:25
Miesten moukari

Melko selkeä kisa. Henriksen on ykkössuosikki koska on perustasoltaan yli 76 metrin heittäjä. Kangas kyllä parhaimmillaan pystyy vastaamaan siihen, mutta perusheitto jää reilun puoli metriä Henriksenin taakse.
Tänään Leppävaarassa tuli myrskyvaroitusta Kankaanpään suunnalta myös, eli pokerman ei ole ainoa kova harja sieltä:

20:39 <@Autumnal> Hitto mitä kaaria Aaron Kangas kiskoo Lepuskissa.
20:39 <@Autumnal> Oon kattonu suoraa lähetystä 1,5 tuntia nyt.
20:39 <@Autumnal> Huh 79,05 nyt!
20:39 <@Autumnal> Tokaksi maailmantilastoon ja oma ennätys. Meni muutki heitot tosi hyvin mutta tuo kruunas lopussa.

Autumnal

Viesti Kirjoittaja Autumnal » 05 Elo 2020, 22:57

lol, luulin että tuo sun viesti oli ennakko johonkin myöhempään, mutta sehän oli varmaan tän illan kisaan. :D Jätetään nyt editoimatta silti. Katoin ettet puhunu esim. naisten aitajuoksusta mitään ettei se varmaan ollu ennakkoa tälle iltaa, mutta alussahan jo sanoit ettet kommentoi juoksuja.

Autumnal

Viesti Kirjoittaja Autumnal » 05 Elo 2020, 22:58

Miten muuten esim. Nordicbetilla ei voinut betsata noita kisoja? Vai olinko sielläkin sokea kun en löytänyt.

Ja en siis missään kohtaa tiennyt että tuon nimi on Motonet GP, sen takia meni tuo alku ohi ja ehkä myös betsien olemassaolo. Yle Areenassa se oli nimellä "Espoon yleisurheiluilta" tai jotain vastaavaa ympäripyöreää.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 05 Elo 2020, 23:24

Autumnal kirjoitti:
05 Elo 2020, 22:58
Miten muuten esim. Nordicbetilla ei voinut betsata noita kisoja? Vai olinko sielläkin sokea kun en löytänyt.

Ja en siis missään kohtaa tiennyt että tuon nimi on Motonet GP, sen takia meni tuo alku ohi ja ehkä myös betsien olemassaolo. Yle Areenassa se oli nimellä "Espoon yleisurheiluilta" tai jotain vastaavaa ympäripyöreää.
Mä en muista ylipäätään nähneeni Nordicilla yleisurheilubetsejä kuin arvokisoista. Se ei yllättänyt ettei nuo isommat firmat kiinnostu näistä "piirikunnallisista", mutta enpä löytänyt Paffiltakaan. Onneksi nämä on edes totalisaattoreita niin osaamisesta voi vähän hyötyä. Tällä kertaa kylläkään ei, mutta kartalla olin kahdessa päivän parissa. Kumpaankin hävisin 3 euroa (ei kannata betsata isosti ja laskea kertoimia itse).

Moukarissa haistelin että Kangas on yllätyskunnossa, mutta voittotuloksen haistelin metrin verran liian alas. Oli hieno kaari, ei edes vituta.

Satasen aidat olisin muuten jättänyt lyömättä, mutta kun sain ihan sairaan idean niin oli sitä kokeiltava (parhaat tilini olen tehnyt sairailla ideoilla).

Koska Neziri ja Hurske olivat poissa, tuli mieleen ettei muista ole kirittäjiksi. Joten Korte voittaa, aika 12,98 tai huonompi.

No se voittoaika oli 12,77 ja myötätuulta 2,6m/s.

Sellaisen myötätuulen vaikutus on satasella kahden kymmenyksen kahta puolta urheilijan ominaisuuksista riippuen. Nollatuulilla olisi voinut tulla baarirahat.

Autumnal

Viesti Kirjoittaja Autumnal » 05 Elo 2020, 23:33

RookieMan kirjoitti:
05 Elo 2020, 23:24
Autumnal kirjoitti:
05 Elo 2020, 22:58

Mä en muista ylipäätään nähneeni Nordicilla yleisurheilubetsejä kuin arvokisoista. Se ei yllättänyt ettei nuo isommat firmat kiinnostu näistä "piirikunnallisista", mutta enpä löytänyt Paffiltakaan.
No en sentään niin sokea sitten ollut kuin täällä foorumilla viime aikoina viestejä lukiessa. Etin ties kuinka mutta koko yleisurheilu puuttui tosiaan kokonaan, tuntui käsittämättömältä kun mietti mitä kaikkia muita lajeja siellä oli. Katoin myös Coolbetilta eikä sielläkään ollut tuota kisaa. Voitin Nordicbetilla ilmaisvedosta jotain 130e ja se pitää kierrättää 3x että muuttuu oikeaksi rahaksi niin oisin lyöny jonkun reilibetsin tuohon. Tosin jotain mikkihiirirahoja vain kun ei ollu mitään vihjeitä tai näkemystä. Sen sijaan hävisin Superpesikseen vihjeiden perusteella 100e mutta Veikkausliigasta tuli ihan hyvin takasin, mm. HIFKin voitto osu.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 05 Elo 2020, 23:47

Kannattaa seurailla ja lyödä soveltaen. Jos vertaat vihjeitä tuloksiin, niin ei siellä ollut kuin seiväshyppy mistä olin kujalla, sekin johtui siitä että Holzdeppe jäi ilman tulosta.

En mä joka kisaa tippaa, enkä joka lajia varsinkaan, mutta jotain yritän pudotella.

Autumnal

Viesti Kirjoittaja Autumnal » 06 Elo 2020, 00:01

RookieMan kirjoitti:
05 Elo 2020, 23:47
Kannattaa seurailla ja lyödä soveltaen. Jos vertaat vihjeitä tuloksiin, niin ei siellä ollut kuin seiväshyppy mistä olin kujalla, sekin johtui siitä että Holzdeppe jäi ilman tulosta.

En mä joka kisaa tippaa, enkä joka lajia varsinkaan, mutta jotain yritän pudotella.
Joo, kommentissani tarkotin lähinnä ettei ollu vihjettä sieltä mistä etin eli Ylikertoimesta. Esim. tätä blogia en ollut avannut ennen kisoja. Pidetään jatkossa mielessä, painan betsejä vain promojen kanssa niin ei oo aina niin väliä kuinka hyvä vihje on, jos on sinne päin ja kohteen kokonaispalautus kohtalaisen hyvä niin riittää mulle.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 07 Elo 2020, 03:37

Syvä vitutus. Kirjoitin pitkän jutun kalevan kisojen kiekonheitosta (miehet), ja heitin sen missclickillä bittiavaruuteen.

Ei kiinnosta vittuakaan kirjoittaa romaania uusiksi, joten tiivistettynä:

Kruger ja Perälampi kuumimmat suosikit, povaan molempia 54-56 metrin väliin. Saletisti neljän joukkoon.

Kivioja ja Niskala voivat hyvänä päivänä haastaa kärkiparin (tai kärjen huonona päivänä), mutta lähtökohtaisesti heittävät prossista.

Kaikki loput: Eivät pärjää Krugerille ja Perälammelle, mutta saattavat saada yllätyspronssin jos Kivioja ja Niskala alisuorittaa.

RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan » 08 Elo 2020, 02:10

Kalevan ennakot osa 2 - Miesten kuula

Kinkkinen kisa tulossa ja karsinnan jälkeen ehkä tiedetään lisää. Tässä nyt jotain alkuun.

Kangas lähtee kisaan ennakkosuosikkina, mutta kaikkea muuta kuin varmana voittajana. Tällä hetkellä kuntokaan ei luullakseni riitä kuin 18 ja 18,50 metrin välille.

Nuori ja nälkäinen Korkeasalo pystyy jo kisaamaan voitosta ilman Kankaan ongelmiakin, ja niitä tosiaan on riittänyt. Kankaan tämän kesän 30 heitosta vain 10 on mitattu, ja ilman tulostakin on jääty. Muistaakseni juuri Turussa.

Entä mitä tekee Kööpikkä jolla ei ole mitään noteerausta tältä vuodelta, tai Lahdenranta joka jäi alkukaudesta alle 50 metriin, mutta tuskin tulisi rinkiin ellei mahdollisuuksia pärjätä olisi?

Näiden lisäksi ainakin Ahola, Kyrönviita, Söderlund, Toiviainen ja Oksanen ovat jos ei nyt ihan voitosta työntämässä, niin mitalista ainakin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”