IsoArskan fixut fixummiksi

Keskustelua pelistrategioista Texas Hold'em Fixed peleihin

Re: IsoArskan fixut fixummiksi

ViestiKirjoittaja IsoArska » 04.04.2013 9:04

Helou. EI ole kovin hyvin mennyt, mutta nyt päätin opiskella ahkerasti. Mun kirja tuli eilen ja sitä ahmin hullun lailla eilen illalla. Olen tehnyt KAIKEN ihan väärin. Aiemmin olen tutustunut lähinnä fullioppeihin (jota on enemmän tarjolla), enkä ole omin voimin osannut niitä sopeuttaa shorttiin. Kun otin jonkinlaiseksi ohjenuoraksi yhden aloituskäsitaulukon, niin sitä soveltaessani varsinkin meni pieleen.

Tämä kirja on nyt nimeomaan shorttia ja vaikuttaa erittäin pätevältä opukselta:
http://www.amazon.com/Limit-Holdem-Winning-Short-Handed-Strategies/dp/1904468373

Palataan asiaan, kun olen vähän fixumpi taas. :-)
IsoArska

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja IsoArska » 13.04.2013 11:32

Hei taas,

nyt on tullut jonkinlaista rotia pelaamiseen. Olen nyt kertaalleen lukenut tuon kirjan läpi, vielä täytyy tärkeimmät kohdat lukea uudestaan. Onko kukaan muu lukenut tuota kirjaa?

Miinuksella ollaan edelleen, mutta tason laskemisen ja pöytien vähentämisen myötä on tullut monia tosi hyviä, lyhyitä sessioita. Feissari ja keskustelupalstat kannattaa pitää kiinni pelatessaan. :-) Non-showdown winnings -käyrä ei ole enää niin jyrkässä laskusuunnassa, pelokkaita pelaajia yritän välillä karistaa potin kimpusta, kun pöytään tulee joku scare card. Jonkin verran olen oppinut varioimaan peliäni.

Olen nyt rohkeammin reissaillut huonommillakin käsillä ja ilmalla muita kuin calling stationeja vastaan sekä tehnyt ahkerasti muistiinpanoja. Yritän välttää maniacceja ja muuten yliaggressivisia pelaajia, olen merkannut niitä värillä. Usein lähden pöydästä jopa samantien, kun sellainen ilmestyy.

Onko teillä mitään sellaisia ohjeita takaraivossanne, joita peruspelissänne noudatatte?

Hauska huomata, kuinka näissä kirjoituksissa tulee aina käytettyä englanninkielisiä pokerisanoja, suomenkieliset on niin kökköjä, enkä tykkääkään yhtään pelata suomenkielisillä ohjelmilla. Muutenkin aina valitsen ohjelmieni kieleksi englannin.
IsoArska

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Hetsis » 13.04.2013 12:35

Moi!

Hyvä homma, että jutut selkenee. En tiedä montaa pöytää pelaat, mutta pelin opiskeluvaiheessa suosittelen max 2 pöytää. Pelaat kuitenkin noin 30% käsistä, joten kaksi pöytää ei pitäisi ainakaan heti kyllästyttää.

Postaapa jonkun hankalan käden käsihistoria tänne, niin pohditaan yhdessä hyvä ratkaisu miten käsi mahdollisesti olisi kannattanut pelata.

Bankroll buusteriksi suosittelen Pokersavvyn bonuksia. Esim. 888 Pokerin 800 pokersavvypisteen (80$) bonus irtoaa rakettamalla 100 $ ja siihen saa vielä 20 $ talon omia bonuksia päälle. Pelaajat ovat todella huonoja! Tuon bonarin klaaraa helposti vaikka 0.25/0.50$ tai 0.5/1$ tasoilla.
Hetsis

ViestiKirjoittaja IsoArska » 07.05.2013 19:15

Hei ja kiitos Hetsikselle vastauksesta.
Olen nyt viime aikoina pelannut vähemmän, kun ei ole ollut oikeanlaista inspistä. Huomasin, että ei kannata pelata vain sen takia, että saisi jonkun vippitason.

Lueskelen edelleen vähän kerrallaan opustani, se on kyllä mainio. Suosittelen kaikille fixusta kiinnostuneille. Siinä on jopa huumoriakin välillä. :-)

Olen nyt pitäytynyt useimmiten kahdessa pöydässä, joskus on kolme auki, jos keskittymiskyky on huipussaan.

Olen nyt sisäistänyt pf-re-reissauksen merkityksen! Joskus menee kyllä pahasti pieleen, kun nää mun harjoitustason jannut koolii coldina vaikka kuinka monta betsiä kerrallaan....

Mikähän muuten on kun Stars ja HEM ilmoittaa ihan eri VPIP-prossia pöydille?
IsoArska

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja IsoArska » 07.05.2013 20:28

Vähän hehkutusta. :-)
Tän päivän pelit
Kuva

Höh, mulla ei näy toi kuva esikatselussa...tässä url
http://aijaa.com/nG50iO
IsoArska

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja IsoArska » 30.12.2013 23:25

Hengissä ollaan vielä. Ylämäki, alamäki, ja sitä rataa.
En ole vielä tajunnut, miksi fixussa heittelee enemmän kuin no limitissä. Joku fiskumpi vois yirttää selittää.

Pelit menee ok, ei hyvin eikä huonosti. Väsyneenä ei pidä pelata. Eikä kyllästyneenä. Eikä vittuuntuneena.

JOskus tulee pudotettua tasoa ja pelattua neljää pöytää autopilotilla, ja se ei oikein kannata. Mulle on edelleen 3 pöytää omalla tasolla maks ja shoteissa 2.
Näyttökin on sen verran pieni, ettei vanha näe kunnolla neljää pöytää siristelemättä. On siis läppäri + yksi ulkoinen näyttö. KOlmella pöydällä pelatessa yksi on läppärin omalla näytöllä, niin kaikki pöydät on suht isoja.

Pelailen edelleen vain Starsilla. Pidin välillä taukoa, mutta nyt oon taas parisen viikko apelaillut ahkerasti. Tuntuu vaan, että siellä on kaikkina vuorokaudenaikoina samat regut pelaamassa. Toisaalta alkaa olla jo hyviä riidejä niistä.

Rekkasin yhteen turnaukseenkin tossa yks ilta, mut ei ne tosiaankaan oo mun juttu-

Ei sen kummempaa. Taitaa fixu olla aika kuollutta kaikkialla paitsi Starsilla.
IsoArska

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja George W. Fish » 03.01.2014 3:12

IsoArska kirjoitti:En ole vielä tajunnut, miksi fixussa heittelee enemmän kuin no limitissä. Joku fiskumpi vois yirttää selittää.

En ole fixua harrastanut moneen vuoteen mutta oma logiikkani sanoisi että korkeammat ideaaliranget(eli siis yksinkertaisesti fixussa pitää pelata enemmän käsiä) ja enemmän showdowneja. Showdownissa kortit päättävät aina lopputuloksen mikä tietysti nostaa varianssia.
George W. Fish

ViestiKirjoittaja blero » 03.01.2014 16:09

George W. Fish kirjoitti:
IsoArska kirjoitti:En ole vielä tajunnut, miksi fixussa heittelee enemmän kuin no limitissä. Joku fiskumpi vois yirttää selittää.

En ole fixua harrastanut moneen vuoteen mutta oma logiikkani sanoisi että korkeammat ideaaliranget(eli siis yksinkertaisesti fixussa pitää pelata enemmän käsiä) ja enemmän showdowneja. Showdownissa kortit päättävät aina lopputuloksen mikä tietysti nostaa varianssia.

Indeed. Jos pelaat oikeaoppisesti fixediä, joudut kattelemaan showdowneja häviävilläkin käsillä, koska saat usein tarvittavat oddsit riverikoppiin. Tän takia varianssi on suurempaa. Helpoin tapa kontrolloida varianssia fixedissä on tiukentaa preflop ja VPIP-flop rangeja.

Luin aiemmasta postauksesta, että oot tehnyt vaan 2bb/100 tulosta fixedissä. 2bb on ihan solid pitkällä tähtäimellä.
blero

Käyttäjän avatar

Edellinen

Palaa alueelle Texas Hold'em Fixed