täydestä pöydästä shorttiin?

Keskustelua pelistrategioista Texas Hold'em Fixed peleihin
berberii
Viesti:

täydestä pöydästä shorttiin?

Viesti Kirjoittaja berberii » 06 Helmi 2007, 00:19

eli ajattelin siirtymistä 10-hengen pöydistä 6-hengen pöytiin, koska niitä on useimmin saatavilla. tasona 1/2 tai 2/4 fixed limit. olisiko hyviä vinkkejä? auttaako aloituskäsien ja aggressiivisuuden lisääminen? vai kuinka itse pelaatte shortti pöydissä? esimerkkejä?

Wild_Thing

Viesti Kirjoittaja Wild_Thing » 06 Helmi 2007, 00:35

http://www.flopturnriver.com/phpBB2/for ... r-5043.htm
Jos enkku sujuu tosta löytyy ihan järkevää juttua.

hellrisers
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellrisers » 06 Helmi 2007, 01:13

"täydestä pokeripöydästä shorttiin"

on kuin hyppäisi rahtikoneesta rakettiin.

itse olen alusta asti suosinut alle 6maxia,fulli tappaa pokerista toiminnan kokonaan,tosin kyllähän jotkut kutookin mieeluumin kuin ovat festareilla..

Ace-High

Viesti Kirjoittaja Ace-High » 06 Helmi 2007, 01:37

hellrisers kirjoitti:fulli tappaa pokerista toiminnan kokonaan,tosin kyllähän jotkut kutookin mieeluumin kuin ovat festareilla..
Tästä olen samaa mieltä. Hyvin sanottu. :yes:

Faut

Viesti Kirjoittaja Faut » 06 Helmi 2007, 06:50

Tälläistä ketjua itsekin yritin aloittaa tossa joku aika sitten, mutta ei oikein porukka kirjoitellut.

Siirryin joku aika sitten shorttipöytiin, enkä usko siirtyväni takaisin fulliin ainakaan vähään aikaan. Shortissa pääsee pelaamaan, ei ole samanlaista korttien kyttäilyä ja pelin kokoon kuivumista kuin fullissa. Agressiivisuus on tietty hyvästä, ja sitä pitääkin käyttää. Positio ratkaisee aika suurelta osin, että mitä kortteja kannattaa pelata - UTG:ssakin tietty hieman laajempi valikoima kuin fullissa, ja buttonilta pystyy pelaamaan niin suited connectorit, parit, kuvakortit ym. riippuen tietenkin paljolti tilanteesta: onko limppaajia jne.

Siirryin itse vielä NL->FL joten tässä menee kyllä vielä aika pitkään harjoitellessa, kuitenkin aikalailla eri taktiikan omaavat pelit.
Twitch: Bullersson

Ookkeri

Viesti Kirjoittaja Ookkeri » 06 Helmi 2007, 08:01

Ace-High kirjoitti:
hellrisers kirjoitti:fulli tappaa pokerista toiminnan kokonaan,tosin kyllähän jotkut kutookin mieeluumin kuin ovat festareilla..
Festarit on perseestä. Oikein hyvä vertaus tosiaan.

Jaba

Viesti Kirjoittaja Jaba » 06 Helmi 2007, 12:58

Tässä on yks ketju samasta aiheesta

http://www.pokerisivut.com/keskustelual ... php?t=3414

peluri_80 antoi muutamia vinkkejä.

hellrisers
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellrisers » 06 Helmi 2007, 13:51

Ookkeri kirjoitti:
Ace-High kirjoitti:
Festarit on perseestä. Oikein hyvä vertaus tosiaan.
ootko saanu turpaas siellä viime kesänä eikä naisetkaan puhuneet sulle niinkuin muut kertoi? :lol:

peakin

Shorttii fullii...

Viesti Kirjoittaja peakin » 28 Huhti 2007, 07:47

Eiköhän se oo iha sama mistä ne massit tekee... raha ei haise ja kukaa ei kysele fullie tai shorttie perää, jos tarjoot baarissa kierroksen... ja ekanaha pitää oppii konttaa ku voi ryömiä... tai kui se meni...Mut jos diggaa ja toimii ni... Go for it George!!! Ja pääasia et viihtyy, vaiks kutositki sitä sukkaa...

Case

Viesti Kirjoittaja Case » 28 Huhti 2007, 12:14

Ace-High kirjoitti:
Se onkin jännä miten huomattavan paljon tylsempää fullin pelaaminen on kuin shortin. Aina välillä tulee testailtua fullia, mutta ei pysty. Liian hapokasta :no:

Zami80

Viesti Kirjoittaja Zami80 » 28 Huhti 2007, 12:35

Case kirjoitti:
Ace-High kirjoitti:
Se onkin jännä miten huomattavan paljon tylsempää fullin pelaaminen on kuin shortin. Aina välillä tulee testailtua fullia, mutta ei pysty. Liian hapokasta :no:
Itsellä taas on juurikin päinvastoin. Fulli tuntuu paljon mielenkiintoisemmalta kun shortti, ehkä shortti sopii niille jotka haluaa pelata paljon käsiä, eikä tykkää etuposition pelistä ollenkaan. :D Tosin FL-peleihin en koske pitkällä tikullakaan oli sitten fullia tai shorttia
Cash game rules everything around me

KapakalA

Viesti Kirjoittaja KapakalA » 06 Kesä 2007, 11:04

En kattonu tota linkkiä.. Enkä fixua oo bähään aikaan pelannu, mutta nyrkkisäännöt:

PF
1. Cappaa usein jos joku 3-bettaa suhun PF. Riippuu tietty tasosta.
2. Pelaa aina kuin olisit buttonilla PF. Älä koskaan, siis KOSKAAN limppaa edestä PF.

MUUT STREETIT
3. Jatkopeli onkin sitten flopin tultua aika samanlaista ku fullissa. Enemmän on kuitenkin sitä että liidataan loppuun asti jollain ässällä. Jos itse joskus harrastat tätä, bettaa myös riverillä (varsinkin ihan alimmilla tasoilla).
4. Hommaa hyvät riidit.
5. Shortissa sitten muillakin on paremmat riidit. Paljon vähemmän autopilottia. Eli kuseta minkä kerkeät. ABC toimii hetken, mutta kun se huomataan voit sanoa hyvästi actionille.
6. Ota komento pöydässä. :lol: MUTTA vaihda vaihteita.

Nämä nyt tuli mieleen. Jos pelaisin vähän tuota niin ehkä muistaisin tukun lisää ohjeita.

JarnoV

Viesti Kirjoittaja JarnoV » 06 Kesä 2007, 11:49

Fixed Limit shortin pelaajien uusi raamattuhan on Grudzienin ja Herzogin Winning in Tough Hold'em Games. Kirja käsittelee erityisesti kovia, isojen panosten shorttifixua, mutta soveltuu järkeä käyttäen pikkutasoillekin. Tärkein paino postflop-pelissä on yksi-yhtä-vastaan pelaaminen (erotuksena tietysti varsinaisesta heads-up -pöydästä johon pätevät ihan omat lakinsa). Multiway-pottejakin sivutaan, mutta vain nopeasti.

Ohjeet ovat hyvin suoraviivaisia ja joidenkin mielestä ehkä liiankin ilmiselviä, mutta tärkeämpäähän onkin eri strategialinjojen taustalla oleva päättely. Erityisesti flop- ja turn-pelaamista tarkastellaan kokonaisuutena. Kirjoittajat erittelevät lukuisia strategialinjoja ja opettavat mitä asioita pitää ottaa huomioon "lineä" päätettäessä. Toki tulevat kortitkin vaikuttavat päätöksiin, mutta tyypillisessä kädessä monet turnin kortit ovat käsijakaumien näkökulmasta blankkoja, jolloin strategialinjassa pysyminen on useasti perusteltua.

Lucky-River

Viesti Kirjoittaja Lucky-River » 06 Kesä 2007, 15:56

Itse tuon vaihdon just tein, kun ei enää pää kestäny sitä armotonta kyttäämistä. No kuiteski omaan pelityyliin sopii paremmin shortti ja en todellakaan vaihda takaisin ;)

Turpis

Viesti Kirjoittaja Turpis » 06 Kesä 2007, 16:58

Fulli ei tapa toimintaa jos siellä osaa pelata. Fulli voittaa 6max koska vaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Texas Hold'em Fixed”