Barry Greenstein kertoo pokeriammattilaisen elämästä

Kommentointia koskien Pokerisivut.comin uutisia

Barry Greenstein kertoo pokeriammattilaisen elämästä

ViestiKirjoittaja Arvi » 06.04.2009 7:21

Kuva
Barry Greenstein kertoo ammattilaisen elämästä ja pohtii muun muassa pelin moraalista puolta Poker News Dailyn mielenkiintoisessa haastattelussa.

Barry kertoo tienneensä itse jo lukiovuosista asti, että voisi hankkia taloudellisesti mukavan aseman pokerilla. Opiskelu ja itsensä kehittäminen oli kuitenkin aina tärkeämpää kuin kortin läiskiminen. Monet nuoret pelaajat jättävät koulut kesken, kunnes huomaavat kolmikymppisinä, että haluaisivat tehdä elämällään jotain rakentavampaa kuin pelata pokeria. Ongelmana on, etteivät he osaa mitään muuta, Barry varoittaa.

Greenstein syyttää näissä tapauksissa usein vanhempia, jotka opettavat lapsilleen että menestyminen elämässä tarkoittaa vain rahan ansaitsemista.

Kuitenkin Greensteinin mielestä pokeri on älykkäälle nuorelle todennäköisesti helpoin tapa tehdä rahaa.

- Pokerissa ei tarvitse olla paras voidakseen menestyä, hän muistuttaa. - Riittää kun on parempi kuin ne, joita vastaan pelaa. Hyvä pelaaja löytää aina helppoja pelejä ja niiden ansiosta voi hankkia mukavan elämän.

Mukavan elämän kääntöpuoli on sitten se, että joskus pokeri on kaikkea muuta kuin mukavaa.

- Tappioputket ovat masentavia. Olen maannut valveilla öitä ja miettinyt, miten kukaan voi voittaa tässä pelissä. Ja silloinkin kun peli on sujunut hyvin, olen joutunut miettimään, onko kovin eettistä viedä rahaa muilta ihmisiltä.

Greenstein kertookin pelaavansa mieluiten rikkaita viihdepelaajia vastaan, joita tappiot eivät hetkauta. Joskus hän on kieltäytynyt pelaamasta, jos on tiennyt että tappiot sattuisivat vastustajaan pahasti. Muita ammattilaisia vastaan kyse on kilpailusta kuten millä tahansa liike-elämän alalla, ja silloin kaikki tietävät mitä tekevät.

- Kun omat lapseni ovat pyytäneet minua opettamaan heille pokeria, olen sanonut että paneutukaa johonkin joka on rakentavampaa, kiinnostavampaa ja henkisesti antoisampaa, Greenstein sanoo.

Greenstein kertoo haastattelussa myös vääristä käsityksistä, joita viihdepelaajilla on ammattilaisten varallisuudesta, siitä mitä ominaisuuksia menestykseen tarvitaan ja mitkä ovat yleisimpiä virheitä siirryttäessä isompiin peleihin. Lue koko haastattelu Poker News Dailyssä.
Arvi

Palaa alueelle Uutiset