M: MTT-coachausta

Osto- ja myyntipalsta, jossa voit myydä ja ostaa kaikkea pokeriin liittyvää
Interpol

M: MTT-coachausta

Viesti Kirjoittaja Interpol » 28 Maalis 2012, 15:14

Saatan olla joillekin palstalaisille jopa tuttu nimi niin hyvässä kuin pahassa, mutta niille jotka eivät tunne niin mun nimi on siis Miikka Anttonen ja olen pelannut MTT:tä ammatikseni joulukuusta 2009. Tässä on allekirjoittaneen kaikki pelit tuosta eteenpäin netissä:

Kuva

Lisäksi olen rahastanut live-turnauksista yhteensä $268k edestä: http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=128047 kirjanpidon mukaan olen painanut livejen buy-ineihin n. 190-200k edestä, eli ROI ei noissa ole päätä huimannut ja matkakuluilla suht breakeven toimintaa. Olen ollut Pocketfivesin Suomen nettiturnausrankingin ykkönen viime vuoden puolelta asti (http://www.pocketfives.com/profiles/chuck-bass/) ja ainoana suomalaisena maailman top100:ssa. Uran suurimmat saavutukset so far Helsinki Freezeoutin voitto 2011 ($100k) ja netissä Sunday Second Chancen voitto ($42k). Olen voittanut lähes jokaisen $100 ja pienemmän buy-inin turnauksen eurosaiteilla (paitsi boss jossa en pelaa), sekä myös useita kovatasoisia turnauksia kuten Starsin $55 rebuyn. Nykyään ABI on aika paljon isompi kuin mitä graafissa näkyy ja huitelee kolmessa numerossa. Olin naapurisivustolla coachina reilun vuoden 2010-2011, ja nyt olen ollut CardRunnersilla puolisen vuotta. En voi toimittaa minkäänlaista videosamplea koska CR:n säännöt tunnetusti kieltää leikkeiden levittämisen ilmaiseksi, mutta sieltä löytyy muutama video katsottavaksi.

Vaikka suurimman osan ajasta pelatessa vedänkin suht solidia, niin en pidä itseäni pelaajana kaikkein solidimpana rahanprinttaajatyyppinä, vaan teen enemmän out of the box-juttuja niin hyvässä kuin pahassakin. Epäilen että monelle saattaisin olla juuri oikea coach ja toisille taas aivan väärä, joten yritän tässä eritellä missä päin pokeriuraansa menevien kannattaisi omasta mielestäni harkita coachaustani tai olla harkitsematta:

Epäilen, että coachauksestani saattaisi olla hyötyä sinulle jos:

-Olet jumissa jossain $10-$60 keskisisäänostojen välimaastossa
-Epäilet pelaavasi liian mekaanisesti
-Pelkäät regujen kanssa kolistelua, tai tunnet että tulet liian usein regujen jyräämäksi, tai et osaa valikoida oikeita spotteja regujen kanssa battlaamiseen
-Epäilet ettet 3/4/5bet bluffaa tarpeeksi tai et löydä tarpeeksi spotteja siihen
-Pelkäät omaavasi leakkejä jotka nakertavat ROI:tasi
-Omaat vaikeuksia game flown, historian, dynamiikkojen, vaihteiden vaihtamisen ja vastaavan kanssa
-Haluat uusia näkökulmia turnauspelaamiseen

Suosittelen etsimään jonkun muun, jos:

-Etsit coachia pokerimatematiikan tai pushfold-peliin ymmärtämiseen
-Olet kiinnostuneempi turboista kuin syvemmistä turnauksista
-Pelaat yli $100 ABI:lla hyvillä tuloksilla
-Ajattelet pokeria yksiselitteisenä oikean ja väärän vastauksen pelinä, etkä ole kiinnostunut ajattelemaan eri tekijöitä ja dynamiikkaa

Henkilökohtaisesti pidän itseäni nimenomaan hyvänä valmentajana, koska ensinnäkin omaan aika paljon kokemusta ja hyvän ulosannin, ja toiseksi olen aina ollut enemmän keskusteleva teoreetikko kuin synnynnäisesti lahjakas nappienpainelija ja uskon että omaan nimenomaan paremmat verbaaliset valmiudet opettaa ja tulla ymmärretyksi kuin monet itseäni paremmillakin tuloksilla pelaavat. Kaikkein eniten uskon että valmennuksestani olisi nimenomaan hyötyä sellaiselle, joka tuntee olevansa hieman jumissa joko low tai midstakeseissa joko tuloksellisesti tai pelillisesti. Eli tavallaan se vaihe, kun ollaan jo opittu voittava perus-pelityyli, mutta tasoja noustessa hakataan päätä seinään parempia pelaajia vastaan ja tehdään kalliita virheitä. Toki jos pelaat pikkupanoksilla ja kaipaat yksinkertaisesti apua peruspeliin niin sekin järjestyy. Uskon vilpittömästi että parempaa Suomea puhuvaa turnauscoachia on todella vaikea löytää.

Tuntitaksani on 70€/h ainakin toistaiseksi, pidätän oikeuden muuttaa sitä myös olemassaolevien valmennuskontaktien kanssa. Valmennukseen tarvitset HEM1 tai 2 tai vastaavan ohjelman, Skypen sekä TeamViewerin. En oo koskaan kokeillut Mikogoa mutta käsittääkseni voidaan vetää silläkin. Henkilökohtaisesti panostan suht paljon statseihin ja käytän siten HEMiä, jos et itse käytä hudia ollenkaan niin voidaan puolestani vetää myös pelkällä Universal Replayerillä, mutta epäilen että se saattaa vaikuttaa coachauksen tasoon negatiivisesti ainakin hieman.

Valmennus toteutetaan niin, että käydään replayerillä läpi turnaus/turnauksia (tai käsiä/mitä muuta ikinä haluatkaan) joita olet pelannut ja keskustellaan niistä. Toki taksalla voidaan tehdä myös jotain muuta, ja jos haluat niin voidaan myös tehdä niin päin että katsotaan jotain mun pelaamia turnauksia läpi, mutta henkilökohtaisesti pidän fiksuimpana ja kehittävämpänä niin päin että käytäisiin valmennettavan sessiota läpi. Olen avoin myös muille metodeille ja niitä saa ehdottaa vapaasti. Reaaliajassa en kuitenkaan coachaa ghostingin epäeettisyyden vuoksi. Minulta on myös mahdollista ostaa kommentointi valmiiseen koko turnauksen kestävään käsihistoriaan (lähetät kädet tekstitiedostona, teen niistä videon ja lähetän sen takaisin esim. media playerilla katsottavissa olevana tiedostona) hintaan 70€/alle 200 käden turnaus ja 100€/201 tai useamman käden turnaus, mutta pidän vuorovaikutteista real time-keskustelua kyllä parempana/kehittävämpänä.

Ja koska joku kuitenkin kysyy että miksi, niin ei mulla ole mitään ongelmaa myöntää sitä että haluan puhtaasti varianssivapaata lisätuloa vähentämään arjen tuomaa stressiä. Se ei ole mikään salaisuus etten ole koskaan ollut kovin hyvä rahan kanssa ja fiksumpia päätöksiä aiemmin tekemällä voisi olla sellaiset rollit ettei tarvitsisi coachailla, mutta koska vanhoista töppäilyistä sai kärsiä pitkään niin ei tässä nyt niin hyvissä olla kuin pitäisi. Mutta vaikka taloudenhallinnassa olisinkin (ollut) paisti, niin turnauspokerissa sen sijaan olen aika hyvä, ja sydämeni pohjasta uskon että tästä on lähes kenelle tahansa MTT-harrastajalle tai midstakes-ammattilaiselle hyötyä. Huomioi, että jos olet esimerkiksi midstakes-pelaaja joka panostaa $100k vuodessa buy-ineihin (itselläni menee ~$500k), eli suunnilleen 65 turnausta viikossa $30 keskisisäänostolla, jos tunti coachaustani nostaa ROI:tasi 0,1%:lla se maksaa itsensä vuodessa takaisin*. Tai jos ostat 10 tuntia coachausta, se maksaa itsensä takaisin vuodessa jos se nostaa ROI:tasi yhdellä prosentilla. Pitäisin itseäni aika failurena jos en tässä melkein kenen tahansa kohdalla onnistuisi. Pidätän kuitenkin oikeuden kieltäytyä coachaamasta ketään, jota en koe voivani auttaa.

Jos olet kiinnostunut coachattavaksi tulemisesta, ilmoittaudu tähän ketjuun tai laita mulle mailia manichedgehog at gmail piste com. Erikoistilanteita lukuunottamatta coachaan ainoastaan maanantaista perjantaihin. Sisällytä mailiin se missä suunnilleen menet pelillisesti, voit myös laittaa esim. linkin graafiin tai jotain muuta vastaavaa. Kerro jo etukäteen mitkä ovat niitä osa-alueita mitä haluaisit parantaa jne, niin päästään nopeammin alkuun.

Tulen takaisin Suomeen Irish Openin jälkeen ja sitä seuraava viikko menee kämpän sisustamiseen / elämään, ensimmäiset vapaat ajat löytyvät 16.4. alkavalta viikolta. Maksuvaihtoehtoina Stars, Skrill, Neteller, pankkisiirto, mafia-tyylinen rahakirjekuori. Jos en tunne sinua etukäteen, maksu suoritetaan ennen coachausta.

Miikka Anttonen

*laskettu olettaen että 70€=$100
Viimeksi muokannut Interpol, 28 Maalis 2012, 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lurkkii

Re: M: MTT-coachausta

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 28 Maalis 2012, 15:24

Käytkö sadalla eurolla mun sundaymillionin läpi ja lähetät videon siitä mulle? :-D

Tince111

Viesti Kirjoittaja Tince111 » 28 Maalis 2012, 15:24

Varaan alustavasti pari tuntia, pistän vielä spostia tarkemmista tiedoista myöhemmin..

nocandy

Viesti Kirjoittaja nocandy » 28 Maalis 2012, 18:45

Pistetää varauksee yhen turnauksen (275 kättä kait) kommentointi. Lähetän vielä mailia.
Jolla on, sille annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on.

Interpol

Viesti Kirjoittaja Interpol » 28 Maalis 2012, 20:59

Quotet ei toimi lentokenttä-wifillä, mut lurkille tiedoksi et sulle kommentointi maksaa erityishintaan 70k€ :D

Kahdelle allaolevalle sounds good. Tarkennan vielä videokonseptia sen verran, että en kommentoi jokaista 275 kättä mut katon jokaisen läpi etukäteen, ja teen notesit käsistä jotka hero on foldannut mut jotka mun mielestä ois voinut pelata ja sisällytän ne sit myös videoon (tyyliin: "tässä ois ollut hyvä 3bet-paikka, koska..."). Sisällytän loppuun myös luonnollisesti jonkinlaisen yleisanalyysin ja mitä (mahdollisesti) itse muuttaisin.

Tarkoitus on coachata noin 3-5 tuntia viikossa, eli siltä varalta että jonkinlainen rysäys tulee niin käsittelen mailit ilmoittautumisjärjestyksessä.

Haluaisin jo tässä vaiheessa sanoa, että mielestäni kaikkien coachausta harkitsevien kannattaisi jo etukäteen miettiä sitä, mitä coachaukselta toivoo ja minkä kanssa haluaisi apua sekä itselle sopivinta konseptia. Henkilökohtaisesti olen aikojen saatossa saanut coachausta useammalta pelaajalta, ja uskon että jokainen noista kokemuksista on ollut parempi koska olen etukäteen infonnut coachia siitä mihin kaipaisin jeesiä. Ihmiset on muutenkin erilaisia ja jo ihan sosiaalisista syistä esimerkiksi mikin välityksellä kanssakäyminen ei käy toisilta niin luontevasti kuin toisilta. Haluaisin että ihmiset sais parhaan mahdollisen hyödyn irti, joten miettikää vähän että minkätyyppistä- ja pituista haluaisitte. Hommahan ei mene niin että päätetään vaan ostaa coachausta ja sitten tehdään megoja, vaan pitää panostaa vähän itsekin :)

Jos otetaan esimerkiksi vaikka pelaaja, joka vuotaa vähän joka suunnasta, niin optimistrategia voisi olla esim sellainen, että 1. tuntia ennen valmennettava kertoo omasta mielestään pahimmista leakeistään, ja sen jälkeen käydään valmennettavan turnaus läpi ja analysoidaan niitä + mahdollisia lisäongelmia sekä tietenkin korjataan niitä. 2. tunti vois olla niin että käydään allekirjoittaneen turnausta replayerillä suht pian perään, eli ekan tunnin opetuksia havainnollistamaan esimerkki "how it's done", ja sitten valmennettava pelaa itsekseen ja kun tuntuu siltä niin otetaan jossain vaiheessa uusi sessio, jossa käydään taas valmennettavan tuore turnaus läpi ja katsotaan miten on edistytty ja pureudutaan taas tilkitsemään niitä reikiä, tällä kertaa toivottavasti jo pienempiä kuin ykkössessiossa. Vaikka tässäkin esimerkissä jokainen tunneista toimisi varmasti myös itsenäisesti sellaisenaan tuodakseen riittävän hyödyn ollakseen kannattava, tällainen etukäteen mietitty kokonaiskuva voisi johtaa parhaaseen tulokseen.

En tiedä unohdinko mainita jotain muuta olennaista mutta tässä ketjussa saa luonnollisesti kysyä jos haluaa.

rottamatti

Viesti Kirjoittaja rottamatti » 29 Maalis 2012, 01:12

tuutko siivoon samaan hintaan?

BlindEater1o1

Viesti Kirjoittaja BlindEater1o1 » 29 Maalis 2012, 01:40

rottamatti kirjoitti:tuutko siivoon samaan hintaan?
>99% foorumilaisista tulis siivoileen 70€/h. poli saattaa kyl kuulua tähän <1%.

ylad

Viesti Kirjoittaja ylad » 29 Maalis 2012, 01:51

Nuo Sharkscope-käyrät kyl valitettavasti vääristää aika paljon ilman custom rebuy factorya, totuudenmukainen käyrä näyttäisi pikaisella tarkastelulla olevan ~puolet tuosta op:ssa näkyvästä vähemmän päällä. (Oletin, että käytännössä aina otetaan tuplastäkki alkuun ja ädäri lopuks, ja lisäks ~kerran kolmesta jouduttais ottamaan toinen tuplastäkki lisäks.)

Miikka on kyllä varmasti paras suomenkielinen valmentaja tarjolla, ja hintakin melko halpa. Suosittelisin monelle palstan kirjoittajista.

Interpol

Viesti Kirjoittaja Interpol » 29 Maalis 2012, 20:33

En tiedä miten scope laskee rebuyt enkä oo koskaan edes kuullut ko. custom rebuy factorista, mut eihän toi nyt mitenkään voi pitää paikkaansa koska n. 10-15% turnauksista joita pelaan on rebuyta ja vähän epäilen että johonkin ois mystisesti kadonnut sadalla kilolla taulukoimattomia rebuy-ostoja. Voin selvitellä ja palata asiaan mutta loogisemmalta kuulostais ~20 kilon katoaminen IMO.

edit: hotellin netti karmea ja scope ei toimi joten täytyy tsekkailla myöhemmin. Itse oon ajatellut sen aina niin et jos se ei laske kaikkia rebuyta, niin ei toisaalta laskee rakebackiakaan vaan laskee raket suoraan tappioiksi. En nyt tosiaan pääse scopeen eikä toi kuva ylläkään lataa eli en näe monta turnausta oon lifetime total vetäny, mut jos se nyt ois esim 12k kpl @ $55 ABI mikä lienee aika lähellä, ni olettaen et rake 10% binistä ja rakeback 33% rakesta keskimäärin = $60k edestä maksettu rakea ja kadonnutta "voittoa" $20k. Oon käsityksessä et tän pitäis mennä suht päittäin kadonneiden rebuyden kans.

Interpol

Viesti Kirjoittaja Interpol » 29 Maalis 2012, 23:00

Kuittaan vaan et oon saanut ison nipun viestejä, vastaan kaikille heti kun löydän jostain netin joka ei lagaa näin pahasti. Viimeistään ens viikon alussa kun siirryn pois täältä Espanjasta.

ylad

Viesti Kirjoittaja ylad » 30 Maalis 2012, 07:28

Interpol kirjoitti:En tiedä miten scope laskee rebuyt enkä oo koskaan edes kuullut ko. custom rebuy factorista, mut eihän toi nyt mitenkään voi pitää paikkaansa koska n. 10-15% turnauksista joita pelaan on rebuyta ja vähän epäilen että johonkin ois mystisesti kadonnut sadalla kilolla taulukoimattomia rebuy-ostoja. Voin selvitellä ja palata asiaan mutta loogisemmalta kuulostais ~20 kilon katoaminen IMO.

edit: hotellin netti karmea ja scope ei toimi joten täytyy tsekkailla myöhemmin. Itse oon ajatellut sen aina niin et jos se ei laske kaikkia rebuyta, niin ei toisaalta laskee rakebackiakaan vaan laskee raket suoraan tappioiksi. En nyt tosiaan pääse scopeen eikä toi kuva ylläkään lataa eli en näe monta turnausta oon lifetime total vetäny, mut jos se nyt ois esim 12k kpl @ $55 ABI mikä lienee aika lähellä, ni olettaen et rake 10% binistä ja rakeback 33% rakesta keskimäärin = $60k edestä maksettu rakea ja kadonnutta "voittoa" $20k. Oon käsityksessä et tän pitäis mennä suht päittäin kadonneiden rebuyden kans.
"Most sites (with the exception of the Merge network) do not display how many rebuys each player bought during a tournament therefore by default we have to estimate the rebuy expenses and assign the average rebuy expenses for that tournament to each player."

Ja kun laittaa custom rebuy factorin, se laskee sisäänosto+ se määrä rebuyta&addonia yhteensä minkä siihen laittaa. 2:lla (eli ettet ikinä ottaisi kuin alkuun tuplat ja ädärin loppuun) tuloksista lähtee jo $47k tms.

Kolmosen laittaminen factoryksi taitaa olla pikkuisen liikaa (ei varmaan ihan keskimäärin jouduta yhtä tuplastäkkiä ostamaan per joka toinen turnaus), mutta jostain 2,5-3 välimaastosta taitaa oikea luku löytyä.

Kolmosella käyrä näyttäisi tältä: http://www.pokerisivut.com/forum/downlo ... p?id=12920

Ja kun kakkosellakin se olisi $156k ylhäällä vain, niin se mun puolet on aika lähellä.

Ja mitä rakebackkiin tulee, niin joo varmaan jonkun verran puuttuu mut itellä ei kyl ainakaan ees tuota 33% keskimäärin tuu millään, ku partylta ja starseilta saa sen jonku katkarapupalautuksen.

one_liner

Viesti Kirjoittaja one_liner » 30 Maalis 2012, 08:03

ylad kirjoitti: Kolmosella käyrä näyttäisi tältä: http://www.pokerisivut.com/forum/downlo ... p?id=12920
Ei toimi :(
SSNL shorthanded valmennusta 75€/2h => http://www.pokerisivut.com/forum/viewto ... 74#p392074

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 30 Maalis 2012, 11:02

one_liner kirjoitti:
ylad kirjoitti: Kolmosella käyrä näyttäisi tältä: http://www.pokerisivut.com/forum/downlo ... p?id=12920
Ei toimi :(
Ja mulla ei toimi se avauspostissa oleva kuva missään.

Kattelin muuten Interpolin turnausvideot cardrunnersilta ja oli positiivisimpia yllätyksiä mihin oon videosaiteilla hetkeen törmänny eli ainakin sen puolesta suosittelen kans.
"If u liked u can ship me 99 cents on Stars". K-Pingu!!!

Interpol

Viesti Kirjoittaja Interpol » 30 Maalis 2012, 12:47

En vaan silti pysty ymmärtää tota katoavan rahan määrää. Ootko varma että scope tajuaa mitkä on rebuy-turnauksia ja mitkä ei tai ettei toi systeemi muuten jotenkin kuse? Oon pelannut 109r ehkä 50 kertaa eläessäni, 50r joku 100. En oo ikinä pelannu partyn 99r tai oikein mitään muutakaan rebuyta vaan aina painanu lähinnä freezeouteja, ni en pysty oikein käsittää et olisin ylipäätään tehny edes rebuyta noin paljolla. :-k Lisäks jos vertaa scopea esim OPR niin sielläkin tulokset näyttää samalta kuin scopella ilman custom rebuy factoria.

ylad

Viesti Kirjoittaja ylad » 30 Maalis 2012, 13:03

Interpol kirjoitti:En vaan silti pysty ymmärtää tota katoavan rahan määrää. Ootko varma että scope tajuaa mitkä on rebuy-turnauksia ja mitkä ei tai ettei toi systeemi muuten jotenkin kuse? Oon pelannut 109r ehkä 50 kertaa eläessäni, 50r joku 100. En oo ikinä pelannu partyn 99r tai oikein mitään muutakaan rebuyta vaan aina painanu lähinnä freezeouteja, ni en pysty oikein käsittää et olisin ylipäätään tehny edes rebuyta noin paljolla. :-k Lisäks jos vertaa scopea esim OPR niin sielläkin tulokset näyttää samalta kuin scopella ilman custom rebuy factoria.
En usko että kusee. Scopesta näkee myös paljonko rebuyturnauksia pelattu, ~3300 yhteensä näyttäis olevan tuolla aliaksella. Ja avg bi kaikkien turnausten osalta nousee niin vähän kun laittaa rebuyfactorya, että kyl se tunnistaa. Lisäks oon seuraillu ite kirjanpitojen ohella tuolta, ja huomannut et itellä ainakin oikea tulos on sieltä kakkosen ja kolmosen välimaastosta, eikä lähelläkään sitä mitä ilman custom rebuy factoria näyttää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Osta ja myy”