Lisäksi olen rahastanut live-turnauksista yhteensä $268k edestä: http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=128047 kirjanpidon mukaan olen painanut livejen buy-ineihin n. 190-200k edestä, eli ROI ei noissa ole päätä huimannut ja matkakuluilla suht breakeven toimintaa. Olen ollut Pocketfivesin Suomen nettiturnausrankingin ykkönen viime vuoden puolelta asti (http://www.pocketfives.com/profiles/chuck-bass/) ja ainoana suomalaisena maailman top100:ssa. Uran suurimmat saavutukset so far Helsinki Freezeoutin voitto 2011 ($100k) ja netissä Sunday Second Chancen voitto ($42k). Olen voittanut lähes jokaisen $100 ja pienemmän buy-inin turnauksen eurosaiteilla (paitsi boss jossa en pelaa), sekä myös useita kovatasoisia turnauksia kuten Starsin $55 rebuyn. Nykyään ABI on aika paljon isompi kuin mitä graafissa näkyy ja huitelee kolmessa numerossa. Olin naapurisivustolla coachina reilun vuoden 2010-2011, ja nyt olen ollut CardRunnersilla puolisen vuotta. En voi toimittaa minkäänlaista videosamplea koska CR:n säännöt tunnetusti kieltää leikkeiden levittämisen ilmaiseksi, mutta sieltä löytyy muutama video katsottavaksi.
Vaikka suurimman osan ajasta pelatessa vedänkin suht solidia, niin en pidä itseäni pelaajana kaikkein solidimpana rahanprinttaajatyyppinä, vaan teen enemmän out of the box-juttuja niin hyvässä kuin pahassakin. Epäilen että monelle saattaisin olla juuri oikea coach ja toisille taas aivan väärä, joten yritän tässä eritellä missä päin pokeriuraansa menevien kannattaisi omasta mielestäni harkita coachaustani tai olla harkitsematta:
Epäilen, että coachauksestani saattaisi olla hyötyä sinulle jos:
-Olet jumissa jossain $10-$60 keskisisäänostojen välimaastossa
-Epäilet pelaavasi liian mekaanisesti
-Pelkäät regujen kanssa kolistelua, tai tunnet että tulet liian usein regujen jyräämäksi, tai et osaa valikoida oikeita spotteja regujen kanssa battlaamiseen
-Epäilet ettet 3/4/5bet bluffaa tarpeeksi tai et löydä tarpeeksi spotteja siihen
-Pelkäät omaavasi leakkejä jotka nakertavat ROI:tasi
-Omaat vaikeuksia game flown, historian, dynamiikkojen, vaihteiden vaihtamisen ja vastaavan kanssa
-Haluat uusia näkökulmia turnauspelaamiseen
Suosittelen etsimään jonkun muun, jos:
-Etsit coachia pokerimatematiikan tai pushfold-peliin ymmärtämiseen
-Olet kiinnostuneempi turboista kuin syvemmistä turnauksista
-Pelaat yli $100 ABI:lla hyvillä tuloksilla
-Ajattelet pokeria yksiselitteisenä oikean ja väärän vastauksen pelinä, etkä ole kiinnostunut ajattelemaan eri tekijöitä ja dynamiikkaa
Henkilökohtaisesti pidän itseäni nimenomaan hyvänä valmentajana, koska ensinnäkin omaan aika paljon kokemusta ja hyvän ulosannin, ja toiseksi olen aina ollut enemmän keskusteleva teoreetikko kuin synnynnäisesti lahjakas nappienpainelija ja uskon että omaan nimenomaan paremmat verbaaliset valmiudet opettaa ja tulla ymmärretyksi kuin monet itseäni paremmillakin tuloksilla pelaavat. Kaikkein eniten uskon että valmennuksestani olisi nimenomaan hyötyä sellaiselle, joka tuntee olevansa hieman jumissa joko low tai midstakeseissa joko tuloksellisesti tai pelillisesti. Eli tavallaan se vaihe, kun ollaan jo opittu voittava perus-pelityyli, mutta tasoja noustessa hakataan päätä seinään parempia pelaajia vastaan ja tehdään kalliita virheitä. Toki jos pelaat pikkupanoksilla ja kaipaat yksinkertaisesti apua peruspeliin niin sekin järjestyy. Uskon vilpittömästi että parempaa Suomea puhuvaa turnauscoachia on todella vaikea löytää.
Tuntitaksani on 70€/h ainakin toistaiseksi, pidätän oikeuden muuttaa sitä myös olemassaolevien valmennuskontaktien kanssa. Valmennukseen tarvitset HEM1 tai 2 tai vastaavan ohjelman, Skypen sekä TeamViewerin. En oo koskaan kokeillut Mikogoa mutta käsittääkseni voidaan vetää silläkin. Henkilökohtaisesti panostan suht paljon statseihin ja käytän siten HEMiä, jos et itse käytä hudia ollenkaan niin voidaan puolestani vetää myös pelkällä Universal Replayerillä, mutta epäilen että se saattaa vaikuttaa coachauksen tasoon negatiivisesti ainakin hieman.
Valmennus toteutetaan niin, että käydään replayerillä läpi turnaus/turnauksia (tai käsiä/mitä muuta ikinä haluatkaan) joita olet pelannut ja keskustellaan niistä. Toki taksalla voidaan tehdä myös jotain muuta, ja jos haluat niin voidaan myös tehdä niin päin että katsotaan jotain mun pelaamia turnauksia läpi, mutta henkilökohtaisesti pidän fiksuimpana ja kehittävämpänä niin päin että käytäisiin valmennettavan sessiota läpi. Olen avoin myös muille metodeille ja niitä saa ehdottaa vapaasti. Reaaliajassa en kuitenkaan coachaa ghostingin epäeettisyyden vuoksi. Minulta on myös mahdollista ostaa kommentointi valmiiseen koko turnauksen kestävään käsihistoriaan (lähetät kädet tekstitiedostona, teen niistä videon ja lähetän sen takaisin esim. media playerilla katsottavissa olevana tiedostona) hintaan 70€/alle 200 käden turnaus ja 100€/201 tai useamman käden turnaus, mutta pidän vuorovaikutteista real time-keskustelua kyllä parempana/kehittävämpänä.
Ja koska joku kuitenkin kysyy että miksi, niin ei mulla ole mitään ongelmaa myöntää sitä että haluan puhtaasti varianssivapaata lisätuloa vähentämään arjen tuomaa stressiä. Se ei ole mikään salaisuus etten ole koskaan ollut kovin hyvä rahan kanssa ja fiksumpia päätöksiä aiemmin tekemällä voisi olla sellaiset rollit ettei tarvitsisi coachailla, mutta koska vanhoista töppäilyistä sai kärsiä pitkään niin ei tässä nyt niin hyvissä olla kuin pitäisi. Mutta vaikka taloudenhallinnassa olisinkin (ollut) paisti, niin turnauspokerissa sen sijaan olen aika hyvä, ja sydämeni pohjasta uskon että tästä on lähes kenelle tahansa MTT-harrastajalle tai midstakes-ammattilaiselle hyötyä. Huomioi, että jos olet esimerkiksi midstakes-pelaaja joka panostaa $100k vuodessa buy-ineihin (itselläni menee ~$500k), eli suunnilleen 65 turnausta viikossa $30 keskisisäänostolla, jos tunti coachaustani nostaa ROI:tasi 0,1%:lla se maksaa itsensä vuodessa takaisin*. Tai jos ostat 10 tuntia coachausta, se maksaa itsensä takaisin vuodessa jos se nostaa ROI:tasi yhdellä prosentilla. Pitäisin itseäni aika failurena jos en tässä melkein kenen tahansa kohdalla onnistuisi. Pidätän kuitenkin oikeuden kieltäytyä coachaamasta ketään, jota en koe voivani auttaa.
Jos olet kiinnostunut coachattavaksi tulemisesta, ilmoittaudu tähän ketjuun tai laita mulle mailia manichedgehog at gmail piste com. Erikoistilanteita lukuunottamatta coachaan ainoastaan maanantaista perjantaihin. Sisällytä mailiin se missä suunnilleen menet pelillisesti, voit myös laittaa esim. linkin graafiin tai jotain muuta vastaavaa. Kerro jo etukäteen mitkä ovat niitä osa-alueita mitä haluaisit parantaa jne, niin päästään nopeammin alkuun.
Tulen takaisin Suomeen Irish Openin jälkeen ja sitä seuraava viikko menee kämpän sisustamiseen / elämään, ensimmäiset vapaat ajat löytyvät 16.4. alkavalta viikolta. Maksuvaihtoehtoina Stars, Skrill, Neteller, pankkisiirto, mafia-tyylinen rahakirjekuori. Jos en tunne sinua etukäteen, maksu suoritetaan ennen coachausta.
Miikka Anttonen
*laskettu olettaen että 70€=$100