plo1K deep hu, river päätös

Käsihistorioita mielenkiintoisista käsistä

plo1K deep hu, river päätös

ViestiKirjoittaja faisti » 22.09.2013 3:08

BB: $3791.25
Hero (BTN/SB): $2072.00

Pre Flop: ($15.00) Hero is BTN/SB with 5Kuva 8Kuva 5Kuva 9Kuva
Hero raises to $30, BB raises to $90, Hero calls $60

Flop: ($180.00) AKuva 9Kuva 8Kuva (2 players)
BB bets $89.50, Hero calls $89.50

Turn: ($359.00) 3Kuva (2 players)
BB bets $268.50, Hero calls $268.50

River: ($896.00) KKuva (2 players)
BB bets $671.25
Hero ?

Vihu suht ok, mutta tehnyt joitain outoja/huonoja muuveja. Vihu 3-betannut > 20% ja barreloinut reippaasti.

Riverille asti käsi pelaa mielestäni automaattisesti. Ajattelin, että vihu checkaisi settinsä ja kahdet parinsa varsinkin, kun mun rangessa on paljon missanneita wrappeja. Oletin siksi, että vihun valuerange olisi lähinnä isoja värejä.

Eli mitä nappia hero painaa riverillä ja miksi? Miten pelaisitte muut osat heron rangesta (missanneet wrapit, värit)?
faisti

Re: plo1K deep hu, river päätös

ViestiKirjoittaja lurkkii » 22.09.2013 11:06

Mun mielestä sun rangessa on tossa riverillä tarpeeks värejä, mistä seuraa

- vihu ei voi ihan päättömästi pillailla
- vihun valuerange on ohut, kaikilla ei väreillä millä on showdown arvoa vihu hakis ennemmin c-c.

Maksaisin kaikilla ei-nuts väreillä, shoveisin nutsit&blockerin, maksu jollain frekvenssillä ässällä ja 2pareilla missä Jc/Tc.

Tää käsi on imo vielä foldi, mutta aika rajatapaus.
living on the edge
blog: viewtopic.php?p=247539#p247539
lurkkii

ViestiKirjoittaja hardluck » 22.09.2013 13:07

Jaa-a HUpissa olen muutenkin paska, ja kilosta on pelannut shottien muodossa tasan kolme kertaa joten sinäällään vaikea sanoa, mutta; riippuu tietysti myös vihun ja heron historiasta, onko sitä kuinka paljon ja millaista?

Nimittäis tulee mieleen, että jos vihulla on ajatusta siitä että hero tulee yli osuvien reaalien (joita ei tuossa hirveämmin ole) lisäksi myös värinvedoilla, voi hän omilla jonoillaan yhtä hyvin painaa tuossa sen kolme barrelia osumattomanakin. Tuo perille tuleva värinveto toki oleellinen osa kuviota, ja siihen sitten vaikuttaa historiat. Kuitenkin jos vihu on siinä uskossa että värinveden sisältävien kombojen kanssa hero tulisi kylkeen, voi hän nähdä varsin otollisen tilanteen vain painaa sen kolme katua. Kaksi ekaa katua mahdollisti pääsee vetämään nutseja ristittömillä osumilla, osumattomana riverillä voi uskoa että saa vielä irti (varsinkin jo blockaa nutsiristin KQJT-tyylisellä kädellä).

Mut noin muuten, Heads up on niin vaikee laji, et en tiedä :roll:
Jonakin päivänä laivani saapuu, mutta minun onnellani olen tietysti juuri silloin lentokentällä!!

The River Takes It All!!!
hardluck

ViestiKirjoittaja KalamiesPaavo » 22.09.2013 15:22

Alkuun kysymys: Ootko ikinä kippaamassa tässä spotissa mitään väriä näillä dynamiikoilla? Sit jotain mielipidettä: jännä tossa, ku tulee toi Kc riveriin, nii se kuiteski sulkee vihultaki käsiä pois. En tiiä, kui paljon sun callrangessa on non-nutvärikomboja, mut luulisin, että niitä löytyy positiosta jonku verran, mikä myös vähentää vihulta aika paljon barreleita riverillä, joten päätyisin varmaan kippaan tän. Blockaat vielä ite pf vetokäsiä ja postina rataskomboja, nii luulisin, että vihulla on tässä liian usein peli, että saat callista +EV. Toki toi pöytä melkeen huutaa Qc-blockeria :-D , mut vihun pitäs tietää, että oot kykeneväinen kippaan värin tässä, jos se meinaa sillä painaa. PS: Oon kohtuu kokematon hupissa, että voin puhua ihan puuta heinää. :-'
Omahan AI-tilanteiden yleisin reaktio: "I think I'm in pretty good sha...MITÄ VITTUA!!??"
KalamiesPaavo

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja faisti » 22.09.2013 21:51

Hyviä vastauksia ja pointteja. Mitään kovin kummallisia dynamiikoita ei muistaakseni ollut, mutta yhdessä 3-betatussa maksoin joka streetillä setillä väriboardiin, kun vihu barreloi kaikki kolme katua kuivilla ässillä ilman minkäänlaisia blockereita. Tämä potti muistaakseni tapahtui matsin alkuvaiheessa, joten tiesin, että vihu voi barreloida kevyesti ja toisaalta vihu tiesi, että saatan maksaa herkästi.

Lurkin vastausta myötäilen ajattelin, että vihun valuerange on kapea ja ajattelin, että vihu checkaisi jopa suurimman osan pienistä väreistään (vihun silmissä valuen saaminen on vaikeaa ja hän voi checkaamalla saada bluffeja missanneilta wrapeilta). Joka johti ajattelemaan, että käteni on melkein yhtä vahva kuin 9-korkea väri tässä spotissa. Tietysti jotkut vihut lyövät tässä kaikki paremmat reaalit (setit ja kahdet parit) Qc-blokkerilla eikä mulla ollut varmaa tietoa, miten vihu pelaisi nämä kätensä.

Luulen myös, että vihu barreloi flopin ja turnin lähes koko 3-bet -rangellaan, joten vihu liikkuu riverillä melko laajan rangen kanssa. Yli 20% rangessa alkaa olla myös vähemmän tuplasuittikäsiä riippuen hieman, minkälaisia käsiä vihu valitsee 3-betattavaksi. Silti oli tosi vaikeaa päättää minkälaisella rangella haluan kopata riverin ja tuntui siltä, että joko päädyn maksamaan liikaa (mukaan lukien tällä kädellä) tai sitten liian vähän (väreillä). Ehkä niin kuin Lurkki sanoi, tämä käsi olisi vielä foldi, mutta paremmilla rattailla pitäisi jo alkaa maksella jollain frekvenssillä.
faisti

Palaa alueelle Käsihistoriat