Poker Player Snapshot: Miikka “Chuck Bass” Anttonen – Once a

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle

Re: Poker Player Snapshot: Miikka “Chuck Bass” Anttonen – On

ViestiKirjoittaja PokerGirl91 » 01.03.2016 1:04

yksinäinen_ravustaja kirjoitti:
PokerGirl91 kirjoitti:Harmi kyllä ettei ole suomenkielistä versiota kirjasta,kiinnostaisi lukea! Vinkkinä jos jostain syystä suomenkielinen versio tulee,niin nosta hinta ainakin 10euroon.Pieni hinta mielenkiintoisesta kirjasta! :) Varmaankin lähes jokaista peluria kirja kiinnostaa.

Kiitti! :) Jos haluat kokeilla englanniksi, niin tästä pystyy parit ekat sivut lukemaan ilmaiseksi ja kokeilemaan onko liian vaikealukuista: http://www.onceagambler.com/teaser.html

Nopeasti vielä tähän hinnoittelujuttuun, osittain siis myös nimimerkki GRAND:in ylempään viestiin viitaten. Tosiaan $5,99 e-kirjasta jää itselleni kaikkien kulujen jälkeen käteen about sama kuin $11-$12 fyysisestä kirjasta (paino, postitus jne maksaa varsin paljon), ja paperiversion hinnat tulee olemaan synkassa tämän suhteen kanssa. En nyt vain nähnyt mitään syytä hinnoitella e-kirjaa tuon kalliimmaksi, vaikka varmaan oisin voinut pyytää enemmänkin. Halusin nimenomaan että käytännössä kuka tahansa voi kirjan lukea hyvin pienellä hinnalla eikä kenellekään jää ainakaan fiilis että kyseessä ois joku rahastusyritys. Nimenomaan tämän takia ragesin ja varmasti ragean tulevaisuudessakin noista piratismijutuista, IMO jos tuote kiinnostaa niin sen yhden kaljatuopillisen voi maksaa jo ihan tukimielessä. Tarkoitus ei tosiaan ole sen enempää moralisoida, mutta sanotaanko että ymmärtäisin piratismijutut huomattavasti paremmin jos kirja maksaisi vaikka $15, jolloin voisi jo perustellusti kysyä miksi se on niin kallis. Nyt kirja on kuitenkin sen hintainen ettei pitäisi ihan hirveästi kenenkään taloudessa tuntua ja myös halvempi kuin useimmat vastaavat tuotokset, ja tämä huomioiden mielestäni ois ihan kohtuullista pitää piratismipuheet omana tietonaan. Ei sillä, en itsekään netistä latailemisia pidä kummoisenakaan rikoksena mut jos nyt edes näistä ketjuista vois pitää noi puheet poissa niin arvostaisin :)

Olen todella huono englannin kielessä, mutta lukaisin hieman tuota teaseria ja kyllä sitä varmaan voisikin ostaa sitten englannin kielisenä jos vaikka samalla oppisi paremmin kieltä :D Laittelen tänne vaikka arvostelut kun olen kirjan lukenut (voi mennä kyllä aikaa :))
PokerGirl91

ViestiKirjoittaja J R » 01.03.2016 1:09

Olen lukenut vasta kolme lukua, mutta luulisin, että näitä kieliasioita voi ihan hyvin kommentoida jo siltä pohjalta.

Minäkin uskon, että kirjottaisit paremmin suomeksi. Kirjoittamasi lehtiartikkelit ovat parempaa kieltä kuin kirja. Kun nostat esimerkiksi jonkun pätkän, ja sanot ettet osaisi helposti suomentaa sitä luontevasti, ei kyse ole siitä että olisit huonompi ilmaisemaan itseäsi suomeksi, vaan siitä että korvasi on huomattavasti herkempi tekstin puutteille suomeksi.

En toki voi ulkopuolisena olla tästä varma, mutta luen paljon suomeksi ja englanniksi, ja olen myös lukenut tekstiäsi molemmilla kielillä.

Päätös kirjoittaa englanniksi tuntuu ihan luontevalta, saat varmasti laajemman lukijakunnan, ja kirjan kieli on joka tapauksessa aivan riittävää tällaiseen kirjaan - ei juuri mitään uhkapelimaailman suosituimpia muistelukirjoja osteta niiden ilmaisun takia.

En halua olla negatiivinen, kirjan kirjoittaminen valmiiksi on helvetin hieno projekti. Onnittelut siitä!

GRAND kirjoitti:Jos voitit englanninkielellä paremman tekstin sujuvuuden, erittäin hyvän SOLJUVUUDEN ja tarinan pitävyyden, niin enkunkielellä menetit parhaimman syväsukelluksen. Ja se syväsukellus on oltava jos haluaa kirjoilla tehdä rahaa, niin monta basic kirjaa olen Amazonista ostanut ja salavihkaisesti deletoinut Kindlestä ja yrittänyt unohtaa että käytin 15$.

Tästä sen verran eri mieltä, että aika monet bestsellerit on ihan hirveetä paskaa. (Ei toki rajoitu bestsellereihin)
J R

ViestiKirjoittaja Arpalippu » 01.03.2016 1:29

Ostin kirjan jokunen aika sitten elektronisessa muodossa, vissiin tässä ketjussa oli myös maininta että kirjan saisi nyt / tulevaisuudessa ostettua kindleen. Onko mahdollista jotenkin päivittää tuo oma kirja kindlemuotoon maksamalla tuo lisämaksu kun kindekirja oli vissiin vähän kalliimpi kuin tuo tavallinen ekirja mitä voi lukea tietokoneella tai vaikka puhelimella?

Ja lisäkysymyksenä, tarjoatko Miikka koutsausta MTT peleihin? :)
Arpalippu

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 01.03.2016 2:59

Arpalippu kirjoitti:Ostin kirjan jokunen aika sitten elektronisessa muodossa, vissiin tässä ketjussa oli myös maininta että kirjan saisi nyt / tulevaisuudessa ostettua kindleen. Onko mahdollista jotenkin päivittää tuo oma kirja kindlemuotoon maksamalla tuo lisämaksu kun kindekirja oli vissiin vähän kalliimpi kuin tuo tavallinen ekirja mitä voi lukea tietokoneella tai vaikka puhelimella?

Ja lisäkysymyksenä, tarjoatko Miikka koutsausta MTT peleihin? :)

Moro,

Mulla ei valitettavasti ole oikein mitään metodia toteuttaa tätä - Amazon convertoi noi tiedostot itse eikä siihen niiden convertoimaan versioon pääse käsiksi kun se on vaan jossain niiden palvelimella, en omaa ees itse siitä mitään master copya. Sinänsä vähän ikävää koska tosi mielelläni luonnollisesti tukisin sitä, että ostetun kirjan formaattia voi vaihtaa, mutta tulee vähän tekniset rajoitteet vastaan. Amazon on tosi tarkka niiden omista säädöistä eikä julkaisija pysty oikein vaikuttamaan niihin mitenkään. Oon itse myös todella paisti Kindlen kanssa käyttäjänäkökulmasta, mutta eikö PDF:n pysty myös lähettämään omaan Kindleen? http://www.amazon.com/gp/sendtokindle/email

Ainoastaan en tiedä tuleeko salasanasuojauksesta ongelmia, mutta varmaan ainakin kannattaa kokeilla.

Kindle- ja pdf-versiot *pitäisi* olla kummatkin $5,99 +verot. Jos hinnoissa on jotain eroavaisuuksia niin sekin johtuu jostain Amazonin sekoiluista, täältä päästä ne on kummatkin asetettu tuon hintaisiksi.

Tota coachausjuttua kyseli muutama kun streamasin Psivujen twitchissä viime torstaina. Oon aiemmin coachannut mutten koe tällä hetkellä voivani oikein auttaa ketään, koska oon itsekin sen verran ruosteessa - kirjoitin viime vuonna ajallisesti enemmän kirjaa kuin pelasin pokeria. Joskus aiemmin kun coachasin pelasin ite 5-6pv viikossa ja rehellisesti koin olevani aika hyvä regu niille tasoille mitä pelasin. Nykyään oon pienentänyt tasoja aika selkeesti ja printtailen vaan läppäpeleissä, eikä niiden coachaaminen oo oikein mielekästä. Kuitenkin multitablaamalla pääsen edelleen aika hyviin tuntipalkkoihin, ja siihen hintaan voin taata että maailmasta löytyy 1000 itseäni parempaa coachia. Ehkä joskus jos vielä voin kutsua itseäni päätoimiseksi pokerinpelaajaksi harkitsen vielä asiaa, mutta ainakin toistaiseksi oon eläkkeellä valmennushommista. Pokeritiedossa nimimerkki new kid myy coachausta 50/h, pidän itse sekä itseäni huomattavasti parempana pelaajana että todella skarppina pokerimielenä, tossa on varmasti monelle valueta. Ostaisin tohon hintaan ehdottomasti mieluummin new kidiltä kuin itseltäni.
Clear eyes, full hearts, can't lose
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 01.03.2016 3:31

Oot kyllä täysin oikeessa tosta että suomenkielellä kuvaukset olisivat kuulostaneet semioudoilta, tai ainakin tasapaino olisi hyvin vaikea löytää. En tiedä mistä tämä johtuu, koska mitä olen suomalaisista lukenut Tervoa ja Hotakaista niin ei se helppoa ole heillekään (tosin mielestäni molemmat vetävät omalla tyylillään niin kovasti yli, että "pistin nenäni ulos ja nuuhkaisin ilmaa" voisi kuulua Hotakaiselta: "ilma tuoksui nenääni kuin 90-luvun lama nakkikioskijonossa". Hyvää tekstiä kirjoitat kokonaisuutena koska kuitenkin olet päätyöltäsi MTT-veturi.

Sanon kuitenkin sen, koska olen lukenut paljon enkunkielistä kirjallisuutta, että kuvauksissasi oli jotenkin semi"leffatyyli", vaikea kuvailla mutta tuo oma lainauksesi oli hyvä. Poimit kirjasta varmaan yhden hykerryttävimmistä kuvauksista, mutta muuten mielestäni (ainahan nää on jokaisen subjektiivisia) kuvausten taso oli kuin olisi lukenut jotain Narcosin tai jonkun muun muoti teeveesarjan pohjalta tehtyä kirjaa (nyt oletan että Narcos ei ollut ensin kirja ja sitten raina, vaan pokeritermein "counterwise"). Osa kuvauksistasi jäi ilmaan, ja lukija ei päässyt kunnolla sukeltamaan fiiliksiisi (esim. teininä tehtyihin gämbleihin/okei niistä oli aikaa. Odotan innolla että myöhemmät kuvaukset ovat eläväisempiä). Mitä yritän sanoa on, että tilanteen ja paikan kuvaukset oli välillä semisti kiiltokuvamaisia (kuulostaisi samalta jos kävisin itse kirjoittamaan kirjaa), ja tässä varsinkin tiedän kun tarinoitasi lukenut että parhaimmillaan suomenkielellä olisit uppercutannut (kyllä, pelaan vain Partyllä) 6-0 enkunkielisen tekstin. Jos voitit englanninkielellä paremman tekstin sujuvuuden, erittäin hyvän SOLJUVUUDEN ja tarinan pitävyyden, niin enkunkielellä menetit parhaimman syväsukelluksen. Ja se syväsukellus on oltava jos haluaa kirjoilla tehdä rahaa, niin monta basic kirjaa olen Amazonista ostanut ja salavihkaisesti deletoinut Kindlestä ja yrittänyt unohtaa että käytin 15$.

Vertaisin itse näin, jos luet paihdelinkki.fi "Valtti"-foorumilta jonkun oikein kunnon pelasin-vaimot-lapset-ja-talon -tarinan niin kyllä se synkistely ja tarinan kerronta kuulostaa parhaimmalta suomen kielellä + kun kirjoittaa foorumille naftiin tilaan ja tehokkaasti, niin toisaalta "keinotekoisia" paikan/tilanteiden kuvauksia, adjektiiveiksi niitä kai sanotaan, ei tarvitse keksiä (siis kun tarina on 1-2-3 todella naftissa paketissa.) Mutta toisaalta kirjassa (joka yli 5 sivun mittainen) niitä kuvauksia on pakko olla, luulen niin.

Luin yhden kerran kurssikaverin dekkaria, ja siitä päivästä lähtien tiesin että esim. Hotakainen on oman alansa Phil Ivey. Joku taisi joskus sanoakin että kuvauksista ja maisemanpiirtämisestä se kirjailija tunnetaan. Kirjoitat lahjakkaasti, ja mikä saa minut ostamaan nämä kirjat on kuitenkin MTT-tarinat (jokaisella on syynsä miksi EI osta 99,99999999999999999% maailman kirjoista, vaan elämänsä aikana sen noin 30 kirjaa (joista tutkimuksen mukaan puolet jää 1.lukuun)

Mut joo, pirulllista tämä kirjoittaminenkin.

Hyvä postaus, myös hieman vaikea kommentoida ilman että kuulostaa puolustuspuheelta, mutta yritetään!

Kappaleeseen joka alkaa "Oot kyllä...": Joo, ehkä tässä on kiteytetty aika hyvin se mitä aiemmin ajoin takaa mutten osannut pukea sanoiksi. En ole mitenkään älyttömästi lukenut suomalaista kirjallisuutta (hyvin pitkälti siksi koska sitä yritettiin aina pakottaa lukemaan koulussa, ja omaan vieläkin jonkun henkisen takalukon sen suhteen ettei vaan jotenkin tuu luettua), ja tosiaan en myöskään omaa kirjoittamiseen käytännössä yhtään mitään koulutusta. Joten tämä on aivan puhdasta perstuntumaa ja oma mielipiteeni, mutta tosiaan mun mielestä juuri tämä hotakaiseksi kääntämäsi versio ilmannuuhkaisukohdasta on erittäin osuva esimerkki siitä minkä tyylisessä tekstissä suomi toimii hyvin. Jotenkin suomi tuntuu mulle oivalliselta arkisen mustan huumorin tyyliseen sisältöön, esimerkkinä vaikka Pyysingin kolumnit naapurisivustolta. Myös käytännössä kaikki omat "ammattimaiset" suomenkieliset tuotokseni ovat olleet enemmän tai vähemmän tätä linjaa - värikkäitä kielikuvia ja vertauksia ilman turhaa runollisuutta niin että kokonaisuutena tekstit on viihdyttäviä ja kompakteja. Englanniksi taas koen että runollisempi ilmaisu (en tiedä miten hyvin tässä onnistuin, mutta näin siis päässäni ainakin luulin kirjoittaneeni) sujuu paljon luontevammin ja helpommin, ja syystä tai toisesta tämä kirja kirjoitti itsensä nimenomaan sillä otteella. En osaa sanoa miksi, mutta jatkumo nyt meni joka tapauksessa niin että ensin oli visio päässä kirjan tyylistä ja sen seurauksena kieli valikoitui luontevasti, ei niin että väkisin muutin tyyliä voidakseni kirjoittaa englanniksi.

Käytännössä kaikki suomenkielinen tuotantoni on ollut jotain tämän tyylistä: http://www.city.fi/blogit/2706/onnettom ... kit/121702 perushauskaa nopeaa purtavaa jolle hymähtelee muutaman kerran ja siinä se. Koen kuitenkin että tähän kehykseen osuu myös aika lailla oman suomenkielisen ilmaisuni rajoittuneisuus. Jos työnantajia löytyisi niin voisin varmaan tehdä hyvät rollit em. linkin tyylisellä kirjoittamisella, väännän tuollaisen puolessa tunnissa aivot narikassa. Mutta mitään tuon syvällisempää en sitten osaakaan suomeksi luoda ja ne harvat yritykset on niin syvällä pöytälaatikossa ettei ylety edes kaivamaan. Tän kirjan kanssa halusin kuitenkin (yrittää) luoda jotain erilaista ja kertoa tarinan tietyllä tavalla, enkä nähnyt että osaisin tehdä sitä luontevasti suomeksi. En yritä millään tavalla esittää etteikö taustalla olisi ollut myös isosti bisnes - ei ole mitään ongelmaa sanoa että totta kai kirjoitan mieluummin englanniksi 100x isommalle yleisölle, mutta myös ihan rehellisesti syy miksi aloin alunperin kirjoittamaan englanniksi kauan ennen kuin tiesin edes kirjoittavani kaupallista kirjaa on nimenomaan tämä.

En osaa sanoa, miten hyvin onnistuin tulevissa osissa kuvausten elävöittämisessä. Olisi kai loogista, että mitä lähemmäksi nykyhetkeä mennään sitä paremmin monet asiat olisivat mielessä ja kuvaukset tarkentuisivat, mutten silti aio tähän ainakaan sitä luvata. Olen sinänsä ihan samaa mieltä kanssasi että teksti on tosiaan suhteellisen viihteellistä ja helppolukuista (mikä kohderyhmän huomioiden on tosin luultavasti pelkästään hyvä asia). Itseäni ärsytti ekassa osassa eniten se, että monet henkilöhahmot jäivät ehkä vähän paperisiksi. Tämä tosin oli melko tarkoituksellista, koska yksinkertaisesti aika harva niistä jotka olivat silloin kuvioissa liittyy tarinaan isommissa määrin ja varsinaiset sivuhenkilöt tulee lähes kaikki vasta osassa 2. Eli tavallaan vähän nihkeä niitä epäolennaisia hahmoja on kovin syvällisesti myöskään kirjoittaa, kun katoavat kuitenkin tarinasta - tämä osuus on oikeastaan ainoa mihin voin luvata melko selkeän parannuksen myöhempien osien suhteen.

Myös kaikenlaista rypemistä kyllä todella riittää tulevissa osissa, kuitenkin käytännössä kaikki isoimmat katastrofit on vielä edessä :wink:

Olen lukenut vasta kolme lukua, mutta luulisin, että näitä kieliasioita voi ihan hyvin kommentoida jo siltä pohjalta.

Minäkin uskon, että kirjottaisit paremmin suomeksi. Kirjoittamasi lehtiartikkelit ovat parempaa kieltä kuin kirja. Kun nostat esimerkiksi jonkun pätkän, ja sanot ettet osaisi helposti suomentaa sitä luontevasti, ei kyse ole siitä että olisit huonompi ilmaisemaan itseäsi suomeksi, vaan siitä että korvasi on huomattavasti herkempi tekstin puutteille suomeksi.

En toki voi ulkopuolisena olla tästä varma, mutta luen paljon suomeksi ja englanniksi, ja olen myös lukenut tekstiäsi molemmilla kielillä.

Päätös kirjoittaa englanniksi tuntuu ihan luontevalta, saat varmasti laajemman lukijakunnan, ja kirjan kieli on joka tapauksessa aivan riittävää tällaiseen kirjaan - ei juuri mitään uhkapelimaailman suosituimpia muistelukirjoja osteta niiden ilmaisun takia.

En halua olla negatiivinen, kirjan kirjoittaminen valmiiksi on helvetin hieno projekti. Onnittelut siitä!

Varmasti voi, ei kieli kovin radikaalisti käsittääkseni muutu myöhempien lukujen aikana. Olet varmaan (tapasi mukaan) oikeassa myös tuon korvan herkkyyden suhteen. Otan joka tapauksessa kohteliaisuutena että pidät kirjan kieltä riittävänä. Toki ymmärsin ja ymmärrän itsekin ettei tässä ole tarkoituskaan tehdä tuotosta, jota palvottaisiin 200 vuoden päästä sen nerokkaan kirjallisen ilmaisun johdosta. Pitkälti jo siksi, että kyseessä on kuitenkin elämäkerta eikä romaani ja tiedostan kyllä omat rajoitteeni. Mutta isoin haaste oli ja on joka tapauksessa saada ihmiset vakuuttuneeksi siitä, että ylipäätään tosiaan kirjoitin "oikean" kirjan enkä vain vähän kiillotellut vanhoja blogitekstejä. Joten olen ehdottoman ylpeä itsestäni jos jopa sinä, käsittääkseni erittäin suurena kirjallisuuden kuluttajana olet sitä mieltä että ilmaisu on riittävää :)

Ja mukavaa, että tulit ketjuun, kuten varmaan arvasit niin itsekin teet melkoisen cameon myöhemmissä osissa. Ympyrät sen kuin jatkavat sulkeutumistaan!
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GRAND » 08.03.2016 20:19

Pelihimoiltani en pysty enempää kirjoittamaan mutta jos jäi gämbläystarinoiden nälkä, ennen kuin Polin jatko-osa tulee, niin suosittelen lämpimästi Amazonista Bill Kearney COMPED kertoo miljonääristä joka paino omat ja lainatut 90-luvun Atlantic cityn bläkäriin.
GRAND

ViestiKirjoittaja J R » 09.03.2016 14:58

Nyt kun eka osa on luettu, kirjoittelen vähän arvosteluntynkää. Ehkä vähän hönösti arvailen tässä mitä koko trilogia tulee olemaan, oletuksella että kirjat ovat tasalaatuisia ja seuraavat suunnilleen todellista historiaa, ja että tunnen sen suunnilleen oikein :)

Tää on erittäin maukas tarina, koska se yhdistää kolme yksittäinkin mielenkiintoista teemaa aika hyvin. Ensinnäkin, se kuvaa todella hyvin peliongelmaa, kuten jo muutama lukija maininnutkin. Hyviä kirjoja aiheesta ei ole ihan hirveästi, mun suosikki on varmaan Dostojevskin Pelurit, mikä ehkä kertoo siitä että pokeribuumi ei ole tuonut mukanaan kovin paljoa yrittäjiä.

Lisäksi se on kiva dokumentaatio pokeribuumista, se hullu liikkeellä olleen helpon rahan määrä tulee kivasti läpi noista pokerisivujen bileistä ja semmosista, ja varmaan se ja myöhempi kuivuminen ja sen vaikutukset pysyy hyvin näkyvillä seuraavissakin kirjoissa...

Viimeisenä, tää on aika klassinen "bildungsromaani", eli tarina nuoren päähenkilön aikuistumisesta ja henkisestä kasvusta - eka osa on täynnä niin vitun huonoja päätöksiä että niitä tekee pahaa lukea, ja varmaan trilogian keskiosa menee paljolti samoissa merkeissä, päätöksiä ja parannusyrityksiä jotka aluksi ei pahemmin pidä, mutta varmaan jossain vaiheessa alkavat tarttua, koska mulla on kuva että sulla on nykyään ihan perussetti kasassa. Tää tekee tästä mun mielestä paljon mielekkäämmän tarinan kuin mitkään semmoset muistelmat joissa päähenkilöt on ollu jonkinlaisia "onnistujia" aina, tai ainakin kuvatun uransa alusta asti - Patrik Antoniuksen tai Jensin pokerimuistelmat ois huomattavasti kuivempaa luettavaa ainakin mulle.

Kaiken kaikkiaan tosi kiva kirja, ostan ja luen myöhemmätkin osat varmasti.

PS. Kun tässä ketjussa on ollu muitakin kirjasuosituksia, niin mun kaikkien aikojen pokeriromaanisuosikki on Jesse Mayn "Shut Up and Deal". Kirja on sarja todella hyvin kirjoitettuja tuokiokuvia ilman oikeastaan minkäänlaista etenevää juonta, mutta välittäen silti pelin vetovoiman, mikä kuvaa jo rakenteena mun mielestä livepokeria ammattina ja lajina jotenkin todella osuvasti.
J R

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 15.03.2016 6:07

J R kirjoitti:...

Wow, kiitos tuhannesti. Ensinnäkin todella hienoa monestakin syystä että jaksoit lukea, ja kommenttisi merkitsee myös todella paljon.
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Merkkari » 15.06.2016 0:56

Hieno kirja! Milloin seuraava osa on tulossa ulos? Kirjan lopussa luki "spring 2016", mutta en löytänyt mistään sen tarkempaa tietoa.
Merkkari

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 15.06.2016 2:30

Merkkari kirjoitti:Hieno kirja! Milloin seuraava osa on tulossa ulos? Kirjan lopussa luki "spring 2016", mutta en löytänyt mistään sen tarkempaa tietoa.

Thanks! Aikataulu tosiaan vähän venähti, mutta kalkkiviivoilla nyt jo.
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja setae » 16.07.2016 13:48

Pokernewsin kautta kuulin itse ensimmäistä kertaa kirjasta viikko sitten ja viime tiistaina naputtelin Kindlestä itselleni matkalukemiseksi. Blogia en ainakaan muista koskaan lukeneeni joten aika neitseellinen oli oma katsanto näihin toilailuihin.

Alku oli hyvin lupaava, oli sellainen jännä hekuma että kohta tapahtuu. Mutta sitten alkoi nuoruuden kuvaus ja ärsyttävän yksityiskohtainen kerronta. Vähän liian ärsyttävä - asuinhan itse Malmilla 2000-2006, haaveillen jostain lämpimästä, loskaa vihaten. Alkoi suorastaan tympimään. Lisäksi alan olemaan nykyisin jotenkin allerginen tarinoille siitä miten Finlandiassa menee kun englanniksi puhutaan, en oikein tiedä miksi :cry:

No, sivut kuitenkin menivät yksi toisensa jälkeen ja kohta oltiin Australiassa. Hassua muuten, pitkälti samaan aikaan kuin itse asuin vuoden Kaakkois-Aasiassa jossa myöskin opin joitain hold'emin saloja ehkä pienen aavistuksen kehnommalla menestyksellä. Ja sitten seuraavaksi meinasinkin myöhästyä paluulennolta kun vähän unohduin lukemaan ja ennen kuin huomasinkaan olin jo epätoivoisesti naputtelemassa reloadia sivuilla odotellen seuraavan osan julkaisua.

Kyllähän kirjoituksesta huomaa että toisella kielellä menisi sutjakammin, vrt. vaikkapa Madventures kuinka merkittävä osa verbaaliakrobatiasta katosi kuin kieli vaihtui. Ei se silti kehnoa tarkoita - moni kaverini ja vaimokandidaatti esimerkiksi tykkäävät Madventuresista kovin vaikka taitaa heidän suomen taitonsa jäädä koiran kutsumiseen ja istumaan komentamiseen.

Aika harva kirja on itselläni mennyt alle 48 tuntiin, ei muistu mieleen muita kuin Linnunradan käsikirja liftareille ja LOL. Tämän kanssa ei mennyt edes ihan niin pitkään.

Milloinseseuraavanyttulee 8-[
setae

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 06.08.2016 1:51

^ Mukavaa että kuitenkin (käsittääkseni) tykkäsit :)

Laitetaan nyt tännekin: Hyvä ystäväni, EMOP- ja WPT-voittaja Manig Loeser (http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=163311 ) lupautui antamaan 1% actionistaan kohta alkavassa EPT Barcelonan 5300€ main eventissä satunnaisesti arvottavalle Once A Gamblerin ostajalle. Sekä Amazonin että onceagambler.comin kautta tehdyt ostokset kelpaa freerolliin.

Oon niin paisti etten osaa linkata suoraan statukseen, mutta ohjeet löytyy joko täältä: https://www.facebook.com/manig.loeser?fref=ts
Tai sitten twitteristä: https://twitter.com/swordfish007/status ... 9362228224

Manig ilmoitti arpovansa voittajan "vähän ennen Main Eventin alkua", kannattanee kuitenkin pari päivää aiemmin viimeistään viestittää. Kilpailu on avoin sekä vanhoille että uusille ostajille.

Mulla ei henkkoht ole tän kanssa mitään tekemistä eikä kyseessä ole mikään markkinointistrategia, vaan Manig hyvänä ystävänä ja kirjasta diganneena ihan itse päätti hankkia hyvää karmaa ja boostata myyntejä. Tämä ei siis ole mikään mainos, mutta laitoin kuitenkin tännekin ettei mene mahdollinen ~10k€ suomalaisilta ostajilta ohi. Tunnen Manigin 8 vuoden takaa ja voin henkkoht taata että rahat varmasti myös siirtyy vaikka napsuisi EPT-pytty. Eli kopio kuitista joko twitteriin tai Facebookiin em. linkkeihin niin olet arvonnassa mukana.
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 26.09.2016 23:00

Kakkososa tilattavissa. Ekat pari sivua tässä, lopusta löytyy ennakkotilauslinkki: http://www.onceagambler.com/teaser2.html

driftcoverbig.jpg

Julkaisupäivä on 30.10.2016, oon melko varma että ennakkotilaukset lähtee jonkun verran ennen tuota päivämäärää ostajille. Amazon-versio tulossa n. marraskuun puolivälissä.

M
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja mental » 27.09.2016 15:50

Oliks tästä tulossa normikirjaa? En siedä näitä nykyajan hömpötyskirjoja.
mental

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 27.09.2016 16:17

mental kirjoitti:Oliks tästä tulossa normikirjaa? En siedä näitä nykyajan hömpötyskirjoja.

Kaikki osat tulee yksissä kansissa fyysisenä painoksena jahka kolmososa on ulkona. Ainakin pokkarina, kovakantisesta ei vielä tietoa. Jokusen kuukauden saa vielä odottaa. Itse myös enemmän old school-tyyppinä ymmärrän harmistuksen nykyajan hömpötyskirjoja kohtaan hyvin :)
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Yleinen pokerikeskustelu