Comeback of the decade

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Comeback of the decade

ViestiKirjoittaja Paklu » 14.04.2017 9:43

Yks iso key hand:

Bring in 12k antet total 12k (anteista en varma) 4 handed minä ja vihu ollaan isoimmat pinot 800-900k betit siis 30k/60k

Tuli avaamattomana mulle ja toimin viimeisenä vihu bring in stud hilossa 4 pinnassa mulla 8 last to act pinnassa. Pari huomiota:
1) Random 4 on pelattavuudeltaan edellä random kasia ja equityltäänkin ehkä.

2) Pottikertoimet on niin hyvät, että mun hot/cold equity riittää aina vähintään limppiin, itse asiassa ihan hirveillä roskillakin ollaan random 4xx kättä vastaan 44%. Itse asiassa aika sairas peli varsinkin tämmöisessä MTT deeprun, että vihun pitäisi deffata tässä käytännössä 100% ja mullakaan ei pitäisi olla foldinappia, mutta kummankin pelaajan käsi näyttää melkein aina roskalta nyt ja myös neljännellä kortilla. Jos limppaan vain rangeni huonoimman osan käytännössä 8+ high kortti +low kortti - kädet vihu saa neljännellä kortilla lyötyä 30k ~40k pottiin (kuten sanottu en ole varma oliko antet 12k, 8k vai 16k) ja equityssä siirrytään roskalla edelle vain parittamalla ja lähes tasoihin saamalla A pintaan (sitä vihu lienee pelkäisikin eikä pillittäisi).

3) Minä ja vihu kerättiin molemmat iso pino F2T, joten vihu tuskin kauhean tiukasti pelaa näissä, oletan että 50-75% rangesta pelaa tässä jos lyön ja kippaa 4-5 kortilla pahimmat roskat. Teoriassa varmaan pitäisi lyödä aina jos vihu niinkin tiukka, mutta en lyö.

4) Vihu aina laittanut pelkän bring-in. Stud hilossa voisi varsinkin MTT dynamiikoilla/säännöillä joskus betata, koska bring-in rangessa on paljon vahvoja käsiä ja isolla osalla niistä ei halua vihun bluffeja mukaan pottiin (ICM ja equity vaikuttavat siihen, että yleensä bring-in miehen lyödessä betin muut pelaavat "pelikelpoisia" käsiä eli 3 low kortin virityksiä, isohkoja pareja tai kolmen värejä)

Sitten itse käteen:

Eli 2 vihua kipannut. 850k effective 60k big bet 2 vihua 450k tai alle pinoissa, joten tässä ei käytännössä riskeerata ICM mielessä kauheasti ylimääräistä.

Oma käsi vahva (8K)8. Käsi ei siis normaalisti ole kauhean pelattava,vaikka sekä K että 8 antavat käden jolla yleensä voittaa high. Kuitenkin kun tilanne HU random kättä vastaan käsi on reippaasti edellä ja mahdollisuus osua tosi vahvaan kunkkuun tai kasiin on lähinnä boonus. Lyön 30k.

Vihu call 4 pinnassa. Kuten sanoin aiemmin vihun pitäisi maksaa tässä kaikki roskatkin equityn valossa ja todellisuudessakin oletan kohtuu monen 46K- tyyppisen käden maksavan. Potti n.72k.

Neljännet kortit vihulle 6 mulle Q. Vihu check, tässä vihun "pelattava" range osuu käsiin jotka suurinpirtein tasoissa mun kanssa ja roska osuu sen verran lisää, että vihu ei kippaa niitä, esim. 346Q olis tässä vihulle IMO c-call. Mulle 88KQ pakkolyönti, osa vihun roskasta kippaa ja osa maksaa perästä, vihun rangen parempi osa n.50% equityllä omaa pelattavuusedun (vihulla siis esim. low vetoja, jotka helppo pelata ja osumilla freerollaavat ja painostavat esim. 88 tyyppistä kättä koko matkan). Vihu rereissaa repaten siis vahvaa osaa rangesta, otan call. Potti 192k. Viides kortti vihulle 6 mulle J, vihulla xx466, mulla 88KQJ, potti 192k kolme katua jäljellä 60k lyönnit. Tilanteessa vihu on lyömässä toki koko rangellaan, käytännössä 4 kortilla vihu reppasi lown vetoa tai pari + 3 hyvää low korttia viritystä tai isoa taskuparia. 4 koritn käsistä isompi osa on lown vetoja, kuin pareja ja pareista 50% 44, 30% 66 20% muut.

Tilanne on siis jotakuinkin seuraava: Potissa 192k

Mun equity:
10% ajasta alle ~10% (vihu 666+)
50% ajasta ~44%
40% ajasta ~38% vihu 2p

Käytänössä siis voisin maksaa sokkona helposti 3 bettiä eli 180k koko vihun rangea vastaan ja vihun pitäisi generoida aika paljon lisäetua jatkossa, että heron kannattaisi kipata. Kuudennella kortilla vihu voi osua näkyvään 2 pariin tai parempaan tai ässään jolla hoolikortit osuvat usein ison 2p, niillä korteilla hero voi ehkä parantaa equityään. Heron osuessa näkyvään isoon pariin (8 outtia) vihun blankottaessa vihu maksa silti kaikella paitsi käsillä jotka biittaavat 2p, mutta generoi equityä mahdollisilla vikan kortin foldeilla tai nutseilla sisään saatavalla ekstrabetillä. Otin call-call-call kun näkyvät kortit blankotti molemmilla 6th street (herolla itse asiassa tuli AKQJ ja pari lisäouttia ja vihulla aukesi piilevä fd, mutta blankon näköisiä olivat) ja herolla blanko myös vikalla kortilla. Vihu painoi A2466blank-blank loppuun asti ja ison potin myötä hero selkeään liidiin.

Käsi on hyvä esimerkki siitä, miksi stud hilossa kannattaa vältellä muita kuin aivan isoimpia pareja jos pelataan poteissa joissa moni pelaaja on toimimatta ja vastaan tulee hyviä käsiä - hyvin usein ollaan rajoilla equityn kanssa ja joudutaan kippaamaan iso osa mahdollisesta preflop equitystä tai maksamaan monta betsiä kun oma range on vihua perässä. Myöhäisen position tilanteessa missä vihut joko foldaavat liikaa pre ja häviävät siinä tai sitten pelaavat pre paljon roskaa joka tarvii 2 osumaa päästäkseen edelle equityssä, keskikokoiset parit ovat ok, mieluiten silloinkin niin että kicker vetää joko isoa 2 paria tai takaoven low:ta.
Paklu

ViestiKirjoittaja Kuuleri » 14.04.2017 11:47

En ota kantaa tuohon itse käteen koska en tuosta pelistä juurikaan mitään ymmärrä, mutta aika selkeä postaushan tuo oli ja hyvin selitetty kerrottu. Mulla meni hieman ohi siinä diilineuvotteluissa juttu miksi homma kariutui? Ilmeisesti se yksi jannu koitti saada ihan luokattoman paljon enemmän mitä oli varaa neuvotella vai? Näin jälkikäteen ihan hyvä että siitä ei mitään tullut :)
Kuuleri

ViestiKirjoittaja Paklu » 14.04.2017 15:53

Kuuleri kirjoitti:En ota kantaa tuohon itse käteen koska en tuosta pelistä juurikaan mitään ymmärrä, mutta aika selkeä postaushan tuo oli ja hyvin selitetty kerrottu. Mulla meni hieman ohi siinä diilineuvotteluissa juttu miksi homma kariutui? Ilmeisesti se yksi jannu koitti saada ihan luokattoman paljon enemmän mitä oli varaa neuvotella vai? Näin jälkikäteen ihan hyvä että siitä ei mitään tullut :)

Eka diili olis varmaan pitäny neuvotella kasaan koska Winan softa tarjoaa chipchop- tyyppisellä algoritmilla diiliä joka selkeästi suosiollinen isoille pinoille verrattuna ICM diiliin. Diilissä oli mulle ja toisena olleelle monta sataa hyvää niin olisi voinut kokeilla jotain softan antaman ja reilun ICM diilin välistä. HU softa tarjosi reilua diiliä ja vihu ei olisi antanut ekstraa niin en ottanut, huppi pelattiinkin pääasiassa omaha hiloa joka itselle edullisin peli.
Paklu

ViestiKirjoittaja Paklu » 20.04.2017 21:52

Nottinghamin 5000£ turnaus omalta osalta siis paketissa (pientä kommentaaria Farseerin matkablogissa). Huomenna tai ylihuomenna pelaan varmaan 2500£ 8-max. Pelaajien taso ollut lievästi positiivinen yllätys itselle, luulin että olisi vähän enemmän "katu-uskottavia" vihuja, mutta meininki enemmän semmoinen keskinkertaisten liveproiden miekkailu tjms. Silleen vihuilla vaihtelevia ilmeisiä leakkeja, mutteivät kuitenkaan paria lukuunottamatta olleet mitenkään kuollutta rahaa - usein oli semmoista että pelaajat avasi suht wide ja sitten toisaalta ei 4-betannut kuin AA,KK jos niitäkään deep. Postflop tosi harvoin painettiin 3 barrelia TPTK tai ylipari tyyppisillä ja sen vuoksi potit jatkuvasti pieniä ja monella pelaajalla joku street tosi epäbalanssissa, kun liian iso osa valuerangea checkaa.

Itsellä oli hyvä vainu päällä vihujen rangeista ja virheistäkin, mutta ekana päivänä spotteja ei juuri tullut ja tokana päivänä hempuloin parissa spotissa yhden barrelin liian vähän. Kantava teema oli, että kun ajattelin, että "nyt lähtee löysä kolmonen" niin kädessä 27o tai 47o ja pakatin, näitä oli oikeasti 6 kpl eli about saman verran total kun löysiä kolmosia tein (mukaanluettuna "standardibluffit"). Ekana päivänä piti haastaa aggroa aasialaista mutta 15-20 spottiin paras käsi kolmoseen oli 48s (tai K4o) ja nekin pakkaan, sitten sain JJ spotissa missä olisi voinut raha liikkua, mutta imagoa ei oltu rakennettu valuepeliin. Vihut kuitenkin sen verran hyvin hajulla, että esim. juuri kukaan ei kipannut BB yli 50%, juuri kukaan ei avannut minbetillä (ei tosin niin relevanttia kuin tuo, että BB ei kippaa), kukaan ei näyttänyt isoa preffikippiä pieneen actioniin eikä vaikuttanut semmoisia tekevänkään, kukaan omissa pöydissä ei ollut "0% 3-bet ja sitten kun se tuli niin KK+", ketään en pistänyt mistään positiosta alle 10% openrangelle ja vain yksi vihu pelasi niin paljon liikaa käsiä, että koko ajan houkutti haastaa (mainittu ekan päivän aasialainen, sanoisin 30% raise first in EP, mutta LP ei kasvanut yli 60%. Antoi eniten kippejä BB ja parit walkit SB! Pelasi kanssa selkeästi rauhallisemman vaiheen yhdessä kohtaa ja ottaen huomioon että aiemmin meni niitä hempuloita showdowniinkin niin todennäköisesti "varioi peliä" tjms. eikä vaan runannut huonosti. Postflop aasialainen pelasi ihan ok, mietti usein isoja pillejä varsinkin riverillä mutta toteutti harvoin, mikä piti rangen jotenkin balanssissa kun niitä river value checkreissuja ei ihan kauheasti ole). Antet olivat koko ajan pelissä mukana ja monella alkoi jo keskipositiosta olemaan vähän luovempia suitti"connectoreita" avausrangessa, mutta se toimikin siinä mielessä, että kolmosia tuli hieman nettipeliä vähemmän ja postflop oli vähän passiivisempaa.

Täällä peleinä jatkossa tarjolla 2500£ 8 max, 2500£ 6 max ja 200£ "pikkuteksu". Luulisin, että 6-max houkuttaa ammattilaisia huomattavasti 8-maxia enemmän ja 8-max leppoisampaa niin sen varmaan pelaan vielä.

Edelleenkin kova juttu, että tuli jo ennen matkaa "mincashin korvaaja" wina seriesistä.
Paklu

ViestiKirjoittaja Paklu » 22.04.2017 18:54

-9400€ tais jäädä reissun pokerisaldoksi. 8-max side-eventti toisen päivän alussa ulos un stäkki ei kestänyt kolmen käden häviötä putkeen. Pelasin siden ihan hyvin.
Paklu

ViestiKirjoittaja Paklu » 01.05.2017 0:35

Huhtikuu 85h +1130€.
Paklu

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 15.05.2017 17:45

En viitsinyt avata tälle omaa ketjua niin laitetaan vaikka tänne, muutkin saa toki kommentoida. Mitä mieltä oot tästä spotista? Kyseessä on $11 PLO8-freezeoutin tasabubble, 13 left ja 12 paid. Eka rahasija $31 eli todella iso. Pöydässä näkyy turnauksen kolme pienintä stäkkiä, seuraavaksi pienin on toisessa pöydässä 130k. Kaikki vihut on paisteja ja uskon että ottaa potituksen kiinni (/reshovettaa) liian löysästi. Pienin stäkki vaikuttaa siltä että yrittää kyylätä jotenkin rahoille. Toisaalta melkein kaikki muut survoo miten sattuu ja ei oo ollenkaan mahdoton ajatus että isommat stäkit pudottelee toisiaan jossain aivan icm suicide-spoteissa.

Tää tuntui musta vaikealta spotilta. Potitus on tietty super +cEV mutta toisaalta icm on aika kusimulkku. Toisaalta taas tolla kädellä on suht vaikea tulla scoopatuksi. Lisäksi se, että ollaan melkein ft kai lieventää bubble-ICM:n merkitystä koska tuplaamalla osakkeet isojen rahasijojen suhteen myös nousee radikaalisti. Foldasin tän in-game ja kävi sit kauhuskenaario eli kippailin kunnes pikkustäkki oli force allin ja se triplas -> bubblasin lopulta itse.

BB:n VPIP/PFR/3bet on noi 49/36/27 ja se tuntui yolottelevan ihan millä sattuu. Senkin takia osittain foldasin, koska jos BB arpoo melkein millä vaan luulen että pakko olla ICM disaster painaa. Jos BB:llä ois ollu kyylästatsit oisin ainakin vakavasti harkinnut potitusta.

plo8bubble.JPG
Clear eyes, full hearts, can't lose
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Farseer » 15.05.2017 18:47

En ole Paklu mut instapotitus. Kätesi on maksihyvä tuohon koska 25% rangea vastaan vihu skuuppaa sut vain kerran neljästä, jos vihut ottaa liikaa niin käsi pelaa loistavasti multiway. Tuossa pelissä bubblen liiallinen pelkääminen on pahasta ja johtaa helposti kuivumisen kautta tuhoon, koska vihujen putoaminen on myös splittien takia keskimäärin varsin haastavaa.
Farseer

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 15.05.2017 19:32

Kiitti selvennyksestä, tuntuikin että nyt kävi virhe mutta mulle vaikea tilanne hahmottaa jostain syystä ja en ollut varma olinko vaan results oriented.
Clear eyes, full hearts, can't lose
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Paklu » 26.05.2017 23:05

Toukokuussa aika paljon lomaa, SCOOPpia pelasin su-su päättyen maini päivään ja sisältäen muutaman 4 fig hilon. Peli kulki kivasti ja tuplasin-viisinkertaistin isoissa, mutta en rahastanut isoja eikä mikään mennyt FT niin 57,5h -4800€ tuloksena.

E: Ja toi hilokäsi tosiaan aika selkee pot-get it in.
E: Hiloon vielä, että samassa spotissa joku high-only AA omaisi saman equityn, mutta tulee scoopatuksi 5% useammin.
Paklu

ViestiKirjoittaja Paklu » 01.06.2017 3:47

Loppukiri kuukauteen ja 104,5h +2000€ total.
Paklu

ViestiKirjoittaja Paklu » 25.06.2017 23:26

Kesäkuu 188h +21870€. ens viikko lomaa.
Paklu

ViestiKirjoittaja tpsjyraa » 26.06.2017 6:21

Paklu kirjoitti:Kesäkuu 188h +21870€. ens viikko lomaa.

Paklu jumalauta. Jata sita rahaa muillekin! [-X
tpsjyraa

Käyttäjän avatar

Edellinen

Palaa alueelle Blogit