Pokeria ja urheilua harrastepelaajan näkökulmasta

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Pokeria ja urheilua harrastepelaajan näkökulmasta

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 18.06.2017 12:07

GNAGL kirjoitti:Senttisatlassa jyrättiin riihimäkeläiset ansoittajat ja kumppanit maan rakoon, kunnes HUPissa tuli sitten seinä vastaan.

Oon tainnut tippua senttisatlasta viimeisen 10 päivän sisään kolme kertaa blogin heroa vastaan...nyt loppu se nittailu ja otat edes kerran jollain hempuloilla sen flipin! :D
KissMyBass81

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 18.06.2017 13:58

KissMyBass81 kirjoitti:Oon tainnut tippua senttisatlasta viimeisen 10 päivän sisään kolme kertaa blogin heroa vastaan...nyt loppu se nittailu ja otat edes kerran jollain hempuloilla sen flipin! :D

No eikös toi A5s, jolla eilen sut koppasin oo nitille hempulat? :-D Niin kauan nittaillaan, kun vihut eivät löydä vasta-aseita. Ei oo senttisatlassa ainakaan vielä näkynyt mun ahdistelua. Eikä kyllä kannata aloittaakaan tai vaihdan maniaciksi. :P
GNAGL

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 18.06.2017 17:17

GNAGL kirjoitti:
KissMyBass81 kirjoitti:Oon tainnut tippua senttisatlasta viimeisen 10 päivän sisään kolme kertaa blogin heroa vastaan...nyt loppu se nittailu ja otat edes kerran jollain hempuloilla sen flipin! :D

No eikös toi A5s, jolla eilen sut koppasin oo nitille hempulat? :-D Niin kauan nittaillaan, kun vihut eivät löydä vasta-aseita. Ei oo senttisatlassa ainakaan vielä näkynyt mun ahdistelua. Eikä kyllä kannata aloittaakaan tai vaihdan maniaciksi. :P

No eipäs nyt innostuta parin voitetun flipin jälkeen, sillon kun ollaan oltu samassa pöydässä niin teikäläisen winrate -8bb/100 ;)

Eilen oli kyllä tiukka sentin finu, yritin keskeyttää settiä kun oli huono olo mutta eihän siinä kukaan pelannut kättäkään niin vaikea oli tippua :D Onneksi pääsi Jabiin survomaan ittensä ekaan käteen any2:lla pihalle, Uppercutin olisi joutunut pelaamaan tosissaan.

Harmi kun noissa pidentyneet nuo regiajat, muutama viikko takaperin olisi ollut jo Contenderissakin regi kiinni ja olisit saanut lippuna tuon sen ministäkin sijaan.
KissMyBass81

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 18.06.2017 18:28

KissMyBass81 kirjoitti:
No eipäs nyt innostuta parin voitetun flipin jälkeen, sillon kun ollaan oltu samassa pöydässä niin teikäläisen winrate -8bb/100 ;)

Mä alan pikkuhiljaa epäileen ton sun tilasto-ohjelman luotettavuutta, niin outoja asioita sieltä koko ajan paljastuu :wink:

KissMyBass81 kirjoitti:Eilen oli kyllä tiukka sentin finu, yritin keskeyttää settiä kun oli huono olo mutta eihän siinä kukaan pelannut kättäkään niin vaikea oli tippua :D

Kaikki on ilmeisesti alkanut matkia mun voittavaa pelityyliä :-D

KissMyBass81 kirjoitti:Harmi kun noissa pidentyneet nuo regiajat, muutama viikko takaperin olisi ollut jo Contenderissakin regi kiinni ja olisit saanut lippuna tuon sen ministäkin sijaan.

Joo, tiketti olis ollu kyllä varsinkin eilen mieluisa, kun sai tosiaan sen n. 10BB:tä tohon Contenderiin.
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 19.06.2017 9:29

Sen jälkeen kun on selvinnyt kiivaista alkutaisteluista kunnialla läpi ja saanut parisuhteen vakiinnutettua, on elämä naisten dominoimassa Matrixissa yleensä suhteellisen solidia ja ennalta-arvattavaa. Silloin tällöin Matrixkin järjestää kuitenkin yllätyksen, joka rikkoo arkielämän peruskaavan. Näin tapahtui minulle perjantaina.

Olin siinä perjantaina jo työpäivän ja ruokailun jälkeen ehtinyt asettautumaan perusasemiin eli hakenut pehvalleni sopivan muotoisen kolon divaanista ja valmistauduin katsomaan golfin U.S. Openin toista pelipäivää samalla paria pokeriturnausta grindaten. Emäntäkin oli hakeutunut omiin perusasemiinsa tietokoneelle Facebookin maailmaan. Olin siis valmistautunut tavalliseen, leppoisaan perjantai-iltaan telkkarin ja parin pokeripöydän äärellä. Peruskaavan rikkoi kuitenkin kuin salama kirkkaalta taivaalta iskenyt kysymys emännältä: ”Mun tekisi mieli punaviiniä, joisitko mun kanssa pullon puoliksi?”

Tuollainen täysin yllättävä toteamus säpsäytti samaan tyyliin kuin aina silloin tällöin säpsähdät pelästyen hereille juuri kun olet vaipumassa yöuneen. Olin juuri vaipumaisillani omaan perjantai-illan ”divaanimaailmaani”, kun tämä yksi kysymys vetäisi minut takaisin hereille.

Inhoan yleisesti ottaen aina äkillisiä yllätyksiä, jotka muuttavat päivän kulun oletetusta. Tykkään suunnitella päivien kulun pääpiirteissään jo etukäteen ja ahdistun yleensä, mikäli tätä suunnitelmaa joutuu nopeassa tahdissa muuttamaan. Mutta mitä olisin perjantai-illan tapaisessa tilanteessa voinut tehdä? Matrixhan tekee vakiintuneillekin miehille aina ajoittain pieniä testereitä. Ikään kuin tökkii sinua ja laittaa sinut tiukkoihin paikkoihin, joissa ei ole kuin yksi ainoa oikea tapa vastata/toimia. Kosto on hirmuinen ellet läpäise testiä. Perjantain yllättävä toteamus emännältä, joka ei yleensä juuri lainkaan koske alkoholiin, käynnisti selvästikin juuri tällaisen satunnaistesteriohjelman. Kyseessähän oli nimenomaan toteamus eikä kysymys, niin kuin joku kokemattomampi Matrixin uhri olisi voinut luulla. Nainen-Suomi –sanakirjastahan on helppo todeta emännän ilmaisun tarkoittaneen suomeksi: ”Minä juon tänään punaviiniä ja niin juot sinäkin!”

Divaaniunesta herättyäni olin vielä unenpöppörössä. Yrittäessäni epätoivoisesti päästä tilanteen tasalle, reagointiaikani emännän toteamukseen muodostui epäilyttävän pitkäksi. Sain kuitenkin lopulta kaottua rennolta (toivottavasti) kuulostavalla äänensävyllä: ”Juu, voin mä juoda”. Tosiasiassa olin sisäisesti kauhuissani. Punaviinipullon avaamisen jälkeen illan kulku karkasi täysin kontrollistani. Minut oli jätetty kohtalon ja Matrixin armoille eli ikään kuin työnnetty lautalla vaarallisesti virtaavaan koskeen ilman minkäänlaista melaa…

Mitä kaikkea illan aikana tapahtui? Selvisikö Hero Matrixin langettamasta petollisesta ansasta vähin vaurioin? Kaikki tämä selviää blogin seuraavassa päivityksessä!

TO BE CONTINUED...
Viimeksi muokannut GNAGL päivämäärä 20.06.2017 9:35, muokattu yhteensä 1 kerran
GNAGL

ViestiKirjoittaja peeksa » 19.06.2017 10:31

Yhdeksän kuukauden päästä tiedetään, tuliko tyttö vai poika ...
peeksa

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 19.06.2017 11:00

peeksa kirjoitti:Yhdeksän kuukauden päästä tiedetään, tuliko tyttö vai poika ...

Hei, ei spoilereita! :-D Sitä paitsi mä en ikinä lankeaisi yhtä helppoihin koukkuihin kuin esim. Janakkalan jamppa... :roll:
GNAGL

ViestiKirjoittaja Mufler » 19.06.2017 11:07

Peeksa vei kyllä jalat suusta kommentillaan.

Kun matrixissa tapahtuu noin iso poikkeama, on siinä taka-ajatuksena jotakin...

nimim. Saman kokenut kolmen lapsen isä.

Edit. Jos lopputulemana katsottiin yhdessä matrix-koneelta omistusasuntoa tai lemmikkiä (koira/kissa), on suunnitelman takana se isompi suunnitelma. Älä ylläty jos ensi viikonloppuna käy samat, on 9kk päästä tulos selvillä. :D
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-
Mufler

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 19.06.2017 11:56

Mufler kirjoitti:Peeksa vei kyllä jalat suusta kommentillaan.

Kun matrixissa tapahtuu noin iso poikkeama, on siinä taka-ajatuksena jotakin...

nimim. Saman kokenut kolmen lapsen isä.

Edit. Jos lopputulemana katsottiin yhdessä matrix-koneelta omistusasuntoa tai lemmikkiä (koira/kissa), on suunnitelman takana se isompi suunnitelma. Älä ylläty jos ensi viikonloppuna käy samat, on 9kk päästä tulos selvillä. :D

Veljiltä ihan ymmärrettäviä johtopäätöksiä. Spoilataan nyt kuitenkin sen verran, että omistusasunto meiltä jo löytyy ja jos jompikumpi meistä kahdesta virittelisi 9kk:n ansaa niin se olisin minä! :yes: Emäntä on nimittäin ilmoittanut minulle jo ensitapaamisellamme, ettei tule koskaan hankkimaan lapsia. Itse voisin lapsen vaikka hankkiakin, joten jos emäntä tällaista ansaa on tässä nyt virittelemässä, niin olen pelkästään positiivisesti yllättynyt! :-D
GNAGL

ViestiKirjoittaja Mufler » 19.06.2017 13:08

Muista että matrixissa poikkeama on enemmän sääntö kuin poikkeus. :D

Ehkä järjestelmänvalvoja on muuttanut mielipidettään ja hakee nyt tilannetta jossa ajatus onkin hänestä lähtöisin.
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-
Mufler

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja sharkie » 20.06.2017 1:52

GNAGL kirjoitti:
peeksa kirjoitti:Yhdeksän kuukauden päästä tiedetään, tuliko tyttö vai poika ...

Hei, ei spoilereita! :-D Sitä paitsi mä en ikinä lankeaisi yhtä helppoihin koukkuihin kuin esim. Janakkalan jamppa... :roll:

Saat selkeesti liian usein :-D
sharkie

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 20.06.2017 9:30

Episode 2: The Hero strikes back! (or not...)

Kuten ensimmäisessä episodissa kerrottiin, ansa oli siis viritetty. Sen laukeamisen välttely oli loppuillan ajan minun mission impossibleni. Olin etukäteen tuudittautunut viettämään perjantai-illan rentoutumismoodissa eli tietynlaisessa idle-tilassa, autopilotilla, osa aisteista vahvasti lepotilassa. Minut oli kuitenkin herätetty keskelle Matrix-testeriä ja tämän myötä kaikki aistit piti saada nopeasti hereille ja täyteen vireystilaansa. Loppuillan ajan minun piti olla jatkuvasti varuillani, punnita vastapuolen jokainen liike huolellisesti ja reagoida analyyttisen harkitusti. Suurena ongelmana oli kuitenkin se, että kun olisi pitänyt olla analyyttinen, harkitseva ja pidättyväinen, punaviinin siemailu vie tunnetusti olemusta täsmälleen päinvastaiseen suuntaan! Tämän(kin) kertainen testeri oli siis pirullisesti rakennettu.

Toki on sanottava, että eihän se yhdessä emännän kanssa punaviinin nauttiminen pelkkää piinaa ole, vaan onhan siinä toki omat hyvätkin puolensa. Tällöin pystyy nimittäin aina siemailun lomassa käymään muun muassa poikkeuksellisen syvällisiä ja älykkäitä keskusteluja. Näistä yksi esimerkki perjantai-illalta:

Emäntä: ”Nää meidän viinilasit on kyllä rumia”
Hero: ”Miten niin?”
Emäntä: ”Nää vaan on. Se on paljon hienompi se yksi viinilasi, jonka ostin IKEAsta. Täytyykin tässä lähiaikoina käydä ostamassa toinen samanlainen niin voidaan juoda niistä.”
Hero: ”No voithan sä juoda nyt jo siitä hienommasta, mulle kelpaa kyllä tää rumempikin.”
Emäntä: ”No en todellakaan voi! Meidän lasien pitää totta kai olla samanlaiset!”
Hero: ”Miksi pitää?”
Emäntä: ”No eihän me nyt voida erilaisista viinilaseista juoda!”
Hero: ”Miksei voitaisi?”
Emäntä: ”Sä et kyllä ymmärrä mistään mitään!”

Ilta eteni jonkin aikaa tällaisen mukavan leppoisan, mutta kuitenkin syvällisen jutustelun merkeissä, kunnes emäntä toteaa: ”Pelataanpa Party Trivial Pursuitia”, johon minä vastaan empimättä: ”Pelataan vaan”. Big Mistake! Emännän kanssa minkä tahansa pelin pelaaminen ei yleensä ole kovin viisasta, koska me molemmat olemme erittäin huonoja häviäjiä. Jossain muussa tilanteessa olisin osannut ehkä hienovaraisesti kieltäytyäkin triviaalin pelaamisesta. Punaviini oli kuitenkin jo alkanut sen verran vaikuttaa keskushermostoon, että elimistön lähettämät varoitussignaalit jäivät liian vaimeiksi. Minähän lähdin pelaamaan tietovisaa suorastaan innoissani!

Pelaaminen eteni totuttuun tyyliin. Kumpikin tulkitsi oikeita vastauksia kirjaimellisesti eikä antanut toiselle nappulaa ellei vastaus ollut prikulleen kohdallaan. Häviöllä ollut/hävinnyt osapuoli syytti tappioasemasta näitä väärin tehtyjä vastaustulkintoja ja tietenkin huonoa tuuria, kun toiselle sattui selvästi helpommat kysymykset kuin itselle. Tunnelma oli ajoittain erittäin kireä, mutta kuin ihmeen kaupalla neljän pelatun pelin jälkeen voitot olivat tasan 2-2. Tuli siis täydellinen paikka päättää peli-ilta, kun kumpikaan ei ollut varsinaisesti hävinnyt toiselle. Ensimmäisen ansan laukeaminen vältettiin siis nipin napin!

No eihän se yksi punaviinipullo tietenkään riittänyt, kun vauhtiin päästiin. Emäntä avasi itselleen toisen, pienemmän punkkupullon ja ohjasi minut ovelan hienovaraisesti Vodka-paukkujen puolelle. Mitään ei ollut enää tässä vaiheessa tehtävissä, kun punaviini oli tehnyt jo riittävän hyvin pohjatyön ja suojatoimintojeni luotettavuus oli romahtanut. Se oli poijaat menoa nyt!

Hero onnistui kuin ihmeen kaupalla välttämään ensimmäiset ansat, mutta tilanne näyttää toivottomalta. Löytääkö Hero vielä uusia voimia taistelussa Matrixin syöttämän alkoholin vaikutuksia vastaan? Vetääkö Hero sittenkin riverillä ohi selvässä johtoasemassa olevasta vastustajasta? Tämä ja kaikki muu selviää trilogian päättävässä kolmannessa episodissa!

STAY TUNED!
Viimeksi muokannut GNAGL päivämäärä 20.06.2017 16:47, muokattu yhteensä 1 kerran
GNAGL

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 20.06.2017 14:37

Huh huh, nyt on kyllä tilanne tiukempi kuin heron statsit senttisatlassa!

Toivottavasti kolmannessa osassa riverillä nabsuu!
KissMyBass81

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Maikki » 20.06.2017 14:53

Hah hah loistavaa tekstiä. Kovasti jo odotetaan osaa kolme. =D>
Maikki

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Farseer » 20.06.2017 21:03

Tulikohan tripsit kerrasta kun pukkaa jatkotarinaa?
Farseer

Käyttäjän avatar

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit