Mikan Vegas blogi 2017

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Mikan Vegas blogi 2017

ViestiKirjoittaja Kuuleri » 18.06.2017 2:08

Gopro ja 24fps kuvaus #-o kaikella muulla paitsi Dslr:lla ja kunnon videokameralla toi on silkkaa paskaa. Vaikka olis gopron elektroninen kuvanvakaaja päällä niin lopputulos on kaikkea muuta kuin hyvää, plus että se kuvanvakaus croppaa kuvaa. Tuosta on cinematic fiilis kaukana. Ainoa oikea on 30fps jos goprolla kuvaa vlogityyppistä kamaa käsivaralta. 60fps on jo liikaa ihmissilmälle kyllä. Eikä kaikilla dslr kameroillakaan kannata vaikka niissä VR löytyykin objektiivista.

Kaikkea ei pidä tehdä niinkuin netistä lukee, vaan kaikkea pitää kokeilla ja testata itse. Se on ainoa tapa oppia ja tulla paremmaksi.
Kuuleri

ViestiKirjoittaja JOECOOLx » 18.06.2017 3:32

Kuuleri kirjoitti:Gopro ja 24fps kuvaus #-o kaikella muulla paitsi Dslr:lla ja kunnon videokameralla toi on silkkaa paskaa. Vaikka olis gopron elektroninen kuvanvakaaja päällä niin lopputulos on kaikkea muuta kuin hyvää, plus että se kuvanvakaus croppaa kuvaa. Tuosta on cinematic fiilis kaukana. Ainoa oikea on 30fps jos goprolla kuvaa vlogityyppistä kamaa käsivaralta. 60fps on jo liikaa ihmissilmälle kyllä. Eikä kaikilla dslr kameroillakaan kannata vaikka niissä VR löytyykin objektiivista.

Kaikkea ei pidä tehdä niinkuin netistä lukee, vaan kaikkea pitää kokeilla ja testata itse. Se on ainoa tapa oppia ja tulla paremmaksi.

Käsi pystyyn virheen merkiksi #-o Unohtui täysin, että kamera on GoPro, kun vastailin tuossa kesken kiireisen pokerisession. GoPro:lla kysymys on ennemminkin 30fps > 60fps, kuin 24fps > muut. 24fps tosiaan enemmän parempien kameroiden ja optiikan heiniä, joihin viittasinkin kommentilla bitraten säätämiseen kamerasta. Monella laadukkaalla vlog-pokkareillakin saa hyvää 24fps jälkeä, kunhan kamera ei ole paljaassa kädessä. Varmasti 24fps mieltymys tarttunut, kun seurailen itse muutamaa vlogia, jotka kaikki ovat 24fps highend-kameroilla kuvattuna. Omat videoinnit on aika pitkälti omistamani fullframe-järkkärin ja hyvän optiikan varassa. Tarkemmin kun tässä mietiskelin niin kaveri kuvasi juuri viime kesänä parit festarit GoPro 4:lla 24fps, eikä jälki ollut mounteista huolimatta ihan optimaalinen. Ei tosin mikään katselua häiritseväkään.

Mutta pointti oli tosiaan ennemmin toi 60fps tarpeettomuus kuin 24fps tuputtaminen pikkukameralle. :)

Ja ei tosiaan olisi pahitteeksi kuvata enemmän vlog-tyylistä videota edes tolla järkkärillä, kun konsultoin töiden puolesta toimeksiantoina asiakkaille ideaaleja VLOG-setuppeja sekä vlogauksen perusteita. Pakko sanoa, että enemmän on tullut netistä luettua kuin itse kentällä testailtua. :lol:
JOECOOLx

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja _atmos » 18.06.2017 11:15

Mika.H kirjoitti:Pitää myös lähtee reklamoimaan AA:lle lennoista ku joutu odottelee myöhästyneen lennon takia Lontoossa tyylii 5tuntia ja Charlotessa 2½tuntia. Kai tuostakin jotain saa, mutta nähtäväksi jää.

https://www.airhelp.com/fi/

Helppo, mutta ottavat snadin provikan välistä. IMO sen arvoista, yleensä noista saa kuitenkin vääntää huolella lentoyhtiön kanssa.
_atmos

ViestiKirjoittaja kasvain » 18.06.2017 11:48

_atmos kirjoitti:
Mika.H kirjoitti:Pitää myös lähtee reklamoimaan AA:lle lennoista ku joutu odottelee myöhästyneen lennon takia Lontoossa tyylii 5tuntia ja Charlotessa 2½tuntia. Kai tuostakin jotain saa, mutta nähtäväksi jää.

https://www.airhelp.com/fi/

Helppo, mutta ottavat snadin provikan välistä. IMO sen arvoista, yleensä noista saa kuitenkin vääntää huolella lentoyhtiön kanssa.

Jos kyseessä olisi EU-lentoyhtiö (tai EU-sääntöihin sitoutunut), niin ei kannata välikäsiä käyttää. Itse sain viimeksi Icelandairilta helposti korvaukset muutamassa päivässä. Toki yhtiöissä eroja EU:n sisällä.
http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_fi.htm

AA:n kanssa tuo välikäden käyttö voisi ollakkin hyödyllinen.
kasvain

ViestiKirjoittaja Mika.H » 18.06.2017 12:22

Nyt vasta ehdin kunnolla lukea viestit.

Nyt kun ei tuota gopro enää oo niin en osaa sanoa miten ne asetukset siinä oli ja/tai mistä ees ois muutettu. Minä oon vaa kuvannu ilokseni, en ammatikseni, se että on tullu jotain 60fps on mulle yks ja sama. Näyttää olevan vähä sekasin noit videoita missä on resot ja ratet vaihdellu, et jotain tullu klikkailtua aina välillä.

Hyviä kommentteja kyllä, mut huomautan viel kerra tähä välii et täysin harrastepohjalta mä tätä tein eikä mulla oo _mitään_ asiantuntemusta laitetta tai kuvausta kohtaan, eli oon lähinnä menny pyssyt paukkuen ja jälkeen päin vasta ihmetellyt 8) Tähän välii vois mainita viel, ku tuota ekaa pätkää tein niin Sony Vegas ilmotti sille jonku 50k reson ja 60k fps :shock: :lol: :lol: Ei sit mitää hajua että mitä siinä oli käyny... noh, tekevälle sattuu.

Ajattelin kyllä ostaa uudestaan kunhan vakuutuksesta saa rahat takas, on se niin kiva vempain ja lelu eikä turhan kalliskaan, Gigantista tosiaa ostin 349e hintaan.

_atmos, juu tuon tiedän, linkkasinkin tuon yhdelle villalaiselle joka oli samoilla lennoilla kun minä ja yhdessä sit ryydyttiin kentällä tunteja odottaessa lentoja. Ei oo tullu tuolta vielä vastausta, keskiviikkona laitoin tuota kautta menemään yhteydenoton.

edit: se näyttiki iha 1920*1080 mut 50k :D

Kuva
Mika.H

ViestiKirjoittaja GyylGyl » 18.06.2017 13:02

Juu vaikka harrastuksena teet niin jurikin noista viesteistä selviää että pienellä muutoksella saat hommat paljon mukavammin tehtyä niin jaksaa harrastaakkin pitkään. Itse suosisin ja 24fps mikä on kuitenkin aika standardi. Ja siis onnea ja peukkuja uuteen harrastukseen, se on meinaan kivaa puhaa kun oppii tekemään ja varsinkin kun siirtyy parempiin ohjelmiin niin loppuviimein aika vähällä kokeilulla / opiskelulla saa jo tehtyä nykytekniikalla todella pro jälkeä.

Ja mun mielestä goprolla saa ihan hyvää jälkeä siihen mitä oot nyt tehnykkin. On eri jos tosiaan ammatikseen joku tubettaja ostaa kalliimman kameran . Tärkein on silti videoiden sisältö sillä jos se on huonoa sitä ei pelasta mikään tekniikka.

Kiitos videoista , itse en ole koskaan vegasissa käynyt niin kiva että joku pokerisivujen puolesta jaksaa kuvailla ja julkaista.
GyylGyl

ViestiKirjoittaja Mika.H » 19.06.2017 7:35

Ty! Näitä palautteita on mukava lukea!

Tuossa itseasiassa olen miettinyt tuota adobeen siirtymistä, pitää vaa jaksaa hommata se. Broidi ja yks toinen kaveri kehuu et se o huomattavasti parempi, toinen näistä on ammattilainen niin kai se pitää testata :)

Jäi muuten tuolta mantereen toiselta puolelta kolmaskin pysyvä muisto joka on tässä kaikessa hätäkässä 'melkein unohtunut'.

Kuva

ps. LG G3 etukamera on edelleen vatun paske :shock:
Mika.H

ViestiKirjoittaja saapasmono » 19.06.2017 11:00

JOECOOLx kirjoitti:Jeps, Vegas ei tosiaan osaa koneen tehoja käyttää hyödykseen, sekä ilmeisesti lisenssiongelmien takia renderöintivaihtoehdot ovat rajatut. Tuosta renderöinnistä erityisen raskaan tekee 60fps matsku joka vaatisi moniydinprossun hyödyntämistä.
.......
Render As -valikon kautta pääsee käsiksi presetteihin ja niiden muokkaamiseen. Sieltä mulla on ton raakaformaatin lisäksi ollut käytössä vain SonyAVC (.mp4) ja bitrate 5-15 väliin, 1080p60 hyötyy yli kympin bitratesta kun informaation määrä on valtava. Toi Mainconcept AVC:n renderöintiaika tuntuu aika hurjalle huomioiden prossun teho sekä videon pituus. Mulla i7 6700 alla ja kokemuksesta SonyAVC renderöintiajat olivat muistaakseni huomattavasti nopeampia. Sit myös ton Sony AVC:n asetuksista (kun menet kustomoimaan valmista presettiä) saat laitettua päälle näyttiksen hyödyntämisen, joka nopeuttaa prosessia Vegasillakin huomattavasti. Onnistuu ainakin NVIDIAn korteilla, ja softa tarkistaa yhteensopivuuden asetusta päälle laittaessa.

Itse tehnyt parisen vuotta erilaisia videoita Vegasilla. Mitään ongelmaa ei ollut ajaa sisään x264vfw-codecia. Itsellä käytössä kuusi vuotta vanha pöytäkone. 3700K kellottamattomana prossuna, näyttis 650Ti ja muistia 16Gt. Tuolla kodekilla tulee lähes täysin hävikkeetöntä FHD-videoo ulos ja renderöintivauhti on nopeampi kuin mitä videon kesto. Käytän itse Ratefactor based - Single passia 23 ratefactorilla. Kovin pientä tekstiä on ruudultakin tullut kuvattua ja sen pystyy videoista hyvinkin selkeästi lukemaan.

Mika.H kirjoitti:edit: se näyttiki iha 1920*1080 mut 50k :D

Se on pilkku, joten kyseessä 50fps. Ei 50k :-D
Kyyberi @pt: "Eli voisiko niissä ajatella että jos hero reissaa jonon, ja vihu 3bettaa naulat, niin tilanne on tavallaan setup molemmille?"
- #pokerisivut.com @ Qnet & IRCNet
saapasmono

Käyttäjän avatar
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Mika.H » 19.06.2017 13:08

EI VITTU SAATANA MITÄ PASKAAA!

Just räpläsin 2-3tuntii uusinta videoo ni UNEXPECTED ERROR SONY VEGAS CRASH PLAPLA SEND REPORT!

Eikö voinu vittu ekasta kerrasta oppia että klikkaa sitä save nappulaa 5-10minuutin välein...? NO EI VOINUT!

Avasin vegasin uusiks niin se kysy vielä "vegas kaatu, haluutko ladata edellisen projektin?" -kyllä, kaikki tuli näkyviin mut noin 5sekunnin päästä uus crash ja tän jälkee ei enää kysykää mitää! Mistää valikoista löydä mitään cachea tjsp mistä sais ton viel auki, et kai se sit meni... siis voi jumalauta mikä vitutus... kauhee nysväämisen jälkee jäi käteen haista paska!

Ehkä tää oli merkki siitä että ei kande tehdä tätä kyseistä pätkää kun mukana oli videota missä olen tuhannen p***un päreissä 30~h kännisessio alla :cry: Ei siinä ny mitään sopimatonta ole mut mut..

edit: https://www.youtube.com/watch?v=sknY8FkXDL0 huh löyty ja toimi! :shock:
Mika.H

ViestiKirjoittaja Mika.H » 19.06.2017 15:19

Noniin, tää ois sitten vika. Tää o enemmänkin vähä tällänen täyttömatskua... Iskin loppuun vähä kaennihäröilyä... Leivästä lähti muute näläkä!
Mika.H

ViestiKirjoittaja nikkipe » 19.06.2017 20:22

Vaarallista katsella näitä vblogeja, meinaa itsekkin innostua väsäilemaan.
nikkipe
nikkipe

ViestiKirjoittaja JOECOOLx » 19.06.2017 21:32

Mika.H kirjoitti:EI VITTU SAATANA MITÄ PASKAAA!

Just räpläsin 2-3tuntii uusinta videoo ni UNEXPECTED ERROR SONY VEGAS CRASH PLAPLA SEND REPORT!

Eikö voinu vittu ekasta kerrasta oppia että klikkaa sitä save nappulaa 5-10minuutin välein...? NO EI VOINUT!

Avasin vegasin uusiks niin se kysy vielä "vegas kaatu, haluutko ladata edellisen projektin?" -kyllä, kaikki tuli näkyviin mut noin 5sekunnin päästä uus crash ja tän jälkee ei enää kysykää mitää! Mistää valikoista löydä mitään cachea tjsp mistä sais ton viel auki, et kai se sit meni... siis voi jumalauta mikä vitutus... kauhee nysväämisen jälkee jäi käteen haista paska!

Ehkä tää oli merkki siitä että ei kande tehdä tätä kyseistä pätkää kun mukana oli videota missä olen tuhannen p***un päreissä 30~h kännisessio alla :cry: Ei siinä ny mitään sopimatonta ole mut mut..

edit: https://www.youtube.com/watch?v=sknY8FkXDL0 huh löyty ja toimi! :shock:

Toi ongelma liittyy yleensä siihen, että vakiona Vegas yrittää hyödyntää näytönohjainta, mutta ajuriongelmien takia tämä harvoin on stabiili ratkaisu. Options > Preferences > Video > GPU acceleration of video processing pitää laittaa Off-asentoon. Ongelmaa voi tuonkin jälkeen esiintyä randomisti varsinkin 60fps videoiden kanssa. Samoin Options > General > Enable autosave on hyvä laittaa päälle (saattoi olla jo), jos meinaa unohtua Ctrl + S rämpyttäminen editoinnin tuiskeessa.

Muistaakseni nuo 'haluatko ladata edellisen projektin' -varmuuskopiot itseasiassa tallentuvat paikkaan X, joista ne voi myös jälkikäteen etsiä. En vain millään muista minne, mutta veikkaisin jotain vakiona piilotettua AppData tms cachekansiota. Mutta aina kaatumisen tapahduttua, jos Vegas tarjoaa autosavea avattavaksi, kannattaa se autosave tallentaa heti paikalla jonnekkin, josta sen löydät. Näin seuraavan crashin myötä et ainakaan hukkaa sitä autosavea.

Adoben softista puheenollen en ole saanut Premieriä tai After Effectisä kaatumaan kertaakaan samalla kokoonpanolla. Nostan kyllä hattua, että jaksoit heti perään uusiksi väsätä! Tuttu tunne, ei ole mikään mukavin urakka rekonstruktoida :-s
JOECOOLx

Käyttäjän avatar

Edellinen

Palaa alueelle Blogit