Pokeria ja urheilua harrastepelaajan näkökulmasta

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Pokeria ja urheilua harrastepelaajan näkökulmasta

ViestiKirjoittaja GNAGL » 06.10.2017 20:09

GNAGL kirjoitti:Mistä tunnistaa tosifanin? Ainakin siitä, että kotiuduttuaan umpiväsyneenä raskaalta työreissulta, lähtee hän 10 minuutin kotona "oleskelun" jälkeen jäähalliin katsomaan suosikkijoukkueensa pelaamaa jumbofinaalia :-D

Ja kyllä kannatti! Joskus se tosifani palkitaan! \:D/ Olipa melkoisen makea häkki loppuun! Vähän tuli jo viime kevään hyvät muistot mieleen tuuletellessa. :-D

Niin ja muuten: OTTO IS BACK! :yes:
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 06.10.2017 22:08

Kyllä sitä vaan pitää näköjään alkaa käymään useammin ulkomailla. Alkuvuodesta se Ilveksen uskomaton nousu alkoi siitä kun olin viikon Kanarian saarilla. Nyt riitti näköjään muutama päivä Prahassa, niin Ilves ottaa täysin epäilvesmäisen voiton nousemalla takaa ohi ja iskemällä voitto-osuman makeasti 8 sekuntia ennen loppua.

Plus samana iltana vielä senttisatlan sysimusta jakso päättyy tähän tyyliin:
Kuva
Tuli vielä tikettinä toi! Onneksi näin, koska ei todellakaan olisi tänään jaksanut valvoa. Reissussa on mukavaa, mutta vielä mukavampaa on näköjään tulla aina reissurunit taskussa takaisin kotiin! \:D/ \:D/ \:D/
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 07.10.2017 9:46

Tänään Liigaan ainakin pari pelikohdetta. Ensinnäkin Sport-Ilves näyttää selvältä over-matsilta. Molemmilla joukkueilla hyökkäyspeli kulkee hyvin, mutta puolustus vuotaa kuin seula. Ilveksellä vielä ykkösmaalivahti Antti Lehtonen sai eilen ilmeisesti aivotärähdyksen eikä varmastikaan pelaa tänään. Oman maun mukaan joko yli 4.5 (1.66 Pinnacle) tai jopa yli 5.5 (2.32 Pinnacle). Molemmat mielestäni hyviä kertoimia, itse vedän tuohon yli 4.5:een.

Tapparan heikkoon vireeseen on jo jonkin verran reagoitu kertoimissa, mutta kyllä mä silti edelleen jatkan vastaanpelaamista ja vedän tänään X2 Jukureille.
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 08.10.2017 12:19

Erätaukopäivitys Hakametsästä osa 1. Selvisin vihdoin ensimmäistä kertaa tällä kaudella Ipan A-junnujen matsiin.

Ilveksen miehillä oli komeasti kuuden pinnan viikonloppu! Niin se vaan kummasti tilanne paranee parilla voitolla. Perjantaiaamuna oltiin vielä tiukasti sarjajumboina, nyt jo lähestulkoon säälipleijaripaikalla.

Oli kaksi aika erilaista peliesitystä. Perjantaina oltiin iso osa matsista kusessa omalla alueella, mutta tehokkaampia maalipaikoissa kuin vastustaja. Eilen ei sitten taas ollut mitään hätää oikeastaan missään vaiheessa. En tiedä oliko meidän hyvyyttä vai Sportin vaisuutta. Jotenkin taas puolustuksellisesti niin tyypilliset esitykset Ipalta. Vieraissa pelataan rauhallisesti ja tehdään huolellisesti kaikki perusasiat. Kotona sen sijaan hätäillään ja höntyillään urakalla omassa päässä.

Vedot ei sitten osuneet eilen kun Sport oli yllättävän hampaaton eikä saanut mitään aikaiseksi hyökkäyspäässä ja Tappara nihkeili niukan kotivoiton Jukureista. Vähän jäi harmittamaan kun ei tullut pelattua KooKoota. HPK on ollut mulla pitkään ohipelijoukkue, mutta näyttivät perjantaina Hakametsässä vihdoin sen verran pirteiltä, että jätin eilen ohipelin väliin. Jälleen kerran muistutus siitä, ettei pitäisi vielä yhden ottelun antaa vaikuttaa liikaa pelipäätöksiin...
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 08.10.2017 13:00

Erätaukopäivitys Hakametsästä osa 2. Ipan A-junnut johtaa täällä kahden erän jälkeen HIFK:n ei kun siis Bluesin :-D junnuja 2-0.

Eilen tuli pelattua pieni iltasetti pokeria Ilveksen matsin jälkeen. Parin finun ansiosta pikkuplussa oli taas loppusaldona. Isoin rahastus tuli 888Pokerin vitosen no limit hillon nelossijasta (noin 34 dollaria). Senttisatla jäi syömään miestä. Olis ollut niiiiiin nättiä vetää siinä back-to-back pytyt (en tiedä onkohan kukaan koskaan onnistunut tässä?). Eilen oli kaikki saumat siihen kun olin kolme jäljellä chipliidissä. Tuli kuitenkin levelöityä itsensä pihalle parilla ehkä hieman kyseenalaisesti pelatulla kädellä. Contenderistäkin sitten toki ensimmäisessä isossa flipissä ulos.
GNAGL

ViestiKirjoittaja sharkie » 08.10.2017 14:17

GNAGL kirjoitti: Senttisatla jäi syömään miestä. Olis ollut niiiiiin nättiä vetää siinä back-to-back pytyt (en tiedä onkohan kukaan koskaan onnistunut tässä?).

Jumalauta kun pääsis joskus edes 10 joukkoon!
sharkie

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 08.10.2017 15:10

sharkie kirjoitti:Jumalauta kun pääsis joskus edes 10 joukkoon!

Mä voin kyllä antaa nittailukoutsausta sulle! :-D Sen jälkeen alkaa Jabi-lippuja satamaan! :-D
GNAGL

ViestiKirjoittaja M0NN1 » 08.10.2017 20:44

Oli kyllä ilo olla seuraamassa ilves-hpk paikan päällä! Larminilla meni pikkusen hermot lopuks :-D
M0NN1

ViestiKirjoittaja GNAGL » 08.10.2017 22:24

Johan alkoi synkän jakson jälkeen kulkemaan senttisatlassa. Tänään taas kolmossija ja Contenderiin. Oli peräti 82 osallistujaa, aika lähellä ennätyslukemaa varmaankin.
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 10.10.2017 11:33

Eilen tuli kirjoiteltua Valioliigajoukkueisiin liittyvä kolumni, mutta ei ole vielä sivuille asti saatu. Eiköhän se kuitenkin tämän päivän aikana ilmesty.

Viime viikolla olin tosiaan työreissulla Prahassa. Työpäivät olivat pitkiä ja hotelli suhteellisen kaukana keskustasta niin ei paljoa ehtinyt kaupunkia katselemaan. Parina iltana tehtiin kohtuumyöhään pikavisiitti keskustaan. Yllättävän elävä ja ruuhkainen keskusta vaikutti Prahassa olevan. Minkähänlainen ryysis mahtaakaan olla kesän turistisesonkikaudella? Suosittu kaupunki näyttäisi olevan.

Olin kahden kollegan kanssa reissussa ja jostain ihmeen syystä meistä kahdella oli lentolipuissa Priority-tag, vaikkei sellaista oltu tilattu. Eipä tuosta muuta hyötyä ollut kuin, että pääsi lähtöselvitykseen jonon ohi ja lennolla sai jonkun kuivan patongin kannikkaan. Kovasti oli kuitenkin ilman Prioritya jäänyt kaveri meille kahdelle muulle katkerana asiasta. :-D

Saattoi sitten hyvinkin olla viimeinen työreissuni tässä paikassa. Minulla on työsopimus voimassa vain lokakuun loppuun saakka. Nyt on jo 10.10. eikä mitään täysin varmaa tietoa jatkosta ole vieläkään, mutta tämän hetken kokonaistilanne huomioiden arvioisin todennäköisyydeksi noin 90%, etteivät työt jatku. Aika ristiriitaiset fiilikset on asian suhteen. Pitkäaikaiset blogini lukijat muistavat varmasti kuinka vuosi sitten kaipailin kipeästi elämääni jotain muutosta ja piristystä. Minulla oli oikeasti jonkinlainen neljänkympin kriisi päällä tuolloin. Tänä vuonna olen ollut sitten taas ”vanha tuttu, oma itseni”. Olo on ollut jotenkin paljon levollisempi ja olen ollut huomattavasti tyytyväisempi tavalliseen arkielämään.

Tästä huolimatta, jos yksi asia pitäisi elämästä valita mihin sitä muutosta kaipaisin, niin olisi se juurikin työ. Työpaikkani tilanne on ollut jo pitkään huono ja tulevaisuudennäkymät ovat edelleen synkät. Jotenkin olen vaan niin kyllästynyt tähän touhuun ja jatkuvaan negatiivisuuteen. Pitkässä juoksussa töiden loppuminen saattaa siis hyvinkin olla pelkästään positiivinen asia, mutta kyllähän epävarma tulevaisuus jonkin verran myös pelottaa ja stressaa. Varsinkin kun olen luonteeltani sellainen, että tykkään vakaasta ja turvallisesta elämästä. Lyhyellä tähtäimellä minulla ei ole mitään hätää. Säästöjä on kertynyt vuosien varrella sen verran, että rahallisesti pärjään kyllä jonkin aikaa erittäin hyvin. Mutta en todellakaan haluaisi jäädä pitkäksi aikaa työttömäksi kotimieheksi. Hakurumba tässä on totta kai ollut jo päällä, mutta ainakaan vielä ei ole natsannut. Ehkä täytyy vaan ottaa tuo Miikan elämänasenne eli olla stressaamatta ja luottaa siihen, että kyllä ne asiat lopulta kuitenkin järjestyvät tavalla tai toisella. Koska en itse pysty tekemään radikaaleja ratkaisuja ja hakemaan niillä muutosta elämääni, niin ehkäpä kohtalo järjestää asian puolestani? Kunpa se muutos nyt sitten vain olisi positiiviseen suuntaan…
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 10.10.2017 12:21

Tämän viikon kolumnissa Valioliigajoukkueet tarkastelussa:
https://www.pokerisivut.com/blog/pokerisivut-jarkko/valioliigajoukkueet-tarkastelussa.html
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 11.10.2017 9:48

Eilen tuli aika harvinaisesti valvottua vapaaehtoisesti miltei yhteen yöllä. Sunnuntaina katselin alun Dallas-Green Bay NFL-ottelusta ja olin laittavinani lopun ottelusta tallennukseen. Olin kuitenkin onnistunut ilmeisesti kämmäämään jotain, koska tallennetta ei kovalevyltä löytynyt. Eilen matsi tuli kuitenkin uusintana klo 22.30 alkaen. Suunnitelmana oli katsoa peliä puolilleöin saakka ja tallentaa nyt sitten se loppu. Oli kuitenkin niin huikea matsi, ettei sitä vaan millään malttanut jättää kesken vaan kyllä se tuli sitten katsottua loppuun saakka.

Green Baylta vaisuhko ensimmäinen jakso, mutta toisin kuin Ilves, GB on yleensä rautaa silloin kun otteluiden ratkaisuhetket koittavat. Oli kyllä melkoinen viimeinen neljännes matsissa. Johto taisi vaihtua viisi kertaa sen aikana! Green Bayn puolustus vuoti lähes tauotta viime vuosien tapaan eikä Dallas monellakaan hyökkäysvuorolla jäänyt pisteittä. Viimeisellä neljänneksellä vetivät melkein yhdeksän minuutin hyökkäysvuoron, kun GB ei saanut mitään otetta Dallasin juoksupeliin. Dallas teki kuitenkin sen ison virheen, että jättivät kelloon vielä 1.18 jäljelle touchdownin tehdessään. Sen enempää ei taikuri nimeltä Aaron Rodgers aikaa tarvitse ottelun loppuhetkillä. Ottelun ratkaisevin peli nähtiin, kun GB oli potkumaalietäisyydellä (potkumaalilla peli olisi tasoittunut) 3 & 8 tilanteessa. Kovan paineen alla nähtiin taas ne Rodgersin tutut huimat tanssiaskeleet ja mies karkasi pocketista 18 jaardin juoksuun + uusiin yrityksiin. Tämän myötä Green Bay sai kolme yrityskertaa touchdowniin ja toinen niistä tuotti tulosta eli 11 sekuntia ennen loppua voittoisan TD:n. Perus Green Baytä! I love that team! (h)

Tänään pääsee taas Hakametsään. Erittäin mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan Ilveksen käyrä suuntaa seuraavaksi. Toivottavasti perjantain makea loppuhetkien voitto ja lauantain solidi esitys Vaasassa ovat tuoneet levollisuutta ja itseluottamusta joukkueeseen. Isoimmat paineet toivottavasti helpottivat noiden voittojen myötä ja joukkue pystyy nyt vihdoin pelaamaan illasta toiseen omalla hyvällä tasollaan. Itse en kuitenkaan osaa vielä varauksetta luottaa peliesitysten ja puolustuspelin stabiloitumiseen varsinkaan kotikaukalossa. Ilves on kuitenkin pelannut vasta yhden hyvän ottelun kotonaan tällä kaudella (KooKoo-matsi). Jukureiden voitolle saa tänään kertoimen 2.70 (jatkikset ml.) ja se riittää ainakin minulle pelaamiseen. Vetotappiota toki toivotaan. SaiPankin pelaaminen herättäisi pientä kiinnostusta, mutta katsotaan nyt. Sportista ei kyllä oikein tahdo saada mitään otetta tällä kaudella. Ajoittain näyttävät lähes Liigan heikoimmalta joukkueelta, ajoittain pelaavat hyvinkin vahvasti.
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 12.10.2017 11:32

Voittohan sieltä Ilvekselle napsui eilen kovan työnteon jälkeen. Kivi on vihdoin löytänyt ratkaisun puolustusongelmiin: pelataan koko ajan vaan hyökkäyspäässä! :-D Sitkeä joukkue kyllä tuo Jukurit. Peli pyöri eilen lähes koko ajan niiden puolustusalueella, mutta loistavasti ne vaan silti sitä ykkössektoria puolustivat. Ei Ilves selvästä hallinnastaan huolimatta hirveästi huippupaikkoja saanut.

Jos Ilves saisi tuon oman alueen puolustamisen samaan kuosiin kuin Jukureilla niin eihän tässä olisi hätäpäivää. Meillä on tällä hetkellä neljä maalintekoon pystyvää hyökkäysketjua! On tainnut meidän nelosketju tehdä selvästi eniten tasavoimamaaleja viime matseissa. Nyt kun kaikki hyökkääjät on terveinä niin meillä jää jopa 4 ihan ok kaveria kokoonpanon ulkopuolelle! Kunpa tuo puolustus vaan olisi samaa tasoa. Piskula oli hyvä ja tarpeellinen hankinta. Sen lisäksi tarvittaisiin kuitenkin vielä ainakin toinen varma oman pään mies ja ylivoimapakki. Otso Rantakari voisi ainakin vaihtaa hallin päätyä, kun ei tahdo oikein mahtua Tapparan kuvioihin.

Tänään on selkeä pokeri-ilta kun Liigassakaan ei jostain syystä pelata matsin matsia. Samalla sivuseurannassa Ilveksen futispeli. Toivottavasti eivät nyt JJK:hon kompastu. Keväällä käytiin jo Jyväskylässä häviämässä ja hukkaamassa kalliita pinnoja.
GNAGL

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 12.10.2017 16:45

GNAGL kirjoitti:Kivi on vihdoin löytänyt ratkaisun puolustusongelmiin: pelataan koko ajan vaan hyökkäyspäässä!

Sähän voisit kokeilla tota samaa taktiikkaa pokerissa :D
KissMyBass81

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Joness » 12.10.2017 19:33

KissMyBass81 kirjoitti:
GNAGL kirjoitti:Kivi on vihdoin löytänyt ratkaisun puolustusongelmiin: pelataan koko ajan vaan hyökkäyspäässä!

Sähän voisit kokeilla tota samaa taktiikkaa pokerissa :D

Burn!
Joness

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit