Pokeria ja urheilua harrastepelaajan näkökulmasta

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Pokeria ja urheilua harrastepelaajan näkökulmasta

ViestiKirjoittaja GNAGL » 06.12.2017 15:23

Osaisikohan joku jelpata? Muistan eilen lukeneeni jostain spesiaaliturnauksesta joka pelataan tänä iltana. Muistan sen, että kyseessä oli viiden euron/dollarin turnaus jossa oli lisättyä rahaa ja joidenkin pelaajien pudottamisesta sai hyviä ekstrapalkintoja. En vaan kuollaksenikaan muista millä saitilla tuo turnaus on! En muista myöskään, että mistä tuosta turnauksesta luin. Epäilisin sähköpostia, mutta enpä vaan viestiä enää mailiboksistani löydä. Olisiko joku muukin törmännyt samaan mainostukseen ja osaisi kertoa missä tuo turnaus pelataan? Muistan vielä ajatelleeni, että tuohan sattui hyvin kun olen muutenkin pokeri-iltaa vetämässä.

Dementia tässä näköjään alkaa iskemään... :-D
GNAGL

ViestiKirjoittaja Pleiyeri » 06.12.2017 16:06

Paffilla joku tommonen ehkä tänää jollei ollu jo eilen :-k
Pleiyeri

ViestiKirjoittaja GNAGL » 06.12.2017 18:13

Pleiyeri kirjoitti:Paffilla joku tommonen ehkä tänää jollei ollu jo eilen :-k

Sieltähän se löytyi, kiitos paljon Pleiyeri!
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 07.12.2017 15:02

Jotenkin jäi sellainen tunne, ettei eilenkään oikein isoissa spoteissa runannut. Tänään kun saldoja summaili yhteen niin ei se nyt kuitenkaan tuloksen puolesta ihan huonosti mennyt. 30 turnausta ja 11 rahasijaa. Isoin rahastus tuli Veikkauksen 5€ illan perinteisestä, josta sija 3/74 ja reilut 50€ lunastusta. Pari muutakin finua, joista 16-17 dollarin/euron lunastukset molemmista. Buy-innit yhteensä noin 75€ ja lunastukset noin 125€ eli suunnilleen viidenkympin plussailta. Vielä parempaankin oli kyllä eväitä. IPokerin 5€ finussa tipahdin blindien välisessä taistossa A9 vs A6 sijalta 7. Taisin olla kolmantena chippitilanteessa ja chipleader puski SB:stä. En tiedä olisiko voinut ICM:n takia jopa kipata? Ei kai sentään. Tuossa Veikkauksen 5€ turneessa olin kolme jäljellä jo selvä kakkonen, mutta harmittavasti tipahdin kahteen peräkkäiseen käteen juuri tuota kolmosta vastaan. Ensin tuli setup, jossa ei oikein voinut mitään. Heti seuraavassa kädessä puskin sitten noin 15 BB:tä SB:stä T9:llä. Tuon olisi ehkä voinut jättää tekemättäkin ja odottaa kärsivällisemmin parempaa kättä. Sellainen pienehkö tunnekuohu oli kuitenkin päällä edellisestä kädestä ja ajattelin myös, ettei vihu varmastikaan helpolla koppaa kun on juuri noussut edellisessä jaossa kakkossijalle. A4 oli kuitenkin liian hyvä käsi saatavaksi pakkaan.

Ilta kului suunnitellusti eli emäntä katseli omassa rauhassaan Linnan juhlia ja minä pelasin omassa rauhassani pokeria. Menin siinä tyhmyyksissäni sitten vähän ennen kymmentä kysymään, että "No, kenellä nyt sitten oli hienoin asu?". Big mistake! Siitä alkoi nimittäin emännän puolen tunnin mittainen yksinpuhelu, jossa hän selvitti juurta jaksain kaikkien mahdollisten julkimoiden asuvalintojen plussat ja miinukset! :-D Viisi minuuttia jaksoin sitä kuunnella ja sen jälkeen laitoin täyden keskittymisen takaisin pokeriin aina välillä vain hymähtäen emännän litanian väliin. Pahoittelen käytöstäni kaikille tuosta todennäköisesti sydänjuuriaan myöden loukkaantuville naisille! Miehen valikoiva kuulo nyt sattuu vain olemaan elämän realismia! :-D
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 08.12.2017 12:29

Eilen tuli käytyä pitkästä aikaa elokuvissa, kun emännän kanssa olimme katsomassa Idän pikajunan arvoituksen uutta versiota. Ihan kelpo modernisointi oli, vaikka Kenneth Branaghiin Poirotina on varmasti kaikilla David Suchetiin tottuneilla vaikea suhtautua. Niin monta kertaa on idän pikajunan arvoitus tullut luettua/nähtyä, että totta kai tarinan tuttuus jonkin verran syö katselunautintoa. Ihan riittävästi oli kuitenkin tähän versioon saatu uutta ilmettä ja nyanssia, että mielenkiinto säilyi yllä koko parituntisen ajan. Varovainen suositus leffasta.

Liigaan ajattelin tänään kokeilla vielä kerran KalPaa. SaiPakin on kyllä mielestäni pelannut ihan hyvin viime aikoina sen mitä heidän otteitaan olen nähnyt, mutta onhan tuo kuopiolaisten lento ollut ihan omassa luokassaan! Putkia vastaan en tykkää yleensä pelata vaan ennemminkin niiden jatkumisen puolesta. Toinen pelikohteeni illalle on todennäköisesti Pelicans. Kokoonpanot varmistan kuitenkin ennen panostusta. KooKoolla on tällä hetkellä paljon loukkaantumishuolia ja se ei voi olla näkymättä kapeassa materiaalissa. Pelicansilla on ollut viime aikoina vaikeaa, mutta uskon joukkueen pikkuhiljaa palailevan alkukauden tasolleen kun saavat omaa loukkaantumistilannettaan päivä päivältä paremmaksi.
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 09.12.2017 18:59

Terveiset Hakametsästä, jossa Ilves on palannut tasolleen. Ihan karmeat pari erää takana. Muutama hyvä peli näköjään noussu hattuun ja tänään koko tiimi täysin hengetön. Ei tuossa tän kauden Ipassa vaan kypsyys näytä riittävän pitämään tasoa korkealla pidempää jaksoa.

Eilenkin tuli vedettyä pokeri-ilta. Tulos koko lailla sama kuin keskiviikkona. Partyn viiden dollarin PKO toi setin komeesti plussalle. Siitä sija 4/268 ja kun bountejakin napsui mukavasti niin tuli 82 dollarin lunastus. Yhteensä tosiaan suunnilleen se sama viidenkympin plussa kuin keskiviikkonakin.

Mut mä jatkan nyt masokistin nautiskelua vielä yhden erän verran täällä...

Being Ilves-fan
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 11.12.2017 11:49

Sunnuntai on sellainen päivä, jolloin en yleensä pokeria pelaa käytännössä ollenkaan. Eilen oli kuitenkin nuo Erikoismiesten spesiaaliturnaukset tarjolla niin olihan ne pakko vetää. Onneksi näin. Alku ei ollut tosin kovin lupaava. Olybetin turneessa bubblen lähettyvillä puskin reilut 10 BB:tä napilta 44:lla niin big blindista herää, kukas muukaan kuin Riihimäen so called muusikko, rouvilla! :no: On se vaan EDELLEEN onnekas!

Pokerstarsin turnauksessa onnistuin kuitenkin onneksi välttymään Lucky Devilin kanssa samassa pöydässä pelaamiselta ja se näkyi heti tuloksessa. Olin kyllä koko ajan ihan varma, että äijä hyppää jossain vaiheessa samaan pöytään ja tulee pilaamaan taas kaiken, kun molemmat varsin pitkälle tuossakin turnauksessa etenimme. Joku onneksi sai kuitenkin tiputettua pääpirun juuri ennen finua, kiitos vaan suuresti tälle kaverille! :-D

Finussa oli sitten ihan hyvää runia. Pari kertaa mulla oli all-inissä juuri yhtä silmää parempi ässäkikkeri ja Tunzan biittasin isossa flipissä JJ vs AK. Kolme jäljellä vedin vielä rumasti ohikin J7 vs QQ (chipeiltään tosin pienehkössä potissa). HUPiin niitä runeja ei sitten enää jäänytkään tähteille. Pääsin chipleaderina siihen ja aika nopeasti sain hilut keskelle AK vs A9. Parikin ysiä tuli kuitenkin pöytään ja pyttyhaaveet murenivat. Tämän jälkeen pelattiin todella pitkä vääntö, jossa jouduin lopulta valitettavasti taipumaan.

Pakko myöntää, ettei HUP sujunut itseltäni erityisen hyvin. HUP ei nyt muutenkaan varmaankaan kuulu ykkösvahvuuksiini, mutta lisäksi en jotenkin osannut myöskään adjustoitua vihun pelityyliin. Hän nimittäin limppasi pienestä blindistä noin 90% käsistä. Jotenkin olin ihan hukassa miten tuollaiseen pelityyliin olisi pitänyt vastata. Hommaa tosin vaikeutti myös se, että BB:hen tuli koko ajan täyttä roskaa. Tein varmasti jonkun Tx aloituskäsien HUP-maailmanennätyksen! :P Tuntui, että koko ajan on T2, T3, T4 tai T5 kädessä. Eikä se kymppi kyllä Detru tule aina pöytään, sen todistin viimeistään eilen HUPissani! :lol:

Microturneissa kun pääsee HUPiin niin tuntuu, että olen yleensä aina parempi pelaaja, vaikken mikään HUP-spesialisti olekaan. Eilen kuitenkin vihu tuntui jollain lailla ownaawan. Tai sitten sillä kävi vaan kortti paremmin. Olin vaan jollain lailla hämääntynyt tuosta pelityylistä. En todellakaan ole maailman paras pelaaja adjustoimaan nopeasti peliäni johonkin yllättävään. Olen ennemminkin sen oman hioutuneen pelityylini konemainen suorittaja. Tosi vaikealta tuntui pelata koko ajan noita pieniä HUP-potteja out of position. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt vihun täydennyksen jälkeen reissailla enemmän (vaikkei kyllä oikein tahtonut olla niitä reissukäsiä). Niillä harvoilla hyvilläkin osumilla oli jotenkin out of position vähän pihalla, että mitä pitäisi tehdä (kun vihun rangesta ei kestolimppauksen takia ollut mitään hajua). Ensimmäisen kerran kun sain kahdet parit niin makselin vain vihun river-betin värin pelossa. No ei ollut väriä siellä. Toisella kerralla kun sain kahdet parit, reissasin riverin lyönnin niin eiköhän siellä ole sitten suora vastassa #-o Jotenkin tuntui olevan koko ajan "out of sync" tuossa HUPissa.

Vaikka vähän totta kai jää kakkossija aina harmittamaan (varsinkin kun oli jo kielen päällä tuossa AK vs A9 se pytty), niin eipä tässä kovin synkkänä voi olla. Kakkosestakin kun kuitenkin napsui 234.78$ eli vuoden toiseksi suurin yksittäinen rahastus \:D/ \:D/ \:D/
GNAGL

ViestiKirjoittaja Tunz4 » 11.12.2017 12:32

Grätz hyvästä scoresta. Tuntuu, että sua vastaan mahdotonta koskaan voittaa flippiä :D Toisin kuin meikäläisen basistia vastaan. Mäntsälän musta magia puree Riihimäen paholaiseen nii pahasti ettei mitään rajaa :-' Jatkossa pitää siis jättää flippailut sua vastaan poies ja pysyä siinä riihimäkeläisessä ;)
Tunz4

Moderaattori

ViestiKirjoittaja GNAGL » 11.12.2017 13:11

Tunz4 kirjoitti:Grätz hyvästä scoresta. Tuntuu, että sua vastaan mahdotonta koskaan voittaa flippiä :D Toisin kuin meikäläisen basistia vastaan. Mäntsälän musta magia puree Riihimäen paholaiseen nii pahasti ettei mitään rajaa :-' Jatkossa pitää siis jättää flippailut sua vastaan poies ja pysyä siinä riihimäkeläisessä ;)

Thx! Joo, sua ja BeatBatia vastaan voi aina rennolla mielellä tuutata merkit keskelle! :-D Ei tosiaan kannata availla mua vastaan sillä sun normaalilla leveällä rangellasi :wink:

Niin joo, tarkemmin muisteltuna sinähän se olit, joka Lucky Devilin tiputit eilen. Kiitos siitä, varmisti mun hyvän scoren! :lol: Kai se on sitten se kuuluisa pyhä kolminaisuus. Devil vie aina mun merkit, sä viet Devilin ja mä taas sun! :-D
GNAGL

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 11.12.2017 18:46

GNAGL kirjoitti:
Pakko myöntää, ettei HUP sujunut itseltäni erityisen hyvin. HUP ei nyt muutenkaan varmaankaan kuulu ykkösvahvuuksiini, mutta lisäksi en jotenkin osannut myöskään adjustoitua vihun pelityyliin. Hän nimittäin limppasi pienestä blindistä noin 90% käsistä.

Niillä harvoilla hyvilläkin osumilla oli jotenkin out of position vähän pihalla, että mitä pitäisi tehdä (kun vihun rangesta ei kestolimppauksen takia ollut mitään hajua).

Limp only-strategia ohuiden pinojen hupissa (25BBish) lienee aivan standard tämän päivän turnauksissa. Mielestäni poikkeavampaa pitäisi olla vetää jollain mixillä. Toki käytännössä microissa jengi varmaan vieläkin pelaa reissaamalla 80% ja foldaamalla loput tajuamatta miten helppo tätä on exploitata. Ei sillä, vedän itsekin kyllä jotain niin härskejä raise/limp/fold-strategioita välillä ihan vihusta riippuen kun ei vihut niihin osaa adjustoida. Joka tapauksessa kannattaa vastaisen varalle varmasti vähän opiskella katsomalla vaikka joku video, suosittelen erittäin vahvasti aiheeseen perehtymistä. Kuitenkin hupissa jaetaan suurin osa rahasta turnauksessa ja sen hallitseminen on erittäin tärkeää. IMO peruslähtökohta pitäisi olla pelata pelkästään limppinä koko range ja siitä sitten laajentaa exploittina johonkin suuntaan. Käytännön tasolla monet vihut ovat niin huonoja että voidaan reissata tyyliin 20%, limpata 60% ja foldata 20% ja printata siten maxit vaikka kyseistä strategiaa on "melko" helppo exploitata.

Omaan kysymykseesi vihun rangeista vastasitkin itse (ks boldatut yllä) :)

Itsekin tötöilin viime viikolla pari huppia aivan turhaan reissuvoittoiseen strategiaan huonoja vihuja vastaan jolloin potit paistuivat isoimmiksi ja "jouduin" 4betsurvomaan ihan turhia käsiä, katastrofeja joita ei olisi koskaan tapahtunut jos olisin kärsivällisesti pelannut limp only-strategialla.

Grats kuitenkin hienosta scoresta, siitä se lähtee!
Clear eyes, full hearts, can't lose
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 11.12.2017 23:38

yksinäinen_ravustaja kirjoitti:Limp only-strategia ohuiden pinojen hupissa (25BBish) lienee aivan standard tämän päivän turnauksissa. Mielestäni poikkeavampaa pitäisi olla vetää jollain mixillä. Toki käytännössä microissa jengi varmaan vieläkin pelaa reissaamalla 80% ja foldaamalla loput tajuamatta miten helppo tätä on exploitata. Ei sillä, vedän itsekin kyllä jotain niin härskejä raise/limp/fold-strategioita välillä ihan vihusta riippuen kun ei vihut niihin osaa adjustoida. Joka tapauksessa kannattaa vastaisen varalle varmasti vähän opiskella katsomalla vaikka joku video, suosittelen erittäin vahvasti aiheeseen perehtymistä. Kuitenkin hupissa jaetaan suurin osa rahasta turnauksessa ja sen hallitseminen on erittäin tärkeää. IMO peruslähtökohta pitäisi olla pelata pelkästään limppinä koko range ja siitä sitten laajentaa exploittina johonkin suuntaan. Käytännön tasolla monet vihut ovat niin huonoja että voidaan reissata tyyliin 20%, limpata 60% ja foldata 20% ja printata siten maxit vaikka kyseistä strategiaa on "melko" helppo exploitata.

Omaan kysymykseesi vihun rangeista vastasitkin itse (ks boldatut yllä) :)

Jep, HUP on kyllä ihan ensimmäisiä asioita, jonka opiskeluun täytyisi laittaa paukkuja, jos joskus enemmänkin alkaisin isojen poikien kanssa pelailla. Nopeasti tuli kyllä havaittua tuon limppitaktiikan tehokkuus. Mut seuraavalla kerralla oon henkisesti paremmin valmistautunut ja osaan jo ainakin vähän paremmin vastata siihen.

yksinäinen_ravustaja kirjoitti:Grats kuitenkin hienosta scoresta, siitä se lähtee!

Kiitos! Ihan ei tosin selvinnyt mikä tästä lähtee? Matka kohti pokeritähteyttä vai? :-D
GNAGL

ViestiKirjoittaja BeatBat » 12.12.2017 0:00

GNAGL kirjoitti:Matka kohti pokeritähteyttä vai? :-D

Toki! Sinne vaan aina päätyyn kuin Tapparan kiekko konsanaan, kunhan et mua vastaan flippaile niillä "2-outtisilla" = aina osuu. Onneksi se senttisatla loppu, niin oon paljon levollisemmin mielin kun ei tartte ihan joka kerta ottaa turpaan aina samalta äijältä 80-20 tilanteissa :-D
BeatBat

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 12.12.2017 0:10

BeatBat kirjoitti:
Toki! Sinne vaan aina päätyyn kuin Tapparan kiekko konsanaan, kunhan et mua vastaan flippaile niillä "2-outtisilla" = aina osuu. Onneksi se senttisatla loppu, niin oon paljon levollisemmin mielin kun ei tartte ihan joka kerta ottaa turpaan aina samalta äijältä 80-20 tilanteissa :-D

Ha, haa! :-D Tehän voisitte Tunzan kanssa perustaa jonkun kahden miehen terapiakerhon. Kerran viikossa vaikka puratte mun aiheuttamia traumoja toisillenne, niin kyllä se siitä pikkuhiljaa! :-D
GNAGL

ViestiKirjoittaja BeatBat » 12.12.2017 1:11

GNAGL kirjoitti:
BeatBat kirjoitti:

Ha, haa! :-D Tehän voisitte Tunzan kanssa perustaa jonkun kahden miehen terapiakerhon. Kerran viikossa vaikka puratte mun aiheuttamia traumoja toisillenne, niin kyllä se siitä pikkuhiljaa! :-D

Luojan Kiitos en oo sua nähnyt samoissa pöydissä enää sentin jälkeen, muthei, huomenna vois olla taas mahkut kun se Erikoismies turnee :D

(c) (d) (h) (s)
BeatBat

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 12.12.2017 15:39

Tämän viikon kolumnissani palaan sunnuntain Valioliiga-derbyjen kuumiin tunnelmiin:
https://www.pokerisivut.com/blog/pokerisivut-jarkko/syntipukki-loytyy-aina.html

Edit. Eilen-muotoa käytettty kolumnissa siksi, että se on kirjoitettu maanantaina eikä tänään :)

BeatBat kirjoitti:
Luojan Kiitos en oo sua nähnyt samoissa pöydissä enää sentin jälkeen, muthei, huomenna vois olla taas mahkut kun se Erikoismies turnee :D

(c) (d) (h) (s)

Joo, tarkoitus on kyllä vetää tuo, joten pidähän pää ylhäällä! :wink: Ja varaudu unettomaan yöhön! :-D

Normi päiväsetti tuli jo vedettyä. 8 turneeta, 3 rahasijaa ja setin toi plussalle IPokerin euron rebari. Siitä sija 2/117 ja 36.84€. Oli nyt kyllä "hieman" heikompi hedarivastus kuin sunnuntaina. Vihu kippaili ihan liikaa ja melkoisen uskomatonta, että onnistuin tuon häviämään. Kaveri sai vaan ratkaisupaikkoihin yksinkertaisesti niin kovaa lappua (TT, AK ja AA), että siihen se kaatui. Tuollaista pelaajaa vastaan olisi kyllä ehkä pitänyt pystyä kippaamaan jopa KQ, johon homma sitten viimeisenä kosahti. Tuntui vihun pelirange olevan suunnilleen AT+ HUPissa!
GNAGL

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit