RAVUSTAJAN VIIMEINEN RISTIRETKI

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: RAVUSTAJAN VIIMEINEN RISTIRETKI

ViestiKirjoittaja Western Daemon » 04.12.2017 17:36

Turha sitä on pelata, jos se ei suju ja siitä ei tule mitään, niin miksi tuhlata aikaa ja rahaa.

Haastan heron pelaamaan yhden normaalipituisen setin max. 4 pöytää kerrallaan ja finaalipöydän tullessa et regi yhtään lisää ennen kun se on pytytetty! Tämän jälkeen kysyt itseltäsi oliko se parempi kun "vanhan aikainen volalla korjataan kaikki".
Western Daemon

ViestiKirjoittaja Niilo22 » 04.12.2017 18:28

Olen ehdottomasti ylpeä menneisyydestäni (tai no, suurimmasta osasta sitä) enkä tietenkään aio kiistää mitä 20-30v tein ammatikseni.

Olin siinä uskossa, että olet jotain 30v. Kova jätkä kun 0-10v alkanut painamaan pokeria ammatiksi.
Niilo22

ViestiKirjoittaja jippee » 04.12.2017 18:31

Niilo22 kirjoitti:
Olen ehdottomasti ylpeä menneisyydestäni (tai no, suurimmasta osasta sitä) enkä tietenkään aio kiistää mitä 20-30v tein ammatikseni.

Olin siinä uskossa, että olet jotain 30v. Kova jätkä kun 0-10v alkanut painamaan pokeria ammatiksi.

jippee

ViestiKirjoittaja n4su » 04.12.2017 23:46

Niilo22 kirjoitti:

Huono lukutaito, ymmärrys vai paskin kuittaus ikinä?ü
Pick ur favorite

Tsemiä rapu
n4su

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 05.12.2017 1:47

Hajanaisia ajatuksia:

-En ole koskaan ollut kovin hyvä kilpailija. Jos pokeria ajattelee urheilulajina, niin multa puuttuisi suurin osa niistä "urheilijan" ominaisuuksista. Näinkin pitkälle olen päässyt lähinnä työmoraalilla ja sillä, että muutama tietty ominaisuus on erittäin mintissä. Mutta se jokin joka tekee huippu-urheilijoista huippu-urheilijoita ja huippupokerinpelaajista huippupokerinpelaajia multa on aina puuttunut ja tulee oletettavasti aina puuttumaankin. Vähän vaikea pukea sanoiksi, mutta ehkä sen voisi parhaiten kiteyttää niin että en ole koskaan ollut kovin hyvä voittamisessa. Tappioputkien aikana oikein vellon niissä ja kaiken epäoikeudenmukaisuudessa ja surkeudessa. Tällaisen haasteen aikana ko. tunteet luonnollisesti voimistuvat, etenkin kun runit nyt on mitä on. Sanoisin että olen kuitenkin suhteessa parempi käsittelemään tappioita kuin olen voittamaan, sillä siinä olen oikeasti todella huono. Käytännössä aina kun uralla on napsunut jotain suurempaa, pääasiallinen tunne on ollut jonkinlainen häpeänsekainen ihmetys. Ihan sama miten paljon on puskettu töitä tai miten paha tappioputki on takana, sitten kun vihdoin voitain jotain en osaa suhtautua siihen ollenkaan. Lähinnä tuntuu aina että "eihän mulle tällaista pitäisi tapahtua", ja sen jälkeen ei tee mieli pelata viikkoon. Tappioputkissa sentään tekee käytännössä aina mieli pelata, en tykkää olla rotkossa ja työmoraalia riittää kaivaa itsensä sieltä ylös (välillä vähän liikaakin). Mutta sitten kun jotain hyvää joskus tapahtuu niin jotenkin en vaan osaa käsitellä sitä ja alan melkein antisweattaamaan itseäni turnauksissa ja toivon etten voita koska se olisi jo "liikaa". En tiedä mistä se johtuu mutta aina ollut sama homma.

-Yleisesti ottaen olen mielestäni aina ollut parempi jotakuinkin kaikessa muussa pokeriin liittyvässä paitsi itse pelaamisessa. Olen erittäin hyvä tuottamaan strategiaa, analysoimaan käsiä, ratkaisemaan ongelmia, spottaamaan leakkeja, jne. Mutta jostain syystä en ole ikinä saanut aivan jotain yksittäisiä lyhyitä jaksoja lukuunottamatta omaa peliäni loksahtelemaan kohdilleen niin että olisin kokenut pelaavani samalla tasolla kuin millä teoriassa kuvittelen osaavani pelata. En nyt siis todellakaan tarkoita että jossain täällä pääkopassa olisi Fedor-tason skillsit ja vain joidenkin henkisten roadblockien takia musta ei koskaan tullut maailman parasta pokerinpelaajaa. Mutta olen mielestäni oikeasti alisuorittanut kyllä kokonaisuutena ainakin vähän, syistä jotka ovat itsellenikin mysteeri. Ylisuorittanut obv lähtökohtiin nähden ja siihen miten sekaisin olin uran ekat vuodet, mutta sen jälkeen kun nousin vähän puskista suht isoihin peleihin ja taivas näytti olevan auki olen saanut aikaan aivan käsittämättömän huonoja tuloksia.

-Erittäin hyvä fiilis pokerin lopettamisen suhteen. En halua päätyä joksikin katkeraksi Pokeritieto-trolliksi joka elää 10 vuoden takaisessa ja hakee elämäänsä sisältöä muille vittuilemisesta kun muutakaan ei ole. Koen että mulla on aika paljon annettavaa useammallakin eri alalla, uskon että olen ihan tarpeeksi fiksu ja luova pärjätäkseni siinä mitä nyt päätänkin alkaa tekemään, ja pokeri on kuitenkin opettanut aika paljon työnteosta ja elämästä yleensä. Ainoastaan en usko pystyväni loistamaan missään niin kauan kuin pokeria pelaan, ja siksi töpseli kokonaan pois seinästä on ainoa oikea vaihtoehto. Lopetuspäätös olisi pitänyt tehdä jo pari vuotta sitten, mutta tietyt tekijät estivät sen silloin ja nyt hukkasin pari vuotta liikaa suht turhaan. Mutta sitä sattuu ja jos ei muuta niin nyt ei ainakaan jää minkäänlaista "mitä jos"-tunnetta takaraivoon. Annoin kaikkeni, tähän asti riitti, oli loistava vuosikymmen, ei mitään syytä jäädä märehtimään sitä että loppu ei mennyt ihan nappiin. Ennemmin siirryn eteenpäin skarppina ja motivoituneena ja löydän seuraavan elämän osa-alueen jonka pyrin laittamaan nivaskaan. Jos löydän vielä toisen fieldin jossa pärjään paremmin kuin 99,99% yrittäjistä niin voin olla tyytyväinen.

-Saatoin hieman dramatisoida haasteen jatkumisen suhteen, oli kyllä oikeasti niin synkkä viikonloppu taas ettei mitään rajaa. Välillä harmittaa että blogi joka kaikella todennäköisyydellä tulee olemaan viimeinen luomukseni mihinkään pokerisivustoille koskaan on loppusivuiltaan täynnä farseermaisia paskavalas-valituksia. Haluaisin erittäin kovasti kyetä olemaan hienompi mies ja hihittelemään hienojenmiesten biiteille ja antamaan itsestäni näin loppumetreillä henkisesti vahvemman kuvan, mutta nyt kun en saa edes urheilla ja ei ole mitään kanavaa mihin purkaa tätä järjetöntä biittiarmadaa niin en vaan pysty olemaan kitisemättä täällä. Pahoittelut siitä lukijoille. Oon edelleen aivan suunnattomissa lämmöissä ja kohtuullisen epäuskon vallassa että miten tää voi olla tällaista ja miten mun runi on aina kaikkien varianssisimulaattorienkin worst case scenarioiden ulkopuolella, ja haluaisin niin paljon käydä hakkaamassa pari tuntia nyrkkeilysäkkiä ettei ole todellistakaan. Mutta koska mitään fyysistä ei voi tehdä niin teen nyt sen ainoan asian mitä tässä voi enää yrittää eli otan vapaata ja yritän keskittyä primed mindin grindaamiseen. Muutamia asioita haluan myös opiskella koska vituttaa kun epäilen pelaavani tietyt spotit väärin mutten ole ehtinyt paneutua niihin kunnolla. Lisäksi on pari pienen fieldin saittia missä pelaan samoja reguja vastaan joka päivä ja ajattelin käydä kaikki kädet läpi mitä mulla niistä on ja tehdä tarkat notesit asioista mitä ne tekee. Fedor sanoi joskus että sillä on Starsin nosebleed MTT:issä yli 15bb/100 winrate perustuen pitkälti siihen että sillä on kilometrin mittaiset henkkoht notesit joka äijästä jotka se on tehnyt labrassa analysoiden äijä kerrallaan. Jos pelaan 80 pelaajan pooleissa samojen 10 regun kanssa joka päivä niin ei ole mitään syytä olla tekemättä niputusnoteja.

Otan nyt siis omaa lomaa johonkin asti ja sitten kun huvittaa pelata jatkan pelaamista aivan normaalilla kassanhallinnalla. 10k asti nyt ei ole outteja päästä juurikaan mutta yritän nyt kuitenkin lopettaa haasteen kunnialla ja päästä nyt edes vaikka viiteen. Ennen kaikkea aion nyt olla ajattelematta koko haastetta sen kummemmin koska tunnen itsekin kuinka pelatessa ahdistaa kun tuntuu että se isompi score pitäisi saada asap ja on niin pahasti jäljessä että hirveä kiire ja sekin osaltaan johtaa siihen että jokainen biitti ft bubblessa sattuu sitäkin enemmän. Joten klikkailen nyt lähiviikot lähinnä omaksi huvikseni ja katsotaan mitä tapahtuu. Jos tammikuussa on edes jonkinlainen kassa niin siinä on sitten 28pv aikaa miettiä jotain vähän ärhäkämpää strategiaa loppumetreille.

Aion luopua em. syystä päivittäisestä seurannasta ainakin toistaiseksi. Jos lurkkiilla on jotain sitä vastaan niin voi huudella. Sitten kun joskus jatkan pelejä voisin tyyliin kerran pari viikossa päivittää tulokset mutta olisi kiva pelata edes yksittäisiä sessioita niin että aivot ajattelee vaan pelaamista eikä mielessä ole koko ajan se haaste eikä rolleja tarvitse laskea sentilleen joka session jälkeen, joka varmasti entisestään edesauttaa sitä että aivot alkavat raksuttamaan kuinka pahasti jäljessä taas ollaan jne jne.

Huomenna klo 19 streamissa Onnekas Eevert ja huppispesiaali alkaen klo 19. Ei varmaankaan ihan hirveän myöhään jatku, eli kannattaa olla liikkeellä aikaisin jos haluaa päästä grillaamaan Eevertiä kysymyksillä.
Clear eyes, full hearts, can't lose
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja vorlon1 » 05.12.2017 1:59

Tsemppiä Miikka! Valitettavasti aika monista viimeaikaisista käsistä, joita olet postaillut paistaa läpi tilttaaminen. Pidä ihmeessä pari päivää taukoa, rauhoitu ja pelaa sitä omaa peliäsi. Pystyt ihan varmasti murskaamaan mikrot kunhan vain et sorru pelaamaan liian "GTO" peliä.

Se vaan on niin helppoa sortua yliarvioimaan vihujen tasoa. Siihen sortuu kaikki. Katso vaikka pari pleno1:n videoa sen blogista niin näet millasia herofoldeja esim se tekee. :shock:

Kuten muutkin on sanonu, niin pöytämäärän tiputtaminen vois olla aiheellista. Huomasin ainakin kerran streamistäsi kun snapfoldasit nuttisuoran.

Onnea loppurutistukseen kumminkin!
vorlon1

ViestiKirjoittaja dulle11 » 05.12.2017 9:44

Tullut seurattua aktiivisesti tätä viimeistä blogia ja samaa mieltä että nyt on tauko paikallaan. Jutut kiertää hieman samaa ympyrää koska päivittäin nyt ei vain voi tuottaa uutta materiaalia joka ei toistais itseään ollenkaan. Lisäksi negatiivisuus paistaa jo liian kauas ja happea tarvitsee niin hero kuin lukijat :yes: Joka tapauksessa isossa kuvassa ehdottomasti sivujen parasta antia ja luultavasti myös tämä lukija etsii uudet foorumit kun särjen ja ravustajan tarinat päättyvät. Tsemppiä loppukoitokseen!
dulle11

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 05.12.2017 17:55

Supernopeana mainostuksena vielä että reilun tunnin päästä rapustudiosta kajahtaa ravustaja ft. Onnekas Eevert-stream. Kerrankin puikoissa on joku joka osaa oikeasti pelata, ja lisäksi Eevertin ulosanti on vielä itseänikin soljuvampaa eli ei varmaan tule ainakaan kovin hiljainen stream. Tulkaahan linjoille, aloitetaan klo 19 ja varmastikaan ihan hirveän myöhään ei jatku.

www.twitch.tv/pokerisivut
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 05.12.2017 18:11

Lisäys: Saatiin illan streamiin kaksi erikoisvierasta lisää ja stream-studion lokaatio vaihtui prameampaan. Ensin klo 19 puikoissa Eevert, ja klo 20 paikalle saapuu myös eräs Suomen parhaista HSPLO-jyristä sekä röhisevä streamkoira. Nyt on kovaa settiä tiedossa :-D

PS. Koska joudun juoksemaan halki Helsingin tämän toteuttaakseni alle tunnin varoitusajalla stream saattaa pärähtää käyntiin vasta vähän yli 19.
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 05.12.2017 18:22

Kuvassa yksi illan kolmesta vieraasta:

diego.jpg
diego.jpg (69.29 KIB) Katsottu 3141 kertaa
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 05.12.2017 18:46

yksinäinen_ravustaja kirjoitti:Kerrankin puikoissa on joku joka osaa oikeasti pelata

Kiitos palautteesta :D

Harmi kun ei taida ihan ehtiä livenä mukaan mutta täytyy kurkkia jälkilähetys ehdottomasti!
KissMyBass81

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Kuuleri » 06.12.2017 15:17

Oli kyllä helmi setti eilen streamissä, Erilaista mihin totuttu :) Tai no tässä vasta katselen VODia mitä en nähnyt alkuillan jälkeen mutta on ollu meininkiä! Tosi hyvä fiilis päällä ja hauskaa on ollut! Kiitos tästä!

Kiitos Eewertille ja Badgerille, Olikos hän tällä sivulla joskus nimimerkillä BadgerBadger tjms vai Baadger? :P

Näitä lisää ehdottomasti :)
Kuuleri

ViestiKirjoittaja KissMyBass81 » 06.12.2017 17:46

Katselin tuossa äsken myös jälkilähetyksenä, ehdottomasti vuoden top 5 streameihin meni tämä!

Eevertille terveisiä että en ole Veikkauksen VitsikäsNuttupää vaikka muualla se nick onkin käytössä :)
KissMyBass81

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 07.12.2017 1:29

Mukavaa että diggasitte streamista, meilläkin oli tosi hauskaa sitä tehdessä ja neljätuntinen meni kuin siivillä. Suurkiitokset vielä Eevertille ja Lurkille (joka siis badgerin PS-nimi, kun yllä kysyttiin) sekä tietenkin Diegolle ( (h) )! Koitetaan tehdä jossain vaiheessa poikien kanssa vielä toinen vastaava setti ainaisen turnaushinkkauksen sijaan. Nyt taidettiin hävitä noin kilo @PLO500 ja voittaa vähän 3/6:ssa, mutta streamkirous pitää kokea että voi voittaa joten ensi sessiossa lurmukin voi elätellä jo toivoa voittamisesta.

Streamjatkot venähtivät varsin pitkiksi ja aika rallille lähti. Heräsin kuudelta illalla ja en saanut aikaiseksi muuta kuin syödä ja maata. Illalla teki jopa itse asiassa mieli pelata pokeria, ja valueta olisi varmasti esimerkiksi Veikkauksella riittänyt mutta valitettavasti en yksinkertaisesti fyysisesti kyennyt. Huomenna en luultavasti ehdi, mutta kasaantuupahan pelihaluja.

Nyt kun on ehtinyt pari päivää ottaa happea niin lähes hävettää aiempien sivujen verbaaliset tilttaamiset. En oikein edes tunnista itseäni teksteistä ja lienee selvää että kaikenlaisiin syviin mentaalialhoihin tämä laji välillä vie. Päätin nyt kuitenkin että kaikenlainen kitiseminen saa riittää ja loppuhaaste vedetään ilon kautta. Poikien positiivinen fiilis tarttui itseenikin ja täytyy nyt vain kanavoida vastaava positiivinen asenne tähän hommaan ja olla välittämättä tuloksista. Tässä kuitenkin on pelkästään hyviä vaihtoehtoja siinä mielessä että jos/kun haaste ei mene maaliin pääsen tekemään jotain muuta mielekästä. En oikeastaan tiedä edes miksi olen stressannut haasteesta niin paljon, koska ihan aikuisten oikeasti (vaikka kukaan ei vieläkään usko) mua ei edes mainittavasti haittaa jos se ei mene päätyyn. Oon oikeasti todella fine lopettamisen kanssa joten miksi ihmeessä ottaisin hirveää stressiä ja kirjoittaisin kilometrin mittaisia itkuvirsiä jostain femman turnauksista?

Loppuaika mennään siis hymy huulilla, meni miten meni. Aion päivittää rollikatsausta jne hieman harvemmin koska luulen tosiaan että tekee kuupalle hyvää jos ei ajattele haastetta kokonaisuutena juurikaan vaan keskittyy vaan nappien painelemiseen. Luulen että tulen myös tekemään täsmäiskuja käteisiin (saan pelata upto NL/PLO25 haasteen ehtojen mukaan) ja pelaamaan random sessioita silloin kun huvittaa tyyliin aamulla.

Eli ilon kautta ja hymy huulilla, keskittyen pelkästään hyviin asioihin. Näin jos ei muuta niin ainakin pääsen lopettamaan hyvissä viboissa enkä 120pv rotkottamisen jälkeen aivan hajalla. Jos rotko tulee se tulee, mutta ainakin voi sanoa selvinneensä siitä mielenterveys tallella joka on pieni voitto sekin.

Aloitin posiitivisen ajattelun tekemällä 7,20 euron monivedon johon napsahti yli 2000-kertoiminen siika kiinni. En siis lyö vetoja oikein koskaan pl. euroviisut ja lätkän MM, joten heräteostoksena tämä oli aika näpsäkkä. Veikkauksen pelejä ei siis obv lasketa haasteeseen.

Ranne on myös selvästi parempi, Diegon rapsuttelu varmaan avasi jotain hermokanavia \:D/

Päivän biisi 67/120: Sparklehorse - Shade And Honey

Tässä on muuten toinen osa siitä jaloviina007 WCOOP Main Eventista käsikortein. Tokassa osassa imo todella paljon mielenkiintoisia käsiä:

yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Laximus » 07.12.2017 15:11

Tekisit itelles ison palveluksen jos jättäsit timing tellit pois vaikka ees viikoks. Jos ny ei iha aikuisten oikeesti ni ainaki ajatusleikkinä. Se on varmaan aika epäintuitiivista ku ne salettiin tuntuu toimivan tosi hyvin, mut ne on varmaan aina muutenki hyvii muuvailuspottei ja jos omat notetki vielä sanoo vähän samaa, ni hävitessä jää yleensä fiilis et oli oikeessa mut kävi huonot ja jos voittaa ni kaikki meni oikein. Sellaset tellit on aika huonoi, mitä ei voi kinä huomaa vääriks tai korjaa.

Sama pätee varmaan sun noteihin ku jos leimaa jonkun parin hirveen käden ja ekan fiiliksen perusteella ni sitä on aika mahoton enää muuttaa koskaan. Kantsis ehkä tehä ekat notet tosi varovaisesti ja tilannekohtasesti ja sit jos niitä alkaa kertyä ni niihin voi luottaaki enempi. Se on parempi tehä omaa systemaattista virhettä varovaisuuden suuntaan ku niitä sentään pystyy ajan kaa tarkentamaan oikeeseen suuntaan eikä sit jää jumii samoihin noidankehii.
Laximus

Käyttäjän avatar

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit