Usa 2018, Vegas ja sillein!

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Usa 2018, Vegas ja sillein!

ViestiKirjoittaja Mika.H » 12.06.2018 13:47

Doofus kirjoitti:Siellähän olis tänään Capitalsin voittoparaati jossain vaiheessa päivää. Etsikää mestoille jos haluatte nähdä vilauksen pelaajista ja pytystä.

En sillein lajia seuraa, mutta oisha tuo varmaan spektaakkeli. Oli hauska ku hotellille tultiin, noin kymmenkunta capitalsin paitoihin pukeutunutta vanhempaa ihmistä tuli hotellista ulos ja huuteli vaa "Goooo caaaappps, wooooohoooo!" :)
Mika.H

ViestiKirjoittaja nikkipe » 12.06.2018 22:21

PPPake kirjoitti:
Mika.H kirjoitti:Kentältä otettiin uber jota ekaa kertaa pääsin testaamaan, näppärä sovellus, kumma että Suomessa on rattaat väärinpäin ton suhteen vai oliko niin että uber ois tulissa takas?

Kyllä.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/20 ... 5_oa.shtml

Muuttuu taksilaki oikein urakalla heinäkuusta alkaen.

Hyvä esimerkki kuinka suojatut ansiot estävät innovaation. Appeja toki hivenen kehitetty, mutta alan sisäiset ristiriidat olleet jarruna.

Nyt pakon edessä alkaa tapahtumaan ja kilpailijat ovat ohituskaistalla valmiina.
nikkipe
nikkipe

ViestiKirjoittaja rraketti » 12.06.2018 22:59

Liettuassa käytin Taxify-appia. On kyl aivan loistava. Kyyti tuli yleensä 1-3min tilauksesta! Sitten pystyi toki seuraamaan auton kulkua. Ja veloitus sitten kortilta, joka on etukäteen sinne näppäilty tietoihin. Ja matkan arvioidun hinnan näkee heti, jos laittaa päämäärän sinne. Ja hinta oli vaan about pari euroa parilta kilometriltä. Kuskit oli hyviä ja välillä pääsi todella hienoonkin autoon, johon kalpenee suurin osa Suomen takseistakin..

Viikko sitten Helsingissä ajoin 2,4km matkan sunnuntaiaamuna. Niin 13 vai 14e maksoi ja eipä ollu ruuhkaakaan. Et aika suolainen hinta silleen.
rraketti

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Mika.H » 13.06.2018 1:01

Joo samalla tavalla tuo uberikin toimii, just tultiin hotellille ja hinta täsmäs pennilleen arviota, auto tuli 3 minuutissa. Appsi näyttää lähellä olevat autot ja koska tulee yms, tosi näppärä. Suomeen kanssa kiitos!

Tässä on kohta ollu valveilla 30 tuntia lukuunottamatta pieniä pätkiä unta koneessa. Kohta on iha sippi ja valmis nukkumaan, kello byt 18:50. Tänään myös kävelty iha liikaa, rakot jotka viikko sit tuli jalkoihin uusiutu :( Myös tästä johtuen tultiin sitten uberilla takas hotelliin.

Oltiin tuolla katsomassa WashCapsien voittoparaatia. Tunnin verran siellä oltiin, mutta itse kun en lajia sillein seuraa eikä pelaajia tunnista niin ei sitten jaksanut loppuun asti olla. Siellä oli ilmeisesti jokin lava missä ne kaikki sit ois ollut, mutta ei tuolla päässy liikkumaan.

Kuva

Kuva

Videoo kans tuli mutta samasta kohdasta, ne arvioi että paikalle tulee 100k ihmistä ja olihan siellä ihan hitosti porukkaa. Tunnelma oli kyllä katossa.

Kuva

Joku ihme oranssi höpön talo.

Kuva

Tänne se spiderman kiipes... Tää Washington on vähä niinku Helsinki, mutta isompi :) Tänää jalat lepää loppupäivän ja huomenna ottais tosta vuokralle fillarit ja lähtis vähä ajelee paikkoja.
Mika.H

ViestiKirjoittaja nikkipe » 13.06.2018 3:15

fillarit ja lähtis vähä ajelee paikkoja

Mahtava idea.
nikkipe
nikkipe

ViestiKirjoittaja Mika.H » 13.06.2018 23:27

Fillaroitu on, jalat on hoosiannaa, hiki virtaa soljena, paikkoja nähty on.

Joku Kapitalisti

Kuva

Nörttien lukupaikkaa

Kuva

Kuva

Lentomuseon tynkää

Kuva

Ylimielinen tuomioistuin

Kuva

Monta tuntii tänää ollu liikenteessä, nyt chillii vähä huoneessa, suihkuun ja syömään johonkin. Tosta löyty leffateatteri vierestä jossa ois 4D:nä Han Solo saattaa joutuu käydä katsomassa. Leffa ei sillein kiinnosta yhtää, mutta 4D kokemus varmaa iha jees.

Huomenna aamupäivällä siirrytään New Yorkkiin pariksi päivää.
Mika.H

ViestiKirjoittaja Mika.H » 14.06.2018 21:34

Ei kuvia tällä kertaa, aamupäivällä siirryttiin New Yorkiin. Badbeattiä ilmassa, joku varasti matkalaukun sivutaskusta mun Deadpool lippiksen ja karkit :evil: kuka oikeasti vie käytetyn hikisen lippiksen? Ei se lippis arvokas ollut, mutta mä tykkäsin siitä.

JFK kentältä arvottiin ihan junalla eteenpäin, vähä oli säätöä löytää oikea linja, mutta apua kysymällä päästiin eteenpäin. Asemalta sitten otettiin uber hotellille, matka oli 1.7m ja kesti noin 20min,makso 7.8$, millä noi tekee raha kun eihän tosta voittoa voi saada mitenkää?

Ollaan nyt Brooklynissä, tää ei oo kyl auto ystävällinen paikka ole. Ei kyl muutenkaa, tuolla asemalla ku odotettiin uberia niin joku tuli siihe "welcome to Brooklyn, in here we Blacks and you Whites come along just fine" ok.. Jotain se höpötteli siinä ja sit kysy et minkälaisista leffoista pidetään? Kaivo jonku vitun likanen kassin jossa oli vitun vanhoja ränsistyneitä DVDtä ja sano että valitse yks. Totesin eka että ei oo missä katsoa, kiitos kuitenkin. "you know its free and just by saying that you Hurt my feelings" pyysin anteeksi ja sit se ojens sen koko kassin mulle ja lähti kävelee pois? Ekana tuli mielee et varastettua tavaraa ja koht joku tulee nappaa olkapäästä. Laskin sen kassin vaa maahan kun uber tuli. Tällästä, noh ehkä me tääl pari päivää pärjätään, lähdetään Manhattania tutkimaan, en tosin tiedä jaksaako tänään, mutta huomenna kyllä. Täti asuu täällä ja tulee oppaaksi.

Nyt chiliä vähä hotellissa, suihku ja ettimään safkaa.
Mika.H

ViestiKirjoittaja mugman » 15.06.2018 2:59

Mika.H kirjoitti: Asemalta sitten otettiin uber hotellille, matka oli 1.7m ja kesti noin 20min,makso 7.8$, millä noi tekee raha kun eihän tosta voittoa voi saada mitenkää?

Väittäisin, että tehtiin hyvät voitot. Tosin matka kesti yllättävän kauan sen pituuteen nähden! :-D
mugman

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Mika.H » 15.06.2018 15:47

Heh, tarkoitin 1.7mailia, mulla meni hermot jo tossa ajassa liikenteeseen täällä :)

Eilen käytiin Manhattanilla nopee pyörähtää. Empire State Building ja Times Square, ei oikein ollu aikaa illalla muuhun sekä jalat ihan boikki.

Kuva Times Squarelta, amerikkalaistu heti. Jonotettiin noin 25min starbaksissa juomia ja kuunneltiin ku henkilökunta ei osannu lausua ihmisten nimiä. Yks jannu oli vaa silleen, mumuis jotain, shoulder shrug ja jätti juoman siihen. Kyllä joku sen aina haki :D

Kuva

Tää Empire Building oli kyllä huikea kokemus kun kaupunki avartuu silmien alle. Näkymät oli kyllä huikeat.

Kuva

Kuva

Tästä tulee jotenkin niin leffamainen fiilis kävellä brooklynissä kun tuo juna/metro kulkee katutason yläpuolella.

Kuva

En vieläkää oikee keksinyt miten täällä kuuluu jkiikkua yleisillä, menee tovi löytää oikea reitti. Täti vinkkasi 'transit app' joka yttää reaaliajassa kaiken, mut liian monimutkaiselta vielä tuntuu. Noh siitä voi seuraa pysäkkejä J reittejä niin sit ettii vaa paikan mistä lähtee.

Aamupala juuri syöty ja tarkoitus ois lähtee taas manskulle (Heh, manskulle) katselemaan. Statue of Liberty jää käymättä, menee noin 3h sinne ja takas. Syö ihan liikaa aikaa. Ehkä sen tuolta rannalta bongaa, mutta juurelle ei mennä.
Mika.H

ViestiKirjoittaja GNAGL » 15.06.2018 17:10

Mika.H kirjoitti:Aamupala juuri syöty ja tarkoitus ois lähtee taas manskulle (Heh, manskulle) katselemaan. Statue of Liberty jää käymättä, menee noin 3h sinne ja takas. Syö ihan liikaa aikaa. Ehkä sen tuolta rannalta bongaa, mutta juurelle ei mennä.

Menkää ilmaisella Ferryllä Staten Islandiin ja takaisin. Hyvin näkee "neidon" matkalla eikä mene kolmea tuntia aikaa.

Jos leffafiiliksiä hakee niin Grand Central Stationin pääaula on ihan must. Todella tyylikäs paikka, kuin olisi aikamatkalla 60-luvulla ja monia leffakohtauksia kuvattu siellä.
GNAGL

ViestiKirjoittaja CopperMill » 15.06.2018 19:17

Mika.H kirjoitti:Tästä tulee jotenkin niin leffamainen fiilis kävellä brooklynissä kun tuo juna/metro kulkee katutason yläpuolella. .

Kannattaa käydä joulupukin luona Rovaniemellä,sielläkin juna kulkee sillalla autojen päällä,makia jyske ku pitkä juna vetää vauhdilla kaks metriä pään päältä. :D
Eikä ole mikään pikku pätkä vaan ihan pitempi silta ison Ounasjoen yli.
CopperMill

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Mika.H » 16.06.2018 2:44

AAAAAARGH VIDDDU!

Olin puol tuntii puhelimella kirjoittanut tekstiä ja kuvia liittänyt, painan esikatselu niin pyytää uusiks kirjautua sisään. En pääse edelliselle sivulle et sais copy tekstistä, poof, gone.

Olkoot, laitan tähä vaa kuvan parhaasta pizzasta mitä olen IKINÄ syönyt.

Kuva
Mika.H

ViestiKirjoittaja Mika.H » 16.06.2018 18:12

Kello on 12:04, selvittiin tädin kämpille jonne matkalaukut jäi. Istutaan 7 metrossa suuntana Times Square. Viimeinen seikkailu alkaa!

Kuva

Central Parkissa

Kuva

Nyt voi sanoa että on käynyt Wall Streetillä, ei siellä oikein mitään nähtävää kyllä ollut.

Kuva

Vielä yksi kuva 9/11 muistolle. Kaksi tällästä allasta joiden ympärillä "muuri" jossa kaikkien uhrien nimet. Jenkit ottaa nämä aika vakavasti, nsiellä pyöri "vartijoita" jotka katsoivat että kukaan ei kiipeä, laita tavaraa, roskaa. Yksi aasialainen perhe laittoi takin tuohon reunalle nimien päälle ja samantien olivat olkapäätä koputtamassa että pitää ottaa pois.

Seuraavan postauksen mukana on toivottavasti vlogia tiedossa. Mulla on noin 13h nauhoitettua videota (josta varmaan 5h suoraan roskiin tosin), enköhän mä näistä saa tunnin pari videota editoitua. Mä huomasin/tajusin tänään että mä oon lähinnä vaa kuvannut, enkä oo selostanut mitää, noh ehkä sitten voice over video tai jotain.

Illalla lento 22:10 Oslon kautta Suomeen, kyllä on jo koti-ikävä.

Kiitos kaikille jotka on jaksanut lukea ja kommentoida.
Mika.H

ViestiKirjoittaja Kuuleri » 17.06.2018 11:22

Wall street. Tuo mielletään oikeastaan yhdeksi kaduksi josta käydään napsimassa se kuuluisa kuva, Omasta mielestäni siellä on paljonkin kaikkea. Se on paljon muutakin kuin se pelkkä katu :) On härkää, On puistoa, On ravintoloita, On museota, Toki itse henk.koht luonnehdin wall streetin isommaksi alueeksi jossa nämä kaikki sijaitsee.

Wall street tosiaan on pelkkä katu. Lower Manhattanin alue on sitten taas luokkaa isompi ja tältä alueelta tosiaan löytyy vaikka mitä kivaa, Helposti saa menemään päivän siellä. Mm tämä 9/11 memorial, Tämän vieressähän on itsessään jo huikeat shoppailumahdollisuudet. Century 21 josta irtoaa vaatteita pilkkahintaan. Tämän takana on erittäin upea kirkko, Jonka väitettiin selvinneen 9/11 iskuista ehjänä vaikka muut talot vieressä romahti, Tiedä tästä sitten.

On Battery Parkia, On Staten Island ferrya, Täällä muuten on itsessään vaikka kuinka paljon nähtävää josta tämä ferry lähtee :) Liian pitkä aika kun olen tässä pienessä kylässä käynyt, Mutta itselläni ei ollut mitenkään vaikeaa viettää tuolla Wall streetin kupeessa kokonaista päivää :) Lower manhattan on yksi New yorkin parhaimpia alueita jossa riittää kyllä tekemistä ja näkemistä päiväksi tai kahdeksi, Myös se Wall Street ja stock exchange on näkemisen arvoista :)
Kuuleri

ViestiKirjoittaja CopperMill » 17.06.2018 17:55

Kuuleri kirjoitti:Liian pitkä aika kun olen tässä pienessä kylässä käynyt, Mutta itselläni ei ollut mitenkään vaikeaa viettää tuolla Wall streetin kupeessa kokonaista päivää :) Lower manhattan on yksi New yorkin parhaimpia alueita jossa riittää kyllä tekemistä ja näkemistä päiväksi tai kahdeksi, Myös se Wall Street ja stock exchange on näkemisen arvoista :)

Tokihan siellä aikaa saa kulumaan mutta jos "koko amerikka" pitää nähdä päivässä-parissa niin eipä siinä ehdi käydä kuin pikaisesti kuvan ottamassa todisteeksi että käyty on(mitään ei nähty silleen) ja matka jatkuu,ei jäädä kupeksimaan tai ihmettelemään mitään,kuva ja pois :D

ja en tällä tarkoita Mika H. vaan yleistin sen mitä olen kuullut tarinoita.
CopperMill

Käyttäjän avatar

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit