Pokerisivujen strategia-artikkelit: MTT

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle

Re: Pokerisivujen strategia-artikkelit: MTT

ViestiKirjoittaja PS uutistoimitus » 31.07.2018 23:11

Turnaustiistai venähti 8 minuuttia keskiviikon puolelle, mutta tässä seuraava, kahdeksansivuinen artikkeli BB:n puolustamisesta todella lyhyillä pinoilla:

Miikka Anttonen: Moderni short stack-peli, osa 2: BB vs steal pikkustäkillä
PS uutistoimitus

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja comakid » 01.08.2018 16:46

Kiitokset hyvasta artikkelista!

Joku runitonce:n instructoreista, oisko ollut Steve Paul, kaytti tasta moovista nimitysta stop-n-stop, mika on mielestani osuva.

Jannaa tassa moovissa on se etta sen voi toteuttaa todella paistikkaasti tai todella nerokkaasti, tai mita ikina naiden valilta. Ei nimittain vaadi mitaan ydinfyysikon aivoja tai GTO-osaamista puolustaa BB:ta. Sanoisin etta intuitiivisesti taman ensimmaisen 'stopin' tekee kovimmatkin paistit. Floppi on hauska nahda.

Mutta se etta mihin floppeihin ja miten jatketaan on taman moovin kulmakivi - asia jota Anttonen sinansa ansiokkaasti avaa mutta asia jota ei voi muutamiin satoihin sanoihin tiivistaa.

Hyvantahtoisesti naljaillen taytyy myos sanoa etta nosti hymyn suupielille nahda tama artikkeli juuri Anttosen kirjoittamana. Miten taman sanoisi. Herra nyt ei varsinaisesti ollut edellakavija turnauspokerin evoluutiossa taman moovin suhteen. Sinansa hattuanostattavaa etta Anttonen artikkelissa vapaaehtoisesti kritisoi vanhaa itsea juuri tasta.

Muuan Sami Kelopuro on muuten pelannut turnauksia aina nain.
comakid

ViestiKirjoittaja 1255539 » 08.08.2018 0:37

Olen generoinut nämä strategiaani siten, että maksan Isosta Pimeästä kuten normaalisti mutta 3-bet (tässä all-in) omaa lisää handuja noin 20 bb ja alle kasoilla (ja polarisointia ei tehdä).

10 ja 5 bb kieppeillä olevat strategiat oli jo mulle tuttuja, donkkeineen/check reissuineen, preflop maksun jälkeen, mutta nyt se on enemmän arkea.

10 bb kasalla all-in avaus on tuttua kamaa, ettei sen puuttuminen tässä hämää paitsi miten siihen vastataan, jonka tosin sekin pitäisi olla osin tuttua. Ne noudattaa pitkälle samaa kaavaa kuin 2,5 bb avaaminen ja maksaminen käteispeleissä mutta maksajan kohdalla varsinkin ilman juurikaan implied oddseja. Nämä siis ilman muita harkintoja. Epätavallinen avauskoko voi vaatia muita toimia, jos sen sellaiseksi lukee.

Buttonin range on riippuvainen monista asioista ja artikkeleissa on niin alle 40% range että päälle 50%, jos muistan oikein, mutta ne erikoisuudet sivuutettiin kuten ehkä mainittiin ja toisaalta noi osin kattaa niitäkin. Ajattelee vaan sitä toisen avausrangea niin siihen lienee tyytyminen.

Mitä Ison Pimeän maksuun napin löysää miniavausta vastaan tulee, niin Q6 vaikuttaa oikealta, mutta rumalta. Q2s olisi mun maksulistalla todennäköisemmin, mutta hiuksia ei artikkelissa lähdetty halkomaan.

SB avauslimppi, silloin kun toinen ei voi helposti pistää all-in, olen kai samaa mieltä. Itse avauslimppasin A3s SB:sta, löysää BB reissaajaa vastaan ja pistin sitten suunnitellusti jotain 30 bb all-in sen 3 bb reissua vastaan (maksu tuli KJ:llä ja pääsin kolmannelle sijalle ulos turnauksesta)

Pienen Pimeän 2,5-2,7 bb avaus vaikuttaa perustellulta, siis optimaalisen isolta, jotta toinen ei maksa liian herkästi ja kuitenkin stäkkikoon sallimissa maksimeissa. Yksi vanha ajatus on ollut limpata 20 bb deep, SB avaus, ja 1 on 1 jossa on kaikille stäkkikoille kaikenlaisia strategioita kirjoissa ja myös reaalimaailman rangeja on kartoitettu, mutta perille en niistä tule pääsemään pitkään aikaan.

Nämä artikkelit on tullut mulle juuri täydelliseen saumaan, kun laadin itselleni edelleen parempaa tekniikkaa erityisesti näistä tilanteista ja katsoo sitten miten luottavaisesti ne jatkossa pelaan, että onko tekniikka kunnossa vai ei, mutta nämä artikkelit edisti asiaa melko paljon.
1255539

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja PS uutistoimitus » 14.08.2018 0:58

Turnaustiistaita on jatkunut kohta jo parin tunnin verran, joten on korkea aika korkata artikkelisarjan neljäs ja viimeinen osa:

Moderni short stack-peli, osa 4: Blind vs blind BB:n näkökulmasta
PS uutistoimitus

Käyttäjän avatar

Edellinen

Palaa alueelle Yleinen pokerikeskustelu